December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn is vandaag erg serieus. Vanmorgen kon er amper een lachje af. En op het kdv vertelden ze me ook dat hij niet echt in z'n hum was. Vond niks leuk en zat alleen maar heel observerend om zich heen te kijken. Ach, hij zal z'n dag wel niet hebben. Of misschien bereidt ie zich wel voor op de volgende sprong :D

@Janette: Fynn heeft precies hetzelfde patroon :D Wordt ook zo rond 5.00 wakker en ligt dan te kletsen tot ongeveer 5.30. En vervolgens weer rond 6.30. En valt dan ook weer in slaap. Hij krijgt de fles dan meestal tussen 7.30 en 8.00. Wel grappig dat dit dus kennelijk een veel voorkomend slaappatroon is. Minder is dat ik dus ook steeds om 5.00 wakker wordt. Slaap daarna wel weer maar niet meer zo diep. En wederom vind ik Teun op Fynn lijken op die foto. Ben benieuwd of dat in het echt ook zo is :D Kom je naar de meeting?

@Noura: balen dat Saf zo van streek was. Maar nu is hij gelukkig weer lekker thuis :D En is het echt zo'n probleem dat hij z'n hoofdje niet optilt als je hem aan z'n armpjes omhoog trekt? Als hij op z'n buik ligt kan hij het toch ook goed?!

@Lies: Je zult iig mooi weer hebben! Ben benieuwd hoe het kamperen gaat bevallen met Thijs erbij.

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

probeer weer ff te reageren, ben niet zoveel online hoor ja om ff te lezen maar ben lekker aan het genieten van het mooie weer en probeer alle tijd qua rust te benutten om bij te tanken.

batchie; zo hee wat is vishesh alweer groot zeg, ja hij zal wel goed in de gem lijn groeien zeker? ik werk niet full time dus kan hier niet over meepraten. maargoed ik denk dat ik het zowieso niet zou trekken om 5 hele dgn te werken 40 uur en dan ook nog eens huishouden en een kleintje, dan heb ik geen eigen tijd meer vind ik maar niks.
    ah wat leuk 2 tandjes heeft hij er veel last van gehad? hier wss wel last alleen zie ik ze nog niet hoor.

vales; wat een rot nieuws zeg voor je schoonzusje wens ze veel succes, enne wat naar voor elize hoop dat ze snel opknapt.

molly; werk jij ook 36/40 uur? petje af hoor.

noura; nou heel veel succes met je moeder hoor, en fijn dat je door haar vechtersmentaliteit erg word opgebeurt. echt goed van haar.
    de donkere wenkbrauwen zijn ook van beide mijn man heeft echt zwarte wenkbrauwen en ik donkerbruin. beide dikke (is voor mij niet altijd mooi zeg maar ;)

eve; wat goed van fynn! leuk hè, ik vond het ook altijd leuk om te doen(die schriftjes zo bijhouden ed, in de tijd dat ik op het kdv werkte) en leuk dat er een photograaf komt

oh ja en vwb die leuke dingen maken voor moederdag; vond ik ook altijd leuk om te doen bv voetafdrukken maken van de babies, met verf handafdruk (kindvriendelijke verf) op een kaartje etc

janette; teun ook al wat goed joh, echt leuk om te horen dat het nu snel gaat.

noralien; lekker dat je een geslaagd uitje hebt gehad.

noura; hij is ook weer goed gegroeid zo te zien,

lies32; thijs ook alweer zo netjes gegroeid. ik heb het op het cb aangegeven vwb groente/fruithap en zij gaf aan mij aan dat ik het heel netjes deed en dat ze idd als richtlijn met bv altijd 6mnd aangeven maar dat dit ook goed was. ieder cb zegt weer wat anders hè.

noralien; lekker gardameer.... wel ff eindje rijden of ga je met het vliegtuig?

eve; vwb de reaktie die jij gaf aan noura, het lijkt mij ook nog geen probleem maargoed volgens de richtlijnen :rolleyes: ....maarre ff bijdehand doen als hij op zijn rug ligt gebruikt hij andere nekspieren dan als hij op zijn rug ligt. iig is het een andere beweging de één is vooruit en de ander is achteruit ;)

zo hehe weer alles bij geschreven. hier heeft orlando (ik ook) ook last van de warmte hoor, vanochtend ging het goed maar vanmiddag.....rampenplan. nou slaapt ie ff hoop dat het nu doorslapen word we zien wel.

nou zal jullie na het weekend en na koninginnedag pas weer spreken denk ik dus jullie allemaal fijn weekend en fijne koninginnedag voor als jullie het vieren.

gr saskia

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal.
    Ze is vandaag naar de dokter geweest en die zegt dat ze het nooit zo hadden mogen zeggen ze krijgt donderdag eerst een echo en dan kijken ze verder.
    Het rare is dat haar kindje al 12 cm is nou als het 10 weken zou zijn zou dat dus niet klopen heb op internet gekeken en je kindje is dan al ongeveer 15/16 weken oud als het 12 cm is,kijk en als ze dus al verder is dan kan het ook kloppen dat de blaas al werkt,maarja we wachten 3 mei wel af.

