December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Bianca: Ben blij voor jullie! Keep up the good work, Gijs! :)

2. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Nog ff...
    Jee Setje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ook in moest meteen denken aan een innestelingsbloeding en net als Eve, draaien mijn duimen ook overuren dat dit bij jou het geval is. Hou je taai!

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Setje: pff ik duim voor je!

Bianca: ik hoop met je mee dat Gijs dit volhoudt....

mmm enten....Frank wil het toch wel erg graag, dus heb nu besloten dan morgen toch maar te gaan om onze boys te laten vaccineren. Ik blijf er gemengde gevoelens over houden, maar heb gisteren ook nog een en ander opgezocht en gekeken naar de lifechat van afgelopen zondag op pandemie.nl of zoiets en hoewel ik nog steeds niet overtuigd ben, kan ik er ook wel mee leven om wel te gaan vaccineren. Dus morgen na de PSZ snel kids in de auto en naar Tilburg daarvoor (Ga Nick er dus echt niet voor thuis houden....)psz is om 11,15 afgelopen en moet tussen 11.30 en 12.00 eigenlijk er zijn, maar als dat even wat later wordt, maal ik er ook niet om. van 1200 tot 1230 wordt er ook nog geprikt...

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Kan dat nog zo laat dan? Het was echt vers en geen oud bloed. Jeetje wat kun je dan onzeker zijn zeg. Bel morgen maar de verloskundige, kijken wat zij zegt.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Setje: Aangezien ik precies hetzelfde had met 5 weken (kan zelfs een paar dagen meer zijn geweest, dat weet ik niet meer zeker...heb alleen de 5 onthouden) kan het dus idd heel goed het geval zijn. Bij mij was het ook vers, helderrood bloed. En het heeft zelfs een paar dagen na gedruppeld. Sterkte! Denk aan je!

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Setje, wat schrikken. Ik hoop dat het allemaal mee valt. En dat kan ook hoor. Bij Demi heb ik tot drie keer toe een bloedinkje gehad aan het begin van de zwangerschap, ook vers bloed. Volgens de vk was het een gesprongen haarvaatje van de baarmoederwand die tijdens een zwangerschap extra doorbloed is. Ofzo iets. Ik leg het waarschijnlijk niet goed uit, maar heel onschuldig dus.
    Hopelijk is er bij jou ook niets aan de hand.

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Saskia,

gefeliciteerd, hartstikke goed!

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @setje mijn duimen draaien ook hoor meis!

@Bianca: wat fijn zeg! hopelijk zet de trend door!

Ik heb net de adressenlijst naar jullie mail gestuurd.
    Mocht je er ook 1 willen dan mail je me maar even of stuur een pb.

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    bedankt voor jullie lieve reacties! :) word er gewoon helemaal sentimenteel van... zullen toch wel de hormonen zijn. Ik ga morgen ochtend gelijk bellen. Laat het dan weten! Nu lekker mn bed in, heb het helemaal gehad.

groetjes Lisette

10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    #32630 Duckie, 24 nov 2009
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
    @Duikster: Dat blijven dus flinke zorgen om je moeder. Heeft het gesprek met de neuroloog vandaag nog iets opgeleverd? Hier de eerste keer met de schoen zetten allebei een cadeautje van een euro in de schoen, maar nu alleen pepernoten. Ze zetten 'm 1x per week. Maar ook bij opa en oma en m'n zus mogen ze de schoen zetten. Dus ik vind het toch al veel allemaal.

@Eve: Dat gedoe in die winkel was ook wazig. Waarom wil je geen discussie over inentingen? Met een discussie, met respect voor ieders mening, is toch niets mis? Ik vind het in ieder geval heel goed dat iedereen een bewuste keuze maakt om wel of niet te vaccineren.

@Wies: Hoe gaat het met je ? Ik hoop dat je inmiddels wat meer vertrouwen in je zwangerschap hebt? IK vind het super voor je! Vwb je zus herken ik veel in je verhaal, alhoewel mijn zus hele andere psychische klachten heeft. Ze is in september ook een aantal keren opgenomen geweest, maar nu krabbelt ze weer langzaam een beetje omhoog. Ze gaat misschien binnenkort een paar uurtjes per week therapeutisch aan het werk. Ik had het er van de week ook nog met haar over, en ze piekert gewoon echt 24 uur per dag (behalve als ze slaapt). Het lijkt me gewoon zo moeilijk om nooit even echt rust in je hoofd te hebben.

