Als ik Kasper een flesje geef, met afgekolfde BV dan red ik vaak niet meer dan 80 a 100 ml. Hoe gaan jullie dat doen (als je weer aan het werk moet/mag) met het voorbereiden. Wij vertrekken bijvoorbeeld om 06:45 naar het werk. Normaal stond ik dan om 06:15 op. Nu gaat dat wel iets anders worden en ik wil vooraf al een beetje ritme gaan proberen te krijgen. Ik wil om 05:30 gaan voeden en Kasper aankleden, zodat ik daarna zelf kan douchen en aankleden. Is het slim om nu al te beginnen met gewoon iedere dag om 05:30 te voeden, ookal vraagt hij er dan nog niet om? Ik ga 28 februari weer aan de slag. dus ik heb 6 weken de tijd. Ik vind het wel leuk om jullie kijk op het ochtend ritme te horen, over hoe jullie het (denken te) gaan doen.
Nynke, Myrthe krijgt 120ml felsvoeding en zoals gister was het, 8.00,11.30,15.00,18.00,22.00,01.00 en dan is ze om 8 uur vanmorgen wakker geworden..lijkt mij niet zo probleem want ze krijgt voeding genoeg..en als ik denk dat ze er niet genoeg aan heeft krijgt ze soms 20ml tussendoor anders verhoog ik de voeding met 10ml per fles.(maar ze heeft nu al bijna anderhalf week de 120ml) Ik heb nu zelf een schema gemaakt waar ik op bij hou wanneer ze wakker word,eten krijgt enz en zo kan ik dan ook zien of er een ritme inkomt en niet in de war raak met de uren wanneer ze nou iets gehad heeft hihi en het is leuk voor later Maar je hoort her en der van mensen wat en maak me dan direct zorgen maar mijn gevoel zei dat het wel meeviel maar ja mishcien is er wel veel in 8 jaar veranderd Liefs XXX
Dat van het her en der andere dingen horen ervaar ik ook zo. Ik geef nu eigenlijk bv op afroep. Dat is wel makkelijk, want je hoeft niet op de klok te kijken. Dat deed ik eerst wel, maar daar werd ik persoonlijk een beetje nerveus van. Al besef ik wel, dat er wel wat ritme in zal moeten komen voor de cresh, want die hebben wel wat beters te doen dan opspringen als meneer het wil. Wel ben ik bang dat ik hem verschrikkelijk aan het verwennen ben op deze manier.
hier een goede nacht gehad, ze sliep van 0.00 uur tot 4.30 en toen weer om 10.00 uur maar het gevolg is dat ze maar op 5 voedingen zit. ik heb gisteren eens haar zelf laten komen en dan zit ze om de 4 uur met een voeding en de nachtvoeding laat ze eigenlijk weg maar 5 is wel te weinig volgens het cb, bij de volgende controle en prikjes (snif) mag ze pas naar 5 voedingen. ik geef 120 ml bv via de fles per keer en nu ook evt 120ml hypo allergeen en dat drinkt ze goes op. Het wonderlijke van gisterenavond was dat ik haar na de voeding van 19.30 terug kon leggen en dat ze ging slapen, dat is nog nooit gebeurd (gebeurde wel maar dan krijste ze in de nacht) en nu was ze vannacht ook stil, heerlijk. De voeding van 10:00 uur hebben we ook in bed gegeven daarna nog even met haar geknuffeld in bed en haar terug gelegd en daarna hebben wij ons nog wel vermaakt in bed, zodoende zit ik nu pas aan de koffie en moet werkelijk alles nog gebeuren maar het komt wel. Straks even met kailynn naar de winkel lopen want mijn man staat in de krant dus die moeten we wel even hebben he! Trouwens ik kreeg de krant van 3 december van mijn ouders, dat is leuk voor later dan kun je het geboorte nieuws zien( nieuws van die dag), helaas was het zondag dus hebben we alleen de telegraaf. Vanavond even naar een verjaardag van mijn broer maar we gaan vroeg en even voordat de drukte en rokende meenigte komt. morgen gaan kailynn en ik naar een concert van papa (mijn man is dirigent van 4 slagwerkgroepen) kijken of ze stil blijft ik ga in ieder geval bij de deur zitten, als ze dan begint ben ikzo weg. je moet het toch een keer proberen en hoe eerder ze er aan wend hoe gewoner het voor haar is. zo het was weer een heel verhaal, tot later.
