December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Saar: Ok, dan lees ik het wel.

@Saskia; Wat een hoop familieleed bij jullie in de familie, triest hoor. Wow, wat goed van Orlando, hij fietst echt snel!

@nynke: HOe was het feestje van Jiri vandaag?

@Janette: Teun is dikke vrienden met Sint en Piet. Leuk zeg.

@Slingding: Wat ziet jullie meisje er mooi uit. Een echt jarig meisje!

@Noura: Ik had het zelfde als jou. Wilde ook aangeven dat het me verdrietig maakte, maar dat gaat bijna niet zonder je mening te geven.

EN ik loop ook nog weken achter geloof ik. Moet ook nog verjaardagskaartjes en kerstkaartjes kopen. DUs ik zal ook snel aan de slag moeten!

Vandaag ook hier een bezoekje aan sint en piet. Op mijn werk. Was leuk, alleen het duurde wel heel erg lang. Er was eerst een voorstelling van een "Sprookjesgoochelaar", toen een pauze en toen kwamen sint en piet. Mila was alleen echt heel erg moe, dus Jeroen is maar met haar aan de wandel gegaan.

Verder twijfel ik heel erg. Jeroen komt waarschijnlijk in de WW (het is heel slap in de bouw op het moment) met ingang van januari. Nu staat er op mijn werk een functie vrij voor 16 uur. Ik zit er over te denken om daar op te solliciteren. De functie is in principe voor 9 maanden, maar kan evt. langer zijn. Ik zou kunnen voorstellen mijn eigen functie dan in te korten tot 16 uur, maar dan werk ik dus 32 uur (4 dagen) en dat vind ik eigenlijk toch wel veel. Nu is Jeroen dan natuurlijk thuis bij de kids (en hij zou als hij weer aan het werk gaat, ook 4 dagen kunnen gaan werken), maar ik ben bang dat ik dan voor m'n gevoel te veel van de kinderen ga missen.
    Van de andere kant is het een hele leuke functie en geeft het me een enorm mooie kans om intern door te groeien en me verder te ontwikkelen.
    Het moeilijke is dat ik uiterlijk morgen moet sollliciteren en ik ook nog niet met mijn afdelingshoofd heb gesproken.
    Tips zijn welkom!

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    erg he setje, ieder jaar ben ik laat.....
    maar soms heb ik het zo druk

hier een druk weekend gehad, slachtfeest, moeders jarig.
    maysa een turnwedstrijd, ben zo trots op mijn meis die gewoon saltos en flikflakkend, overslagen makend over de mat op muziek haar oefening doet! en dan nog de brug, balk en sprong doet!

dan ook nog werken
    eten koken... ben soms zo blij als alles in bed ligt, en goh ben zo blij dat nordin en maysa zelf naar bed gaan en douchen enzo.... stel dat ik er 4 had en allemaal in de peuter/kleuter/baby leeftijd;) brrrrrrr

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    duckie he nee he, wat vervelend zeg! kan me goed voorstellen dat je op die functie in wil gaan. heb je in ieder geval wat zekerheid voorlopig
    bij hassan ook niet veel werk op het moment, in januari weer een grote klus. maar het is wel onzeker hoor, en je voelt de spanning overal toenemen met de krisis. af en toe is die ineens een dag vrij, maar waar je normaal blij bent met vrij, maak ik me ook wel een beetje zorgen hoor.

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Kailynn is gisteren met natte vlechtjes naar bed gegaan...
    kailynn vindt het leuk als er aan haar haar gevreubeld wordt.
    enne ik zal proberen een waslijst te maken morgen.......
    en kailynn had het wel naar har zin hoor!!

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nyncke: hoe was jiri zijn verjaardag?
    ook zo verwend?

6. Pffft, moeilijk. Natuurlijk zijn de exra inkomsten welkom mocht Jeroen inderdaad zijn baan kwijtraken. Ik geloof dat ik de 'gok' zou wagen, mits ik de zekerheid kreeg dat ik na die 9 maanden in mijn 'oude' baan mijn gewone aantal uren weer zou kunnen terugkrijgen. Praat er morgen eens openhartig over met je afdelingshoofd. Succes!
    Enne... ik hoop dat Jeroen snel een nieuwe baan vindt, mocht hij werkloos worden...

