December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Noralien: ik kerken het ook. Thijs slaapt 's nachts ook prima (maar niet zo lang als Jikke hoor) en iedereen roept wacht maar (tot je weer gaat werken, tot hij wat ouder is tot.... noem maar op), vind dat best vervelend, want ik wordt er toch wel een beetje onzeker van.

Vales: ze ziet er lief, maar heel klein uit...

Saskia: wat een leuke lach. Hier zijn de lachjes stil en een beetje verlegen. Ik denk dat het nog wel even zal duren voor hij hardop lacht, want hij was met gewoon lachen ook vrij laat.

Karin: ik wil graag naar de meeting komen, maar weet niet hoe ik het ga doen met vervoer. Ik zie de trein niet zo zitten (ik heb ook geen wandelwagen waar een maxicosi op kan, en zonder maxicosi het laatste stukje in een auto wil ik niet) Komt er iemand uit A'dam of Noord Holland met wie ik mee zou kunnen rijden?

Lies

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik kom wel uit amsterdam, maar ik ga niet naar de meeting sorry lies. Misschien even noralien vragen of ging zij ook niet>?

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hee hanan, lief van je. het gaat wel redelijk hoor, na dinsdag is er toch een beetje spanning weggevallen en voelt het of we weer een beetje kunnen ademen. maar de spanning zal straks wel weer terug komen. in ieder geval is er hoop, en nu wachten we af wat de arts morgen te zeggen heeft. lang zal het niet meer duren aangezien mijn moeder steeds meer last van haar maag gaat krijgen en weinig voedsel verdragen kan.

mijn neefje was net heel boos. ik zei hard nee, toen die voor de zoveelste keer de banden van de wandelwagen wou likken, en toen ging die huilen. maar ja, ze moeten toch weten wat niet mag. het is wel grappig hoor, als die in bed ligt en hij denkt dat je hem eruit haalt dan lacht die breeduit, maar als je dan even de kamer uitloopt dan kan die heeel hard schreeuwen. hoezo drama :)

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    leuk om het verhaal van je neefje te lezen noura.
    sterkte morgen!

Otje hoe was je tweede gesprek?

Kailynn net getempt 36.2 dus geen last van prikken hoogstens onder temp.

Lies: karin heeft aangeboden om evt. mensen af tehalenbij de trein en dan neemt zij een mc mee zodat thijs in de wagen kan. dit bied hoop!
    noralien komt helaas ook niet want die zou ook uit amsterdag komen.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn wordt alweer wat levendiger. Heeft nog steeds verhoging maar klinkt iets minder benauwd. Hoop dat hij vannacht weer goed slaapt want daar knapt hij vast ook van op.

Hij heeft trouwens weer iets nieuws: niet meer meteen willen slapen na de fles van 19.00. Normaalgezien valt ie dan als een blok in slaap. Maar sinds een week is ie echt klaarwakker en valt pas rond 21.00 in slaap. Daar gaat m'n lekkere lange avond.... :( Hoop dus maar dat het tijdelijk is.

@Otje: Hoe ging het 2e gesprek?

@Noralien en Noura: ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik vertel dat Fynn zo weinig slaapt zeggen mensen: 'Oh, dat komt vanzelf goed. Beetje geduld hebben'. Kennelijk weten mensen het altijd beter ongeacht de situatie :D Maar eerlijk is eerlijk: ik ben echt een beetje jaloers :oops: Vind het zalig voor jullie hoor. Maar soms denk ik wel es: 'Ik vind het al zo zwaar in m'n eentje en dan heb ik ook nog een baby die weinig slaapt :( '

@Karin: Getver, wat balen zeg. Kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt. Eventueel kunnen ze toch verwijderd worden? Of is dat een lastige ingreep?

@Noura: de banden van de kinderwagen likken :confused: Wat een mafketel zeg. Moet er hier erg om lachen maar kan me voorstellen dat je even duidelijk bent opgetreden ;)

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lies32; ja het schateren is hier vanaf een maand of ....3,5/4 gekomen hoor, hij is nu al ruim 5 mnd scheelt ook denk ik, maar het is echt super leuk. en vwb het reizen ik hoop dat je iemand vind, ik weet niet vanaf waar je moet komen maar ik kom uit gouda en ga met de auto daarheen, mocht het zo zijn dat je die langs gouda komt kan ik je wel meenemen hoor maargoed dat moet je maar ff kijken, ik heb evt ook een maxicosi extra.

noura; sterkte morgen

slingding; lekker dat ze er geen last van heeft,

oh ja karin; dat filmpje is met de mobiel gemaakt, minder kwaliteit maar wel makkelijk over te zetten op de laptop :D . zelf film ik ook nog met de camera hoor

otje; en en en... hoe was het gesprek? heb je het nog gezegd mbt meivakantie?

