heb een leuke foto van Teun met zijn papa maar het lukt niet om hem hier in het bericht te zetten dus staat hij nu in mijn album Teun heeft weer goed geslapen hij begon om 6 uur wel ff te brebbelen maar het was nu maar 5 minuten en daarna weer slapen en om 7 uur weer...maar toen ging de wekker toch nog ff blijven liggen en daarna hem eruit en ff met papa spelen die "moet" vandaag richting eindhoven voor zijn werk......de fles en zelf nog ff spelen, hij heeft ontdekt dat hij zich aan de speeltjes van de babygym kan optrekken en zich dan zo kan omrollen....raar gezicht hoor...dus de gym maar aan de kant en toen lukte het ook keer op keer en wil nu proberen terug te rollen....om 8 uur weer in bed en hij slpaat nu nog...wat hebben we toch een zalig slaapkopje..... sorry meiden die het niet mogen meemaken...... Als hij strakkies wakker word dan gaan we naar Hoogwoud naar de Boet...een heel groot tuimcentrum...kadootje kopen voor me schoonmoeder is donderdag jarig maar viert het voor ons morgen, ze past morgen al op en donderdag gaat Teun naar het kdv en is het niet handig om daarna nog weer op pad te gaan..... iedereen die vandaag ook vrij is geniet lekker van het mooie weer en die moet werken...hoop voor jullie dat op jullie vrije dag het ook mooi weer is hoor...enne sterkte
Er zijn toch een aantal vroege baby's hier. Jiri was nog niet wakker toen hij om 6.45 de fles moest krijgen. Nu moeten wij vroeg op om te werken en slaapt hij uit Zijn er hier ook al baby's die hun voetjes hebben ontdekt? Hij krijgt nu steeds meer kracht om zijn voetjes ook in zijn mond te stoppen en er dan op te sabbelen.
Nynke hier ook eentje hoor, Thijmen heeft ze voetjes ook ontdekt en zet steeds meer kracht. Hij moet en hij zal ze voetjes in ze mondje doen, naya ze voetjes ze teentjes zijn al genoeg haha. Soms lukt het wel en sabbelt er heel even aan, maar lang lukt het nog niet hoor. Hij wordt echt heel erg boos als het hem niet lukt, ik had hem net in ze ledikant gelegd. Ik kijk 10minuutjes later ligt meneer met ze hoofdje beneden en ze voetjes boven hahaha, kijk ik hem aan begint er eentje te lachen joh hahaha kleine boef.
Kailynn zal vandaag een bijkom dag hebben want het was giasteren iets te hectisch voor onze dame. Ze heeft gisteren 4 voedingen gehad dit red ze net niet mooi ze was om 2. 3 .4.30 5.30 6.00 en om 6.30 voeding toen was ze uit geslapen, gelijk terug gelegd om 7 uur toen ging om 7.30 de kat op bed over zijn nek fijn.... en om 8.30 telefoon en om 9.15 dus wij hebben niet uitgeslapen! Ga lekker naar buiten van het weer genieten.
Cynthia: dat klinkt als een nare nacht! Debbie: dat is inderdaad een beste wandeling! Even over de baby's die om half 6 wakker worden of even wakker zijn : het viel mij in de tent op, dat de vogels ook om iets voor half 6 met fluiten beginnen. Misschien is het toeval hoor, maar misschien heeft het met elkaar te maken. Ik ben op internet heel hard op zoek naar een leuk zomerhuisje in de Alpen (een klein chaletje of zo) maar dat valt nog niet mee... Verder hier alles prima, Thijs werd wel om half 6 wakker, ik heb hem om 6 uur een flesje gegeven en daarna hebben we nog tot kwart voor 10 geslapen. Heerlijk! Ons huis is ook weer schoon en opgeruimd, kunnen we vanmiddag lekker naar buiten! Lies
Jeetje het is echt rustig op msn en op het forum, zeker allemaal van het weer aan het genieten he? Nou hier op het balkon schijnt helaas geen zon, hierdoor is het daar dus best frisjes. Lopen is vandaag ook geen doen, ik heb erg last van me rug, benen en voeten. Dit komt door het lopen van gister, echt niet leuk dus.