grappig, hier is gisterenavond net hetzelfde gebeurt. Mijn man eten met zijn werk en ik alleen thuis met Liene en frieten gegeten.
ah mijn man was gister wel thuis, maar ook wij hebben frietjes gegeten, gebakken door mijn man! Slingding: ik vind dat ook lastig met het aantal voedingen. Als ik een foldertje bekijk wat ik gekregen heb van de CB mevrouw zelf, staat er dat ze na een maand op 5 voedingen kunnen. Tegelijkertijd heb ik ook zoiets van als hij niet om meer vraagt.... waarom zou ik hem dan elke keer wakker maken. Wat ik nu merk is dat ik hem om 19.00 en 23.00 wakker moet maken voor de voeding en met name om 23.00 uur lijkt het dan vaak meer op sabbelen dan echt drinken... En vervolgens komt hij dan de laatste nachten om 3.00 terwijl dat eerder half 5 was... Ik heb een beetje de neiging om te denken ik laat hem gewoon slapen en zie dan hoe laat hij komt... Misschien ga ik het van de week gewoon eens uitproberen... Maar goed voor we naar 5 voedingen over kunnen.....Nick dacht er vannacht anders over en kwam voor het eerst 2x in plaats van maar 1x 's nachts.... Wij hebben trouwens ook een krant van 13 december, al moet ik eens zoeken waar die gebleven is... Jantien: ik ben nog niet echt bezig met het ochtendritueel. Ik ben al blij als ik rond half tien beneden ben na de ochtendvoeding van Nick en het verzorgen van mezelf. Daarnaast ben ik ook door mijn borstontstekingen blij als ik gewoon kan liggen. Maar het is misschien goed om er eens over na te gaan denken... Jantien afgekolfde BV 80-100 ml is toch niet slecht? Het schijnt dat je de hoeveelheden niet helemaal kunt vergelijken met FV/KV en als Kasper er genoeg aan heeft is het toch prima... Eve: fijn dat er een beetje ritme in je dagen lijkt te komen.... Geeft wel rust als je een beetje je ergens aan vast kunt houden... Wij zijn vandaag met Nick naar mijn opa gegaan.... Mijn opa keek er echt naar uit.... errug leuk.... Natuurlijk ook 4 generaties op de foto gezet... opa, mijn vader, ik en Nick... Opa heeft echt genoten... Gisteren vertelde ik nog dat ik een borstontsteking had wederom.... Ik had gisteren van de huisarts een andere antibioticakuur gekregen dan de vorige keer. Ik had deze 's middags en 's avonds bij het eten ingenomen en naarmate de avond vorderde kreeg ik steeds meer jeuk en rode plekken op mijn huid.... In de bijsluiter stond dit als bijwerking/overgevoeligheidsreactie.... Fijn.. Ik dus om 0.00 uur de huisartsenpost maar weer gebeld. Moest ik per direct stoppen met de medicatie en heb ik weer andere gekregen. Hier vannacht dus meteen nog mee begonnen. Ook heb ik medicatie gekregen in verband met de overgevoeligheidsreactie en om de jeuk tegen te gaan, maar in de bijsluiter staat dat dit bij BV niet echt wenselijke medicatie is, omdat het je baby suf kan maken...De apotheek had overlegd met de huisarts en deze gaf aan dat het wel kon... Ik voel me er alleen niet prettig bij en heb besloten dat ik die dus niet ga innemen en