Jeetje Daphne, een klaplong, das niet fijn, beterschap. Enne, wat Mitchell betreft, als hij bijna 7 kilo is lijkt het me dat ie het goed doet hoor! We gaan Dains laatste fles maken en dan zelf ook lekker naar bed met een boek, tot morgen!
@Duckie, vreemd dat Demi niet wilde drinken. Je zou met dit weer juist verwachten dat ze meer dorst heeft. Goed dat je moeder heeft doorgezet hoor, is wel belangrijk met deze warmte @Lies, fijn, zo'n steiger voor je deur @Eve, misschien een beetje stomme opmerking maare....kan het niet een gewone menstruatie zijn?! Als het dat niet is of als je het niet vertrouwd, gewoon de vervangend arts bellen hoor. Kan me voorstellen dat dat een drempel is, maar ja, zolang bezorgd zijn is ook niks natuurlijk. @Daphne, ai....een klaplong, dat moet pijnlijk zijn Veel sterkte en als je opgeknapt bent, weer af en toe komen vertellen hoe het met Mitchell gaat hé. Ik had je al gemist. Ik heb de test ook ff gedaan. Kwam op ESFP uit. Vond het bij sommige vragen wel moeilijk om te antwoorden hoor, dus weet niet in hoeverre dit nu echt klopt. Maakt ook niet uit eigenlijk....voor mij is ze de liefste en leukste baby die er is hihi
Goedemorgen, Nick heeft vannacht om een uur of half 3 gedacht wakker te worden, maar hij sliep snel weer aan. Toen was het wederom kwart voor 7. Zou het dan nu echt gaan gebeuren dat ik weer vaker van de wekker wakker ga worden dan van mijn mannetje? Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo erg, zo'n huiltje is toch anders dan van die piepen... Als is drie kwartier langer slapen om van de wekker wakker te worden ook wel lekker.... Nu slaapt hij weer lekker en ik ga me voorbereiden op een dagje shoppen. Ik ga na de volgende voeding samen met mijn moeder en Nick naar de stad. In elke geval foto's maken van Nick bij de V&D en ik hoop wat leuks te vinden, want mijn broer trouwt volgende maand en dan moet ik toch iets leuks aan....en nieuwe sandalen... ja... ik moet toch echt weer eens naar de stad.... Duckie: Nick weigert ook wel eens de fles. Hij wil dan echt niet drinken. Geen peil op te trekken dan. Eerst dacht ik nog dat het door de fles kwam, maar ook aan de borst is hij wel eens heel erg aan het draaien en doen en driftig. het lastige met de fles is wat mij betreft dat ik (eigenlijk meestal iemand anders) dan zie hoe weinig hij gedronken heeft, terwijl ik er aan de borst natuurlijk geen kijk op heb.... Ik heb wel eens het idee dat als Nick net te veel aan het spelen is of juist al heel erg moe is, dat hij gewoon geen zin heeft in drinken.... Karin
Hier echt een geweldige nacht achter de rug! Koen heeft gisteren 4 flessen gehad. Gisteravond om 20.00 uur de laatste. Rond 21.30 lag ie in bed en heb hem net om 8.00 uur wakker gemaakt! Misschien als ik hem niet had wakker gemaakt had ie nog wel langer geslapen maar we moeten zo naar het CB, vandaar. Klokje rond dus! Koen krijgt zo zijn 3e prikken Altijd weer zielig he? Ben wel benieuwd wat ie nu weegt en zijn lengte. Tot later! Ik ga nu spulletjes pakken en zo. Groetjes Otje
Goedemorgen Meiden, Hier een niet zo een lekkere nacht achter de rug helaas, Thijmen kwam namelijk alweer om de volgende tijden. 01.00, 03.30 en om 06.00 heeft hij toen eindelijk maar voeding gehad, daarna hebben we nog wel geslapen tot 08.00. Maar ik ben echt gebroken, vooral omdat ik dit dus totaal niet meer van hem gewend was. Ik hoop echt vanmiddag nog even te kunnen slapen, maya dit ligt ook aan Thijmen natuurlijk.
