In geen enkele doos blijkt een DVD te zitten, terwijl het er toch duidelijk op staat! Ze gaan nu contact opnemen met Olympus hoe het zit. Baal er wel van eigenlijk...
Lola zeker balen zeg heb het ook wle vaker met spullen van de mediamarkt dat het niet compleet is daarom koop ik er niet zo graag
ik heb net met minvader de persconferentie gezien mbt tot de mexicaanse griep onze kinderen vallen nu ook in de risico groep en gaan dus geent worden via de ggd. vanaf 23 novmber kun je opgeroepen worden al gaan de kinderen vanaf 6 maanden tot 2 jaar met voorang. Ik wacht netjes af. het was een duidelijk persconferentie , iemand ook gezien??
nee wij zaten te eten, wist ook niet dat ie was wacht de oproep wel af, zou wel weer op een dag zijn dat we mogen werken...dan zien we het wel of we het kunnen verzetten want in nov. en dec. mogen wij geen vrij nemen
Heb de samenvatting vd persconferentie gezien. Call me stupid, maar ik vind het nog steeds allemaal wat overdreven. Ze hebben het over een milde griep. En uit ervaringen vanuit het buitenland blijkt dat kinderen geen verhoogd risico lopen op complicaties alleen een verhoogd risico om het virus op te lopen. Ik vind dit allemaal dus niet echt alarmerend klinken. En als ik het goed heb begrepen kunnen we vanaf 23-11 een oproep verwachten. Tja, als dan de kinderen t/m 2 jaar nog voorrang hebben kan het nog wel ff duren voordat onze kids aan de beurt zijn. Dan kunnen ze het al makkelijk hebben opgelopen. Ik sta dus vooralsnog niet voor in de rij hoor. Kom later vanavond terug om op de rest te reageren
mijn reactie over het algemeen: vind ik het allemaal al erg overdreven, elk jaar gaan er mensen dood aan de griep als het echt heel erg is waarom beginnen ze de afgelopen dagen dan het 20 uur journaal er niet mee, hoor er bijna niets over op het journaal...... of hou ik me nu van de domme?? Hier hebben we in de omgeving nog niets in de krant gelezen of gehoord ook de scholen zijn nog vol en ook op het kdv niets gehoord, ja in september was er een melding dta ze extra hun handen gingen wassen...maar meer ook niet.....
Hi ladies, ik was vandaag voor mijn werk in de 'grote' stad Rotterdam. Samen met een collegaatje zat ik in de tram op weg naar Leuvehaven waar we naar een kwaliteitsdag van het werk moesten (morgen nog een keer, jippie!) Maar pff dat liep toch wat anders dan gedacht....Achter in de tram ontstond mot, ongeveer 2 meter van waar wij stonden en ineens glom er een mes....Op dat moment heb ik mijn collega geduwd en gezegd naar voren.....wegwezen hier. De conducteur ging er wel op af en het werd alleen maar heftiger. Uiteindelijk bereikte er iemand de bestuurster en werd de tram stilgezet en gingen de deuren open en werden de ruziemakers buitengegooid. Echter was er wel gestoken en werd dus de politie gebeld. In de straat naast de tram ontstond een oploop, volgens mij waren de vechters nog niet klaar, maar ik ben er niet naar gaan kijken. In de tram lag flink wat bloed, dus werden we naar een halte gereden en werd de tram buiten dienst gesteld. Vanmorgen vroeg dus al genoeg commotie gehad voor de dag....(week, maand)...Dan ben ik toch weer blij dat dat niet is wat ik dagelijks meemaak. Gek genoeg zie ik natuurlijk genoeg clienten die iets soortgelijks gedaan hebben en heb ik die dagelijks in mijn behandelkamer, maar het live meemaken hoeft nu weer net niet....
Als het kinderen t/m 2 jaar betreft, dan vallen onze kids er net in. Ik laat niet enten. Vanmiddag op het CB geweest, ze zei als ze niet langer dan 2a3 uur een droge luier hebben of het niet zelf gaan aangeven dat ze moeten, dan hoef je er nog niet mee te beginnen. Vooral ook nu in de winter met zoveel kleren aan is het ook niet handig. Dus ik denk dat we maar wachten tot de zomer. Of Jiri moet al eerder interesse gaan tonen.
