ik kan me best voorstellen dat het lastig is om te weten of een kindje genoeg heeft aan zijn voeding. (vooral borst waarvan je niet ziet wat er in gaat) ik heb ook wel eens getwijfeld, maar zolang meneer 300 gram per week aan blijft komen, zit het wel goed denk ik. dus als je twijfelt kan je altijd naar het weegspreekuur. wij hebben ook nog geen sofi nummer. wel kregen we bericht van mijn man zijn ziekenfondsverzekering, dat we hem konden aanmelden. maar ik heb hem al bij mijn verzekering aangemeld, ik ben hoger verzekerd. ik had er geen sofinummer voor nodig. en toen ik van de week een receptje halen moest waren de gegevens al bekend bij de apotheek. heerlijk karin, ik wil ook een schoonmaakster. maar eigenlijk lukt het me ook nog wel om bij te houden, aangezien safouane nog steeds een groot gedeelte van de dag slaapt. wel was die gister ochtend en avond een gedeelte wakker. maar zolang die snachts maar slaapt vind ik het best. ik moet wel zeggen dat ik intens kan genieten van slapen, ik val dan ook als een blok in slaap. en zoveel als ik dromen kon in de zwangerschap, ik ben nu droomloos. vanacht kwam die trouwens weer om de 3 uur. lianne wat heerlijk even winkelen. en nog lekker uitverkoop. ik wil ook winkelen, maar het komt er niet van. mischien moet ik het ook maar gewoon eens doen. saskia, wat een heerlijk lachje heeft orlando. suusje ik vind het ook leuk om te zien hoe mijn man of de kinderen de fles geven. en hoe voelt een toeschietr. moeilijk uit te leggen. het is een beetje een tintelend gevoel, maar dan sterker, of je tepels wat samentrekken. zoiets gister trouwens weer een leuk kraamcadeau gekregen. mensen die ik ken via mijn werk. een wrapper van lodger. ben er heel blij mee. en van het weekend al leuke cadeaubonnen van collegas van mijn man. en mijn werkgever komt binnenkort ook nog, dus we worden via de kant van het werk goed verwend. want ik had een superleuke bon van mom2be.
Zo, kom net terug van het CB met Koen. Koen is lekker gegroeid! Op 4 januari woog hij 4040 gram en vandaag 4400 gram. Hij is dus 360 gram aangekomen in 12 dagen tijd. Gr Otje
Ha Otje, Nick heeft Koen verslagen.... grapje....Nick is van 3625 nu 4095 gram. Hij is in 14 dagen dus 470 gram gegroeid.... Ik schrok ervan, maar hij groeit dus goed op de borstvoeding ondanks de borstontstekingen. Net is de dame van felicitas langsgeweest. Ze probeert je natuurlijk allerlei dingen aan te smeren. 2 series boekjes, op zich wel leuk, maar voor 12 delen toch ca. 120 euro.... vind het nogal wat. Heb dus ook aangegeven dat ik zulke aankopen nooit alleen beslis en eerst wil overleggen met mijn man.... maar ik denk dat ik maar af en toe gewoon een leerzaam boekje koop in de winkel.... Verder ben ik nu weer wat tijdschriften en proefmonsters rijker, dus ik zal eens op mijn gemak gaan rondneuzen. Ik geloof dat zij het niet zo leuk vond.... Ze gaf aan dat ze ook op de aanbiedingen tijdens het bezoek nog korting mocht geven, maar ik gaf nogmaals aan dat ik toch echt niet ging beslissen zonder overleg.... Karin
Sorry dames ik breek even in Duikster dat heb je goed gedaan hoor die dames van felicitas proberen je altijd van alles aan te smeren. Je moet toch zelf weten of je iets neemt of niet. dat wilde ik even kwijt. Allemaal gefeliciteerd nog met jullie beebs
Ik heb alleen de nubytas gekocht bij die felicitas dame. De rest vond ik een beetje te duur of overdreven.
