December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi HOi

na 2 lastige nachten van Teun heeft hij toch besloten om zijn oude ritme weer op te pakken =D> al heeft hij zich vannacht alleen ff laten horen kwam hij om te eten om 6 uur en dat vanaf 6 uur gisteravond!

alleen wilde hij daarna niet meer slapen en is wakker gebelevn tot zijn fles van 10 uur die dronk hij ook weer gulzig leeg en viel in mijn armen in slaap...nu ligt hij heerlijk in zijn bed.......

@vales....al meer nieuws van je zus?

@debbie succes met je auto....en probeer lekker te genieten van het mooie weer in de tuin, ik koop wel speciale zonnebrand voor kids die hebben ze ook in factor 50...hoe hoger hoe beter voor die kleintjes heb ik eens gehoord.

Ik zag in het schema dat teun niet meer de zwaarste was....ben wel nieuwsgierig welke kleding maten jullie nu aan doen....Teun was op 3-4 62cm maar heeft maatje 68 aan en nu ook al wat van 74...vooral van de hema dat vind ik wat klein vallen....

nou ik ga nog ff wat doen....en dan alvast wat bij elkaar zoeken voor volgende week want het weekend word het ook weer druk druk druk.....

ik probeer bij te lezen en anders tot na de vakantie! :whistle:

Doei

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou dat klinkt wel heel zielig noralien, beterschap met jikke.

debbie, vind je het wel verstandig als thijmen zich niet lekker voelt en griep heeft om dan zo met hem op stap te gaan, mischien word die nog onrustiger? veel beterschap met hem!

nou hier gaat het niet zo goed. mijn moeder heeft een slechte uitslag en maandag horen we meer. maar het is verschrikkelijk, niet te omschrijven. mijn vader belde gister en toen ik opnam brak zijn stem en begon die te huilen. savonds ben ik er direct heen gegaan, en we hebben veel gepraat en gehuild. het is nu afwachten wat de arts maandag zegt, en of er te behandelen valt. en er zijn longfotos gemaakt waarvan de uitslag er ook nog niet is. dat afwachten en die onzekerheid en angst, dat is heel erg.

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saar ik hoop dat Liene snel weer opknapt....

ik heb vanmorgen ook de dokter gebeld. Nick heeft echt een loopoogje, komt allemaal snot uit zo zielig... advies is schoonhoudeb met gaasje en water en alleen als het aanhoudt en hij rood oogje krijgt verder kijken. we zullen het wel zien...

Karin -op haar werk aan t kolven-

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noralien ook beterschap voor Jikke...

pff Noura dat is geen goed bericht. Denk aan je en wil je veel sterkte wensen met alles wat gaat volgen....

Karin

5. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Meiden heel erg veel beterschap voor jullie en natuurlijk jullie kindjes, hopelijk zijn ze allemaal snel weer beter.

Noura tsja opstap opzich valt het wel mee hoor, ik ga alleen naar me moeder in Apeldoorn toe. Veel meer zal ik denk niet doen hoor, gewoon rustig lekker in de tuin zitten.

Janette zullen ze die zonnebrand nu al hebben? Is het eigenlijk nu al nodig? Wat voor kleertjes kan ik hem het beste buiten en in de auto aandoen? Thijmen draagt trouwens maat 62, maar past soms al wel maat 68 hoor.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Ja ik kan het niet laten om ff te kijken en te lezen

@ noura...heel veel sterkte

Wij doen Teun maandag een dunne broek en dun shirtje aan...geen jas...want het is z'n 2 uurtjes rijden...al heeft opa wel airco in de auto :whistle:

en ik heb de zonnebrand al in de schappen zien staan...( ze hebben het tegenwoordig het hele jaar door) zelf moet ik het ook nog kopen hoor.....was ik van plan om nu te doen...maar meneer wil slapen...dan vanmiddag maar....

Oja wat ik net vergeten was...meiden heel veel sterkte met alle zieke en verkoude beebs

7. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ja ik heb gewone zonnebrand staan voor volwassen en kinderen, maar is notenmelk zeg maar. Maar is wel factor 30 dus, hoe zit dat trouwens mag een kindje wel of niet in de zon? En wat leg je op hun hoofdje evt. ter bescherming?

