Met mijn bv is het nu helemaal gedaan, Ik ben sinds zaterdag geveld door buikgriep met diarree en merk dat mijn bv enorm terug loopt. Ik krijg er met moeite 200 ml per dag (!) uit (En voorheen ruim 250 ml per keer.) Ik laat het er maar bij en ga nu definitief versneld afbouwen. Mika wilde toch niet meer goed en ik ga nu niet meer extra kolven om de productie weer op peil te krijgen. Jammer, maar helaas! Lianne: fijn dat Dimphy weer naar huis mag en dat het zo goed gaat. Duckie: sterkte met het Rotavirus. Is inderdaad niet best. Lang leve de ORS dus! Karin: wij hebben ook al de volgende autostoel in huis gehaald. Bij Duimeland was het in de aanbieding (90 Euro korting). We hebben meteen geprofiteerd. Mika huilt, tot later!
@Lianne: O, wat fijn dat jullie gezinnetje morgen weer compleet is! @Duckie: Hopelijk is Demi ook snel weer beter! Vreemd wel dat jouw huisarts adviseert om vaker te voeden zodat de darmen minder geprikkeld raken en ik destijds (toen Jasmijn zo'n 8 borstvoedingen per dag kreeg, omdat ze na 10 minuten drinken in slaap viel) het advies kreeg om meteen na de bv bij te voeden met de fles zodat de darmen rust kregen tussen de voedingen en dus niet teveel geprikkeld raakten... Ik heb af en toe het idee dat iedere deskundige wat anders roept! @Suusje: Jammer voor je dat je moet stoppen met het geven van bv, terwijl je dat eigenlijk nog niet wilt! Bij mij ging het afbouwen trouwens echt supersnel! Gisteren zijn we (samen met mijn moeder) bij mijn zus in Bemmel (tussen Arnhem en Nijmegen) gaan eten. Ze kan erg goed koken en had heerlijke tapas gemaakt (en veel...)! Ook had ze een kadootje voor Jasmijn, een logeerkoffertje. Of beter gezegd: een uitnodiging om te komen logeren! We hebben maar meteen een datum geprikt, 28 juli gaat het gebeuren. Jasmijn zal het wel leuk vinden, maar hoe kom ík dat weekend door...? Gelukkig is die datum nog ver weg en heb ik dus voldoende tijd om me voor te bereiden... Dit is het koffertje: PS: Ook leuk voor naar het kdv natuurlijk...
lianne, ben heel blij voor jullie dat ze naar huis mag! is dat toch allemaal nog snel gegaan. die plekjes (het zijn eigenlijk meer puntjes) die kun je niet wegdrukken. maar hij heeft ook geen koorts, en is heel vrolijk en gewoon zichzelf. ik houd het deze week in de gaten en als het niet weggaat, toch maar eens de ha weer bellen. duckie, ik hoop dat het snel wat beter gaat met demi. ik weet niets van het rota virus af, maar het duurt wel lang wat ik zo lees. eve, kan me voorstellen dat je het met deze dagen moeilijk hebt. het is natuurlijk ook iets wat steeds terugkomt, met iedere feestdag. ik moet wel zeggen dat wij niets aan pinksteren doen hoor. ik werk gewoon, en vind het maar gewoon een saaie extra zondag. goh otje, toch nog denken over een 3de. hihi kan me herinneren dat je toen wat anders zei. mijn man wil nog wel een 4de. en ik betrap mezelf erop dat ik stiekem hoop niet ongesteld te worden, terwijl ik ook wel een beetje blij ben als ik het wel ben. tegenstrijdig he? we zien wel hoe het loopt. als het komt dan komt het, en zo niet dan niet. ben straks met de oudste bij mijn moeder geweest, en ze ziet er een stuk beter uit. het gaat allemaal met hele kleine stapjes. ze heeft ook al een klein beetje gegeten en is uit bed geweest. wel is ze heel moe, en merk dat het na een kwartiertje wel weer genoeg is geweest. alleen kan ze niet slapen, ondanks dat ze zo moe is. maar we mogen niet klagen, want ze heeft alle geluk van de wereld. gelukkig behoord ze bij die paar procent die geopereerd kunnen worden.
