December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
  2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Daar ben ik weer eens....

Af en toe lees ik even bij, maar ik heb weinig tijd om te schrijven.

Dimphy vandaag haar derde prik gehad, is er gelukkig deze keer minder beroerd van.

Voor het lijstje: Datum 7 mei, 7070 gram, 64 cm .

Wie zou er voor mij een foto willen verkleinen die ik hierbij kan plakken, ik heb het al vaak geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik geef nog steeds volledig bv, het gaat zo gemakkelijk dat ik geen reden heb om te stoppen.
    Ik heb trouwens wel altijd een neusspray nodig om te koven, anders kolf ik ook maar 20 cc, en met de spray komt het toeschietreflex los, werkt prima bij mij.
    Ik snap wel heel goed dat sommige van jullie stoppen hoor, ik had dat bij mijn andere dochtertje ook, soms moet je keuzes maken en dan is het ook goed.

Dimphy ligt nog steeds ingebakerd, blijft onrustig met armpjes zwaaien.
    Ze mag ook even niets meer eten, omdat haar maagje het voedsel nog niet kan verdragen.
    Vanaf 6 mnd, moet ik nu een week lang dezelfde groente geven zodat haar lijfje daar rustig aan kan wennen, en moet dit voor 15.00uur geven, zodat ze er "s nachts niet te veel last van heeft.

In mijn album nu maar even een fotootje gezet, hoop het binnenkort ook leuk in dit stukje te kunnen plaatsen.

Noura, heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken.

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Hahahaha sorry voor de vele foto's, maar ik moest ze ff laten zien hoor haha. Ik hoor wel wat jullie ervan vinden, tot snel

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jullie lagen vroeg in julie mandjes gisteren, om 21.00 uur waren jullie al uitgeschreven hier.

Noura: heb veel aan je gedacht vannnacht en heb veel gehoopt dat je goed hebt kunnen slapen.
    Heel veel sterkte!

Het slechte weer zit ook in de mensen, ze zijn erg onrustig!
    Heb erg veel gelopen vannacht!
    Zal blij wezen als ik op bed lig
    Tot vanmiddag!

5. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Sterkte vandaag Noura!

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier nog een bericht voor het slapen gaan, arno had kailynn al goed om 6.45 gevoed wat hij was het spuug beu elke keer lopen.
    maar nu kan ik dus weer kolven (vannacht ook en vanmiddag ook) en ik zie mijn meisje pas weer vanmiddag als ik haar ophaal op het kdv.
    dus dat was een tegen valler toen ik net thuis kwam.
    Ik kijk er zo naar uit om naar huis te gaan en mijn meisje met een brede glimlach uit bed te halen en dat kan nu niet en daar baal ik echt van en dan ben ik ook nog zo moe dus kan ik datt al helemaal niet hebben en krijg ik weer zo'n huil moment. en nu kan ik pas laer naar bed.
    Was niet erg redelijk tegen arno hij zei ik wil ook slapen en toen zei ik nou over en half uur wordt je weer wakker want dan kan ik pas naar bed,
    en als hij pech heeft wordt kailynn om 9 uur wakker.
    tot vanmiddag

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Sterkte vandaag met je moeder! Vandaag is de operatie toch?

Suusje: Wat erg zeg van je collega! En zo jong nog idd...

Debbie: Leuke foto's!

Vales: Wessel gaat zoiets gelijk op met Koen. Die was vorige week 7200 gram en 65 cm. :D

Slingding: Balen dat het nog steeds niet beter gaat met het slapen van Kailynn. Hoe lang is dat nu al? Ik heb gisteren nog even zitten lezen in "Oei ik groei" en daar staat dat precies in beschreven van het slechte slapen.

Koen heeft vannacht voor het eerst weer doorgeslapen! Ben echt blij. Gisteravond om 22.30 zijn laatste fles en vanochtend om 8.00 uur werd ie weer wakker. Mijn man en ik zijn er allebei niet uit geweest voor de speen. Werd wel vannacht om 3 uur wakker van Sara die lag te gillen in bed. Nachtmerrie?