He Jantien daar heeft ze het met mij niet over gehad, weet dus ook niet wat voor tas dat is... hebben ze toch niet overal hetzelfde bij zich... Karin
....ben ik ook weer even! Er is weer zoveel geschreven zeg, ik heb nog niet alles bij gelezen. Ben echt nog hardstikke druk met Jayden. Hij huilt heel erg veel (zeker 5/6 uur op een dag), en de een zegt troosten, de ander weer laten liggen. Om gek van te worden! Ik ben toch wel benieuwd hoeveel jullie kleintjes huilen, en wat jullie eraan doen. eens even kijken of ik nog een beetje kan reageren op jullie berichtjes. wat leuk dat jullie kindjes al echt glimlachen! Jayden heeft soms wel eens een reflex wat op een glimlachje lijkt, maar volgens mij moet het echte werk nog komen Ik heb trouwens echt wel respect voor degene die borstvoeding geven! Als ik toch zo lees wat een werk dat is, en die vervelende onstekingen enzo! Aan de ene kant ben ik toch wel blij dat het bij mij niet lukte Ik denk dat je me nu dan echt bij elkaar had kunnen vegen... Over die meeting, waar zou dat eventueel plaats gaan vinden? Ik bedoel in een restaurant ofzo? Is natuurlijk wel leuk, alle baby's bij elkaar. Ik moet 27 februari alweer aan het werk, aan de ene kant heb ik er wel weer zin in, ff wat anders aan mn hoofd. Maar aan de andere kant zie ik er ook wel weer tegenop, kan me nog heel slecht concentreren en ben ook nog hardstikke moe. Hopen dat het tegen die tijd wat beter gaat allemaal! otje en duikster, jullie kindjes zijn idd lekker gegroeid! Altijd weer fijn om te horen toch! Ik moet 12 febr. weer naar het cb, ben benieuwd! ik ken dat felicitas helemaal niet, wat is dat eigenlijk? Enne 120 euro is iid niet niks zeg! Een kleintje is al duur zat toch! @lianne, ik heb telefonisch Jayden doorgegeven bij de ziektekostenverzekering, had toen het sofinummer ook nog niet maar dat was niet nodig volgens hun, want die kregen zij ook door. Ik had het sofinummer met 3 weken geloof ik. Enne het sofinummer krijg je via de belastingdienst, en niet van de gemeente. Ik had ook sab simplex druppels, die hielpen helaas bij ons niet. Heb het flesje nog staan, dus mocht iemand intresse hebben.(voor nop natuurlijk!) Heb nu Cinababy, en die helpt wel. Het verschilt toch per baby, gewoon uitproberen. Venkelthee ben ik ook mee gestopt, Jayden kon hiervan niet meer poepen, ik denk dus ook wel dat het de darmwerking tijdelijk stil legt. Wat betreft werken; ik ga 3 dagen werken, en dan past mijn moeder op. Makkelijker kan het haast niet denk ik. noura, jullie worden behoorlijk verwendt zeg! En jullie kindjes slapen allemaal zo goed zeg! Zou blij zijn als Jayden eens 6 uurtjes achter elkaar door slaapt! Hoe doen jullie dat toch!? liefs Setje
De nubytas is een soort strandtasje met drinkbekers en lepeltjes en een speen erin. Die kon je dan kopen met een korting. En die vertegenwoordigster smeerde me niets aan, ze vond het prima als ik nee zei. Ik hoefde met niets 2x nee te zeggen of mezelf verantwoorden. Het was gewoon heel gezellig.
Ik baal! Heb ik eindelijk weer es een hele lap tekst getypt...gooit de server em er weer uit Blijkt het forum niet bereikbaar. Hoop dat ik straks nog ff tijd heb om m'n verhaal opnieuw te doen.
@Otje: Moest jij nu al naar het CB? Ik moet pas de 22ste! Missen jullie het zwanger zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik best al weer voor een tweede zou willen gaan klussen. Ik denk dat dit puur is omdat ik de zwangerschap mis. Ik vond het een geweldige tijd! Maar ik wil gewoon eerst van Mitchell genieten en bovendien mijn lichaam laten herstellen. Raar hoor, die gevoelens.