Ik heb niet veel (of beter gezegd: helemaal niets) meegekregen van Koninginnedag. Eerlijk gezegd boeit het ons ook niet zo. (Limburgers zijn republikeinen, zegt men...) Mijn moeder heeft anderhalve week geleden de sleutel van haar nieuwe appartement gekregen en dus moet er geklust worden! Mijn hubbie heeft Koninginnedag dus al klussend doorgebracht, zelf voelde ik me er nog niet lekker genoeg voor. Gisteravond wel weer een aantal meiden van de 'pufclub' gezien. We willen proberen om iedere 6 weken bij elkaar te komen. De bijeenkomst van gisteren deed me in elk geval erg naar 9 juni verlangen... Ik ben zó benieuwd hoe jullie kids er nu uitzien! @Duckie: Jasmijn lijkt in haar gedrag en ritme erg op Demi, moet ik zeggen. Ze kletst ons geregeld de oren van het hoofd (hierin lijkt ze op haar moeder , lacht vaak en naar iedereen en huilt net als jouw dochter nauwelijks. Na iedere fles tutten we wat met Jasmijn en zodra ze aangeeft moe te zijn, leggen we haar in bed. Ze slaapt dan door tot de volgende voeding, ook weer hetzelfde als bij jullie dus... Alleen willen wij graag de voedingstijden wat naar voren trekken. Nu krijgt Jasmijn de laatste fles rond 23.00 uur, maar dat is voor mijn man - die meestal rond 6.00 uur uit bed moet - eigenlijk te laat. Dat Jasmijn vervolgens doorslaapt tot 9.00 uur (of nog langer als ik haar niet zou wakker maken) is natuurlijk leuk voor mij, maar daar heeft mijn man niets aan! Dat makkelijke heeft Jasmijn volgens mijn moeder van mij. Ik schijn als baby zelfs nooit gehuild te hebben, zelfs niet toen ik met 9 maanden in het ziekenhuis lag. Mijn moeder was dus helemaal blij..., totdat ik kon lopen... ! Toen bleek ik een wel erg ondernemend peutertje te zijn! (Voorbeeld: mijn opa durfde alleen met mij te gaan wandelen, wanneer hij me - zoals een hondje - aan een leiband kon doen. Ik liep namelijk nogal graag weg...) Als ik dus tegen mijn moeder zeg dat ik er van Jasmijn wel 5 kon hebben, zegt ze: 'Wacht maar, dat zei ik over jou ook...!'
Ga straks alles lezen maar moet even wat kwijt. Ik schrok me vanmorgen nml rot. Klinkt misschien een beetje stom wat ik nu ga zeggen maar het zit zo: heb vanmorgen gevreeen en na afloop verloor ik ineens redelijk veel bloed toen ik op de wc zat En het is nog steeds niet gestopt. Echt een mengeling van slijm en bloed (sorry voor de details). Getver, ben echt een beetje in paniek en m'n huisarts is op vakantie. Ga volgende week wel meteen langs maar in the meantime ga ik me toch behoorlijk druk maken.
Eve, als je je druk maakt, dan moet je naar een vervangende huisarts gaan hoor! Tot maandag wachten is nog heel erg lang als je zo ongerust bent , daar zou ik niet zo lang mee wachten. Ik heb overigens geen idee wat het kan zijn. Ga voor je duimen dat het snel stopt. Lola, leuk om te lezen dat Demi zo op Jasmijn lijkt . En dat kletsen heeft ook Demi van haar moeder denk ik . Demi is 's ochtends wel wat vroeger als negen uur en anders maak ik haar vaak toch wel wakker, want anders krijg ik geen vijf flessen in een dag. Jeroen gaat trouwens ook altijd vroeg de deur uit, dus ook voor ons is 23.00 uur heel laat. Nog even en dan mogen we naar vier voedingen Cynthia, wat een rotnacht... Demi heeft het vandaag heel goed gedaan bij m'n moeder, maar ze wilde niet drinken . Ze was hartstikke vrolijk, lachen, brabbelen etc. En op het moment dat mijn moeder haar de fles wilde geven begon ze te mopperen, huilen etc. De fles was wel goed van temperatuur , dus dat was het ook niet. Mijn moeder heeft het een paar keer geprobeerd maar ze deed het echt niet. Vervolgens legde ze haar op het speelkleed en gaf ze haar het flesje en toen dronk ze wel : . Erg vreemd. De volgende fles ging net zo. Al had mijn moeder haar toen niet neergelegd, maar toch wat verder aangedrongen en toen ging het wel. Geen idee wat er aan de hand is . Ik heb al gekeken of ze spruw heeft en of haar mondje kapot is, maar geen van beiden. Raar...
