Ik bewaar de kleertjes van Dain ook nog even, we willen in de toekomst nog wel een kleine en er zitten nog wel wat dingen tussen die Dain weinig gedragen heeft. Michels moeder stuurt met kerst altijd een pakket met kleertjes en voedsel naar polen, waarschijnlijk gaat er dit jaar dus wat van ons mee. Otje, hoe is het trouwens met het afvallen, gaat het nog goed? Ik ga vanaf maandag ook weer minder snoepen, ik schommel nog steeds tussen de 67 en 69 kilo en ik wil in ieder geval met de vakantie 65 of minder wegen. Wat doen jullie volgende week eigenlijk met moederdag? Gaan jullie ook nog naar jullie eigen (schoon) moeders toe? Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, op onze 1e eigen moederdag!
Molly: hier zijn beide moeders op vakantie, dus ik mag me thuis laten verwennen als er aan mij gedacht wordt. mijn schoon ouders gaan onverwacht 4 dagen naar turkije om nieuwe appartementen te bekijken want ze willen daar een vakantie huis kopen in alanya dus wij hebben waarschijnlijk straks een leuk vakantie huis om naar toe te gaan. ik zit effe te kolven want kailynn dronk maar weer effe en ik kan pas om 2 uur vannacht weer kolven dus moet maar even., ben ik weer even goed leeg vandaag. nu ik vandaag zo echt besef dat ik de knoop heb door gehakt, ben ik wel blij. hoop alleen dat het nu niet in 1 keer heel hard terug loopt maar ja dat zien we dan wel weer. ik ga zo werken, tot morgen en vannacht zal ik nog wel even kijken. weltrusten jullie allen.
Lola: Over je menstruatie... Ik heb bij Sara 2 weken (erg kort dus) volledige BV gegeven en werd pas na 7 maanden voor het eerst ongesteld! Vond ik helemaal niet erg natuurlijk... Bij Koen kwam het alweer binnen 4 weken. Molly: Met het lijnen gaat het op en af. Deze week weer goed mijn best gedaan maar dit weekend ging het niet zo super. Morgen maar weer goed van start. Ik heb me wel voorgenomen om toch lekker te gaan fietsen... ook al regent het Eve: Gaat idd hard he die kleertjes? Welke maat heeft Fynn nu? Gr Otje
@Lola/Slingding: misschien hebben jullie het bericht gemist, maar jullie staan niet alleen. Hier nl. ook iemand die gaat stoppen met bv. Mika wordt morgen 5 maanden en drinkt de borst steeds slechter nu hij de fles regelmatig krijgt en ontdekt heeft dat dit veel gemakkelijker maakt. Ik heb het keer op keer uitgesteld omdat ik niet wil stoppen, maar heb nu met pijn in mijn hart moeten constateren dat het niet langer gaat. Ik vind het heel erg en voel het ook als falen dat ik de 6 maanden niet heb gehaald. Maar het is elke keer een strijd (met name om 18uur) en dat geeft mij ook weer verdriet. Gelukkig gaat de avondvoeding nog heel goed, die vind ik heerlijk. Ons momentje van de dag samen! Lekker genieten! Ik ga heel langzaam afbouwen en hoop de ochtend- en avondvoeding nog een tijdje vol te kunnen houden. @Lola: wat betreft je menstruatie. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld hoor! Ik bewaar ook de kleertjes van Mika. Vindt ik veel te leuk! Alleen wat ik echt niet meer mooi vindt gaat weg. @Janette: In tegenstelling tot anderen kan ik juist niet meer huilen en voorheen altijd heel snel. Is ook wel eens lekker hoor! @Noralien: wij gebruiken eigen merk Kruidvat en ook geen Pampers. Bij Pampers gaat alle poep er langs heen. @Otje: Mika sliep ook slecht tijdens zijn sprongetje en werd 's nachts ook wakker. Het 's avonds in slaap vallen was ook een probleem! Wij hebben Mika ook al in de buggy. Hij slaapt dan inderdaad niet, maar de kinderwagenbak wordt nu echt te klein! @Vales: succes met de prikjes morgen! Groetjes Suusje
Hallo decembermama's. Ik ben ook een decembermama. Lynn is 6 december geboren. Ik lees regelmatig mee, maar te weinig om actief mee te doen. Vind het wel leuk om te lezen hoe jullie baby's het doen en vaak zie ik gelijkenissen met Lynn. Wel heel grappig. Maar.... ik heb een klein verzoekje aan jullie. Lynn doet deze maand mee met de baby van de maand verkiezing en volgens mij doen er verder geen decemberbaby's mee. Zouden jullie alsjeblieft op Lynn willen stemmen. Alvast bedankt voor jullie moeite en veel plezier met jullie baby's. groetjes Bianca.
