nee dat was ook wat ik dacht, een arts geeft echt niet al zijn patienten zijn privenummer. vandaag was ik met saf eerst naar ggd geweest, toen naar huis even geslapen, en smiddags naar een vriendin waar die veel wakker is geweest. onderweg viel die even in slaap maar thuis weer wakker dus hij heeft weinig geslapen vandaag,en was vanavond ook behoorlijk huilerig. je merkt toch echt dat als die uit zijn ritme gehaald word dat die daar niet tegen kan. morgen gaan we een middagje weg, hoop maar dat het dan wat beter gaat. ik vind het best lastig om kleding te kiezen met dit weer. het was eerst best fris vandaag, maar zo gauw de zon doorkomt word het al gauw warm. en in de maxicosi al snel broeierig, de auto kan ook al lekker voorverwarmen, als die even in de zon heeft gestaan.
Noura: Wat fijn dat die arts zo goed is zeg met dat privenr en zo. Echt attent. Qua kleding vind ik het nu ook heel lastig met Koen. Het is toch best benauwd. Soms denk ik wel eens... we zitten nu eind april... en tis soms al zo warm. Ojee, wat gaan we nog krijgen in juli/augustus? Want dat zijn normaal de hete maanden... Duckie: Ik ben zelf ook even bezig geweest met weight watchers. Op zich werkt het principe goed want je mag eigenlijk alles eten als je maar binnen je puntentotaal blijft. Alleen wat ik merkte was dat ik op een gegeven moment de heeeeeele tijd zat te denken aan die punten. Werd er gewoon gefrustreerd van en daarom ben ik toen weer met WW gestopt... Wat gaan jullie verbouwen trouwens? Lies: Jammer dat het nog niet zo geweldig gaat op het KDV. Hopelijk komt er snel verbetering in. Noralien: Idd leuke banner! Ja Koen heeft idd ook wel eens gehad dat als ie in een sprongetje zat, sneller honger had en zo. Eve: Fijn dat Fynn weer zo goed heeft geslapen! Koen heeft het gisteren weer goed gedaan op zijn 4 flessen. Hij heeft er eigenlijk 4 1/2 gehad.... 7.00 uur: 1e fles 10.30 uur: fruithapje 11.30 uur: 2e fles 15.30 uur: 3e fles 19.00 uur: 1/2 fles (90 cc + 3 schepjes) 20.30 uur: 4e fles Om 21.00 uur ging ie naar bed en heeft geslapen tot vanochtend 7.30 uur. Ik vind het eigenlijk wel heerlijk zo. En die halve fles van 19.00 uur gisteravond maakt net dat ie het allemaal wat beter red op een dag. Ik heb niet overlegd met het CB of ik over mag gaan op 4 flessen maar denk van wel. Koen woog begin april al 6650 gram en zal nu wel dik boven de 7 kg zitten denk ik (moet 2 mei weer naar CB) dus dat zit wel goed. Hij ligt nu trouwens alweer in bed. 's Ochtends is ie snel moe. Hopelijk blijft ie even slapen... Over het KDV trouwens. Ik begin dus 7 mei met werken en vanaf 1 juni kan Koen ook naar het KDV. Hij gaat dan 2 middagen van 11.30 tot 17.30 uur. Ben heel benieuwd hoe het gaat... Ik had ook nog even een vraagje. Steef en ik hebben allebei van 29 juni tot en met 22 juli vrij. 3 Weken dus. We gaan de 1e week naar Portugal en dan nog 2 weken thuis. Is ook leuk voor Sara want die heeft natuurlijk 6 weken vrij. Maar nu was ik aan het denken wat ik zal doen met Koen en het KDV. Want hij is dan 1 maand lang naar het KDV geweest en dan begint ie misschien net te wennen en dan weer 3 weken niet. Das wel lang denk ik. Als we naar Portugal zijn dan kan ie natuurlijk niet maar dacht er zelf eventueel aan om hem die andere 2 weken wel te brengen. Wat zouden jullie doen? Went een kindje al na 1 maandje op het KDV? Of kan ik hem gewoon die 3 weken thuis houden? Ik heb Koen net in bed gelegd en hij heeft een klein badstoffen beertje in bed en als hem die voor houd dan pakt ie m echt met 2 handjes aan en dan knuffelt ie er mee. Zo lief! Zo, nu stop ik... lang verhaal geworden en krijg zo bezoek van vriendin met een 2ling van ruim 1 1/2 jaar. Gr Otje
