December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hoi eve,
    ik heb kailynn bij elke prikje een paracetamol gegeven 9kort het nu af als pcm) zo voor het slapen, ik zag dat haar tempratuur opliep en ze voelde zich zeer duidelijk niet lekker.
    Je mag 120 mg pcm geven in zetpil vorm geef ik het haar vanaf 5 kilo.
    Als je merk dat Fynn zich niet lekker voeld en misschien van een pcm wel wat opknap waarom niet ze kunnen het niet zeggen als ze hoofdpijn hebben kunnen ze het ook niet zeggen en wij al wel en dan pakken we ook een pcm.
    Misschien helpt het wel voor de nacht of 1 om 19.00 en voor de nacht zodat ook hij lekker slapen kan.
    Een keer pcm geven kan geen kwaad ga je het elke dag doen dan is het niet oke natuurlijk.
    Hoop dat fynn gauw opknapt.

Noralien wat een super lieve en mooie foto van jikke
    Hoop echt dat je nog kan komen op de meeting!

Ik zat net op het lijstje te kijken er zit er ruim 2 kilo verschil tussen tussen Jesper 7750 en kailynn 7530 en jesper is bijna een 4 weken jonger. Wat een verschil!

sasje welkom, en praat maar gezellig met ons mee.

Kailynn heeft sinds een paar nachten dat ze wakker wordt half in de nacht, ik had eens gelezen dat ze moeten leren om zelf weer in slapp te vallen. eerst nog 3 keer gelopen met een speentje en daarna heb ik haar laten doen want je blijft lopen en na een minuut of 30 viel ze zelf weer in slaap helaas was dit maar voor een uur en het herhaalde zich weer maar toen is ze in slaap gevallen tot 9.00!
    gisterenavond heeft ze om 23.00 uur toch nog de borst gehad omdat ze wakker van ons werd.

zo het is weer een zeer lang verhaal geworden.

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noralien, super die foto van Jikke!

sasje welkom.

Lianne ik ben al moe en dan heb ik niet eens verhuisd tussen de bedrijven door. Geniet maar lekker van je uitje..

Eve wij gaan een weekje weg en nemen de oppas mee! opa en oma hadden ons namelijk uitgenodigd!

ik geef Nick ook indien hij verhoging houdt pcm.Tot nu toe na zijn prikjes. Smeer jij al luuf bij Fynn, helpt nl ook om beter te kunnen ademen bij babys. Ik heb dat zuigertje ontdekt hoe t werkt. Nick vindt t alleen niet leuk. zet t goed (terwijl je hem ingeknepen hevt) tegen neusgat aan en dan neusvleugel er tegenaan houden zodat vaccuum kan ontstaan en dan langzaam los laten. Er kwam echt een hoop troep uit zijn neusje. mocht je t nog eens proberen succes!

Nog wat administratie doen na het kolven en dan ga ik dadelijk naar huis en de auto inpakken!

Karin

ps zal jullie wel weer missen hoor!

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    prettige vakantie Karin
    tot volgende week
    heb je je afkick pleisters voor het forum ook ingepakt?

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    prettige vakantie karin! en het weer word mooier en warmer dus dat is mooi.

jeetje eve wat vervelend. ik hoop echt dat die binnenkort weer wat beter slaapt, en dat die zich wat beter voelt. en je kan gerust een zetpilletje geven hoor. en wou je toch wat meer zekerheid dan zou ik gewoon even het cb bellen, en je apotheker kan je ook goede voorlichting geven.

ik heb net de hele benedenverdieping gesopt. ben blij dat ik het gedaan heb.
    om 14.15 moet ik naar de school van mijn dochter, hebben ze een soort tentoonstelling en kunnen we zien wat ze doen op school
    en haar juf is vandaag voor het laatst, die gaat haar zwangerschap verlof in.

ik ken dat gevoel van jaloersheid wat betrefd zwanger zijn. ik had dat al vlak na de bevalling. moet zeggen dat het nu wat minder is hoor. en het zwanger zijn vond ik heerlijk, maar erna komt natuurlijk wel weer een klein hummeltje, inclusief gebroken nachten. en met een peutertje wat dan net loopt, en waarschijnlijk net in de "nee" fase zit. lijkt me dat behoorlijk zwaar. plus dat het voor een peutertje erg moeilijk is om te snappen dat een baby zijn plaats niet inneemt, maar dat die toch moet wachten af en toe. nee ik denk dat ik het nu absoluut nog te vroeg zou vinden.

