ooooooh wat leuk lola, ja dat is bij meisjes zo leuk he al die tuttel dingetjes saf kwam laatst ineens aan met maysa haar oorbellen in zijn oorschelp gehaakt. mooooooi he mama.... ja heel mooi hahaha hier word dinsdag ingeent, in de sporthal die ze eerder ook al eens voor zoiets groot hebben gebruikt. het gaat op leeftijd, dus ben bang dat ikmischien wel 2x moet.... het stond paar dagen terug al in de krant, brief heb ik nog niet gehad. kreeg net wel weer de zorgverzekering polis. heb nog even wat verzekeringen vergeleken, ik met de kids betaal nu 129. maar gezien de beugel van maysa is het niet verkeerd. deze verzekeraar vergoed de beugel 100% tot 2500 bij anderen is het vaak 75 of 80% en dan vaak maar tot 1500 of minder. bij dit soort dingen word het vaak toch lastiger om over te stappen. ik vond er nog een die het volledig vergoedde, premie......... 170 (was nog met korting ook) saar ach wat jammer zeg van het welpje saskia heel veel sterkte met je opa ja de beugel is strak, en ze had last van een scherp draadje wat ze dacht wat niet kort genoeg was afgeknipt. heb haar gezegd dan even langs te gaan na school of ze dat tussendoor even bij konden knippen. setje, ja ik kreeg vaak ook met een week of 8 kwalen. lola ja het is een onderneming he. merk het zelf ook vaak. maar heb wel de luxe dat ik regelmatig wacht tot er iemand thuis is en dan kan ik zelf even snel gaan.
ik denk trouwens dat de uitnodigingen voor de prik met een andere postbezorger komen. we hebben hier ook een stadspost
Bianca, ik las je foutje eerst. Waarom haalde je het weg? Ik vond het wel interessant. Het diertje krijgt een autopsie.
goede morgen! pff viel niet mee om uit bed te komen maar ja ik moet... Kailynn heeft de oproepp binnen. Ze moet maandag 23 nov en maandag 14 dec. Het gaat hierop achternaam en op bepaalde tijden alleen is prik 2 net op een tijd dat ik moet slapen, kailynn kdv en arno werken dus even vragen of ze in de ochtend mag. Ik heb het geluk dat de sporthal 3 minuten fietsen is. Hier wordt ook maar op 1 plek gevacineerd voor heel middelburg eo.
Saar, ik had het weggehaald omdat het achterhaald nieuws bleek te zijn. Althans, dat kreeg ik nadien weer te lezen via een ander mailtje. Maar voor diegenen die hierdoor nieuwsgierig zijn geworden... 13 November is de uitslag van het besluit van de rechter omtrent het kort geding aangespannen door Stichting Stralingsarm Nederland (SAN) met steun van verontruste burgers, tegen het ministerie van VWS. Het gaat over het feit dat het ministerie van VWS informatie voor de burger achterhoudt en achtergehouden heeft over de schadelijke stoffen in het Mexicaans griepsvaccin. Er zitten stoffen in die o.a. MS en auto-immuumziekten (MF59, AS04: squaleen), Alzheimer, ADHD (aluminiumverbindingen), hersenschade, autisme (kwik - dit is verboden in Nederland), kanker (formaldehyde), onvruchtbaarheid (polysorbaat 80), allergieen (neomycine) kunnen veroorzaken. Verontrustend is dat squaleen toegevoegd is door de overheid. Kortom, de burger is onvoldoende en bovendien eenzijdig ingelicht t.a.v. de risico's van dit vaccin, waardoor hij geen werkelijk weloverwogen beslissing kan nemen! Waarom worden de burgers 'dom' gehouden en komt het niet eerlijk in de openbaarheid? Als ik zoiets weer lees, dan ga ook ik weer twijfelen...waar doe je goed aan? Noura, hier gaat het enten op geboortedagen...en dat zou betekenen dat ik op di en op wo zou moeten gaan. Maar gelukkig staat er in de brief dat je met meerdere kinderen tegelijk mag komen. Ook het tijdstip mag je zelf aanpassen, mocht dit je niet uitkomen. Hopelijk bij jou ook zo...
