Heb maar 5 minuutjes, maar kom even melden hoe het nu met Jikke is. Gistermiddag ging het echt ineens heel slecht. 40 gr koorts en nauwelijks reacties. De huisarts gebeld en die vond dat ik me op de post in het ziekenhuis moest melden. Daar kon ik anderhalf uur later terecht. In die tussentijd knapte Jikke ineens op. De koorts zakte rap, ze kreeg weer praatjes en werd actiever. Na overleg met het ziekenhuis besloten het aan te kijken. Nou, gisteravond heeft ze staan dansen en springen, wel weer 40 gr koorts. Vanmorgen ook geen zieke indruk, wel nog koorts. We gaan er dus vanuit dat het niet de mexicaanse griep is en houden het in de gaten. Als de koorts de komende dagen aanhoudt, moet ik contact opnemen, ook als ze verder geen zieke indruk maakt.
hi hi, noralien; he getver jikke zo ziek, ik had idd ook het ziekenhuis gebeld hoor het klinkt echt heftig nml, lees dat je hebt gebeld maar dat ze in tussentijd iets is opgeknapt, mss toch voor de zekerheid gwoon gaan mss dat ze kunnen testen of ze mexicaanse griep heeft, kunnen ze er eigenlijk wel wat tegen doen, behalve in quarentaine of hoe je het ook schrijft? duikster; hij vind het stappen idd geweldig, de tv is 2 seconde leuk om hem vuil te maken8) verder niet hoor, hij wijst alles aan dus ook de bewegende figuurtjes van in dit geval de back jardigens, is trouwens erg grappig en kind vriendelijk....orlando vind dit wel leuk iig leuk joh zo een beurs. enne als het zo donker weer is en dan de aroma's van stampotten klein lichtje aan geeft idd weer een gezellige sfeer duckie; klinkt leuk zeg die wandeling, voor de kids en voor jullie. hoe is het nu met jouw met het afvallen? iedereen hartelijk bedankt voor al jullie felicitaties, en voor de meiden die orlando een kaartje heeft gestuurd, heeeel leuk orlando was er erg blij mee iig noura;GOED ZO ANNISSa, vwb de mexicaanse griep prik, een vriendin van ons krijgt hem ook geloof ik mss omdat ze zwanger is en in een kdv werkt geen idee ik had geen tijd om dit haar te vragen dit vertelde ze op de verjaardag van orlando zo ik ga weer morgen examen duimen jullie voor een beetje droog weer?! gr saskia
Noralien: fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met Jikke, lijkt me enorm schrikken als ze opeens zo weinig reactie geeft.... Karin: klinkt heel erg interessant! Mijn opleiding duurt een jaar, vind ik ook lang genoeg. Ik vind het wel goed om nu eens te bekijken hoe het bevalt om weer wat te studeren. Misschien dat ik dan als Thijs (en evt. broertje/zusje) op school zitten nog een andere studie op te pakken. Maar goed, voor alsnog moet ik deze nog afmaken en dat vind ik al best pittig. Ik merk dat ik het echt verleerd ben om me zo lang op iets te moeten concentreren. Noura: wat goed, de eerste stapjes van Anissa! Hoe oud is ze nu ook alweer? Voel je je alweer wat beter? Lies
het zal ook best wennen zijn wies denk ik. maar ook wel weer leuk! anissa is nu 15 maanden, maar ze heeft het lopen al weer laten gaan, haha zal wel te eng nog zijn noralien, schrok wel even maar gelukkig dat ze snel opknapte. ik hoop dat jullie snel weer grieploos zijn bij mijn moeder op het kdv was ook een kindje met de mex. griep. een meisje waar ik mee mail heeft ook een zoontje (heet toevallig ook safouane) en die is ook ziek en in het ziekenhuis hebben ze een test afgenomen. hij mocht wel gewoon weer naar huis. met mij gaat het vandaag ineens weer een stuk beter lijkt het. wat heerlijk kan je je dan voelen. heb gelijk saf zijn haar maar eens bijgeknipt.