@Noura heel erg veel succes met je moeder en ze klinkt als een sterke vrouw.
    En gelukkig zijn het voorlopig de laatste prikjes,ik moet 7 mei :(

@Slingding ik had het ook al gelezen van die foto-albums ik ga er zeker weer 1 maken vind het zo leuk en echt niet duur.

@Janette die fietskar klinkt ideaal en wat leuk dat Teun het zo geweldig vond.

@Molly en Nynke ik zie mijn schoonmoeder al 3 jaar niet meer en Johan ook niet ze doet ons alleen maar pijn en maakt alleen maar ruzie en gaf ons alleen maar stress dus hebben wij besloten om geen contact meer te hebben met haar en wat een rust geeft dat zeg.
    Ik heb een paar jaar geleden ook anderhalf jaar geen contact gehad met haar alleen ging Johan er nog wel heen 1x in de maand ofzo dus ik dacht op een gegeven moment we proberen het weer maar na een half jaar ging ze weer beginnen en was Johan het ook helemaal zat dus hij wil niks meer met haar te maken hebben.

Ik heb Wessel vandaag voor het eerst 70cc sap van Olvarit gegeven en hij vond het erg lekker,ik twijfel alleen of ik er wel goed aan doe.
    Ik geef hem nu bijna elke dag groente er zit ook weleens een dag of 2 dagen dat ik hem niet geef en gister heeft hij ook 1 lepel nutrix door zijn laatste fles gehad alleen hielp het niet want hij was vroeger wakker dan normaal :(

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Janette, vanochtend was Dain ook weer om half 7 wakker. Ik denk inderdaad dat wij m er misschien te snel uithalen, maar dat komt omdat hij dit voorheen nooit deed. Toen werd hij om 7 uur ongeveer wakker en liet echt merken dat hij honger had. We gaan de volgende keer wanneer hij gezellig ligt te kletsen eens uitproberen of hij ook weer in slaap valt!

Saskia, ik werk 32 uur. Waarvan 1 dag van half 2 tot half 10, waardoor het voor mijn gevoel lijkt of ik maar 3,5 dagen werk.

Mijn schoonmoeder is trouwens zo slecht niet hoor, merk alleen dat ik niet zoveel van haar kan hebben momenteel. Maar ze is eigenlijk best aardig. Ligt meer aan mij dan aan haar denk ik!

Ik ben net lekker uit eten geweest bij de griek met een vriendinnetje, heerlijk!

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Molly nou gelukkig heb jij niet zo'n slechte schoonmoeder.
    En wat lekker zeg bij de griek eten mmmmm heb er ook zin in maar ik mag(nog)niet!

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff ik ben weer terug van vakantie en heb zo'n 15 pagina;s bijgelezen. Reageren wordt me te veel.

we hebben een heel gezellige week gehad samen met opa en oma. Nick heeft het goed gedaan, behalve 's nachts. HIj is elke nacht wel meer wakker geweest en dat is best vermoeiend voor ons. Nu ligt hij weer lekker in zijn eigen bedje. HIj heeft van de week vanalles ontdekt. Hij kon al van buik naar rug draaien, maar draait sinds afgelopen woensdag ook van rug naar buik en vindt dit blijkbaar erg leuk, want doet het voortdurend. Hoe hij dan van zijn buik terug moet komen is hij voor dit moment blijkbaar even vergeten... want dan is het regelmatig brullen. Ook heeft hij in de ochtend echt van die gilpartijen. Ligt hij echt zijn stem uit te proberen. Tijdens het ontbijt konden wij elkaar niet meer verstaan door ons kleine ventje.
    We hebben regelmatig met hem gezwommen, gewandeld en ik heb met hem gefietst, met de maxi-cosi achterop. Mijn vriendin had zo'n steun waar de maxi inpast. Was wel even wennen, maar ook wel lekker om te fietsen. Ik heb nog flamingo''s in het wild gezien...
    Suusje ik zat in Groenlo...

