Nog een weekje en dan kunnen we hopelijk met alle uitgerekende december mama's hier onze ervaringen uitwisselen. Er moeten nog wel een aantal baby's geboren worden, dus zet m op december mama's!
ja, ik kijk er ook naar uit om hier verder te babbelen over onze baby's. Komaan baby's, december loopt nu echt op zijn einde...! Saartje
Jeej! Het is zover! Ik kan mij een trotse december-moeder noemen! Ons prachtige, geweldig lieve zoontje heet SER! Hij is 24 december om 1.15 uur geboren, weegt 3570 gram en is 51 cm. Net geen kerstkindje en thuis bevallen. Is dat wat... Ik kan mijn geluk niet op met ons eigen schatje. Wow, wat een ervaring....
hey creatypje leuke geboortedatum hoe was de bevalling? Leuk is het hé! Hier gaat het allemaal supér! Marley drinkt als een proffessional is bijna niet afgevallen en slaapt en poept en plast heel goed. Ze is vannacht nog maar 1 keer geweest en toen weer om 6.30 dus helemaal top! heel anders dan mn jongens hoor Die wilde elk uur drinken en sliepen dan tijdens de voeding in waarop ze amper meer wakker te krijgen waren om verder te drinken... met het gevolg Maar deze meid die weet wel wat ze doet hoor, drinken is drinken en slapen is slapen ze haalt de 2 niet door elkaar Met mij gaat het ook errug goed, ik herstel veel sneller dan de vorige keren en denk dat het door de framboosbladthee komt... was dat toch ergens goed voor Ik voel me eigenlijk al helemaal mezelf, op wat spierpijn in mn rug na heb ik eigenlijk geen klachten meer. Dat duurde de vorige keren toch echt wel iets langer hoor. Nou ik ga even tv kijken is ook al weer lang geleden ben benieuwd wanneer de rest hiernaartoe komt.
Hey hey, nu er al wat meer mama's zijn bevallen hoop ik dat het gauw hier ook weer op gang komt want ik voelde me niet echt meer thuis in het dec mama forumpje maar ik begreep het wel hoor.. Wat gaat de tijd toch hard zeg, vishesh is morgen alweer 6weken.. Ben nu al 21 kg afgevallen vanaf dat visshesh 3 weken was hoefde ik hem in de nacht maar 1x te voeden. Helaas is dat nu weer terug gevallen naar 3x. \\\\\\\\\ging met de kerstdagen uit logeren bij mijn schoonmoeder (verplicht ) en ze hebben hem daar zwaar verwend met optillen en spelen. Niemand luisterde naar mij als ik zei dat hij echt moest gaan slapen. Op eerste kerst waren ze zelfs nog om 1uur in de nacht met hem aan het spelen. Nu is zijn dan en nacht ritme weer helemaal naar de maan. Ik kan er niet eens meer goed van slapen. gelukkig waren we vanaf dinsdag weer thuis en heeft hij weer aan het normale ritme kunnen wennen. Alleen vanaf morgen komen mijn schoonouders weer bij ons logeren.. Heeft iemand van jullie een tip hoe ik ervoor zorg dat ze wel naar me luisteren als ik zeg dat hij moet slapen?
