December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Hoi,

vandaag toch maar toegegeven aan de jeuk en een allergietablet ingenomen, want het werd toch wel heel erg.... Ik werd gek van de jeuk en had de neiging mijn huid helemaal open te krabben, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn....
    Maar probeer wel het hierbij te laten...

Heb wel het idee dat mijn productie momenteel wat terugloopt, door ontsteking of antibiotica? Nick drinkt nu vrijwel steeds aan twee borsten en de rechterborst (met ontsteking) heeft hij al snel genoeg en begint dan echt aan mijn tepel te trekken en te draaien met zijn hoofd... Daar wordt ik niet vrolijk van. Voordeel is wel dat nu hij ook links drinkt ik niet telkens hoef te kolven.... scheelt wel tijd....
    Ik steriliseer de kolf ook niet elke keer hoor. gewoon goed spoelen met warm water... en 1x per dag steriliseren...

Molly: leuk he als ze gaan lachen. Nick doet het nu regelmatig maar nog weinig bewust. In zijn slaap of aan het einde van een voeding. Van de week ook een keer toen ik met hem aan het spelen was. Maar ik wacht nog effe of de echte eerste grijns zeg maar....

Karin

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Saskia mijn vriend is nederlands en zo wit als wat :) (hij word ook niet zo snel bruin in de zon) het komt denk ik door het licht dat hij er een beetje getint uit ziet.
    Over bar le duc water dat zei Johan zijn broer ook al maar ik wil dat gaan gebruiken omdat er in kraanwater kalk zit en hier in de regio is het veel dus ik denk dat hij daar ook krampen van krijgt.
    Ik moet 26 februari voor zijn prik naar het CB.

@Molly misschien komt jou vriend er wel op terug als Dain 2 is ofzo.
    En wat leuk zeg dat Dain al heeft gelachen.
    Wessel volgde ons al heel snel met zijn ogen en zit alles te bestuderen.

Weten jullie wat Wessel had vrijdag had zijn piemel stond in de lucht :) mijn moeder had al gezegt dat baby's dat ook al hebben maar hij is wel erg vroeg zei me moeder toen ik het vertelde.
    En het was niet 1 keer die vrijdag nee hij heeft het liefst maar 3 keer gekregen :) ziet er echt gek uit zo'n klein pikkie in de lucht :)

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat hebben jullie het allemaal over veel cc's voeding per keer zeg. Ik lees 130 en zelfs 165 cc per keer. Mitchell drinkt 90 cc per keer en een enkele keer 120, als hij erge honger heeft. Die 90 drinkt hij zelfs niet altijd op en hij laat dan 10 of 20 cc staan. Voglens het CB (die zijn absoluut niet heilig hoor, dat weet ik) moet hij 70-80 cc per keer drinken. Totaal kom ik per dag ongeveer aan 700 cc.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Daphne ik geef ook 90 cc per keer en soms drinkt hij dat niet op en dan geef ik bij de volgende voeding 100 cc en hij krijgt 7 voedingen per dag en totaal drinkt hij tussen de 600 en 700 cc.

5. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Als je op de lijsten kijkt van "verboden" etenswaren, staat venkelthee er ook tussen.
    Het kan helpen bij kramp omdat het de activiteit van de darmpjes verminderd.
    Het kan ook zo zijn dat het daarna heftiger is, omdat de werking even lam gelegd kan worden.

Pas dus wel op met het drinken ervan.

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Vandaag een drukke dag gehad... Mijn dochter is morgen jarig (9 wordt ze al) en we vierden het vandaag. Het was druk maar wel heel gezellig en alles liep wel eigenlijk. Ons mannetje was veel wakker vanmiddag maar het was allemaal nog wel te redden. Mijn zus gaf hem de fles en mijn ouders waren ook hier en mijn moeder heeft veel mee geholpen.

Ik lees hier vanalles over ritmes.... Koen krijgt nu 5 voedingen overdag (120 cc + voeding maakt samen 135 cc) en 1 nachtvoeding. Meestal zijn de tijden rond 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 uur en dan 's nachts op verzoek. Alleen als hij bijv. pas om 5 uur komt (wat 1 x gebeurd is) dan geef ik hem geen volle fles meer. Laatst kwam ie dus om 5 uur en heb m toen 60 cc gegeven en daar is ie nog ff rustig op gebleven en toen om 7 uur een volle fles. Ik probeer hem toch aan dit ritme te laten wennen want das voor mezelf ook handig op doordeweekse dagen. Want dan krijgt Koen schone luier + fles om 7 uur en dan rond 7.30 is ie meestal weer erg moe en dan kan ik m zo in bed leggen en dan heb ik tijd voor mijn dochter die om 8.30 naar school moet.