Gisteren mijn 1e werkdag gehad. Ging wel goed. Ik heb niet gefietst. Het regende zoooo ontzettend hard. Mijn zus heeft me even met de auto gebracht en mijn man is me gisteravond komen halen. Ik werk maar elke keer 4 uurtjes en das best lekker. Dan is de tijd ook snel om. Vandaag moet ik ook werken van 12.30 tot 16.30 uur dus ga Koen straks naar mijn moeder brengen.

A.s. donderdag heb ik een kennismakingsgesprek op het KDV waar Koen vanaf 1 juni naar toe gaat voor 2 middagen. Ben benieuwd! Sara is ook altijd naar dat KDV gegaan (van 1 1/2 jr tot 4 jr) maar er is in de tussentijd verbouwd en zo dus zal wel heel anders zijn.

Oja nog een positief puntje van Koen wat ik wel graag even wil vermelden. Hij spuugt veel minder! Eerst was na elke voeding zijn slabber en spuugdoek echt zeiknat van de melk die terug kwam. Er kwam bijna altijd een hele golf. En nu is die golf echt uitzondering maar spuugt die gewoon een mondje terug!
    Met fruit geven gaat het prima. Hij vind het heerlijk. Bij het 1e hapje kijkt ie altijd vreemd maar daarna vind ie t super lekker.

Groetjes Otje

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Hallo Allemaal,

Thijmen heeft redelijk geslapen vannacht, hij ging om 21.30 naar bed. Werd om 05.15 wakker, maar heeft toch nog door geslapen tot 08.00. Sebas is vandaag jarig, dit gaan we niet echt vieren. Maar straks toch maar eventjes taart halen he, helaas is onze auto nog niet goed.

Maar de garantie is verlopen, dus we zullen nu toch iets anders moeten gaan doen. We vinden het heel jammer, maar we denken eraan om hem maar weer in te ruilen.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Gefeliciteerd met je vriend, Debbie!

Balen idd van de auto... Succes ermee.

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Debbie gefeliciteerd.......
    en balen van die auto... :(
    kan je niet nog praten met de garage want hij heeft jou geen goede auto verkocht en ja dat de garantie is verlopen is zijn probleem dan want jij had al telkens klachten in de garantie tijd toch? :rolleyes:
    en anders als je een rechtbijstandverzekering heb zou ik daar eens informeren wat zij evt kunnen doen. ( waar een meisje uit de verzekeringswereld al niet aan denkt) ;)

enne leuke foto's trouwens.....

Teun heeft vanacht ook weer lekker geslapen van kwart voor 7 ( gisteravond) tot kwart over 7 vanmorgen.....dus ik kon heerlijk slaap inhalen en lag dus gisteravond ook al om half 10 in bed...ben de laatste tijd zooooooo verschrikkelijk moe......en dat terwijl ik er snachts niet uit hoef voor Teun.....vrijdag ga ik maar ff langs de ha....want dit is niet leuk meer...ook niet voor Wijnand hebben we savonds nog geen 2 uur dat we echt samen zijn..... :(

Noura heel veel sterkte vandaag en hoop dat alles goed gaat....

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo

zondag morgen ff nog tv kijken voor dat ik weer ga slapen

12. hallo allemaal,

hier ook een goede nacht gehad. Van 10u tot 5u en dan net tot 9u. Normaal slaapt Liene door tot een uur of 11.30u, maar ze heeft een verstopte neus en ik denk dat het daardoor is dat ze al op is. Ze ligt nu mooi te spelen.

Ik kan weer starten met werken voor school. Binnen 2 weken heb ik stage. Weer een weekje, dus kan ik weer lekker mekkeren tegen jullie.

Noura: ik denk aan je vandaag, ik ga zo een kaarsje aansteken.

Debby: ik zou er toch ook nog iets aan proberen te doen van je auto, 't is niet dat het eerst goed was...

Slingding: oh, ik kan het me helemaal voorstellen hoe je je voelde. Toen ik vorige keer stage had, kwam ik donderdags ook naar huis gespurt om Liene te zien en eten te geven. Mijn borsten zaten helemaal vol en ik miste haar zo. Kwam ik thuis, waren mijn schoonouders met Liene op café... Na een telefoontje, waren ze een half uur later terug. Toen stond het huilen me ook dichter dan het lachen.. en ik was nog en eens moe...

