December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuk he de wii, hebben hem ook hier thuis maar merk ook dat het nog steeds een verkoopsucces is

nordin heeft deze week zijn langverwachte spel, hij is totaal niet van de wii, maar ps3. de nieuwe call of duty was er. heftig spel

maysa krijgt vandaag haar nieuwe beugel, een slotjes

anissa zat vanmorgen helemaal tot aan haar nek aan de dunne vreemd ruikende poep
    en vanacht werd ze steeds wakker. in mijn armen viel ze dan zo in slaap. maar geen koorts, maar je ziet dat ze nog niet opperbest is

noralien, jeeeee zeg, zeker geen reclame, en dan eerst nog liegen ook, die geloof je ook nooit meer.
    en niet een foutje, maar alleen maar, ik zou ook mooi mijn mond huden

lola fijn dat de infectie al minder word.
    en wat een boefje is emma
    fijn dat je dvd nagestuurd word.

2. @Noura: Roy zag laatst een spel (dat zelfs nog voor de Playstation 2 - die wij nog ergens in een hoek hebben staan - verkocht wordt) dat ook leuk is voor onze decemberkindjes: Sing-a-long met allemaal liedjes van Studio 100 (Plop, K3 etc...)

Heb 'm op het verlanglijstje van Jasmijn gezet...

Sneu dat Anissa nog steeds niet lekker is. Hoe gaat het nu met Maysa? Zij was (eer)gisteren toch ook niet helemaal fit?

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    beterschap noura voor je kleine meis!

ik heb voor kailynn het dora spel voor de WII ejn het spel over de kermis.

4. Begrijpt ze het ook al?

Ik vind trouwens dat kinderen die spelletjes meestal snel door hebben. Sneller dan wij... :(

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kinderen hebben het veeeeel sneller door. wij denken er te veel bij na

mayas is al weer opgeknapt
    alleen anissa blijft er langer last van hebben
    de rest knapt snel op. saf is de enigste die nog niet ziek is geweest (afkloppen)

6. #32326 Lola, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
    Zojuist met Jasmijn naar de kapper geweest. Ze heeft nu weer een korte boblijn. Staat haar toch het leukst, zeker omdat ze meestal niet langer dan een kwartiertje haar elastiekjes en speldjes in kan houden...

Ze vond het helemaal geweldig bij de kapper! Keek heel geboeid naar wat de kapster aan het doen was. Is ook wel handig, want Jasmijn weet al dat ze zelf ook kapster wil worden. Iedere dag voorziet ze vakkundig mijn coupe van speldjes en elastiekjes en vorige vroeg ze me om een schaar. Op mijn vraag wat ze ermee wilde doen, antwoordde ze: 'Mama's haren knippen!' ;)

Vandaag verder een lekker relaxte dag. Op het advies van het cb hebben we de kids gisteren ná elkaar in plaats van mét elkaar in bad gedaan. Was wel meer werk (Roy heeft Jasmijn gedaan en ik daarna Emma), maar het was zóveel rustiger. Vandaag heb ik daarom bewust Emma eerder in bed gelegd en Jasmijn pas haar middagdutje laten doen, toen Emma wakker werd. Nou, dat scheelt wel! Beide kids kunnen zich namelijk prima bezighouden als ze alleen zijn.
    Zo ligt Emma nu voor de tweede keer vandaag in bed en zit Jasmijn lekker naast me te kleien.

Ik denk dat we die twee dames voorlopig maar wat meer apart gaan houden, zodat ze beiden meer positieve aandacht krijgen. De hele dag voor politieagent en scheidsrechter moeten spelen is ook voor niemand leuk...

7. Hallo allemaal,

hier is gisteren een klein leeuwtje geboren. Samen met de zus van Wim ga ik het grootbrengen met de fles. Dat wil zeggen om de 2u voeden nu in het begin. Net een baby dus. Nadien laten plassen en kakken, beetje knuffelen. Ik vind het erg leuk.

Noura, veel beterschap. Doen ze dat dan... vaccineren als je niet lekker bent?

Karin, lijkt me niet leuk om Frank zoveel te moeten missen. En toch lief dat ze zo'n eigen mening krijgen... Alleen jammer dat Nick het niet eerder wist dat hij er niet mee wou spelen. :)

Lola, en is het fijn je nieuwe baan? Wat is het? En jouw meiden allebei al bijna groot dus.

Duckie, het is wel aanpassen ja. Maar het lukt me wel (op wat emotionele uitschieters na). We wonen in de zoo ja. Wim, zijn zus en pa zijn de eigenaars. Nu wonen we in een appartement achter de binnenspeeltuin (als Liene de deur van de gang opendoet, staat ze op 1m van een binnenspeeltuin), maar straks bouwen we hier een huis.
    Wanneer spreken we nu af?