We hebben trouwens afgelopen nacht eigenlijk een hele goede nacht gehad. Koen kwam vannacht om 1.45 uur en kreeg een volle fles en heeft toen geslapen tot 6.45 uur. Alleen tussendoor hadden we nog een onderbreking in de slaap die ons de nodige schrik heeft opgeleverd! :confused: :confused: :confused: Koen had dus om 1.45 een fles gehad en rond 2.30 sliep ie weer lekker op zijn eigen kamertje. Dus wij blij en ook lekker in slaap gevallen. Om 3.15 ging de deurbel! Ik hoorde het ver weg maar werd wel direct wakker en mijn man langs me riep: Wat is dat voor geluid? Dus ik schrik en besef me wat er gebeurd en zeg: De deurbel! Dus ik kijk op mijn wekker… 3.15 uur…. Dit kan nooit iets goeds zijn… Mijn man vliegt uit bed en trekt snel zijn badjas aan en pakt zijn sleutels. Ondertussen horen we nog een keer de deurbel en gebons op de deur. Ik dacht dat het mijn vader of moeder zou zijn (wonen om de hoek) waar iets ergs zou zijn gebeurd. Mijn hart klopte in mijn keel. Kippevel over heel mijn lijf… was echt zooo bang. Mijn man naar beneden en ik stond boven aan de trap… Wat was er nu? Een pizzaboer aan de deur! Die moest eigenlijk een straat verder zijn maar had zich blijkbaar vergist… Ging die eikel ook nog aan mijn man vragen waar dan wel de juiste straat was! Sorry heeft ie niet gezegd. We zijn ons echt wild geschrokken. Was ook echt boos. Vandaag kon ik er wel weer om lachen maar tis toch een verhaal he?

Gr van Otje

7. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ben drie dagen heel druk geweest met veel visites. Alles kraamvisite komt nu in het weekend omdat mijn man en de visite doordeweeks moeten werken. Naast de visites natuurlijk druk met Mika en het huis. Ik heb alles zojuist bijgelezen en zal morgen verder reageren.

Wel even over de regelmaat en de voedingen. Mika heeft nog steeds geen regelmaat en voor mijn werk weer begint duurt nog even (7 weken). Ik wil het nog even aanzien voor ik iets ga veranderen en een andere planning ga nemen. Maar het zal wel moeten, wanr 8.30 uur de eerste voeding is te laat, die moet echt 1,5 uur eerder wil ik op tijd op mijn werk zijn.
    Mika zit op 6 voedingen per dag en dan heeft hij genoeg aan 1 borst. Die drinkt hij leeg, maar er komt wel zo'n 100 cc uit (merk ik met kolven). Zal dus wel genoeg binnen krijgen. Hij heeft er genoeg aan, en ik maak hem niet wakker voor een voeding (ook overdag niet).
    Hij komt meestal rond 23 uur, 4 uur, 8.30 uur, 11.30 uur, 14.30 uur en 18.00 uur.
    Ik zal woensdag op het cb wel horen of het genoeg/goed is.

Tot later!

Groetjes Suusje

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje Otje, dat is zeker schrikken. Ik wist niet eens dat ze zo laat nog pizza's bezorgden.

Jantien, ik wist niet dat venkelthee slecht kan zijn voor de baby, ook raar dat ze dan op de verpakking zetten dat het tegen darmkrampjes werkt. Ik zal het even in de gaten houden.

Nou Vales, Wessel is er vroeg bij zeg! Ik heb bij Dain zijn piemeltje nog niet omhoog zien gaan, maar Michel verschoond hem meestal, ik zal het hem straks eens vragen!

Suusje, vind je het niet vervelend als alle visite in het weekend komt? Wij houden de zondag sowieso vrij, die besteden we liever echt met z'n 3tjes. Is voor Michel ook leuker, anders kan hij nooit alleen met Dain aankeutelen. De visite kan kiezen, of 's middags rond 14 uur of 's avonds rond 19 uur. Als het ze niet uitkomt, helaas! Ik was me eerst nog in allerlei bochten aan het wringen, maar dat doe ik niet meer, als ze Dain willen zien, moeten zij zich maar aanpassen!