@Daphne: ik moet ook de 22e. We zijn ook op dezelfde dag bevallen dus dat klopt wel Enne...ik mis het zwanger zijn niet echt hoor. Vond het ook een geweldige ervaring maar hoef niet zo nodig weer. Moet er bovendien niet aan denken om nog een kleintje erbij te hebben terwijl ik nog alleen ben. Maar wie weet ontmoet ik morgen wel de man van m'n dromen Ben overigens blij dat het zo goed gaat met onze ukkies. Vind het toch wel een wonder hoor dat je zo'n kleintje op de wereld kunt zetten. Ga er ook steeds meer van genieten. Ben ook niet meer zo gestresst en daardoor loopt alles beter Gisteren is de wijkverpleegkundige langsgeweest. Een leuk mens met goeie tips. Ben ze meteen in de praktijk gaan brengen. Tot nu toe gaat het goed. Geef Fynn nu ook wat vaker eten maar dan minder per keer. Hij reageert daar beter op dan minder vaak een grote plons. Is wat meer werk zo (om de 3 uur) maar als hij daardoor rustiger is heb ik het er graag voor over. 's Nachts laat ik em overigens wel doorslapen totdat ie zelf komt. Vandaag is de vader van Fynn langsgeweest. En als ik ze dan samen zie smelt ik wel hoor. Probeer m'n gevoelens voor hem niet toe te laten maar vind dat op zo'n moment wel moeilijk. Fynn lacht heel lief als ie na de voeding in slaap valt. Maar dat is volgens mij een reflex. Echt lachen gaan ze pas met 6 weken. Toch? Mijn huishouding is ook niet op en top hoor. Doe wel elke dag de was. Tjonge, wat produceren die ukkies veel was En tussendoor de hoognodige dingen. Maar verder vind ik het best. Komt allemaal vanzelf wel weer. En gelukkig heb ik m'n ouders nog @Setje: ik vind dat ook een probleem: laten liggen of troosten. Wel verwarrend die verschillende adviezen. Ik laat em nu ongeveer 5 minuten huilen. Ga er dan naartoe en doe z'n speen erin en aai over z'n bolletje en praat even tegen em. Dan ga ik weer weg. Dat herhaal ik tot ie in slaap valt. Als ie echter blijft huilen haal ik em er wel uit. Soms zit er dan nog een boer dwars of zijn het krampjes. Of gewoon even behoefte aan een knuffel. Daarna valt ie dan meestal wel in slaap. Enne...ik laat die dame van Felicitas maar niet langs komen
Even een "rare" vraag...hoe zijn jullie aan de "onderjkant" alweer hersteld? Ik heb af en toe nog wat steken en een vervelend gevoel. Ben er vandaag mee naar de dokter geweest. De hechtingen (twee) zijn er uit, maar ik heb nog een wat pijnlijke verdikking aan de vagina ingang. VOlgens de dokter heel normaal. Ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal is.
@Daphne ik had het niet verwacht van mezelf maar ik heb dat ook heel erg,die bewegingen in je buik zijn echt zo geweldig dat mis ik ook echt heel erg. Ik zei al tegen Johan dat ik ook al graag zou willen klussen voor een 2de maar ik weet dat ik gewoon echt moet wachten. Ik moet ook 9 feb terug naar de gyn voor controle en ze gaat dan gelijk een spiraaltje plaatsen maar nu ga ik weer twijfelen of ik hem wel moet nemen maar ik doe het maar wel gewoon,ik moet nu even naar me verstand luisteren en niet naar mijn gevoel. @Suusje ik dacht al dat je het over Nynke had @Otje ik moet zeggen dat mijn huis toch wel netjes is maar mijn vriend doet ook veel in het huishouden dus dat scheelt wel veel. @Saskia wat een lieve foto van Orlando. En Orlando was er dan helemaal vroeg bij hé dacht dat Wessel vroeg was @Setje ik hou me aanbevolen voor die sab simplex druppels als je ze nog hebt,ik hoor het wel. @Lianne ik heb ook nog geen sofinummer en die had ik ook niet nodig om hem aan te melden bij de ziekenkostenverzekering. @Otje nog gefeliciteerd met je dochtertje. Ik ben vanmiddag naar het inloopspreekuur van het CB geweest om Wessel te laten wegen en hij weegt nu 4125 gram Hij was 1 jan voor het laatst gewogen en toen woog hij 3510 gram.
@Raomi: geen rare vraag hoor. Ik heb op zich geen pijn meer maar wel af en toe een steek en een schrijnend gevoel. En er zit nog een behoorlijk verdikking bij m'n bilspier maar die schijnt nog wel weg te gaan. De aambeien worden gelukkig al minder. Maar het vervelendst vind ik het urineverlies Doe wel oefeningen en de arts heeft me beloofd dat ook dat goed komt maar baal er wel van.