hoihoi, Lola, balen zeg dat die dvd er niet bij zit. Gedoe heb je er weer van, kun je weer terug, en je kunt nog niet lekker aan de gang. Is er niks te downloaden? Duikster, he gadver zeg! Ik zou ook gelijk maken dat ik weg kwam daar brrrr. Ik snap dat ook niet he, lekker ook nog in tram! Als ze dan toch zo nodig ruzie moeten trappen en wapens moeten trekken, laat ze dat dan lekker doen ergens achteraf . Bah! over de griep, ik weet nog niet wat ik moet doen. Heb gelezen dat er erg veel kindjes door in het ziekenhuis komen, maar die dan ook snel weer opknappen. Als je kijkt op de site van de rivm, hebben ze alle cijfers staan. De piek verwachten ze in december tm januari, maar als ze zo laat worden ingeent, heb je er natuurlijk ook niet veel meer aan. En is het dan het risico waard? ik krijg visite...ben zo terug! groetjes Lisette
@Nynke: Oeps, je hebt gelijk...onze kids zijn natuurlijk nog steeds 2 jaar...maar ja, ik ben dan ook degene die de leeftijdscategorieen in pretparken niet snapt ben wel 'blij' om te horen dat jij heel stellig bent in het niet laten inenten. Ik wacht trouwens ook tot de zomer met een nieuwe poging tot zindelijk maken (als Fynn het zelf niet eerder aangeeft). Kom zo echt terug voor de rest hoor
@Duikster: Bah, wat een naar verhaal! Was je niet bang...? @Setje: Ik had inderdaad al op internet gekeken of er wat te downloaden viel. Maar helaas pindakaas... Griepprik: Ik laat Emma en Jasmijn wel inenten. Voor Emma ontvangen wij vanaf 23 november de oproep. Dat komt dan net goed uit, want morgen krijgt ze de BMR-vaccinatie. En tussen die twee moet minimaal 14 dagen zitten... Ik zal ook zeggen waarom ik mijn kids wel wil laten inenten. Het is inderdaad waar dat de kans erg klein is dat je kind komt te overlijden aan de Mexicaanse griep. Maar áls jouw kind de pech heeft deze griep niet te overleven, blijf je je dat je verdere leven verwijten en denk je 'Hád ik maar...' Ruzie: Een vraagje aan Duikster, Noura en Melliemel: Worden jullie ook af en toe helemaal gestoord van het geruzie tussen jullie kids. Ik biecht even eerlijk dat ik het de laatste weken echt heel zwaar vind. Jasmijn en Emma hebben echt om alles ruzie en krijsen dan de hele boel bij elkaar. Ik merk dat ik daar heel kriebelig van word. Voorbeeldje: Om 19.00 uur vandaag gingen onze kids in bad. Emma wil sinds een week niet meer in de badring en kan dus nu ook zelf alle speeltjes pakken. Maar waar hadden de dames ruzie om? Om de waterstraal ! Eerlijk waar, het ging tot duwen en slaan aan toe om uit te vechten wie zijn handje onder de straal mocht houden. In eerste instantie schoten Roy en ik nog in de lach, maar het lachen verging ons al snel. Het hele badritueel werd een drama. En zo gaat het de hele dag door met alles: wat Emma in handen, moet Jasmijn ook hebben en andersom. En ik maar voor scheidsrechter spelen... Ik vraag me af wanneer en óf dit weer over gaat.
Vandaag weer gewerkt, was eigenlijk best wel weer prima. Het vaak de druk dat er zooo veel moet tegenwoordig wat ik slecht trek, vooral sinds ik part-time werk. Lola: dat is precies wat ik gisteren gedaan toen ik mijn berichtje gepost had, me even orienteren op vacatures. Ik heb ook al iets bedacht wat ik graag zou willen doen als ik klaar ben met mijn opleiding. Ik leer daar dus hoe je les moet geven aan kinderen die thuis geen NL spreken, maar ik leer ook houders hun (jonge) kinderen het beste de nederlandse taal kunnen leren. Ik weet dat heel veel allochtone ouders niet goed weten hoe ze dit moeten aanpakken. Ook op kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en scholen wordt er vaak geen goed advies gegeven. Het lijkt mij erg leuk om daar, maar bijvoorbeeld ook op consultatiebureaus, voorlichting over te geven. Karin: bah, wat eng... Ik heb hier in de stad gelukkig nog nooit zoiets naars meegemaakt. over het inenten. Mijn gevoel zegt nu niet doen. Mijn huisarts heeft ook een jong kind, als ik het echt niet weet, vraag ik haar een keer wat ze doet. Eordt er bij jullie allemaal Sint Maarten gelopen woensdag? Thijs heeft een lampion gemaakt en heeft een paar Sint Maarten liedjes geleerd. Wij gaan hier woensdag (als het droog is) eerst met de optocht mee en dan even een paar buren langs. Ben bezig met de verlanglijstjes voor de feestdagen. We spelen graag spelletjes en ik wil voor Thijs nog een leuk gezelschapsspelletje kopen, weten jullie leuke? We hebben al memory en kleurentorentjes (is heel leuk!) Verder denk ik voor zijn verjaardag aan een houten garage en voor Sint een locomotiefje op batterijen voor op zijn houten treinbaan. Bij de Aldi vanaf woensdag zag ik leuke aanbiedingen. Ze hebben dan flinke tonnen met houten constructiemateriaal voor E8,-
