December 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Otje, Dec 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Hoi Meiden, daar was ik weer even (vanaf mijn werk),

Ben veel te druk om alles goed te bij te houden hier SORRY!

Melliemel: fantastisch dat je 6 maanden bv hebt vol gehouden. Wil ik ook wel en dat is ook mijn bedoeling, maar het gaat niet lukken.
    Nu Mika op het kdv de fles krijgt heeft hij ontdekt dat dat veel gemakkelijker gaat dan zelf uit de borst drinken. Dus met de voedingen is het ellende. Hij drinkt even tot de ergste druk er af is, maar dan stopt hij er mee. En als ik hem dan probeer weer aan te leggen gaat hij keihard huilen. Hij heeft echt nog niet genoeg gehad, dus ik weet zeker dat het door ongeduld komt. Ik heb inmiddels besloten te beginnen met afbouwen en heb de voeding van 18 uur vervangen door een fles. Vreemd genoeg gaat de avondvoeding nog wel prima. De ochtend wisselt, maar wordt steeds lastiger, evenals die om 11 uur 's ochtends.

Ook ga ik vanaf dinsdag met Mika naar baby-/peuterzwemmen. Samen met een vriendin van de yoga met haar dochtertje. Ik ben heel benieuwd hoe Mika het vindt! Erg spannend dus!

Mika slaapt op het kdv juist veel beter dan thuis. Woensdag heeft hij maar liefst 6 uur :confused: ! geslapen! Wij dachten toen dat hij thuis sá vonds en 's nachts niet zou slapen, maar in tegendeel.

Saar: ik heb Mika laatst laten likken van een appel die ik aan het eten was. Vond hij reuze interessant! Was erg leuk om die reactie te zien. Ik weet niet of dit bij die methode van jou hoort.

Mika rolt inmiddels ook alle kanten op. Van buik naar rug als eerste en gisteren liet hij ook zien van rug naar buik. Eerst vond hij het niet leuk op de buik, nu vindt hij het heerlijk.

Duckie: bij ons op het kdv doen ze ook allerlei leuke dingen met de kids. Ook wij moesten verjaardagen doorgeven. Ben benieuwd of ze nog wat voor moederdag doen. In ieder geval verzamelen ze alle kunstwerkjes in die 4 jaar in een boek en na 4 jaar, als ze van het kdv af gaan, krijg je die mee en te zien. Zo leuk!
    En o ja, wij moeten ook nog een kindersteol kopen. Mika kan nog niet goed zitten, dus wij gebruiken zeker nog geen kinderstoel. Hij gaat gewoon in het wipstoeltje en dat vindt hij ook heel fijn.

Vales: sterkte met je zus. Vreselijk lijkt me dat

Karin: Mika heeft met de derde keer prikjes ook nergens last van gehad. Heerlijk toch?

Tot later!

Groetjes Suusje

Otje: sterkte bij de tandarts.

2. Ik wil uiteraard niet te vroeg juichen, maar Jasmijn heeft het gisteren en vannacht prima gedaan op 4 voedingen. Het was bijna 8.30 uur toen ik wakker werd, omdat ze begon te pruttelen (het kan dus best zijn dat ze eerst een poosje tevreden wakker in haar bedje heeft gelegen...). Mijn man had haar gisteren de laatste fles om 22.00 uur gegeven en haar daarna meteen in bed gestopt. Ik heb haar tegen 9.00 uur de eerste voeding gegeven en daarbij viel het me wel op dat ze wat langer aan de borst heeft gedronken dan anders. Hoeveel ze 's morgens binnenkrijgt weet ik uiteraard niet.

@Melliemel: 6 maanden / een HALF jaar... wat klinkt dat al gróót!

@Saar: Blijven proberen... ;) Vond ze de wortel trouwens wel lekker?

@Duckie: Klinkt niet lekker, nee. Ik hoop dat je helemaal bent opgeknapt voordat je moeder naar het ziekenhuis moet...

@Otje: Fijn dat je eerste dag goed verlopen is!