He, dankje Eve, voor je antwoord. Fynn (prachtige naam trouwens!) is op dezelfde dag als Storm geboren! Maar fijn te horen dat het bij jou hetzelfde is, ik maakte me best zorgen. Vooral omdat ik van verschillende vrouwen hier lees dat ze al weer sex hebben gehad, vrij snel na de geboorte.
Ik heb ook niet veel last van mijn hechtingen. Ze heeft me gewoon heel goed gehecht,ze is een ruim een uur bezig geweest en volgens mij heb ik wel een stuk of 30 hechtingen. Ik heb wel pijn bij het plassen maar heb geen blaasontsteking het komt waarschijnlijk door die 4 blaaskatheters die ik heb gehad maar er staat wel urine op kweek. Het is ook echt op het laatst dat het zeer doet als ik me blaasspieren beweeg zal maar zeggen ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen en het doet ook meer zeer als ik veel heb gelopen maarja ik wacht wel af wat er uit die kweek komt anders toch weer even de dokter bellen. @Eve ik denk dat ik die vrouw van Felicitas ook niet laat komen want ik heb er helemaal geen zin in en volgens mij zit er ook niet zoveel in die babydoos.
ja, maar ik heb een ks gehad dus het is bij mij niet beurs enzo. @vales, ik moet maandag op nacontrole en dan zetten ze het spiraaltje, en als je weer wil klussen voor de 2de laat je hem er toch uithalen, dan ben je gelijk weer vruchtbaar. hebben ze ook tegen jou gezegt een uur van te voren 2 paracetamollen innemen en iemand mee nemen die kan rijden omdat je er beroerd van kan zijn? Ik heb hem (spiraal)gauw nog ingediend bij mij oude zorgverzekering en het is vergoed. zie jij er niet tegenop om hem te laten plaatsen? ik wel een beetje hoor. kailynn heeft net liggen kraaien van plezier in de box, ik had het wipstoeltje er in gezet zodat ze dichterbij de muziek mobiel lag nou dat was een groot succes. zal zo nog nieuwe foto's plaatsen in mijn album. (zijn ondertussen geplaatst) ik heb trouwens kailynn haar site vernieuwd. @eve hoop voor je dat om de 3 uur voeden werkt. ga zo ook weer proberen wat kaarten in te plakken. (we hebben er meer dan 100 gehad)
@slingding: ja dat is natuurlijk zo, bij een ks heb je dat niet....wij hebben de kaarten nog hangen hier, heb ze nog niet geteld, maar het zijn er heel wat! Ik ga ze in een apart album plakken. Maar moet de moed nog verzamelen....!
@Slingding nee dat hebben ze niet tegen mij gezegt maar ik had van de week gebeld om te vragen of ze hem gelijk konden plaatsen en het antwoord was ja en ik hoef hem ook niet eerst bij de apotheek op te halen want hun hebben ze in het ziekhuis liggen. Ik weet wel dat ik hem er gewoon uit kan laten halen maar dan denk ik weer dan kan ik hem net zo goed niet nemen want dat vind ik teveel gedoe,ja ik weet het rare gedachte En ik kan niet zo goed tegen condooms dus ik moet wel wat en aan de pil wil ik nooit meer. Ik ben wel benieuwd hoe jij het vond om hem te laten plaatsen maar dat hoor ik vast maandag wel van jou. Ik ben er eigenlijk niet echt bang voor want ik heb gehoord dat je baarmoeder nu nog een beetje open staat dus dat het minder pijn doet en ik denk niet dat het meer pijn gaat doen dan bijv het strippen,maar jij weet zeker niet hoe dat voelt omdat je een KZ heb gekregen en ik denk ook eigenlijk niet dat jou BM open staat want je heb ook geen ontsluiting gehad.
ik heb wel weeen gehad en ze hadden het over ontsluitingsween dus misschien heb ik wel ontsluiting gehad maar hoeveel of zo hebben ze niet gekeken, want het moest toch een keizersnee worden. maar omdat ik al weeen had hebben ze me in de nacht nog verlost anders hadden ze me tot de ochtend laten liggen, want gebroken vliezen hebben is geen ramp. ik laat het maandag zeker weten.