December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij hebben ook de Mutsy met 4 wielen en we zijn hier erg tevreden over. Hebben jullie die 3e wagen al gebruikt Janette? Wij nog niet, Dain ligt nog in de wandelwagenbak.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik maak me trouwens een beetje zorgen. omdat safouane in zijn bedje eigenlijk alleen op zijn achterhoofdje ligt, heb ik sinds een paar dagen het idee dat de achterkant van zijn hoofdje plat is. mischien verbeeld ik me het. maar het valt me op dat die nooit met zijn hoofdje naar links of rechts ligt. ik zit er nu toch over te denken morgen het bureau hierover te gaan bellen.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi Molly

ja Teun ligt in de wandelwagen..hij paste dus niet meer in de bak
    is met 3.5 mnd overgegeaan en hij vind het prachtig
    Hij paste niet meer in de bak, hij kon kiezen armen omhoog of naar beneden.... :rolleyes:
    zie ook zijn fotoboek op zijn site daar zit een foto in van hem in de wagen.
    ik heb wel de rugleuning in de platste stand hoor.....en omdat hij dan beschut ligt hoeft de kap niet dicht...als dat wel moet maak ik het raampje bovenop open zodat hij toch meer kan zien..... :D

Teun ligt ook veel op zijn achterhoofd nadat hij veel op zijn zijkant heeft gelegen...daardoor was zijn hoofd iets afgeplat maar dat trekt gelukkig allemaal weer bij :D

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Heyyy Allemaal

Eerst maar even wat reacties, ik ben helaas alweer het meeste vergeten :oops: :oops:. Maar er wordt ook echt zoveel bij geschreven, zelfs voor mij als thuismoeder is het soms niet bij te houden.

Eve je hoeft je niet schuldig te voelen meis, als je je zelf er bij goed voelt. En je hoeft bij niemand verantwoording af te leggen dus, en inderdaad wat andere ook zeggen als je het maar veilig doet.

Thijmen past bijna niet meer in ze kinderwagenbak, maar eigenlijk wil ik hem wel tot ongeveer 4 a 4 1/2 maand erin laten liggen hoor. Ze wiegje is hij ook al bijna uit gegroeid, maar ook hierin wil ik hem het liefst nog even laten liggen.

Ik heb ook een kinderwagen freestyle 3xl, bij deze kan hij dus alleen van me afkijkend zitten. Maar ik vind het wel jammer natuurlijk, maar om alleen hiervoor een andere wagen te gaan kopen zie ik ook niet echt zitten eigenlijk dus. En tsja dat hij van me af liggend licht is opzich ook niet zo een probleem, want bij een stadsbuggy zou ik dit toch ook hebben dus.

Thijmen kan nu ook al van ze buik naar ze zij rollen, echt naar ze rug lukt hem nog niet. Maar proberen doet hij het wel hoor, maar meestal doet hij dit alleen op het aankleedkussen dus moet het wel even in de gaten houden. Dingen aanpakken van mij doet thijmen ook sinds kort heel graag en vaak, alles gaat dan ook richting ze mondje haha.

Lies wij hebben ook alleen een balkon, wij hebben dus ook geen tuin. Ons balkon is helaas ook niet zo groot, ik hoop ook echt spoedig hier weg te kunnen en een andere woning te hebben gevonden.

Janette jij vertelde dat je dacht dat Teun tandjes kreeg toch>? Hier nog eentje die hoogst waarschijnlijk tandjes krijgt, want je voelt namelijk wel bobbeltjes en hij is best zeurderig en kwijlt enorm veel en sabbelt erg veel op alles. Soms zelfs op zijn doekje gaat hij sabbelen, dus ik denk echt dat ook hij nu al tandjes krijgt hoor.

Thijmen heeft de laatste paar dagen echt weer een heel raar ritme, hij komt sinds vrijdag in eens midden in de nacht en 's morgen vroeg iemand idee hoe dit kan?

Ik zat zelf te denken misschien omdat we de afgelopen dagen best druk zijn geweest, dat hij daarom misschien best wel uit ze doen is kan dat?

Thijmen krijgt trouwens 4flessen van 200cc en 1fruithapje, straks als hij 4mnd is wil ik 4flessen 1fruithapje en 1groentenhapje. Van het groentehapje de eerste week een half potje elke keer denk maar, dan na een week een heel potje pas. Wat denken jullie?