Trouwens nog even over mijn akkefietje betreffende de no-claim: Ik heb met mijn zorgverzekeraar gebeld en zij vertelden me dat de zorgverlener bij de declaratie een code meegeeft. Aan de hand van die code bepaalt de zorgverzekeraar of de nota onder de no-claimregeling valt of niet. In mijn geval ging het om een bezoekje dat ik aan de gynaecoloog had gebracht, omdat de bovenste laag van de hechting had losgelaten. Aangezien dit de hechting van mijn knip was en mijns inziens dus samenhing met kosten in verband met de bevalling, had deze nota dus eigenlijk buiten de no-claimregeling moeten vallen. Het ziekenhuis gaat hier nu verder achteraan en ik hoor daar nog van! (Het betrof overigens een rekening van €313,06 voor een bezoekje van 5 minuten, snel verdiend nietwaar...?)

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Gelukkig heeft Thijmen redelijk geslapen, het ui heeft wel een beetje geholpen gelukkig. Helaas is hij nog wel steeds erg verkouden en spuugt erg veel, weet iemand waardoor hij zoveel spuugt?

Ik heb ook nog een vraagje, hopelijk kunnen jullie helpen. Ik ga namelijk Zaterdag, Zondag, Maandag En Dinsdag alweer naar me moeder in Apeldoorn, opzich helemaal niet erg hoor en vind het er hartstikke leuk en gezellig. Baal alleen enorm dat we weer terug moeten voor onze nieuwe auto, denk je iets moois en goeds te kopen :cry:.

Maya mijn vraag is dus wat moet ik zoal meenemen:

Zaterdag en Zondag wordt het namelijk mooi weer, maar Maandag en Dinsdag wat minder mooi. Wat kan ik het beste allemaal meenemen en van wat hoeveel, want Thijmen is best wel spugerig natuurlijk dus 1 of 2 setjes extra lijkt me geen luxe denk? Hebben jullie ook altijd dat jullie bang zijn de helft te vergeten? Ik vind dit echt zo vervelend, meestal denk ik wel aan alles hoor maar je moet ook zoveel meenemen zoals:

Luiers
    Voeding
    Hydrofieldoeken
    Omslagdoeken
    Rompers
    Sokken
    Broek lange
    Broek korte
    Truitje korte mouw+lange mouw
    Spuugdoekjes
    Slabbetjes
    Schoentjes
    Petje
    Zonnebrand
    Zwembroekje

en verder weet ik het dan al niet meer hahaha, soms zo vervelend joh

4. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Thijmen zit trouwens al een aantal dagen weer op 5voedingen, hij red het opeens niet meer op 4voedingen :s erg vreemd. Maya zal vanzelf wel weer goed komen denk, al krijgt hij ook ze fruit en ze groente natuurlijk.

Vandaag doet hij het trouwens tot nu toe wel goed, hij heeft namelijk alleen nog maar 2x flesvoeding gehad.

5. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    debbie toen wij naar het vennebos gingen een paar weken geleden was het van dat hete weer en later in de week wat koeler in heb toen een maat grotere rompers gekocht met lange mouwen en had maar 2 shirts met alnge mouwen mee en de rest kort...binnen kan het al snel want de warmte blijft toch wel wat hangen...en heb dus de rompers met lange mouwen onder een tshirt gedaan....stond ook gelijk heel stoer... ;)

de omslagdoeken gebruik je die vaak? anders kan je evt een hydrofieldoek er voor gebruiken of een handoek van je moeder.. scheelt weer plaats ;) evt schoentjes thuis laten....hij loopt toch nog niet? lekker de voetjes los laten is ook beter....zwembroekje..oke neemt niet zoveel plek in maar ga je zwemmen? anders laat je hem toch gewoon in zijn romper buiten liggen.....

wie weet heb je zo wat minder bagage

enne evengoed veel plezier en wel balen van je auto....was het bij een garage dat je hem had gekocht?
    mijn vriend had er ook 1 bij d egarage gekocht toen we elkaar net nog niet kende...al die tijd ging er telkens een lampje branden dan was er dit dan dat....en eindelijk nu is het verholpen...ze wisten wel wat het was maar het was een dure reparatie....en dat wilde ze niet doen.. :rolleyes: nu is het al met al toch nog duurder geworden want ja alles is wel op hun kosten gedaan.....