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wij doen Teun een stoere cap op...en zoveel mogelijk bedekt in de zon...en anders onder de parasol...in de schaduw is het toch nog wat fris

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    debbie een kindje mag niet in de zon. en het hoofdje moet je altijd beschermen, dit in verband met een zonnesteek. de fontanel is ook nog open. ik heb op de wagen een parasol, en ga met de kleine of naar de zon toe zitten of in de schaduw. hij krijgt natuurlijk wel eens zon op zijn bolletje, maar ik hou hem wel onder de zonnekap of parasol als we ergens gaan zitten of lopen.
    verder heb je gewoon babyzonnebrand, ook van huismerken, in meeneemtubes. en ook in schaduw kunnen ze verbranden.
    en bij erg warm weer opletten op het vocht, eventueel een flesje water bijgeven.

10. @Noura: Jeetje, wat erg dat het niet goed gaat met je moeder. Ik wens jullie allemaal veel sterkte!

Als ik zo lees over jullie kwaaltjes en klachten, dan is het maar goed dat ik een poosje niet zoveel op het forum ben geweest... ;) (hoewel ik net bedenk dat ik twee weken geleden ook een dag of twee keelpijn heb gehad). Iedereen beterschap gewenst in elk geval!

Jasmijn heeft gisteren iets nieuws gedaan: Ik had haar op haar buik in haar bedje gelegd, terwijl ik het badje aan het opruimen was. En net toen ik in de badkamer het water weggooide, heeft ze zich voor het eerst omgerold! En ik heb het niet gezien :oops: :oops: :oops: ! Gelukkig deed ze het braaf nog een keer, toen ik haar nog een keer op haar buik legde :) :) :) !
    Vanmorgen in de box probeerde ze ook vanuit rugligging om te rollen, maar dat lukte nog niet helemaal. Ze bleek steken op haar zij...

Ook hier een hoop gekwijl trouwens. Ik zie en voel nog niets in haar mondje, dus of het iets met tandjes krijgen te maken heeft kan ik dus niet zeggen...

Had ik trouwens al geschreven dat Jasmijn sinds een week of drie (redelijk) goed aan de borst drinkt? (Vast wel...)
    Ik voed haar nu drie tot vier keer (ligt eraan of ik thuis ben of niet) aan de borst en de laatste voeding is dan de kunstvoeding (dat blijf ik ook doen, want daar doet ze het gewoon heel goed op 's nachts). Kolven doe ik momenteel helemaal niet meer. Als ik vier keer 'live' voed, dan komt er tijdens het kolven maar zó weinig, dat het de moeite niet loont. Het enige nadeel van dit alles is dat ik Jasmijn de Nutriton nu met een lepeltje moet geven. Ze vindt dat papje echter niet lekker...

Iedereen alvast een heel prettig weekend gewenst en geniet van het mooie weer (het zal dus wel rustig zijn op het forum de komende dagen...)

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Wat erg van je moeder! Veel sterkte.

Noralien: Beterschap met Jikke.

Ik heb a.s. dinsdag een sollicitatiegesprek! :confused: Het is een baan voor 16 uur per week in een callcenter. Je werkt dan 4 dagen 4 uurtjes per week. 's Middags van 12.30 tot 17.00 uur of van 17.00 tot 21.00 uur. Is op zich wel lekker want mijn man is rond 18.00 uur meestal thuis dus dan zou ik de kids voor die avonden een uurtje naar mn moeder kunnen brengen en dan kan mijn man ze daar ophalen. En als ik 2 middagen werk kan Koen bijv. 1 middag naar KDV en andere middag naar m'n moeder. En Sara zit op school tot 15.30 maar die kan daarna naar mijn moeder. Als ik het nu zo heb over werken moet ik er nog helemaal niet aan denken maar misschien als ik eenmaal werk is het wel leuk? En financieel wordt het ook wat beter hier... Moet gewoon nog even aan het idee wennen...

Gr Otje

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola wat tof dat Jasmijn goed drinkt aan de borst. Ik dacht er laatst nog aan maar vergat het te vragen toen ik je op MSN sprak....

Otje succes met de sollicitatie! het gaat vast allemaal goedkomen.....

Karin

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo, hallo,
    Ik ben weer terug op moeder aarde.
    Ik was om 12 uur al wakker.
    Ben even blijven liggen en zit nu te kolven.

Aller eerst noura, wat erg van je moeder, succes maandag!

Lola gefeliciteerd met de omrol mijlpaal!

Debbie ik heb factor 50 want hun huidje is nog zo wit en teer ze verbranden snel en droogd ook gauw uit het huidje

Otje succes met de sollicitatie! klink oplosbaar de tijden.