maar ga doorbijten tot de jeuk over is..... Dat valt niet echt mee en onbewust krab ik regelmatig.... De jeuk concentreert zich echt rond mijn haargrens en ik heb dan ook wel rode plekken daar en bultjes, maar ik hoop toch echt dat dit snel overgaat..... pfff ik ben sinds de bevalling al vaker bij de huisarts en apotheek geweest dan in de ongeveer 10 jaar daarvoor..... De mevrouw van de apotheek zei gisteren ook: jij was hier gisteren toch ook al... ja inderdaad... Karin
Donderdag heb ik voor de eerste keer gekolfd (zodat we ook eens wat langer weg kunnen), maar de hoeveelheid melk die ik 'produceerde' viel vies tegen: slechts zo'n 80-90 cc uit beide borsten samen. Nu weet ik dus ook waarom Jasmijn eerst wel doorsliep 's nachts en nu niet meer. Ook overdag geeft ze vaker een uur na de voeding alweer aan dat ze honger heeft. Wat wij nu willen proberen is om Jasmijn's laatste voeding te vervangen door kunstvoeding. Dan weet ik tenminste zeker dat ze genoeg binnenkrijgt. Terwijl mijn man het flesje geeft kolf ik af, dan heb ik meteen wat extra's voor de dag erna. Verder is ze echt een vrolijke blije baby en ook onze dochter kan haar hoofdje al een poosje rechtop houden. Daarbij kijkt ze je zo schattig aan, dat je vanzelf in de lach schiet. Ook vond ik haar vorige week een meter (!) hoger in haar bedje dan waar ik haar had neergelegd, toen huilde ze dus omdat ze het koud had! Vandaag kregen we kraamvisite van een nichtje van mijn man die zelf een zoontje heeft van bijna drie maanden. Oei, wat is zo'n kind al groot (en zwaar!)vergeleken bij ons 'prutske' van drie weken! Ik had meteen zoiets van: Blijf jij nog maar lekker een poosje zo klein hoor... Dat onze dochter ook wel degelijk groeit, zie je goed aan de kleertjes. Ik had twee pakjes van Prenatal in maatje 50 (en daar is maatje 50 ook echt bedoeld voor kindjes van 50 cm) en daar past ze eigenlijk al niet meer in. Ik heb ze al aan mijn vriendin beloofd die over twee weken moet bevallen. Wat is zelf wel jammer vind is dat maatje 56 voor Jasmijn nog echt te groot is. Maar ik was vandaag even bij Mexx (die hebben nu ook veel 50% afgeprijsd) en daar hebben ze maatje 50/56 en dat zit er precies tussenin. Gauw dus even een broekje, twee truitjes en een vestje gescoord! Wat de meeting betreft: mij lijkt het hartstikke leuk (dat heb ik Otje ook al gemaild) en wat het reizen betreft: wanneer iedereen zijn woonplaats bekend maakt, kan er wellicht gecarpoold worden. Zelf woon ik in Roermond.
Goedemorgen allemaal, Gooit die kleine van jullie ook steeds het voedingsschema in de war? Ik had net een soort van ritme (7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 3.00 etc). Maar vannacht komt ie ineens om 5.00 Op zich wel goed dat ie het 's nachts zo lang volhoudt maar om 9.00 had ie weer honger en nu heb ik dus weer een compleet ander schema. Moet ik dat nou weer gaan proberen terug te draaien? De regel van de 3 R'en is leuk maar de regelmaat lukt niet echt.