Teun ligt lekker in zijn bedje en ik denk dat ik ff in de zon ga

doei tot later

6. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Thijs ligt al weer een paar uur te slapen, ik weet bijna niet meer wat ik met mijn tijd moet doen. geinspireerd door jullie kinderstoel verhalen, ben ik onze kinderstoel af gaan maken. ik had vorig jaar de tripp trapp van mijn ouders meegekregen, waar mijn zusje vroeger nog in heeft gezeten. Hij was nog helemaal prima, alleen de lak was niet meer zo mooi. Die heb ik er vorig jaar zomer helemaal afgeschuurd en toen behandeld met houtzeep. Maar die zeep is toch niet zo handig, alles wat er opvalt trekt gewoon in het hout. Ik ben hem nu dus aan het lakken. Ik vond het eigenlijk weer heel leuk om zo'n soort klusje te doen. Ik weet niet hoelang ik het leuk blijf vinden, want hij moet natuurlijk we een paar keer gelakt worden...

De steigers zijn weg! Hoera!

Saartje: ik ben benieuwd hoe het "Rapleyen" bevalt. Ik heb er in de ouders van nu een artikel over gelezen, een redactrice van het tijdschrift heeft het ook zo gedaan. Als je het interessant vind, kan ik het op 9 juni wel meenemen. Wij gaan denk ik eind mei (dan is hij ruim 5,5 maand)beginnen met zijn eerste hapjes. Ik wil alles zelf gaan maken met behulp van de babycooker. Ik heb er wel zin in!

Lies

7. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Lies in welke ouders van nu staat het artiekel?
    wij willen namelijk ook een deel via de Rapley geven

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura ik was gister gebeld voor center parcs en wij gaan 21 april naar de eemhof,ik heb er nu al zin in wij hebben het vip huisje genomen dus we hebben een eigen sauna enz :D

@Eve wat zijn neef heeft is toch anders ben ik achtergekomen.

Dat kindje van me schoonzus gaat waarschijnlijk dood na de geboorte omdat het kindje zich zelf gaat vergiftigen dat is wat ze er nu over denken maar ze zeggen natuurlijk nog niet teveel omdat er nog geen uitslag van de vlokkentest is.
    Johan zijn broer zei dat de blaas nu al even groot als het hoofdje is :confused: :( en de blaas zal alleen maar groeien tot dat het niet meer kan en dan gaan de nieren kapot maar doordat de blaas zo groot word kunnen de longen lever en alle andere organen niet goed groeien :(
    Ze is 13 weken als ze de uitslag krijgt.

@Lies gelukkig zijn de steigers weg want dat is ook geen doen om je kinderwagen steeds bij de buren te moeten zetten,wel lief van ze dat dat mocht.

@Lola wat goed dat ze het prima doet op 4 voedingen hopelijk blijft het zo.

Ik ga weer even eraf heb net gewerkt en ben zo moe het is gister nogal laat geworden,het was zo gezellig :D

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,608
    0
    0
    amstelveen
    Ja ik vind het echt lastig hoor die kleertjes uitzoeken enz., je moet ook zoveel meenemen. Ik probeer het meestal te beperken hoor, maar ik weet ook nooit welke truitje ik dan mee moet nemen enz. hahaha.

Ja we hebben de auto bij een garage gekocht, gelukkig is deze man zo aardig dat elke keer als we terug komen wordt de auto weer gemaakt. Maya dit is ook geen oplossing natuurlijk, we zijn nu al 3 of 4x terug geweest sinds we hem hebben. We zitten er hard over te denken om te zeggen ruil hem maar in voor iets anders, want geld terug geven doet hij niet helaas dus.

10. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Vales ik denk dat je 21 mei bedoelt....want 21 april is het al ff geweest hoor....maar heel veel plezier het schijnt er heel mooi te zijn

ja auto's ze moeten het toch echt gewoon doen en anders zijn het oendingen.....kom er dus net achter dat mijn autootje sinds vorig jaar apk maar 1000 km heeft gereden..... :rolleyes: ....zijn we toch vaker met de Seat geweest en de hele zomer lekker op de fiets en ja nov en dec ben ik zelf weinig ergens heen geweest ik liet me wel rijden :D naar de vk was nog geen 500 m.......dus ja dat tikt niet aan...dus ze zullen nu weinig vinden denk ik.......

11. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Zoooo hey....heel wat pagina's terug gelezen pfff.

