hallo, heb net kailynn gehaald en wilde duidelijk even heerlijk bij me zitten dus heb daareen poosje op de bank met haar gezeten en even heerlijk geknuffeld. Wie van jullie gebruikt er al rijstenbloem door de voeding? en is er iemand die hypo allergene voeding geeft en rijstenbloem gebruikt? ik wil het proberen voor de nacht maar ben bang dat ik dan de allergie barriere doorbreek zeg maar. wie helpt mij?
Cynthia: Toen ik laatst op het CB was werd mij aangeraden vanaf 6 maanden te beginnen met rijstebloem. Hoe het zit met de allergie weet ik niet...
@Janette: Realiseer me net dat het wel onaardig klinkt wat ik zeg: dat er bij mij meer reden voor is. Maar ik bedoel daar niet mee dat er voor jou geen reden is hoor. Was vergeten er een bij te zetten @Lola: Oh, dat herken ik absoluut. Fynn is nu ook echt een mannetje met een heel eigen persoonlijkheid. Kijkt vaak heel ondeugend en uitdagend uit z'n oogjes en begrijpt heel goed de intonatie van m'n stem. Lacht en kletst en beweegt etc. Wel super om mee te maken! Vandaag was ie voor het eerst een beetje verlegen toen ik hem aan een vriend liet zien. Hij zat op m'n arm en legde ineens heel lief z'n koppie in m'n nek toen die vriend iets tegen hem zei. Ik smolt echt @Cynthia: rijstebloem wordt volgens mij echt gezien als bijvoeding en dus ook geadviseerd om pas vanaf 6 maanden te geven. Ik zou het ook graag door de laatste fles doen maar wacht voor de zekerheid toch nog maar even. Heb vandaag bij Prenatal zo'n stoeltje gekocht wat je aan de tafel kunt vastklemmen. Lijkt me wel handig aangezien ik een nogal klein appartement heb. Verder een activity center in de vorm van een rups. Maakt allerlei muziekjes, geluidjes, lichtjes en zinnetjes. Er zit ook een nachtstand op. Dan speelt ie alleen rustgevende geluiden en zachte lichtjes. Vind em echt super en denk Fynn ook wel Dit is em http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=164
Ik reageer even niet op de rest hoor, heb even genoeg aan mezelf. Sinds gisteravond kan ik alleen maar huilen en het breekt me ineens op dat ik 4 dagen werk. Zeker als mensen dan ook nog eens zeggen dat ik zoveel werk. Ik mis Dain steeds vaker en zie er tegenop om te gaan werken. Dan is er ook nog eens gezeik op mijn werk, het is nooit eens goed, kan altijd beter. Ik weet van mezelf dat ik een harde werker ben en er is dan ook geen deadline die ik niet haal, in tegenstelling tot anderen die er dan ook nog eens mee wegkomen. Maar een beetje waardering ho maar. Vanochtend zelfs gehuild bij een collega (is ook een vriendin van mij en zij is nu ook zwanger, dus wel vertrouwd). Ik ga nu dus ook maar eens op zoek naar iets anders voor 3 dagen zonder alle stress (ik ben reserveringsmanager in een hotel, waarbij veel adhoc zaken zijn en er eigenlijk geen moment rust is). Gelukkig ben ik morgen vrij en ga ik lekker de hele dag met Dain keutelen. Michel schrok er gisteravond wel van, had hij niet verwacht. Mochten jullie een leuke vacature weten in de omgeving van utrecht voor 3 dagen, let me know!
