December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Wat een leuk filmpje zeg Cynthia, die meisjes stralen gewoon, volgens mij hebben jullie het erg gezellig gehad...

Lianne wat een lievie zeg dat pupje van jullie! Wat voor ras is het?

Eve, morgen blijf ik ook thuis maar Rick gaat wel gewoon naar het KDV...
    Ik voelde me er wel een beetje schuldig over maar nu vind ik het toch wel even een lekker vooruitzicht, ff een dagje voor mezelf... :oops:

Welterusten en tot morgen!

Irma.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, ben nu even thuis en er is niemand! Das best raar. Steef werken, Sara is vandaag op schoolreis, die heb ik net uitgezwaaid. En om 9.00 uur heb ik Koen naar het KDV gebracht. Moest wel een keer slikken toen ik weg liep hoor... ben benieuwd hoe het nu gaat. Om 11.00 uur ga ik hem weer halen. Ik heb zo een afspraak bij Randstad Uitzendbureau om te kijken voor ander werk. Hopelijk hebben ze iets beters/leukers voor me...

Groetjes Otje

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Enfin, Fynn ging gisteravond om 21.00 slapen en was om 6.00 weer wakker :( Overdag had hij een uur geslapen. Kortom: 10 uur op een hele dag. En dit is nu dus meer regelmaat dan uitzondering. Wil er echt niet te vaak over zeuren hoor maar vind het toch wel erg weinig voor een baby (en zeer vermoeiend). Maar ja, heb alles al geprobeerd dus weet ff niet meer wat ik er aan kan doen.

@Otje: Wat zonde dat je het niet naar je zin hebt. Maar ik zou niet opzeggen voordat je iets nieuws hebt (hoe vervelend dat misschien ook is). Ben benieuwd hoe het met Koen is gegaan.

@Vales: Ik heb het vanochtend es uitgeprobeerd. Fynn om 6.00 een fles gegeven en daarna weer op bed gelegd (normaal laat ik hem tot 7.00 in z'n bedje rommelen). Maar waar ik al bang voor was: hij sliep voor geen meter :(

@Noralien en Cynthia: Wat een gezellige dag hebben jullie gehad. En net als Saar vind ik het eigenlijk ook wel jammer dat ik zo ver van iedereen vandaan woon.

@Saar: Ben gek op Belgie. Dus wat dat betreft zou ik graag een keer bij je langs komen. Vind het nu nog een hele onderneming met de trein maar als Fynn wat ouder is ga ik het vast een keer doen :D

@Lianne: Wat lief zo'n puppie. En leuk ook dat Dimphy nu samen met hem opgroeit.

@Irma: Ik voelde me zelfs een beetje schuldig dat ik Fynn gisteren wat eerder heb weggebracht. Maar eigenlijk moeten we dat niet doen. We hebben het gewoon veel te hard nodig om af en toe es bij te tanken. Ik zit er nu zelfs aan te denken om een keer een vrije dag te nemen en Fynn toch weg te brengen :oops:

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Irma, Eve, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je mag ook wel eens even aan jezelf denken daar is niks mis mee.

Otje, succes bij het uitzendbureau, hoop voor je dat je een leuke baan vindt, is toch erg belangrijk dat je het naar je zin hebt.

Wij hadden gisteren een teamdag, wel interessant wat er op zo'n dag uit mensen komt, was een leuke leerzame dag.

Irma, het is een bull mastiff, het is een grote dog.
    Het is al het zesde hondje van dit ras wat we hebben, wij zijn helemaal weg van dit ras, en het past gewoon heel goed bij ons.

Dimphy vind het ook erg interessant dat kleine kruimeltje, al vind ze de grote die we hebben net zo leuk hoor.

Ik voel me vandaag helemaal niet lekker, buikpijn rugpijn, ik denk dat ik ongesteld moet worden, het voelt nu al zwaar.
    Moet ik do, vrij. zat. ook nog werken.... hoop me dan beter te voelen.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    iram en eve wij brengen volgende week Teun ook gewoon naar het kdv hoor...ondanks dat we vakantie hebben....blijft hij lekker in het ritme...hij gaat maar 1 dag per week en deze donderdag zijn ze natuurlijk dicht en wij gaan dan kijken voor een kinderstoel en nieuwe bank.......beter dan met Teun dat hebben we nu 2x gedaan en die vind het helemaal niets!

dus niet schuldig voelen al jullie ook eens een dagje voor je zelf wilt hebben...je hebt het al zwaar genoeg!

Otje succes met het zoeken van een andere baan....zit er ook nog steeds over te denken...kijk ook wel in de krant maar zie nog niets.....