Lola: bang was ik niet, maar dat wil dus niet zeggen dat ik bleef staan waar ik stond. Nu moet ik zeggen dat ik in Utrecht toen ik daar studeerde ook al eens naast een steekincident liep....blijkbaar vinden mensen het leuk om zoiets te doen als ik in de buurt ben....brrr....Nee...er stonden ook nog wel wat mensen tussen mij en wat er gebeurde in en de pad naar voren was redelijk open, dus ik kon ook makkelijk weg. Ben echt wel iemand die op crisismomenten eerst handelt en na afloop pas denk. Had eenmaal uit de tram wel even een naar gevoel, maar was ook zo over. en je vraag: Ja ik word af en toe flink gestoord van Nick en Chris. Nick kan Chris ook af en toe heel bewust omduwen omdat hij dan iets wil wat Chris vast heeft en weet dat dat zo gaat lukken...En ja...ze willen allebei altijd hetzelfde. Ik heb nu 3 ballonnen in huis liggen, maar ze willen natuurlijk allebei de rode...grrr... Moet zeggen dat ik Nick (wiens acties regelmatig erg bewust zijn) op zulke momenten oppak en linea recta in de gang zet. Hij heeft er nl. ook een handje van om dan keihard te gaan huilen om zo de aandacht bij zich te houden. Nu heeft hij na een dag of 4 inmiddels wel door dat dat niet werkt en de gang is niet zijn favoriete plek dus als ik zeg samen lijkt het nu weer wat effect te hebben. Chris is nog veel te gevaarlijk om in de gang te zetten (klimt gelijk er vandoor) maar die haal ik in zo'n situatie elke keer weg. Vermoeiend is het zeker..... Wij hebben dus op het moment twee aparte rondjes treinbaan in de kamer liggen, een grotere voor Nick en een kleinere voor Chris. Inmiddels snappen ze dat allebei erg goed, al willen ze dan allebei natuurlijk hetzelfde treintje.....Het is ook noooooit goed..... Ik vind de laatste weken ook weer erg zwaar, maar dat heeft ook met name te maken met het feit dat Nick weer heeel erg aan het uitproberen is en overal heel hard bij gaat lachen alsof het leuk zou zijn. Daarnaast heb ik voortdurend het gevoel dat het gaat stormen, want ze zijn me een partij druk.... maar als ik dan zo'n momentje zie zoals ik beschreef met de klei en het helpen van elkaar....dan smelt ik toch weer voor mijn mannekes. Wies: Ken je Koetje Boe, dat is wel een grappig gezelschapsspelletje voor kleintjes. Je hebt 4 lijfjes van een paard, koe, varken en een schaap. VAn elk ook twee koppen en twee achterlijven. Mbv het bord en stalletje met dierengeluiden moet je proberen om een heel paard, koe etc te krijgen. Het spelletje is in ca.5-8 minuten per keer te spelen en dus goed vol te houden voor de concentratie van onze kids. Nick heeft er veel lol mee. Hier is het geen sint maarten, wij vieren in januari driekoningen....
@Duikster: Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen . Jouw verhaal over Nick en Chris is zó herkenbaar...! Je mag gerust weten dat ik me de afgelopen weken wel eens heb afgevraagd waarom ik ook alweer een tweede kind wilde . Tuurlijk denk ik dat nooit lang, maar ik denk dan wel: 'Het is nu even NIET leuk...'
tja: snap je nu dat als ik met Frank een discussie wil voeren over een eventuele derde wat er gebeurd na afgelopen weken....
Zóóó herkenbaar, hier idemdito. Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat, hier gaat het echt alleen maar slechter tussen Lynn en Gijs. En dit is al maanden zo...ik word er echt hopeloos van. De hele dag huilen ze om en om, niks kunnen ze van elkaar hebben. Lynn pakt alles af van Gijs. Elke keer laat ik haar het teruggeven aan Gijs, maar dan wordt Gijs weer boos en laat zich op de grond vallen. Plus het feit dat Gijs 's avonds en 's nachts vaak wakker wordt (lees: tussen de 4 en 6 keer), maakt het er niet gezelliger op. Ik heb dus ook totaal nergens geen fut meer voor. Alleen op mijn werk kom ik nog tot rust, alleen werk ik met een collega waar ik me dood aan erger, maar dat terzijde. Vandaar ook mijn afwezigheid hier...