Gisteren geshopt bij prenatal en best een hoop gekocht. Een autostoel gekocht (maxi cosi priori). Die was normaal 209 euro en was eigenlijk vandaag voor 149 euro maar we mochten hem gisteren meenemen voor die prijs. En we hebben een buggy gekocht van Koelstra. Die was normaal 95 euro en nu dus voor 76 euro. Echt zo'n lichtgewicht die ik straks ook kan meenemen op de fiets. Hij reed heel fijn. We hebben een limegroene genomen. Het fijne is dat Koen in deze buggy helemaal plat kan liggen dus waarschijnlijk nemen we deze buggy straks mee naar Portugal. Verder nog wat kleine dingen gekocht zoals rompertjes, hoes voor de autostoel, anti-zweet matje voor in de maxi cosi, 2 slaapzakken, enz. Scheelt natuurlijk enorm met 20 % korting! Dit is de buggy trouwens: http://www.babycentre.nl/product_info.p ... cts_id=724 Noura: Succes voor je dochter met turnen! Sara zat ook heel lang bij turnen maar is een tijdje geleden er mee gestopt. Wel jammer maar kan dr niet dwingen natuurlijk. Duckie: Spannend van je nichtje! Hopelijk voor haar bevalt ze snel. Eve en Setje: Ik heb dat ook wel eens met Koen. Dan blijft ie huilen tot ik er knetter van wordt. Soms negeer ik hem dan gewoon even... Wel lastig hoor. Het zwanger zijn missen? Ja aan de ene kant wel, andere kant weer niet. Maar als ik bijv. iemand zie met dikke buik of een pasgeboren baby dan krijg ik wel de kriebels en denk ik: Zou een 3e leuk zijn? Maar ik denk dat ik dit gevoel wel altijd een beetje zal blijven houden, ook als er bijv. een 3e hier zou zijn. En ik denk altijd zo van: Kleine kindjes worden natuurlijk ook groot. Ach ja... we zien het wel. Als er nog een 3e komt wil ik zeker dat Koen al 2 of 3 jaar is. Gr Otje
Ik ben trouwens vanochtend weer ongesteld geworden. Ik hoop echt niet dat het zo gaat als de vorige keer want had er zoveel last van. Ik vloeide echt extreem veel... Nu heb ik met de huisarts afgesproken dat ik zou bellen voor een afspraak voor een spiraaltje vlak na m'n menstruatie dus ik ga van de week maar even bellen. Vales: Jij had het spiraaltje maar hebt het weer laten verwijderen? Waarom ook weer? Had je er veel last van? Gr Otje
nou otje succes met de menstruatie, ik ben het nog steeds niet geweest. en het spriraal zit bij mij rima, voel niks en heb nergens last van en een heerlijk idee dat ik niet aan die pil hoef te denken en veel minder hormonen binnen krijg. ik reageer later op de rest hoor! maar kailynn heeft zo weer honger en man lief heeft me lekker laten uitslapen dus ga lekker even buiten een bakkie met hem doen en dan gaanm we straks ook naar prenatal voor de auto stoel(en).
Hoi Meiden, Alweer 2 weken geleden.... Heb wel meegelezen hoor! Ik heb ook echt geen tijd meer over gehad. We zijn een lang weekend naar de Ardennen geweest, was echt super. Alleen vorig weekend, was eigenlijk te warm voor Mika. In de caravan was het heet. Dus Mika moest buiten slapen, maar dat ging natuurlijk niet. Pas vanaf een 21 uur ging het slapen goed. Hij sliep dan wel tot 8.00 uur, dus dat scheelt. Hij slaapt de laatste tijd sowieso slecht en Eve, wat jij zei het probleem van slapen rond 19 uur, heeft Mika ook. Elke avond rond die tijd is het raak. Flink huilen....en bijna ontroostbaar. Met name de dagen als hij naar het kdv is geweest hebben we er minder last van. Dan zal hij wel moe zijn denk ik. Gisteravond hebben we hem na de middagvoeding langer op gehouden omdat we een verjaardag en hij ging dus pas om 19.15 uur naar bed. (Hij was toen al 3 uur wakker.) Het ging helemaal goed en hij sliep zonder te huilen in! Misschien een tip? Verder zijn we druk geweest met werken, verjaardagen en is Mika weer naar het cb geweest voor de prikjes. Dit keer gelukkig geen problemen gehad zoals vorige keer. Hij weegt nu 5710 gram en is 64 cm. Alles was goed dus! Otje: wij hebben ook een buggy (Quinny Buzz) die we plat kunnen leggen en hebben Mika daar al een keertje in gehad. Voor niet te lange afstanden kan het, maar hij werd wel moe na een drie kwartier, omdat hij niet kan slapen. En oja, gefeliciteerd met je nieuwe job! Karin: veel plezier in de Achterhoek. Waar ga je heen? Ik kom uit die regio, dus ik ben daar goed bekend! Vales; ik mis het zwanger zijn een beetje. Mijn zus krijgt nu een dinkke buik (20 weken) en als ik haar voorbereidingen zo hoor, vind ik het wel weer heel leuk. Maar ik heb nog zoveel lichamelijke klachten van het ontzwangeren dat ik er even nog niet aan moet denken. Zijn er trouwens nog meer met zoveel klachten? Ik heb stijve benen, zere knie- en enkelgewrichten waarvoor ik 2x per week naar de fysio/manueel therapeut ga en bijna elke dag hoofdpijn en veel duizelig. Dit is ook een reden dat ik de laatste tijd niet zoveel gereageerd heb. Ik voel me af en toe gewoon echt slecht! Ik meld me later wel weer. Moet nog veel was weg werken. Tot later. Groetjes Suusje.
