ik werk in een videotheek, hoewel het nu geen videos meer zijn maar dvd`s die we verhuren/verkopen, en voornamelijk spellen, playstation xbox en nintendo. en ja, dan zijn we het gehele jaar door iedere dag open. ik sta normaal gesproken in 2 winkels, maar nu in 1 winkel die wat dichter bij huis is en ik werk de komende tijd wat minder uren wat mij goed uitkomt omdat ik moet voeden. en in het weekend is mijn man thuis en dat gaat hartstikke goed. op dinsdag gaat die een paar uur naar mijn schoonzus, en dat gaat ook heel lekker. hij vind alleen zijn neefje nog wat eng, maar dat gaat vast wel goed komen. het neefje vind safouane daarentegen wel heel erg leuk. ik ben snipverkouden enheb helemaal geen stem meer. vervelend hoor, want ik ben nogal een kletskous en kan nu niet zo veel praten. saar, hier heeft de kleine ook geen vaste tijden, maar wanneer ik er niet ben gaat het goed met voeden. ik kolf dan af mocht die al gehad hebben.
Hoi, Noralien heeft mijn mooie nieuwe banner gemaakt, leuk he! We hebben net bij de prenatal even een parasolletje en petje voor Dain gekocht, staat hem echt leuk! Verder hoopte ik nog lekker buiten te kunnen zitten vandaag, maar het weer valt een beetje tegen. Dain is nu steeds heel vroeg wakker en nu hoorde ik net van een vriendin dat zij had gelezen dat ze dan toe kunnen zijn aan vast voedsel. Dat zou het kunnen verklaren, hij vindt het ook reuze interessant als wij aan het eten zijn. Maar 21 april is hij pas 4 maanden (wel is hij natuurlijk 2 weken te laat geboren, dus eigenlijk had hij al 4 maanden geweest). Ik kijk het nog een paar dagen aan en donderdag de 19e moeten we toch naar het cb, dus dan vraag ik het wel. Wat goed Karin, dat hij met een aai over zijn bol weer verder slaapt, hopelijk slaapt hij straks vanzelf tot 7/8 uur door. Dain is de laatste paar dagen trouwens zijn stem aan het trainen, hij is steeds aan het gillen en geluiden maken, echt grappig!
hi hi, meiden ik vertel ff hoe het hier gaat momenteel en reageer nu niet want dan moet ik teveel teruglezen excuse moi hier gaat alles ok. fruit/groente hap gaat goed. orlando en ik zijn nu alleen wel verkouden, verder gaat het ook goed. voor wat ik heb gelezen en gezien, van molly; erg leuke banner. tijdje terug heb ik superstoere foto's van vales gezien en 1 van een schattig meisje (sorry hoor ben even de namen kwijt). verder vwb het gewicht en sporten. ik ga per 1 mei weer beginnen met sporten heb er zin in. ik had al beschreven dat ik nog wat gewicht kwijt wilde maar dat komt wel goed. heb er vertrouwen in. we hebben er een neefje bij coalan foin (uit te spreken als kielen finn). de vader is iers vandaar. hij is op 2e paasdag geboren met 35oogr en 52 cm. ik moet nu gaan werken spreek jullie later. gr saskia
gefeliciteerd saskia met je neefje! goed dat je erbij zet hoe je het uitspreekt ik dacht dat het anders moest. vales hoe is het nu met jullie? en je zus? en molly, die banner is echt heel erg leuk! heeft noralien mooi gedaan!
Hallo Meiden, Ik ben net klaar met werken ik ga zo een fles aan Wessel geven en dan gaan we naar haar toe. Ik zal als we terug zijn vertellen hoe het met haar is.