hey hey, batchie; tijd geleden meid, wow wat veel joh 21 kilo kwijt, mag ik vragen hoeveel kilo je was aangekomen dan? enne een tip tja is moeilijk hoor, ik denk dat ik hem zelf zou pakken en naar mijn slaapkamer of zijn slaapkamer zou gaan en wanneer dit evt kan de deur op slot draaien dan kunnen ze er niet bij , echt lastig voor jouw zeg. heeft je man niet er niet al eens wat van gezegd? of gaat dit erg lastig. vishesh ook alweer 6 wkn bijna, hier orlando is morgen alweer 8 wkn gaat echt hard, orlando groeit ook erg hard volgens mij is hij een kilo gegroeit in 4wkn . weet het natuurlijk nog niet zeker maar moet 3jan naar cb en denk dat hij de 4000gr wel gaat halen hoor, was met 4 wkn 3015 . ben elke week erna geweest en woog hij de eerste week erna 3350gr en daarna 3630gr dus ong 300gr gem per week,met kerst ben ik niet geweest .normaal groeien de babies gem 150gr pw 8) . en hij was vorige week maandag 52,5cm dus bijna 10cm gegroeit sinds zijn geb. hij krijgt ook dan zijn prikjes dktp-hib en pneunokokken. daarnaast word hij gewogen en gemeten ben benieuwd. gr saskia
Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest. Al die tijd had ik het eigenlijk alleen maar druk met kijken naar mijn kanjertje. En verder met niets. Momenteel zijn we echt lerende ouders. Kasper eet heel snel heel veel. In 4 minuutjes was hij al uitgedronken. Dan is hij tijdens het drinken heel onrustig en verslikt zich heel snel. Nu kolf ik eerst even de spanning van mijn borsten af en gaat het al een stuk rustiger. Al drinkt hij nog maar maximaal 10 minuutjes aan de borst. Maar voor je er achter bent dat dat een oplossing is.............., want ik vind het maar moeilijk om erachter te komen waarom iets niet gaat zoals de bedoeling is. Het is helemaal geweldig, maar zoms best moeilijk. Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
Jantien hoezo gaat het niet zoals het de bedoeling is? Een kind dat goed en efficient drinkt kan makkelijk in 10 minuten een hele voeding naar binnen werken hoor. Als hij binnen korte tijd daarna weer komt voor een voeding dan pas heeft hij te kort gedronken. Als dat zo is dan moet je eens proberen om het tussendoor te verschonen of zo, en daarna weer aan te leggen. Dan gaan ze meestal wel weer verder met drinken. En je bent nooit de enige die deze dingen als moeilijk ervaart... geloof me! Batchie... kind oppakken en naar zijn kamertje brengen! Gewoon ff melden dat Vis nu gaat slapen... en wegwezen. Ze hebben er niets over te zeggen hoor.. belachelijk zeg met een kind zitten sollen tot 1 uur s'nachts En waarom komt je schoonfamilie eigenlijk zo vaak logeren? Ik zie dat ik Marley weer eens wakker moet maken voor de voeding.. slaapkop als ik haar dr gang laat gaan ligt ze over een paar uur nog. En dan moet ze s'nachts ineens vaak drinken. Doei
hoi, Gezellig gaan we hier gewoon lekker verder babbelen. Dimphy hebben we veel beneden liggen, slaapt veel in de box. Leggen jullie de kindjes elke keer wel in het bedje? Dimphy verliest regelmatig haar speentje, waardoor het ook wel handig is dat ze beneden ligt. Vannacht alweer voor de 4de nacht doorgeslapen tot 7 uur..... Ik voel me wel bevoorrecht met zo'n goede nachtrust. Dimphy is echt een heerlijk meisje, geniet enorm van haar, had niet gedacht dat een tweede kindje zo leuk was.
melliemel, wat is Orlando gegroeit zeg. bijna 10 cm....! dan moet hij ook wel in gewicht zijn toegenomen. Al die cm moeten toch wat wegen... Batchie: ik denk ook dat je Vishesh gewoon op tijd moet oppakken en op bed moet leggen, anders gaat het inderdaad weer mis als je schoonfamilie er is. Er rust en regelmaat is voor kinderen nu eenmaal belangrijk.... en voor jezelf ook, want drie nachtvoedingen da's echt geen lolletje... Jantien: hoeveel voedingen krijgt Kasper? Op zich is 10 minuten aan de borst drinken toch niet te weinig? Ayla, wat heerlijk dat Marley het zo goed doet. Ik moet Nick ook regelmatig wakker maken voor zijn voedingen... maar soms houdt hij ons ook wakker als wij denken dat hij lekker effe in zijn bedje gaat slapen....Vanavond is hij de hele avond al onrustig.... Karin