Noralien, gelukkig gaat het met Jikke al iets beter! Dat is toch wel een opluchting! Noura, gelukkig begin jij je ook al beter te voelen! Hé, wat leuk dat Anissa begint met stapjes te zetten, zal eerdags dan wel gebeurt zijn met de rust . Je hebt eigenlijk wel gelijk hoor wbt die entingen. Maar ik vind dat je via het nieuws e.d. ook heel bang wordt gemaakt! Eve, oei dat is geen fijn bericht! Hopelijk heeft het kindje niemand aangestoken! En is het kindje ook snel weer opgeknapt, vind het zo zielig . Melliemel, heeeeeeeeel veel succes morgen! En ik zal wat droge lucht jouw kant op duimen Ik krijg de gewone griepprik aankomende dinsdag op mijn werk. Moet alleen nog even kijken, want in de brief stond bij eerste trimester zwangerschap of planning eerste 3 maanden, mag je geen prik. Dus ga nog even navraag doen! groetjes Lisette
Ik heb we de gewone griepprik gehad wat jij beschrijft wordt meer over geschreven bij de mexicaanse prik. Dus wacht nog even 8 dagen met beslissen. enne we mogen op de zelfde dag testen
ja, dat dacht ik dus ook, maar stond duidelijk in de brief die ik kreeg. Moet er ook voor tekenen! En ik denk dat ik later pas kan testen, aangezien ik pas afgelopen maandag een positieve ovu test had . groetjes Lisette
Hallooo, Zie dat het al ruim 1 week geleden is sinds ik de laatste keer hier was... de tijd vliegt voorbij zeg maar Ik ga eerst even reageren... Duckie: Wat goed zeg dat Mila al zindelijk is overdag. Vind het echt knap van haar (en natuurlijk ook van alle andere kindjes hier). Koen moet er nog niks van hebben... Slingding: Mooi dat jullie midweekje weg zo geslaagd was en heerlijk geshopt zeg. Heb je ook echt genoten van de rust of miste je Kailynn te erg? Janette: Met Teun z'n zindelijkheid gaat het ook prima zo te horen! Over die digitale albums. Wij hebben het al een paar keer gedaan via kruidvat en dat bevalt prima. Ben nu ook bezig met een fotoboek van Curacao alleen dat heb ik niet in 1 avondje af Wat een leuke tractatie zeg! Oh ja, als iemand nog zoekt naar leuke tractaties is dit ook een leuke site PartyKids, leuke traktaties en tips voor kinderfeestjes Setje: Vervelend he, zo verkouden. Hier nog 1. Ik snotter wat af zeg. Bah... Die site waar ik dat piratenspul vandaan heb is Speelgoedshop walzkidzz Duikster: Mooi dat jullie een leuke vakantieweek hadden! Ooh wat rot zeg voor je moeder en voor jullie natuurlijk. Heel veel sterkte. Eve: Ooh hihi Fynn viel dus in slaap voor de tv na die lange dag. Sneu dat ie gevallen was maar ik heb altijd geleerd dat als ze direct huilen dat het dan eigenlijk wel goed is. Debbie: Zo, wat een verhaal zeg. Gelukkig ben je alweer wat opgeknapt en wat heerlijk zeg dat er al 15 kg af is. Super zeg. Wies: Wat leuk dat je weer terug bent. Heb nog wel eens gedacht aan jou en je zoontje. Wat fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hadden. Volgens mij vond jij de vliegreis naar Thailand net zo als ik de vliegreis naar Curacao vond met Koen . Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Succes met zwanger worden en natuurlijk met die schildklier. Hopelijk staat het niet te veel in de weg. Ik lees dat je ook bezig bent met een opleiding? Wat doe je precies? Noura: Wat vervelend dat je zo ziek bent. Heel veel beterschap! Ik lees dat het gelukkig al wat beter met je gaat. Wat leuk dat Anissa haar 1e stapjes heeft gezet. Melliemel: leuke foto's zeg! Die rugzakjes zijn echt errug leuk! Ik kan het filmpje niet openen?? Noralien: Ooh allebei je dochters ziek Wat sneu zeg. En zeker schrikken als het misschien de mex. griep is! Heel veel beterschap en hoop dat ze snel weer opknappen! Even nog over die mexicaanse griep. Ik vind het ook steeds enger worden. En dacht eerst ook over dat inenten: Ja ja... dat doe ik lekker niet, het zal wel meevallen. Maar nu hoor je het ene geval na het andere. Gisteren ook weer 3 mensen overleden (2 ervan kinderen die al ziek waren). Maar ja... ik heb nog geen oproep gehad dus tja... dan moet je toch afwachten he? Wat doen jullie? Wel/Niet inenten?