Eve doe je al wat in de laatste fles van Fynn? wij doen in die van Teun rijstebloem erbij al sinds dat hij 4 mnd is...mocht van het cb...en sinds dien slaapt hij van half 7 tot half 7 en krijgt om 7 uur d efles en speelt dan nog ff en gaat weer terug en slaapt dan tot een uurtje of half 11...al heeft hij vandaag geslapen tot half 8 en slaapt hij nu ook nog...misschien komt het door zijn verkoudheid....maar anders zou ik gewoon wat rijstebloem proberen...wel een grotere speen nemen dan....omdat het dikker is...

Leuk een puppy...wij willen ook wel een hond..Wijnand vind dat tegek en ik ook wel maar zijn niet alle dagen thuis dus helaas.....en om de hond ook nog bij opa en oma te brengen samen met Teun word toch wel wat veel....dus voorlopig nog maar de kat.......

6. @Noura: Wat een lekker krullenkoppie...!

@Otje: Kun je niet beter vanuit dit werk naar iets anders uitkijken? Bedenk dat wanneer je zelf opzegt, je geen recht op WW hebt...
    Ik hoop dat Randstad je aan iets leuks kan helpen. Succes ermee!

@Slingding en Noralien: Gezellig die twee dames bij elkaar! Enne Slingding, ik zie ineens heel duidelijk dat Kailynn op jou lijkt!

@Lianne: Schattig! (pupje EN dochter... ;) )

Vanochtend heeft Jasmijn haar 3e prikjes gehad. Schijnbaar deden ze deze keer meer pijn dan de vorige keer, want ze zette bij beide prikjes een flinke keel op! Ik krijg alleen wel het idee dat niet iedereen bij het cb dezelfde mening heeft. Toen ik vertelde dat ik ondanks hun advies toch 2 weken geleden ben overgeschakeld op 4 voedingen, kreeg ik te horen: 'Geen probleem! Dat mag vanaf 6 kilo...' Jasmijn woog op 3 april 5935 gram en zal toen ik een week of 3 geleden belde dus ook heus wel al meer dan 6 kilo hebben gewogen (ze woog vandaag 6835 gram...)
    Verder waren ze erg tevreden over haar en ze vonden haar erg vrolijk! Qua lengte, gewicht en omtrek van het hoofdje volgt ze precies de middenlijn...

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve:
    rijstenbloem wordt gezien als bijvoeding en nutriton niet.
    Aangezien jij nog geen bijvoeding geeft is misschien nutriton beter, maar je moet zelf kijken.
    Ik geef 5 schepjes (zijn mini mini schepjes bij een fles van 210 met 7 schepjes voeding.
    Op de verpakking staat 2-4 schepjes per 100 ml maar dit is voor spugende kinderen.
    Ik ga gauw eten straks kom ik op jullie verhalen terug!

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo nu ga ik eens reageren op jullie hoor..
    jullie hebben verhalen van mij gelezen zonder dat ik op jullie reageer en dat is egoistisch...

Lianne wat een lief donker hondje en gefeliciteerd met de gezins uitbereiding!

Karin wat vervelend dat je de balen in het kolven had gisteren.

lola kailynn lijken op mij?
    nee hoor en komen steeds een beetje meet trekken van mij in hoor, het is een product van ons 2en en dat kunnen we oprecht zeggen ze lijkt op ons beide.

zo ik ga weer eens wat huishoudelijks doen.
    Jasmijn is flink gegroeid en hopelijk heeft ze geen last van de prikjes nu meer.
    En gelukkig je sleutels ook weer teug.
    Vind jasmijn het zwemmen nog steeds leuk?
    Ik kon eindelijk weer eens gaan zwemmen voor mijn handen en werk is het donderdag hemelvaard dus helaas duurd het weer 2 weken en ben er al 5 niet geweest ivm de eczeem.

otje is het wegbrengen van koen meegevallen?

wat mij gisteren opviel toen noortje hier was met jikke was dat kailynn nog zoveel slaapt in vergelijking mat jikke nu weet ik dat geen kind het zelfde is maar zijn er nog meer beebs die maar een uur uit bed zijn icl. voeding?
    kailynn komt uit bed en drinkt en speeld en ligt na een uur weer terug en slaapt dan een uur en komt er nog een uurtje uit een uurtje slapen en dan eten.
    of heb ik nu ineens het slaapkopje van de december beebs?

irma rust maar lekker uit! maak er gebruik van als het kan.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou slingding ik wou het dus ook zeggen, kailynn lijkt echt op jou als je zo de fotos ziet, en vergelijkt metjou fotos. ( ik ken je wederhelft natuurlijk niet)

lianne wat leuk een puppie! 2 babys in huis dus ;) ik zag ook de laatste foto van dimphy en dat is toch ook al een flinke meid. wat gaat die tijd toch hard eigenlijk.
    ik zei vanmorgen nog, dat het soms voor mijn gevoel helemaal geen baby meer is...... wat dan wel? hahah maar dat is hij nog wel natuurlijk, maar het worden echt al mensjes met eigen karaktertjes,en willetjes.

trouwens de dames zien er op de fotos super uit, je kan zien dat jullie het gezellig hebben gehad!

ik ben het eens met lola, otje, je kan beter vanuit dit werk naar iets uitkijken. mischien vind je heel snel al iets. en zeker wat betrefd ww.

eve je moet je helemaal niet schuldig voelen. want ik weet dat het moeilijk is een baby die weinig slaapt. je hebt het dan ook echt nodig om te klagen, en als je af en toe de kans hebt om even bij te tanken, dan moet je dat zeker doen. hierdoor kom je zelf weer wat bij en daar is fynn ook gebaat bij.