Karin, het zit jou allemaal niet mee he met al je kwaaltjes! Hopelijk heb je het nu voor 10 jaar weer gehad!

Dain ligt nu lekker in zijn bed te slapen (zonder tegenstribbelen in slaap gevallen :)) en moet om 12 uur zijn laatste voeding. Ik ga er maar van genieten en nu lekker een boek in bed lezen, welterusten en tot morgen allemaal!

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Jeetje Otje, wat een schrikken!

Ben vannacht ook geschrokken, dochter aan het huilen, ik kijken, ligt ze schuin in bed met een beentje door het spijltje van haar bedje. Ik heb geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, maar vind het niet z'on fijn idee......

Ik heb nog iets en ik ben benieuwd hoe jullie dat willen gaan doen....
    ik wil wel weer gaan beginnen met de pil maar ik weet niet wanneer ik er mee moet beginnen, met de BV ben ik dus gestopt.
    Kan ik er nu al mee beginnen of moet ik eerst een keer ongesteld worden....?
    Wil wel graag een tweede maar nu nog even niet.... ;)

Gr Jessica

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    @Molly.
    Even voor de duidelijkheid. Het is niet per defenitie slecht. Het kan de sarmwerking stilleggen, maar dat hoeft niet.
    Er staat wel op de verpakking dat je niet meer dan 3 kopjes thee ervan mag drinken per dag.
    Maar ja hoe groot is jouw kopje? Ik heb zo'n theebeker waar 250ml in past, maar ook kleinere kopjes.

Net als kaneel, wist ik veel. Ik ben gek op stoofpeertjes en daar gaat bij mij best veel kaneel in.
    Nou dat hebben Kasper en ik dus ook geweten. Huilen en een pijn dat hij had.
    Nu keek mijn vriend op internet en ja hoor bovenaan de lijsten staan kaneel en venkelthee.

Nu drink ik af en toe een beker venkelthee en helemaal geen kaneel meer.
    En het gaat wel wat beter met de krampjes.
    Maar goed krampjes........ ze horen er denk ik wel gewoon bij!

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @ duikster, vervelend zeg, weer een borstontsteking.
    Waaraan merkte je dat je een ontsteking had?
    Ik heb best wel pijn aan mijn linkerborst, straalt helemaal naar mijn rug uit. Ik heb daar wel een flinke tepelkloof, maar heb er nog niet aan gedacht dat dat een ontsteking zou kunnen zijn. Mijn melk is wel gewoon wit, geen rotzooi of zo erin.

Jikke krijgt ongeveer iedere drie uur de borst. Dat is niet op vaste tijden. 's nachts zit er standaard 5 uur tussen de laatste voeding en de nachtvoeding. Ik kan de klok erop gelijk zetten dat ze zich na 5 uur meld. Daar zitten hooguit 10 minuten langer of korter tussen.
    Verder slaapt ze lekker gedurende de nacht tussen de voedingen door :D

Gisteravond had ze volgens mij voor het eerst last van krampjes. Wij hebben iig het idee dat ze daar eerder nog geen laast van heeft gehad.
    De kraamhulp die hier was zei ook dat venkelthee niet meer mocht. Zij raadde rooibosthee aan. Dit schijnt ook te werken?! Dat vind ik nog lekker ook!

Ik ben ook begonnen met kolven ('s morgens omdat ik dan echt overproduktie heb), maar dat valt me wel tegen. Ik heb een handkolf en weet niet of het daaraan ligt, maar ik krijg uit beide borsten samen maar ca 45 cc. En dit terwijl ik voor de voeding gewoon op de grond liep te druppelen voor ik ging douchen :(
    Ik kijk het even aan en anders ga ik toch eens voor een electrische kolf informeren.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh wat een verhalen alweer. ik vind het netjes hoor dat sommigen bij het eerste keer kolven al 80 cc eruit halen. kolven moet je namelijk ook leren ;) en ik vond 80 cc ook altijd weinig, dus maar doorgaan, en de flessen die ik heb ingevroren bevatten ook allemaal 130 ongeveer. ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel die hebben moet. en wanneer dat verhoogd moet worden.
    nu drinkt die ongeveer 90 cc, echt niet meer.