Wat is het hier rustig zeg! wat een makkelijke meiden zijn dat zeg! Zouden meisjes dan toch echt makkelijker zijn dan jongens? Al moet ik zeggen dat Thijs ook goed te doen is hoor! Sinds ik door heb dat hij alleen maar huilt als hij moe is, en ik hem dan naar bed breng, welk moment van de dag dan ook, gaat het super goed! Eve: raar. Geen idee wat het zou kunnen zijn. Is het bloeden gestopt? Ik had vandaag iets idioots! Bij ons in de straat zijn ze de gevels van de huizen naast ons op aan het knappen. We kregen een paar dagen geleden een brief dat ze ook de portieken gaan doen, ook ons portiek, en dat er een steiger in het portiek werd geplaatst. Ik heb daar verder niet echt over nagedacht, tot ik vanmiddag naar buiten wilde. Toen kon ik mijn huis niet uit omdat het hele portiek vol was gebouwd met een steiger. Er was 30 cm over om je door naar buiten te wurmen, stond ik daar met kind en wagen! Gelukkig was het meisje dat beneden woont net buiten en samen hebben we alles beneden gekregen. Ook heb ik de sleutel van haar huis gekregen en mag ik de komende dagen de kinderwagen in hun huis zetten. Superlief, maar zo raar dat ze die steiger zo breed hebben gemaakt! Toen ik thuis kwam ben ik meteen gaan bellen naar de aannemer, aardige mensen gelukkig en ze gaan er morgen naar kijken. Ik ben benieuwd. Lies
Das lekker Lies, gelukkig heb je een aardige onderbuurvrouw! Heb je trouwens eurorelais.nl al geprobeerd voor een huisje in de ardennen? Wij hebben via hen ook een leuk huisje op Texel geboekt. Eve, wat vreemd, ik zou inderdaad niet tot maandag wachten hoor, als je het morgen nog hebt dan naar de vervangend arts.
we zijn op zoek naar een huisje in de alpen, maar misschien hebben ze dat ook wel. Ik ga eens kijken, want ik ben nog steeds op zoek. Ik heb al wel een paar leuke gevonden, via "gites de france", een franse website, maar dan moet je zelf de eigenaar bellen en zo boeken. Nou spreek ik wel Frans, maar telefoneren vind ik wel erg moeilijk in het Frans... Lies
debbie: sliep thijmen nog in de wieg janette Teun en papa liggen er lief bij! Cynthia al weer een beetje bijgekomen? Heb je Kailynn nu geen voeding gegeven in de nacht? of toch nog wel... Lies ik heb ook al eens gedacht aan die combinatie: vogels en wakker worden....heb er zelf namelijk ook wel een last van dat ik dan al wakker wordt. Maar Nick verbaasde ons vanmorgen weer. Ik werd namelijk van de wekker wakker... Lola ik heb vroeger ook aan zo'n leibandje gelopen... eve: als je je ongerust maakt Huisarts bellen hoor, maandag is nog ver weg. Ik had vanmorgen ook ineens een sloot bloed, waar ik nog niet op had gerekend...en dat op mijn eerste werkdag na de vakantie... fijn beginnen met de eerste menstruatie sinds iets meer dan een jaar! Snap nu volgens mij ook wel waarom mijn voeding de afgelopen dagen wat minder was.... Karin
Thijs is een ISTJ type, een bedachtzame baby die houdt van regelmaat en veel slaap nodig heeft. Ik herkende hem er wel in. Lies
Ladies, Wil ff zeggen dat ik nog leef. Ben vrijdag geopereerd en heb een klaplong gehad. Ben nu behoorlijk dood en heb best veel pijn. Ik houd het even kort. Het CB loopt me steeds achter mijn vodden dat Mitchell niet goed groeit, terwijl hij van onderin de curve (bij geboorte) naar boven t gemiddelde is gegaan. Wat willen ze nu, dat hij al 2 meter is en 100 kilo? Lengte durf ik niet te schatten, maar volgens mij is hij al wel 7 kilo. Rare mensen hoor. Verder is Mitchell wat ziekjes. Diarree, spugen en niet goed drinken dus iets om goed in de gaten te houden. Tot gauwww!
nou effe een bericht van mij, ik ben erg moe kan er niks aan doen er komt niks uit mijn handen en arno doet van alles, en hij heeft vakantie. Morgen gaan we mijn ouders uitzwaaien die gaan donderdag voor 6 weken op vakantie. en we moeten met onze bus de papagaaien van hun naar mijn broer brengen. karin gisteren avond heeft kailynn geen late voeding gehad maar kwam hierdoor erg vroeg en sliep niet fijn dus vanavond krijgt ze de bost nog een keer. Kailynn heeft haar tong in de gaten steeds steekt ze hem uit of ze pakt hem vast en wil er aan trekken. ga op tijd naar bed.! tot morgen hoop weer wat gezelliger aanwezig te zijn en mee te schrijven. daphne heel veel beterschap en hopelijk ben je gauw van de andere pijn af. en hopelijk herstel je verder goed van de operatie. Je bent er vanaf nu!