@Eve, Dain heeft ook nog geen vaste tijden voor het eten hoor. Ik pas de tijden aan nav zijn eerste ochtendvoeding. Ik vond om de 3 uur al regelmaat zat! @ Lola; 80 of 90 cc borstvoeding is genoeg hoor. Je moet uitgaan van 150 x het aantal gram dat je kind weegt en dat delen door het aantal voedingen. Bij mij is dat bij 8 voedingen 75 cc en bij 7 voedingen 85 cc. Volgens mij kun je borst- en flesvoeding niet vergelijken met elkaar. Ik heb vanochtend voor het eerst gekolft en dat ging geweldig! Gelijk 80 cc uit 1 borst! Gistermiddag had ik ook al een poging gewaagd, maar toen kwam er bijna niets uit. Vanmorgen lekte ik al behoorlijk, dus geen probleem! Ook heeft ie weer van 23 tot 5.45 geslapen! Ben om 4 uur wel even bij hem wezen kijken, maar toen lag ie prinsheerlijk te pitten. Wat betreft het steriliseren van de kolf, doen jullie dit echt voor iedere voeding? Dat zou betekenen dat ik snachts alsnog mijn bed uit moet als ik smorgens ga kolven. Heb ik niet zo'n zin in eigenlijk. Over een ochtendritme heb ik nog niet nagedacht, daarbij heb ik ook wisselende diensten (van 8 tot 11 uur beginnen), dus dat bekijk ik dan wel. Vandaag wordt het heerlijk weer, dus we gaan straks lekker wandelen, nu even het huis opruimen..
@Eve, Dain heeft ook nog geen vaste tijden voor het eten hoor. Ik pas de tijden aan nav zijn eerste ochtendvoeding. Ik vond om de 3 uur al regelmaat zat! @ Lola; 80 of 90 cc borstvoeding is genoeg hoor. Je moet uitgaan van 150 x het aantal gram dat je kind weegt en dat delen door het aantal voedingen. Bij mij is dat bij 8 voedingen 75 cc en bij 7 voedingen 85 cc. Volgens mij kun je borst- en flesvoeding niet vergelijken met elkaar. Ik heb vanochtend voor het eerst gekolft en dat ging geweldig! Gelijk 80 cc uit 1 borst! Gistermiddag had ik ook al een poging gewaagd, maar toen kwam er bijna niets uit. Vanmorgen lekte ik al behoorlijk, dus geen probleem! Ook heeft ie weer van 23 tot 5.45 geslapen! Ben om 4 uur wel even bij hem wezen kijken, maar toen lag ie prinsheerlijk te pitten. Wat betreft het steriliseren van de kolf, doen jullie dit echt voor iedere voeding? Dat zou betekenen dat ik snachts alsnog mijn bed uit moet als ik smorgens ga kolven. Heb ik niet zo'n zin in eigenlijk. Over een ochtendritme heb ik nog niet nagedacht, daarbij heb ik ook wisselende diensten (van 8 tot 11 uur beginnen), dus dat bekijk ik dan wel. Vandaag wordt het heerlijk weer, dus we gaan straks lekker wandelen, nu even het huis opruimen..
Ik maak de kolf na iedere keer kolven goed schoon onder stromend heet water. Als ik 's nachts heb gekolft dan doe ik het voor de volgende keer dat ik ga kolven. Het uitkoken doe ik om de dag. Ik begin vaak met kolven als ik tussen de voedingen door een toeschietreflex heb. Dan kolf ik meestal de bost waar Kasper de laatste keer uit heeft gedronken, zodat de andere kant voor de volgende voeding goed vol is. Eerst deed ik het na de voeding, maar dan kreeg ik veel minder melk eruit dan bij een toeschietreflex.
Wil ik net gaan typen wordt Wessel wakker dus ik kom later wel weer terug. Heb nog wel een nieuwe foto in mijn album kunnen plaatsen.
