@eve: Jiri slaapt inderdaad nog niet goed door. Soms wil hij een flesje de andere keer neemt hij genoegen met de speen. Maar dan nog slaap ik geen enkele nacht fatsoenlijk door. Maar wat duikster zegt, vind ik ook. Heb het liever snel achter elkaar, dan dat ik eerst gewend ben aan het beter slapen en mobieler zijn met een kind en dan pas weer een baby erbij. Ik voel me nu toch vaak beperkt in het doen van dingen met zo'n kleintje. Kan ook niet wachten tot dat jiri ouder is. Maar het zal wel zwaar zijn, twee met weinig leeftijd er tussen. Het heeft denk ik beiden zijn voors en tegens. Ik doe ook veel alleen hoor. Alle flesjes, opstaan 's nachts en de luiers. Maar kan inderdaad wel eens zeggen tegen mijn vriend, of hij het wil overnemen. Helaas kan ik je geen tips geven over het slapen van Fynn. Misschien weer eens een nachtje naar je ouders brengen. ff op rust komen. @duikster: als we er echt voor gaan, dan is Jiri 6 maanden. En je weet inderdaad niet hoe snel je weer zwanger bent. Dus we zien het wel. Jullie zijn de eersten die het horen Net gebeld met het kdv. Het gaat goed, maar heb het idee dat zijn hele ritme wordt omgegooid. Ze zijn na zijn fles van 10.30 naar buiten geweest en dan valt hij weer in slaap in de wandelwagen. Rond 12.30 was hij dus wakker en wat onrustig, zijn volgende fles is pas weer rond 14.00 uur. Hopelijk is hij tot die tijd niet huilerig. Ga straks toch eens vragen of het ook niet anders kan. Bij mij blijft hij inclusief fles 1.5 tot 2 uur wakker en gaat dan pas weer slapen. Hoe gaat het bij jullie op het kdv?
Ik heb net telefoon van me zus gehad en het gaat helemaal NIET goed! Ze heeft meer eiwit in haar urine en ze gaan het uiterlijk volgende week halen. Ik ben zo bang voor haar ze was ook helemaal overstuur. Ze gaan of inleiden of een keizersnee doen ligt eraan hoe zij er aan toe is en de baby. Ze is heel erg geschrokken omdat ze dacht dat het beter ging ze voelt zich ook heel erg goed en daarom had ze ook niet zulk slecht nieuws verwacht.
@vales, heel veel sterkte ermee en we duimen dat het wat langer binnen mag blijven hier "moeten"er nog 5 kilo vanaf...wil ik ook wel maar het lukt niet errug... ook omdat ik zelf zo af en toe niet lekker in me vel zit...werk enzo...maar ik probeer niet teveel te snaaien en te snoepen en gezond te eten sporten doe ik 1x per week en n u het mooie weer er aan komt en de fietskar klaar is kan ik 3 dgn per week op de fiets naar me werk....en 1 dag dan Teun ff bij het kdv afgeven... bij ons houden ze zich er zo veel mogelijk aan aan de tijden van thuis...schrijven ze ook helemaal op....dus fles..ff spelen en slaap naar bed...omdat ze bij ons boven zitten gaan alleen de oudste ( de lopers) van de babyclub naar buiten.....en als teun het leuker vind om op de arm te zitten dan in de wipper of in de box is dat geen probleem lopen ze gewoon de hele dag met hem rond...... net een pakje zwemluiers gekocht voor d evakantie volgende week want ja een zwembroek heb ik wel maar het zou je toch net gebeuren dat hij moet poepen.......maar ik heb eens opgeschreven wat je allemaal mee moet nemen voor zo'n kleintje maar dat is nog al wat......de auto gaat tsjok vol.....als het maar gezellig wordt
Dank jullie wel! Het laatste nieuws ze heeft al een infuus in haar hand ze zijn haar bloed aan het nakijken en waarschijnlijk word het vandaag of morgen al gehaald. Me zus wil het liefst vandaag al want ze vind het echt heel eng en er zijn echt heel veel eiwitten gevonden. Ze belt me als ze de uitslag heeft en die krijgt ze straks. Het is ook vervelend dat me zus in delft ligt,we kunnen er niet zo naartoe
