December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Leuke foto's Janette!

Over vakantie gesproken: Wij vliegen 29 juni met ons 4tjes voor een weekje naar Portugal. We hebben daar een appartementje gehuurd in een kindvriendelijk complex. We hebben bewust gekozen voor een appartement omdat je dan een eigen koelkast hebt en dan kan je lekker je eigen gang gaan. Ook is er dan natuurlijk eigen kookmogelijkheid maar uit eten kan natuurlijk ook. Ben heel benieuwd hoe het gaat met Koen...

Koen heeft trouwens geweldig geslapen vannacht! Gisteravond had ie om 20.00 uur een fles gehad en normaal maken er hem rond 22.30 wakker voor de laatste fles. Maar we dachten: Eens kijken wat ie doet als we hem niet wakker maken. Heeft ie dus geslapen tot vanochtend 7.00 uur! Netjes he?

Eve: Grappig dat je de vergelijking van Koen met mij ziet! Steeds meer mensen zeggen het en heb laatst mijn babyalbum erbij gepakt en als je foto's ziet van mij als baby ist net of je Koen op een foto ziet!

Gr Otje

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje ik vind ook dat koen op jou lijkt hoor, je ziet het heel goed op fotos.
    en die foto is leuk met die 2, hebben ze niet de hoofdjes aan mekaar gestoten? saf kan nog zo lekker ongecontroleerd met zijn hoofd te keer gaan.

janette wat leuk de fotos op de kinderboerderij. mijn man ging toen mijn dochter klein was (en het nog leuk vond) altijd iedere week langs de kinderboerderij. dus dat zal binnenkort met saf ook wel weer gaan gebeuren.

wij hebben trouwens achter ons een weiland, daar staan schaapjes en ezels en ponys. ieder jaar worden daar lammetjes geboren, erg leuk om te zien.

vandaag zijn we naar de ggd geweest voor de bcg. lag die lekker te slapen, moesten we hem wakker maken en was die helemaal vrolijk. moest die heel goed worden klemgezet op schoot, en hij maar lachen... tot de prik....
    gelukkig kan hij hier vandaag geen last van hebben. over een paar weken komt er een blaasje. en dat kan openknappen, en daar houd die een klein littekentje aan over.
    we hadden het er over met de arts en die zei ook, het is zielig zo`n prikje, maar die ziekte die er mee voorkomen word is veel erger. ze kunnen daar een vorm van hersenvliesontsteking van krijgen, en daar komen ze dan zwaar gehandicapt uit. brrr

en vrijdag mag die weer naar het bureau, weer 2 prikken, arm ventje

3. @Slingding: Jeetje, wat vervelend! Weer een kwaaltje erbij... Ik hoop voor je dat het snel weer over is. Enne... nee, je bent geen slechte moeder wanneer je Kailynn gewoon naar het kdv brengt terwijl jij thuis bent. Jíj kan kan in die tijd eens lekker bijkomen en daar profiteert Kailynn dan ook weer van!

@Duckie: Wij gaan in juni een weekje naar Corfu met Jasmijn. Wij hebben gekozen voor een hotel, maar onze kamer heeft wel een keukentje en een aparte slaapkamer voor Jasmijn. Wat een mooie foto trouwens van Demi...

@Eve: Je hebt gelijk, Koen lijkt echt veel op Otje. Sara heeft mij namelijk Otjes babyalbum laten zien (héél schattig...) en die twee lijken als druppels water op elkaar. Heel leuk!

Behalve op visite bij Otje (dat overigens hartstikke gezellig was...) ben ik 's morgens nog voor de tweede keer naar babyzwemmen geweest. En daar is mij toch iets stoms overkomen...
    Ik was al met Jasmijn in het water toen een van de andere moeders met mijn autosleutels binnenkwam. Ze vroeg van wie die bos was en dat ze de sleutels bij de aankleedkussens zou neerleggen. Maar toen ik na het zwemmen weg wilde gaan, bleken de sleutels onvindbaar. We hebben wel een half uur lang met 10 mensen gezocht! In de groep na ons zat gelukkig een moeder bij mij uit de straat en zij heeft mij thuis gebracht. Mijn moeder was inmiddels al naar mijn huis gekomen (ik had namelijk dus ook meteen geen huissleutel meer...) Vervolgens heeft mijn moeder me (met de reservesleutels) terug naar het zwembad gebracht. Ik moest mijn auto wel gaan halen, omdat ik dus met Otje had afgesproken. Op weg naar het zwembad kreeg ik een telefoontje van de Thuiszorg. Mijn autosleutels waren terecht! Wat was nu gebeurd? Die moeder die mijn sleutels uit de kleedkamer had meegenomen, vond het bij nader inzien toch niet zo'n goed idee om ze bij de aankleedkussens te leggen en stopte ze vervolgens in haar tas met de bedoeling ze mij na de les terug te geven. Dit was ze dus alleen vergeten en ze is met mijn sleutels naar huis gegaan. We hadden dus nog wel uren kunnen zoeken! Maar met een beetje haast en vliegwerk was ik dus 'maar' een half uurtje te laat bij Otje... (Oeps, beetje lang verhaal...)