Mama's en kindjes die ziek zijn: Beterschap!

Janet: prettige vakantie!

Zo ik ga zo met kailynn foto's laten maken bij C1000
    tot later

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh allemaal heel erg bedankt voor jullie meeleven. ik merk dat het hier toch wel afleiding geeft. in huis loop ik een beetje doelloos rond, en ik kan mijn gedachten er niet bij houden als ik wat ga lezen ofzo.

otje succes met de sollicitatie! klinkt leuk, ik ben altijd benieuwd hoe het is om te werken bij een callcenter. maar als het lukt gaan we dat vast horen van jou.

lola wat leuk zeg dat omrollen. hier begint saf nu de beestjes van de babygym te pakken.

janette heel fijne vakantie.

ik ben hier ook weer erger verkouden geworden, en heb zo`n last van een kriebel in mijn keel die niet weg wil.

nou ik ga maar eens wat proberen te doen hier, een afwasje ofzo

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Ja moeilijk om je gedachten dan op iets anders te zetten! Sterkte hoor.

Ik heb voor en tijdens mijn zwangerschap 3 jaar in een callcenter gewerkt dus weet wel wat het is. Ik vind het leuk werk maar af en toe ook echt stress hoor. Want de klanten zijn natuurlijk niet allemaal leuk en aardig en dan is een dag van 8 uur non-stop bellen erg lang. Dat vind ik dus het voordeel van dit callcenter. Je werkt nooit langer dan 4 uren.

Gr Otje

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

probeer ff wat te reageren za niet alles zijn.

wat een gebrabbel zo molly en eve leuk hoor, wanneer de meeting is zullen 'wij' niet meer de enige zijn die lopen te babbelen.

eve; orlando (en ik) zijn ook erg verkouden, hij had gisteravond 38.3 :rolleyes: . niet echt fijn dus.

karin; vwb de boobs, mmja ik denk dat er wss toch iets te veel spanning op staat over de hele dag en dat het daaraan ligt bij mij. dacht dat mss het bij jullie ook wel herkenbaar zou zijn.
    enne mbt het voeden. als ik erg last heb van mijn rug, dan voed ik hem gwoon vaak liggend :D .

vales; lijkt me rot om je zus zo te zien?! hopelijk bliojft alles voor zover het kan goed gaan.

lies32; dan heeft de wendag van thijs toch zijn vruchten afgeworpen en heb je veel schoon kunnen maken toch?
    wat leuk dat hij zelf de fles vasthoudt, hier pakt orlando ook allerlei spulletjes (oa mijn waterflesje) vast en doet dit in zijn mond echt lekker bijdehand gezicht is dat.

als ik het zo af en toe lees, heb ik af en toe zelf zoiets van, volgens mij drinkt orlando vrij veel(vaak dus). en hij komt dan ook 's nachts nog. ik vind het niet erg hoor. hij komt denk ik toch wel aan nog min. 6 voedingen overdag en dan komt ie 's nachts 1 keer (maw 7x).

lola; ben benieuwd naar de foto's enne hier ligt orlando ook nog in de wagen hoor. en hij is al 5mnd geweest ;) :D

eve; foto van je blonde coupe? hihi

saar; hier dito aan wat jij hebt met liene, weliswaar iets minder koorts en 's ochtends weer normaal maar toch niet fijn heb alleen niet gebeld.

kairn; volgens mijn is nick echt snel met alles of niet? ben erg benieuwd.

vales zo hee dat is ff wat nou hier worden duimen gedraaid voor haar en de kleine. enne als ik het zo lees 1500gr is toch vrij netjes toch? orlando was met 36wkn 2265gr scheelt 765gr....en 4 wkn.

eve; ik zou het gwoon ff in de gaten houden in zijn nekje en als je vermoed dat ie warmer aanvoelt dan wel ff doen. ik doe het nu ook alleen 's avonds en 's ochtends als ik vermoed dat ie verhoogt is hoor.
    ik geef geen extra water.

setje ik denk dat ik(want ik kleed orladno hetzelfde nu al jij doet) als het echt zo warm 's nachts blijft ook zijn pyama shirtje uit hou.

cynthia; getver zulke dingen mogen niet gebeuren, nou hoop ik(is ook heel erg hoor maar toch) dat ze gestorven is op een natuurlijke manier. en niet door een van de leidsters :evil: :evil: kan ik nml helemaal niet vatten dat je dit kunt doen.