Ook ben ik heerlijk een avondje met mijn man gaan eten terwijl mijn ouders op Nick gepast hebben. Wel tevoren effe gekolfd.... Maar was ouderwets gezellig en ook wel fijn om weer eens echt tijd voor elkaar te hebben.

ik had alleen niet op de hele week zulk goed weer gerekend, dus ben maar aan het wassen geslagen. Want twee korte broeken voor Nick was niet genoeg... die ene van mezelf was ook heel smerig....

tot later

Karin

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ff snel nog voor het slapen gaan.
    op zijn buik gaat goed met safouane. het gaat om de rug. de arts werd er bij gehaald voor het platte hoofdje. maar toen deed ze die oefening dus en het was echt het optrekken waarbij die zijn hoofdje niet gebruikte. volgende week maar eens de huisarts bellen, en kijken wat die zegt en kijken wat de fysio zegt. als het goed is komen die thuis wat oefeningen doen.

die msn mail heb ik al meer dan een jaar terug gehad, en mijn poppetje is nog zo groen als gras ;)

nou ik was zo angstig of hij weer zo onrustig van die prikken zou worden, maar hij heeft goed geslapen, lag vanmiddag lekker in bed te spelen, en was zo vrolijk en gezellig vandaag dat we ons voor niks zorgen hebben gemaakt gelukkig

nou mensen welterusten allemaal

8. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Zo meiden, mijn laatste nacht is ook al weer op de helft... Het kolven in de nacht vind ik echt een verschrikking! ik ben helemaal ontregeld, helemaal omdat ik nu een paar uur overdag aan het slapen ben... Brrr ben blij dat ik er nu weer voor 8 maanden vanaf ben... En ik hoop dat het weer snel gewoon loopt...

Cynthia, hoe doe jij dat in de nacht?

Ik ga verder, heb nu toch al meer dan 260cc pftttt

Irma.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    je hebt gonoeg zie ik irma. ik hou mijn schema van overdag gewoon zoveel mogelijk aan, dus om 8 uur in de morgen kom ik thuis en krijgt ze de eerste voeding, om 12 uur maakt mijn man me wakker met kailynn, om 16.00 uur kom ik uit bed en kolf ik omdat kailynn op het kdv is. om 19.30 uur krijgt ze weer van mij. om 21.30 kolf ik een keer extra, en om 2.00 uur kolf ik zeg maar mijn laatste voeding af en zo kan ik het volhouden tot 8.00 uur. ik ben totaal niet ontregeld omdat ik mijn normale schema aan houd.
    dit was een tip van een verpleegkundige die zelf ook nog bv gaf ook in de nachtzat en zelf nog een nachtvoeding gaf, ze zei dan heb je ook de minste kans op teruglopen van de bv.

Zo ik ben al uit mijn mandje gekropen want ik ga zo foto's ophalen en tijdschema is strak vanmorgen aangezien mijn man nog een karaoke set moet plaatsen, en wij om 16 uur in amsterdam moeten zitten (the bleuman group) is het effe een geregel maar het komt wel goed.wij gaan dus vanmiddag en een deel van de avond even met zijn 2'en op stap en opea en oma passen op.
    of ik kom vandaag nog hier langs en anders morgen doei!

10. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Goedemorgen,

Vanmorgen begon Dain om 6.15 weer te gillen en kletsen, dus hebben we m nu laten liggen. Om 6.40 was het inderdaad stil, maar om 7 uur wilde hij toch echt eten. Zelf ben ik natuurlijk al die tijd wakker geweest, dus misschien dat wij hem er toch al uithalen als hij wakker wordt. Daarna slaapt hij namelijk weer verder.

Vanmiddag ga ik met 7 oud klasgenoten van de lagere school op een terras zitten, we hebben elkaar via Hyves weer gevonden, echt leuk! Vanavond een verjaardag, dus drukke dag!

Karin, fijn dat je een leuke week hebt gehad en qua weer heb je het inderdaad goed getroffen zeg! Leuk dat Nick ook zijn stem aan het trainen is.

Noura, gelukkig heeft Safouane goed gereageerd op de prikken en hopelijk kun je met oefeningen thuis wat aan zijn nekje doen.

fijne dag allemaal!

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zoooo wat is er weer veel geschreven. Ben gisteren een dagje van huis geweest en meteen 3 pagina's leesvoer.

Heb wel gelezen maar niet alles onthouden...