Hallo allemaal, PFFFFFFFFFF in 1 week tijd zijn er 13 pagina's bij gekomen...helaas allemaal lezen lukt niet, maar wat ik gelezen heb is dat er een klein wereld wondertje bij is..Vales van harte en noura heel veel sterkte met je moeder, en iedereen natuurlijk die met zieke kindjes zitten en zelf ff in de put zitten heel veel sterkte maar we zijn er een weekje er tussen uit geweest en het ging geweldig met Teun! Teun was de hele week heek lief..lief spelen en lief slapen in een vreemde omgeving...1e nacht sliep hij bij ons op de kamer...dat was wat minder maar voor de 2e nacht had ik een andere oplossing gevonden we hebben zijn bed in de gang gezet...we hadden de schuifpui nog om naar buiten te kunnen en in 1 badkamer was ook nog een toilet....dus had Teun zijn eigen kamertje de rest van de nachtjes kreeg hij een echte slaapkamer omdat me zwager helaas voor zijn werk eerder terug moest maar hij heeft heerlijk gezwommen en wilde eigenlijk het water niet uit..had het helemaal niet koud was alleen heel moe.....maar na een uur in het water vonden wij het toch wel genoeg ( zie foto in me map) ik ga proberen om bij te blijven maar of het lukt? morgen ben ik ook nog jarig....al vier ik het niet....maar wil wel van het mooie weer genieten.... oja en over 9 juni helaas ik moet verstek laten gaan, otje ik heb je al een pb gezonden doei doei[/img]
OEPS DUBBEL! Hallo allemaal, PFFFFFFFFFF in 1 week tijd zijn er 13 pagina's bij gekomen...helaas allemaal lezen lukt niet, maar wat ik gelezen heb is dat er een klein wereld wondertje bij is..Vales van harte en noura heel veel sterkte met je moeder, en iedereen natuurlijk die met zieke kindjes zitten en zelf ff in de put zitten heel veel sterkte maar we zijn er een weekje er tussen uit geweest en het ging geweldig met Teun! Teun was de hele week heek lief..lief spelen en lief slapen in een vreemde omgeving...1e nacht sliep hij bij ons op de kamer...dat was wat minder maar voor de 2e nacht had ik een andere oplossing gevonden we hebben zijn bed in de gang gezet...we hadden de schuifpui nog om naar buiten te kunnen en in 1 badkamer was ook nog een toilet....dus had Teun zijn eigen kamertje de rest van de nachtjes kreeg hij een echte slaapkamer omdat me zwager helaas voor zijn werk eerder terug moest maar hij heeft heerlijk gezwommen en wilde eigenlijk het water niet uit..had het helemaal niet koud was alleen heel moe.....maar na een uur in het water vonden wij het toch wel genoeg ( zie foto in me map) ik ga proberen om bij te blijven maar of het lukt? morgen ben ik ook nog jarig....al vier ik het niet....maar wil wel van het mooie weer genieten.... oja en over 9 juni helaas ik moet verstek laten gaan, otje ik heb je al een pb gezonden doei doei
wat een leuke fot janette, en jammer dat je er niet bent 9 juni, had je graag willen ontmoeten. otje wie komt er tot nu toe 9 juni?