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ff snel;

otje; gefeliciteerd met je baan enne goed geregeld zo balen dat koen zo eenkennig is maar komt vast goed

noralien; erg liefffffff, echt een meid.

nora; jij ook al een hele kerel hè,

sasje; welkom hier en wat een hippe foto zo. errug leuk

karin; fijne vakantie toegewenst

eve; ik heb afgelopen maandag voor het eerst maar dan gelijk meerdere keren (2x) pcm gegeven ivm mogelijk pijn vlak na de operatie. verder nog niet gedaan. similisan echinecea weerstand korrels helpen goed tegen de verkoudheid. ging hier ook super.

wat een sukkels zeg. ik zou ook uit mijn pan schieten hoor als zij mij dit terugstuurde.

slingding; vwb de lengte en gewicht sta ik ook meestal versteld van de verschillen, wel leuk natuurlijk maar idd grote verschillen hè? as donderdag moet ik weer ben benieuwd.

mensen ik ben momenteel heeeeeeel erg moe. zal wel ook door de omstandigheden komen. maar ik moet denk echt tussen nu en binnenkort ff goed kunnen bijtanken qua slaap want jee, ik heb me in tijden niet zo moe gevoeld.

gr saskia

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Saskia: Vervelend dat je zo moe bent. Kan Orlando misschien een nachtje naar je ouders of schoonouders zodat je even een dagje rust hebt?

Zooo Noura: Jij bent lekker actief geweest! Ik ben ook wel actief bezig. Heb echt superveel gestreken! Bijna alles is weg.

Slingding: Niet zo fijn dat Kailynn 's nachts wakker wordt. Hopelijk is dat snel weer over en slaapt ze weer lekker door.

Ik heb net Koen naar mijn moeder gebracht en Sara gaat ook naar mijn moeder na school. Ik ga zo met de trein naar Eindhoven en daar haalt mijn man me op en dan gaan we shoppen bij Prenatal met 20 % korting! Daarna misschien nog even naar Ikea of zo. Ligt er toch zo goed als langs.

Groetjes Otje

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: zijn het echt weerstand korrels of zijn het druppels? En gebruik je ze alleen tijdens een verkoudheid of ook tussendoor om de weerstand op peil te houden? Balen dat je zo moe bent. Vaak gaat het tijden goed en dan ineens heb je het helemaal gehad. Hoop dat je Orlando even naar iemand toe kunt brengen om ff bij te tanken!

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het zal weer rustig blijven van het weekend want ze geven mooi weer af.
    Hebben jullie kindjes al echt een knuffel?
    Kailynn heeft een nijntje aan een knuffel doek en ze begint echt te lachen als je hem in bed geeft en begint hem echt gelijk te knuffelen.
    Net gooide ze hem perongelijk weg en ging gelijk krijssen tot ik hem weer bij haar legde.
    Lief om te zien!

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

thnx voor jullie meedenken, ik vind zelf dat ik het niet kan maken om orlando een nachtje weg te brengen omdat hij nog 1 en soms 2 keer 's nachts komt. op zich wel een lekker idee maar toch, snappen jullie dat. :oops: :D

eve; ja hrt zijn korrels maar die kun je in zijn mondje tegen zijn wangetje aanhouden en dan lost het op, niet gelijk maar na 10 sec ofzo en dan sabbelt hij hem zelf verder op zeg maar.

otje; lekker ff shoppen met zijn 2 tjes.

slingding; idd ik zal dit weekend wel weer veel buiten zijn en anders proberen bij te tanken ;) :)
    orlando heeft geen vaste knuffel, hij heeft er meerdere die hij erg leuk vind,

gr saskia

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Word echt ff niet goed van Fynn. Hij wil weer niet slapen na z'n fles van 19.00. Ik leg em na de 1e geeuw wakker in bed en dan zet hij het op een krijsen. Net zo lang tot ik het zat ben en hem er weer uit haal. Heb al van alles geprobeerd maar hij gaat gewoon echt niet slapen. Baal er enorm van want heb echt geen zin en fut om weer elke avond de hele avond met hem op sjouw te zijn. Help!

@Cynthia: Fynn heeft ook een favoriet. Een lichtblauw tutpopje met een heel schattig hondekoppie (van z'n vader gekregen :( ). Hij heet Bobbie en hij begint em ook altijd meteen te knuffelen.

Fynn heeft trouwens wel weer iets nieuws geleerd vanavond. Als ie op z'n aankleedkussen ligt pakt ie z'n voetjes beet en trekt ze naar z'n mondje. Echt zo'n klassieke baby pose. Heel lief :D Luier om doen wordt hierdoor wel wat lastiger...

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve haal je hem gelijk weer uit bed of laat je hem even huilen?
    kailynn heeft dit ook soms maar dan begint ze te huilen omdat ze juist erg moe is (over vermoeid) en dan gaan ze niet slapen. ik laat kailynn altijd 15 minuten doen en dan ga ik er weer naar toe aai over de bol en weer weg als ik haar uit bed zou halen en wil haar weer terug leggen begint het verhaal van voor af aan.
    Al met al erg vervelend vooral omdat jij niemand hebt die het even van je over kan nemen, helaas woon ik niet in je buurt anders zou ik je een handje of een schouder aanbieden!