@Saar: Oeps, dat had ik dus verkeerd gelezen van het andere welpje... @Bianca: Als er een leidster jarig is of afscheid neemt staan er altijd bakken chips. De kinderen vreten zich daar dan echt klem aan (Fynn dus ook...). Op zich vind ik dat niet zo erg voor een keertje. Maar wat ik wel raar vind is dat in hun beleid staat dat kinderen geen snoep, chips etc mogen trakteren... Hier nog geen oproep voor de vaccinatie @Otje: Ik zeg voor 90% NEE tegen de vaccinatie. Het is nog steeds een milde griep die bovendien al bijna op z'n retour is. Het aantal daadwerkelijke zieken, slachtoffers en complicaties is echt te verwaarlozen op een bevolking van 16,5 miljoen mensen (5% kans dat je em krijgt...). Omringende landen zijn niet zo happig op het inenten van jonge kinderen en geven bovendien maar 1 prik. Het vaccin is weliswaar gebaseerd op de bestaande griepprik maar nog niet uitgetest op jonge kinderen. Ik zal niet beweren dat de uitwerkingen erg schadelijk zullen zijn maar als het niet strikt noodzakelijk is (wat het naar mijn gevoel dus niet echt is) geef ik het liever niet. Bovendien duurt het nog 2 weken na de 2e vaccinatie voordat het vaccin z'n werk gaat doen en bescherming biedt... @Saar/Nynke: Weet dat jullie je kids ook niet laten enten. Hoe zouden jullie verwoorden waarom jullie het niet doen? Weet je, een fietshelm adviseren ze ook voor jonge kinderen. Dat doe ik ook niet. En denk de meesten van jullie niet. Dan kun je ook wel gaan redeneren: Ik moet m'n kind een helm op doen want als ik het niet doe vergeef ik het mezelf nooit als er iets gebeurt. En ik denk eerlijk gezegd dat de kans op een fietsongeluk groter is dan de kans op de griep. Of iig op een complicatie ten gevolge van de griep. Wil niet zeggen dat ik me helemaal gelukkig voel met m'n 90% besluit hoor. Ik vind het oprecht een heel moeilijke keuze. Ben mss een muts maar kan dus echt wakker liggen van dit soort zaken. Je beslist nu toch voor je kind en dat vind ik emotioneel moeilijker dan ik had gedacht.
dat ik kailynn laat enten staat 100% vast. Wij gaan er van uit dat kailynn 100% gezond is maar dat weet je niet zeker, hoeveel emsnekomen er later achter dat ze bijv. een aangeboren hartafwijking hebben. Ik kan het mezelf niet vergeven als kailynn het krijgt en er super ziek van wordt. Ze adviseren het ook niet voor niets net als mechinokenken en dktp ed. maar iedeen voor zich natuurlijk. Iets waar ik wel super over getwijfeld heb is of ik me zelf zou laten enten. Vannacht heb ik besloten om het niet te doen, ik had het wel gedaan als kailynn niet geent zou worden maar ze weten nietwat het met een zwangerschap onder de 13 weken doet en ik zou dan 2 maanden nu niet zwanger mogen worden. Ik ben ook de komende tijd heel veel vrij van mijn werk dus kan ik de mensen dan niet besmetten.
Misschien tillen we er wel te zwaar aan... Ik bedoel, over de gewone griepprik gaat ook de grootste onzin rond, maar die heeft ook nauwelijks bijwerkingen, en die nemen de meeste mensen wél gewoon. En dan de vaccinaties idd wat Slingding zegt, die hebben we ook allemaal gegeven. Weten we daar meer over? Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept. Eerst worden we bang gemaakt over de griep zelf (die schijnt nu dus mild te zijn) en nu worden we bang gemaakt over de prik! Ik denk dus op dit moment dat ik de prikken wel laat geven. (beetje rommelige uitleg, maar goed...) Over de helmpjes , eigenlijk zouden ze het gewoon moeten verplichten. Er gebeuren best wel veel ongelukken, zou niet eens verkeerd zijn! Saar, wat ontzettend sneu zeg voor het welpje groetjes Lisette
ik snap dat ieder voor zich de keuze maakt, maar ik ga toch liever voor de uitleg en informatie door de instanties die er verstand van hebben, en er onderzoek naar hebben gedaan. ik vraag me ook af of al die andere inentingen of mensen daar ook zo uitgebreid onderzoek naar doen, willen ze bewust iets toevoegen dan doen ze dat wel daarin lijkt mij. en wat schiet de overheid ermee op om iets te verzinnen? iets wat heel veel geld kost. ze kunnen de bestelde vaccinaties ook verkopen aan andere landen die al interesse hebben. (je moest eens weten wat er word gezegd over de risicos van de normale inentingen) zowieso, het lijkt wel of iedereen uitleg moet geven waarom ze wel of niet een vaccinatie geven. ik heb mezelf al laten vaccineren en mijn kinderen krijgen hem ook, en ik heb geen zin om hier uitleg over te doen. ik heb mijn keus gemaakt. trouwens er zijn best veel vragen gesteld en daar is ook antwoord op gegeven, bijv de aanwezigheid van kwik, maar het lijkt net of de ene partij niet naar de andere wil luisteren als ik steeds de voor en tegenstanders hoor. binnenkort moeten we voor maysa ook beslissen over de prik tegen baarmoederhalskanker, ook moeilijk met al die verhalen, maar door de mex.griep is die prik uitgesteld tot volgend jaar. maar denk dat we die wel doen.