vrijdag en zaterdagnacht, leek het wel of meneer krampjes had. het duurde ongeveer een uur of anderhalf. maar hij sliep wel langer daarna. hij had zaterdag laatste voeding, en om half 6 werd ik wakker. heb hem vlak daarna ook maar wakker gemaakt. en gister had ik me wat verrekend, maar toen heeft die dus ook langere perioden tussen de voedingen gehad. 4 uur en soms 5 uur.
    nu ligt die in ieder geval ook weer lekker te slapen.
    ik krijg vanmiddag ook weer kraamvisite. dus ik ga zo even snel het aanrecht in orde maken en met de stofzuiger door het huis heen.

ja duikster ik vraag me ook wel af hoe je weet dat je een borstontsteking hebt. of tenminste de voortekenen. ik heb ook een hele zere plek op mijn borst al ruim een dag. maar geen rode plek of knobbel erin.

jee otje, wat een schrik zeg. en wat een idioot ook, om snachts aan te bellen, ik neem aan dat alles ook donker was in huis. bah.

moesje ik kan me jouw schrik ook goed voorstellen. benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Allemaal,

Hier gaat alles goed hoor, moet alleen nog even me ritme vinden. Thijmen is best vaak wakker, en ligt dan soms wel lekker rustig te kijken zoals nu. Alleen soms kan die ook heel erg krijsen hoor, dan kan ik natuurlijk niet op het forum zitten. Ik probeer wel zo vaak mogelijk vanaf nu te komen, zeker zodra thijmen even slaapt bijvoorbeeld.

Met thijmen en mij gaat verder alles goed, hij is nog steeds een beetje verkouden helaas. Ook heeft thijmen een beetje last van darmkrampjes, maar deze horen erbij he.

Even over het ritme/voedingen, thijmen krijgt heel verschillend aantal voedingen. De ene keer komt ie 8x en de andere keer 5x, gister heeft ie om 22.00 120cc afgekolfde melk gehad
    om 23.30 135cc fles/bijvoeding
    om 04.30 135cc afgekolfde melk
    om 10.00 160cc afgekolfde melk

dus zoals jullie zien drinkt hij best wel veel, ik ben hierdoor ook de laatste voeding gaan inwisselen. Inplaats van borstvoeding - flesvoeding, ik kolf nu ook de laatste paar dagen alleen even af. Dit omdat hij dan beter drinkt en ik ff in de gaten kan houden hoeveel die drinkt, want soms had die na een uur gewoon weer honger. Ik leek echt wel een melkmachine, moest bijna elk uur voeden.

Ik hoop dat het nu gewoon wat beter gaat, hopelijk heeft ie nu ook wat minder hoger in de nacht en overdag.

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

molly; wat leuk joh, zo vroeg al een lach. orlando lachte bewust met 5 wkn mss 1 keer en daarna paar dgn niet en toen is hij het langzaam aan steeds meer en vaker gaan doen. nu lacht hij elke dag.

karin; denk je dat de bv terugloopt omdat nick 2 borsten wil? zo ja, mss wil hij nu wel gewoon wat meer drinken en vraagt hij om 2? ik weet het natuurlijk niet hoor maar dacht daar ff aan.

vales :oops: :oops: :D , tja een foto kan zo'n verkeerd beeld schetsen hè zullen we maar zeggen :oops: . hihi naja....
    over het befaamde 'piemeltje', orlando heeft vanaf dag één al een 'stijf'piemeltje. hij heeft dit altijd vlak voordat hij moet plassen. mss dat dit bij wessel ook het geval is? ik heb het overigens wel vaker gezien bij babies en peuters hoor, (heb op een kdv gewerkt). er was een keer een manneke die ging plassen (ze moesten bij ons na de fruit en drinken altijd worden verchoont en plassen etc.). stond hij te wachten voor de wc (hij mocht staand plassen omdat hij al 'groot' was), dus ik zeg .... ga nu maar even plassen, want er wachten nog meer kindjes en hun moeten ook nodig! zegt hij; "ja maar ik kan nu nog niet want hij is nog niet groot! ;) nou daar moesten wij dus eigenlijk wel om lachen en is mij ook altijd bij gebleven, erg leuk sommige opmerkingen.
    oops ik ben te veel uitgewijd ga ff verder met reageren.

daphne; toen orlando rond die leeftijd was dronk hij 60cc hoor. (toen met de fles) ik denk dat het gewoon afhangt van het gewicht van de kleine en van de behoefte daarnaast. sommige babies hebben niet zoveel nodig en andere willen nu eenmaal meer. zolang mitchell gewoon groeit enz. is het toch goed?!