Dit berichtje heb ik zojuist ook geplaatst op het bevallingsforum, maar omdat ik graag mee wil blijven 'kletsen', plaats ik het hier ook nog een keertje: Allereerst: Otje, het lange, lange wachten is eindelijk beloond. Van harte gefeliciteerd met je zoontje Koen!!! Ik merk goed dat het lastiger wordt om alles op dit topic bij te houden. Voor de bevalling heb je alle tijd om uren achter de pc door te brengen en zo vlak na de bevalling heb je het hartstikke druk. Daarbij heb ik aan het 3,5 uur lang wegpuffen van persweeën (ik kreeg al persweeën toen ik pas 5 cm ontsluiting had) een 'zitprobleem' overgehouden. Ik zit nu dus met een laptop op de bank. Verder voel ik me supergoed en zit nog maar 1,5 kilo boven mijn eigen gewicht. Ik kan veel van mijn gewone kleren al aan! Morgen de laatste dag kraamhulp. Hoewel ik het me de eerste dag niet kon voorstellen, ben ik nu blij dat we er daarna alleen voor staan. We hebben echt een heel leuke kraamhulp gehad, maar het is toch ook erg fijn om je eigen gang weer te kunnen gaan. Ook verheug ik me er onwijs op om met ons meisje te gaan wandelen. De BV is nu echt goed op gang. Jasmijn drinkt per voeding slechts zo'n 15 tot 20 minuten, maar krijgt in die tijd genoeg voeding binnen. Ze drinkt echt met van die grote teugen en mijn man en ik grappen dan ook dat onze dochter nu al aan de fast food zit... Vandaag woog ze 40 gram meer dan bij haar geboorte. Ook de eerste 'spuitluier' is binnen. Het zat tot halverwege haar ruggetje! Ook heeft het 'Pamela Anderson-effect' inmiddels zijn intrede gedaan . De zoogkompressen moet ik zowat ieder uur vervangen, anders loop ik met natte plekken... Groetjes, Lola
Batchie; Zegt je vriend er niets van? Hij moet toch ook zien dat dit niet goed is voor Vishesh? Jullie zijn de ouders hoor, dus gewoon jullie regels aanhouden. Lianne, wat een mazzelaar ben jij, dat je tot 7 uur kunt doorslapen! Wij hebben minimaal 2 voedingen per nacht. We hebben de laatste nachten wel steeds Dain op zijn eigen kamer laten slapen, met de babyfoon, zodat we niet bij ieder geluidje wakker worden. Overdag zetten we Dain vaak in de wieg beneden neer (we kunnen de mand van de wieg losmaken van het onderstel). Dain hikt heel erg veel en soms denk ik dat het hem ook echt pijn doet, hikken ze bij jullie ook zoveel?
Nu met het eerste beetje afkolven gaat de BV ook goed. Maar eerst dronk hij 3 a 4 minuutjes. Huilend hoestend en verslikkend in de heftige stralen die uit mijn borst spoten. Dat vond ik vreselijk, want dan werd hij vlak voor de volgende voeding al driftig en boos gillend wakker. Dat was wat ik als heel erg vervelend heb ervaren. Alsof hij droomde over de moeilijke voeding, haha. Nu geniet ik echt van het voeden, want hij is nu echt tevreden aan het eten. Als hij klaar is ligt hij zelfs een beetje te glimlachen. Het heeft even geduurd voor we erachter kwamen wat het was, maar we hebben nu een echt tevreden mannetje.
@Melliemel ; ja ik was 25kg aangekomen.. Pff was nog nooit zo dik geweest in mijn hele leven, droeg altijd maatje 32/34 nu maat 38 Ik heb me er al bij neergelegd dat ik dus een hele nieuwe garderobe moet kpen Als ik Vishesh meeneem naar mijn slaapkamer komt zn moeder en zn zus gewoon binnen en dan pakken ze hem weer. Ik kan echt niks met ze, heb het er al over gehad met mn vriend, ik kreeg met kerst snachts een enorme huilbui, en toen zei hij dat hij het wel gezegd had maar dat ze niet luisteren omdat ze alles beter weten. Ja 6 weken alweer, de tijd gaat hard hoor. Ik ben nu alweer vergeten hoe het was om zwanger te zijn.. @Ayla ; Ze komen zo vaak voor hun kleinzoon zoals ik al boven zei ze luisteren niet naar mij. Ik ben in hun ogen ook geen goede moeder Nu zijn ze met wat nieuws gekomen, ik moet de fles geven zodat hun ook kunnen geven. Nou mooi niet dus @duikster ; Hun snappen de woorden rust en regelmaat niet
@batchie Ik zou voor je kindje toch desnoods een confrontatie aangaan. Als zij niet accepteren dat jullie wel de rust willen voor je kindje, dan mogen ze niet meer zo vaak komen. En zeker niet zo laat. Klinkt hard, maar soms moet je hard zijn om tot eigenwijze mensen door te dringen. Jullie mannetje heeft de rust wel nodig, anders ben je niet zo lang bezig om de rust weer terug te krijgen!