Hier gaat verder alles wel z'n gangetje. Vorige week had Steef nog een paar dagen vrij in de herfstvakantie. Donderdagmiddag zijn we even naar Ikea Duisburg gegaan. Dat is maar 35 minuten rijden vanaf hier alleen kwamen we flink in de file terecht door een ongeval (kettingbotsing met 3 vrachtwagens) dus uiteindelijk 1 1/2 uur over gedaan. Vrijdag is Steef met Sara naar naar het openluchtmuseum geweest in Arnhem en ik ben hier gebleven met Koen. Ze hadden een erg leuke dag gehad. Deze week is school en psz weer begonnen. De tijd vliegt voorbij zeg. Koen is trouwens weer heerlijk aan het puberen de afgelopen week. Lekker tegen de draad in en vooral niet doen wat mama zegt en anders gaan gillen/schreeuwen. Pfff.. vermoeiend af en toe zeg! Maandag ben ik met hem naar de bibliotheek geweest voor het eerst. Hier betaal je 1-malig 2,50 admin.kosten en dan kun je per keer max. 10 boeken lenen. Die heb je dan 3 weken en dan moeten ze weer terug en kan je weer nieuwe boekjes uitzoeken. Als cadeautje voor een nieuw lid kreeg hij ook nog een boekje van Dikkie Dik. Het boekjes uitzoeken vond hij niet echt bijster interessant omdat er erg leuke speeltafel stond dus dat heb ik maar gedaan. Vind het wel erg leuk want zo kun je wel steeds boekjes afwisselen voor weinig geld zonder steeds alles nieuw te moeten kopen. Verder heb ik de fotografie weer wat meer opgepakt. Of in ieder geval over nagedacht wat ik er nu precies mee wil. Ik wil nu eerst n website gaan maken om daar wat foto's op te publiceren van o.a. vrienden, familie, enz. Zo hoop ik wat meer bekendheid te krijgen en wie weet er uiteindelijk m'n werk van te maken maar dat is wel op de langere termijn. Dan denk ik meer aan de tijd vanaf dat Koen naar school gaat. Die website maken is ook nog niet zo makkelijk voor een leek als ik maar Steef heeft er wel veel verstand van dus die kan me wel helpen. Heb besloten me voornamelijk te richten op portretfoto's van baby's, kinderen, families, zwangeren, enz, omdat ik dat toch wel het leukste vindt. Nu ook nog een naam bedenken voor de site. Ik dacht aan "RafsFotografie.nl" maar ben er zelf nog niet helemaal happy mee. Hulp is welkom! Zo, ik ga nog even wat in huis doen hier. Vanmorgen met Koen boodschappen gedaan en nu ligt hij in bed want was vanochtend al vroeg wakker! Tot gauw en groetjes Otje
gefeliciteerd Saskia! Rafke ben benieuwd wat je uiteindelijk met de fotografie gaat doen. Noura: fijn dat je je ineens weer beter voelt. Hopelijk houdt het lang aan! en Anissa dus ook aan het stappen geweest! dat pikt ze vast binnenkort weer verder op. jammer dat Anissa de bv lijkt te hebben afgebouwd. toch echt weer afscheid nemen van intieme momenten. oei Eve: voor jou nu ook spannend dus hoe het met Fynn gaat lopen met de mex. griep. Hopelijk piept hij er door heen. Noralien: hoe is het met Jikke? Wies: bij mij valt concentreren ook niet mee hoor. En ik heb er lang niet altijd zin in....maar als ik bezig ben is het ook wel weer leuk om te verdiepen in studie.