zo, wij zijn net weer thuis aangeland. Alles staat hier nog ingepakt maar ik wilde eerst even lezen, we hebben een redelijk weekend gehad alleen was het slapen niet echt super (in een stapelbed met kailynn op de kamer) zal blij wezen om weer naast mijn mannetje in bed te kruipen (na 4 nachten werken en een weekend weg) We hebben vrijdag noodweer gehad onderweg echt de omweer bleef tussen de bergen hangen. we hebben het wel leuk gehad maar we hadden wel allebei zoiets van niet meer als we het erg druk hebben met werken en ik net uit de nacht kom enzo, want ik moest daar ook nog omschakelen. maag goed dat is achteraf. net op de terugweg zijn we nog naar de makro geweest. Lianne: goede berichten lees ik over dimphy. Duckie ik hoop dat de tip van de dokter help en dat demi gauw opknapt. Noura: gelukkig gaat het steeds een stapje beter met je. Het gaat weer kriebelen bij sommige lees ik voor een volgend kindje (ik wil ook maar nu nog niet en man lief wil ook niet zo hard maar ik heb de tijd. Lola: wat een leuk koffertje! zo ga de zooi opruimen!
Vraagje voor Lola en andere meiden die vrij plotseling gestopt zijn met bv: Hebben jullie beebs veel last gehad van hardere ontlasting? Mika had gisteren echte dikke kleipoep, wat ik natuurlijk niet gewend ben na alle bv. En ik merk nu dat hij moeite heeft om de ontlasting er uit te krijgen. Kan het kwaad als ik te snel moet afbouwen? (Ik vrees dat ik geen keus heb, maar toch even deze vraag.) Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven. Gr. Suusje
Hoi Hoi Daar ben ik dan weer...... We hebben 4 hele mooie dagen op Mallorca gehad echt het duurste van het duurste gezien en gehad op kosten van Wijnands baas... leuke havens en boodjes...gegeten in luxe tenten een soort klein Monaco maar helaas ipv zondagavond thuis te komen, en maandag Teun weer te zien kwamen we pas maandagavond thuis. ..een vertraging van bijna 24 uur en van de laatste 26 uur op mallorca hadden we er 23 op het vliegveld doorgebracht en maar 3 in een hotel...al hadden ze dat ook niet meer hoeven doen want daar werden we zondagnacht om 4 uur heen gebracht en om 7 uur werden we gewekt dat om kwart over 8 de bussen weer vertrokken...en we vlogen dus pas om kwart over 4......meiden vlieg nooit met AIR BERLIN! ze geven geen info over waarom de vertraging is en als ze het geven dan liegen ze ook nog zijn we achter gekomen! maar ach we blijven het mooie onthouden.... Voor de rest heb ik wel de hele week een beetje mee gelezen hoor! dus ben toch op de hoogte dat alles weer een beetje of soms 2 beetjes de goede kant opgaat........dus ik reageer niet overal op alleen ff op Suusje: Teun heeft nu ook regelmatig last van dikkere poep....maar of dat te maken heeft met het afbouwen van de bv weet ik dus niet...want toen ik stopte van de 1 op andere dag bleef het slap.....of gaan ze nu gewoon toe kwa leeftijd naar wat dikkere poep.....hij heeft het ook niet altijd maar als hij het heeft is het echt goed persen gelazen.... Hier gaat het helaas niet zo goed Teun is ziek...hij werd gister verkouden maar dat was hij wel vaker en vandaag gooide hij zijn hele fles van 11 uur eruit en had dus ook koorts 38.3......maar hij is wel helder en lacht evengoed nog veel....gelukkig heeft hij de rest van de flessen wel goed gedronken al had hij vanavond 38.6... we wachten het maar af heb hem vanavond maar wel een zetpilletje gegeven ik had nog 60 mg lichen terwijl hij nu al 120 mg mag hebben...wie