otje; fijn dat de verjaardag gezellig was en dat je iig hulp hebt gehad. enne wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! maar achteraf wel lache.

moesje78; he getsie jij zal ook wel geschrokken zijn zeg, mss optie om een slaapzakje te gaan gebruiken? tja over de pil. ik heb hem in huis liggen (de mini-pil) en had eigenlijk afgelopen zaterdag moeten beginnen omdat ik toen weer ong. ben geworden voor de 2e keer, maar heb er nog geen goed gevoel bij dus wacht nog maar een maandje ofzo. ik geef wel bv. ik heb zoiets van dan maar aan de rubbers :( ..

noralien; ja ik had idd ook gehoord dat venkelthee niet meer aan te raden was (een vriendin van mij heft bij al haar 3 kinderen venkelthee gedronken en de laatste is van juli '06) en drink nu dus ook rooibos, dit dronk ik zowieso al want vind het erg lekker.

noura; zolang hij tevreden is zal hij ook wel genoeg hebben en wanneer je het uit een fles gaat geven zou ik het ahv gewicht meten zeg maar en dan kijken of hij voldaan is na de fles, zo niet geef je hem bij en dan kun je ong kijken hoeveel hij heeft gedronken om dit vervolgens te geven elke keer.

debbie1988; mss had thijmen wel een regeldag? toen ie om het uur kwam dat kan! enne ja hij drinkt flink zeg.

nou mijn mannetje word weer wakker ga hem ff voeden.

gr saskia

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

molly; wat leuk joh, zo vroeg al een lach. orlando lachte bewust met 5 wkn mss 1 keer en daarna paar dgn niet en toen is hij het langzaam aan steeds meer en vaker gaan doen. nu lacht hij elke dag.

karin; denk je dat de bv terugloopt omdat nick 2 borsten wil? zo ja, mss wil hij nu wel gewoon wat meer drinken en vraagt hij om 2? ik weet het natuurlijk niet hoor maar dacht daar ff aan.

vales :oops: :oops: :D , tja een foto kan zo'n verkeerd beeld schetsen hè zullen we maar zeggen :oops: . hihi naja....
    over het befaamde 'piemeltje', orlando heeft vanaf dag één al een 'stijf'piemeltje. hij heeft dit altijd vlak voordat hij moet plassen. mss dat dit bij wessel ook het geval is? ik heb het overigens wel vaker gezien bij babies en peuters hoor, (heb op een kdv gewerkt). er was een keer een manneke die ging plassen (ze moesten bij ons na de fruit en drinken altijd worden verchoont en plassen etc.). stond hij te wachten voor de wc (hij mocht staand plassen omdat hij al 'groot' was), dus ik zeg .... ga nu maar even plassen, want er wachten nog meer kindjes en hun moeten ook nodig! zegt hij; "ja maar ik kan nu nog niet want hij is nog niet groot! ;) nou daar moesten wij dus eigenlijk wel om lachen en is mij ook altijd bij gebleven, erg leuk sommige opmerkingen.
    oops ik ben te veel uitgewijd ga ff verder met reageren.

daphne; toen orlando rond die leeftijd was dronk hij 60cc hoor. (toen met de fles) ik denk dat het gewoon afhangt van het gewicht van de kleine en van de behoefte daarnaast. sommige babies hebben niet zoveel nodig en andere willen nu eenmaal meer. zolang mitchell gewoon groeit enz. is het toch goed?!

otje; fijn dat de verjaardag gezellig was en dat je iig hulp hebt gehad. enne wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! maar achteraf wel lache.

moesje78; he getsie jij zal ook wel geschrokken zijn zeg, mss optie om een slaapzakje te gaan gebruiken? tja over de pil. ik heb hem in huis liggen (de mini-pil) en had eigenlijk afgelopen zaterdag moeten beginnen omdat ik toen weer ong. ben geworden voor de 2e keer, maar heb er nog geen goed gevoel bij dus wacht nog maar een maandje ofzo. ik geef wel bv. ik heb zoiets van dan maar aan de rubbers :( ..

noralien; ja ik had idd ook gehoord dat venkelthee niet meer aan te raden was (een vriendin van mij heft bij al haar 3 kinderen venkelthee gedronken en de laatste is van juli '06) en drink nu dus ook rooibos, dit dronk ik zowieso al want vind het erg lekker.