hoi hoi, jantien; logisch dat je lekker aan het genieten bent, orlando drinkt ook heel kort maar veel, daarnaast komt hij ook regelmatiger dan om de 3 uur maar heeft het blijkbaar nodig, bv is op vraag hè . hij groeit het dubbele per week dan gem. ayla; lekker toch zo'n slaapkoppie, mijn schoonzusje zei altijd dat babies die veel slapen heel slim worden! ben benieuwd lianne; ben heeeel jaloers hoor . lekker toch dat dat je zo kan genieten van een 2e en meer dan je had verwacht. karin; ja hij groeit ook in gewicht heel goed 2wkn geleden woog hij 3630gr en hij groeit dus ong 300 gr gem pw terwijl het gem pw normaal 150gr is , dus hij zal as woensdag (dan moet ik naar het cb) wel 4 kilo zijn (bij de geb 2265gr) lola; hihi, je bv loopt iig super dus molly; hier heeft orlando ook regelmatig last van hoor, zullen wel groeistuipjes zijn, of hij drinkt te snel batchie; ik vind het echt goed hoor dat je nu al bijna op je oude gewicht zit nog maar 4 kilo dus! enne dan heb je geen nieuwe garderobe meer nodig .... ik denk dat je echt een keer uit je slof moet schieten hoor, dit is gewoon niet normaal dan maar een vette confrontatie en ze zullen het je niet in dank afnemen maar mss dat dat wel werkt. moet ik een keertje langskomen om het ze te zeggen nee hoor grapje gr saskia
@ batchie: ik zou ook de confrontatie aangaan, het lijkt me ook niet goed voor je kindje. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze boos worden en misschien wel niet meer zo vaak willen komen. Nou dat zou niet zo erg zijn, toch? Wij hebben tegen onze ouders ook gezegd dat we ook tijd voor ons zelf willen en niet iedere dag bezoek willen. Gelukkig houden ze zich er goed aan. Ik moet nog steeds 8 kilo eraf van de 15. Maar het mag ook nog wel iets meer zijn Hoe vaak geven jullie voeding per 24 uur en hoeveel? Ik geef flesvoeding ongeveer 6/7 keer en dan 100 a 110 cc. Geef wel op aanvraag voeding, niet via een vast schema, honger is honger. Als ie maar niet te veel krijgt per 24 uur vind ik het prima.
Ik weet niet hoeveel ik geef, maar ik geef zo ongeveer 6 a 7 voedingen per 24 uur. Soms wel 8. Kasper krijgt eigenlijk als hij erom "vraagt". Ik ben 21.4 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en ik hoef nog maar 5.9 kg eraf. Mijn buik is wel een en al blubber door de striae. Weet iemand wat je daaraan kunt doen? Ik smeer iedere dag met creme, maar dat hielp niet om het te voorkomen en verhelpen doet het ook niet.
Ik voed Dimphy ook op verzoek, soms 7 voedingen, maar vandaag bijna om het uur. Nu slaapt ze gelukkig al weer 2,5 uur, moest er wel even een wandelingetje voor maken, maar even rust met voeden vindt ik ook wel belangrijk. Mijn buikje is ook nogal slap, ik ga straks in het nieuwe jaar wel weer naar de sportschool.... Ik heb nu even een correctiebroekje gekocht, staat mijn kleding net weer iets beter. Ik heb ook nog steeds een beurs zitvlak, de gyn heeft bij mij handmatig geholpen van 6 tot 10 cm ontsluiting, wat nogal wat blauwe plekken veroorzaakt heeft. Maar ja, Dimphy deed het nogal slecht tijdens de bevalling, dus er moest gewoon haast gemaakt worden. Ik genees wel weer... Het gaat al wel wat beter met zitten gelukkig.
kom ook eens hier kijken, ik wist eigenlijk nog niet dat we al naar het mama forum waren verhuist ik zat nog netjes bij het bevallings forum. Nu moet ik eigenlijk naar hier verhuizen want ik was de eerste "officiele" december mama. Kailynn doet het goed, ligt nu bij papa te spelen. Vraagje willen jullie stemmen op Kailynn, kailynn doet namelijk mee aan de leukste baby van 2006! (voor ons heeft ze al gewonnen hoor) maar ze komt dan ook in de proviciale krant te staan en dat vinden wij ook wel erg leuk. je kan stemmen door op de onderstaande link te klikken en met de sterren aan te geven hoeveel sterren kailynn waard is. http://www.mensenlinq.nl/geboorte/doSho ... Index=4436 alvast bedankt! Ik zal vanaf nu hier proberen vaker te posten als kailynn het toe laat natuurlijk.