December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
  2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    O ja, wat autorijden betreft staat er ook niet een vast aantal maanden voor. Ik zou het CBR moeten bellen. Zij nemen dan contact op met de neuroloog en bespreken het gevaar op herhaling dan.
    Hij liet dus duidelijk doorschemeren dat het niet zo'n groot gevaar is volgens hem.
    Hij zei ook dat als ik zou bellen, niet moest zeggen dat het waarschijnlijk epilepsie is, dat zijn nl alleen suggestieve conclusies en staat nergens zwart op wit. Ik moet dan vertellen dat ik een soort van epileptische activiteit heb gehad, maar dat er op de MRI niets gevonden is.
    Maar je hebt wel kans dat het CBR er voor de zekerheid bijvoorbeeld een half jaar van maakt.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    moeilijke beslissing noralien.
    ensuper dat je naar huis mag, joepie

otje wat spannend he, de cito...

safouane wou vanmorgen weer overgeven, maar er kwam alleen wat slijm. drinken wou die niet.... ja chocomel.. vond dat geen idee maar omdat die niets anders wou, toch geprobeerd, maar 1 slok en toen zei hij bah. temp is 37,6 en ene moment is die even vrolijk en dan hangt die weer op de bank.
    ggd gebeld aangezien we zo voor de prik moeten, en die zei dat we anders ook op een andere dag mogen gaan. mischien eerst vandaag even aankijken of anders vanavond laten prikken als hij geen koorts ontwikkeld heeft
    vind het wel lastig hoor. want morgen valt er nog wel wat in de buurt te vinden, maar donderdag of vrijdag moeten we een heel stuk verder rijden voor een prik locatie. (sommige liggen zeker een uur rijden hiervandaan)

4. @Noura: Saf nog niet opgeknapt dus :(. Beterschap...

Zo, net terug van de vaccinatie. Viel reuze mee, parkeerplek zat en meteen aan de beurt. Jasmijn huilde eventjes en Emma schonk de prikster alleen een héél boze blik. Maar het stickertje dat Jasmijn na afloop mocht uitzoeken, maakte veel goed...

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

janette; lekker geshop zo te lezen, wat is teun attent zeg, om tegen haar te zeggen dat het geen pijn doet lief hoor

lola; gelukkig dat er uit de echo is gekomen dat het galstenen zijn, tuurlijk niet een fijn iets maar beter dit dan...fijn dat emma zo goed heeft geslapen vannacht. en nu hopen dat het zo blijft:D

noura; hoe is het met safouane?

duikster; goed hoor van nick dat hij het zo goed droog blijft:)

vwb sinterklaar en schoenn zetten, orlando heeft nu 1 keer zijn schoen gezet, hij vond dit erg leuk maar ook erg spannend, denk dat we dit nog wel 1 of 2 keer doen voor sinterklaas echt zijn feest geeft:)

setje; oh ja, als je hier een naam of adres waar ik dit kan bestellen hebt wil jij dit dan aan mij doorgeven daar zal melvin en ik indirect dan ook;):) erg blij mee zijn hoor. hoe gaat het verder met jouw, voel je je al een beetje echt zwanger?;)
    balen van jullie tv trouwens hoe is het daar verder mee
    hier klopt de banner ook niet helemaal idd, al een tijdje niet trouwens

noralien; heee fijn dat je weer naar huis mocht hoor, enne omtrend het melden bij het cbr,de arts had iets aangegeven aan jouw, en ik deel zijn mening. mocht je hier wat over willen vragen je hebt ook mijn mob nr toch? kan je hier ook een en ander over vertellen.:);)
    snap het wel hoor dat je was vergeten mij te condoleren en neem het je zeker niet kwalijk hoor:p
    wil jij trouwens de site van jouw nog een keer doorgeven ben erg benieuwd hoe hij er uit ziet?

quote;Maar je hebt wel kans dat het CBR er voor de zekerheid bijvoorbeeld een half jaar van maakt.
    jaa of mss wel 5 jaar....;) iemand uit de buurt had zoiets na een eenmalige aanval nml...