Hier een goede nacht gehad, en hij slaapt nu nog steeds... Daphne: dat klinkt niet fijn! Beterschap. Leuk he, die test. En als jullie zelf willen weten welk type je bent, kun je dat testen op www.personalitytype.com , dit is wel in het Engels. Ikzelf ben ESFJ en Thijs is ISTJ, en ik denk dat mijn vriend ook ISTJ is. Het meest voorkomende type is trouwens ESTJ. Ik ben wel benieuwd wat jullie baby's zijn. Over de meeting. Ik begin steeds meer zin te krijgen om te komen. Ik denk dat ik gewoon maar met de trein moet komen, aangezien er volgens mij niemand uit de buurt met de auto komt. Ik ga met Hemelvaart met de trein naar mijn ouders in Zeeland, dus ik heb al geoefend. Zou er wel iets te regelen zijn dat ik van het station wordt opgehaald? En ik heb geen maxi cosi bij me. Verder nog op zoek naar een vakantiehuisje. Ik vond gisteren iets heel leuks. Een chalet in de bergen, inclusief ontbijt en avondeten voor 450 euro. Leek me zo heerlijk luxe! Overdag lekker de bergen in en 's avonds gewoon aanschuiven voor het warme eten Lies
nou debbie dat is een heftige nacht dus. hoop dat het eenmalig was voor je. cynthia hoop dat voor jou ook. eve wat schrikken zal dat zijn. is het nu al wat beter? of ben je toch maar naar de dokter geweest? anders moet je gewoon even bellen. bellen kan nooit kwaad. wij moeten vrijdag met safouane naar de huisarts, hij wil zelf even beoordelen hoe het is met zijn hoofdje. wat wel leuk is is dat we een heel aardige assistente hebben. geloof dat ze een half uur met me geklets heeft over kinderen. gister heb ik ook nog eens bekeken waarom we geen noclaim terug kregen. ik kreeg niet terug vanwege dat ik doorgestuurd was naar het ziekenhuis in de zwangerschap. ik heb dat gewoon aangenomen, maar nu hoorde ik dat dat dus niet van je noclaim mag gaan. heb ik gebeld, en bleek dat dus te kloppen. schandalig dat ze zulke fouten maken, want ik had het dus gewoon aangenomen. maar ze kon het niet rechtzetten voor me, dat zou te ingewikkeld zijn en ik moest een brief sturen. pfffff hun fout, waar je dan zelf achter aan kan gaan..... (en die brief van hun had ik al weggemieterd) nou ja, ze zoeken het maar uit. de brief gaat vandaag op de post
Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43 cm).........15 mrt / 18 wkn, 5 dgn.......5915 gr......60 cm Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 63 cm.......... 22 mrt.................................6700 gr.......63 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........19 apr / 4,5 mnd.................5730 gr......60,5 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 wkn..................5300 gr......60 cm Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............18 apr / 18 wkn, 5 dgn.......5710 gr......64 cm Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........03 apr.................................7380 gr.......62 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........22 mrt.................................6025 gr.......60 cm Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......02 april / 15 wkn.................6535 gr.......62 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........4 maanden.........................7130 gr.......67 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........27 apr / 18 wkn...................6320 gr.......61 cm Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........19 apr..................................6455 gr.......62 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........12 apr / 15 wkn, 6 dgn........7420 gr.......64 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........30 mrt / 14 wkn...................6295 gr.......64 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........03 apr / 14 wkn, 3 dgn........5935 gr.......60 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........26 mrt..................................6215 gr.......62 cm Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm)..........05 apr.................................7750 gr.......64,5 cm Koen..........28/12/06 (4050, 54 cm)..............02 apr..................................6650 gr.......62 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........17 apr / 3,5 mnd..................5790 gr.......62 cm
Zo, kom net terug van het CB. Koen weegt 7200 gram en is 65 cm lang. Mag weer in de grafiek, Noralien Hij heeft ook de prikjes gehad. Bij de 1e prik bleef ie heel stoer maar bij de 2e moest ie toch wel huilen. Alleen maar heel eventjes. Ik had hem snel getroost. Op de terugweg viel ie in slaap in de wagen en nu ligt ie lekker in de tuin in de wagen. Ik heb het ook nog gehad over voeden en bijvoeden. Ik mag Koen per dag 4 flessen geven van 210 cc + 7 schepjes en dan 1 x fruit (tussen de 1e en 2e fles in). Mocht ie 210 cc te veel vinden mag ik ook 5 x 180 cc geven. Ik zal wel even kijken hoe het gaat. Vanaf 5 maanden mag ik beginnen met groente en vanaf 6 maanden met rijstebloem (nutrix). De volgende keer naar het CB is op 12-7 en Koen is dan 6 1/2 maand oud. Groetjes Otje
Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43 cm).........15 mrt / 18 wkn, 5 dgn.......5915 gr......60 cm Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 63 cm.......... 22 mrt.................................6700 gr.......63 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........19 apr / 4,5 mnd.................5730 gr......60,5 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 wkn..................5300 gr......60 cm Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............18 apr / 18 wkn, 5 dgn.......5710 gr......64 cm Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........03 apr.................................7380 gr.......62 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........22 mrt.................................6025 gr.......60 cm Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......02 april / 15 wkn.................6535 gr.......62 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........4 maanden.........................7130 gr.......67 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........27 apr / 18 wkn...................6320 gr.......61 cm Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........19 apr..................................6455 gr.......62 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........12 apr / 15 wkn, 6 dgn........7420 gr.......64 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........30 mrt / 14 wkn...................6295 gr.......64 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........03 apr / 14 wkn, 3 dgn........5935 gr.......60 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........26 mrt..................................6215 gr.......62 cm Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm)..........05 apr.................................7750 gr.......64,5 cm Koen..........28/12/06 (4050, 54 cm)..............02 mei / 18 wkn..................................7200 gr.......65 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........17 apr / 3,5 mnd..................5790 gr.......62 cm
netjes doet koen het hoor otje! heb de grafiek al aangepast. heb koen op 18 weken gezet, of is het al 19? ikhou het niet meer bij, zo snel gaat het.
Hier weer een mindere nacht. Dain werd weer om 5.30 wakker. Na zo'n 20 minuten heb ik m bij me in bed genomen , maar van slapen kwam echt niets meer, toen heb ik m rond 6.15 de fles maar gegeven en daarna is hij weer lekker gaan slapen. Michel lag inmiddels beneden, dus werd ik om 6.45 weer wakker van de wekker en moest ik michel weer wakker maken. Die besloot toen nog een half uurtje naast mij te komen liggen en vergat vervolgens de wekker weer uit te zetten, dus werd ik om 7.15 weer wakker van de wekker. Maar goed, Dain slaapt nu weer lekker, dus ik ga zo lekker even in de tuin zitten. Michel was gisteren vrij en heeft een schoonmaakaktie gehouden, dus ik hoef eigenlijk niets te doen! Wel jammer dat hij mijn nieuwe linnen broek op 50 graden gewassen heeft, want die kan ik nu dus niet meer aan Noura, wat slordig van je verzekering en inderdaad erg vervelend dat je er dan zelf weer achteraan moet terwijl het hun fout is. Otje, Koen is al een stevige vent zeg en wat snel dat ie al op 4 voedingen zit. Ik hoop eigenlijk dat Dain nog wel even op de 5 voedingen blijft, want zowel michel als ik genieten heel erg van Dains laatste voeding. Dit doen we altijd samen in bed en dat vinden we allebei zo gezellig, dus daar genieten we echt van! Zo, ik ga de zon in..
De wijkverpleegkundige hier zij dat ze een beetje de grens aan houden van 7 kg. Dus zwaarder dan 7 kg mag hij in principe op 4 voedingen. Ik (of m'n man) doen meestal de 1e voeding boven in bed. Vind het ook wel lekker dat ik die laatste voeding kan weg laten want zo kan ik eerder naar bed. Jammer van je linnen broek! Gr Otje
oh molly wat jammer van je linnen broek. otje gezellig samen voeden. ik doe savonds laat nog een voeding, maar mijn slaapt dan vaak al omdat die er vroeg uit moet. en smorgens als hij eruit moet slapen wij nog tja en saf slaapt geniet nog steeds van de luxe van uitslapen. ik moet wel zeggen dat hij van de week ook een keer om half 5 in de nacht kwam. mischien zit er iets in de lucht..... ik baal ook vandie verzekering, vooral vanwege het feit dat ik ze er bijna mee had laten wegkomen. was toch mooi een behoorlijk bedrag door mijn neus geboord geweest. ik heb net een leuk fotoboekje gemaakt, voor mijn moeder. maar jemig dat is nog best een heel werk hoor. molly geniet lekker van het zonnetje otje, heeft sara ook vakantie?