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

heel gaaf die golfjes! leuk dat ze dat allemaal wil, vond dat altijd zo gezellig met maysa
    nu doet ze het zelf

8. @Slingding: Kailynn is een echt 'meisjesmeisje' hè? Die van mij vindt een speldje echt het maximum. Wel voorziet ze mijn coupe graag van een berg speldjes :).

Jammer dat een aantal belangrijke gasten niet op Kailynn's feestje aanwezig kon zijn, maar zo te lezen was het evengoed geslaagd...

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ja het is zeker lastig. De extra inkomsten zijn natuurlijk ook wel een reden om het te doen, maar de hoofdreden om het te doen zou zijn dat ik het wel eens leuk zou vinden om me te ontwikkelen in een andere richting. En dit is gewoon een hele mooie mogelijkheid.
    Maar 32 uur vind ik ook wel heel veel.

10. Gaaf is dat hè? Ik heb vroeger ook geturnd en stiekem hoop ik wel dat Jasmijn dat straks ook gaat doen en er ook talent voor heeft...

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola leuk zeg!!!! heb je fotos????

en knipjes in jouw haar is toch ook leuk?
    hoe is het met je haar nu?

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Aangezien ik de veroorzaker ben van alle ellende hier wil ik het graag nog even toelichten. De meesten van jullie begrijpen het nml echt verkeerd!

Saar verwoordt wel goed wat ik bedoel:

Heb er echt geen moeite dat sommige mama's meer weten van elkaar. Heb zelf ook beter en meer contact met de een dan met de ander. En hoef ook echt niet alle ins en outs van iedereen te weten. Maar wat me echt irriteert is het feit dat daar regelmatig zo de nadruk op wordt gelegd. Dat viel me al een tijdje op en 'Irma' (zeker niet persoonlijk bedoeld) was de druppel. Ben iig blij dat ik het van me af heb geschreven. Vind het uiteraard jammer dat er zulke negatieve, verdrietige etc reacties op komen. Maar ik wil ook niet altijd alles met de mantel der liefde bedekken.

Met Irma heb ik overigens weer contact gehad en haar duidelijk gemaakt dat het absoluut niet tegen haar persoonlijk is en dat zij zich daar dus niet vervelend over hoeft te voelen.

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: Wat supergaaf dat filmpje! Orlando kan het gewoon echt al heel goed. Zo leuk om zo'n klein ventje te zien fietsen :) Melvin weer helemaal van z'n hoofpijn af?

@Janette: Leuk dat de kerstmarkt gezellig was. Genoten van de gluhwein? ;) Wij gaan maandag. Echt stoer van Teun om bij Sint op schoot te gaan zitten. Dat zou Fynn echt niet doen hoor.

@Karin: Chris ook al zo stoer :)

@Cynthia: pfff, drukke dag hoor. Kailynn's haar ziet er echt mooi uit!

@Duckie: Ik zou gaan solliciteren als ik jou was. Wat extra financiele zekerheid is toch wel prettig. En als de functie echt maar voor 9 mnd is moet dat te overleven zijn toch? Werk zelf om de week 4 dgn en heb echt niet het gevoel dat ik daardoor veel van Fynn mis. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Vandaag 2 verjaardagen gehad. Vanmorgen brunch van een tante die 70 werd en vanmiddag een meisje wat 5 werd. Een erg gezellige dag. Helaas kreeg m'n moeder aan het eind vd dag een telefoontje dat een goede vriendin plotseling was overleden. Ze was echt helemaal overstuur. Vooral ook omdat ze toen ze elkaar voor het laatste spraken (een week geleden) een beetje onenigheid hebben gehad. Heb echt zo met haar te doen. Hoop echt dat ze het van zich af kan zetten want het ging juist weer zo goed met haar. Morgen is m'n moeder jarig maar ze zei dat ze er nu geen zin in had om het te vieren. Begrijp dat wel maar heb gezegd dat we juist nu moeten vieren dat we nog bij elkaar zijn en zo vaak van elkaar moeten genieten als we kunnen.

14. Wat ik dan graag van jou weten wil is: Hoe had ik dan volgens jou het nieuws over Irma moeten brengen? Jij brengt het nu alsof ik mij erop heb laten voorstaan dat ik contact met haar heb gehad. Had ik dan niets over ons gesprek moeten vertellen? Je schrijft dat 'Irma' de druppel was, maar je bedoelt dus dat mijn berichtje over Irma de druppel was. Ik vind dat erg jammer omdat ik werkelijk meende jullie een plezier ermee te doen...

