December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ooohhhh, Wies wat spannend!!!! Mag ik je dan toch alvast voorzichtig feliciteren met je zwangerschap, super zeg!!!!!!

Irma, Rick en Tim, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jasper! Veel geluk samen.

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Dubbel hoor, twee keer heel goed nieuws, en twee keer minder leuk nieuws.

Ik ben van de week niet meer hier geweest. Ik heb last van m'n rug :(. Ben al twee keer naar fysio/manuele therapie geweest, en er zitten blokkades in m'n bovenrug, aan de linkerkant. Is overbelasting en waarschijnlijk te eenzijdige belasting (door het tillen van Mila enzo waarschijnlijk). Het doet echt flink zeer, dus ik beperk het computergebruik maar een beetje momenteel.

Demi was vanochtend al om 6.15 wakker, dus die heb ik net nog even naar bed gedaan, volgens mij is ze nog in slaap gevallen ook. Ze wilde eigenlijk niet, maar na de belofte dat we dan straks gingen knuffelen was het goed :D

Vanavond ga ik lekker met 'm'n zus naar het Sanadome, lekker genieten. Het gaat ook wat beter met haar momenteel, dus dat is fijn.

Ga even gebruik maken van het feit dat de kids slapen en hier even wat in huis doen. Tot later.

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

wies; toch alvast een zacht roepende felicitatie hoor:) leuk joh

duckie; wat balen zeg vwb je rug, lijkt me tien keer niks ik vind het nu al lastig dat ik meer last heb van mijn rug dan anders, maar weet dat het bij mij aan het 'niet sporten' komt en ik dus mijn buikspieren niet getraind heb. en dan komt het tillen er bij....;) sterkte hoor

eve; fijn te horen dat fynn zich verder goed voelt en hoop dat het verder goed blijft gaan met hem

noralien; hoop dat het goed gaat met je.is gegaan vwb eeg

janette; ik kan me er ook wat bij voorstellen hoor, ik zeg niet dat wij het slecht hebben hoor maar hier zijn ook wij financieel momenteel minder bedeeld zeg maar

nou de examens zitten erop lange wachten gaat nu beginnen....

gr saskia

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @Wies ik wil jou ook alvast voorzichtig feliciteren met je zwangerschap!
    (ik kan nu niet achterblijven ....)

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Internet van het zkh ligt er steeds uit. Doe dit nu op mijn iPhone. Teruglezen is geen doen zo, dus reageer niet.

De neuroloog is net geweest. Ze hebben een afwijking op de EEG gevonden. Dit wijst op epilepsie. Om dit definitief te bewijzen, wordt er een MRI aangevraagd.
    Omdat ik altijd al hoofdpijnpatient ben geweest, zou hij het niet vreemd vinden. Migraine en epilepsie schijnen erg dicht bij elkaar te liggen en verband kunnen hebben. De combinatie van een heftige migraineaanval met drukte en spanning, kan een insult hebben opgewekt. Dit terwijl er onder 'normale' omstandigheden niets gebeurd zou zijn.
    Er is al gestart met 2 maal dgs depakine, omdat dit zowel bij epilepsie als bij migraine wordt voorgeschreven. Een nadeel hiervan is dat het gewichtstoename als bijwerking heeft.
    Ik moet zo ie zo hier blijven tot de hoofdpijn over of iig stabiel is.

Ik ben nu moed aan't verzamelen mijn moeder te bellen om dit nieuws te vertellen (jullie zijn wat dat betreft een soort van generale repetitie).
    Epilepsie heeft in mijn jeugd en ons gezin vroeger lange tijd een grote rol gespeeld. Mijn vader had een zeer zeldzame vorm van epilepsie, waar hij niet goed op ingesteld kon worden (qua medicijnen). Het heeft zijn (en ons) leven voor een groot deel bepaald en is hem indirect uiteindelijk fataal geworden. Ik zie er nu dus ook als een berg tegenop mijn moeder te bellen. Al betreft het hier natuurlijk een heel andere vorm, ze zal er wel emotioneel van worden.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff sh*t Noralien, dat is echt balen. Hopelijk gaat het snel beter met je en werkt de medicatie. Kan me wel voorstellen dat je het erg moeilijk vind dit aan je moeder te vertellen. Ik hoop ook echt dat de stress gereduceerd kan worden in jullie leven, zodat de symptomen van epilepsie ook weer lang weg mogen blijven. Jullie hebben al genoeg op je bord.