Maar even over dat MSN betaald wordt: Dat is dus echt niet zo. Klinklare onzin. Ik heb dat mailtje 1 jaar geleden al gehad maar dat is dus gewoon zo'n typische zinloze doorstuurmail.

Over de fietskar bij de HEMA: We zijn gisteren gaan kijken. Echt een leuk ding maar toch besloten het niet te doen. Ik denk toch dat 'm te weinig zal gaan gebruiken. Ik dacht van te voren: Ja dan hang ik die kar aan mijn fiets en als ik dan boodschappen moet doen ga ik met kar en al de winkel in maar ja... das natuurlijk niet handig want die kar is hardstikke breed (1 1/2 keer n kinderwagen of zo). En qua dat betreft heb ik de c1000 en de aldi hier eigenlijk ook vlakbij zitten en het KDV zit ook op loopafstand.

Ik ga een dezer dagen (weken) de Sparta amazone trendy (mamafiets) bestellen via internet en wacht wel met fietsen tot Koen in het fietsstoeltje kan. Gemiddeld is dat rond 9 maanden volgens de handleidingen maar Sara zat met 6 maanden al stevig dus die kon toen al mee op de fiets. Wanneer Koen stevig genoeg zit weet ik niet maar dat zien we wel.

Fijn weekend allemaal en tot snel.

Gr Otje

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb de mamafiets besteld in de kleur Ypsilon, dit is 'm!

Lianne: jij had hem toch ook besteld via fietsenwinkel.nl? En heb je m al binnen?

Eve: Heb jij je fiets al? Jij had toch de groene gekocht?

Gr Otje

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    stoere en mooie fiets hoor otje.

ben net foto's wezen halen die ze bij de c-1000 hadden genomen ze zijn erg leuk geworden.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Goedemorgen allemaal,

we hebben Teun lekker laten liggen vanmorgen toen hij weer begon te praten om 5 uur en weet je wat me opvalt de tijd dat hij praat word steeds korter! dus slaap ik ook weer sneller :D
    Molly slaapt Dain bij jullie op de kamer? want dan zou ik hem er ook uit halen hoor....maar bij ons heeft Teun zijn eigen kamer...dus zolang hij ons niet hoort gaat hij weer lief slapen....vanmorgen om 7 uur de fles en weer terug in bed..ff protesteren en daarna slapen.....ik ben om half 9 naar de sportschool gegaan en vriendje is het zelfde gaan doen als zijn zoon...slapen!

mooie fiets hoor Otje.....maar wij doen het lekker met de fietskar want dan kan hij nu ook lekker naar buiten en ik hou ervan om op d efiets naar me werk te gaan en dan breng ik hem gelijk naar het kdv....hoef ik niet met de auto....ook deels parkeerproblemen rond om het werk.....
    wij hebben hem voor € 20.= kunnen overnemen van een collega en de maxi-cosi was gratis van een andere collega...dus de kosten vielen voor ons mee.......een voor zitje hebben we ook al, gekregen bij een abbo op ouders van nu.....dus het zou mij benieuwen of er nog ruimte zit tussen het stuur en het zadel.......

Eve nee ik kom niet naar de meeting maar we kunnen evt een keertje wat afspreken... den haag is een uurtje rijden bij mij vandaan....

ik werk maar 3 dgn en dat vind ik ook al een geregel met alles...dus die nu 40 uur werken vind ik heel knap als ze alles kunnen mennen....

nou we gaan opzoek naar een mooie parasoll of partytent dus tot later........

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    nou we hebben een mooie hoor....een lekkere grote overkapping voor ons terras...
    alleen nu nog niet leverbaar :( maar als her goed is met een week of 2 url=http://www.uploadworld.nl/guests/84.104.181.204/uploadworld_400.jpg][​IMG][/url]

krijg hem helaas niet kleinder op de site......

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    weet niet of jullie het voetbal een beetje volgen?
    maar het gaat dus tussen 3 clubs AZ, PSV en AJAX
    hier zijn we voor AZ, we kunnen het stadion bijna zien liggen en ja nu hebben ze de beste kaarten om het zo maar te zeggen en Teun die is ook al helemaal in de ban.........

dus wie weet word het morgen groot feest.....
    url=http://www.uploadworld.nl/guests/84.104.181.204/uploadworld_AZ_001.jpg][​IMG][/url]

we gaan ff eten wie weet tot later.......