Jij brengt toch ook geregeld een berichtje met als inleiding: 'Ik heb een sms-je van die-en-die gehad' en dan breng je ons vervolgens van het nieuws op de hoogte. Ik heb dat altijd op prijs gesteld...

15. Nee, ik heb helaas geen foto's van een turnwedstrijd of zo.

Mijn haar is inmiddels weer aan een knipbeurt toe ;). Ik ben er ook weer helemaal aan gewend...

16. Ik vind 32 uur zelf ook nét te veel, al zou ik als de meiden elkaar weer eens een dag flink in de haren zitten gráág een dag extra willen werken ;). Dus ik begrijp je twijfels wel. Maar omdat ook de nieuwe ervaring mooi is meegenomen, zou ik het toch doen...

17. Jeetje, wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je moeder zich erg rot voelt nu. Hopelijk heeft ze morgen toch een fijne verjaardag. Alvast gefeliciteerd...

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Duckie: ik zou in elk geval gaan praten over de mogelijkheden. wie weet komt er iets leuks uit. en inderdaad zou ik ook kijken dat als deze functie ophoudt je je oude uren weer terug kan krijgen. Ik merk hier - nu met mijn cursus op donderdag- dat ik 4 dagen van huis best veel vindt, maar tegelijk als ik weet dat het goed georganiseerd is, ik me er wel in kan vinden. Op andere momenten van de dag/week zie ik nog zoveel van mijn boeven dat ik dat extra waardeer....hmmm behalve als ze ruzie maken dan....Zeker ook omdat het een tijdelijk iets is, is het ook wel weer te overzien, zeker als Jeroen bij de kinderen is. tenminste dat zou het voor mij zijn, denk ik...

Eve: ben benieuwd of Chris volgend jaar nog net zo stoer is :)
    naar dat bericht voor je moeder. Hopelijk hebben jullie morgen toch nog een feestelijke dag! alvast gefeliciteerd in elk geval.

Noura: wow die Maysa! ik vond dat altijd zo superknap als meiden dat konden. ben zelf niet zo flexibel gebouwd zeg maar...

Nynke: jij ook alvast gefeliciteerd met Jiri, weet nl niet of ik morgen hier kan komen spieken...

Pff deze week eigenlijk wel een heel druk weekje. Ben 3 avonden weg....en dan volgend weekend ook nog sinterklaas....
    Moet ook nog eens aan de slag voor een uitnodiging voor Nick's verjaardag....brr....

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Vind het vervelend dat je het niet begrijpt maar ik weet werkelijk niet hoe ik het beter kan uitleggen dan ik net heb gedaan. Heb er geen moeite mee dat jij nieuws plaatst over Irma (of wie dan ook) want zoals je zegt doe ik dat zelf ook wel es. Maar het gaat mij om de manier waarop sommige dingen gebracht worden. En dan doel ik dus echt niet specifiek op jou. Val in herhaling maar Saar zegt precies wat ik bedoel.

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik ben het ook wel eens met de uitspraak van Saar. Dat er A wordt gezegd en B blijft dan een raadsel.
    Mij maakt het verder niet uit wie mee leest/schrijft en afspreekt.

@duckie: moeilijk hoor. Ik vind 32 uur ook te veel. Zeker nu de kindjes nog zo klein zijn. Misschien over een paar jaar als ze naar school gaan. Had mijn opleiding kunnen afmaken, maar dan moest ik vanaf oktober 2 jaar lang, 32 uur gaan werken/leren en dat zag ik in de zomer niet zitten (toen ik dit moest gaan beslissen) omdat Isis nog zo klein was. Achteraf gezien was het misschien toch wel mee gevallen. Dus je zou het kunnen proberen, het kan meevallen.

@slingding: Jiri is ook zooo verwend. Heeft de luxe treinbaan (duplo) van ons gekregen en de starters set duplo trein van mijn broer. Nog een duplo trein en de brug en wissel. Ook nog puzzels, prikmatje (hoe noem je zoiets, haha), domino, auto's, v-tech laptop.
    Jiri heeft de hele dag met de treinen gespeeld.
    Ben blij dat de drukte weer voorbij is, wij hadden gelukkig iets minder mensen, 14 volwassen en 4 kinderen.

@lola: ik heb ook geturnd, zou het ook wel leuk vinden als Isis dat zou gaan doen. Met Jiri doe ik wel eens handstand oefenen of flikflak (wel samen met mijn vriend). Jiri vind het tot nu toe wel leuk.

Deel Deze Pagina