Nou, haha, het uitslapen was van korte duur. Vanmorgen was Fynn weer vrolijk om 5.00 wakker. Hij valt dan wel steeds weer ff in slaap. Maar op de momenten dattie wakker is kletst ie zo hard dat ik ook weer wakker wordt. Al met al toch nog tot 8.00 in m'n bed gelegen en af en toe geslapen. Maar lekker is anders. Snap er echt nog steeds niks van. Alles gaat precies hetzelfde maar toch is het elke ochtend maar weer afwachten hoe laat meneertje wakker wordt. Raar hoor Oeps, hier is de cruesli ook favoriet En ze zeiden vd week op m'n werk dat ze me wat 'gevulder' vonden. Zou het daardoor komen? @Noura: Wat goed dat het gesprek met de artsen positief was. En wat een geruststelling dat de arts altijd bereikbaar is! @Duckie: Fynn heeft ook nog steeds last van z'n hoestje. Heb Bisolvon druppels van de arts. Het slijm komt nu goed los. Maar duurt wel lang voordat het helemaal weg is, denk ik. @Otje: Denk niet dat een kindje na 1 maand al zo gewend is dat je z'n ritme verstoort als je hem niet brengt hoor. Bovendien denk ik dat 2 middagen sowieso te kort is om echt een ritme te creeeren. Ik zou hem lekker gezellig thuishouden Tenzij je natuurlijk even een middag voor jezelf wilt. Wat grappig dat je Koen om 19.00 een klein flesje geeft. Zou ik nooit bedacht hebben. Vrees alleen dat Fynn het op een brullen zet als ie zo'n klein flesje krijgt. Heb ook echt nog niet het gevoel dat hij zonder 5e fles kan. Ik heb wel besloten dat ik het ga proberen als hij 5 maanden is. Kleding vind ik idd ook lastig. Heb helemaal geen tshirts met korte mouw in z'n maat. Had niet gedacht dat het nu al zulk mooi weer zou zijn en blijven. Vanmiddag dus toch maar ff een paar kopen. Nu heeft Fynn gewoon een katoenen hansopje aan. Met driekwart mouwen en pijpen. Knaloranje
otje over het kdv, als wij vakantie hebben dat is ook in begin juli gaan wij ook 1 week weg maar daarna gaat kailynn gwoon in haar ritme verdder van 1 week wel 1 week niet want anders zou ze 7 weken (arno zit in onderwijs) niet gaan en dan weet ze helemaal niet meer wat het kdv is, ze in dan ook al ruim 6 maanden dus zal het allemaal wat beter door hebben. Kailynn houd het in de morgen ook niet zo lang uit en ligt ze weer eerder in haar bedje na de fles. Ga wat doen... doei
Eve: Om even snel te reageren op het halve flesje: Koen is het er dan niet heel erg mee eens maar als ik hem dan meteen zijn speentje geef dan is het goed en rekt ie het nog wel even tot de laatste fles rond 20.30 uur. Gr Otje
bij kailynn is het ook soms dat ze geen genoegen neemt met een klein flesje (na de bv) en gelijk despeen erna geeft uitkomst, het lijkt dat haar zuigebehoefte nog niet bevredigd is maar ze heeft wel genoeg gegeten.
Meiden waar kopen jullie je t-shirts en korte broeken? Ik wil er namelijk een aantal bij hebben in maat 68, maar vind het maar moeilijk en wil niet al teveel geld uit geven dus.