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo kailynn is naar het kdv en ik ga gauw even mijn mandje in dus kom later terug op jullie verhalen die ik wel even snel gelezen heb!
    doeg!

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou lola dat is ook lekker dan. voor hetzelfde was ze er vandaag achter gekomen. ik zou daar wel chagie van worden. gelukkig is het nog goedgekomen.

zo ik heb net lekker een grote gevulde koek met noten naar binnen gewerkt. leuk zo`n man die even de koekjes fabriek inloopt om wat op te halen voor het werk, en gelijk wat meegeeft voor thuis. alleen bij mij is dat nooit veilig.

de zon die komt hier lekker door. het was vanochtend best fris en dan vind ik het best wel moeilijk om kleren voor de kleine uit te kiezen.

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

al die vakanties, wij hebben nog niks geboekt maar willen er toch wel ff tussenuit ondanks de verhuizing. dit keer zullen we een huisje huren ofzo weten nog niet waar. we hebben geen zin om ook nog de caravan op te halen en dan daar alles in te laden vandaar. komt met de herfst vakantie wel weer.

vwb het afvallen debbie; wat ik al eerder adviseerde zou ik echt doen als ik jouw was hoor, naar een voedingsdeskundige gaan en persoonlijk laten begeleiden, en als je het ff niet meer ziet zitten (dus als je weer wat wilt snoepen ofzo) kun je mss iemand bellen ofzo....

ik moet nog 4 kilo kwijt maar wil er 6 kwijt ;) . ga 1 mei weer sporten.

vwb de ongie; mmmm, hier ook al weer normaalste zaak van de wereld hoor, hier de 5e keer alweer gepasseerd of is het alweer de 6e :rolleyes:

duckie; wat een mooie foto zeg en wat is demi een knapperd zeg,

molly; lijkt me geen fijn idee als hij zo weinig slaapt op het kdv, hopelijk is dit eenmalig.
    en hoe was het met je vriendin? hopelijk goed

eve; vwb de tandjes, ik zie nog niks hoor maar goed hopelijk voor hem is het snel over en als het tandjes zijn horen jullie het als eerst ;) . maar hij is ook de oudste hè, volgende week vrijdag alweer 6mnd.

janette leuke foto's; is dat jullie hond? gaat het ook zo goed?

noura; vervelend al die prikjes hoor, en ja beter ff dan een prik dan een soort hersenvliesontsteking

otje/lola; wat een leuk stel zeg; enne roodharig is tegenwoordig erg zeldzaam wees er maar trots op hoor. vind het mooi.

vanmorgen naar het gemeentekantoor gegaan, moest mijn rijbewijs verlengen. maar ik stond bij het cbr nog medisch bekend terwijl ik niet meer medisch ben zeg maar. was al vanaf februari bezig! nu kan ik mijn rijbewijs 2mei ophalen een pasje. ik heb het helemaal gehad met het cbr. als wij nu leerlingen willen laten afrijden duurt het gewoon ruim 4 mnd voor ze kunnen afrijden eerder zijn er geen plekjes meer! mss hebben jullie het gehoord via het journaal maarre ik ben het echt helemaal spuug...grrr sorry hoor ff geklaag.

verders niet zoveel te melden hier, morgen weer werken. en donderdag naar cb. spreek jullie later.

gr saskia

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    de hond is van me schoonouders en als we met z'n allen zijn gaat het prima tussen die 2 maar is me schoonmoeder alleen met teun en de hond word ie jaloers en wil ie ook aandacht terwijl ze anders nooit komt voor een ai.......maar we laten ze niet alleen hoor....je weet nooit

wij zelf hebben een kat en in de week dat we weg waren heeft ze dus in teun zijn bed geslapen......vergeten de deur dicht te doen....nou ja ff schoone lakens en teun kon weer slapen
    maar tussen de kat en Teun gaat het prima....de kat likt teun zijn hoofd als ik hem de fles op bed geef...hee llief

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo ik ben weer uit mijn mandje gekomen, echt slaen lukte nie maar wel even lekker gelegen zonder op te hoeven letten of kailynn al wakker wordt ik ga haar zo halen als ik uit gekolft ben.

zaterdag gaan we naar een optreden van the bleu man group in amsterdam, heb ik als verrassing gedaan voor mijn man maar hij rade het al.

Jannett onze poes is ook erg lief voor kilynn en de likjes zijn hier ook bekend.
    Leuk die foto's bij de dieren.