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

wat leuk die foto waarbij ze beide in de maxi cosi zitten komt me erg bekend voor die maxi cosi ;)

lief dat filmpje

lianne; leuk een pupje.

irma; geniet er lekker van

succes strakjes otje.

eve; ja hier is het forum voor toch, enne hier heb ik ook af en toe nog steeds wat te zeuren hoor zeker als het om het door/uitslapen gaat... ik zou zeggen vooral doorzeuren mss hoort hij het en doet ie er wat mee :D

lola goed dat ze zo goed is gegroeid en mooi in de gem curve zit

over de rijstebloem ik dacht ik ga dit ook es proberen wie weet. nou hier werkt het ook niet hoor zelfs niet als ik en goede nacht rust melk geef met rijstebloem. iemand anders nog andere suggesties?

gr saskia

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo,

Ben ik weer.... Vanochtend Koen weg gebracht en daarna had ik de afspraak bij Randstad. Een echte vacature is er nog niet uit gekomen maar wie weet komt dat nog. Ik ga niet mijn baan opzeggen voor ik iets anders gevonden heb want anders heb ik idd helemaal nergens recht op. Tegen 11.00 uur ben ik Koen gaan halen op het KDV die hartverscheurend aan het huilen was toen ik binnen kwam. :( Hij was van 9.00 tot 9.45 wakker geweest en heeft een uurtje geslapen tot 10.45. Toen zag ie dat ie in een vreemde omgeving was en begon erg hard te huilen. Ik pakte hem over van de leidster en hij was meteen stil. Hoop dat ie snel aan een andere omgeving gaat wennen......

Vanmiddag gewerkt dus de dag is omgevlogen. Morgenavond moet ik werken en dan heerlijk de rest van de week vrij!
    Aanstaande dinsdag heb ik een afspraak bij Start uitzendbureau.... Wie weet he?

Ik zal snel weer reageren op iedereen... ga nu Koen in bed leggen...

Doei en gr Otje

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    hallo meiden,

Thijmen is nu 68cm en 7290gram, weet iemand waar die lijst is gebleven?

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    al eens nutriton geprobeerd?
    kailynn slaapt er super op!
    ze krijgt het door elke voeding!

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ging net even online banking doen omdat ik vreesde al rood te staan. Dat bleek idd zo te zijn :( Maar Fynn z'n rekening stond ineens heel erg in de plus. Ik schrok ervan :confused: Fynn z'n vader heeft een flinke donatie gedaan. Hij heeft nu bijna meer op z'n spaarrekening dan ik (maar dat is helaas ook niet zo moeilijk) :D

Zijn jullie beebs ook zo draaierig? Zodra ik Fynn neerleg begint ie als een gek te draaien. En moet ik hem steeds weer terugdraaien. Bovendien spuugt ie dan ook. Ik zet hem nu na de fles dus eerst een tijdje in z'n wipstoel.

@Janette: ivm met allergie wil ik tot 6 mnd wachten met bijvoeding. En rijstebloem valt hier helaas ook onder. Zal dus nog ff een maand moeten volhouden.

@Cynthia: ik heb de Nutriton uiteindelijk niet gekocht. Ik geef Fynn nml Friso Comfort en daar zit al Johannesspul in. Verder krijgt ie ook Friso Extra (voor hongerige baby's) en dat is ook al wat dikker. Ben dus bang dat Nutriton niet echt veel toevoegt. Enne...Kailynn is nu echt een slaapkopje zeg :D Fynn sllapt zoals je nu wel weet 1 uur overdag dus Kailynn is daarbij vergeleken echt een Schone Slaapster!

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    De lijst is alleen niet zo heel duidelijk meer nu volgens mij of wel? Zo niet mijn excuses hiervoor, misschien dat iemand het kan verbeteren?