Hallo allemaal, Reageer alleen even op de laatste berichten... @Saskia: Gefeliciteerd!!! Super gedaan! Was helemaal vergeten om je succes te wensen.... @Otje: Wat leuk dat je echt iets gaat doen met fotografie! Wil je dan bij jou thuis een studiootje maken of bij mensen thuis fotograferen ofzo? Vind het echt gaaf Fynn is trouwens ook weer niet te genieten de afgelopen dagen...word er af en toe echt moedeloos van @Noralien: Hoe gaat het met Jikke? @Noura: Fijn dat je je weer beter voelt. En wat leuk dat Anissa aan het stappen is. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er nu uitziet. @Setje: Is Jayden al over de tosti heen? Waarom krijg jij een griepprik? Mexicaanse griep. Voor mezelf maakt het me niet zo uit of ik een inenting krijg of niet. Dat is me om het even. Wat betreft Fynn vind ik het echt een dilemma. Moest gisteren de ha bellen voor een recept en heb meteen even haar mening gevraagd. Zij is geen voorstander maar ook geen tegenstander. Ze raadt aan om als Fynn ziek wordt goed in de gaten te houden dat hij niet langer dan 2 dagen hoge koorts heeft en dat hij het niet benauwd krijgt. Tot slot vroeg ik haar of ze haar eigen kinderen laat inenten. Daarop zei ze resoluut: Nee! (en ik heb echt geen alternatieve arts...). Las ook dat de voornaamste reden om jonge kinderen in te enten is dat ze anders bang zijn dat de ziekenhuizen etc overbelast raken door ziektegevallen. Toen had ik echt zoiets van: Hallo! De voornaamste reden zou toch het welzijn van het kind moeten zijn... Vind het overigens ook vreemd dat ze in Belgie maar 1 vaccinatie geven en in NL 2....volgens mij overdrijven ze hier toch een beetje. Ergens hoop ik dus dat ze maandag geen advies gaan uitbrengen voor vaccinatie. Want als ik een oproep in de bus krijg zal ik toch echt een keuze moeten maken... Oeps, beetje lang verhaal over de griep...
Eve: Helaas hebben we thuis de ruimte niet om een studio te maken. We hebben straks alleen Koen's kleine kamertje over maar dat is echt te klein om een studio(tje) te maken en tja... daar staan straks ook weer een hoop spullen. Dus voorlopig wil ik het dan gewoon bij mensen thuis doen of op locatie. Ik zie wel hoe het gaat lopen. Oh balen dat Fynn ook niet te genieten is maar wel lekker herkenbaar dus! Zou het door het weer komen? Ik weet ook echt nog niet wat ik ga doen qua inentingen. Hoop maar dat ik er nog niet te veel over na hoef te denken!
Hoi meiden, Ik kom ook maar weer eens aanwaaien. Ik zie dat ik nogal wat pagina's moet bijlezen... Ik heb het erg druk gehad de laatste 1,5 week en daarbij was ik niet lekker. Niet echt ziek, maar nét niet lekker genoeg om 's middags samen met de kids te gaan slapen en 's avonds meteen na Emma naar bed te gaan. Tja, dan blijft er weinig tijd over... Maar inmiddels gaat het wel weer, ben alleen nog snotverkouden. Met de kids hobbelt alles lekker door. Emma krijgt nu aan de lopende band tandjes en lijdt daardoor geregeld aan een slecht humeur. Inmiddels loopt ze korte stukjes los en is ze mega ondeugend. Jasmijn is nu overdag goed zindelijk, ongelukjes doen zich eigenlijk nooit voor. Alleen had ze vorig weekend last van diarree en toen ging het een paar keer mis. Dus maar voor even een luier omgedaan. Op mijn werk gaat het echt lekker. Zó fijn om eindelijk weer het gevoel te hebben dat je hard nodig bent! En te weten dat er ná dit klusje weer een ander op je ligt te wachten. Dat voelt een stuk beter dan klusjes uitsmeren over de hele dag, omdat je verder niets te doen hebt. Maar ik zal blij zijn wanneer het 1 december is en de tunnels op de A73 weer open gaan. Het lange reizen - of beter gezegd: het late thuiskomen - valt me wel tegen. Eerder begon ik alvast met koken en wanneer Roy dan thuiskwam met de kids konden ze meteen aan tafel. Nu komen we tegelijkertijd thuis en dan duurt het voor Jasmijn en Emma te lang voordat ze aan tafel kunnen, hetgeen de sfeer niet echt bevordert (en dan druk ik me zachtjes uit). Ze zijn dan echt te moe. Maar nog 3 weekjes en dan hebben we dat ook weer gehad. Dat ben ik rond 17.30 uur thuis en kan ik op mijn gemak beginnen met koken...