Noura: Ja Sara heeft vakantie idd. Deze week nog. En dan 28 juni de laatste schooldag, dan ist zomervakantie en 29 juni gaan we naar Portugal. Hebben jou kids ook vakantie?
ja otje hier hebben ze ook vakantie. vandaag ben ik ook vrij, en dus lekker uitgeslapen. jeetje dat is ook zo, het is natuurlijk al weer snel zomer vakantie. geloof alleen dat wij laat aan de beurt zijn dit jaar. lekker hoor op vakantie. wij gaan denkik niet. ben er nog helemaal niet mee bezig geweest, en mijn man wil niet met safouane naar het buitenland. dus slaan we een jaartje over. en volgend jaar is ons huis in marokko ook klaar en kunnen we daar eventueel heen. (is het huis van mijn schoonouders, maar wij hebben er ook een gedeelte) wel heb ik vorige week via felicitas, een weekend centerparcs geboekt in januari. in belgie. we kunnen nog wijzigen, want ik oktober krijgen we pas de papieren omdat de prijzen nog niet bekend zijn in het nieuwe jaar. maar er gaat een korting van 40 procent af, dus dat is wel leuk.
hallo, Hier weer een k*t nacht zeg maar. Tot 4 uur allles goed en daarna hebben we elke half uur gelopen. Vanmorgen en net was ze na de borst absoluut niet tevreden, dus wordt het weer na flessen, op deze manier is er geen bal aan om bv te geven, ze is erg huilerig en ontevreden. ik riep vanmorgen ik stop met bv, maar als ik dan weer even denk dan is het zo zonde want nog 1 maand en dan heeft ze op allerlei manieren toch 6 maanden bv gehad. dus ik ga nu maar standaard een fles na geven dat is beter ook voor mijn rust dan krijgt ze nog wel zoveel mogelijk bv binnen en doen we haar af vullen met fv. Als er ooit een 2de mag komen doe ik denk ik geen bv meer geven of het moet ineens goed gaan maar ik ga dan niet meer zo hannessen zoals nu dat kan dan ook niet omdat je dan kailynn ook nog hebt. Ik heb de test ook gedaan ik heb een ESFJ meisje. Ik heb ook zo'n foto boekje gemaakt erg leuk om te doen en had heel erg gehoopt dat het vandaag bij de post zou zitten (ook dus bij de oma's) maar helaas want mijn ouders gaan morgen voor 6 weken weg dus dacht dan kan ze het mooi mee nemen. Otje flink man heb je hoor! kailynn is bijna 4 weken ouder en een kilo lichter ben benieuwd naar alle verschillen op 9 juni want vorige keer toen leken ze qua lengte en gewicht meer op elkaar. ga effe de flesje uitkoken en dan naar mijn ouders om gedag te zeggen.
Jiri heeft gisteren maar 4 flessen gehad, de laatste om half 9 en om half 10 is hij op zijn eigen kamer gaan slapen tot 6 uur vanochtend. Niet een keer gehuild. Wat een luxe zeg Moet wel zeggen dat ik hem mis als hij niet naast me ligt in zijn wieg. Hij was ook erg moe van het kdv, had vanaf 2 uur niet meer geslapen, dus thuis heb ik hem eerst nog in bed gelegd tegen half 6. Vinden jullie het ook nog steeds moeilijk om jullie kinderen weg te brengen naar het kdv? Ik kan er toch maar moeilijk aan wennen. Vooral als ik dan ook andere kindjes in hun stoeltjes zie zitten en aan het huilen zijn. Dan vraag ik me steeds af hoe jiri zo'n dag doorkomt.
Hebben jullie deze topic + filmpje ook gezien? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 127#971127