December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ff snel weer kan niet alles bijbenen;

vales wat super dat iig de 1e uitslag positief is en daarbij ook voor jullie.

noura; wat een rot situatie zeg en dan is dat nog netjes uitgedrukt zeg iig succes voor de volgende keer.

otje succes met het vinden van een leukere job.

debbie; ............ ik voeg niks meer toe dan alleen het volgende; volgens mij kun je een lijstje aanvragen bij het cb vwb de beebs van elke leeftijd mogen eten. ....

hier gaat alles oke. eindelijk vannacht weer een 'normale' nacht.

gr saskia

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Noura, wat ontzettend erg voor jullie zeg. Leef je helemaal naar zo'n beladen dag toe...krijg je dit.
    Veel sterkte, ook voor je moeder.

Debbie, ik had op je berichtje gereageerd zodat je er iig eens over zou nadenken. Dat heb je inmiddels wel gedaan denk ik. Het was niet mijn bedoeling om je (massaal) af te vallen.
    Ik laat het hierbij. Ik denk dat je genoeg meningen en adviezen hebt gehoord om nu zelf te kunnen bepalen wat je hier verder mee wilt doen.
    Wel een nuttige tip van Melliemel misschien ;)

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja het was gister echt een dag om te vloeken met hoofdletter. maar ja, je schiet er niets mee op. en de artsen konden er ook weinig aan veranderen, want die waren overal vandaan gekomen, aangezien er een paar van de beste bijzitten. die konden dus ook weer vertrekken.
    er was snachts iemand binnengebracht op intensive care, waardoor er daar nu geen ruimte meer was.
    de ok en artsen waren beschikbaar, maar daarna was er dus geen bed.
    ik snap alleen niet dat dat nog 2 uur heeft geduurd voor het verteld is, maar schijnbaar werken ze daar ook langs me kaar heen.

otje hoop dat je snel iets gaat vinden wat je leuker vind. want werk doen waar je je niet prettig voelt is niet echt motiverend.

goh debbie, wat een kritiek, terwijl je zo trots aan het vertellen was. maar er zit wel een kern van waarheid in.

daphne hoe is het met jou? en natuurlijk waar we ook benieuwd naar zijn, hoe is het met mitchell?

ik ben trouwens ook maandag naar fysio geweest met safouane. hij heeft inderdaar iets een plat achterhoofdje rechts. waardoor zijn oortje en voorhoofd rechts iets meer naar voren staan.
    we hebben nu het bed omgedraaid. en doen oefeningetjes. maar hij doet ook minder met zijn linkerarm en been, dus daar zijn we mee bezig. ook met draaien en terugdraaien. maar safouane vond het geweldig. ik heb vandaag op de grond met hem geoefend en jemerkt echt dat die het leuk vind die oefeningetjes samen doen. ik denk vooral omdat je intensief samen bezig bent. daarna is die goed moe.
    volgende week moet die weer.

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Noura wat erg is dit!

Debbie ik voeg me bij de rest meer zeg ik er niet over!

Ben om nutriton geweest de friso adviseerde dit omdat de voeding dikker wordt en daardoor misschien meer verzadigd, het is het proberen waard.
    Als heeft ze vannacht al beter geslapen en op het kdv heeft ze ook van 14 tot 16.30 geslapen. dus hoop dat we op de goede weg zijn.

5. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje Noura ongelofelijk zeg! Moeten jullie weer in spanning zitten tot de 24e, dat komt inderdaad rauw op je dak zeg, sterkte!

Eve en Lies; krijg er helemaal een eng gevoel van, we hebben elkaar nog nooit live gezien en toch schetsen jullie precies het juiste beeld van mij, spooky hoor! Helemaal niet werken zou voor mij ook niets zijn, maar die 4 dagen vind ik toch wel veel. Ik ga op de verschillende sites (monsterboard, intermediair etc) mijn cv zetten en kijken of er iets passends voor me bij zit. Verder doe ik mijn werk wel met plezier, maar had nu gewoon ook een paar dagen dat iedereen loopt te zeiken, dus dat werkt ook niet mee. Nog 2 maandjes en dan begint bij ons de rustige periode weer even, tot die tijd kijk ik goed om me heen en ga ik er over na denken of ik hier 3 dagen wil blijven.

Otje, balen dat je het niet zo leuk vindt. Voor mij zou callcenter werk sowieso niets zijn, krijg je ook weleens aardige mensen aan de telefoon? Maar misschien is het ook weer een kwestie van even inkomen, misschien zijn je collega's wel onwijs leuk, dat scheelt ook alweer.