eve; hihi ik hoop voor je dat hij het niet te lang volhoud en dus naar zijn oude ritueel terugkeert

gr saskia

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Eve, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje jaloers bent hoor. Zou ik ook zijn.
    Maar dat komt omdat jij nu in die situatie zit. Ik heb er meer moeite mee als mensen het me niet gunnen die zelf helemaal geen baby meer hebben en dus zelf ook geen last hebben van wakkere nachten. Zij zouden er inmiddels toch overheen moeten zijn dat hun kind dat als baby niet deed en dat andere baby's wel doorslapen :(
    Ik gun jou van harte dat Fynn ook lekker door gaat slapen, en....dat komt vast en zeker wel, die tijd :D

Ik ga inderdaad niet naar de meeting helaas. Er is een kleine kans dat ik wél kan gaan, nl als er dat weekend geen cliënten zijn. Als dat het geval is zal ik je een PB-tje sturen Lies en kun je met me meerijden. Ik weet dit helaas pas enkele dagen van te voren.

@Slingding, het vernieuwde lijstje komt eraan hoor, maar dan moet ik eerst ff het laatste oude opzoeken en daar heb ik nu even geen tijd voor.

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noralien, geeft niks komt goed!

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ben er weer! En ik heb een nieuwe baan! Het voelt nog niet zo heel erg super maar moet gewoon even erg aan het idee wennen maar dat komt vast wel allemaal goed!

Ik begin op maandag 7 mei (yes! mooi geregeld he?). Donderdag 3 mei moet ik er wel heen want dan krijg ik een training van 17.00 tot 21.00 uur. Sara heeft dan nog vakantie maar dat komt wel goed want mijn man kan dan wel regelen dat ie iets eerder thuis is.

En ik ga straks 2 middagen werken van 12.30 tot 16.30 uur en 2 avonden van 17.00 tot 21.00 uur. Best oke he!?

Gr Otje

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Gefeliciteerd :whistle: En die werktijden zien er erg okay uit!

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Otje! gefeliciteerd! met je nieuwe baan!
    en super dat je het vanaf7 mei hebt kunnen regelen. en wat voor een telefoontjes ga je nu plegen? of bellen mensen jou straks?

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hee otje, super! gefeliciteerd, en mooi geregeld!

ach eve je mag best jaloers zijn, zou ik ook zijn als het anders was geweest. en wat betrefd mensen met commentaar, je hebt helaas veel zwartkijkers.

nou, saf ligt in de box, en hij pakt nu echt dingetjes vast. de hele babygym gaat heen en weer. ik merk ook echt dat hij het leuk vind in de box, en hij kan er nu ook met gemak een tijdje in liggen.

jammer noralien dat je niet naar de meeting komen kan.

saskia, bedankt!
    ik vind het ook handig om met de mobiel te filmen en fotos te schieten, ook vanwege het snel overzetten.
    hoe is het nu met orlando? heeft die geen last meer van de operatie?

eve wat fijn dat fynn wat levendiger is. alleen dat slapen is minder. mischien kan je toch proberen hem wakker in bed te leggen. kan me voorstellen dat je graag nog wat aan je avond wil hebben.

13. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Otje, gefeliciteerd net je nieuwe baan. Het wordt vast leuk. Ik ben ook wel benieuwd wat je gaat verkopen.

Over de meeting. Met de trein vind ik zo veel gedoe. Moet dan eerst met de tram naar het station, dan met de trein, daar opgehaald worden en dan ook weer terug 's avonds.... Binnenkort ga ik wel met de trein naar mijn ouders, maar dan is het wel meteen voor een paar dagen. Maar op een dag vind ik het wel erg veel met zo'n kleintje. Met Noralien meerijden lijkt me erg fijn. Maar duimen dat je niet hoeft te werken, dan!

Vandaag heeft Thijs een echte slaapdag gehad. Hij was erg moe van de 2 dagen KDV en het oppassen van mijn moeder. Hij heeft, met af en toe een korte onderbreking om te drinken, gelapen van gisterenavond 19.00 tot vanmiddag 14.30. Toen ben ik met hem gaan wandelen en is hij verder wakker gebleve. Hij ligt nu weer lekker te snurken...