@Vales: Sterkte met je zus! Ik duim voor haar! Ben geslaagd voor de moederfiets Het wordt een Sparta Amazone Trendy (de lichtgroene). Vind em zelf best mooi maar vooral erg praktisch. En aangezien ik geen auto heb zal ik er veel gebruik van gaan maken. Nu nog even wachten totdat Fynn erop kan Snap trouwens niks meer van die kleine. Hij heeft vandaag bij elkaar maar een uur geslapen Dat is al de 3e dag. Kan toch niet goed zijn voor zo'n kleintje? Weet inmiddels van Vales, Nynke en Karin dat jullie op niet al te lange termijn nog een kind willen. Ik vroeg me af hoe de rest daarover denkt. Ik hou het bij eentje. Tenzij ik binnenkort (en dat moet dan wel vrij binnenkort zijn vanwege m'n leeftijd) een geweldige man tegenkom die nog graag een kind wil en ook echt de zorg wil delen. Maar die kans acht ik niet groot dus het zal bij Fynn blijven. @Nynke: Fynn slaapt op het kdv net zoveel als thuis: bijna niet dus
Eve vervelend dat Fynn weer zo veel energie bij je wegtrekt. Hoop dat hij snel weer wat meer slaapt. Het is wel herkenbaar. Nick is ook alweer drie nachten rond 4.00 uur aan het spoken geweest...Maar overdag slaapt hij meer, maar niet als ik het wil... Wat fijn zeg een mooie fiets! Dat wordt genieten over een paar maandjes. enne toch ook prettig om te horen dat hij op het KDV niet meer slaapt dan thuis, anders ging je maar aan jezelf twijfelen... Slingding hoop dat je vanmiddag nog wat hebt kunnen slapen, want anders kan ik me voorstellen dat het zwaar wordt vannacht. Nu heb je er toch al een nachtdienst opzitten terwijl je niet hoefde te werken! Vales wat een naar bericht. gezien de lengte van de zwangerschap zou het goed zijn als beeb nog effe bleef zitten, maar als het met je zus niet goed gaat, moet het anders. Veel sterkte. Janet hier wordt gezwommen zonder luiers... Karin
@Karin het gaat volgens mij ook niet goed met het kindje want die krijgt natuurlijk steeds minder zuurstof en voedingstoffen. Ben nog steeds aan het wachten ik word er helemaal zenuwachtig van moet je nagaan hoe zij en haar vriend zich moeten voelen. @Eve wat leuk zeg dat je een nieuwe fiets heb gekocht. Ik heb pas een nieuwe omafiets maar ik moet er dus waarschijnlijk een kleine zadel op laten zetten omdat ik anders niet kan opstappen ik ben namelijk best wel klein. Maxima is aan het bevallen ook echt spannend zeg.
vales nogmaals sterkte en straks word het kind op de zelfde dag geboren als die van alexander en maxima. (niet zo belangrijk) als alles maar goed komt en gaat. ik heb wel 2 uur op bed gelegen maar niet kunnen slapen helaas, wel moe maar veel aan het piekeren en malen zeg maar. Het is de komende 2 dagen nogal hectische want arno heeft een geluidsklus cvoor zijn bedrijf maar dat komt zeer ongunstig uit allemaal. Nu komt mijn schoonvader vanavond om op kailynn te passen als ik weg ga om 22.20 en blijft hier slapen want arno gaat vanavond vanuit zijn werk (22.00 uur) opbouwen en dan is het morgen om 8.30 generale repetitie (school musical) en morgenavond uitvoering en opruimen, dus zorgt mijn schoonvader morgen ochtend ook voor kailynn en morgen avond breng ik haar naar een vriendin 300 meter van mijn werk, en haald arno haar weer op. zeker niet ideaal voor kailynn allemaal. Vanmiddag was het op het kdv ook huilen en huilen, slecht drinken niet zo'n natte luier. ik weet het ook niet meer hoor. Op deze manier snappen je wel dat het niet leuk is om te gaan werken , en dan zie ik manlief ook pas weer donderdag 20.15 dus het huilen staat me weer nader dan het lachen. het was weer een veel te lang verhaal. lees vannacht wel weer bij. Ga koken voor mezelf. janet kailynn zwemt ook zonder luier en heeft nog niks gedaan.