Ik zie dat jullie het gewicht- / lengtelijstje nu zelf copiëren en plakken. Is misschien nog wel het handigst, dan staan meteen de nieuwe gegevens erbij en hoef ik niet steeds terug te lezen of sla ik niemand over :(
    Bij deze draag ik het dus over aan iedereen :)

Ik heb weer Leuke foto's voorbij zien komen!

Ik heb er niet zo'n moeite mee om Jikke uit handen te geven. Het ligt er idd ook wel een beetje aan wie het is hoor. Maar Jikke vind (voor haar) vreemde mensen erg interessant en dat vind ik dan weer leuk om te bekijken.

5...6 maanden :rolleyes: .....tjongejonge, we hebben net de 4 maanden van Jikke gevierd.

Als ik Jikke naar het KDV breng gebeurt het wel eens dat er een kindje huilt waar ze niet meteen naar toe gaan omdat ze bezig zijn. Maar ik neem aan dat dat maar kort is. Ze worden zelf anders toch ook gek van het gehuil!
    Ikheb ook wel eens in het schriftje gelezen dat ze veel met Jikke hadden rondgelopen omdat ze zo huilde...

Vales, wat een toestanden toch weer. Spannende tijd, weer wachten op de uitslag, en daarna....

Lola, mij overkwam vandaag dus ongeveer hetzelfde als jou, alleen lag Jikke in de box ipv in bed. Ik was ff boven en hoorde Jikke ineens heel hard huilen. Ga ik kijken, ligt ze 180 graden gedraaid in de box met haar voetje klem tussen een spijltje en de babygym. Ze had al een hele afdruk van het spijltje op haar voetje :cry:
    Toen ze me zag begon ze meteen te lachen...zo van, kijk mij nou :)

Jikke zit nu al een tijdje op 4 voedingen (8 - 12 - 16 - 20) en dat gaat heel erg goed. Ze slaapt zo'n beetje standaard van 20.30u tot 8.00u.

Lies, fijn dat die steiger weg is. Lijkt me niks, zo stuntelen om naar binnen te kunnen met kind en spullen.

Karin, lekker asperges.
    Ik kook eigenlijk bijna nooit moet ik toegeven :oops: . Mijn vriend kookt meestal. Ik kook wel als ik aan't wer ben. Dat hoort er nu eenmaal bij en vind ik ook niet erg hoor.

12. saar

saar Fanatiek lid

hallo,

ik zou heel graag hebben dat je dat artikel meebrengt, kan ik het lezen.
    Bedankt alvast!

Saartje

13. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga het opzoeken!

Vales: wat erg zeg. Ik was er erg bang voor dat ze bij onze eerste echo zo iets zouden ontdekken. Hoe is je zus eronder? En hoe gaat het met Elise.

Ik heb net het indentificatiebewijs van Thijs opgehaald. Heel schattig, met een lief foto'tje en lengte: 0,62 m. Leuk voor later ook!

Lies

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    jemig vales wat erg. ik weet niet wat ik zeggen moet...

ja slingding het komt erg dicht bij nu, maar ik besef het nog niet. zondag ga ik met de kinderen naar oma, denk dat als we weg gaan dat het dan wel moeilijk word. lief dat je aan ons denkt.

saar, hihi die fotos zijn lief! je kan ook als je een bericht maakt, onderin op voorbeeld drukken, dan kan je kijken of het lukt...
    en als je naar onder scrolled op imageshack, zie je nog een paar links, daarvan pak je de bovenste! succes

lies, ben benieuwd naar hoe je stoel word
    en gelukkig zijn die steigers weg.

ohja, ben naar de huisarts geweest, en die vond het geloof ik wel meevallen. hij is zelf ook consultatiebureau arts geweest, en twijfelde omdat die er al een tijd uit is, dus heeft die me gewoon doorgestuurd. maandag moeten we naar fysio.
    in ieder geval ben ik blij met deze huisarts, hij neemt echt de tijd voor de kinderen, en heeft met saf leuk gespeeld, zodat die zich op zijn gemak voelde. ik heb ook wel eens andere huisartsen gezien.

zo ik ga nu eten.

15. keizerin

@Janette nee het is wel 21 april,21 april 2008 namelijk ;) :) dus dat duurt dat nog wel even :(
    In september gaan we naar landal.