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Lekker langs de haven gewandeld vandaag. En ook nog even over de kermis. Fynn vond het allemaal geweldig. Vanavond was ie echt mega druk. Bleef echt schaterlachen en heeft zich weer een paar keer omgedraaid. Maar nu wil hij niet slapen. Is nog steeds heel hyper :( Ik laat hem toch maar gewoon in z'n bedje liggen. Zal vanzelf wel in slaap vallen. Hoop ik :D

@Karin: Welcome back! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Minder dat Nick zo slecht heeft geslapen. Slaapt hij thuis nu wel weer goed? Ik bedoel: lag het dus echt aan de andere omgeving?

@Otje: ik heb de fiets toevallig vanmorgen opgehaald :D Heb idd de groene. Vond jouw kleur ook heel mooi maar de fietsenwinkel had de groene in voorraad dus heb ik die genomen. Hij fietst echt lekker. Is alleen wel een zware fiets. Een stoepje optillen gaat wat lastig vind ik (en dan zit Fynn er nog niet eens op). Vrees dus dat ik em de stoep op ga duwen. Vind dit het enige minpunt aan de fiets. Verder echt van alle gemakken voorzien. Heb m'n oude fiets ingeruild dus ga morgen al naar m'n werk op de nieuwe fiets. Heb er nog geen zitje opgedaan. Dus het staat dan wel een beetje raar zo'n breed stuur. Maar ach, dan ben ik tenminste helemaal gewend aan de fiets tegen de tijd dat Fynn mee kan.

@Janette: Haha, wat leuk, Teun als jongste supporter :D Zal voor jullie duimen morgen (als ik het niet vergeet :( )

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    dat pagina 244 niet helemaal op je schermpast komt door mijn foto's :oops:
    weet niet hoe ik ze nog kleiner kan maken...heb ze nu verkleind via de verkleiner van deze site
    dus straks op pagina 245 moet alles weer normaal zijn :rolleyes:

sorry!

liefs Janet

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola even terugkomen op je medicatie voor hooikoorts: al overlegd met de huisarts. In dit artikel:
    http://www.borstvoeding.com/problemen/z ... eders.html
    staat aangegeven wat allemaal mogelijk is voor medicatie/werkzame stof en wel/geen BV.
    thanks trouwens voor de tip van de parkietenzalf....

Noura ik hoop dat het allemaal meevalt met Safouane. en dat fysio niet nodig zal zijn.

Janette: hoewel ik niets om voetbal geef, zal ik voor jullie duimen dat AZ kampioen wordt.

Eve: Nick heeft vanacht weer goed geslapen. rond 19.45 naar bed, kwart voor 11 laatste voeding en na de ochtendvoeding 7.30 uur weer terug en pas rond kwart voor 11 weer wakker. O ja en om 6.00 uur natuurlijk effe, maar daar ben ik aan gewend geraakt.
    Ik weet niet of het aan de andere omgeving ligt, misschien ook gewoon aan de warmte, de laatste nachten op vakantie gingen ook al weer beter namelijk.

Zo vandaag weer even bij de andere opa en oma geweest en dan kunnen we nog twee dagen genieten van vrije tijd en mooi weer!

Ik heb het idee dat Nick momenteel hard groeit. Het lijkt wel alsof veel maatje 62 al krap is, terwijl ik pas een week op 2/3 62 aandoe bij hem. Ik zal de maatjes 68 maar vast gaan opzoeken. Vandaag heb ik Nick trouwens zijn Friso romper aangedaan met zijn naam erop! erg leuk.

Gaat er iemand nog iets leuks doen met koninginnedag? Wij gaan op verjaardagsvisite.

Karin

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Jaaaa, we zijn op blz 245. Dat leest wat makkelijker :)

Het valt me op dat jullie beebs weer gaan slapen na de 1e voeding. Fynn doet dat dus echt niet hoor. Hij is dan klaarwakker en begint meteen te spelen. Meestal gaat ie zo'n anderhalf tot 2 uur later pas weer even slapen. Ben ik hier nou echt de enige die niet weer naar bed kan na de 1e fles :cry: ?

@Karin: Fynn heeft maat 62 ook maar heel kort aangehad. Sommige dingen passen nog wel maar veel al niet meer. Hij draagt nu het meeste in maat 68 en zelfs al 74. Vond dat best raar maar ben dus niet de enige :D

Op Koninginnedag blijf ik in m'n eigen straat. Daar is nml een hele grote vrijmarkt. Het is dan mega druk en erg gezellig. Kan alles volgen vanaf m'n balkon :D En ik ga met Fynn in de draagzak gewoon lekker heen en weer lopen en alles bekijken.

Deel Deze Pagina