Groetjes,
    Ik ga starten met typen hoi hoi :).

Saartje

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Hopelijk is de operatie op dit moment al bijna achter de rug en is alles goed gegaan! Ik blijf aan jullie denken.

@Suusje: Jasses, 2 zonen verliezen aan zelfmoord. Dat lijkt me echt vreselijk. Kan me ook voorstellen dat jij daar erg van geschrokken bent.

@Vales: Wessel is ook al zo'n lekkere grote vent :D En ik vind niet dat je zeurt hoor. We moeten hier gewoon alles kunnen zeggen! Dat is juist zo fijn.

Ik vraag me trouwens af of ze Fynn wel goed gemeten hebben. Vind em nml wel erg lang in verhouding tot de rest :(

@Saar: Wat dapper dat je uitwasbare luiers gaat gebruiken. Heb er ook nog aan gedacht omdat het uiteindelijk toch veel geld scheelt. Maar ik zag het niet zitten om ze elke keer te wassen. Ben nu idd wel blij dat ik voor gemak heb gekozen want ik had het er echt niet bij kunnen hebben. Ben wel benieuwd hoe het jou bevalt.

@Karin: Hoe is het nu met de harde plek in je borst?

@Debbie: Leuk om weer van die stoere foto's van je vent(je) te zien!

@Lies: Gelukkig ben je weer over je dipje heen. Wel balen dat je zo slecht slaapt. Weet helaas niet zo snel een gouden tip :(

@Cynthia: Het schiet niet echt op met Kailynn. Wat enorm vervelend dat ze zo lang al van slag is. Zou het misschien kunnen dat ze wat meer honger heeft en misschien toch toe is aan wat vaste voeding? Ik weet dat je wilt wachten tot 6 maanden dus misschien is het een oplossing om meer cc fv te geven. Of heb je dat al geprobeerd?

@Otje: Ik heb wel gefietst! Heen ging het goed maar terug was ik echt helemaal doorweekt :( Heb tijdens het fietsen 'Singing in the Rain' gezongen en daardoor moest ik er wel om lachen :D En wat goed dat Koen minder spuugt en weer beter slaapt :D

@Janette: Ik ga morgen ook ff langs de huisarts. Voor meerdere dingen maar ook voor de vermoeidheid. Bij mij is daar wel wat meer reden toe aangezien Fynn om 22.30/23.00 nog een voeding krijgt en om 6.00 weer wakker is. Maar toch vind ik het niet prettig dat ik me de hele dag moe voel dus hopelijk heeft de huisarts een of ander preparaat om me wat op te peppen.

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noura sterkte vandaag

suusje wat super erg zeg, kan me goed voorstellen dat je er ondersteboven van bent.

debbie; leuke foto's weer en gefeliciteerd, vwb de auto, hoe lang hebben jullie de auto? volgens mij nog geen 3mnd of vergis ik me? ik vind het erg sutg dat de garage waar je hem vandaan hebt zo tegen je doet hoor. moet niet mogen vind ik. maargoed sterkte hiermee iig

janette; wat een lekker hollands welvaren zeg hihi lekkere rooie konen.

karin; gaat het weer goed met je borst? hoop dat het zsm over is iig

eve; zou toch wel kunnen? hij is gewoon lekker lang ja toch?

nou hier ook weer een super rommelige nacht hoor :rolleyes: . wij denken dat hij last van zijn tandjes heeft maar (vales) zien ze nog niet ( :) ). je hoort dan nml ook dat ze slechter slapen toch? hij is ook gwoon ff tijdje wakker dan wat hij normaal niet heeft en ook veel vaker komt dan maar 1 keer.
    verder zijn we vandaag gaan zwemmen erg leuk hoor en ga vanavond body pumpen ben benieuwd hoeveel gewicht ik aan kan.

gr saskia

15. hallo, even snel, mij twee neven waren uitgeteld voor dezelfde dag (hun vrouwen dus eh :)). Dat was 5 mei. Dat was dus al reuze toevallig.