Hoi hoi, Tijdens het kolven op mijn werk ff een berichtje. Molly, ik heb ook een mutsy wagen en had ook problemen met de wielen... Rechter voorwiel bleef maar wiebelen en toen ik erover belde met de winkel bleek het een foutje in deze frames te zijn. Ik kreeg een nieuw frame en nu doet hij het weer fantastisch! Otje gefeliciteerd met je nieuwe baan! Zal wel ff wennen zijn om weer te werken. Ik sta nu aan het begin van een lange rit werken, ben alleen dinsdag vrij verder moet ik woensdag de nacht in tot zaterdag. ben benieuwd hoe het Rick vergaat, ik zie hem weinig dan en daar baal ik best een beetje van... Suusje, ik heb nog steeds last van mijn stuitje maar verder niets... Ik zou ook wel graag een tweede kindje willen maar dan wel van dezelfde man als waar Rick van is... Of dat er van komt weet ik niet. Hij begint nu namelijk in eens wel interesse voor zijn zoon te tonen alleen hou ik de boot heel erg af omdat ik niet zo goed weet of hij nu wel te vertrouwen is. Ik heb hem gezegd eerst maar eens zijn verantwoordelijkheid te moeten nemen, ook financieel, voor we verder kijken... Nou ik gaat weer verder werken, ben bijna klaar met kolven. Groetjes Irma.
Degenen die naar de meeting komen: Slingding Saar Melliemel Molly Eve Otje Nynke31 Lies32 (misschien) Duckie (misschien) Noura Lola Duikster
Goedemiddag meiden, Jeetje waar halen jullie toch de tijd vandaan! Vandaag is Dains mijlpaal, hij is nu 4 maanden en krijgt straks zijn 1e fruitje (banaan) en vanavond gaat hij in zijn ledikant ipv de wieg! Ook stop ik nu definitief met de borstvoeding, want zelfs 's morgens heeft hij er niet meer genoeg aan en ik kolf nog maar 10 cc per uur ongeveer, dus dat schiet niet op. Vanochtend werd Dain pas om 8 uur wakker, heerlijk en net heeft hij weer 2 uurtjes geslapen. Om 3 uur geven we hem de banaan, kan dit gewoon geprakt, of moet er melk ofzo bij? iemand tips?
goh suusje, ik heb dat ook, last van mijn gewrichten. mijn knieen bijna nietmeer, maar wel enkels nog. soms heb ik heel stijve voeten savonds, en dit is pas na de bevalling gekomen. we zijn net terug van het turnen, mijn meisje heeft het goed gedaan, had erg hoge punten. en heb af en toe met ingehouden adem zitten kijken, vooral op de spanbrug, toen ze gehurkt op de onderste legger moest zitten. ik heb saf nu in de buzz, maar merk dat die daar niet zo snel in slaap valt. de bekleding is veel lichter, en hij ziet meer. hihi molly, gefeliciteerd met de mijlpaal. wat zijn ze hard gegaan die 4 maanden. saf krijgt nog geen hapjes. mischien kanje het met de staafmixer doen? en ik zou er wat melk doorheen doen, dat maakt het wat neutraler en herkenbaarder. wat fijn janette dat je het leuk gehad hebt, en leuke foto by the way!