Heej Eve! Wat leuk van die fiets! Ik ga ook diezelfde fiets kopen maar twijfel nog over de kleur. Ik vond die zwart met rood ook erg mooi. Heb je hem in een fietsenzaak gekocht? Want ik heb wat rond zitten kijken op internet en daar worden ze al aangeboden (nieuw) voor 654,00 euro. Bijvoorbeeld op http://www.fietsenwinkel.nl/ Over dat weinig slapen... Koen heeft er ook dagen bij dat ie maar 1 1/2 uur slaapt... Snap er ook helemaal niks van op zo'n moment... Wij hebben nu 2 kids en dat is voor ons voldoende. Soms twijfel ik wel eens maar als we een 3e willen moet er een hele hoop veranderen. We hebben 3 slaapkamers nu dus dan zou de zolder een slaapkamer moeten worden voor een 3e en de zolder is de enige opbergplek in huis dus vraag me dan ernstig af waar we alle spullen moeten laten.... En financieel gezien ... tja... laten we het maar bij 2 houden! Vales: Wat spannend nu. Het lijkt erop dat je neefje/nichtje binnenkort op de wereld zal komen! Hou ons op de hoogte he. Slingding: Vervelend idd om te gaan werken als het allemaal niet zo soepel loopt. Sterkte hoor. De zwangerschapskilo's zijn er hier ook af. Ik weeg nu 7 kg minder dan voor mijn zwangerschap. Maar helaas had ik voor de zwangerschap al geen ideaal gewicht (te zwaar ) dus ik moet nog hard werken om de overtollige kilo's eraf te krijgen. Groetjes Otje
de zwemluiers zijn voor in het Vennebos, zo'n park van LAndal greenparcs ik heb ze gekocht omdat je evt ook een babypakket erbij kon kopen en daar zaten dus ook zwemluiers in, dus ik neem aan dat ze liever die dingen willen gebruiken...vandaar Ik heb ook wel gehoord dat ze alles inhouden als ze in het water zijn, maar of dat waar is...... ik probeer het toch liever niet uit. @eve, ik beneid je hoor...wil er ook wel zo 1 maar heb toch maar de fietskar gedaan ivm met de centjes Ik hoop voor je dat het heel veel mooi weer mag worden en zijn Het probleem met Teun is dus nu dat hij bijna niet meer wil drinken! Het is begonnen nadat hij vorige week de voorlopig laatste prikjes heeft gehad en dat we naar 4 flessen zijn gegaan waarvan de laatste met nutrix. Normaal dronk hij gemiddeld 800 ml en nu komt het gemiddelde schema op totaal van 300.... gelukkig slaapt hij tot nu toe wel goed zowel overdag als snachts en is als hij wakker is lekker vrolijk....niet duf of huilerig....en hij poept en piest ook goed.....dus ik maak me niet echt ongerust maar ga toch morgen ff het cb bellen ben vandaag dus ook maar ff gestopt met de fruithap eerst maar ff de flessen weer leeg.....