Ik heb even snel proberen bij te lezen... @Eve: Wat rot dat je zulke financiële zorgen hebt. Fulltime werken lijkt dan inderdaad de enige optie, maar de meeste mamas zetten hun kind niet op de wereld met het idee ze 5 dagen per week elders onder te brengen, dus ik kan me goed voorstellen dat ook jij dat niet ziet zitten (hoewel dat idee in periodes van peuterpuberdriftbuien ook best wel verleidelijk klinkt ) @Duckie: Jij vroeg naar mijn cursus. Het is een serie workshops over verandermanagement en dit was de eerste. Iedere workshop duurt twee dagen en wij volgen die met de collegas uit Enschede. Het waren best intensieve dagen, alles wordt vanuit jezelf bekeken, dus je leert ook jezelf goed kennen @Janette: Jij hebt ook een droge peuter overdag, lees ik. Ik durf Jasmijn zonder luier mee te nemen als ik voor een kleine boodschap moet, maar als het langer duurt en er is geen toilet in de buurt dan trek ik haar voor de zekerheid een luierbroekje aan @Duikster: Heftig hoor, dat verhaal over je moeder. Ik heb echt met haar en ook met jou te doen. Het lijkt me vreselijk om je moeder zo te zien lijden. Fijn om te lezen dat jullie een fijne week hebben gehad. @Slingding: Hihi ik hoop dat het genieten van elkaar over een kleine week een leuk vervolg voor jullie in petto heeft! @Debbie: Wat een verhaal zeg, over die operatie die je hebt ondergaan. Maar ik lees ook dat je de eerste kilos al kwijt bent. Ik hoop van harte dat het maagbandje je brengt wat je er van verwachtte of hoopte! @Wies (of Lies ): Welcome back! Goh en nog eentje die aan de klus is. Veel succes! @Melliemel: Ik schaam me diep, zeer diep dat ik Orlandos verjaardag ben vergeten! Helemaal vergeten dat er voor de rits decemberkindjes ook nog een novemberkindje komt Aan de fotos kan ik wel zien dat jij een toffe verjaardag heeft gehad! @Otje: Wat leuk om te lezen dat jij ook aspiraties hebt op het gebied van fotografie. Niets leukers dan van je hobby je werk maken @Noralien: Wij hebben elkaar in de tussentijd nog gesproken, dus ik was gelukkig al op de hoogte. Dat vind ik trouwens het grootste nadeel van een tijdje niet op het forum komen: dat je dan zulk belangrijk nieuws zou kunnen missen ) Hoe gaat het nu met Jikke? Dikke knuffel voor jullie allemaal!
zwaai zwaai... saskia gefeliciteerd otje die naam klinkt goed, en klinkt wel heel serieus, ben benieuwd naar fotos van je zal snel een foto van de kids weer gaan showen ja eve dat is wat met die griep he. krijg zelf de 26e vaccinatie, vind dat zelf wat laat. de klassen bij maysa en nordin zijn half leeg op school, volgens maysa een bizarre aanblik maar denk dat het ook wel voor het welzijn voor de kinderen is, ook als het excuus de overbelaste ziekenhuizen zijn. want als het overvol is, en zieke kinderen kunnen nergens meer terecht is vaccinatie zeker van belang denk ik. ik denk er maar niet te veel over na, het word steeds enger ga gauw, moet zo werken