Zo daar ben ik weer. Wessel heeft ook geen vaste tijden om te eten ik doe het net zoals Molly. Ik gebruik nu gewoon kraamwater maar ik denk dat hij daar krampen van krijgt dus ik ga nu bar lu duc water proberen maar ik word er een beetje gek van dat iedereen wat anders zegt,sommige zeggen dat je dat pak nadat je het hebt geopent niet meer mag gebruiken om een flesje mee te maken maar ik ga toch niet elke keer een pak openen voor elk fles en sommige zeggen ook weer dat je dat water weer moet koken Ik heb het kraanwater nooit gekookt omdat de kraamhulp zei dat dat niet hoefde dus lijkt me niet dat ik bar lu duc weer wel moet gaan koken. Hoe doen jullie dat nou?Wat voor water gebruiken jullie en koken jullie het? @Molly wat goed zeg zoveel voor de eerste keer! Ik heb nog nooit 80cc uit 2 borsten gehaald het meeste was 45cc uit 2 borsten dus 80cc uit 1 borst is heel goed voor de 1ste keer. De kolf steriliseerde de kraamhulp 1 keer per dag en na elke kolfbeurt spoelde ze het gewoon af en deed de hulpstukken in een zakjes in de koelkast. Ik hoef trouwens pas 2 februari voor het eerst naar het CB is dat niet erg laat? @Karin hopelijk ben je snel af van de jeuk en je borstontsteking lijkt me niet echt prettig allemaal.
@Vales: ik gebruik ook Bar le Duc. En kook het niet van te voren. Volgens mij kan dat prima hoor. En het is echt onzin om elke aangebroken pak weg te gooien. Blijft prima in de koelkast.
Ok dan ga ik dat ook gewoon doen. Het lijkt mij ook dat dat geen kwaad kan namelijk maarja iedereen zegt wat anders en daar word ik soms best onzeker van want wat is dan nou het beste voor je kind als iedereen wat anders zegt(zo met nog meer dingen niet alleen het water)
Hallo meiden, Wat heerlijk dat sommige baby's al op 5 voedingen zitten! Britt weegt meer dan 4000 gram en wil nog steeds 7 voedingen per dag a 130 ml! Jaja ze lust echt veel. Ik overweeg nu om voeding voor hongerige baby's te gaan halen, misschien dat dat helpt...want ze heeft nu na 3 uur echt weer honger, en dat weet ik meestal nog wel een half uurtje te rekken. Iemand ervaring met FV voor hongerige baby's? Ik heb op een gegeven moment zelf mijn ideale ritme uitgedacht, en hiermee bedoel ik de tijd van de eerste voeding wie voor ons dadelijk het handigst is als ik weer ga werken. Bij ons is dat rond 6.30 u. Gaat bij ons hardstikke goed, want ik vond het prettiger om wel op vaste tijden te voeden, zo kan ik ook makkelijker dingen plannen, Lukt niet altijd, maar dan schuiven we wel weer zo dat een volgende voeding wel weer "op tijd" uitkomt. Met BV ben ik, met veel spijt, gestopt. Ze deed er bij mij aan de borst te lang over om voldoende binnen te krijgen. Daarna ben ik gaan kolven maar ik werd zo gestresst van het idee dat ik wel genoeg moest kolven dat het giga terugliep. Nu ben ik overgeschakeld op FV. (gisteren na een maand of 10, 11 weer 2 wijntjes gehad, was giga teut hahaha) Nu mijn vraag, ik kolf nu alleen een klein beetje af als ik echt hele erge druk heb, doe ik dit zo goed? Of kan ik het beter op een andere manier afbouwen? en hoe lang duurt dit? Gr Jessica