Ik ben echt verbaasd en blij dat Wessel helemaal geen last van zijn prikjes heeft gehad,hij was net zo vrolijk als altijd en bleef maar wakker bij die andere 2 was hij heel moe en sliep alleen maar. Hij was vanochtend wel pas om kwart voor 10 wakker dus dat was echt lekker normaal is hij rond 6 uur wakker voor zijn 1ste flesje. @Noura hoe gaat het met jou en je moeder? @Cynthia volgens mij mag je wel gewone rijstenbloem gebruiken maar niet die met vanille dat werd tegen mij gezegt op het CB,ik ga er mee beginnen als hij 5 maanden is. Hebben jullie ook dat mailtje van de prenatal gehad dat je een kado mag ophalen voor moederdag. Ik heb hem net gehaald maar zoveel zit er niet in,een mini dove een zeepje een gelukskoekje en zwangerschapsvitaminen en verder allemaal folders. @Karin gelukkig heb je geen borstontsteking. @Lola ik herken het gevoel ook. Ik vind het echt zo raar dat wessel 4 en halve maand geleden net geboren en zo klein was en dat hij nu al zo groot is,het gaat echt veels te snel Ik moet nog steeds gaan zwemmen met Wessel maar het komt er elke keer niet van of ik moet werken of Johan en wij willen graag samen gaan maar misschien kunnen we dit weekend wel want dan is Johan eindelijk weer eens een weekend vrij @Saar haha wat leuk zeg Gefeliciteerd
ik ben benieuwd hoe het met Noura en natuurlijk met haar moeder gaat... Cynthia: wat een gedoe zeg.... je hebt je handen wel vol met Kailynn. Ik hoop dat ze snel weer goed slaapt. Ik kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt... Eve en Otje: ik ben vanmorgen op de fiets naar school gegaan, maar heb in de middag de tram genomen.... Het regende zo hard. Voor mij dus geen "singing in the rain". Maar imet zo'n mooie fiets zou ik ook gaan zingen, zelfs met regen.ik heb alleen maar een oud barrel. Ik begreep van m'n buurjongen dat er veel (duurdere) fietsen in de straat worden gestolen, dus houdt het daar maar bij... Vandaag heeft Pieters moeder op Thijs gepast, het ging helemaal goed. Hij heeft geen huiltje gedaan! Toen ik thuis kwam, was hij al in bad geweest, was de was opgevouwen en gestreken en ging mijn schoonmoeder koken terwijl ik met Thijs kon spelen. Super de luxe! Ik heb vannacht trouwens heerlijk geslapen! Hoera!
lies heerlijk dat je goed geslapen hebt! ik heb net maar naar de friso info lijn gebeld en rijstebloem wordt idd afgeraden onder de 6 maanden bij preventief hypo allergeen. Wel adviseerde ze johannes pitmeel in de voeding te doen omdat de voeding wat dikker wordt, het blijkt dat kailynn haar fles erg snel leeg drinkt en door dat joh. pitmeel de voeding dikker wordt en iets meer verzadigd. Balen want dat heb ik nu niet in huis dus hoop voor dat arno iets beter heeft vannacht en dan ga ik morgen er maar om of arno morgen ochtend.
@Cynthia iedereen zegt wat anders echt zo irri maarja nu weet je tenminste wat echt waar is. Wel stom dat het cb tegen mij had gezegt dat het wel mocht
De 1ste uitslag van me schoonzus is er en het is geen chromosonenafwijking dus niks erfelijks pfffff er valt een last van me schouders af Nu tot volgende week wachten voor de 2de uitslag hopelijk is die ook goed.
@Molly: Ik begrijp het wel hoor. Jij zit nu constant dubbel tussen twee vuren in. Allereerst op je werk, omdat er zowel door degenen die boven en onder je werken aan je getrokken wordt en daarnaast tussen thuis (lees: Dain) en je werk. En het is nu eenmaal onmogelijk om het 100% goed te doen voor iedereen. En omdat je zoontje logischerwijs belangrijker is dan je werk, vind ik het heel begrijpelijk dat je iets anders wilt gaan zoeken. Je kindje is tenslotte je grootste uitdaging... Veel succes met solliciteren! @Slingding: Je weet dat Jasmijn johannesbroodpitmeel (Nutriton) door haar voeding krijgt in verband met spugen, maar ik gebruik ook wel eens een schepje extra wanneer ze de vorige fles te snel heeft leeggedronken. Ze sabbelt daarna dan namelijk heel hard en bijna obsessief op haar duim, omdat haar zuigbehoefte dan niet is bevredigd. Ik hoop dat het ook werkt voor Kailynn! @Vales: Fijn dat je eindelijk eens goed nieuws kunt melden! Vanochtend heb ik Jasmijn voor de eerste keer haar eerste voeding niet aan de borst gegeven. Ik was dus benieuwd hoe mijn lichaam daar op zou reageren. Nou, laat in de middag begonnen mijn boobs erg gespannen en pijnlijk aan te voelen, dus heb ik voor de derde voeding Jasmijn dus maar aangelegd (nu het regent kan ik mijn medicijnen wel even missen...) Ik ben benieuwd hoelang het dus nu zal duren voordat mijn borsten weer helemaal vol zijn. Als het goed is zal dat steeds langer duren, totdat het helemaal voorbij is. En dan is de borstvoedingsperiode dus écht voorbij... Ik kreeg vandaag het trieste bericht dat het kleinzoontje van een kennis is overleden. Het jochie had last van 'wegvallen' en was naar het academisch ziekenhuis in Maastricht gebracht. Daar konden ze echter niet vinden wat de oorzaak was. Uiteindelijk hebben ze hem aan de beademing gelegd, maar na enkele dagen moest hij het opgeven. Hij was 4 maanden oud. Ook een kindje van een decembermama dus... (Ik zit dit nu met tranen in mijn ogen te typen, dat begrijpen jullie...) Als ik zoiets hoor of lees (ook bij bijvoorbeeld de berichten van Vales) dan knuffel ik Jasmijn eens extra en lang en hoop maar dat dit mij (en jullie en iedereen...) bespaard mag blijven!