bianca; orlando slaapt in principe wel door, valerius nog niet, maar is een gewenning geworden omtrend het in slaap vallen en s'nachts wakker worden en weer in slaap vallen(aan de borst) daar moet ik mee aan de gang:). ik zal eerdaags wel een filmpje maken met de fotocamera dan hebben jullie wel een 'beeld' alleen kwalitatief niet heel denderend...:)
    :(balen dat de 2e nacht niet zo geslaagd verliep, en vannacht?
    wat een schattige foto's van je kids zeg, echt lache:D

otje; wat een stoere loopfiets zeg, ziet er mooi uit hoor

eve; oh evelyne dat klinkt onwijs leuk van het memory zeg, ben erg benieuwd
    omtrend de prik, vind/vond het ook moeilijk te besluiten omdat ze een 'gwone' griepprik ook niet nodig achten. maar naast het zoontje van mijn vriendin, heb ik begrepen van de schoonzus van mijn zus, dat ze van het medicijn wat tegen de mexicaanse griep(tamiflu) krijgen ze alleen maar ziekelijker worden met bijwerkingen enzo, vandaar dat ik er nu toch wel zekerder van ben(af en toe twijfel ik nog wel weer hoor:):))

noura; hoe zit dat dan bij jullie omtrend het raam? kan hij bij de haakjes ofzo?!:)8)

slingding; ideaal zeg vwb de school lijkt me super relaxed, kan je het ook een beetje in de gaten houde8)

omtrend de opleiding.......IK BEN GESLAAGD..... ik heb vandaag de laatste 2 cijfers terug gehad, een 7,5 en een 8,5.
    cijferlijst nu dus: verkeerskunde; 7. rvv; 7,5(regelement verkeersregels en tekens), didactiek 8, voertuigdynamica 8,5 en regeling voertuigen een 9,5. voor de verkeersdeelname kon je voldoende of onvoldoende scoren heb ik een voldoende, voor het lesgeven een onvoldoende voldoende of een goed en heb ik een goed gekregen....:):) ben erg blij en opgelucht nu.

wij moeten morgen voor de prikken, ben benieuwd hoe ze eronder zullen zijn ook een rot tijd tussen 12.00 en 12.20 uur en anders was het om 15.10 uur tot 15.30 uur ga dus nu om 12.00 is beter dan 15.10 uur dan liggen ze meestal nog te slapen nml

gr saskia

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Wat heerlijk dat je naar huis mag!

@Noura: Vervelend dat Safouane net nu ziekjes is. Beterschap!

@Saskia: GEFELICITEERD! Wat een mooie cijfers! Stiekem dus toch een studiebol ;) Vwb de Tamiflu: ben ook niet van plan om die te geven mocht Fynn onverhoopt ziek worden...

@Setje: Ik ben ook nog steeds benieuwd naar die Ibuprofen...

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saskia: gefeliciteerd met je mooie cijfers!

vanmorgen nar mijn bakkie koffie met noortje (op msn) om de verjaardagsboodschappen gegaan met Kailynn.
    Bijna alles is in huis.

Noura: hoe is het met saf?

Ik ga nu eerst de adressenlijst be en verwerken.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mooie cijfers saskia

nee hij kan er niet bij, niet bij de bovenste tenminste, maar als het raam open is kan die natuurlijk wel iets voor het raam schuiven en moet er niet aan denken dat die er uitkukelt dan

saf lijkt opgeknapt. is geprikt, ging razendsnel, we waren met 25 minuten weer thuis. saf moest wel vastgehouden worden want hij wou echt niet, en anissa had het in eerste instantie niet eens door, pas toen de prik erin zat en ze het voelde

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    slingding, wij hebben de school en het kdv ook bij ons in de straat zitten, heel makkelijk

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

thnx voor de felicitaties hoor, ben nu ff gaan googlen wwet het moet dit niet te veel doen en heb ook met een vriendin gesproken omtrend enten.....vind het toch weer moeilijk hoor:):)

CAP - Comité voor een Andere Politiek - DebatClub: Mexicaanse Griep Vaccinatie - Actualiteit - Nieuws
    dit ook gelezen, ik denk nog verder....

noura zo dat is idd snel gegaan zeg, fijn dat safouane weer beter is en ja ik moet er ook niet aan denken hoor. zal je maar gebeuren zeg

eve;:):D:p uhm8)

gr saskia

jaaaaa voor jullie komen alle verjaardagen nu erg dicht bij nog drukker allemaal. wel gezellig hoor