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: ik doe het precies zoals jij het zegt. Maar kennelijk zit ie nu ff in een fase dat dat niet werkt. Normaalgezien valt ie na de fles nml meteen in slaap en kan ik em zo op bed leggen. Maar we houden hoop :D

p.s. hij was net in slaap gevallen maar z'n knuffel lag helemaal over z'n mond en neusje. Toen ik die eraf haalde was ie weer wakker :(

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn doet het ook wel eens met de knuffel maar ze haalt hem er ook zelf weer af of draaid haar gezicht (kan ik zien via de camera op tv)
    daarom hebben wij dat cameratje gekocht omdat we als we bij haar keken ze wakker wordt.

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Dat is idd erg handig zo'n camera! Ik durf de knuffel nu nml nog niet te laten liggen. Zal overdag es goed observeren wat ie er mee doet. Maar...hij slaapt! Moet zeggen dat ik em dit keer ook wat langer heb laten huilen (waarschijnlijk omdat ik het echt zat was). En gelukkig heeft het gewerkt.

Vind het niet zo aardig klinken van mezelf dat ik het zat ben. Fynn doet het tenslotte niet express. Maar jullie begrijpen het wel.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou eve ik kan het best begrijpen hoor. zelfs ik heb wel eens een krijsend exemplaar wat niets wil, en dan word ik ook wel eens kriegelig. ook al heb ik dan een man, maar die neemt bij een krijsbui ook de benen hoor, is ineens druk. maar goed, ik mag niet klagen.
    ik hoop echt voor je dat fynn snel weer een ritme vind. het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat het wat langer licht is.

safouane heeft geen favoriet knuffeltje. hij is pas net begonnen dingen te pakken van de babygym dus wie weet komt het binnenkort als die ook andere dingetjes pakken gaat.

totaal onverwachts heb ik vandaag de kinderwagen verkocht. ik had laatst de buzz gekocht, en die ander had ik te koop gezet. eigenlijk om te kijken wat er zou gebeuren, maar ik kreeg er hetzelfde voor als wat ik betaald had, dus heb de knoop maar doorgehakt.

mijn moeder heeft van de arts gehoord dat de scan er goed uitzag, en dat de voorbereidingen voor de operatie in gang gezet zijn. binnen 3 weken gaat het gebeuren. de arts is wel heel eerlijk, hij kan niet garanderen aan de hand van de scan wat ze nog gaan tegenkomen, en het kan dus ook zijn dat ze tijdens de operatie wat zien en dan word het stopgezet en dus niets gedaan. maar we proberen positief te blijven.

zo ik ga weer voor de tv zitten, ga zo lost kijken.

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal daar ben ik weer.
    Ben nog steeds moe dus ga vandaag lekker vroeg in bed liggen en wat tv kijken en dan lekker slapen en vooral uitslapen :D

@Sasje Welkom :D

@Otje gefeliciteerd met je nieuwe baan :D

Nou ik moet bekennen dat ik ook dat jaloerse gevoel heb pffff had dat niet van mezelf verwacht en nu heb ik het helemaal omdat er al nieuwe decembermama's 2007 zijn.
    Ik zit ook vaak terug te denken aan die tijd en ik mis het zwanger zijn zo vreselijk erg :(
    En waar ik helemaal zin in heb in mijn volgende bevalling ik vond dat toch zo'n bijzondere ervaring.
    Het liefst wil ik eind van het jaar stoppen met de pil(alleen slik ik die nog niet want ik wil me lichaam ff 2 maanden rust geven na die spiraal) en dan in februari voor een 2de gaan alleen ziet Johan dat toch nog niet zitten hij wil het liefst dan nog een jaar wachten dus als Wessel 2 is en aan de ene kant denk ik ook dat is beter maarja je gevoel kan je moeilijk uitschakelen :rolleyes:

Ik heb zo'n vreselijk last van me onderrug ik heb echt teveel getild op mijn werk dus dat doen we even niet meer.

@Saskia doe lekker rustig aan en hopelijk kan je wat bijslapen.
    En ik zou het zelf nog niet kunnen hoor om Wessel voor een nacht weg te brengen bij me moeder,als ik er alleen al aan denk mis ik hem al.

