Hier nog een vervolg op mijn "steiger verhaal" (er staat nu een steiger in onze portiek die bijna de hele trap blokkert). Ik had gisteren mijn vader aan de telefoon, en die begon opeens over de brandveiligheid. Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar bij brand is het onze enige vluchtweg, en die is nu praktisch geblokkeerd. Ik dus vanmorgen met de brandweer gebeld en uiteindelijk met de dienst bouw- en woningtoezicht. Die zijn komen kijken en vonden het inderdaad niet toelaatbaar. Morgen gaan ze weg, dat gingen ze toch wel, maar nu moet het ook echt. Ik wilde 's middags gaan wandelen en wilde de wagen bij de onderburen ophalen, kreeg ik de deur daar niet open. Stond ik helemaal klaar om weg te gaan, met 7 kilo gewicht op mijn arm aan drie sloten te draaien. Ik werd ik zo woest, niet op de buren, maar op die stomme steiger. ik ben naar de dichtstbijzijnde bouwvakkers gegaan om mijn hart te luchten. Ik heb me uiteindelijk weer langs de steigers heen naar binnen gewurmd om de babybjorn te pakken en ben toen zo gaan winkelen. Toen ik weer terugkwam heb ik een beetje staan dralen tot ik iemand aan zag komen (gelukkig was de eerste persoon die ik zag een jonge moeder met een bugaboo), ik heb haar Thijs even laten vasthouden en ben toen alle spullen boven gaan zetten. Nog even gezellig staan kletsen, dus dat is dan wel weer leuk. Maar ik hoop echt dat ik morgen weer gewoon naar buiten kan! Verder niet zo veel te melden. Met Thijs gaat het super. Hij is zo vrolijk (lacht ook hardop nu!) en gezellig. Vind het jammer dat ik volgende week weer moet werken en ga hem dan zeker missen! Lies
Gisteren zei ik nog heel stoer dat ik geen moeite had met het wegbrengen naar het kdv. Maar vanmorgen vond ik het ineens niet leuk Het was vanmorgen zo gezellig met z'n tweetjes dat ik Fynn gewoon lekker bij me wilde houden. Hij heeft het prima op het kdv maar vind dat hij het thuis toch beter heeft. Vond het gewoon echt ff niet leuk om hem daar achter te laten. Eenmaal op m'n werk was dat gevoel wel weer weg hoor. Ach, zal wel even een fase zijn. @Molly: ik word idd ook steeds verliefder op m'n mannetje! De moedergevoelens beginnen nu eindelijk goed los te barsten @Debbie: ik zie Fynn ook af en toe een poging doen om te kruipen. Hij doet dan z'n kontje en knietjes omhoog. Maar echt lukken wil het nog niet. Wel grappig om te zien. Enne...wat snel zeg dat Thijmen al een tandje heeft! Dan is hij de 1e hier Probeer tegen de verkoudheid ook es een ui onder z'n bed. Hier helpt dat echt goed. @Cynthia: Gefeliciteerd met de 5 maanden! En tja, ik heb af en toe ook het idde dat Fynn weer terug bij af is. 's Nachts gaat gelukkig nog goed. Maar na de fles van 19.00 is het regelmatig een ramp en wil meneertje echt niet slapen (net zoals de eerste 6 weken). Of hij valt meteen in slaap en wordt dan een uur later huilend wakker @Otje: Wat leuk, die donkere haartjes en ogen van Koen! Lekker pittig bekkie @Vales: Sterkte met wachten op de uitslag. Klinkt wel heel vervelend. Maar aangezien die neef het ook heeft is het dus kennelijk niet levensbedreigend. Maar valt er wel makkelijk met deze aandoening te leven? @Lola: Tja, was er al een beetje bang voor Als ze eenmaal de smaak van het draaien te pakken hebben zijn ze niet meer te stoppen. Vind het op zich prima dat Fynn 's nachts op z'n buik gaat liggen. Maar als ie wakker wordt is het wel meteen piepen aangezien hij niet kan terugdraaien. Hoop dus dat dat snel lukt dan blijft ie iig wat langer rustig liggen En, succes met de 4 voedingen. Ben benieuwd. Ik wacht nog even met uitproberen. @Lies: wat een geemmer met die steiger! Zou ik erg gefrustreerd door raken. Gelukkig gaat ie morgen weg!