Vrijdag en zaterdag hebben wij lekker gegourmed, zondag/gister zijn Thijmen en ik naar sprookjeswonderland in enkhuizen geweest. Papa wou niet mee omdat ik met nog wat mensen ging, daar kan hij het niet echt heel goed mee vinden dus. Een vriendin van mij + man & kind, vrouw+5kids&man en nog een meisje met zoontje gingen mee, maar het was erg gezellig en mooi weer gelukkig dus.

Voor Thijmen was er natuurlijk niet veel aan, maar het was een leuk en lekker daggie weg. We waren om 12.00 bij die vriendin in hoorn en om 22.00 waren we pas weer thuis, thijmen & ik waren dan ook echt doodmoe toen we thuis waren. Alleen vanmorgen om 06.00 kwam die alweer voor zijn voeding, wat ik dus totaal niet gewend ben van hem.

Vandaag gaan we niet veel doen, beetje opruimen in huis en meer niet. Sebas is ook vandaag nog lekker thuis, helaas moet hij morgen weer werken. Opzich vind ik het wel jammer hoor, want hij moet morgenavond ook nog naar school:(.

Met Thijmen gaat het gelukkig verder wel allemaal goed, hij leert echt erg snel en gaat erg snel in dingen in zich opnemene en doen en natuurlijk in zijn groei.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Hoi Debbie, ff een tip of misschien heb je het al in huis...de druppels van VSM voor tandjes en kiezen...helpen perfect...
    helaas zien we nog niets bij Teun op zijn kaak alleen dan de bobbeltjes...
    we wachten rustig af

Ook teun is raar met eten, sinds dat we naar 4 flessen zijn gegaan.
    wil minder eten...hij krijgt maar een paar lepeltjes fruithap ( ijsblokje vol)
    maar drinkt bijn niets ja 1 fles van 200 ml en dan meestal 2x 90 ml en de laatste 1x 40 of 60 ml maar ja hij geeft aan geen honger te hebben en hij slaapt gelukkig de hele dag door........waarschijnlijk is hij aan het regelen...nu heeft hij toch wat vet rond zijn billen dus we maken ons nog geen zorgen...zou waarschijnlijk zelf wel weer komen

ik ga hem maar ff wakker maken voor een hapje kan hij daarna nog ff lekker spelen met papa

doei fijne paas verder

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hebben jullie ook wel eens dat je geen bericht in je mailbox hebt terwijl dat er wel gepost is?
    ik heb nu geen mail in outlook gehad terwijl er wel verschillende berichten getikt waren?

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Lekker weertje vandaag he? Wij zijn vandaag met ons 4tjes naar Burgers Zoo geweest. Was erg leuk en met Koen ging het geweldig! Hij heeft vrijwel de hele tijd in de wagen gelegen en soms sliep ie en soms niet. Echt erg lief. Hij heeft alleen even gehuild toen we in het oceaan-gedeelte waren. Je ziet dan boven je hoofd water en vissen zwemmen en dat vond Koen niet zo super. Verder is ie superlief geweest! Sara had wel nog een beetje pech. Ze was aan het klimmen op een houten ding in de speeltuin daar en toen heeft ze zich ergens zeer aan gedaan en op het boventopje van d'r pink zat een flinke snede en het bloedde flink! Tranen natuurlijk. Gelukkig had ik een heel pak babydoekjes bij me. Handig! Niet alleen voor vieze babybillen dus.

En nog iets waar ik heel blij mee ben: Koen slaapt nu al 3 dagen zonder bakerzak! Na de 1e nacht was ie om 6.30 wakker... 2e nacht om 7.00 uur wakker en vanmorgen zelfs tot 8.00 uur geslapen! Ik ga de bakerzak nu dus niet meer gebruiken want het gaat prima zo.

Janette: Wij hebben ook de mutsy 4-rider en ik gebruik nog de reiswieg maar heb deze wagen ook bewust zo uitgezocht met dat je het wandelgedeelte naar je toe kunt zetten. Koen past er nog in dus ik bouw hem voorlopig nog niet om maar denk wel dat ie het heel leuk zal vinden. In hoeveel standen kan je de wandelwagen eigenlijk zetten? Dat weet ik niet meer.. hihi...

Koen begint nu echt te spelen. Als je hem een rammelaar voor houd dan grijpt ie er echt met 2 handjes naar! Zo leuk om te zien.

Zo... ik beloof snel weer op iedereen te reageren... Nu even naar Koen kijken want die begint een beetje te jammeren.