Maar nu zijn ze allebei deze voormiddag bevallen. Grappig eh! En in hetzelfde ziekenhuis, waar ze maar 2 verloskamers hebben. :)

De ene een jongen: Tuur. De andere een meisje: Angelina.

Wou dat maar even met jullie delen :). Nu verder werken!

Saartje

16. @Slingding & Noralien: Slingding schreef tijdens het chatten dat je op maandag kwam. Ze schreef er niet bij welke maandag, dus ging ik er gemakshalve van uit dat het de eerstkomende maandag was. Maar ik kan jullie beter te vroeg veel plezier wensen dan te laat, nietwaar...? ;)

@Feitkifkim: Fijn dat je er weer bent! Enne... ik hoop toch dat je stuitje in minder dan een jaar weer als vanouds is...

@Duikster: Vervelend zo'n ontsteking! Hoeveel problemen ik ook met mijn borstvoeding mag hebben gehad, kloven en borstontstekingen zijn me gelukkig bespaard gebleven. Hopelijk is het snel over!

@Noura: Sterkte vandaag! Het zal een lange en zenuwslopende dag worden, maar ook ik denk aan je...

@Saar: Wat een leuk toeval! Gefeliciteerd!

Hebben jullie dat ook, dat je je kindje ineens zo groot vindt worden al? Wanneer ik nu naar Jasmijn kijkt, zie ik een meisje dat absoluut niet meer (als een kleine baby) op schoot wil liggen maar wil zitten, je de oren van het hoofd kletst en tegen iedereen lacht, met babyzwemmen nergens bang voor is en al duidelijk met van alles en nog wat bezig is (dingen zelf pakken, rollen, zelfs tijdens de voeding druk om zich heen kijken, zodat je haar met de fles moet 'volgen') . Op dit moment zit ze naast me in haar kinderstoel (wel nog niet langer dan een kwartiertje en met een extra steuntje in de rug...) en ze amuseert zich kostelijk (en ik ook...) Dan heb ik zoiets van: wat gaat dit snél, het hele kleine is er echt wel al vanaf...

17. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal. Het is inderdaad verschrikkelijk. Waarschijnlijk is het een besloten begrafenis, anders ga ik er zeker heen. Is onze afdeling van het gemeentehuis uitgestorven, want iedereen gaat natuurlijk.

Vanmorgen ben ik met Mika voor het eerst gaan zwemmen. Alleen een zwembroekje en dat ging inderdaad prima (niet gepoept dus, dat schijnt zelden te gebeuren). Hij vond het eerst wel wat wennen en sabbelde meer op zijn knuistje (lekker met water), maar de tweede helft van de les ging beter. Het onder water gaan vond hij ook prima. Hij was zo moe dat hij nu al 2 uur onder zeil is, na een flinke voeding om 10.45 uur. Ik ben nu ook best wel moe, enorm inspannend ook voor mij. :( Volgende week, echt superleuk!

@Karin: sterkte met je (a.s.) borstontsteking.
    @Noura: sterkte vandaag!
    @Saar: gefeliciteerd! Leuk nieuws!
    @Lola: ik bedacht het me vanmorgen nog dat Mika inderdaad zo groot is. Een heel mannetje met een eigen wil. Hoewel hij nog niet alles kan, zie je hem met de dag groeien. Mika kan alleen nog niet in de kinderstoel (die hebben we ook nog niet aangeschaft.)
    @Eve: die lengte kan makkelijk hoor, Wij hebben gisteravond een meetlint langs Mika gehouden en kwamen op 69 cm uit. En kijk maar eens in de groeicurves. Fynn is maar iets boven gemiddeld. No worries!
    En wat betreft je vermoeidheid. Ik ben daarvoor ook bij de ha geweest. Bloeddruk, ijzer alles was goed en niets te vinden . Na ja, wordt vanzelf beter hoop ik en zeker als ik met bv gestopt ben.
    @Janette: leuke foto!
    @Saar: een vriendin van mij gebruikt ook (al 4,5 maand) uitwasbare luiers. Die houdt het ook nog steeds vol, alleen voor de nachten gebruikt ze wegwerpluiers.
    @Lies: ik slaap ook lang niet altijd goed. Vooral moeite met inslapen. Laats heb ik (terwijl ik heel moe was) gewoon tot 2.00 uur wakker gelegen. Ik kon de slaap gewoon niet vatten. Stom he?! Tips? Misschien gewoon gaan lezen in bed, vallen je ogen vanzelf dicht. ;)