O ja, Mika krijgt denk ik zijn eerste tandje. Hij was dit weekend heel huilerig, beet de hele tijd op zijn onderlip en wilde veel sabbelen op zijn duim. Verder gaan we dinsdagochtend babyzwemmen. Spannend! Ik heb een schattig zwembroekje voor hem gekocht met Nijntje erop. Zo ienieminie schattig! En een badjasje met een berenoortjes op de muts voor na het zwemmen, die omslagdoeken passen niet meer, dus wel zo handig. Zo leuk allemaal. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden! Groetjes Suusje
lola, sommige mensen worden wel een jaar niet ongesteld. er is eigenlijk geen peil op te trekken, maar het komt vanzelf wel weer. wat lief, iedereen die zo meeleeft, doet me echt goed. vanmiddag zijn we geweest. en pff best zwaar, gister is ze heel ziek geweest, galsteen aanval, en ze heeft daar nu ook medicijnen voor, voor de pijn. maar zo gauw ze koorts heeft moet ze direct naar het ziekenhuis. morgenmiddag moeten ze naar opname en dan horen we hoe laat het dinsdag gaat gebeuren. het kan 4 a 5 uur duren, maar mijn vader zei dat het ook 10 uur duren kon. en ondanks dat ze zo ziek is, is ze nog steeds zo met ons bezig. ze maakt altijd envelopjes met inhoud voor de kinderen en kleinkinderen, met extratjes voor de vakantie. en die had ze nu zelfs nog gemaakt. toen schoot ik wel even vol. verder hebben we een klein wandelingetje gemaakt. vales, ik weet niet zo veel van erfelijkheidsdingen af,maar denk dat je zeker even af moet wachten, en je daneven goed laten voorlichten. wat betrefd het kolven, ik kolf af en toe, en heb een voorraad in de vriezer staan. soms moet ik een fles vol hebben en kolf dan tussen de voedingen door tot ik een hele fles heb. als ik even snel reken, heeft safouane 4 keer per week een fles bij de oppas. valt eigenlijk wel mee, en is te kolven. slingding, wat leuk een appartement, en voor jullie ook lekker handig. wij hebben het zelfde straks in marokko. het huis is bijna klaar, 12 kamers. en we krijgen er een eigen leefgedeelte, met eigen douche en toilet. erg prettig, en het vliegveld is aan de overkant wat de vraag over kleertjes. ik wil het wel bewaren, maar ik ga niet alles bewaren. alleen de mooiste dingetjes, en zijn eerste pakjes. spul wat ik nog heb van de andere 2 en wat ik niet bewaren wil, dat gaat naar marokko. eve, mag ik vragen hoezo jou kleertjes naar cuba gaan? heb je daar familie? of ben ik te nieuwsgierig? er is zoveel geschreven dat ik niet meer weet wat te reageren. hier is het inmiddels al flink afgekoeld, en het regent een beetje. zal morgen wel stuk frisser zijn dan vandaag. gelukkig heeft safouane nog veel kleertjes die nog lekker warm zijn.