hi hi, eve; wat een lekker ding is fynn zeg otje; koen is ook al groot geworden zeg, leuke kinderstoel zeg. slingding; kaillyn ook al zo groot karin; zo hee nick is ook al groot zeg. mmmm ik vind dat het zo hard gaat overal is wel duidelijk hè. hier is orlando morgen 6 MAANDEN joehoe, ook al die tijd bv helemaal leuk en fijn idee vind ik het. heb nml altijd gezegd dat ik iig wil proberen om de 6 mnd te halen (had het niet gelukt ook niet super erg hoor) maar het is me gelukt. ik ga nu gewoon door tot ik/hij het niet meer zien zitten. elke dag is iig nu ook meegenomen. vwb het moeilijk uit handen geven, ik heb het ook wel enigszins hoor, moet er wel bij zeggen dat het er ook erg van af hangt wie hem vast wil houden! noura; safouane zal wss als hij het doorheeft alles tegelijk in ene keer doen denk ik. nou ga weer naar mijn gezinnetje spreek jullie later gr saskia
Nou Jasmijn, zet hem op, laat je mama slapen vannacht! Cynthia gezellig een bruiloft in een belgisch kasteel. Dat wordt vast genieten de hele dag. ik kijk ook al uit naar 15 juni (dan trouwt mijn broer) Heerlijke foto van kailynn trouwens met haar tongetje uit de mond in de stoel! Saskia 6 maanden alweer morgen! Kun je je de bevalling nog herinneren? en al die tijd BV, ik ga het proberen te evenaren.... heb vanmiddag relaxed met Nick in de tuin gelegen op mijn zelfgemaakte kleed. Hij had de grootste lol en leek geen last te hebben van zijn prikjes. We gingen vanavond bij mijn ouders eten. Frank asperges, omdat ik die niet klaar kan maken en ik ze ook niet lus en ik het overschot van gisteren van mijn ouders... Zo heerlijk om niet te hoeven koken. Heb vanmiddag nog effe in de tuin gewerkt en dus op mijn gemak met Nick liggen spelen in de tijd dat ik me anders over het eten zou bekommeren. Vanmiddag ook weer effe nieuwe boeken gehaald bij de bieb, dus ik kan weer vooruit... als ik tenminste nog aan een boek toekom en niet hele avonden verslaafd hier rondhang... Karin
vandaag Liene voor de eerste keer iets aangeboden volgens de rapleymethode. Eerst overlegd met de vk, want ik wil tot 6 maanden uitsluitend bv geven. Volgens haar kan zo'n klein stukje geen kwaad. Het telt niet mee als voeding, dus is dit nog steeds volledig bv. Hier een foto van Liene met wortel: [/url][/img]
Echt heel erg lief die foto saar, vond ze het lekker die wortel? Meiden ik heb nog een vraagje: Moest ik nou een hele of een halve ui onder ze bedje leggen en afgepeld of niet? En Thijmen is best veel aan het hoesten nu die in ze bedje ligt, komt dit ook door de verkoudheid of ....?
Hallo! Heb mijn 1e avondje achter de rug. Het was wennen maar wel leuk. Tis een kleine afdeling binnen het bedrijf en dat bevalt me wel. Of het iets is wat ik heel lang ga doen, betwijfel ik maar qua werktijden is het eigenlijk wel ideaal dus daarom blijf ik er voorlopig maar even. En wie weet wordt het steeds leuker. Om 21.30 was ik thuis en hier was alles prima gegaan dus dat geeft je dan wel een fijn gevoel. Nu weekend en volgende week werken: ma en do avond en di en vr middag. Ik ga nu naar bed, ben moe. Zal morgen wel weer reageren. Morgen naar de tandarts... ik krijg binnenkort een kroon en nu moeten ze eerst een vorm er voor maken of zoiets. En binnenkort worden 2 verstandskiezen getrokken. Gr Otje, trusten allemaal
Otje: fijn dat je eerste werkdag goed is verlopen! Saar: Leuke foto! Ik lees dat overlegd had met de vk? Kom je daar nog steeds voor vragen over Liene ofzo. In Nederland wordt de zorg na de kraamtijd aan het cb overgedragen. Saskia: 6 maanden alweer! Een hele mijlpaal! Cynthia: leuke foto's. Wij moeten nog een kinderstoel kopen. Zijn er meer dec.mama's die de kinderstoel al gebruiken? Lola, goed dat je alleen de gratis foto hebt genomen! En fijn dat ze niet doorzeurden. Vales, wat vreselijk voor je schoonzus. We mogen inderdaad heel erg gelukkig zijn met onze gezonde kindjes. Het zullen een paar lange weken voor ze worden. Noura, Demi draait ook echt nog niet hoor en dat zie ik ook nog niet echt gebeuren. Ik help haar af en toe wel een beetje , maar uit haar zelf geen enkele actie . Volgens mij vind ze het wel best zo. En spetteren in het water heeft ze ook nog niet uitgevonden. Demi is ook weer van het lijstje af : : . Zal haar er nog een keertje bijzetten. En nu laten staan allemaal he Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43 cm).........26/4 5mnd +3wkn 6515gr 63,8cm Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 63 cm.......... 22 mrt.................................6700 gr.......63 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........19 apr / 4,5 mnd.................5730 gr......60,5 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 wkn..................5300 gr......60 cm Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............18 apr / 18 wkn, 5 dgn.......5710 gr......64 