Ja ik ben zo blij zeker ook omdat er voor ons ook niks aan de hand is. En jeetje Lola wat een triest bericht we mogen echt gewoon zo blij zijn met een gezond kindje,en dan zijn er ook mensen bij die zitten te zeuren dat ze liever een ander geslacht hadden gehad bijv dat snap ik nooit om eerlijk te zijn. En ik hoop ook zo dat dat mij en iedereen bespaard blijft lijkt me echt verschrikkelijk om dat mee te maken
Je verwoord het precies goed Lola, zo voelt het inderdaad! Het vervelende is dat het werk wat ik doe wel erg leuk is en ik eigenlijk niet goed weet wat ik anders wil doen. daar ga ik nu dus eens goed over nadenken en daarnaast ga ik overwegen om mijn ouderschapsverlof al in te zetten. wat een verschrikkelijk bericht trouwens, we moeten echt ontzettend blij zijn met onze gezonde kindjes, je hoort zo vaak anders. Vales, gelukkig dat het niet erfelijk bepaald is, zal inderdaad een last van je afvallen.
Je verwoord het precies goed Lola, zo voelt het inderdaad! Het vervelende is dat het werk wat ik doe wel erg leuk is en ik eigenlijk niet goed weet wat ik anders wil doen. daar ga ik nu dus eens goed over nadenken en daarnaast ga ik overwegen om mijn ouderschapsverlof al in te zetten. wat een verschrikkelijk bericht trouwens, we moeten echt ontzettend blij zijn met onze gezonde kindjes, je hoort zo vaak anders. Vales, gelukkig dat het niet erfelijk bepaald is, zal inderdaad een last van je afvallen.
@Molly: Heb je er al eens aan gedacht om een loopbaanonderzoek te laten doen? Misschien komen daar heel verrassende nieuwe mogelijkheden uit...
Dat ga ik misschien inderdaad overwegen Lola, als Dain morgen slaapt ga ik eens op internet surfen! Nu ga ik slapen, welterusten allemaal!
Noura, hoe is het vandaag gegaan? Vales, wat een opluchting zeg, dat is iig 1 last die van je schouder valt. Saar, wat leuk, op dezelfde dag.....gefeliciteerd Lies, wat fijn zo'n oppas die meteen de strijk doet en voor je kookt, wil ik ook Slingding, het slapen van Kailynn blijft maar aanmodderen hé. Ik heb ook al eens eerder gehoord dat ze johannesbroodpitmeel mogen hebben. Hopenlijk werkt dat....succes ermee. Lola, wat een verschrikkelijk verhaal. Daar moet je toch echt niet aan denken. Wat jij schrijft over groot worden is heel herkenbaar. Na het laatste sprongetje (sorry, maar het was dit keer echt overduidelijk merkbaar ) viel het mij héél erg op. Ze kijkt nu heel aandachtig om zich heen en bestudeerd dingen (naar mijn idee ook details van iets). Haar motoriek is stukken beter gecoördineerd en ze draait sinds enkele dagen constant op haar buik. Gisteren zat ik met mijn zus aan de telefoon en Jikke zat bij mij op schoot. Het was bijna tijd voor een nieuwe fles. De lege fles van de vorige voeding stond naast me op de leuning van de stoel. Kijk ik ff niet...zit ze ineens met de fles in haar mondje. Ze had hem keurig bij de handvatten vast en de speen in haar mond