ik gebruik gekookt water om evt. een fles aan te maken. ik kolf gemiddeld 90ml in totaal per keer, dus ik moet 6x kolven voor 5 voedingen omdat ze 120 ml drinkt per keer. ik heb besloten om naar 5 voedingen te gaan, als je naar een flesvoedingstabel kijkt mag ze bij 7 pond (dat weeft ze) 5 voedingen van 120ml en dat drinkt ze al dus waarom zal ik dan een 6 voeding geven als ze er ook niet naar vraagt/huilt?!? We zijn net naar een concert geweest waar mijn man de slagwerk groep moest dirigeren, nou ze heeft als een blok geslapen tussen de harde muziek en applaus van 200 mensen. in de pauze heb ik haar de fles gegeven en ze sliep gelijk heerlijk door. voor de pauze was ze heel lang wakker en lag ze aandachtig te luisteren. nu ligt ze in de box te slapen, want we gaan strakls weer weg een vriend van ons vroeg of we mee uit eten gingen, we gaan hewt gewoon proberen met kailynn. zit ondertussen te kolven dan gaat de tijd wat sneller als ik achter de pc zit anders zit je alleen maar naar je productie te kijken. was al weer aan het leeg lopen dus het wordt weer een schoon shirt en bh aan, op dat punt zijn die lilly pads waardeloos, maar gewone zoog compressen zie je ook zo goed zitten in je bh. hoe dan jullie dat? vandaag is officieel mijn kraamtijd afgelopen ofwel kailynn is vandaag 6 weken oud wat gaat de tijd toch snel! charissa laat nog niks van zich horen dus haar zullen we gauw hier ontmoeten denk ik. want die kleine van haar zal er al wel wezen
hoi hoi, jantien; ik heb nu nog geen schema voor straks als ik weer ga werken en geef ook bv. je kan hem niet verwennen hoor, maar wel laten gewennen maar zoals het nu is; 's ochtends komt ie rond 5.30/6.00 soms 6.30/7.00 uur. dus kan ik dit gewoon aanhouden en daarna mijn bedje uit mezelf douchen en aankleden en eten. in tussentijd slaapt hij en daarna hem wassen en aankleden (ik doe hem meestal 's avonds in bad of onder de douche). en hem naar de oppas brengen en dan naar mijn werk. ik moet wel zeggen dat ik het voordeel heb mijn eigen uren in te delen, dus zal ik dit in het begin vanaf 9 uur indelen en later vanaf 8 uur. eerst ff inkomen . 's avonds (ik stop met werken rond 5 uur) komt ie ong rond 17.30/18.00 uur) dan zal ik hem wss bij de oppas nog ff voeden en dan naar huis gaan (mijn oppas is mijn moeder/schoonmoeder/zus). ik zou zelf als hij er niet om vraagt hem ook niet nu ineens gaan geven dan komt ie dus bij de creche, enne ik denk dat ze op de creche wel graag een schema willen hebben maar mss valt hier en daar wel een mouw aan te passen en wss zal hij nu toch wel een beetje een schema hebben al is het niet standaard om de 3 of 4 uur of niet? slingding; lekker hoor zo een goede nacht. volgens het cb zeggen ze wel meer . als jij denkt dat kailynn het hier goed op doet en ze blijft lekker alert en heeft genoeg plasluiers zal het voor haar echt wel goed zijn hoor. mothers knows best . ik ben laatst nml ook zeker naar het cb gegaan en onzeker ervandaan gekomen, moest echt weer ff bijkomen. echt nie leuk maargoed is wel weer goe d nu hoor . maw lekker doen wat jij denkt dat goed is, hun geven advies en dan mag je het opvolgen maar dit is een richtlijn van een gem. ik heb ook een aantal kranten van 4-11 erg leuk voor later. hoe was het concert? en hoe vond kailynn het? karin; zoals ik hierboven al aan slingding aangaf, ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet laten spreken hoor, dus in jouw geval zou ik het idd gewoon een keer proberen door nick te laten slapen en te kijken wat hij dan doet. leuk joh 4 generatie foto, moet ik ook een keer aan denken kunnen we bij ons in 3-voud nog doen. succes nog met je ontsteking enne goed dat je hier je gevoel alvast hebt laten spreken lola; dit is toch heel goed joh? en wanneer heb je gekolft 's