7. Noralien, eerst reageer ik op jou. Wat zal dat schrikken geweest zijn voor Robert om jou zo te zien. Gelukkig is het maar epilepsie. Is toch goed te behandelen met medicijnen, denk ik dan. Maar wat zal het zwaar zijn voor je als deze ziekte zo'n rol heeft gespeeld in je vaders leven... Ik kan me je gevoel niet voorstellen. Heel veel sterkte ermee, en ook met het vertellen aan je moeder.

Saskia, innige deelneming.

8. Wies, een superdikke proficiat toch alvast!

Irma, proficiat met jullie derde spruit!

9. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Allereerst, Noralien, wat schrik ik van je berichtjes...heb zo met je te doen. Lijkt me ook voor Robert behoorlijk schrikken. Ik hoop dat de hoofdpijn snel zal zakken en dat je weer naar huis toe mag. Wens je veel beterschap toe. Heb je je moeder al gesproken?

Saskia, jij gecondoleerd met het verlies van je opa.

Gelukkig ook nog goed nieuws:

Irma, gefeliciteerd met jullie 3e zoontje.

En ook voor Wies een voorzichtige felicitatie. Hopelijk gaat het goed deze keer.

Michel en ik gaan dit weekend latten;)...mijn schoonouders zijn op vakantie en nu gaan we ombeurten samen met Gijs in hun huis slapen. We gaan de 5-minuten methode proberen in de hoop dat dit ook bij hem gaat helpen om hem door te laten slapen. En aangezien wij aan allebei de kanten buren hebben (en mijn schoonouders vrijstaand wonen), gaan we dit bij hen uitproberen. Vanavond is het mijn beurt...ben benieuwd.

10. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hi ladies,

Wies....:D wat super! Mijn duimen draaien dat alles goed blijft gaan!

Slingding, en voor jou dat je dit jaar nog een positieve test krijgt! :)

Noralien, phoe dat is toch wel even schrikken, zeker omdat ze ook aangaven dat ze niks verwachten aan te treffen :(. Heel veel sterkte!

Bianca, succes, ik hoop voor jullie dat het werkt!

Melliemel, hoe ging het examen voor je gevoel? Wanneer is de begrafenis/crematie van je opa?

Zo, heerlijk weekend!! :D Geniet er allemaal van!!

groetjes Lisette

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noralien; he balen voor je om dit te moeten vertellen met deze achtergrond zeg, ik hoop voor je dat je moeder het een beetje kan handelen hoor, en vwb de vorm van de epilepsie hoop ik dat het voor jullie allemaal meevalt. vwb de depakine, ik heb dit jarenlang geslikt mijn zusje en mijn nichtje dito, en zijn er niks van aangekomen iig. dus hoop dat dit bij jouw ook het geval zal zijn (depakine chrono 500?!)

bianca; succes vanaaf hoor:)

setjé; ik durf het niet te zeggen want vorige keer dacht ik dat het niet echt slecht ging maar ik had toen heel veel veranderd en twijfelde bijna konstant, nu viel dit laatste mee......;):D jullie horen het iig snel genoeg

gr saskia

12. Hoi lieve meiden,

Hier heeft internet een paar dagen eruit gelegen en er is inde tussentijd een hoop gebeurd, zo te lezen...

Allereerst natuurlijk het SMS-je van Jasper, waarin hij zijn komst aankondigde. Gelukkig deed mijn foontje het wel, dus kon ik daar wel meteen op reageren. Maar - wel een beetje laat - nu dan ook even 'officieel':

Lieve Jasper, fijn dat je er bent! Je hebt je papa en mama nog een poosje flink in spanning gelaten... ;)

Irma, John, Rick en Tim: Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje. Maak er een dolle boel van met z'n allen... :)

13. #32513 Lola, 20 nov 2009
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
    Melliemel, gecondoleerd met het overlijden van je opa.
    Ik hoop ook dat je slaagt voor je examen
    Sterkte en een dikke knuf...