Het is trouwens bijna 2 juni he! Hoe laat spreken we in Dongen af en krijgen we nog een mailtje met het adres, of kunnen we in Dongen gewoon naar Duikster vragen ;)

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Jeeetje wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je gevloekt hebt. Je zit je zo voor te bereiden op zo'n dag en dan dit :( Moeten jullie er straks weer helemaal door heen...

Hier alles goed. Gelukkig is Koen toch nog wat langer gaan slapen vanmiddag. Hij heeft vandaag om 8.00 en 11.30 een fles gehad en om 15.30 z'n fruithapje. Hij vind het steeds lekkerder worden. Daarna heeft ie om 17.00 uur een fles gehad en nu ligt ie lekker te slapen in bedje.

Ik ga binnenkort een foto-reportage laten maken van Sara en Koen. Vind het zo leuk! Via via ken ik een fotografe die dat dus wil doen. Ik krijg dan 5 foto's van 10 x 15 en 1 vergroting van 20 x 30. En nog meer foto's op cd om ze later eventueel zelf te laten afdrukken. Dit alles voor 45 euro. Mijn man weet van niks. Ik wil het als verassing doen voor vaderdag!

Tot gauw... Koen huilt...

Gr Otje

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Molly; de meeting is 9 juni he? 2 juni sta je denk ik voor een gesloten deur :)

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    2 juni?
    Vergis ik me dan...ik dacht dat het 9 juni was. 2 juni zou ik nl wél kunnen :(

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Oeps, ik bedoel de 9e!

10. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, dat worden dan weer lange dagen voor jullie familie.
    Heftig hoor wat je schreef over afscheid nemen enzo, dat het dan niet door gaat is inderdaad weer een extra portie stress.
    Sterkte.
    Trouwens was je vanmiddag op het schoolplein?
    Ik dacht even dat je het wel eens zou kunnen zijn.
    Ik liep er met mijn meiden, ( dimphy in de buikdrager) en Izanka aan mijn hand.

Dimphy heeft trouwens ook een erg plat achterhoofd, ze begint nu sinds twee weken meer op de zijkant van haar hoofdje te slapen ik zie ook al iets een bollinkje komen op het platte gedeelte.

Bij mij op het bureau zeiden ze dat ik met groente moet beginnen, omdat Dimphy nogal sterk reageert op iets anders dan bv, moet ik nu wachten tot 6 mnd, daarna 5 dagen dezelfde groente geven, zodat haar maagje er rustig aan kan wennen.

Vanmiddag bij mijn moeder geweest ze was jarig, en Dimphy heeft daar ruim 1,5 uur geslapen..... ik ben helemaal trots op haar.

Vandaag de foto's van foto bell opgehaald, de hele serie was echt super gaaf, dus weer 100 euro armer.

11. @Noura: Om met je eigen woorden te spreken: Dit is k*t! Het is al zo zwaar om je op zo'n operatie voor te bereiden en dan gebeurt zoiets! De volgende keer wordt het dus nog moeilijker...

Normaal gesproken ben ik niet zo 'van de sprongetjes' maar deze keer kan ik niet omheen, geloof ik. Jasmijn is al sinds het weekend erg hangerig en wil alleen nog maar haar mama. Zelfs papa voldoet niet (hetgeen ik dus best zielig vind voor mijn man). 's Nachts slaapt ze gelukkig wel goed, maar overdag zijn het korte hazenslaapjes. Normaal gesproken huilt ze ook nauwelijks, maar nu huilt ze als ik de kamer uitga. Ook lijkt ze wel ín me te willen kruipen... Ik heb het boek er maar eens bij gepakt en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit 4e sprongetje wel erg herkenbaar vind. Van de eerste 3 heb ik niet zoveel gemerkt eigenlijk...

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Ben benieuwd hoe het gaat met de Nutriton. Goed om te weten dat je dit ook kunt gebruiken ondanks allergieen. Ik ga het vd week ook kopen en proberen in de laatste fles.

@Dirk :) : Hoop dat je toch wat meer uitdaging gaat vinden in je werk!

Heb vandaag trouwens pasfoto's van Fynn laten maken. De 1e winkel waar ik kwam deed het niet omdat ze daar geen goede ervaringen mee hadden :( De 2e winkel deed het wel maar konden er maar 10 min aan besteden omdat het anders een fotoreportage werd en dan moest ik meer betalen :rolleyes: Die jongen daar deed echter wel z'n best. En Fynn zat echt voorbeeldig stil en keek recht in de lens. Binnen 10 min klaar dus :D Ik kreeg zelfs een gratis (afgekeurd vanwege verkeerde afmeting) setje mee van hem.