eerlijkheidshalve is dit één van de redenen wrom ik mijn kinderen niet in een kdv wil brengen. ik heb er zelf 3,5 jaar in gewerkt en er zijn heeeele goede leidsters bij (waaronder ikke :oops: :D ) maar er zijn er ook bij die het onwijs achter de ellebogen hebben en zoooo aardig lijken maar ondertussen. moet dit mss niet vertellen maar neem het met een korreltje zout hè dit is mijn mening adh van ervaring.

saar; hou het maar goed in de gaten. mss dat je haar similisan echinisea globuli korrels kunt geven dit is voor de weerstand.

feitkifkim; ik denk dat je wanneer de produktie goed is je wel kunt stoppen of minderen met de domperidon. anders lijkt me het effect ervan te verminderen als het weer wel nodig is

debbie; succes met de auto, heb je hem bij een dealer gekocht? vind het nml niet zo netjes als dit zo is want dan behoren ze hem toch nagekeken te hebben?
    enne geef je thijmen nog fruit/groente? mss kan hij niet tegen een bep. soort ofzo? en is hij drom huilerig en spugerig?

noralien; ahhhh klinkt echt ook behoorlijk verkouden echt zielig vind ik dat hoor al die kleintjes zo zielig en je kunt zo weinig.

de koorts komt omdat het lichaam er aan gaat werken dus op zich is dat wel goed maar zooooo zielig.

janette; zo hee teun al in maat 74 soms. hier heeft orlando 62 aan en past hem nog erg goed en is soms nog aan de grote kant.

noura; he bah, dit is niet leuk meid, ik leef erg met je mee. hoop op een snel respons uit het ziekenhuis dan heb je iig zekerheid. heeel veel sterkte toegewenst ook voor je moeder en vader.

oh ja vwb de Zonnebrand; ik heb nu factor 30 gekocht speciaal voor babies en volgens degene die bij de da werkt was dit voldoende voor orlando's huidje omdat hij iets getint is.... zal dan toch wel goed zijn?
    ik smeer hem nu iig al wel elke keer in hoor, loop elke dag met hem en dus ook in de zon, wel met petje op. en anders zoveel mogelijk uit de zon.

lola; goed joh van het omdraaien, enne ja je had dit wel al verteld maar het is goed om te horen dat het ook goed blijft gaan. en leuk om te vertellen lijkt mij :D

cynthia; veel plezier bij de foto's maken

zo volgens mij heb ik de meeste gehad.

nou verder afgezien van hetgeen ik heb geschreven gaat het goed. niet veel bijz. ben alleen benieuwd of orlando as maandag nog verkouden is met verhoging/koorts want dan mag hij niet geopereerd worden. wil ik dan ook niet. hij ligt nu al te slapen vanaf half 12. is ook errrugg lang voor zijn doen maar alleen maar goed voor zijn herstel lijkt mij.

zo toch weer erg veel gereageerd :oops: :oops: na ja beter zo dan heeeeeeeeeel lang helemaal niet toch?! :D
    gr saskia

17. @Otje: Hartstikke goed dat je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Alvast heel veel succes gewenst voor dinsdag! (maar volgens mij zit dat wel goed...)

Ik heb zelf factor 40 en 50 in huis (speciaal voor kinderen / baby's) en ik gebruik dit spul ook voor mezelf. Ik verbrand namelijk nogal snel op mijn schouders en heb op die plekken echt een hoge beschermingsfactor nodig...

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Wat een naar bericht. Ik leef echt heel erg met je mee. Heb helaas veel nare dingen (qua ziektes) meegemaakt in de familie en weet hoe moeilijk het is om daar mee om te gaan. Ik wens je heel veel sterkte en denk aan je!

Vandaag lekker gewerkt. Ook even wezen kijken naar Willem-Alexander. Werk om de hoek dus was wel even een leuke pauze :D Fynn was op het kdv lekker buiten geweest en lag helemaal uitgeteld te slapen toen ik hem kwam halen. Heel lief :D Hij had gelukkig geen verhoging meer maar is nog wel aan het hoesten.

@Setje: hier aan de kust is het meestal wat frisser dan in het binnenland. Ik doe Fynn overdag gewoon een tshirtje met lange mouwen aan. Maar dan wel met een rompertje met korte mouwen eronder (ipv lange mouwen). 's Nachts slaapt hij nog in z'n winterslaapzak met lange mouwen en een rompertje. Verder geen dekentje.