cm Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........03 apr.................................7380 gr.......62 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........3 mei/20wk ........................6960 gr.......62 cm Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......02 april / 15 wkn.................6535 gr.......62 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........4 maanden.........................7130 gr.......67 cm Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm).............10 apr / 16 wkn...............5880 gr.....60,5 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........27 apr / 18 wkn...................6320 gr.......61 cm Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........19 apr..................................6455 gr.......62 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........12 apr / 15 wkn, 6 dgn........7420 gr.......64 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........30 mrt / 14 wkn...................6295 gr.......64 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........03 apr / 14 wkn, 3 dgn........5935 gr.......60 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........26 mrt..................................6215 gr.......62 cm Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm)..........05 apr.................................7750 gr.......64,5 cm Koen..........28/12/06 (4050, 54 cm)..............02 mei / 4 mnd + 4 dgn.......................7200 gr.......65 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........17 apr / 3,5 mnd..................5790 gr.......62 cm Ik voel me zwaar belabberd. Hoesten, neus dicht, ogen ontstoken etc. Echt vervelend. Heb vandaag wel gewerkt, maar was blij toen ik naar huis kon. Dadelijk demi nog voeden en dan snel m'n bed in. Heb straks wel tussendoor een uurtje geslapen toen Demi ook sliep en dat was wel heel lekker moet ik zeggen. Gisteren gehoord dat mijn moeder geopereerd moet worden aan haar rug. Ze moet 5 dagen in het ziekenhuis blijven en mag 6 weken niks doen. Dus dat worden drukke weken voor mij. Mijn ouders hebben een eigen zaak, en mijn vader is niet gewend om wat in het huishouden te doen, dus ik denk dat ik er tijdelijk een tweede huishouden bijkrijg. En ik moet voor de dinsdagen opvang voor Demi regelen. Maar gelukkig kan ze die weken extra naar het kdv. Een hele zorg minder. Maar voor m'n moeder is het natuurlijk het meest vervelend. Wel heel leuk trouwens, mijn moeder is zondag jarig. TOen Demi op het kdv kwam moesten we onze verjaardagen en die van de opa's en oma's doorgeven. En nu kwam jeroen straks thuis met een in elkaar geknutselde tekening voor oma van Demi met daarop de afdrukken van haar voetjes. Daar zal oma gelukkig mee zijn
duckie dat is zeker leuk die tekening voor je moeder, zal ze vast blij mee zijn. en die voetafdrukjes is zo`n leuke herinnering. sterkte met je moeder, en de zorg eromheen. saar wat een leuke foto. maar die wortel daar kan ze toch niet veel mee? is het de bedoeling dat ze daar dan met de tijd een hapje van af gaan nemen? en hoef je bij die methode het eten niet fijn te maken? ben er wel benieuwd naar. als je de link overneemt van waar je de foto upload, dan hoef je er geen img voor en achter te zetten. en je moet de link voor forum1 kopieren, als het goed is krijg je dan een grotere foto. je hebt nu waarschijnlijk een van de bovenste links gecopieerd van de thumbnail, dan krijg je deze met balkjes. ik druk erna altijd even op voorbeeld,dan zie je of het goed is gegaan, en als je de verkeerde link hebt gepakt, kan je een andere copieren. ik kreeg gister trouwens een cadeuakaart van 7,50 van de hema, omdat het drukkertje toen los was gegaan. otje, wat fijn dat het werken goed ging, en ook dat het thuis goed is gegaan. dat werkt veel prettiger. en sterkte bij de tandarts vandaag! slingding, leuke kinderstoel heb je, en wat zit ze er stoer in! melliemel, 6 maanden al weer, jeetje wat gaat dat hard. lijkt wel gisteren dat we nog zwanger waren. eve, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind. ik heb dat af en toe ook wel. dan denk ik wel eens, van waarom werk ik , ik wil bij mijn kindje zijn. maar goed, eerder ging ik werken omdat ik zelf wat wou doen, en het was een leuk extratje. maar ik merk dat nu alles toch een stuk duurder is geworden de afgelopen jaren dat dat stukje inkomen toch ook wel nodig is. of we moeten net als liene op wortels gaan leven en binnenkort moeten we ook weer de schoolboeken voor mijn zoon bestellen voor volgend jaar. vandaag was safouane voor de verandering om kwart voor 7 wakker. heel vroeg voor zijn doen. volgens mij was mijn man bij hem wezen kijken, en is die daardoor wakker geworden. maar inmiddels is die lekker gevoed, heeft gespeeld, en is in bad geweest en ligt alweer te slapen. vanmiddag moeten we naar de dokter.