En.....voordat ik net ging douchen lag Fynn op z'n buik te slapen. Toen ik uit de douche kwam lag hij weer op z'n rug :D Moest echt ff 2 keer kijken. Het is hem dus gelukt zich om te draaien. Waarschijnlijk wel met behulp van de spijlen, maar toch. Vind het nu dus minder eng dat hij op z'n buik slaapt.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, ik herken het helemaal. De eerste twee sprongetjes zijn volledig aan me voorbij gegaan. Ik dacht wel eens, zou dit dan een sprongetje zijn, maar dat dacht ik te vaak, te ver van elkaar verspreid :D
    Dit 3e sprongetje was echter onmiskenbaar. Een paar dagen helemaal van de rel, slecht slapen (overdag), miemelig (hihi dat blijkt limburgs te zijn = huilerig/zeurderig), en idd mama is de beste :D
    Ik denk dat het oei ik groei boek ook wel gelijk heeft hoor. Je moet er alleen niet naar gaan leven. Ik vind het vooral leuk om er achteraf, als ik merk, hé dat zou wel eens een sprongetje kunnen zijn, iets over te lezen.

Eve, wouw, van buik naar rug gerold. Lekker op z'n buik slapen dus.
    Fynn was toch degene die op z'n zij sliep?!

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Noura, wat ontzettend erg, dat de operatie gisteren ineens niet doorging :cry: :cry: . Al die spanning van de afgelopen dagen, je voorbereiden op de operatie en dan dit ineens. Wat moet dat verschrikkelijk zijn. En dan pas de 24e weer, dat duurt nog even. Sterkte ermee.

Eve: Ik gebruik al heel lang nutriton en Demi krijgt ook H.a. Ook bij ons op het bureau vonden ze dat geen probleem.
    Wat een sterke vent is Fynn, dat hij zich al zo om kan draaien.

Otje: ik wil ook wel een foto-reportage laten maken, maar ik weet niet waar :(

NOura: fijn dat safouane die oefeningetjes leuk vind. Is het in ieder geval niet erg om ze te moeten doen.

Daarom is het zo fijn om hier met andere mama's te praten ;) . Verder sluit ik me aan bij de rest.

15. @Noralien: Spreek jij trouwens ook limburgs dialect?

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @lola: ik spreek ook limburgs dialect.

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, van huis uit spreek ik gewoon nederlands.
    Ik heb als kind in Kerkrade op school gezeten (kom zelf uit Heerlen) en daar was ik de enige nederlands-sprekende. Iedereen sprak daar ook gewoon dialect tegen mij. Dat heb ik toen eigenlijk zonder er bij na te denken gewoon overgenomen als ik op school was.
    Later heb ik in Sittard op school gezeten en heel lang in Maastricht gewerkt. Ik versta dus de meeste dialecten feilloos en spreek ook nog wel wat als het moet, maar mijn spreektaal is gewoon nederlands (met limburgs accent).
    Het is trouwens wel grapppig dat ik ontdekte dat ik heel lang in het maastrichts gedacht heb. Dat hoorde ik de hele dag om mij heen en dacht daar dus ook in voordat ik iets in het nederlands zei. Net zoiets als dat je lang op vakantie bent waar engels wordt gesproken :(

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Waar kom jij dan vandaan Nynke?

En Lola, van jou ben ik ook ff kwijt waar je vandaan komt. Mij staat iets van Maastricht bij, maar daar woon je (nu) geloof ik niet (meer).

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @noralien: ik kom uit maastricht, maar we verhuizen volgende maand naar beek.

20. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Vandaag Rick een paar hapjes fruit gegeven, peer, omdat hij naar mijn idee echt iets anders wilde, kwijlen, handje in zijn mond, smakken, en vooral kijken wanneer ik iets nam... Nou dat had ik beter niet kunnen doen, hij is er toch ziek van geworden joh... Overgeven en vreselijke buikkrampjes, gewoon zielig om te zien. De hapjes blijven hier dus nog maar even in de kast staan. Ik voelde me echt ongelovelijk schuldig, zo erg om te zien dat je kind pijn heeft brrrr

Moest het ff kwijt...

Trusten Irma.

Deel Deze Pagina