Lola en otje we worden toch wel op de bruiloft uitgenodigd he?

Hoe doen jullie het me de beebs naar het buitenland met identievicatie?

Ja saskia je kan al examens aanvragen bij de eerste les dan komt het misschien uit en de zomer periode doet er ook geen goed aan op de wachtlijst.

9. hallo allemaal,

tweede dag stage zit erop. De leekracht vond het heel goed. Alleen turnen was wat minder, maar dat doe ik zelf niet graag en dat merk je dan ook wel.

Morgen gaat Liene mee naar de klas. ben benieuwd hoe dat gaat gaan.

En nog steeds geen controle gehad. Bah! Ik zou graag hebben dat dat achter de rug is, want je zit zo steeds naar de deur te kijken bij elk kikje.

ivm de menstruatie, hier nog steeds niks, maar ik zit nog wel volledig op bv.

Dat gaat nu trouwens goed met de stage. 's Morgens eten geven en dan onder de middag vlug naar huis en eten geven en dan 's avonds weer.

Voor de rest ik heb alles wel gelezen, maar ga even niet reageren. Ik moet nl nog één les uittypen tegen morgen en om 8umoeten we naar de cursus nfp (tweede les).

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft het vannacht ook weer goed gedaan. Van 23.00 tot 8.00. Echt niet te geloven :D

@Otje: Wat goed dat Koen zo doorslaapt op 4 flessen. Ga je nu de 5e laten vallen?

@Noura: Misschien een domme vraag: maar wat is bcg?

@Saar: Heb waarschijnlijk iets gemist. Maar op wat voor controle zit je te wachten?

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zooo, wij zijn het weekend in limburg geweest, ff bij mijn moeder, zus, broer en een vriendin geweest. Is nog een heel gedoe om dat allemaal te redden, maar je wilt iedereen zo af en toe toch weer eens zien :(

Volgens mij heeft Jikke een sprongetje gehad. Ja ik weet 't...alles wordt op een sprongetje gegooid, maar daar doe ik niet zo aan eigenlijk.
    Ze mag zo nu en dan best wel een minder dagje hebben zonder reden :) maar nu leek het toch verdraaid veel op een sprongetje.
    Wel jammer...zijn we eeen keer bij mijn moeder op visite, huilt ze veel. En dit terwijl het normaal zo'n lachebekkie is. Nu ligt ze zichzelf ook weer in de box te vermaken.

Fijn Eve, dat Fynn het nu zo goed doet ´s nachts :p

Jikke had al een paar nachten héél erg goed doorgeslapen op 4 flessen. Dit weekend lukte dat dus écht niet. We moesten al behoorlijk rekken om niet over de 5 flessen te gaan. 's nachts sliep ze gelukkig wél gewoon door. Misschien tocht iets te maken met het sprongetje?! Otje, Koen had dat toch ook, dat hij dan meer honger heeft?
    Gisteren weer 4 flessen en lekker lang geslapen.

Hier gaat het met de katten ook heel goed. Mijn katten houden niet zo van kleine kinderen / baby's. Ze blazen er altijd naar en raken ervan in paniek. Het verbaasde ons dan ook. Ze zijn zo lief voor jikke. Laatst had ze per ongeluk een staart te pakken. Simba draaide zich om, rook ff aan haar en het leek alsof ze wilde zeggen...."oohhh, jij bent het, oké" :D

De hond is ook heel lief voor haar, maar soms nog een beetje ontstuimig. Ze is nog jong (10 mnd) en een flatcoat heeft op die leeftijd nog errug veel energie. Maar ik ben er niet bang voor dat ze Jikke ooit iets zal doen, al laat ik ze natuurlijk nooit alleen samen.

Deze foto is al van een tijdje terug

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wat een mooie banner noralien!

13. eve: ik bedoelde controle van mijn school uit. Er komt dan een pedagoge onverwacht op bezoek.

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Dank je.
    Ik ben alweer een nieuwe aan't maken :D

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jij zit ook niet stil, noralien

16. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal!

Cynthia: ik ben 2 weken geleden met mijn school als bedrijfsuitje naar The Blue Man group geweest, het was erg gaaf. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    enne, als ik schoolvakantie heb, en het KDV is open (dat is niet altijd zo), ga ik hem ook gewoon brengen, hoor. Dan houden we toch een beetje de regelmaat erin, daarnaast is het ook wel lekker om even aan jezelf toe te komen. Volgens mij doen al mijn collega's met kleine kinderen dit, en dat zijn vast ook allemaal goede moeders!