Klik hier voor alle zestien persoonstypen Je kind is een ESFP Extravert Sensing Thinking Perceiving Een ESFP hoort bij de groep: belevers. Dit zijn spontane kinderen. Van alle persoonstypen zijn zij het meest avontuurlijk en speels. Ze hechten sterk aan vrijheid, actie en verkenning. Ze leven erg bij het moment en zijn heel impulsief. De meesten zijn flexibel en speels en een beetje roekeloos. Zo zijn ze grappig - leuk - actief - grensverleggend - impulsief - levenslustig Baby Al voor hun geboorte zijn ze druk. Van jongs af aan zijn ze heel beweeglijk en in verzet tegen alle remmen. Zolang ze vrij kunnen bewegen, zijn ze vriendelijk, blij en gemakkelijk. Ze lachen al jong, zelfs tegen vreemden. De meesten zijn erg speels en dol op nieuwe ervaringen. Ze kennen geen angst tegenover iets nieuws of onbekenden. Ze zijn heel luidruchtig en doen graag het gepraat in hun omgeving na. Peuter Ze sluiten snel vriendschap met andere kinderen, zitten graag ergens middenin en worden heel druk en opgewonden in een groep. Hoe klein ze ook zijn, zij zijn de gangmakers en willen iedereen binnen gehoorafstand vermaken. Ze struikelen bijvoorbeeld expres of sloven zich uit om mensen aan het lachen te krijgen. Ze zijn onvermoeibaar en klimmen overal op en in: tafels, klimrekken, bomen - hoe hoger hoe mooier. Ze zijn dol op ballen, stokken, fietsen en schommels, en dansen, zingen of rennen gewoon rond. Kleuter Zodra ze echt kunnen praten, leveren deze kleuters voortdurend commentaar op alles wat ze zien. Ze stellen honderden vragen en wachten nooit op een antwoord. Ze zijn nieuwsgierig en zoeken graag iets uit, maar zonder daarbij rustig stil te zitten. Opvoedtips * Zorg voor genoeg uitdaging en mogelijkheden om hun enorme energie af te reageren. * Accepteer dat ze lichamelijk voorlopen op anderen (misschien zelfs op jou); leer hen hun grenzen kennen. * Leg uit dat je rust nodig hebt wanneer je even pauze wilt en dat het niet aan hen ligt. * Voorkom wangedrag door afleiding: laat hen helpen of plan iets leuks. * Geef heel duidelijke opdrachten; laat zoveel mogelijk zien wat je bedoelt. * Accepteer dat ze maar een paar minuten kunnen stilzitten. * Zorg voor tastbare beloningen: leuke uitjes en traktaties. * Omhels en kus hen veel. * Steun hun behoefte hun emoties onder vier ogen te uiten. * Ontdek door hen de schoonheid van alledaagse dingen. * Lach veel en herhaal vaak dat je van hen houdt. Zo worden ze Op hun best zijn ESFP's uitbundige, opgewekte en geweldige mensen met een aanstekelijke levenslust en hoge persoonlijke normen. Ze zijn goede vrienden, plezierige en betrokken ouders en energieke, op samenwerking gerichte collega's. Met steun en geduld leren zij vertrouwen op hun eigen vermogen om beslissingen te nemen, hun behoefte aan avontuur en directe bevrediging te beteugelen en zich te richten op een doel in de toekomst.
pff Daphne, dat klinkt heel naar. Neem maar lekker de tijd om bij te komen enne... laat het CB maar zeuren hoor. Ik ga er donderdag weer heen, ben benieuwd... Karin
@Eve: Oei, dat klinkt toch niet echt lekker! Ik zou als het niet stopt, morgen toch maar even een afspraak met de vervangende arts maken. Doen hoor! @Daphne: Jeetje, wat vertel jij ons nu? Een klaplong! Dat is niet niks. Heel erg veel beterschap ermee gewenst! Enne... trek je van het cb in dit geval maar niet teveel aan hoor... @Lies: Ik heb ook maar even de test gedaan en ik herken mezelf (en ook Jasmijn) wel in de uitslag. Vooral de beschrijving hoe deze kinderen als peuter en kleuter zijn is me op het lijf geschreven... Hier verder niets bijzonders te melden...