proficiat met je neefje Saskia. Inderdaad, gelukkig dat je erbij schrijft hoe we het moeten uitspreken, want ik had ook al iets anders gelezen. Fijn dat het goed gaat met de groente- en fruithap, maar ging je niet tot 6 maanden uitsluitend bv geven? Waarom ben je van gedacht verandert? Of vergis ik me gewoon... Noura, ik ben al 2 maal eens weg geweest. Dan wachtte Liene gewoon. En dat was dan 5u, en nu nog geen 4. Dus ik ben er ook gerust in. Ze begint trouwens meer en meer tijd tussen voedingen te laten. Deze voormiddag heeft ze van half 8 tot half 1 gewacht. Ik vraag me dan soms wel af of het niet te lang is? Maar dan zou ze toch iets laten horen? Niet? Groetjes, Saartje
zo, ik heb alles net gelezen onder het kolven, ik reageer even verder niet wil even gauw douchen voor ik kailynn van het kdv ga halen. weer leuke nieuwe banner zie ik. ik schrijf vannacht wel op jullie verhalen (als ik tijd heb)
hi hi, noura saar; thnx. saar ja ik was idd van plan om te wachten tot 6 mnd maar hij was zo aan het happen en bijten (en nog steeds) op zijn handjes onze handen speeltjes enz. en daarnaast hapte hij zijn vitamientje goed van izjn lepeltje. vandaar dat we van gedachten zijn verdandert en het dus vanaf 5 mnd zijn gaan doen. er zijn ook niet echt allergieen bij ons in de familie dus daar hoefde ik het iig niet voor te laten. verders lekker gewerkt heb alleen heel erg jeukende boobs , mensen die bv geven hier ook ervaring mee na het werken? gr saskia
@Molly: Fynn heeft nu ook echt z'n stem ontdekt. Hij zit hardop te kletsen en de meest uiteenlopende geluiden te maken. Hij is soms echt niet te stoppen. Zo grappig! Ben benieuwd of het waar is van dat vaste voedsel. Zou natuurlijk wel een oplossing zijn! Fynn is overigens best verkouden. Vind vooral z'n hoestje zielig klinken en hoop dat hij vannacht wel kan slapen. @Karin: als Fynn midden in de nacht wakker wordt ga ik bewust niet naar hem toe want ben bang dat hij daar anders aan gaat wennen. Gelukkig valt hij dan na een minuut of 5 a 10 vanzelf weer in slaap. Sneller dan ik
Hier ook geen last van jeuk. Vales, jij hebt ook een leuke banner, je kan er wel Elvis opzetten ipv Wessel Eve, ik ben ook benieuwd of het waar is van dat vaste voedsel. Dain heeft vandaag overdag aardig wat geslapen, meer dan normaal, misschien dat hij dus heeft bedacht 's morgens lekker wakker te blijven en 's middags meer te slapen. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar zijn oude ritme! Ach, we kijken het wel even aan. Dit weekend wordt het echt superlekker weer! Wordt tijd dat ik t-shirtjes voor Dain ga inslaan, we hebben maar 1 shirtje met korte mouwen, voor de rest voornamelijk winterkleertjes ( niet echt over nagedacht door de kraamvisite!).
eve ik kies voor enig gemak: wij hebben het uitgeprobeerd: als we niet naar hem toe gaan blijft hij krijsen, als ik wel naar hem toe ga en hem zijn tut geef is hij binnen 1 minuut stil.. Tja mijn eigen nachtrust is ook errug belangrijk, zeker sinds ik weer werk. Maar ga nu effe kijken of het met de aai over de bol ook werkt, dan leert hij wellicht makkelijker zelf doorslapen.... We zullen zien wat werkt.... Vales mooie banner... Noralien is goed bezig! Hoop dat je zus duidelijkheid heeft gekregen... Saskia: ik heb na het kolven wel eens last van jeukende tepels, maar nooit heel lang. Soms helpt het bij mij wel om beetje bepanthen of lanoline op te smeren, dan krijgen ze wat meer rust. Beetje extra verzorgen Nick heeft vanmiddag weer echt liggen schaterlachen heerlijk vind ik dat. Hij geniet echt van onze zangspelletjes. Ik zing vaak hoofd en schouders knie en teen met hem en we maken daar ook de bewegingen bij met armen en benen. Met zijn armen vind hij het wel aardig, maar als we zijn benen naar zijn hoofd en schouders brengen begint hij echt te schateren. Heerlijk.... Ook klappen in de voetjes heeft dit effect! Vanmorgen in het zwembad greep Nick met zijn handje het handje van een ander jongentje vast. Grappig, hij wilde echt niet los laten, dus toen hebben ze maar naast elkaar op hun ruggetjes gedreven tot Nick besloot toch los te laten.... Gelukkig kan ik met die mama ook lekker kletsen, dus heel erg was het niet.... Morgen moet ik naar de orthomanueel therapeut. Ik merk de laatste weken echt dat ik steeds meer last van mijn rug krijg. Moet ook echt heel erg opletten hoe ik Nick til. Merk namelijk dat ik vaak mijn bekken niet kantel als ik hem optil of met hem rondloop en dat is echt funest voor mijn eigen rug. Ook tijdens het voeden moet ik goed opletten dat hij niet te veel aan mijn rug gaat trekken, voedingskussen er goed onder, maar ondanks dat vind ik het lastig. Dus als de BV-ende dames nog tips hebben? tot later Karin
Nou we zijn geweest en wat ziet ze eruit zeg pffff dat was echt schrikken,ze is echt helemaal opgeblazen. Ze gaan het echt per dag bekijken maar lang duurt het echt niet meer. Ze gaat nog een rondleiding op de conveuseafdeling krijgen en ja het is voor de rest afwachten. Als ze haar baby al een klein beetje minder voelt gaan ze het meteen halen als eerst zullen ze haar inleiden word het spoed of lukt het niet word het een keizersnee. Ja leuke banner hé die heeft Noralien voor me gemaakt Nog bedankt Noralien @Noura wij hebben hier allemaal keelpijn en vandaag ook echt veel hoofdpijn gehad. @Saskia Gefeliciteerd met je neefje @Molly jij hebt ook weer een leuke banner.
