December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    lies als je wilt komen 9 juni ben je welkom. Iemand haalt je wel op. Wellicht kan iemand even langs het station voor hij bij mij aankomt en anders pik ik je zelf even op!

cynthia wat vervelend weer met je bv! bij mij is t ook wat minder momenteel maar volgens mij heeft dat te maken met de doorgebroken menstruatie....

Nynke ik herken het niet, heb er geen moeite mee Nick weg te brengen naar de gastouder, maar kan me best voorstellen dat je het moeilijk blijft vinden.

Vanmiddag heb ik met Nick foto's gemaakt, maar ben benieuwd of het iets geworden is, want meneertje was erg moe en had er niet veel zin in. Ook minder foto's gemaakt omdat hij ging huilen van vermoeidheid...dus... het zal wel jammer maar helaas zijn denk ik. Over 2 weken gaan we kijken....

Wel geslaagd voor een jasje en een t-shirt voor op mijn rok, dus ik kan naar de bruiloft...

Karin

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb een isfj kind. maar vond het moeilijke vragen , had namelijk meer het idee dat het over een ouder kind ging.
    maar als ik dan de uitslag lees, en dan bij baby kijk, en dat vergelijk met safouane klopt dat toch wel.

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    net bij mijn ouders geweest ik vind er niks aan dat ze zo lang weg gaan en dit doen ze elk jaar maar goed, misschien komt het nu kailynn er is dat het me zwaar valt.

kom net op msn geen 1 dec. mama, dat komt bijna nooit voor.

ga de vaat opruimen

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik ging gelijk even kijken Cynthia, maar mijn msn stond uit....
    spreek je nog wel even vanavond....

Karin

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ff snel reageer weeeer niet :oops: :oops: :oops: . hier gaat alles zo zijn gangetje orlando wil gaan kruipen maar gaat achteruit ipv vooruit dan word hij erg driftig. ook wil hij staan en dan springen :rolleyes: (als wij hem vasthouden)nou je snapt het al dan word hij ook driftig, hij wil meer dan dat ie kan. maargoed, ik ben ook weer redelijk bijgetankt. gisteren ook wezen sporten ging gelukkig goed.

nou ga weer, probeer later weer beetje bij te lezen

gr saskia

6. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Debbie; ik heb de documentaire gisteren zitten kijken. Ik heb echt zitten huilen. Ik kan daar echt niet tegen. Zo zielig voor dat ventje (voor degenen die het niet gezien hebben: het was een documentaire die ging over een tienermoeder die zelf ook altijd in pleeggezinnen had gezeten (en zwakbegaafde ouders had) en die nu in haar eentje een kind moest opvoeden, maar dat helemaal niet kon. Ze lag alleen maar in bed en je hoorde het jpongetje alleen maar huilen...) Onze baby's hebben het maar getroffen met ons, denk ik dan....

Cynthia: balen zeg, ik dacht echt dat het nu eindelijk een beetje soepel liep.... Nog even doorzetten joh! Je hebt er nu al zoveel tijd in gestoken!

Nynke: ik heb het ook hoor, ik vind het echt ellendig om hem weg te brengen, ook inderdaad omdat ik geen idee heb wat hij er de hele dag doet. op dinsdag, als de oma's oppassen en ik uitgebreid verslag krijg, voel ik me beter. Op woensdag brengt Pieter hem weg, ik moet zeggen dat ik het dan ook minder moeilijk vind. Deze week is hij lekker de hele week bij mij en we genieten met volle teugen!

Karin: fijn dat er iets geregeld kan worden! ik overleg nog even met Pieter. Zijn ouders wonen in de buurt van Einhoven. Misschien plakken we er een nachtje Hapert aan vast, en kan hij me komen halen ofzo

Lies

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo, hier ben ik weer even. Het bloeden is inmiddels gestopt. Heeft dus bijna 2 dagen geduurd en leek op een gewone menstruatie (met stolsels en al :( ) maar dan korter dan ik gewend ben. Het zou dus een doorbraakbloeding kunnen zijn. Komt vaker voor tijdens de 1e maanden van pilgebruik. Maar aangezien ik die pil al jaren gebruik en er nooit last van heb gehad vond ik het nogal vreemd. Misschien is m'n lichaam nog wel van slag na de zwangerschap en bevalling. Maar ik ga voor de zekerheid toch naar de huisarts volgende week.