Iemand vroeg of ik wist wat er niet goed gaat op het KDV, het is echt slaaptekort. Hier wordt hij ook na 40 minuten wakker, maar valt weer in slaap, daar gaat hij dan heel hard huilen, ik denk omdat hij niet in zijn eigen bed ligt, of omdat het te lawaaierig is. Ik weet vrij zeker dat als hij er goed zou slapen, er niks aan de hand zou zijn. Volgens de leidsters is dat ook een kwestie van wennen. We zien wel. Vandaag was mijn schoonmoeder er, en ging het super!

voor een paar kilo alvallen vond ik "streep je slank" ideaal. Ik moest 5 kilo afvallen, en dat was binnen een maand gebeurd. Je koopt dan het "streep je slank" dagboekje en houdt bij wat je eet, en streept alles weg, je mag 130 streepjes zetten (is 1300 calorien), en dat is goed te doen. Je ziet ook meteen hoe calorierijk sommige dingen zijn (grootste les: mijn schaaltje cruesli 's ochtends bleek 44 vakjes wegstrepen te zijn....oeps, het leek zo gezond...

Lies

17. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Oh ja, leuk die foto's op de kinderboerderij. Vond Teun de dieren ook al interessant? Ik heb het idee dat Thijs het nog helemaal niet door heeft.

Trouwens: Thijs rolt nu van zijn buik naar zijn rug en heeft vrijdag ook geschaterlacht (en ik hier nog schrijven dat ik dacht dat dat nog wel eens lang kon duren!) Hij heeft ook heel veel lol op zijn aankleedkussen trouwens!

Lies

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik dacht ook dat cruesli zo gezond was, en dan te bedenken dat ik er niet een bakje van eet.... maar eerder een schaal, en dan meer cruesli dan yoghurt of melk... (soms eet ik zo het halve pak leeg)

eve, is niet dom hoor, bcg is tegen tuberculose. er worden wat tubercul bacterieen ingespoten. na 5 a 6 weken kan er een wondje ontstaan en na ongeveer 6 tot 12 weken is het weer genezen.

morgen verjaardag bij mijn schoonzus, ga ik ook even langs mijn moeder. ze heeft vandaag een positief gesprek gehad met een van de chirurgen. volgens deze zou de operatie weer korter duren, beetje dubbel die verschillende informatie. maar hij was heel positief, en de operatie was voor hem niet zozeer het probleem, maar vooral de tijd erna. er mogen vooral geen complicaties optreden. het word wel steeds spannender. maar ik ben wel blij dat de arts mijn ouders goed uitlegt, en probeerd hun op het gemak te stellen. hij belt hun zelfs in de avonduren op zijn vrije dag, en ze hebben ook zijn prive nummer gekregen, zodat wanneer ze vragen hebben ze hem gerust mogen bellen.

19. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Noura: ze hebben het getroffen, met zo'n betrokken arts. Dat hoor je ook wel eens anders. Fijn dat er toch vooral positief nieuws komt...

Valt tegen he, van die cruesli.... wij aten met z'n tweeen zeker drie grote pakken per week op. We vinden het zo lekker!

Lies

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Lies: Jammer dat Thijs het nog niet zo naar z'n zin heeft op het KDV. Het is ook allemaal heel nieuw voor die kleintjes. Hij heeft inderdaad vast nog even tijd nodig om te wennen.

Debbie: het valt niet mee...afvallen. Ik zit in het zelfde schuitje. Moet ook een boel kwijt. Ben sinds vorige week met weight watchers begonnen en dat bevalt me heel goed. Ben ook benieuwd of het resultaat er ook naar zal zijn.

Molly, waar moet Dain dan slapen als hij op het KDV niet op de slaapkamer ligt. Prachtig he, dat schaterlachen, demi doet dat nu ook zo nu en dan.

Eve, foto heb ik inderdaad zelf gemaakt. Je ziet onderin nog een klein stukje van m'n vingers. Demi vindt het aankleedkussen ook leuk. Maar nadoen wat ik doe is er niet bij hoor.

Suusje: helaas, ik geef geen borstvoeding meer. Misschien moet ik gaan bedelen voor wat moedermelk ;) .

Eve, fijn dat Fynn zo goed blijft slapen!

Noralien, mooie banner!

Lies/Noura: je hebt ook cruesli light, maar die is nog niet half zo lekker.

Noura, wat fijn dat de arts zo betrokken is en dat ze er altijd terecht komen. Je hoort inderdaad vaak anders.

Ik ga morgen even met Demi naar de dokter denk ik. Ze is al een paar weken verkouden en die ontstoken ogen worden steeds erger, het is ook helemaal rood rondom. Probeer het goed schoon te houden met afgekoeld gekookt water, maar het helpt nog niet echt. En daarbij hoest ze heel lelijk.

We hebben hier thuis trouwens een grote verbouwing voor de boeg. We starten rond hemelvaart. Zie er best wel tegenop, vooral met Demi. Maar als het niet gaat ga ik denk ik maar met haar naar m'n ouders. Als er teveel herrie is om te slapen ofzo.

Deel Deze Pagina