Saskia: Gefeliciteerd met je neefje! Vales: Wat rot zeg van je zus dat het zo slecht gaat. Vriendin van heeft bijna 2 jaar geleden toen ze zwanger was van haar tweeling ook zwangerschapsvergiftiging gehad en hield ook zooooveel vocht vast. Was wel raar om te zien. Sterkte nogmaals! Gr Otje
Hoi Meiden ff snel een reactie ik lees wel alles maar heb ff geen tijd om wat te melden of te reageren. vandaag toch het cb ff gebeld voor Teun, al at hij vandaag meer dan gister, het was goed dat we ff gestopt waren met d efruithap en laat hem maar eerst weer ff drinken....hij kwam dus vannacht om 3 uur voor een fles...z'n buikje rommelde helemaal zo zielig alleen hij sliep na een volle fles weer en mama niet en moest vandaag ook nog racen omdat me vriend ziek was geworden moest ik Teun wegbrengen naar me ouders en dat red ik niet met de tijd dus dan maar te laat op me werk kan moeilijk nog vroeger opstaan sta nu al om 6 uur op.....en moet om 8 uur de deur uit om om half 9 op me werk te zijn..... maar ach duik ik ff vroeg me bed in... dus slaap ze en ik lees morgen op me werk wel weer oja Vales HEEL VEEL STERKTE!
Vales: sterkte met je zus. 31 weken nog maar, ik dacht dat ze al iets verder was. Wat hebben wij toch allemaal geluk gehad he, met onze gezonde baby's. Een neef van mijn vriend heeft vorige week een kindje gekregen. In eerste instantie leek alles goed te zijn, maar na een dag (!) kwamen ze er achter dat ze een open verhemelte had, en weer en dag later lag ze weer in het ziekenhuis aan de beademing omdat het tongetje helemaal achter in haar keel was gezakt. Zo zielig allemaal Vandaag een lekker dagje gehad. Ik heb Pieter vanmorgen Thijs naar het KDV laten brengen... ik wilde er zelf liever niet bij zijn. Bovendien gaat hij het voortaan toch op woensdag doen. Ik ben lekker naar de kapper geweest (hoe is jouw coupe geworden, Eve?). Daarna thuis even aan de slag in de keuken. De nieuwe koelkast werd bezorgd en de oude moest weg. Nou vind ik altijd dat ik best goed schoonmaak, maar het was daar vies! Nu dus niet meer, en de nieuwe koelkast is heerlijk groot Gelijk ook maar de rest van de keuken gedaan en toen de koelkast er was zijn we met z'n tweeen wezen winkelen. Normaal werkt mijn vriend op woensdag thuis, of gebruikt hij de dag voor zijn studie, maar dit was wel heel leuk zo! Daarna Thijs opgehaald, het was weer goed gegaan en hij is thuis dan altijd heel blij en enthousiast. Was heerlijk. Ik heb deze week trouwens van Avent handvaten gekocht waarmee hij zijn flesje zelf kan vasthouden, dat doet hij heel goed. Hij kantelt hem zelfs als de fles leger wordt. Echt leuk! Maandag zijn laatste wendag, dan dinsdag mijn moeder als oppas, en woensdag ik werken, Thijs KDV, voelt weer als een grote nieuwe stap. ik ben zolangzamerhand weer zin aan het maken om te gaan werken. Ik heb meteen de eerste week allerlei leuke projecten, zag ik; danslessen en een "rekendag". Verder krijg ik een heel leuke duo-partner en was de start met mijn klas begin dit schooljaar erg leuk. Moet wel lukken allemaal.