14. #32514 Lola, 20 nov 2009
    En dan natuurlijk het nieuws van Noralien. Gelukkig was ik daar ook al van de hooogte. Ik heb zojuist een uur met haar gebeld. Aanvankelijk klonk ze wat down. Ze baalde echt vreselijk van het feit dat ze niet naar huis mocht, begrijpelijk.

Toen ze me vertelde hoe erg ze er gisteravond aan toe was geweest toen ze weer zo'n heftige hoofdpijnaanval kreeg, schrok ik wel hoor. En dan ben je als patiënt toch ook wel weer 'blij' dat je op zo'n moment in het ziekenhuis bent.

Maar we hebben ook nog vreselijk moeten lachen aan de telefoon hoor. Ze houden er in Zaandam wat ongebruikelijke technieken op na namelijk. Toen ze gisteren met twee soeplepels binnenkwamen, dacht Noralien in eerste instantie wat te eten te krijgen. Maar nee hoor, die lepels werden aan het bed gebonden. Dat doen ze bij alle patiënten die een dergelijk aanval hebben gehad. Mocht het namelijk nóg een keer gebeuren, dan hoort het verplegend personeel dat meteen aan het lawaai dat die lepels maken... ;)

Ze hoop nog steeds snel naar huis te mogen als de hoofdpijn zich stabiliseert op een laag niveau en dat ze dan voor de MRI scan poliklinisch mag terugkomen. Ik hoop het zó voor haar, want ze mist Anna, Jikke en Robert enorm.

O ja, in al die ellende is er wel voorzichtig positief nieuws wat betreft de herfundering. Het is een lang en ingewikkeld verhaal - en dat mag ze lekker zelf vertellen ;) - maar er zijn wat dingen gaande. Meer dan ooit hoop ik dat ze snel zekerheid krijgen in positieve zin, want ook de neuroloog is van mening dat Noralien dat insult niet had gekregen als die stressfactor er niet was geweest...

Enne Noralien... mocht je nog lezen wat ik hier over je heb geschreven (als je dat kunt lezen op dat kleine schermpje ;)), dan zie je ook deze dikke knuffel van mij...

15. #32515 Lola, 20 nov 2009
    Mag ik alvast een beetje veel blij voor je zijn?
    De duimen draaien hier in elk geval op volle toeren... :)

16. #32516 Lola, 20 nov 2009
    @Bianca: Ik wens jullie veel sterkte én succes dit weekend! Ik hoop dat jullie plannetje werkt...

@Janette: Meid, ik heb er alle begrip voor als mensen geen kerstkaartjes sturen, omdat ze het geld beter aan wat anders willen besteden. Geen probleem dus.
    Maar twee jaar geleden heb je ook de kerstwensen in het verjaardagskaartje van Jasmijn geschreven en daar had ik geen enkele moeite mee hoor... ;)
    Bovendien: verjaardagskaartjes bewaar ik voor altijd, kerstkaarten maar één jaar...

Zelf stuur ik dit jaar net als vorig jaar ook geen papieren kerstkaarten, omdat we het geld liever aan een goed doel schenken...

Nu heb ik het belangrijkste wel gehad, geloof ik. Hier gaat alles wel zijn gangetje en ik heb twee dagen geleden mijn voet weer eens zó hard gestoten dat ik weer twee bont en blauwe en dikke tenen heb. Ben er deze keer niet mee naar de huisarts geweest, weet toch wel wat hij gaat zeggen ;).
    Tja, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, Lola schijnbaar wel... ;)

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Ach meid, ik heb echt met je te doen. Door dat stomme gedoe met jullie huis en de bijkomende spanning zit jij nu met de ellende. Moet je de medicijnen blijven slikken of mag je afbouwen als de stress minder is? Hoop dat het gesprek met je moeder meeviel! Nogmaals knuf.