Ik lach me echt suf met Fynn. Hij is echt supervrolijk en actief. Hij schaterlacht de hele dag. Soms om helemaal niks :D Zit de hele tijd te kletsen en blijft draaien. Echt genieten :) Heb hem wel goed in de gaten gehouden tijdens het draaien op z'n buik. Hij doet dan echt heel goed z'n hoofdje opzij. 's Nachts slaapt ie nu ook regelmatig op z'n buik en ook dan is z'n hoofdje netjes gedraaid. Ik ga hem dus niet vastleggen ofzo.

En dan nu even wat achterstallig onderhoud:

@Lies: Leuk die test. Wel beetje lastig invullen aangezien veel karaktereigenschappen zich nog moeten ontwikkelen. Maar zoals ik het nu zie is Fynn een ESFP

@Daphne: Een klaplong? Hoe heb je dat nou gedaan?

@Noura: ik had ook het gevoel dat er iets niet klopte met m'n no-claim en ben vandaag meteen gaan bellen. En ja hoor, ze hadden had verkeerd berekend. Sowieso 3 echo's berekend ipv 1 echo. Verder alle kosten van de bevalling. Ik zei dat het een medische bevalling was en dus niet zou mogen meetellen voor de no claim. Maar het schijnt dat medisch alleen een keizersnee is en dat de vacuumpomp etc niet medisch zijn. Nou, ik vond het medisch genoeg :( Ze gaan het nu voor me uitzoeken. Nou, als ik niks hoor ga ik zeker een brief schrijven :evil:

@Nynke: Heb nog geen moeite met het wegbrengen van Fynn. Weet dat hij het daar naar z'n zin heeft. Maar denk dat ik het wel moeilijker ga vinden aangezien ik nu steeds meer contact krijg met hem.

Wat ik overigens wel merk aan mezelf is dat ik Fynn moeilijker uit handen geef. Was gisteravond bij familie en iedereen wilde hem vasthouden. Had daar eerst geen moeite mee maar had nu echt zoiets van: Nu is het genoeg! Geef hem maar snel terug! Op een gegeven moment heb ik hem dus gewoon van iemand z'n schoot geplukt en weer lekker zelf vastgehouden :D

Fynn is nu al vanaf z'n fles van 19.00 wakker. Heb hem om 20.00 op bed gelegd maar hij ligt alleen maar te piepen en te huilen. Hij is echt zo ontzettend druk de hele dag dat hij 's avonds niet in slaap kan komen :(

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nog even spammen:

Dit doet Fynn als ik denk dat hij slaapt :D

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve hik ken het peiepen in de avond na een drukke dagkailynn gheeft net 30 minuten geslapen en werd net weer wakker, en maar krijsen.
    Vanmiddag heeft ze ook maar 40 minuten geslapen dus veel te weinig geslapen dus.
    nu slaapt ze weer.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag

Help, mama! Hoe moet ik nu weer terug draaien?

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik zie een actief mooi mannetje die geen zin heeft om te slapen en te druk is met ontdekken.

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nog eentje om het af te leren:

Ik lach me suf :)

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Precies! Fynn wordt de laatste tijd ook na 30 minuten of een uur wakker en dan is het krijsen. Ik laat hem dan maar even maar ga op een gegeven moment naar hem toe en aai dan net zo lang over z'n hoofdje tot hij in slaap valt. Haal hem niet uit bed omdat ik wil dat hij daar toch in slaap leert vallen. Maar hij is net als Kailynn zo actief overdag dat hij zich niet kan ontspannen.

14. @Slingding: O, ik begrijp je zó goed! Toen ik last van hooikoorts kreeg (en dus in eerste instantie dacht dat ik dan geen borstvoeding meer mocht geven) dacht ik ook: 'Jeetje, nu gaat het net 3 (!) weken lekker aan de borst, krijg je dít! Als ik dat allemaal van tevoren had geweten...' Ik zal eerlijk gezegd blij zijn wanneer de 6 maanden die ik me had voorgenomen om zijn. Ik geniet nog steeds van de eerste voeding hoor (de enige die ik dus nog 'live' doe, de laatste kolf ik toch maar weer af omdat Jasmijn het 's nachts beter doet op kunstvoeding), maar ik vind het flesje ook wel erg makkelijk...

@Eve, leuke foto's hoor...