Noralien, ik lees je verhaal over de plotter enzo... Wat een gedoe... Maar hoe is het met je webwinkeltje?

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, ik heb ook twee totaal verschillende kinderen )en dan ook echt in alle opzichten' en vind dat eigenlijk wel zo leuk!
    Hihi Emma een duik in de vissenkom...:)

Noura, Anissa klinkt toch niet helemaal lekker. Knuffel voor haar.

Wii, Ik sta nu iedere dag een uur op de Wii en dus wilt Jikke ook. Maar zij snapt toch nog niet zo goed hoe dat werkt. Ik heb haar wel eens voor spek en bonen mee laten tennisen. Zij kreeg dan een afstandsbediening die niet ingesteld was, ik riep "nu" als ze moest slaan en ik sloeg achter haar echt de bal :p. Dat vond ze wel leuk.
    Met skiën staat ze echt in de houding heen en weer te bewegen, maar ze is te licht en het poppetje gaat gewoon rechtuit de berg af. Daarbij slaat ze dan bij ieder vlaggetje met de afstandsbediening zoals bij tennis en als ze dan het geluidje hoort (van het missen van het vlaggetje) roept ze "ja, ik had 'm" :D.

Als ik toch eens half zo attent was als jullie....ik vind steeds hele lieve kaartjes op de mat. Dank jullie wel :).

Ik wilde het zo lang mogelijk uitstellen. Maar toen ik mijn broek even niet optrok en hij op mijn knieën belandde (gewoon in huis hoor), moest ik wel.
    Ben dus vanmorgen de stad in geweest om 2 broeken, 2 shirts en een vest te kopen. Dat is wel het minimale wat ik nodig heb om de komende weken weer even door te komen.
    Een leuke verrassing was dat ik ipv in maat 50, in een broek maat 44 pastte :).

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi hoi,

Sorry heb nu even geen tijd om te reageren maar kom later terug. Maar ik wilde even iets met jullie delen.

Ik haalde net Koen op van de psz en stond voor dat het tijd was nog even te kletsen met een paar andere mama's. Toen hadden we het over etenstijd 's avonds. Die ene mama zei dat hun meestal aten tussen 17 en 17.30 uur. Ik zei daarop dat wij meestal pas eten tegen 18 uur omdat Steef dan pas thuis is en vind het wel zo gezellig om ook met z'n 4-en te eten. Daarop zei ze dat het voor kinderen beter is om niet zo laat te eten, dus gewoon tussen 17 en 17.30. Ja dat geloof ik ook best wel maar ze deed het bijna voorkomen of dat ik nu helemaal fout bezig ben door elke avond pas om 18 uur te eten.... :( Misschien trek ik het me teveel aan hoor maar zit er nu wel steeds over na te denken. Hoe gaat dat bij jullie?

Groetjes Otje

PS Oproepje! Iemand nog een rol behang over? Koen is zoooo ontzettend "heerlijk" puberend bezig deze week en dan vooral vandaag :x

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk! Hoop voor jou dat het snel 1 december is.

Ja hoop dat het gaat lukken maar das afwachten natuurlijk...

Oei, die aambeien :( Sterkte ermee hoor.
    Wat leuk dat je een spiegelreflex hebt gekocht. Welke heb je en ga je nu ook een cursus of zo doen of eerst wat zelf uitzoeken? Oh ik lees het al. Waar ga je de cursus doen?
    Hihihi, moest wel een beetje lachen om Emma en die vissenkom!!! :$

Janette: Er komt wel een zwangerschapspagina-tarief hoor :D Hahaha nee joh, zover ben ik nog lang niet dat ik al geld ga vragen voor foto-shoots ;)
    Ik heb idd 2 dekbedovertrekken van wallkidz met die afwijkende maat maar ondervind geen probleem met het overtrek hoor. Alleen de kussenslopen zijn behooooooooooorlijk groot maar ja... dan sla je dat een keer dubbel en probleem opgelost.

Wies: Vervelend dat het niet zo lekker gaat op je werk en solliciteren in jou situatie is dan ook niet heel handig idd. Sterkte ermee.

Setje: Leuk! Mijn 1e opdracht al binnen! :D

Duikster: :$ Jeetje wat schrikken zeg dat voorval in de tram. Gelukkig ben je er veilig en ongeschonden vanaf gekomen.

Wies: Bij ons is vorige week woensdag Sint maarten geweest en Koen had zelf een lampionnetje gemaakt op de psz in de vorm van een paddestoel. Vond m erg leuk.