@Vales: Nog nieuws?

@Irma: Zou het heel gezellig vinden om iets af te spreken. Maar Den Haag is best een eind met de trein vanuit Lelystad. Maar als jij het echt niet erg vindt zie ik je graag!

@Slingding: moest vanmorgen wel ff denken aan dat nare verhaal toen ik Fynn achterliet op het kdv. Maar ja, je kunt je kind nooit 100% voor alles beschermen. Je moet toch een beetje kunnen loslaten. Maar zo'n verhaal raakt je wel.

@Saar: Hoe was het bij de dokter?

@Debbie: veel plezier bij je moeder. Geniet er lekker van! Ik wilde zonnebrand van de Etos(speciaal voor baby's) kopen maar die was nog niet binnen. Ga dus morgen maar een ander merk kopen. Verder gebruik ik een parasol of hoedje.

@Noralien: Ach gut, Jikke heeft het wel te pakken zeg. Hoop dat ze snel weer opknapt. Het schijnt dat kinderen van het ene op het andere moment weer beter kunnen zijn.

@Janette: Goed dat Teun weer op de rit is :D

@Lola: Zo hee, Jasmijn gaat ineens hard zeg! Leuk hoor :D

@Otje: beetje snel om je nu al succes te wensen. Maar doe het toch maar voordat ik het vergeet :(

Heb trouwens vandaag een tshirt ontvangen wat ik had besteld bij www.simplycolors.nl. Het is een rood shirt met in het wit de tekst: My mum is single...wanna date? Die ga ik Fynn morgen aan doen :) Kijken of het werkt....

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saskia als mijn boobs te veel spanning hebben gaan ze gewoon lekken...ook niet handig maar ja...

en of Nick snel is in zijn ontwikkeling: geen idee!
    Hoewel hij al wel vroeg omdraaide doet hij dat toch echt niet met regelmaat en de laatste tijd eerder niet dan wel. Dit zich opduwen doet hij wel heel sterk...ben wel blij dat het niet meer zo heel koud is straks, want als hij zich nu onder de dekens uitwerkt is het tenminste niet zo heel koud. Hoewel hij heeft een slaapzak aan.
    Nick heeft nu snot uit beide oogjes, zielig om te zien hoor. Heb vanochtend de dokter gebeld en deze gaf aan om het met water en een gaasje weg te wrijven en alleen als het echt rood werd even langs te komen. Nou we zullen zien.... Hij moet ook echt af en toe zo niezen.. Dat vind ik wel lachwekkend af en toen. Zie je hem echt zo voor en achterover deinzen.....hatchie!

Morgen gaan we naar een familiedag van mijn familie. Ziet overgrootopa Nick weer. Dat wordt vast weer genieten. Hij kijkt er nu alweer een tijdje naar uit namelijk. En effe showen aan de neven en nichten die er zijn. Die hebben hem namelijk nog niet gezien. Ben niet echt close met ze.
    Ben wel benieuwd hoe dat gaat met slapen en zo...

Karin

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saskia als mijn boobs te veel spanning hebben gaan ze gewoon lekken...ook niet handig maar ja...

en of Nick snel is in zijn ontwikkeling: geen idee!
    Hoewel hij al wel vroeg omdraaide doet hij dat toch echt niet met regelmaat en de laatste tijd eerder niet dan wel. Dit zich opduwen doet hij wel heel sterk...ben wel blij dat het niet meer zo heel koud is straks, want als hij zich nu onder de dekens uitwerkt is het tenminste niet zo heel koud. Hoewel hij heeft een slaapzak aan.
    Nick heeft nu snot uit beide oogjes, zielig om te zien hoor. Heb vanochtend de dokter gebeld en deze gaf aan om het met water en een gaasje weg te wrijven en alleen als het echt rood werd even langs te komen. Nou we zullen zien.... Hij moet ook echt af en toe zo niezen.. Dat vind ik wel lachwekkend af en toen. Zie je hem echt zo voor en achterover deinzen.....hatchie!

Morgen gaan we naar een familiedag van mijn familie. Ziet overgrootopa Nick weer. Dat wordt vast weer genieten. Hij kijkt er nu alweer een tijdje naar uit namelijk. En effe showen aan de neven en nichten die er zijn. Die hebben hem namelijk nog niet gezien. Ben niet echt close met ze.
    Ben wel benieuwd hoe dat gaat met slapen en zo...

Karin

Deel Deze Pagina