@Eve heel veel succes met Fynn!
    Ik weet ook niet wat je moet doen ik kan je niet helpen :( hoe graag ik zou willen
    Ik moet zeggen sinds ik die muziekmobiel van Molly heb slaapt hij eerder hij word echt rustig van dat muziekje ben er nog steeds super blij mee :D

@Noralien wat een leuke foto van Jikke :D

Ik zou ook graag naar de meeting willen komen maar ik zie het niet zitten om met de trein te gaan dus ik denk niet dat ik kom :(

En nog wat over mijn zus ze mag waarschijnlijk morgen naar huis dus daar is ze heel blij mee.
    Met Elize gaat ook alles goed.

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura hopelijk vinden ze niks meer bij je moeder ik ga echt heel erg hard duimen voor jullie!
    En inderdaad positief blijven dat is het beste wat je nu kan doen.

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    hoihoi,

Eve, hier hetzelfde gehad! Echt krijsen, ik dacht eerst dat hij ergens pijn had ofzo, overdag deed hij dit helemaal niet.... Maar goed, van de week heeft hij bij mn ouders een nachtje geslapen, en mijn moeder deed hem pas om 20.00 naar bed en daar sliep hij gelijk (nouja, binnen 5 min. ) Dus ik dacht, dat ga ik dan ook maar eens proberen.... en ja hoor! Hij sliep echt binnen 5 minuten!

Hoop dat dit voor jou ook helpt! Misschien lijken ze toch nog meer op elkaar dan we denken ;) Succes!

Op de rest zal ik morgen weer reageren... :oops: sorry

groetjes Setje

19. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @vales: Fijn dat het goed gaat met Elize? Hoe lang moet Elize nog in het ziekenhuis blijven nadat je zus naar huis mag? Kun je niet met iemand mee naar de meeting?

@noura: Dat is een goede deal, er het zelfde voor terugkrijgen als je er voor hebt betaald!
    En wat fijn dat de scan er goed uitzag. Het blijft natuurlijk spannend, maar dit is al heel fijn.

Eve/Cynthia: ik durf ook het knuffeltje niet bij haar te leggen in bed. In de box knuffelt ze wel heel graag met haar knuffel. Geen idee of het haar favoriet is, het is de knuffel die wij haar steeds aangeven :D

Eve, Wat rot voor je, dat slurpt natuurlijk energie zo. Ik hoop dat Fynn inmiddels lekker ligt te slapen en dadelijk na de laatste fles weer inslaapt. Demi slaapt trouwens nooit meteen na de fles van 19.00. Meestal gaat ze pas rond 20.45 naar bed. Maar dan is ze ook niet eerder moe en speelt ze gewoon, dus dat is een ander verhaal. Wat schattig dat Fynn z'n voetjes in z'n mond stopt. Zo lenig is demi nog niet ;)

Otje: flink geshopt? Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Saskia, succes met je vermoeidheid

Karin, hopelijk heb je het naar je zin. Ik ben te laat om je een prettige vakantie te wensen!

Het zwanger zijn missen? Ik vind dat heel dubbel. Aan de ene kant mis ik het bijzondere gevoel heel erg, het uitkijken op iets moois etc.... Maar ik zou er ook wel weer tegen op zien. Ik ben de eerste vijf maanden zoveel ziek geweest. En ook tegen de bevalling zou ik wel opzien. Maar het is en blijft heel speciaal, maar wij wachten voorlopig nog wel ff met een tweede

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Demi drinkt wat minder, maar dat komt wel weer goed. vanochtend werd ze (en ik dus ook) pas om 8.30 uur wakker. Wel lekker na een paar dagen vroeg opstaan. En ik kom de laatste paar dagen slecht in slaap, dus dan is zo'n uurtje extra 's ochtends heel luxe. Ze begint nu ook echt geluid te maken met het lachen, zo schattig.

Vraagje aan de dames die al gaan babyzwemmen? Hoe doen jullie dat met aan en uitkleden en douchen? Gaat dat een beetje als je ook nog voor je baby moet zorgen? Ik wil het misschien ook gaan doen.

Ik ben benieuwd, mijn nichtje was 18 april uitgeteld, maar nog niet bevallen. Haar (tweeling)zus trouwt 27 april, dus ik geloof dat de kans groot is dat ze daar niet bij kan zijn.

Nou, ik ga een flesje warm maken en dan naar bed.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik weet dat toen ik ging babyzwemmen met de andere kids (ben nu nog niet geweest) dat je de kinderwagen mee naar binnen mocht nemen, dan kon je afdrogen en met omslagdoek daarin leggen. maxi cosi kan ook. en daar hadden ze dan aankleedkussens.

nou ik lag gister laat in bed, om 1 uur, en saf wat later dus wakker gemaakt voor laatste voeding, maar in plaats van langer te slapen was die dus eerder wakker. grappig.

vandaag heeft mijn dochter een turnwedstrijd, en ons nichtje wat gaat trouwen word vandaag door haar man opgehaald.

Deel Deze Pagina