Noralien: Jeetje meid wat een tegenslagen allemaal :( Vind het echt heel erg rot voor je. Sterkte!
    Dat is echt niet netjes zeg van die spullen dat het eigenlijk allemaal niet klopt :x Ik zou er ook flink boos om worden!
    Jij gaat ook hard zeg met afvallen!!! :D Mooi.

Eve: Hihih, leuke foto hoor van Fynn. Ach die beker had ik niet eens gezien :D;)
    Hoe is het verder met Fynn en slapen? Komt hij er nog vaak uit?

Duckie: Wat heerlijk zeg dat je al 20 kg kwijt bent. Superknap!!!

Saar: Wat leuk je hier weer te zien. Fijn dat het goed met je gaat. Oh lijkt me moeilijk zeg al dat geregel rond dat co-ouderschap. Hopelijk komen jullie er samen uit!

Slingding: Wat jammer dat je niet zwanger bent :( Sterkte hoor en hopelijk is het de volgende maand wel raak. Was je van Kailynn snel zwanger?

Noura: Wat vervelend dat je nog steeds ziek bent. Beterschap!

Over de mexicaanse griep en inenten. Ik twijfelde ook nogal maar heb besloten het toch maar te doen. Ik zou het me nooit vergeven als Koen het zou krijgen en er zwaar ziek van zou zijn. Nu nog even de oproep afwachten.

Mijn ouders zijn gisteren vertrokken naar Curacao voor 2 weken. Heerlijke gedachte! En ik ben momenteel bezig met een fotoboek te maken van onze vakantie. Pfff.... krijg echt heimwee naar onze vakantie! :( Zou zo terug willen maar dat gaat nog wel even duren hoor.

Ik lees hier vanalles over onderlinge strijd tussen de kindjes. Geloof het of niet maar zelfs met bijna 9 jaar leeftijdsverschil is het hier nog wel eens strijd hoor! ;)

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    We waren erover aan het denken om voor Koen's verjaardag een loopfietsje te kopen. Zaten eerst ook te denken over een echt fietsje maar denk dat Koen er nog niet veel mee kan aangezien hij ook weinig interesse toont in zijn driewieler. Nu zag ik straks een loopfiets voor 32 euro in de folder van Halfords (pagina 3 bovenin). Leuk en stoer toch? ;)
    Halfords - folder

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Duckie: het oude miniloco is inderdaad gewoon te gebruiken met het nieuwe miniloco (wat ik bedoelde met juniorloco) Alleen de huidige doos heeft een doorzcihtige deksel waar je de boekjes onder kunt leggen en dat ik bij de oude doos niet, die werkt met inlegvellen. Het is echter wel te doen. Ik heb nl. ook nog van die oude boekjes uit oma's zolder en die kunnen zo op de nieuwe loco.
    Nick is ook echt helemaal in de spelletjes. Hij vind de diverse memory, lotto, dominospelletjes die we hebben erg leuk net als koetje boe en de nijntje spellendoos. Ik vind dat ook wel erg leuk moet ik zeggen.

Noralien: wat belachelijk zeg, die zaak! ongelooflijk. en daar laten ze je dan wel helemaal voor rijden....ik zou ze ook echt wat.

Lola: jij ook al een zeer ondernemende tweede dus! ik kan me nog levendig herinneren hoe Chris op de kinderstoel stond...en nu nog vind ik hem overal waar ik hem niet wil zien....
    jij dus ook op fotografiecursus. Leuk!
    Leuk Jasmijn zo in de WII opgaand. Hier hebben we zoiets neit, dus zie het Nick nog niet snel gaan doen.
    Lola: fijn dat de kids het goed doen als ze apart van elkaar zijn. Hier lukt het echt niet meer om Chris 2x in bed te stoppen dus dat is hier geen optie. Maar af en toe apart dingen doen is natuurlijk wel heel fijn voor beide kids.

Noura: beterschap nogmaals bij jullie in huis. Dat spel van Nordin vind ik maar een eng spel trouwens. Heb het laatst even gezien van een van mijn patienten...

Saar: spannend zo'n leeuwtje grootbrengen!
    ik vind het wel leuk dat Nick een eigen mening krijgt. Helaas wilde hij eerst dat ik een baan bouwde, maar toen Chris ging pesten wilde hij er daarna niet meer mee spelen. Hij ligt overigens nog steeds in de kamer, dus er wordt morgen vast nog wel mee gespeeld.
    Liene vind de binnenspeeltuin straks dus heel gewoon...
    Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je kindjes. Heb je nog recente foto's van ze?