Groetjes Otje

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even over de meeting (zaterdag 9 juni bij Karin in Dongen):

Als je mee wil, stuur me dan aub even een pb'tje!

Tot nu toe gaan mee:

Slingding, Saar, Melliemel, Molly, Eve en ik.

Groetjus!

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hier zie ik ook nog niet veel hoor, ik voel inderdaad alleen bobbeltjes. Ja ik had ook gehoord over druppels die dent.... nog wat heten. Die zijn ook homeopatisch en deze kon je ook kopen bij etos, dus maar ff kijken morgen ervoor. Toch heel erg bedankt voor de tip ;)

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hallo,

Ik weet niet meer wie het was maar iemand vroeg om de pasfoto van kailynn te plaatsen nou hiet is hij:

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Het was echt super druk op werk dus ik ben echt moe.
    Ik kom morgen weer wat schrijven en zal dan reageren.
    Even over mijn zus we gaan er woensdagmiddag heen haar bloeddruk is wel wat gezakt dus dat is mooi hopelijk blijft het ook zo.

Hier bij de AH komen ze deze week foto's maken van je baby een hele set met foto's(ongeveer 12 met nog pasfoto's erbij)kost 89 euro nou dat vind ik niet duur dus ga dat wel doen.
    Je kan er ook een linnendoek bij nemen en dan kost het 129 euro.

Nou ik ga er vandoor want ik ben echt helemaal gaar.

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier nog een foto die ik geprobeerd heb te bewerken.

13. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Cynthia: Wat heb je een mooie dochter! Lief die pasfoto!
    @vales : Fijn dat de bloeddruk van je zus is gezakt.

Volgens mijn moeder krijgt Demi ook tandjes. Maar ik heb dat idee niet.

Otje, ik heb je ge-pb-ed over de meeting. Ik wil wel mee, maar vind het ook wel spannend eigenlijk.

Ik lees al veel over groenten- en fruithapjes zeg! Ik wil eigenlijk wachten tot demi 6 maanden is, aangezien er exceem in de familie voor komt.
    Morgen krijgt ze haar derde spuitjes alweer. Volgens mij zijn we er daarna weer een poosje vanaf. Gelukkig maar, want ik vind het zo zielig altijd.

@Noura: Demi ligt voor mijn gevoel ook heel veel op haar achterhoofdje, of naar links. Naar rechts liggen vind ze minder leuk. Ik laat er steeds door het bureau naar kijken, maar zij zijn verder geen abnormale afplatting ofzo. Als je twijfelt zou ik wel even bellen. Wanneer heb je wer een afspraak?

En wat een actieve beebs hebben jullie allemaal, Demi draait echt nog niet om hoor. Ze vind het wel prima allemaal geloof ik. Ze is wel heel nieuwsgierig, maar dat is geen motivatie voor haar om zich om te draaien ;)

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ah vales, was als grapje bedoeld van dat afpakken, maar ik ben niet zo goed met die emoticons...

Lies hoop dat je gezellig hebt kunnen wandelen vandaag. Ik ken dat gevoel van studie dat leuke dingen in de weg staat. De afgelopen 2 jaar was ik elke woensdagavond op pad voor studie. Ben blij dat de theorie nu af is, maar ja... nu is Frank weer aan de gang. We wisselen elkaar af. Het zal uiteindelijk ook wel iets opleveren hoop ik...

Noura veel plezier met de buzz. Is een mooie wagen hoor. Vrienden van ons hebben hem ook. Zelf hebben wij de quinny XS, vind die grote wielen wel fijn voor in het bos..
    Ik houd Nick nog effe in de wagenbak. Met zijn nijntjeslinger eraan vermaakt hij zich nog goed en voorlopig slaapt hij vooral veel als hij in de wagen ligt.
    Als je je zorgen maakt over Saf gewoon CB bellen hoor, zijn ze voor...

Cynthia: ik heb geen abonnement op dit onderwerp, dus geen mailtjes. Ik kijk hier toch altijd minimaal 1 x per dag....
    enne wie zou nu naar die foto gevraagd hebben! Hij is lief. Wat kijkt ze lekker helder en met haar koppie recht. Nick zit op zijn pasfoto beetje ingezakt met zijn kin op zijn borst.