Bianca16: Welkom hier! Noura: Voel me nu helemaal stom dat ik net op iedereen heb zitten reageren maar even helemaal niet aan je moeder heb gedacht! Toch denk ik er regelmatig aan. Sterkte hoor. Even een vraagje: Doet iemand van jullie wel eens boodschappen bij c1000 en doe je niets met de pannenpunten? Zou je ze dan willen bewaren voor mij? Gr Otje
suusje: Ik weet dat het bij jou precies gaat zoals bij mij even drinken en dan loslaten ik herken je gevoel helemaal. Veel plezier met babyzwemmen. biaca: welkom. noura sterkte!
Noura, ook ik leef met je mee. Voor wat betreft de borstvoedingsverhalen...petje af hoor Ik had mijn pijlen op 6 mnd borstvoeding gezet, maar had van te voren wél bedacht dat ik er geen strijd van wilde maken. Toen Jikke 3 mnd was, werd het dit wel. Mijn voeding liep af en toe flink terug (soms kolfde ik maar 20 cc, soms (max) 60 cc per keer). Toen Jikke ook nog eens steeds in paniek raakte als ik haar aanlegde en dan ook niet meer verder dronk aan de borst, heb ik besloten om te stoppen. Ik merkte nl dat het mijn humeur ging bepalen en Jikke werd er ook gespannen van. Ik vind het jammer dat ik de 6 mnd niet vol heb kunnen maken, maar ben blij dat ik me aan mijn voornemen heb gehouden er geen strijd van te maken.
@Otje: Succes met je eerste 'echte' werdag! De merkkleertjes bewaar ik (ik heb best veel van Mexx) en de rest geef ik denk weg. De eerste pakjes in maatje 50 bewaar ik natuurlijk ook, leuk voor later! Bij mij in de buurt ligt geen C-1000, dus ik kan je helaas niet helpen... @Slingding en Noralien: Veel plezier morgen! @Molly: Een nichtje doet met moederdag haar Eerste Communie, dus mijn eerste eigen moederdag valt meteen in het water... Mijn schoonmoeder zien we op het communiefeest en mijn eigen moeder bezoeken we 's avonds. @Allemaal: Lief dat jullie zo meeleven met mijn borstvoedings-prikelen! Mijn besluit staat nu wel definitief vast. IK STOP ERMEE! Zojuist heb ik gekolfd en de opbrengst was slechts 25 cc in totaal . Vanmorgen kwam Jasmijn ook al een uur eerder voor haar tweede voeding. Een bevestiging van hetgeen ik vanmorgen al vermoedde: ze heeft niet genoeg binnen gekregen. Het afbouwen zal niet veel voorstellen in mijn geval... Ik vind het erg jammer, vooral omdat het tot een paar weken geleden juist eindelijk eens écht lekker begon te lopen. Die stomme medicijnen ook... En voor Molly, Suusje76 en Slingding: hoewel ik het ook heel jammer voor jullie vind, ben ik blij hier lotgenoten te treffen. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen...
Lola, ik snap je dubbele gevoel bij het stoppen met bv. Een hele opluchting nu de knoop is doorgehakt, maar ook een teleurstelling. Ik had dat ook. Maar bij jou vooral omdat je zo'n moeite hebt gedaan (echt petje af hoor ) om het vol te houden. Maar je zult zien dat het een heel stuk rust geeft nu de knoop doorgehakt is; dat was bij mij tenminste wél zo. Ennuh...bedankt, maar het is pas volgende week maandag (tóch Cynthia : )
Ja het is pas volgende week, Lola heeft zich een week vergist, Hoop ook niet dat je morgen voor de deur staat want dan lig ik lekker in mijn bedje te slapen, en het idee dat ik niet om 12 uur gewekt wordt om kailynn te voeden, vind ik heerlijk. morgenmiddag komt mijn schoonvader even oppassen want normaal ga ik op maandag pas de nacht in en slaap ik in de middag met kaqilynn mee en nu even niet. Arno gaat om 14 uur werken en mijn schoonvader wekt mij m 16 uur om kailynn te voeden. Iedereen zal nu al lekker liggen te slapen dus als jullie dit lezen: Goede morgen!