Wow Noralien: dat is een maatverschil! Ben echt benieuwd hoe je er zondag uitziet.

Otje: als wij om 1800 kunnen eten klop ik het af, meestal is het echt later, tegen 1830. En ja het zal voor kinderen waarschijnlijk wel betger zijn om 1700 alleen dan rijd ik net uit breda weg, beetje lastig. Overigens denk ik dat kinderen er uiteindelijk wel gewoon aan wennen. En Nick is echt niet graatje mager dus als hij 's avonds minder eet dan kan hij dat blijkbaar ook hebben.
    Het is vaak wel gezelliger aan tafel als we op tijd kunnen eten.

Otje: leuk zo'n fiets. Ik denk dat wij een plastic gereedsschapsbankje gaan aanschaffen voor Nick's verjaardag.

pff vandaag weer cursus gehad. Ik ben echt zo moe. Vandaag dus maar weer vroeg bedje in, dan morgen nog werken en hopelijk mag ik dan zaterdag een keertje uitslapen. In de middag moeten we naar venlo voor de verjaardag van mijn broer en schoonzusje en dan zondag sinterklaasoptocht en pannekoeken eten daarna!

13. Wat leuk! Ik kan me nog goed herinneren dat toen ik een kind was Ouwehands Dierenpark een nest welpjes had. Die zaten toen ik een omgekeerde box op het grasveld. Ik heb ze toen ook geaaid.

Mijn vader werkte vroeger op de administratie van Diergaarde Blijdorp in Rotterdam. Wij konden in die tijd gratis naar alle dierentuinen in Nederland en dus gingen wij vaak naar Ouwehands (daar woonden wij toen vlakbij) zoals andere mensen naar park gaan: tussendoor voor een uurtje om er even uit te zijn...

14. Thanks voor de tip :)!

15. Mijn moeder heeft bijna een hele rol over. Ze heeft afgelopen week een muurtje behangen en van de betreffende rol had ze maar 1 baan nodig. Ik wil wel even vragen of jij 'm mag hebben... ;)

Wij eten nog later dan jullie, rond 18.30 uur. Roy en ik zijn beiden pas na zessen thuis. Ik heb me er nog nooit in verdiept of 'zo laat' eten kwaad kan en als ik jou was zou ik me daar ook niet druk over maken. Ik vind het net als jij gezellig om als gezin samen te kunnen eten en omdat onze kids goede eters zijn, is het doorgaans ook gezellig aan tafel. Ik zou dat moment dus niet graag willen missen...

Ik heb in eerste instantie mijn oog op een cursus in Weert laten vallen. Die wordt namelijk om de andere week op vrijdagavond gegeven. Lijkt me fijner dan ieder week...

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij eten eigenlijk ook niet voor 18:00 uur.
    Wij eten dan wel vaak brood en in de middag warm.

Noralien: bedankt voor je Wii tip!

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: De cursus die ik toen heb gevolgd was in Venray en ook 1 x per 2 weken, in totaal 8 x. Ik weet niet of Venray een optie is voor jou? Weert zal wellicht een stuk dichterbij zijn.

18. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Otje: jiri kon ook niet fietsen op zijn driewieler, maar een 12 inch met zijwielen gaat prima. Hij moest wel ff wennen maar het ging beter als de driewieler. Dus je zou toch een gewone fiets kunnen overwegen.

Noralien: ook al zoveel afgevallen. Goed zeg.

Lola: leuk jasmijn op de wii fit. Moet dat ook maar weer eens doen. Jiri vind bowlen zo leuk. We geven hem dan ook een controler en doen alsof hij zelf bowlt en wij gooien dan.

Jiri heeft ook zo´n vervelende periode achter de rug. Nu merk ik dat hij weer andere dingen doet/kan. Hij zegt nu bij heel veel dingen nee. Is ondeugend, probeert me echt uit. Denk dat we nu weer flink moeten gaan opvoeden.

19. #32339 Lola, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
    Ja, Weert is een stuk dichterbij. Bovendien heeft die cursus 13 cursusavonden...

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou wat zal vandaag brengen, ik ben vannacht nog met anissa naar de hap geweest, ze zit tegen een lichte uitdroging aan. moeten haar vandaag sterk in de gaten houden, en onze eigen huisarts komt eerste helft van de middag even naar haar kijken.
    gister heeft ze het kleine beetje wat ze binnen had er weer uitgegooid net voor we de deur uit wouden.
    en ze valt gewoon in slaap tijdens het verschonen. koorts heeft ze nu dan weer niet. het is zo`n treurig hoopje mens

Deel Deze Pagina