@Otje: Op het kdv waar Jasmijn straks naar toe gaat, kun je dagdelen die je niet 'gebruikt' opsparen (wel ruim van tevoren aangeven...) Je kunt ze dan weer 'opnemen' wanneer je om de een of andere reden een keertje extra opvang nodig hebt. Misschien is dit ook voor jou een optie. Zo niet, dan zou ik Koen gewoon die twee middagen per week naar het kdv brengen. Die tijd kun jij dan gebruiken om iets te doen waar je anders nooit aan toe komt of om samen iets met Sara te doen. Als Koen dan weer thuis is, heb je dan ook weer alle tijd en aandacht voor hem! Ik zit ook met het 'kleertjes-probleem'. Ik had wel al een paar echte zomerkleertjes voor Jasmijn, maar niet in maatje 62. Die kleertjes zijn haar dus nog allemaal te groot (maatje 68). Ik heb vorige week dus ook maar snel twee goedkope setjes gekocht. Mocht het weer omslaan en Jasmijn kan ze niet meer dragen, dan is dat dus ook geen ramp...
Ik vind dat ze bij Zeeman echt veel leuke shirtjes hebben voor weinig geld. Of bij Hema of zo. Succes! Lola: idd slim om te vragen of je die dagen kunt opsparen dat Koen niet komt. Mocht dat niet kunnen denk ik dat ik hem bijv. 1 week wel breng om dan idd wat leuke dingen met Sara te ondernemen. Gr Otje
hallo allemaal, hier niet het kleedjesprobleem. Ik heb nl van een buurvrouw van mijn stiefmoeder alles kunnen lenen en die had een voorjaarsbaby. Dus nu zijn al de kleedjes in mt 62, zomerkleedjes, dus ideaal nu! Vandaag was Liene mee naar school geweest. Ze was echt een superbaby. Ze rolde als ik zei dat ze kon rollen, ze sliep als ik begeleide activiteiten moest geven en ze was vrolijk wakker wanneer ze mee moest doen. Echt leuk dus, maar nog steeds geen controle gehad. Groetjes, ga nog wat typen (nog twee lesjes moet ik doen). Saartje
hi hi, ik heb alles gelezen maar reageer ff niet komt volgende keer weer. wil wel ff zeggen dat ik het een lieve foto vind van nouralien met haar hondje, lijkt een beetje op mijn hondje alleen is geen flatcoat. ik ga is kijken wat ik straks ga doen ivm de laatste kilo's eerst maar is bijtanken qua slaap en sporten (beetje tegenstrijdig klinkt het maar is voor mij ook ontspanning) en dan kijken hoe het met het gwwicht staat hihi. verders gaat alles goed hier moet zo weer werken, laatste uurtje motor, denk dat ik er met een motor achteraan ga is zo lekker weer. ff een vraag en een mening; vraag; zijn er hier mensen die wanneer ze een heeeel klein stukje in de auto moeten hun kindje alleen ff vasthouden tijdens de rit? mening; ik vind dit persoonlijk echt niet kunnen, maargoed dit is persoonlijk natuurlijk, er schuilt ook in elk klein (stukje) hoekje een gevaar toch!? ik vraag dit omdat ik iemand dicht in mijn omgeving nu weer voor de 2e keer zie doen en het dus niet goed snap, omdat ik ook weet dat zij altijd juist erg op de veiligheid is gesteld van haar kinderen. maargoed vind het leuk om jullie meningen en argumenten te horen. nou ga weer stoppen moet zo weer aan de slag gr saskia
Melliemel: Even reageren op jou ding over op schoot zitten in de auto... Ik vind dat dus echt niet kunnen. Ook al is het maar een heel klein stukje. Want ook in dat kleine stukje kan (helaas) wel iets heel ergs gebeuren.
hier ook snel een reactie: ik vind dat ook niet kunnen. Het is zo'n kleine moeite om de maxicosi of kinderstoel te nemen. Als er iets gebeurt, vergeef je het jezelf nooit meer.
Absoluut NOT DONE! Belachelijk! Lijkt Britney Spears wel, haha! Debbie: bij Wibra en Hema hebben ze voor weinig geld shirts met korte mouw. Noralien: leuke hond hebben jullie! Gisteren heeft Mika zich voor het eerst van buik naar rug gedraaid. Volgens mij was het nog een toevalstreffer, maar het zal niet lang meer duren voordat hij bewust door heeft hoe het moet. Saar: ideale baby is Liene zeg! Leuk! Otje: ik breng Mika gewoon naar het kdv, ook als wij straks alweer terug zijn van vakantie, maar nog wel vrij. We betalen ervoor en wij hebben dan tijd voor andere noodzakelijke dingen waar we nu niet aan toe komen. Daarnaast werkt ons kdv ook met een regeling dat je dagen mag ruilen. Als je dus een keertje niet komt, mag je er een andere dag voor terug nemen (in overleg uiteraard). Groetjes!