Hoi hoi, Zo daar was ik ook weer eens een keertje... Ik heb het de laatste tijd heel erg druk gehad, lastig hoor om de zorg niet ff te kunnen delen, Rick is best wel ziek geweest en toen hij een beetje beter was werd ik ook ziek, tijdens mijn nachtdiensten helaas, maar goed ik ben wel gewoon door blijven werken maar dat was wel erg vermoeiend. Het slapen overdag, voeden en snotverkouden zijn zodat je bijna niet kan ademen. Ik bleef ook na mijn bevalling zo`n last van mijn stuitje houden, wat blijkt?... Heb ik tijdens de bevalling gewoon mijn staartbeentje gebroken waardoor het niet zo vreemd is dat ik pijn heb... Het is niets ernstigs zeggen ze en het moet vanzelf weer over gaan, ze kunnen er niets aan doen en het kan wel een jaar duren voor de pijn weg is... Lekker hoor, dat heb ik weer. Verder begint de vader van Rick zich iets positiever op te stellen en daar ben ik wel blij mee! Hij doet zo nu en dan ook eens iets financieels en dat geeft mij dan weer een beetje ruimte. Verder is hij echt heel erg lief voor Rick en dat vind ik eigenlijk het aller belangrijkste. Wie weet komt het ooit toch nog goed? Meiden die gestopt zijn met de BV jullie zijn kanjers! ik twijvel ook nog steeds om te stoppen maar omdat mijn productie nog zo mega groot is vind ik het gewoon zonde... Bij mij speelt mijn werk gewoon een grote rol in de moeilijkheid... Ik kan namelijk niet op vaste tijden kolven en daar reageert mijn lijf niet zo goed op en dan loopt het weer terug. Wanneer ik dan weer een paar dagen vrij ben is het wel weer goed maar fijn is dat niet. In mijn werk gebeuren veel wisselende dingen en die laten zich niet sturen gisteren bijvoorbeeld kon ik pas na 6 uur kolven, nou dan sta ik echt op knappen hoor en ben dan wel blij met de silly pads want dan hou ik het nog een beetje droog in de BH. Maar goed het gevoel is dus heel dubbel maar ik heken jullie gevoel heel erg en dat wilde ik ff vertellen. Ik ga weer verder met mijn werk, heb zo mijn eerste Brains 4 use klantje... Groet Irma.
Hier weer een geweldige nacht gehad maar niet heus... Koen was om 1 uur wakker.... 3 uur... 5 uur.... 7 uur... En vanavond moet ik werken... pff.... valt niet mee... Slingding: Begint er bij Kailynn al verbetering in te komen? Hoop echt dat Koen snel weer naar zijn oude ritme terug gaat. Gr Otje
Ik heb sinds donderdag buikgriep, erg vervelend. Gelukkig is de koorts nu weer gezakt en gaat het alweer beter. Maar toch zwaar hoor, ziek zijn en een kind moeten verzorgen. Was al blij dat hij nog niet kan lopen.... Jiri krijgt al tandjes. Het is moeilijk te zien, steekt zijn tong steeds naar buiten als ik wil kijken, maar aan de binnenkant van zijn onderkaak zijn 2 witte plekjes te zien. Ik merk het alleen aan zijn poepluiers, maar verder schijnt hij er nog niet zo veel last van te hebben. Heb ook de huggies gekocht bij de AH, was erg goedkoop. Normaal heb ik pampers. Alleen sinds vorige week loopt de poepluier steeds naast de luier. Een beetje minder. Zowel bij pampers als de huggies. Ik vind het knap hoor dat sommigen van jullie zo lang borstvoeding geven. Had het ook graag gewild. Ga bij de volgende wel weer een poging doen.