@NOralien: Mjammie, frietjes :D. Ik ben blij om te horen dat de arts de kans op een herhaling heel klein acht. Gelukkig maar. Vwb het CBR, ik geloof dat ik me niet vrijwillig zou gaan melden.
    Ik vind het juist wel handig dat Mila's verjaardag tussen kerst en oud en nieuw valt (voor zover het uberhaupt handig is om in december jarig te zijn). We vieren het gewoon op de dag zelf, de meeste mensen in onze omgeving zijn dan toch vrij.

@Setje: balen van je tv.

@Bianca: het is ook nog al wat he, zo'n grote Sinterklaas, waar ze een cadeautje mogen gaan halen. Ik moest er vroeger ook niets van hebben. In tegenstelling tot wat ik verwacht had, vind Demi zwarte Piet en Sinterklaas helemaal geweldig, terwijl ze normaal ook niet zo'n held is. Het zullen de cadeautjes wel zijn die 't 'm doen.:D En...schattige pietjes hoor!
    Kei goed van Gijs, dat het slapen beter lijkt te gaan. Ik hoop zo voor je dat dit door gaat zetten!

@Otje: Stoer hoor, de loopfiets van Koen. En ik val in herhaling, maar ik vind het echt de uitvinding van de eeuw.

@janette: jammer dat de loopfiets niet zo besteed is aan Teun.

@Lola: Fijn dat je zus nu duidelijkheid heeft. Maar zo'n operatie in het vooruitzicht is natuurlijk niet bepaald leuk. Of het nu de bachbloesemtherapie is of niet, dat het vannacht zo goed ging is in ieder geval mooi meegenomen!
    Balen zeg, dat het op de BSO zo druk is. Hier in het dorp is het juist andersom. ER zitten zo weinig kinderen op de BSO, dat ze alleen BSO aanbieden op maandag, dinsdag en donderdag. Ook in de vakanties is er geen opvang. Ik hoop dat tegen de tijd dat Demi naar school gaat er wat meer aanbod is. Maar gelukkig werk ik precies op de goede dagen.

@Noura: Beterschap voor Saf. Heeft hij vandaag zijn inentingen nog gehad?

@Slingding: Bedankt voor het adressenlijstje.

Even dit posten voor ik zo alles kwijt ben.

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Moest vanavond erg lachen om Demi. Ze heeft een nieuwe variant bedacht op zie ginds komt de stoomboot.

Zie ginds komt de stoomboot
    uit spanje al aan
    Hij brengt ons cadeautjes
    Ik zie ze al staan :D:D

Wat ik trouwens lastig vind aan deze periode is dat ik toch wel vind dat ze overladen worden met cadeautjes en snoepgoed. We vieren zelf sinterklaas, maar daarnaast ook nog bij opa en oma. En dan mogen ze ook nog de schoen zetten bij m'n zus, wordt er sinterklaas gevierd op mijn werk, in de buurt etc. En dan is sinterklaas voorbij en komen er weer twee verjaardagen aan. En zo gaat het maar door. Dus volgens mij staat het hier in januari vol met speelgoed. Maar daar gaan we dan gewoon maar wat van op zolder zette.
    Ik merk ook dat Demi nu soms zelf om snoep of pepernoten vraagt, terwijl ze daar eerst echt niet naar om keek. En ik vind het nog steeds niet nodig dat ze iedere dag snoept.

12. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik heb Demi en Mila vandaag in laten enten. Maar daarnaast was me vanuit het werk ook gevraagd om in de ochtend de administratie op het inentbureau te coordineren. Ook bij ons was het supergoed geregeld. IN het begin van de ochtend was het redelijk druk, maar volgens mij heeft niemand langer dan een kwartier hoeven wachten. Toen het om 11.00 uur heel rustig begon te worden heb ik zelf m'n kinderen snel gehaald en die ook laten inenten.
    Bij ons is het zo dat de tijden op de oproepkaarten richtlijnen zijn, als je dan niet kan, mag je ook op een ander tijdstip komen. En dat deden dus ook behoorlijk wat mensen.

13. #32633 Lola, 24 nov 2009
    @Setje: Ik zou voor de zekerheid de verloskundige even bellen. Ik duim in elk geval dat het iets onschuldigs is!