Dag december-mama's, ik ben al weer een paar dagen niet meer geweest en wat is er weer veel getypt zeg. Ik reageer dus alleen maar even op de laatste berichten. Noura, ik hoop dat de operatie goed gegaan is en dat het (naar omstandigheden) goed gaat met jou en je moeder. Heb vandaag aan je gedacht. Hoop snel hier iets te lezen. Molly, wat een rotgevoel om steeds het idee te hebben dat en op je werk en prive de lat steeds net even te hoog ligt. Ik ben ook zo'n type dat het graag iedereen naar de zin wil maken en dan hebben wij het als werkende moeders soms niet zo makkelijk. Ik werk drie dagen en ik merk dat ik dan wel evenwicht heb in werk en prive. Al denk ik op mijn werk steeds dat ik tijd tekort kom. En als ik bij Demi ben dan bedenk ik me dat ik liever meer bij haar zou willen zijn. Moeilijk allemaal. Dan hadden onze moeders het vroeger een stuk makkelijker. Die bleven gewoon thuis (mijn moeder tenminste). Maar ach.....ik weet dat ik daar ook niet gelukkiger van zou worden. Ik neem aan dat je in je huidige functie geen drie dagen kan werken? Heb je dat wel al eens bespreekbaar gemaakt? Slingding/Lola: Ik gebruik ook Nutriton tegen het spugen. Ik was het aan het afbouwen, maar geef inmiddels ook weer ietsje meer zodat Demi wat langer over haar fles doet. Ze blijft anders dus ook die enorme zuigbehoefte houden. Lola: wat een triest bericht. Ik kan ook huilen als ik dat soort berichten hoor Vales: Goede berichten! Hopelijk zijn de berichten volgende week ook positief! Vales: geef je ook hypoallergene voeding? Want volgens mij bedoelt Cynthia dat je die rijstebloem niet mag geven in combinatie met hypo-allergene voeding. Demi krijgt ook hypo-allergeen en wij willen dus ook wachten met fruit/groenten/rijstebloem etc tot ze 6 maanden is. Eve: leuk speelgoed. Worden jullie ook zo enthousiast begroet door jullie baby's als jullie thuis komen? Echt, ook al heb ik nog zo'n rotdag gehad, mijn hele dag is gelijk weer goed . Ze blijft me dan ook echt nog meer in de gaten als normaal en lacht me de hele avond toe. Zo gezellig.
Jaaa, en dat mis ik dan ook wel op zo'n dag als vandaag. Ik werk vaak 's avonds en als ik dan thuis kom ligt Jikke al in bed . Ik ga dan wel altijd nog ff naar haar staan kijken naast haar bedje. En morgenochtend als ze wakker wordt hoor ik eerst wat gebrabbel, en als ik dan bij haar ga kijken, krijg ik meteen een stralende lag. Een beter begin van je dag kun je toch niet hebben!
nou en dat liep ik vanmorgen bijna mis omdat ze al gedronken had toen ik thuis kwam en dan kan je zo balen zeg maar. Lola: als ik zo´n bericht van jou lees dan denk ik wat loop ik toch te zeveren, over die nachten wees blij dat ze er is en gezond is! die rijstebloem wordt afgeraden omdat dit de allergie barriere doorbreekt zeg maar net als groete en fruit. Morgen ga ik om nutriton. Het zal moeilijk wezen om nog 3 weken te wachten met bij voeden want zefd ik merk nu duidelijk dat ze er behoefte aan heeft veel smakken, tong uit steken, het brood uit je mond kijken enz. Misschien dat ik volgende week langzaam begin en da is ze 5.5 maanden en begin ik met banaan heb nog nooit iemansd met een allergie voor banaan gezien, nog effe geen allergie wekkende etenswaar geven. Gelijk aan die mevr. van Friso gevraagd of je over moet naar nr 2 of die dan ook hypo allergeen moet doen omdat je dan ook met vast voedel begint nee hoor zei ze je kan dan over naar standaard, en ik vroeg waarom bestaat er dan nr 2 hier in zei ze sommige willen het blijven gebruiken. ik ga over in standaard dan want ze krijgt dan ook vast voedsel.
@Duckie ja ik geef ook hypo-allergeen maar ik ben nu dus al met groente begonnen. En Wessel heeft toen hij 3 maanden was slecht gedronken dus probeerde ik hem pap te geven omdat ze zeiden dat rijstenbloem niet erg was. Ik ga er weer vandoor want ik moet werken tot vanmiddag