Otje wat fijn dat Koen weer zo gezellig is. en heerlijk dat hij zonder bakerzak ook zo goed slaapt. ha ha dat wil ik ook....
    enne ik ga niet mee met de meeting.... ik ben er toch... (ha ha)

Wij zijn vandaag naar de ouders van Frank geweest, zijn vader was jarig. Lekker buiten gezeten en Nick heeft flink wat aandacht gehad van opa oma oom en tante. Heel de dag in de hand of in bed... ja morgen zal hij zichzelf toch ook weer moeten gaan vermaken in de box en in de wipstoel, want de gastouder gaat echt niet de hele dag met hem op schoot zitten

Nou ga effe voorbereidingen treffen om morgen weer te gaan werken. Deze week maar twee daagjes!

Karin

15. keizerin

keizerin Niet meer actief

Kom ik toch weer even kijken....hoezo verslaafd :rolleyes:

@Karin dat is soms wel vervelend van op een forum dat je elkaar weleens verkeerd begrijpt.

@Otje ik wil ook wel komen maar twijfel nog een beetje omdat ik dan alleen met de trein moet komen en dat vind ik een beetje eng.

@Duckie succes morgen met Demi haar laatste prik.

@Slingding wat een leuke foto's.

@Noura ik zou hem op zijn zij laten slapen dus even een handdoek opgerolt in zijn rug leggen.
    Dat doe ik overdag ook elke keer bij Wessel en zijn hoofdje word weer mooi rond,tenminste het is nog niet helemaal goed maar er zit wel echt verbetering in.
    Je zou hem ook op zijn buik kunnen laten slapen als je dat durft,ik heb dat ook een tijdje gedaan maar wel alleen overdag als ik hem kan zien.
    De cb arts zei tegen mij als het echt 1 kant plat is is dat niet goed maar als het helemaal 1 stuk is(snap je wat ik bedoel) komt het wel goed en dat is idd zo,maar ik moest wel proberen om hem niet al te vaak op zijn rug te leggen omdat er dan druk op staat.

En nu ga ik er vandoor lekker naar me bed toe.

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @noura: Ik gebruik ook de zijligger overdag om te voorkomen dat zijn hoofd te plat wordt. Het werkt best goed. Ik gebruik hem al vanaf dat hij 2 weken is.

@duckie: ik wil ook nog wachten met hapjes. Ik vraag me af hoe ver de allergie in de familie moet voorkomen. Mijn vriend en ik hebben er geen, maar mijn moeder wel en bij mijn vader in de familie komen ze ook voor. Dus daarom ben ik er voorzichtiger mee.

Ik heb ook een mutsy kinderwagen en de bak is best ruim. Is toch wel fijn.

Zijn jullie de zwangerschapskilo's al kwijt? Ik kom er maar niet van af. Moet nog steeds die 8 kilo :(

Ben gestopt met de nuvaring. Wil 2 tot 3 menstruaties afwachten en dan willen we eigenlijk alweer voor een 2e gaan klussen.
    Hoop alleen dat ik dan toch nog iets ben afgevallen, anders komen de nieuwe kilo's er alleen maar bij :(

Ga meer weer eens werken....

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zit er ff helemaal doorheen. Fynn slaapt de laatste tijd overdag echt voor geen meter. Probeer van alles maar meneertje wil het echt niet. Alleen als ik met hem ga wandelen. Maar ik heb geen fut om elke keer uren op pad te gaan. 's Avonds gaat het wel goed. Dan valt hij na de fles van 19.00 in slaap (en krijgt om 22.30 nog een laatste fles). Maar 's nachts gaat het dan weer mis. Dan wordt ie om 4.00 wakker. Ik laat em dan wat piepen en gelukkig valt ie dan na ongeveer 15 min weer in slaap. Maar ja, ik ben dan wakker. Vervolgens komt ie om 5.00 weer. Zelfde verhaal. En uiteindelijk moet ik hem er rond 6.30 echt uit halen. Geef em dan een flesje maar vervolgens gaat ie niet verder slapen. Ben echt heel moe en heb moeite om van die kleine te genieten. Kan hem wel 's middags een paar uurtjes bij m'n moeder brengen maar ja, dat verandert structureel niks. Weet echt even niet meer wat ik moet doen en vind het gewoon echt niet leuk meer alleen :cry: Iemand tips?

@Slingding: wat is die pasfoto goed gelukt zeg! Ze kijkt echt heel wijs!