11. Hé... wat goed, gefeliciteerd! En zulke mooie cijfers... :)

12. Ook lekker,

Word ik benaderd door de Stichting Kinderopvang ivm met de aanmelding voor de BSO, blijkt dat wachtlijst inmiddels al twee jaar voor de dinsdag en de donderdag. Ik wilde graag mijn werkdagen wijzigigen in maandag, dinsdag en vrijdag, zodat Jasmijn op woensdagmiddag niet naar de opvang zou hoeven (op vrijdagmiddag is Roy vrij). Maar dat heeft dus geen zin. Alleen op maandag, woensdag en vrijdag kan ik BSO krijgen voor Jasmijn.

Dus nu moet ik komende zomer - als Emma bijna twee is - alvast BSO voor haar gaan aanvragen op mijn 'nieuwe' dagen en dan meteen voor Jasmijn een wijziging in de dagen aanvragen. Dan kan ik als Emma ook naar groep 1 gaat 'eindelijk' vrij hebben op woensdag.
    Ik vind het wel een beetje rot om vrij te hebben op een dag dat Jasmijn de hele dag naar school moet. Wel lekker rustig natuurlijk... ;)
    Andere optie is natuurlijk minder uren gaan werken, maar ik vind 24 uur per week wel het minimum als je een beetje betrokken wilt zijn bij wat op je werk speelt. Ik herinner me dat nog van het werk dat ik deed toen ik Jasmijn pas had. Ik werkte toen twee dagen per week, maar miste altijd van alles...

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Janette: Wat goed zeg van Teun dat hij zo'n bikkel was bij de in-enting.

Duikster: En, al een beslissing genomen? Wanneer zou je eigenlijk moeten gaan?

Lola: Hoe ging het met prikken bij de meiden? Oh ik lees dat het mee viel. Fijn!
    Fijn dat Emma zo goed heeft doorgeslapen! Hopelijk zet het door.
    Jeetje, kan me voorstellen dat je goed baalt van die lange wachttijden bij de BSO :x Is er misschien een optie dat ze (tijdelijk) naar een andere BSO gaat waar de wachtlijst niet te lang is?

Noralien: Wat super dat je naar huis mag! Hoop voor je dat dit niet meer voorkomt!

Noura: Beterschap met Safouane!
    Mooi dat het bij jou ook meeviel met de prikken.

Saskia: Gefeliciteerd! En wat een mooie punten zeg!
    Sterkte morgen met de prikken!

Sara heeft alweer 2 dagen oefencito achter de rug. Morgen de laatste dag cito en dan in februari de echte cito-toets. Gisteravond was wel erg interessant moet ik zeggen want er is toch wel het een en ander veranderd sinds ik zelf op het voortgezet onderwijs zat ;) 11 Januari is het adviesgesprek al. Ben wel benieuwd al hebben we er natuurlijk al wel een indruk van. Maar blijft spannend wat de school adviseert.

Morgenmiddag ga ik met Koen met de trein naar Eindhoven in de namiddag want morgen komt Sinterklaas op Steefs werk. Ben wel benieuwd wat hij ervan vindt. Sara mag morgenmiddag bij een vriendinnetje spelen en daar mee eten want helaas is Sint op Steefs werk alleen voor kindjes die daar nog in geloven. Ergens wel begrijpelijk. Sara vind het gelukkig niet erg.

Groetjes!

14. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    hoihoi,

Melliemel, gefeliciteerd! Wat een mooie cijfers zeg, daar mag je zeker trots op zijn! Nog niet echt zwanger gevoel, al moet ik van 't weekend wel even een nieuwe (grotere) bh aan gaan schaffen....het past niet meer :).

Melliemel&Eve, ik ga het morgen even aan mijn moeder vragen. Ik gok dat je ze wel via internet kunt bestellen. En anders kan Evelyne ze meenemen toch? ;)

Noralien, he wat lekker dat je naar huis mag zeg! Lastig dilemma... Als je het aan voelt komen, zou het geen probleem zijn. Moeilijk hoor..