Wilde eigenlijk alleen even lezen, maar kan het reageren niet laten. Vales, wat een slecht nieuws. Op hoeveel weken zat je zus nu? 34? Ik hoop dat het goed gaat.... Eve: wat een mooie fiets. Ku jij hem wel veilig wegzetten? Ik fiets ook graag en veel maar bij ons buiten een fiets neerzetten is zonde.... Het stelen van fietsen in de buurt valt wel mee, maar ze staan wel altijd buiten. Over de kio's: ik ben ze kwijt! Ik ben flink aan het lijnen geweest en zit nu op mijn gewicht van voor mijn zwangerschap. ben wel tevreden, al zou een extra kilo ook nog wel mogen. Over een tweede: ik denk er al wel over na, maar we willen wachten tot mijn vriend klaar is met zijn studie, en we makkelijker een groter huis kunnen kopen. Maar ik zou er ook anders wel een paar jaar tussen hebben willen zitten. Ik vind een jaar of 3-4 ertussen wel prima, denk ik. Zouden jullie dingen heel anders doen bij een tweede? Ik wel. Ik zou me beter voorbereiden op de borstvoeding (al vooraf een keer naar een lactatiekundige gaan bijv. ) en ook een wieg kopen, in plaats van alleen maar een ledikant. Verdee hoop ik een beetje dat het net zo'n makkelijke baby mag zijn als Thijs, want hij doet het echt heel goed! Cynthia: succes weer in de nachtdienst. Je ziet er weer erg tegenop, lees ik. Ik heb ook niet echt zin om volgende week weer te beginnen.... Lies
@Slingding: kan me voorstellen hoe je je voelt. Huil hier maar lekker uit hoor. Ik zal aan je denken vannacht! @Otje: heb de fiets in de winkel gekocht. M'n oude fiets en die van mijn vader hebben we ingeruild. Kregen daar een aardig bedrag voor terug waardoor ie net zo goedkoop werd als via internet. Komen wel nog kosten bij voor het zitje, windschermpje en evt tassen/mandje. Of zitten die ook inbegrepen in de prijs op internet? Ga em over 2 weken ophalen dus zal eerst nog een tijdje zonder kind rondfietsen. Das wel een beetje raar. Maar ik doe gewoon meteen het zitje erop @Janette: wat raar dat Teun ineens veel minder drinkt Je zou toch denken dat hij meer (of iig hetzelfde) drinkt nu hij een fles minder krijgt. Maar misschien zit hij idd al te vol als hij een fruithapje op heeft. Enne...het is dat m'n ouders de fiets betalen (ik betaal zelf de accesoires) want anders had ik het ook niet kunnen doen hoor. @Lies: heb een kurkdroge kelderbox dus daar staat m'n fiets prima. Bij m'n werk is een Biesieklette dus daar staat ie ook veilig.
allereerst vales, wil jou en je zus en familie sterkte wensen, want ik geloof best dat het nu heel spannend moet zijn voor jullie. eve, ook al slaapt safouane heel veel,mijn oudste deed dat dus niet. die was echt alleen maar wakker, en ik heb er een behoorlijk trauma van opgelopen. het moeilijke vond ik dat iedereen tips had, maar dat het allemaal voor geen meter hielp. het was ook niet zo dat die ging krijsen, maar hij was wel voortdurend aanwezig, en je moest je wel met hem bezig houden. uiteindelijk heeft die wel een ritme gevonden, maar het is ook een beetje zijn karakter. ook als peuter, kleuter was het een vrolijk en erg enthousiast mannetje.
@Lies ze is pas 31 weken. @Noura dank je wel en het is zeker spannend de telefoon ligt de hele dag naast me. Ze had net gebeld en de uitslag heeft ze nog steeds niet,ze laten haar de hele tijd wachten en daar word ze echt zenuwachtig van. @Cynthia Werkse en sterkte. @Otje dus jij gaat ook al zo'n mooie fiets kopen En goed hoor dat je al zoveel bent afgevallen die overige kilo's lukt je ook echt wel. Ik mis setje,ze zal het wel druk hebben met haar huis denk ik.
oh nynke, een 2de, spannend hoor! en ik heb vandaag het cb gebeld, en ik werd later nog heel netjes terug gebeld door onze wijkv. en die zei dat het niet zo erg was. ook kwam ze met het advies van het rolletje in zijn rug, en voor hem zodat die op zijn zij lag. en overdag vaker op de buik laten liggen in de box enzo. in bed wil ik niet aan beginnen, want mijn oudste zoon sliep alleen maar als die op zijn buik lag, anders gilde die het uit en hij moest toch echt ook eens slapen. dus als die al sliep was het op zijn buik, en hoewel ik het doodeng vond was het volgens de arts gewoon een buikkindje. maar goed, ik wil dit dus niet met safouane, omdat ik dan bang ben dat die straks alleen nog maar op zijn buik wil slapen. als ik toch twijfelde mocht ik gerust langskomen. cynthia, nu vergeet ik bijna te zeggen hoe mooi ik de pasfoto vind, en vooral zo wijs. ik weet niet meer wat te reageren, moet er ook weer gauw van door, maar morgen ben ik vrij, dus zal morgen weer eens de tijd nemen. fijne avond