noura; zolang hij tevreden is zal hij ook wel genoeg hebben en wanneer je het uit een fles gaat geven zou ik het ahv gewicht meten zeg maar en dan kijken of hij voldaan is na de fles, zo niet geef je hem bij en dan kun je ong kijken hoeveel hij heeft gedronken om dit vervolgens te geven elke keer.

debbie1988; mss had thijmen wel een regeldag? toen ie om het uur kwam dat kan! enne ja hij drinkt flink zeg.

nou mijn mannetje word weer wakker ga hem ff voeden.

gr saskia

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ja melliemel daar had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk, maar toch blijf ik vinden dat ie wel veel drinkt hoor of lijkt dit maar zo? Zijn gewicht is nu ongeveer 4kilo dus, dat is wel normaal denk voor een baby van 3 1/2week.

17. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    [quote="noralienIk ben ook begonnen met kolven ('s morgens omdat ik dan echt overproduktie heb), maar dat valt me wel tegen. Ik heb een handkolf en weet niet of het daaraan ligt, maar ik krijg uit beide borsten samen maar ca 45 cc. En dit terwijl ik voor de voeding gewoon op de grond liep te druppelen voor ik ging douchen :(
    Ik kijk het even aan en anders ga ik toch eens voor een electrische kolf informeren.[/quote]

Ik heb dat ook soms, dat ik vlak voor de voeding natte plekken in mijn kleding heb. Dan ga ik voeden aan 1 kant en daarna kolven aan de andere kant.
    En dan ben ik soms blij als ik aan die kant 40 cc kan kolven.

Als ik dan een toeschietreflex voel en ik ga dan kolven dan redt ik makkelijk meer dan 125 cc.
    Bij mij is het zo als de reflex geweest is, dan krijg ik er veeeeel meer uit.

Ik ben wel benieuwd of je er met de electrische kolf dan wel meer uithaalt. Of dat daarbij ook een beetje hetzelfde geldt.
    De ene keer meer dan de andere keer.

18. Wij hebben de laatste voeding van Jasmijn nu twee keer vervangen door kunstvoeding en wat denk je: prompt slaapt mevrouw weer door, tot een uurtje of half acht 's morgens! Natuurlijk mogen we niet te vroeg juichen, maar met een volle buik slaapt het schijnbaar een stuk lekkerder. Mijn man geeft haar dan de fles en ondertussen kolf ik af. Ik heb nu zo'n keer of vijf gekolfd en zie dat ik iedere keer een beetje meer melk afgekolfd krijg. Het fijne is dat Jasmijn een fles wel (bijna) leeg drinkt, terwijl ze aan de borst na een kwartiertje in slaap valt en meestal niet meer goed wakker te krijgen is. De tweede borst leegdrinken is al helemaal niet haalbaar!

Ik kreeg gisteren ook nog een goede tip wat betreft krampjes. Ik weet nog niet hoe het heet, maar mijn man gaat het middeltje vanmiddag in Duitsland bij de apotheek halen. In tegenstelling tot Cinababy schijnt dat middel heel snel te werken. Ik kom hier dus nog op terug...

Dat rooibosthee zou helpen, daar merk ik niets van. Ik drink al jaren alleen maar rooibosthee (vind ik gewoon het lekkerst) en Jasmijn heeft van tijd tot tijd toch last van krampjes.

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede middag:

gisteren voor het eerst weer eens uit eten geweest onverwachts, nou het ging goed tot de koffie, toe bleef ze krijsen, ze huilde al wel eerder maar als ze in onze armen lag was ze stil.
    nu is ze vandaag wel van slag hoor. (echt te veel geweest gisteren voor haar en mij ook wel)
    vandaag een rust dag, vanmiddag misschien nog een stukje wandelen met dit mooie weer.

Otje: gefeliciteerd met je dochter vandaag!

ik drink ook rooibos thee het is ook lekker ook.

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    [quote="Lola"

Ik kreeg gisteren ook nog een goede tip wat betreft krampjes. Ik weet nog niet hoe het heet, maar mijn man gaat het middeltje vanmiddag in Duitsland bij de apotheek halen. In tegenstelling tot Cinababy schijnt dat middel heel snel te werken. Ik kom hier dus nog op terug...
    [/quote

sap simplex?mss

gr saskia

Deel Deze Pagina