Ik heb zojuist een klein uur met Irma aan de tefefoon gehangen. Ze heeft me haar bevallingsverhaal verteld en dat was nogal heftig. Heel in het kort: Nadat de vliezen braken, wilde de ontsluiting niet vlotten. Uieindelijk moest ze naar het ziekenhuis en bij 4 centimeter ontsluiting scheurde de placenta. De hartslag van Jasper daalde al langer tijdens iedere wee, maar daalde vanaf dat moment tot 35 slagen per minuut. Meteen werd het mobiele operatieteam opgeroepen om op de verloskamer zelf een spoedkeizersnede uit te voeren. Maar met alle kracht die ze had (en zónder persweeën) heeft Irma er voor gezorgd dat ze binnen een half uur naar 9 centimeter ging én dat Jasper werd geboren. Het was redelijk kantje boord, maar eenmaal uit haar buik trok Jasper snel bij. De hele bevalling heeft al met al ruim 31 uur geduurd...

Het is een heerlijk tevreden kereltje dat zich keuring iedere drie uur meldt voor een voeding. Hij is alleen de eerste dagen erg misselijk geweest en heeft veel gespuugd, waardoor hij veel afgevallen is. Rick en Tim zijn dol op hun broertje. Tim is vooral heel enthousiast en Rick is erg zorgzaam naar Jasper toe, hij noemt zijn broertje 'Papper'.

Donderdag of vrijdag stuurt ze me een leuke foto, die ik natuurlijk ook hier even zal posten... :)

14. #32634 Lola, 24 nov 2009
    Hihihihi... :)

Ik heb het gevoel dat bij ons ook veel mensen zich niet aan de tijden hielden, maar op de website werd niet gesproken over adviestijden. Wij moesten tussen 11.00 en 12.00 uur. Een rottijd, omdat de meiden dan meestal in bed liggen. Waarschijnlijk dachten meer mensen er zo over, want we waren meteen aan de beurt. Twijfel nu dus of ik me de volgende keer ook weer aan de tijd ga houden of dat ik eerder of later ga, met het risico dat ik dan wél moet wachten...

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Wat een een verhaal van Irma zeg.
    Sterkte moeder instinct!
    Ben trots op je irma dat je het zo goed gedaan hebt!
    En ben ben benieuwd naar de foto.

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    setje: hoe is het?

Duckie: leuek avatar heb je!

Ik kreeg gisterenavond een mailtje van mijn werk.
    Dat er een spoed vergadering is van onze nachtpool donderdag om 13.00 uur.
    De begroting heeft nl. gevolgen voor de nachtpool. het maakt me wel wat angstig zeg maar in deze barre tijden....

17. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld, ze gaf aan dat het in dit stadium in de meeste gevallen mis is. Dus moet ik ervan uitgaan dat het een miskraam is. Het bloeden blijft ook, het is gewoon net of ik ongesteld ben, iets minder heftig, maar toch. Ik ben ook helemaal down vandaag. Gister avond belde nog een vrouw van moeders voor moeders, daar had ik een afspraak mee gemaakt voor vanmiddag, die kon ik ook nog eens af gaan bellen.

Ik ga ff lekker een uurtje liggen, straks nog met Jayden die prik halen...

groetjes Lisette

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Mooi dat Emma weer goed is gaan slapen.

Setje: Oei, Jayden veel wakker met z'n hoesten. Vervelend...
    Ooh wat lees ik nu... bloedverlies :( Ooh heb echt met je te doen. Sterkte hoor!

Eve: Tot donderdag :D

Bianca: Fijn dat er vooruitgang geboekt is met het slapen van Gijs!

Jeetje wat een verhaal zeg over Irma's bevalling! Dat is dus wel even heel anders gegaan nu dan bij de andere 2!

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lieve: setje: ik hoop daat de vk het mis heeft!

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

setje; och jee ik hoop zooo met je mee dat het een innesteling is...en dat de vk het mis heeft

thnx voor de felicitaties allemaal,

eve; bedankt voor jullie lieve kaartje, als je dit mee wilt nemen graag:Dalvast bedankt vanuit melvin:)

lola; jeetje lonneke wat een toestand zeg omtrend bso enzo;)

bianca; heee wat goed joh van gijs hoop idd dat hij het voortzet hoor

duckie; wat een leuke avatar heb je zeg:) hoe gaat het met jouw cursus/opleiding"?
    :D:D:D moest wel lachen hoor leuk hoe ze ermee omgaan omtrend teksten he?!

hier ook geent, toch maar wel want stond op het punt om het niet te doen, ze hebben het beide gehad nu, valerius heeft nu 38 verhoging orlando slaapt nu weet dus niet hoe hij het heeft

lola/irma; jeeeetje wat een heftig verhaal vandaar haar tekst in het geboortekaartje zo denk ik.

gr saskia

Deel Deze Pagina