Het is Jasmijn vandaag voor het eerst gelukt om helemaal van haar rug op haar buik te draaien =D> =D> ! Tot nu toe bleef ze 'steken' bij haar armpje, waardoor ze uiteindelijk toch weer terug op haar rug rolde. Ik heb geprobeerd om het op video vast te leggen, maar uitgerekend wanneer ik daar sta met de camera vertikt mevrouw het. Morgen dus nog maar eens proberen...

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Yes! Jasmijn, welcome to the club :D Enne, Lola, nu begint de lol pas echt. Je zult haar de komende tijd regelmatig moeten terugdraaien :D Ben benieuwd of Jasmijn nu ook in haar bedje gaat draaien of dat ze als een keurig meisje blijft liggen...

16. @Eve: Jasmijn slaapt in een (dunne) slaapzak, waarvan ik het einde onder de matras heb gevouwen. Ik wil dus zeker niet beweren dat het onmogelijk is, maar ze zal er de komende tijd zeker nog door worden ontmoedigd... ;)

17. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Eve, wat een leuke foto's van Fynn, echt een lekkere vent! Dain heeft hetzelfde, als ik denk dat hij slaapt ligt hij ook te spelen! Van de week heeft ie ook op zijn buik geslapen en dat ging ook goed. Ik herken het ook dat ik Dain minder makkelijk
    "weggeef". Hij is nu gewoon zo leuk, dat ik m echt voor mezelf wil houden, egoistisch he! Ik word ook met de dag verliefder op hem. Vanmiddag hebben we ook zo'n lol samen gehad, hij was weer helemaal aan het schaterlachen. Dit is dus waar we het voor gedaan hebben! De eerste 2 maanden vond ik niet echt geweldig, maar nu geniet ik er steeds meer van. Nog een half uurtje en dan mogen we m weer wakker maken voor zijn laatste voeding!

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve wat een heerlijk guitig manneke heb je zeg! die zou ik ook zelf willen vasthouden!

Lola hoe doe jij het nu met de BV, kolf je weer bijna fulltime dan? Ik dacht dat je Jasmijn inmiddels bijna geheel live voedde? is dat toch als gevolg van de medicijnen dan?

wil nog effe zeggen, ook al heb ik dat al vaker gedaan, dat ik jou en Cynthia echt kanjers vindt hoor. Als bij mij de BV niet zo makkelijk ging, was ik al lang gestopt...

Karin

19. @Duikster: Totdat ik last kreeg van hooikoorts (en dan ook meteen flink...) voedde ik Jasmijn 3 a 4 keer per dag aan de borst. De laatste voeding was dan standaard een kunstvoeding. Over de medicijnen die ik slik tegen hooikoorts staat in de bijsluiter dat je die niet mag nemen als je zwanger bent of borstvoeding geeft. Ik ben toen uit voorzorg weer gaan kolven. De eerste voeding gaf ik toen borstvoeding, daarna nam ik meteen mijn medicijnen in en de rest van de dag gaf ik de fles. Maar omdat ik niet wilde dat mijn melkproductie te veel zou afnemen en omdat ik natuurlijk ook niet van de één op de andere dag kon stoppen met het geven van borstvoeding, kolfde ik 's avonds ook nog een keertje beide borsten af. Die melk bewaarde ik, omdat ik niet wist of ik deze aan Jasmijn mocht geven. Na het weekend heb ik meteen de lactatiekundige gebeld en zei wist mij een dag later te vertellen dat de hoeveelheid werkzame stof na 8 uur in het bloed is gehalveerd en dat een gezonde baby de melk die je na die 8 uur produceert best kan hebben. Dus: Wanneer ik rond 10.00 uur mijn medicijnen nam, mocht ik de melk van ná 20.00 uur dus gewoon geven. Maar omdat ik Jasmijn voor de nacht liever een kunstvoeding geef, kolf ik deze melk af en geef haar deze dan de dag erna met de fles. Ik kolf nu dus één keer per dag (en dat terwijl ik me een paar weken geleden plechtig had voorgenomen nóóit meer te kolven :cry: ...)

Maar de lactatiekundigen zijn het schijnbaar ook niet altijd met elkaar eens, want ik hoorde van Slingding dat zij dit medicijn slikt tegen de jeuk en gewoon alle voedingen aan de borst mag geven...

Enne... bedankt voor je compliment!

Oeps, een heel verhaal inmiddels (en volgens mij nogal warrig ook...) :oops: !

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nee ik snap het!

karin

Deel Deze Pagina