die helmpjes zouden voor volwassenen dan ook niet verkeerd zijn, die raken vaak toch ook gewond aan het hoofd.
slingding ja dat is lastig om te kiezen, je zou zo zwanger kunnen zijn natuurlijk. daar moet je dan rekening mee houden ja
Slingding, ik zou het in jouw geval (ik kreeg em sowieso al niet... heb de gewone ook niet gekregen, die arts stuurde me gewoon weg!) ook niet doen, en hopelijk doe je het net als ik niet voor niks! groetjes Lisette
@setje: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat het eindelijk gelukt is Ik weet niet of ze de temp van Isis verkeerd hebben gemeten, hadden nieuwe "rectale" thermometers en gebruikten de oorthermometer niet meer (deze was wel onnauwkeurig). Kan ook gewoon geschommeld hebben die dag. @eve: Denk dat ook wel meespeelt omdat wij met de andere entingen ook hebben gewacht en voorzichtiger zijn. Dus als er dan iets nieuws komt, dan denk ik eerst nee en dan ga ik eens nadenken of het toch positief zou kunnen zijn. Heb veel gelezen en heb hier mijn conclusie uit getrokken. Denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik denk dat ze dachten dat het erger leek dan dat het is. Ze nu dus met een overschot aan vaccinaties zitten, die ze toch kwijt "moeten". Ze is niet anders als een gewone griep. Ze spuiten dacht ik in kindjes dezelfde hoeveelheid als bij volwassenen. En ik vertrouw op het immuunsysteem van mijn kindjes (vooral Jiri), dat zich goed heeft kunnen ontwikkelen, omdat ik later ben gaan vaccineren. En dat berichtje van Bianca, maar ik geloof dat ook heel veel van die stoffen in de andere vaccinaties zitten. En de tegenstrijdigheden die je hoort over vaccineren en dat je pas 2 weken na de 2e enting beschermt zou zijn. De piek die maar steeds opschuift. Het is inderdaad ook wel een moeilijke beslissing om te maken voor je kind. Maar ik denk als je voor jezelf de voors en tegens hebt afgewogen je gewoon achter je beslissing moet staan. En als het dan anders uitpakt dan dat je besloten hebt, dan zul je daar mee moeten leven. Een kind kan iets overhouden van de vaccinatie en niet de griep krijgen, of je krijgt de griep omdat je niet hebt laten vaccineren. Helaas weet je van te voren niet wat er gaat gebeuren.
hi hi, sorry sorry weer een snel bericht van mij, mijn opa is nog steeds in aanwezigheid maar gaat steeds verder weg zeg maar, allemaal een beetje wazig nu hier, moet leren maar kan mijn gedachten er niet goed bij houden. vwb de enting ik ga hem wel geven mits ik een oproep krijg voor de kids, een vriendin van ons heeft 3 kids, waarvan 1 nu momenteel echt heftig last heeft van de mex griep, hij is nooit ziek!!! en nu heeft hij dus al 7 dgn hoge(boven de 40 gr) koorts en gisteren longontsteking erbij opgelopen( 1 van de nawerkingen van de griep)hij is erg verzwakt en ook dat terwijl hij altijd ook al heeft hij koorts gwoon door speelt, daarnaast heeft haar jongste al weken kinkhoest, heeft astma en is 2 jaar dus maakt ze zich ook erge zorgen en hoopt dat hij het niet krijgt.....dit is voor mij zeker een druppel geweest die mijn besluit om te enten groter heeft gemaakt. ik hoop voor hun dat het goed afloopt en dat de jongste het niet krijgt in enten voor hem heeft geen nut meer.... saar; wat naar voor het welpje en ik ben beniewd wat er uit dd autopsie komt, slingding/setje/wies voor jullie is het idd momenteel niet verstandig maar weet wel dat een andere vriendin van ons de enting al heeft gehad zij is ook zwanger maar deze mocht wel na een x aantal weken toen zij hem had gehad was ze 17 weken dus zal dan idd na de 13 weken zijn... gr saskia
pff erg he saskia, ik heb ook wat mensen gehoord die het zo erg hebben gehad. maar ook mensen die het niet zo erg hebben gehad. maar die mensen zeggen ook dat het mischien wel niet de mex. griep is geweest, dat het alleen een vermoeden is en dat het ook wat anders kon zijn. sterkte met je opa! wat betrefd dat ze gaan vaccineren omdat er een overschot zou zijn, vind ik eerlijk gezegd raar, denk echt niet dat er zo makkelijk gedacht is over deze beslissing. en er zijn landen die interesse hebben dus in een geval van overschot en onderschatting van de griep waren ze wel verkocht denk ik