ochtends/'smiddags of 's avonds? dat scheelt nml ook qua hoeveelheid? eve; als ie om de 4 uur komt is dit regelmaat hoor alleen tja het is voor jouw mss lekkerder als ie ook op vaste tijden komt. molly; jij ook goed gekolft zeg, ja het scheelt heel erg wanneer je kolft hè? dat is ook mijn ervaring hoor. ik steraliseer elke dag 1 keer en doe dan ook de flesjes enz. maar volgens mij kan het ook om de dag hoor. is bij mij gewoonte hihi. als ik vaker op een dag kolf spoel ik hem gewoon goed af na een kolf beurt is ook voldoende lijkt mij. vales; wat een lieve foto, mag ik vragen van welke afkomst jouw man/vriend is? hij is ook getint hè? ik heb pas gehoord dat bar le duc hetzelfde is wat er uit de kraan komt! ik weet het niet hoor. ik heb toen ik ff fv gaf (paar dgn na het z.huis gedaan en daarna afgebouwd om weer terug te gaan op volledige bv) dit ook zowel met bar le duc al met kraanwater gedaan en merkte geen verschil. denk ook niet dat het kwaad kan hoor, kraanwater is ook erg schoon. 2 feb dan is wessel 5 wkn toch? denk dat het dan nog niet uitmaakt, wel wanneer hij zijn prikjes gaat krijgen dan is het wel hadig echt om en nabij de 8wkn 12 wkn etc. zo he veel geschreven zeg, ik ga nu stoppen hoor! hier niks bijz te melden gr saskia
@Moesje: ben helaas ook gestopt met bv omdat ik er te gestresst van werd en de productie terugliep. Ik heb het afbouwen als volgt gedaan. De eerste 2 dagen 3 keer per dag 5 min gekolft. Daarna 2 dagen 2 keer per dag. En toen nog 2 dagen 1 keer per dag. Heb toen nog een dag of twee wat pijnlijke borsten gehad maar toen was het gewoon over. Maar misschien verschilt dit per persoon. Enne: die van mij heeft ook niet genoeg aan 5 voedingen. Hij weegt nu 4430 gram en zou er dus 5 van 165 cc moeten hebben (volgens de verpakking). Maar meneertje wil er toch echt 6. Daarom geef ik em als ie 's nachts komt minder (100 cc). Anders krijgt ie te veel binnen volgens mij. De bedoeling is ook dat er 1 nachtvoeding afvalt uiteindelijk. Voeding voor hongerige baby's wil ik niet aangezien dat vrij dik is en Fynn dan volgens mij meer last krijgt van krampjes. Heb nu Friso Comfort. Dat is ook wat dikker en tevens goed tegen krampjes. Dat gaat tot nu toe goed.
Ik heb nog een tip tegen krampje's; het drinken van venkelthee. Het staat zelfs op de verpakking! Ik heb het gisteren gekocht en het smaakt naar drop, best lekker! Of het echt werkt weet ik nog niet, dat is even afwachten. vanochtend kregen we echt een dikke vette lach van Dain, we beschouwen dit als zijn eerste echte lach voor in het babyboek. Hij heeft wel vaker van die lachjes, maar dit was een echte vonden we allebei. Hij begint ons nu ook echt te volgen met zijn ogen en ons te herkennen, echt leuk. hij was vandaag ook weer echt een tevreden mannetje, we hebben lekker gewandeld en toen we thuiskwamen werd hij natuurlijk wakker. Hij heeft toen even bij papa gezeten gezellig en is daarna weer gaan slapen. Volgens mij wordt een baby gewoon pas echt leuk na een week of 3, dan is zowel de baby als jezelf een beetje gewend. Jullie hadden het de vorige keer over een 2e, daar had ik het vanmiddag over met mijn vriend en hij wil de eerstkomende 5 jaar dus geen kinderen. Ik zelf wil over 2 jaar weer gaan oefenen ongeveer, dus ik moet m nog even zien te overtuigen! Ik ben blij dat jullie die kolf ook niet iedere keer steriliseren, ik doe het dan ook gewoon 1 keer per dag. Ik ga nu Dain zijn avondeten geven!