Lola, balen zeg dat ze geen plek hebben op die dagen. En dat zou ik idd ook jammer vinden, ookal is het lekker rustig. Twee dagen vind ik ook net te weinig, 3 dagen is precies goed eigenlijk. Maar wel lastig met regelen zo.

Noura, gelukkig lijkt Saf alweer een beetje opgeknapt!

Janette, wat schattig zeg :)

Ik lees dat de prikken dus meevallen, gelukkig maar! Ik ga morgen met Jayden!

Otje, ja jullie zijn dubbelop met scholen bezig zo he! Leuk hoor die sint viering op het werk. Wij hebben dat helemaal niet, bij niemand in onze directe omgeving eigenlijk!

Jayden had vannacht kriebel hoest...;) Geloof dat ik er wel 10x uit geweest ben voor hem. Nou dat is wel weer even wennen...maar ben de dag aardig doorgekomen! Gewerkt, maar voel me nu wel moe...

Ik ga nog even lekker relaxen met een kopje thee, en dan op tijd mijn bed in!

Fijne avond allemaal!

groetjes Lisette

15. #32615 Lola, 24 nov 2009
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
    @Otje: Nee, ik denk dat ik het voorlopig zo laat met werken. Als ik Jasmijn naar een BSO in een ander deel van de stad laat gaan, treft ze daar compleet vreemde kinderen. Ik vind het ook niet heel erg maar ik baalde een beetje van het feit dat ze nu een wachtlijst hebben. Terwijl toen ik vorige belde - nadat ik van sommige mama's hier hoorde over de lange wachttijden voor school en/of BSO - ik te horen kreeg dat dit nog geen haast had en ik een jaar later (nu dus!0 vanzelf een brief zou krijgen. Was ik vorig jaar dus maar eigenwijs geweest...

@Setje: Probeer Balsoclase eens, dat zijn zetpilletjes tegen kriebelhoest. Bij Jasmijn werken ze erg goed, Emma heeft ze nog nooit gehad...

Misschien mag ik het niet hardop zeggen, maar Emma is net als gisteren zonder mpperen (oké, één minuutje dan...) gaan slapen. Zou dat nu werkelijk aan de Bachbloesemtherapie liggen...?

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij kailynn werken deze ook goed.

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: Lastig dat je nog twijfelt vwb de enting. Wat vindt Melvin? Ik wil er hier eigenlijk niet te veel over zeggen aangezien ik geen discussie wil. Maar bij mij was de doorslag (na m'n 10% twijfel ;)) een gesprekje met m'n ha (die alles behalve alternatief is) en het feit dat in een aantal andere europese landen Pandemrix verboden is voor kinderen onder de 18 jaar.

@Lola: Hier is de wachtlijst 4 jaar :D

@Otje: Leuk dat het allemaal zo voorspoedig loopt met de Cito! Veel plezier morgenmiddag! En je hoort me donderdag ;)

@Setje/Saskia: Ga 7-12 naar Duitsland dus wil ze dan best mee brengen...moet ik alleen wel even weten hoe ze heten....Hier ook geen sintviering op het werk...Beterschap voor Jayden!

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Sorry, eventjes een beetje ego (wil zo gaan slapen en heb de afgelopen dagen een hoop geregel aan m'n hoofd gehad).
    Ben een beetje voorzichtig, maarrrrrrr....Gijs heeft zondagnacht doorgeslapen en is gisternacht 1 keertje wakker geworden en viel, nadat Michel hem een aai over z'n bolletje gegeven had, meteen weer in slaap. Ik hoop deze trend voort te kunnen zetten, zowel voor hem als voor ons.

19. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Pfff, ging net voor de zoveelste keer naar toilet om te plassen, en bij het afvegen bloed! Niet weinig ook, schrok me rot :(. Heb verder nog geen krampen ofzo, maar ben bang dat het mis is.... Tjonge, ik weet niet wat ik moet doen zeg!

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Setje: Getver, dat is zeker enorm schrikken! Maar ik kan je wel vertellen dat ik met 5 weken precies hetzelfde had. Dacht toen ook echt dat het mis was. Wrs was het een flinke innestelingsbloeding. Ga duimen dat het dat bij jou ook is!

Deel Deze Pagina