Op het KDV gaat het nog niet zo heel erg goed. Gisteren was zelfs de directrice al even komen kijken wie er zo hard aan het huilen was. Dat was dus Thijs... Ik probeer er maar niet te vaak aan te denken als ik aan het werk ben, en bel ook maar niet, ik wil het liever niet weten. Op woensdagmiddag kan ik als ik wil best eens wat vroeger naar huis, dat heb ik woensdag gedaan. Toen ik vervolgens belde of ik hem wat eerder kon komen halen hoorde ik hem ook weer heel hard huilen... ik ben er toen bijna heen gerend (het is hier erg dichtbij), toen ik er kwam (2 minuten later) lag hij net te slapen...
    Binnenkort is er een studiedag op school, op een dag dat ik eigenlijk niet moet werken (en bovendien ga ik de volgende dag op vakantie...) Er wordt dan van mij verwacht dat ik kom (wordt dan niet eens betaald!), maar ik vind het eigenlijk helemaal geen leuk idee om Thijs nog een extra dag naar de opvang te doen. Ik loop daar nu al over te tobben (terwijl het pas eind mei is) Wat vinden jullie?

Lies

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    pff moeilijk lies, ik vind het nogal wat dat ze je verplichten om te komen terwijl het op een dag is dat je niet zou moeten werken. jij moet dan ook maar opvang zien te regelen. mischien kan je het daarop gooien, dat je geen opvang hebt, en je kan je kind moeilijk alleen thuis laten.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lies32: Das rot zeg als je hem al door de telefoon hoort huilen. Ik denk nu ook wel eens van: Straks is Koen naar het KDV of mijn moeder en dan huilt ie... zo zielig. Maar ja... thuis huilt ie natuurlijk ook. Maar het blijft wel moeilijk vind ik.

Koen wordt echt eenkennig nu. :( Dat wordt straks nog wat als ik 4 x 4 uur ga werken :( Vanmiddag (tijdens de sollicitatie)ging ie even naar een vriendin van me die ook 2 kindjes heeft want mijn moeder kon niet oppassen. Dan trekt ie ineens een heel erge pruillip en begint dan hartverscheurend te huilen. Echt zielig ziet het eruit. Maar ja... hij moet er toch aan wennen. Pff.... wordt nu even helemaal emotioneel zeg... ik werken, Koen zonder mij? :cry:

Ik ga werken voor een bedrijf wat computeropleidingen geeft. De bedoeling is dat ik mensen ga bellen die eens een briefje of iets via internet hebben ingevuld dat ze interesse hebben in een opleiding. Ik ga die mensen dan bellen om een afspraak te maken met een van de adviseurs.

Gr Otje

Ff naar koen... hij huilt...

16. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Otje, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Het shirtje van de zeeman heeft Dain vandaag ook van oma gehad!

Vanochtend met Dain naar het cb geweest voor zijn 3e prikjes. Wat denk je; de arts krijgt gewoon de primeur van dains omrolkunsten van rug naar buik (andersom kon hij al). En natuurlijk, wordt hij beloond met een prik, niet zo leuk dus! Gelukkig heeft ie het vanmiddag bij mijn moeder nog eens gedaan. Hij weegt nu 6455 gram en is 62 cm.

Verder is gisteren zijn box ingestort met hem erin, ik schrok me rot! De zijkant zat los, dus die wilde ik in elkaar zetten, stort zo die plaat naar beneden. Dain huilen, gelukkig was het alleen maar schrik en was hij snel weer stil.

Voor degenen die de mutsy wagen hebben, beginnen jullie voorwielen ook moeilijker te draaien?

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

hoe verliefd kan je op je kindje zijn ;) hij is net uit bad hier.

nou otje ik kan me helemaal voorstellen wat je bedoeld. maar ik vond het ergste de tijd voor dat ik ging werken, ik zag er zo tegen op. wat dat betrefd kun je het maar beter gehad hebben. maar als saf ook zo zou huilen zou ik me ook heel rot voelen hoor. lies ik hoop dan ook echt voor jou dat het heel snel beter gaat!

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeetje molly wat schrikken, gelukkig heeft dain niets

en wat betrefd die wielen, even olieen doet soms wonderen!

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou ja, dit moet ik even kwijt hoor! Ik had een mailtje gestuurd naar SVB, omdat we geen kinderbijslag gehad hebben, krijg ik dit antwoord:

De kinderbijslag over het 1e kwartaal 2007 is aan alle kinderbijslaggerechtigden betaald op 27 maart 2007.

Wij vertrouwen er op u hiermee volledig te hebben ingelicht.

Eikels, ik heb dus een mail terug gestuurd die niet zo aardig is en Michel is morgen vrij, dus hij mag bellen. Ik zou gelijk gaan schelden en tieren!

Noura, we hebben gisteren de wielen inderdaad geolied, maar lijkt nog niet zo te werken.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he vervelend van die wielen.

en die kinderbijslag is ook lekker. moet je weer gaan bellen... zal wel weer een 0900 nummer zijn

Deel Deze Pagina