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43 cm).........26/4 5mnd +3wkn 6515gr 63,8cm
    Jiri.............30/11/06 (3275 gr, 49 cm.......... 15 mei.................................7410 gr.......68 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........19 apr / 4,5 mnd.................5730 gr......60,5 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 wkn..................5300 gr......60 cm
    Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............18 apr / 18 wkn, 5 dgn.......5710 gr......64 cm
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........03 apr.................................7380 gr.......62 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........3 mei/20wk ........................6960 gr.......62 cm
    Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.................................6535 gr.......58,5 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......07 mei...20wkn.................7070 gr.......64 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........4 maanden.........................7130 gr.......67 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm).............10 apr / 16 wkn...............5880 gr.....60,5 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........27 apr / 18 wkn...................6320 gr.......61 cm
    Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm).........19 apr..................................6455 gr.......62 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........12 apr / 15 wkn, 6 dgn........7420 gr.......64 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........30 mrt / 20 wkn, 4dgn...................7290 gr.......68 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........03 apr / 14 wkn, 3 dgn........5935 gr.......60 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).....7 mei/4mnd+12dgn..............7160 gr.......65,5 cm
    Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).......10 mei/ 4,5 mnd ...............8450 gr.......68 cm
    Koen..........28/12/06 (4050, 54 cm)......02 mei / 4 mnd + 4 dgn.................7200 gr.......65 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........17 apr / 3,5 mnd..................5790 gr.......62 cm

19. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

ik heb nu al last van het "empty nest" syndroom. Thijs is uit logeren en ik vind het helemaal niet leuk.... Mijn moeder heeft vandaag opgepast en hij is nu met mijn ouders mee naar Zeeland, ik ga dan morgen met de trein en blijf daar het Hemelvaartweekend, ik heb er achteraf een beetje spijt van, omdat ik niet bedacht heb dat het volgend weekend pinksteren is, en we dan ook al weer weg zijn, ik vind het allemaal een beetje veel, steeds uit logeren, vooral voor Thijs. Maar mijn vriend heeft een studieweekend en hij heeft het zo druk dat thuisblijven eigenlijk ook niet leuk is, ik weet dat ik het heel vervelend vind dat ik dan op "feestdagen" niks samen met mijn vriend kan doen, terwijl hij er wel is.

Cynthia: mijn ouders wonen in Heinkenszand. Het programma is dit weekend redelijk vol, maar als ik er deze zomer een keer ben, een keer afspreken?

Saar: volgende week vrijdag ben ik waarschijnlijk de hele dag met Thijs in Hapert, we vertrekken dan 's avonds van daaruit naar Frankrijk. Hapert ligt volgens mij heel dicht bij Retie, als je het gezellig vindt, kunnen we proberen wat af te spreken? Ik heb alleen geen rijbewijs, jij wel? ik heb een groot huis en tuin tot mijn beschikking, ik ben ook alleen met Thijs want mijn schoonouders zijn allebei aan het werk. Het lijkt me wel heel gezellig.

Noura: wat een knapperd, met die krullen! Ik hoop bij Thijs ook op krullen, zijn vader heeft hele mooie, maar nu heeft Thijs nog heel stijl hoor. Mijn vriend kreeg ze ook pas wat later, ik blijf dus hopen.

Lianne: wat een lieve pup!

Met mijn zus gaat het niet goed. Ze heeft vannacht heel erg lopen spoken. Er wordt nu ook gesproken over een eventuele opname in een psychiatrische inrichting. Mijn ouders willen dit helemaal niet. Ik kan me dit ergens wel voorstellen, maar aan de andere kant vraag ik me af waar mijn zusje op dit moment beter af is, en ben ik ook bang dat ze het zelf ook niet aankunnen om de zorg op zich te nemen, want daar hebben ze het nu toch weer over. Moeilijk hoor.

Verder hard gewerkt. De kinderen waren heel druk. Het zal wel door al die rare vakantie weken- en dagen tussendoor zijn. Ik werd er af en toe een beetje gek van. Al zijn het eigenlijk wel hele lieve kinderen, hoor! Verder de ene vergadering na de andere bijeenkomt en nog rapporten en tientallen toetsten na te kijken. Ik vind echt dat ons werk vaak erg wordt onderschat. Je hebt zo weinig tijd en moet heel veel doen in die paar uurtjes na school....

Otje: wat vervelend dat het werk zo tegen valt. En als Koen het dan ook nog niet leuk vindt op het KDV.... Thijs vond het eerst ook helemaal niet leuk, maar nu gaat het wel goed, zeggen de leidsters. Eerst keek hij heel verbaasd en bangig rond, nu is hij heel vrolijk. Toen ik hem maandag ging halen lag hij op een matras te spartelen, met twee meisjes baby's naast hem, die hem heel enthousiast, net iets te hard aan het aaien waren! Met Koen zal het over een paar weken ook wel veel beter gaan.

Lies

Lies

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lies lijkt me leuk om wat af te spreken en het heel dicht bij 20 km ofzo.
    kunnen we als de kids ouder zijn bij het klokuus gaan spelen met hun ken je dat?

Deel Deze Pagina