hallo allemaal! Moest ffies tijd maken om hier te reageren hoor @Vales, heeeeeel veel sterkte voor je zus! Ik hoop dat het kleintje nog even kan blijven zitten, 31 weken is natuurlijk nog super vroeg zeg! Ik geloof idd dat jullie behoorlijk in de spanning zitten! Leuke banner overigens, Noralien is creatiever dan ik zie ik al wel Ik lees dat jullie kindjes 's nachts ook wat onrustiger zijn.... hier hetzelfde. Heb het idee dat er misschien tandjes aan het doorkomen zijn; kwijlen! (dweilen met de kraan open ) vuistjes constant in zijn mond, hele rode wangen de hele dag en hij slaapt heel onrustig... Maar goed, volgens het cb kan dat heel lang duren, we wachten af! Ik heb wel van die druppeltjes van VSM voor doorkomende tandjes, die heb ik nu 2 dagen gegeven en sindsdien wordt hij iets minder wakker....of het daar nu aan ligt!? @Eve, vervelend dat je spijt hebt van je daadt. En jammer dat het niet die "superman" is waar je op zit te wachten @Janette, beterschap voor je man enne slaap lekker @Lies, wat zielig voor dat kindje zeg! Vreemd dat ze dat niet eerder gezien hebben zeg! Enne, wat voor een baan heb jij? (ik ben niet nieuwschierig hoor ) @Duikster, ik geef ook zijn speen, ga ook maar eens een aai over zn bolletje proberen. Al moet ik zeggen dat hij niet echt huilt, het lijkt meer op heel hard kletsen.... en als ik ga kijken dan lacht hij! Verkeerde timing.... @Molly, ook al zo'n mooie banner! En wat een lekker ventje zeg! Nou hier verder nog super druk met het huis, we doen het maar radicaal, dan hoeven we de aankomende 10 jaar (hopelijk...) niks meer te vervangen! Ik zal zo af en toe ff komen reageren, maar meestal ben ik al ff bezig om bij te lezen groetjes Setje
Hallo meiden, Fijn om te weten dat sommigen me al gemist hadden, het werd dus hoog tijd weer eens iets van me te laten horen. Ik heb de afgelopen week trouwens wel een aantal keren de nieuwe berichten gelezen, maar zelf niets geschreven... Ik zal het jullie daarom maar niet 'aandoen' om nu een hele lijst reacties te schrijven, hoewel ik een uitzondering wil maken voor Vales: Ook ik leef mee met je zus en ik hoop dat ze straks haar kindje gezond en wel in haar armen houdt! Hier is eigenlijk niet zoveel spannends gebeurd, maar ik heb het nogal druk gehad de afgelopen dagen. Daarnaast is onze pc nog steeds niet in orde, dus werk ik op de laptop. En dat typt toch een stuk minder lekker... Jasmijn doet het over het algemeen erg goed en we hebben het ritme goed te pakken. Wel merk ik dat ze het niet zo fijn vindt om uit haar slaapritme gehaald te worden, iets wat dus nogal eens gebeurt wanneer je ergens naar toe gaat. Normaal gesproken is Jasmijn altijd een poos wakker na een voeding en dan tutten we samen ook wat. Maar wanneer we na een voeding ergens naar toe gaan, valt ze dus eerder in slaap (in de auto of wandelwagen). Vandaag hadden we een afspraak bij de fotograaf en dat was dus ook vrij kort na de voeding. Toen ik haar bij V&D uit de wagen haalde begon ze prompt te huilen. Ik was dus al bang dat er weinig van foto's maken zou komen, maar na een minuut of 5 liet ze een vette boer en daarna was het goed! Er zijn dus tóch foto's gemaakt... . 28 April kunnen we ze gaan bekijken, ben benieuwd... De paasdagen hebben we goed omgekregen. Op 1e paasdag zijn we bij beide ouders geweest en de andere dagen hebben we gebruikt om ons op de aanschaf van een sloepje te oriënteren. We hebben er nu een aantal bekeken en offertes gekregen, dus nu nog kiezen (helaas liggen de mooiste altijd boven je budget... ) Even over het 'kinderwagenprobleem': Ik hoor zelf ook vaak van mensen dat hun baby's maar zo kort in de bak van de wandelwagen passen. Ik heb zelf een Bugaboo Cameleon en de bak van deze wagen is behoorlijk ruim (het matrasje dat erin ligt is 90 cm lang). Jasmijn heeft boven en beneden nog voldoende plaats over. Ik ben van plan om de bak te gebruiken tot aan de vakantie (eind juni). Op vakantie nemen we dan de buggy-inzet mee. Dat scheelt flink in ruimte! Het fijne van de Bugaboo is dat de buggy-inzet ook helemaal horizon kan, zodat je kindje helemaal plat ligt. Dit - samen met de wendbaarheid en het feit dat je kindje naar keuze met het gezicht naar je toe en af kan zitten/liggen - waren de redenen dat wij voor deze wagen hebben gekozen. Daarnaast vonden we hem natuurlijk ook gewoon mooi! Ik zal proberen om de komende dagen mijn 'gezicht' weer wat vaker te laten zien ! Groetjes, Lola