@Duckie: Fynn draait ook nog niet om hoor. Wel af en toe op z'n zij maar daar houdt het dan ook bij op. Komt vanzelf wel :D Laat ie eerst maar es goed gaan slapen. Vind ik eigenlijk veel belangrijker.

@Duckie en Vales: als ik met de trein naar de meeting zou moeten komen zou ik het denk ik ook niet doen hoor. Zou ik een veel te grote onderneming vinden :oops: Maar m'n ouders zijn wederom zo lief om me te brengen en halen. Zij maken er ook gewoon een dagje Brabant van :D

@Nynke: klussen voor een 2e? Wel heel leuk natuurlijk maar ik vraag me af of je daar dan niet tegenop ziet? Ik bedoel: Jiri sliep/slaapt 's nachts toch ook heel slecht? Heb je dan nu niet zoiets van: Dit hoef ik voorlopig even niet meer. Ik moet er nml echt niet aan denken hoor. Maar misschien komt dat wel omdat ik alleen ben.

Vanmiddag ga ik met m'n vader even op pad voor een mama-fiets. Die krijg ik nml kado van m'n ouders (een verlaat geboorte kado :D ). Ben benieuwd.

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nynke: mijn zwangerschapskilo's zijn er al vanaf. Ben zelfs onder het gewicht van voor mijn zwangerschap....
    Ik ben nog niet met de nuvaring begonnen, als heb ik wel een recept, maar weet ik niet of ik nog ga beginnen, want ook wij willen nog wel een tweede en denken daar al zo'n beetje over na. Voorlopig wil ik mijn lijf nog effe laten rusten, want na de keizersnee geven ze toch het advies om een half jaar rust te nemen om het goed te laten genezen.
    Eve: ondanks dat ook Nick niet doorslaapt heb ik liever alle sores van niet slapen snel achter elkaar dan dat ik daar over een paar jaar opnieuw aan moet beginnen. en inderdaad ik kan het af en toe overdragen, hoewel ik toch meestal degene ben die er 's nachts uitgaat. Ben nu eenmaal eerder wakker dan Frank.... Maar we wachten het rustig af... wensen genoeg, maar de praktijk leert dat het soms ook lang kan duren, dus we zullen wel zien....

Nou ga ik weer werken, anders komt er deze week helemaal niets van...

Karin

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @otje ik denk dat hij in 5 standen kan al gebruiken we tot nu toe nog maar 1
    wat ik wel jammer vind is dat als hij met zijn gezicht naar je toe zit de wagen niet helemaal ingeklapt kan worden, moet je toch nog de inzet er af halen......

Voor de rest mogen we niet klagen met Teun zijn slaapjes...al heeft hij ook overdag problemen gehad...maar toch na elke fles terug gelegd en in zijn slaapzak en wat te spelen gegeven ging het na 3 wkn beter...nu slaapt hij van 18:30 tot 7:00 en dan de fles en dan tot een uurtje of half 11 en dan om 11 uur weer een fles en meestal wil meneer dan ook nog slapen...hij blijft meestal smiddags nu wakker....een lekker slaapkopje is het dus...en dat heeft hij overgenomen van zijn papa en mama dus die zijn blij!

zo kon ik vanmorgen dus al ff lekker alle binnen ramen lappen...ja er is ge werkt...mocht ook wel als het zonnetje er op stond dan was het geen gezicht meer....

Ik moet nog ff kijken of ik kom laat het zo snel mogelijk weten, want we willen misschien die week vakantie nemen...met hemelvaart tot en met de zondag hebben we een uitje van wijnands werk naar Mallorca.....ja spanje ( personeel en aanhang) en dan plakken we thuis een lekkere week er aan vast.....

Teun begint te ontwaken dus ga ff kijken

doei

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo even niks gelezen maar wil even mijn ei kwijt.
    Ga ik vanavond de nacht weer in en dan is de nacht ervoor wel erg lekker als je goed slaapt nou wat denk je is kailynn vanaf 2 uur elke keer een half uur wakker en praten en huilen nou dat was om 2 om 3 en om 4.50 toe heb ik haar maar aangelegd en om 6 en om 7.30 weer toen maar een fv gemaakt en gekolft omm 9.30 ook weer, als je haar uit bed haald is ze niet te genieten. gelukkig gaat ze vanmiddag naar het kdv en kan ik naar bed.

Ik zag in de vluchtigheid dat het over het gewicht gaat nou ik moet er oom nog ruim 8 kwijt.

Deel Deze Pagina