@Wies: Ik wacht nog even met feliciteren maar ga wel duimen dat alles volgende week goed is!

@Duckie: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je rug. Hopelijk krijg je vanavond een lekkere massage :) Fijn om te lezen dat het beter gaat met je zus.

@Saskia: Wanneer verwacht je de uitslag van de examens?

@Bianca: Haha, wat leuk dat latten. Wie weet bevalt het wel :p Hoop alleen niet dat Gijs straks alleen doorslaapt in het huis van je schoonouders ;) Succes!

Enne...ik stuur lekker wel kerstkaartjes :D

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Noralien, hoop dat je snel het positieve nieuws komt vertellen over de herfundering, ben benieuwd...

Lola, auwwww, voortaan toch maar schoenen met stalen neuzen aandoen:p.

Duckie, heb je genoten van je avondje sanadome? Fijn dat het weer wat beter gaat met je zus.

Zo, ben weer terug in Nederland (schoonouders wonen in België). Michel moet nl. vanochtend werken, dus moest ik wel op tijd terug zijn. Gijs heeft 't niet slecht gedaan. Hij is 4x wakker geworden. 3x viel hij alweer in slaap nadat ik 1x bij hem geweest was. 1x ben ik 2x naar hem toe gegaan. Al met al een positieve eerste nacht. Ga vannacht ook weer met hem bij mijn schoonouders slapen. Ze hebben een infraroodcabine en daarin heb ik heerlijk gerelaxed:).

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even snel een berichtje want we gaan zo weg...

Wies: Ooh wat super een positieve test al begrijp ik dat het nog even spannend is! Toch wil ik je vast feliciteren!! :)

Noralien: Sterkte en hoop dat je snel naar huis mag!

Ik zou vandaag gaan shoppen met een "oude" vriendin. Ik ken haar van de lagere school en ze is toen in groep 8 naar Den Haag verhuisd. Daarna nog wel eens contact gehad maar dat is na een tijdje verwaterd. Een paar jaar geleden zijn we elkaar via hyves weer tegen gekomen en mailen we regelmatig wat erg gezellig is. Het idee was om samen weer iets af te spreken maar zij woont in Delft en ik dus in Limburg. Nu hadden we afgesproken om vandaag gezellig te gaan lunchen en shoppen in Utrecht. Ik had me er enorm op verheugd. Alleen nu belde ze gisteren dat het heel slecht ging met haar schoonmoeder die al een tijdje ziek is en - erg begrijpelijk natuurlijk - annuleerde ze de afspraak voor vandaag. Ik leef natuurlijk erg met haar mee en vind het ook ontzettend jammer. Maar ja.. Utrecht loopt niet weg dus dat komt wel goed! Had me wel erg verheugd op zo'n dagje, even lekker zonder kids. En natuurlijk begon Koen vanochtend al meteen moeilijk te doen met ontbijten enz. :x Grrr... dat kan je dan nog minder hebben he?

Nou ja... we gaan zo even op bezoek met mijn schoonmoeder in Eindhoven en daarna nog even shoppen bij Winkelcentrum Woensel. Tja, je moet wat he :)

Fijn weekend allemaal en tot snel!

20. @Bianca: Fijn dat Gijs al meteen de eerste nacht beter heeft geslapen. Ik hoop dat dit het begin is van verdere verbetering, zodat jullie binenkort weer lekker een hele nacht kunnen doorslapen...

@Otje: Kan me voorstellen dat je baalt van de geannuleerde afspraak. En het is nog wel zulk mooi weer om te shoppen! Ik heb niets tegen Woensel, maar Utrecht is uiteraard véél leuker... ;)

Hier weinig nieuws. Alleen wordt Emma sinds ze voor het slapen gaan gewone melk krijgt in plaats van opvolgmelk, laat in de nacht wakker. Van de honger denk ik, want na een (klein) flesje gaat ze meteen weer slapen. Alleen hebben Roy en ik er op dat tijdstip vaak moeite mee om weer in slaap te komen en dat is natuurlijk jammer. Vandaag maar weer een pak opvolgmelk in huis halen dus...

Deel Deze Pagina