Tot later.

groetjes Suusje

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede middag:
    Vanmorgen kailynn nog even gezien want begon weer te huilen,
    heb even met haar geknuffeld en gespeeld en toen op bed gelegd en heeft toen nog even geslapen.
    Ze laat voedings restjes staan dus ze krijgt genoeg, ik prop haar helemaal vol zodat ik honger uit kan sluiten.
    ze was gisteren ook al voor de laatste voeding wakker en heeft na het eten nog 45 minuten liggen huilen en toen heeft arno haar weer bij zich genomen een pooos en ze is daarna gaan slapen, dus hij kon pas voorbij midden nacht gaan slapen.
    zou ze mij missen of zo?
    maar al met al vindt ik dit ook lang gaan duren
    Maar ik kan pas vrijdag naar hjet cb bellen want ghet is tel. spreekuur tussen 9 en 10 en dan slaap ik.

Karin hoe is het met je borst?
    Irma: au lijkt me pijnlijk dat stuitje van je.
    Saar gefeliciteerd met je achter neef en nicht.
    Lola: herken je verhaal van ineens groot worden van de dochters.
    debbie gefeliciteerd en mooi foto's
    Jannette: leuke foto!
    Eve: het vermoeide gevoel ken ik je hebt het idee al je ongestoord zou kunnen slapen dat je klokje rond slaapt.

ga gauw effe om fv en dan kailynn halen maar eerst me maar even aankleden.

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    iedereen bedankt voor de belangstelling... mijn borst heeft zich gelukkig gisterenavond laat hersteld. Heb Nick echt in onmogelijke houding gevoed, maar het heeft gewerkt. Hij is weer netjes soepel, alleen kwam er vandaag niet echt veel uit met kolven.... hoop dat dat wel weer snel aantrekt, anders ga ik de ft BV ook niet meer volhouden... hoewel ik nog wel wat in de vriezer heb liggen...

Noura, ik hoop dat geen bericht goed bericht is, want dan duurt de operatie lang en hebben ze in elk geval niet hoeven stoppen met opereren... Ik denk aan je...

Saar wat een unicum van je twee neven! gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten in de familie.

Lola ik herken je gevoel wel: ik vind Nick inmiddels ook echt groot worden... Sinds hij is gaan omrollen vind ik ook echt dat hij zich flink ontwikkeld en het echte baby-achtige er een beetje afgaat. Gelukkig heeft hij niet zo veel haar, herinnert me nog een beetje aan dat hele kleine mupke wat ik 13 december voor het eerst vasthield...

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo!

Zo, mijn 2e werkdag zit erop. En zo ook meteen weer de helft van de werkweek. Morgen vrij, donderdagavond en vrijdagmiddag werken. Ik vind het aan de ene kant leuk om aan het werk te zijn maar als ik echt zou moeten kiezen dan wist ik het wel (= lekker thuis bij de kids)....

Vandaag trouwens wel een leuke collega ontmoet met een januari-baby. Ze woont vrij dichtbij en gaat altijd elke woensdag babyzwemmen. Vroeg ze of ik morgen ook kwam met Koen. Heb maar gewoon heel spontaan besloten om dat te doen! Morgen dus om 10.00 uur!

Saar: Wat leuk van die 2 neven! Das ook toeval zeg!

Lola: Over het groot worden van onze beebs... kwam net bij mijn moeder om de kids op te halen en dacht ineens: Woow wat is mijn zoon grooooot! Leek net of ie in een halve dag ineens gegroeid was!

Eve: Ik zag je net even helemaal voor me... zingend in de stromende regen :) Jammer dat je zo ver weg woont... anders konden we straks samen fietsen met de kids!

Slingding: Ik hoop snel op verbetering in het slaapgedrag van je meisje!

Tot gauw weer allemaal.

Gr Otje

Deel Deze Pagina