Het was me weer het nachtje wel Arme Fynnie kon niet slapen van het hoesten en z'n verstopte neus. Had echt medelijden met hem want wist op een gegeven moment niet meer wat ik er aan kon doen. Was blij toen het ochtend werd. Heb hem om 6.00 maar een flesje gegeven en daarna viel hij gelukkig in slaap en heeft tot 9.15 geslapen (en ik ernaast). Maar al met al beginnen de gebroken nacht er toch wel in te hakken nu. Ga vanavond een ui naast z'n bed leggen en hem ook paracetemol geven. Dat is het enige wat ik nog niet heb geprobeerd. @Noura: zou idd kunnen doordat het langer licht is. Fynn z'n kamer heeft nml tot een uur of 21.00 zon. Maar ja, een week geleden sliep ie nog wel goed. Toch ga ik proberen de kamer wat meer te verduisteren en kijken of dat werkt. Zo ja, dan koop ik alsnog verduisteringsgordijnen. @Setje en Duckie: ik heb ook het idee dat Fynn gewoon nog geen slaap heeft om 19.00. Maar omdat hij dat altijd wel heeft gehad leg ik hem standaard in bed na de fles. Ik ga em vanavond dus maar gewoon in de box leggen en wachten tot hij echt moe wordt. Hopelijk komt hij dan zo weer wat meer in het ritme. Want 21.00 pas gaan slapen vind ik geen kinderbedtijd hoor @Suusje: idd slaapt Fynn ook sneller als hij naar het kdv is geweest. Maar thuis slaapt hij sowieso bijna nooit na de middagvoeding dus wakker houden is dan niet nodig. En om nou de hele middag drukke spelletjes met em te spelen zodat ie moe wordt zie ik ook niet echt zitten. Nou ja, het zal wel een keer goedkomen. Ik voel alleen m'n weerstand steeds minder worden omdat het behoorlijk veel energie kost en dat is balen. Echte klachten nav de zwangerschap heb ik niet meer. Alleen af en toe wat duizelig. Maar dat is denk ik gewoon vermoeidheid. @Janette: wat een lieve foto van Teun in het zwembad. Ik herken wel wat van Fynn in hem op die foto. Maar dat komt misschien wel omdat jouw man een beetje hetzelfde type is als de vader van Fynn (maar hij is het niet hoor..haha). @Molly: waarom begin je al met fruit? Heeft Dain niet genoeg meer aan z'n fles? En is een potje niet beter om mee te beginnen omdat het heel fijn gepureerd is? Of maakt dat niet uit? Heb vandaag een spijkerbroek gekocht. Was wel ff zoeken zeg. M'n 1e keus paste niet. Kreeg de knoop niet dicht door het welbekende zwangerschapsrolletje Nou ja, de 2e keus zit als gegoten. Vind alleen de stiksels minder mooi. Maar ja, die zie ik zelf toch niet. En bovendien is het m'n eigen schuld: had ik maar buikspieroefeningen moeten doen
Eve, ik denk dat hij er aan toe is. we geven hem 1 of 2 lepeltjes. vers fruit lijkt me beter dan uit een potje.
hoe vond dain zijn hapje? saf heeft er nog geen behoefte aan, dus voorlopig nog niet. en denk dat ik eerst met rijstebloem ga beginnen (over 2 maand hihi) eve wat verschrikkelijk. ja het helpt niet dat verkouden zijn, het moet ook wel heel vervelend zijn voor zo`n klein ventje. mischien dat een paracetamolletje wel lekker is, als die dan ook kan slapen. nou ik wens je sterkte toe! het zonnetje schijnt weer lekker hier, straks even fijn aan de wandel
Aangezien onze beebs nu allemaal rond de 4 maanden zijn vraag ik me af wie er met hapjes gaan beginnen en wie nog wachten tot 6 maanden. Ik wacht tot 6 maanden (tenzij Fynn eerder aangeeft niet genoeg meer te hebben aan fv alleen). Heb als kind nml erg last gehad van eczeem en hooikoorts. En hoewel er aan z'n vaders kant geen allergieen voorkomen wil ik het risico toch zo veel mogelijk beperken.
Mijn zus is thuis Met Elize gaat het heel erg goed ze was gister al van de beademing afgehaald. @Eve ik geef al groente aan Wessel ik wilde ook wachten maar hij heeft er echt behoefte aan. Hopelijk slaapt Fynn vannacht wel lekker lijkt me heel erg zwaar omdat in je eentje te moeten doen. @Molly ik vind het al heel erg knap dat je zolang bv heb gegeven Hoe vond hij zijn 1ste hapje? @Noura kan me voorstellen dat je af en toe je adem in heb gehouden het ziet er ook zo eng uit wat ze af en toe moeten doen. Wel goed dat ze zulke hoge cijfers heeft gehaald. @Otje ja ik heb hem eruit laten halen omdat ik steeds heel veel krampen en buikpijn had. Ik kan er gewoon niet tegen ben blij dat hij eruit is.
Dain vond banaan nog niet zo heel geweldig. Hij trok er een heel vies gezicht bij, wel grappig! Hij heeft ook niet echt iets binnen gekregen, maar dat is onze bedoeling ook niet hoor. We willen hem vast laten proeven, verder blijven we gewoon nog zijn 5 voedingen geven. Zielig trouwens Eve, dat Fynn zo verkouden is. Je zou het dan zo graag over willen nemen he. Vales, fijn dat het met je zus en nichtje goed gaat en wat heerlijk dat ze alweer thuis zijn, toch wel snel he!