helaas kan het bij ons kdv niet omruilen of opsparen van dagen helaas helaas helaas. net weer even een poosje geslapen en ga na het kolven lekker mijn kleine meid halen! kom vanavond hier weer langs
Zo, de 3e prikjes zijn binnen. Heb alleen wel bijna een uur zitten wachten bij het cb Ze zeiden: Ja, we lopen een beetje uit. Een beetje? Fynn heeft zich erg goed gehouden. De laatste 10 min werd ie het wel zat en bovendien was het tijd voor z'n fles. Na de prikjes dus snel de fles gegeven nog op het cb (hoewel ik het daar eigenlijk spuugzat was). Ik was de laatste dus de lichten gingen al uit. Zat ik daar met kind en fles Maar gelukkig is het ook een soort wijkcentrum dus ik zat niet helemaal alleen hoor Fynn ligt nu erg te jengelen. Weet niet of het van de slaap is (hij heeft vandaag nml nog maar een half uur geslapen) of dat het van de prikjes is. Zal wel een combinatie zijn. Heb bij Zeeman een tshirt met korte mouwen, een rompertje en polo shirtje aan een stuk, en een survival blousje met korte mouwen gekocht. Dat moet voorlopig even genoeg zijn met dit weer. Ben meteen Fynn z'n kledingkast gaan opruimen. Had toen ik zwanger was alles op maat gesorteerd. Met het idee van: als het ene stapeltje niet meer past ga ik naar het andere stapeltje. Bij nadere inspectie blijkt nu dat hij de meeste kleertjes maat 68 (en zelfs een paar 74) al aan kan. Verschilt echt enorm per merk. Heb nu dus alles opnieuw ingedeeld @Saskia: zou Fynn ook nooit los op schoot nemen in de auto! Maar moet wel eerlijk toegeven dat we hem een keer vervoerd hebben in de kinderwagenbak op de achterbank Hij had toen 's avonds erg veel moeite met slapen en toen hij eindelijk sliep (bij mijn ouders) vonden we het zonde om hem in de maxi cosi te hijsen.
lianne wat een leuke avater heb je van Dimphy. ik moet toegeven dat ik 1 keer vergat haar vast te zetten met de maxi cosi ik kwam er achter toen ik al aan het rijden was heb toen gauw de gordel er rond gedaan! bij ons op de peterspeelzaal heerst de waterpokken dus hoop dat het kailynn bespaard blijft want als ze jonger dan een jaar zijn kan het zijn dat ze ze later nog een keer krijgen nou liever niet maar je kan er niks aan doen.
Hoi, Het kleertjesprobleem valt hier wel mee, al heb ik geen korte broeken, maar als ik thuis ben laat ik m lekker in zijn romper, zonder broek erbij. Vanmiddag ben ik bij 2 vriendinnen langsgeweest en toen heb ik zijn broek gewoon tot boven zijn knie gerold. Shirtjes heb ik er wel een paar van (vooral mijn moeder kan niets laten hangen in de winkel!). Mijn probleem komt straks bij maat 74, daar heb ik nog geen enkel rompertje van en nog maar een paar truien (gezien de tijd dat ie maat 74 past ook niet zo handig). Ik heb wel hetzelfde probleem als jij Eve, ik ben steeds alles op elkaar aan het leggen van verschillende maten, want maat 68 past hij ook al aardig wat van. Vind het wel jammer dat het zo snel gaat hoor! Mijn vriendin waar ik vanmiddag was heeft een 2ling en zij heeft allemaal korte broekjes op e-bay gekocht, nog niet gedragen voor 1 euro per stuk. Waarschijnlijk een zomerbaby die in de winter maat 62 had Over het vervoeren van de baby zonder stoeltje, dat vind ik niet kunnen, ik zou het mezelf inderdaad nooit vergeven als er net dan wat gebeurt. Gaat er eigenlijk nog iemand spullen verkopen met koninginnedag (kleertjes ofzo )?