hi hi, zo moet eigenlijk werken maar er was een leerling niet dus heb ik ff vrij (moet om 11 uur nog een uurtje en dan een uur pauze en dan tot 5 uur) maargoed probeer ff beetje te reageren; vwb bv; meiden (lola slingding en suusje76) ik vind het heeel goed van jullie dat jullie het besluit hebben genomen om te stoppen. Dit, vind ik, is een beter besluit in mijn ogen dan super gefrustreerd (en de kleine ook) stug doorgaan tot de 6 mnd hoor. ik zelf heb dan mss 'makkelijk' praten omdat ik net de 6mnd ben gepasseerd maar heb me dit wel altijd voorgehouden van als het niet lukt ook goed zal er wel van balen maar dan heb je het iig geprobeert ja toch?! de kleertjes gaan hier direct door naar mijn schoonzusje voor coàlan, en daarna krijg ik ze weer terug. ik heb ook veel 'leen' kleertjes van andere vrienden die hun weer terug krijgen van mij. zo hou ik de kleertjes zeg maar hier ook af en toe emotionele momenten hoor niet meer als anders moet ik zeggen (ben een echt gevoelsmens ) mmmm volgens mij is hier of een sprongetje gaande of weer het rommelen van de tandjes bezig. orlando heeft nu al een aantal dgn dat hij meerdere keren 's nachts komt, erg fijn als je al moe bent vales; succes met de prikjes met moederdag gaan we naar beide mama's en 's avonds krijgt mijn schoonmoeder orlando en gaan wij(alle zussen met aanhang) met mijn moeder (en vader) naar najib amhali! erg veel zin in. suusje76; veel zwemplezier moet gaan zie dat het bijna tijd is gr saskia
@Molly: Met Moederdag ga ik naar m'n eigen moeder. En ben ook erg benieuwd wat Fynn op het kdv voor me heeft gemaakt @Otje: Fynn heeft nu maat 68/74. En nog een paar verdwaalde 62 die erg groot uitvallen. Had gedacht dat maat 74 voor de zomer/eind zomer zou zijn @Noura: vrienden van m'n ouders hebben familie in Cuba. Die zijn rijk genoeg maar de mensen in de omgeving niet. Dus zei delen daar dan de kleertjes uit. Vind ik wel een mooi idee @Suusje, Otje en Cynthia: Fynn slaapt gelukkig 's nachts wel goed. Maar 's avonds is het echt een ramp. Zal me dus niet verbazen als het idd een sprongetje is. Maar volgens mij is ie bij 5 maanden weer afgelopen Ik ga nu snel naar m'n werk! Fijne dag en tot snel
hi hi, ben ik weer ff.... nog over de bv, als ik jullie zo af en toe hoor(de), denk ik af en toe mm mss heb ik niet genoeg en komt hij daarom nog zo vaak, maar ik kolf zeker voldoende en hij groeit goed. maar denk ook dat het een groot verschil geeft als je op vaste tijden voed (dus dan ook meer per keer) of op verzoek want dan regelt hij de boel zeg maar, nou iig wilde ik jullie dit ook ff zeggen en daarbij dat orlando ook erg onrustig drinkt overdag, mss dat dit jullie ook goeddoet noura; denk ook heel veel aan jullie vind je moeder echt een sterke vrouw zo te horen. eve; zo hee 68/74 dat is echt een bink, hier nog 62 hoor en heeel soms een 68 maar die is dan lekker ruim zeg maar, hij is nu denk 64 cm. zo ga weer werken gr saskia
hi hi, ben ik weer ff.... nog over de bv, als ik jullie zo af en toe hoor(de), denk ik af en toe mm mss heb ik niet genoeg en komt hij daarom nog zo vaak, maar ik kolf zeker voldoende en hij groeit goed. maar denk ook dat het een groot verschil geeft als je op vaste tijden voed (dus dan ook meer per keer) of op verzoek want dan regelt hij de boel zeg maar, nou iig wilde ik jullie dit ook ff zeggen en daarbij dat orlando ook erg onrustig drinkt overdag, mss dat dit jullie ook goeddoet noura; denk ook heel veel aan jullie vind je moeder echt een sterke vrouw zo te horen. eve; zo hee 68/74 dat is echt een bink, hier nog 62 hoor en heeel soms een 68 maar die is dan lekker ruim zeg maar, hij is nu denk 64 cm. zo ga weer werken gr saskia