@Lies ja mijn schoonzus is helemaal van slag natuurlijk,ik heb haar verder nog niet gesproken want ze was ook niet lekker van die vlokkentest ze had buikpijn en moest veel rust houden.
    Met Elize gaat het super zondag mag alles eraf hartbewaking enz en dan gaat ze naar de wiegkamer :D
    Ze had van de week ook een flesje gekregen en die dronk ze gelijk in 1 keer op :) de artsen zijn helemaal verbaasd dat ze het zo goed doet.

Ik wil nog even zeggen dat ik jullie echt onwijs lief vind :D
    Alle lieve woorden die jullie elke keer zeggen en het meeleven vind ik echt zo super :D

16. @Vales: Ach, wat een triest bericht weer...

Hier niet veel bijzonders gedaan vandaag. De lucht trekt hier momenteel helaas een beetje dicht en er steekt een frisje windje op. Ik ben dus zojuist maar van buiten naar binnen verkast.
    Wel heb ik een lekker stuk met Jasmijn en de hond gelopen. Weer bijna thuis viel Jasmijn in slaap en ze slaapt nu nog steeds in de kinderwagen. Dóódzonde om haar eruit te halen met het risico dat ze wakker wordt. Over een kwartiertje is het echter hoog tijd voor de 3e voeding, dus dan zal ik haar toch wakker moeten maken...

Wie heeft de kinderwagen trouwens al omgebouwd naar buggy? Ik wilde eerst wachten totdat Jasmijn een half jaar oud zou zijn, maar ik merk de laatste dagen dat ze liggend in de wagenbak steeds haar hoofdje optilt om om zich heen te kijken. Misschien vindt ze het leuker om in de buggy te zitten, maar ze kan nog niet geheel zelfstandig zitten. De gebruiksaanwijzing van de Bugaboo geeft echter aan dat het 'stoeltje' niet geschikt is voor kinderen jonger dan 6 maanden...

17. keizerin

@Lola Wessel zit sinds een week in de buggy wel helemaal plat.

18. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    vales naar welke landal gaan jullie? wij zijn pas in het vennebos geweest ook ivm het zwemparadijs
    en ja 2008 daar had ik niet aan gedacht :D

Teun zit sinds een ruime maand in zijn wagen ( buggy) wel nog plat of in de een na onderste stand

ik ga Teun ff zijn laatste fles geven en dan kan hij lekker slapen en hebben wij de avond vrij :D

19. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo , ik heb me net het schompes gekocht aan kleren!
    Arno betaalde en ik vond ineens een hele hoop leuke kleding stukken.
    3 broeken 1 tuniekje, 3 bloussen, 3 t-shirts , 3 hempjes, riem en 2 sjaaltjes.
    Ik was al zoveel naar de stad geweest maar kon steeds niks vinden en ik werd er echt depri van en vandaag was het alleen maar brullen zat echt niet lekker in mijn vel en toen zei hij kom we gaan naar de stad en we gaan net zo lang door tot we wat vinden en je zou het niet denken maar bij m&s mode vond ik leuke dingen ze hebben daar veel dingen voor grotere maten.
    ik werd ook heel erg goed geholpen door een mevr en ik had een kras kaart en ik kreeg over alles ook nog een 15%korting dus mazzel.
    ik ga gauw koken tot later.

Ik zat net te bedenken als ik mijn wagen ombouw tot buggie dan kan ik de maxi cosi er niet meer op zetten, en die worden toch steeds zwaarder.
    dat bedenk ik me nu ineens, balen.

20. keizerin

Ik weet nog niet welke landal.
    Wij zijn 3 jaar geleden geweest naar de Lommebergen(geloof ik) en toen we daar aan kwamen en het huisje in gingen wist ik niet wat ik zag en rook,het was VIES! niet normaal meer.
    Ik naar de receptie dat ik een ander huisje wilde en dat kreeg ik niet ja als ik wilde bijbetalen maarja ik ben natuurlijk niet gek dus ben ik naar huis gegaan en heb een klachtenbrief geschreven.
    Ik kreeg een hele nette brief terug gekregen en ze gingen het uitzoeken en toen kreeg ik bonnen terwaarde van 350 euro en die mag ik gebruiken om nog een keer naar een ander park te gaan dus dat gaan we nu maar eens doen :D

Toen ik klein was ben ik weleens in het vennebos geweest maar toen was het nog van CP.
    Is het een mooi park?

Share This Page