pffffffffffffffffff 2 dagen werken en tig blz erbij ik heb het een beetje snel gelezen en zag een paar dingen staan waarop ik reageer...ik weet niet meer wie het vroeg of wie het plaatste maar de neusspray zoutoplossing gebruiken wij van de apotheek...daar haal ik eigenlijk alles ik vind zelf de voorlichting daar beter dan bij de drogist ( etos enz) Leuke foto's trouwens Teun schreeuwde ook eerst op het KDV en ze namen hem gewoon in hun armen hoor....ze liepen regelmatig met hem rond..gene probleem vonden ze het en nu nu hoeft het al niet meer.... het slaapprobleem op het kdv heeft Teun ook....maar nu lette ik gister eens extra op de bedjes die ze hadden...ze hebben bij ons 2 soorten een soort stapelbed en normale ledikant...nu bleek het dsu dat ze hem in een stapelbed legde...nou dat is hij niet gewent en de bovenste heeft ook nog een soorts schuin afdak erop...gezegd dat hij thuis graag vanuit zijn bed rondkeek en ook bij de oma's...dus nu hadden ze hem in een ledikant gedaan en heeft meneer geslapen van half 9 tot ff na 11 uur... en zelfs smiddags ook nog ......dus mischien een tip? Saar ben jij van plan om deze methode toe te passen? en had je de wortel gekookt? voor de rest gaat het hier prima...Teun rolt zich nu regelmatig om naar zijn buik en weet het dan niet meer...ja hij kijkt eerst lekker rond...zijn hooftje gaat steeds hoger.... ik wil vanmiddag een een groente hap proberen...tenminste als hij wakker is want ik wil het tussen 2 flessen in doen..fruit is hij niet dol op...wie weet dit wel.... nou ik ga nog ff wat doen in huis terwijl Teun lekker ligt te slapen... ik hoop bij te blijven met lezen en reageer als het lukt doei doei
hallo, wij gaan idd deze methode toepassen. Ik had de wortel gestoomd, zodat ze er stukjes kon af'bijten'. Ze spuwde de stukjes dan ook weer gewoon uit, want ze weet nog niet wat ze er mee moet doen. Maar met ter tijd zal ze meer en meer beginnen inslikken. Nu is het nog proeven en spelen. De bedoeling is dat ze gewoon mee eet van tafel, maar gisteren hadden we tagliatelli met zalm, dus of dat nu een goede start is . Dus had ik maar een wortel gestoomd. Ik vervang ook geen voeding. Het is echt maar wat spelen en proeven, niet eten. Dat komt wel. Ook fruit gaan we zo in stukken geven (wel geen hele appel natuurlijk , maar in stukjes gesneden). In verband met de vk, ik ga ook naar kind en gezin, maar vraag daar niet veel. Ik laat Liene wegen en meten en aangezien we haar niet laten vaccineren, zijn we weer snel thuis. Ik mag naar de vk gaan tot Liene 1 jaar is. Je hebt een bepaald aantal afspraken die terugbetaald worden. Ik weet niet hoeveel, maar ik heb er nu nog 3. Dus als ik wil, kan ik een afspraak maken. Maar zoals gisteren, bel ik haar op en vraag het. Dat kan dus ook. Bedankt voor de fototip, ik zal eens een leuke foto zoeken en plaatsen. Groetjes, Saartje
oeps, nog niet echt wat ik bedoelde en ik bedoelde het zeker geen 3 keer. Ik zal later nog eens proberen, als jullie dit vergeten zijn .
saar geeft niet hoor al het begin is moeilijk. Noura hoe gaat het met je moeder, het komt nu dicht tegen de operatiedatum. sterkte. Fijn dat het slapen zo goed gaat jannette. http://www.kasteelterleyen.nl dit is de link naar het kasteel waar wij dat trouw feest hebben. Karin toevallig dat jij ook 15 juni die bruiloft van je broer hebt, kunnen we allebei hopen op mooi weer. Alleen koop ik mijn outfit zo laat mogelijk omdat ik hoop nog wat af te vallen voor die tijd. Ik ga van het weer genieten!