weet komt hij dan lekker de nacht door,...... Afgelopen zaterdag ben ik wel naar de vroege vogels dag van prenatal geweest, heb alvast de maci-cosi tobi gehaald en een trip trap stoel met verkleiner...dan hebben we dat alvast in huis en was nu goedkoper dan op internet.. ging hier om half 9 weg...dacht ben wel laat thuis mooi niet was om half 10 al weer thusi het heen rijden 25 min duurde langer dan dat ik in de winkel was... Zo jullie weten dat ik nog leef...dan ga ik nu ff lekker zitten met een boek en vroeg naar bed.....hopen dat Teun beter slaapt als afgelopen nacht...toen huilde hij regelmatig in zijn slaap......we zien het wel...maorgen gelukkig nog vrij dus dat scheelt ook... Doei
Duckie fijn dat het beter gaat met Demi! houdt ze de voeding nu ook beter binnen? Noura ook goede berichten over je moeder, lees ik. rustig aan de goede weg weer op! Lianne fijn dat Dymphie weer naar huis mag. Ik zal duimen dat de goede lijn zich thuis lekker doorzet. Suusje: wat balen zeg! griep is zowiezo niet fijn. Met afbouwen kan ik je niet helpen. Ik merkte wel dat het bij mij na de griep eigenlijk vrij snel weer op normaal peil was... Sterkte en beterschap Lola wat een leuke koffer! enne: logeren....spannend hoor! gaat ze een nachtje logeren. advies: plan voor jezelf iets leuks.... Nick gaat 15 juni voor het eerst uit logeren bij opa en oma. Wij gaan dan naar de bruiloft van mijn broer. Ik vind dat eigenlijk ook maar niks...plus dat ik het een heel gedoe vind doordat ik nog BV geef.... Vandaag hebben we effe wat geklust op zolder zodat er toch een beetje ruimte ontstaat en de vloer een beetje leeg kan voor 9 juni.... juni wordt een drukke maand bij ons elk weekend is wel iets gepland. volgende week 7 gangendiner, dan de meeting, week erna trouwen van mijn broer en onze tweede huwelijksdag(tevens vaderdag) en dan de week daarna wordt Nick gedoopt....Die verbouwing komt nooit af bij ons.....
Hoi, Dain heeft sinds gisteren 4 voedingen per dag. Ik had wel verwacht dat hij vannacht wakker zou worden, maar om 7.15 hoorde ik hem pas (na 20.00 uur laatste voeding). Hij krijgt nu wel meer per keer. Voorheen was het 5 x 180 +6 scheppen en nu 4 x 210 met 7 scheppen of 4 x 240 met 8 scheppen. Ben benieuwd of ie het volhoudt. Ik kom nu alleen niet helemaal uit met mijn tijden, hoe doen jullie dat? Over 2 weken gaan we ook beginnen met zijn groentehapje en die wil ik het liefst rond 6 uur geven. Suusje, balen de griep zeg. Ik moet trouwens steeds aan je denken als ik dat liedje van Mika hoor! Wat een toeval he! Noura, fijn dat het weer beter gaat met je moeder. Janette, lekker zeg Mallorca en zeker op kosten van de baas! Wel vervelend van die vertraging. Ik ga nu lekker naar bed met een boek, tot later!
Goedemorgen, Wessel heeft als 1ste fruithap banaan gegeten en gister werd die toch boos omdat hij niet meer kreeg,vandaag krijgt hij er weer 2 lepeltjes van. Ik zit nou ook op 4 voedingen maar wij doen de laatste voeding laat omdat Johan denkt dat hij dan in de nacht wakker word maar ik ga hem wel steeds vroeger geven. @Lianne wat fijn dat Dymphie vandaag weer naar huis mag. @Noura wat fijn dat het beter gaat met je moeder,je moeder pijn zien lijden is ook niks je bent dan zo machteloos @Lola spannend zeg dat Jasmijn bijna uit logeren gaat,ik moet er nog niet aandenken dus verlopig gaat dat hier nog niet gebeuren. Ik heb dat boekje wie in haar koffertje zit ook gehad als kraamkado. @Otje toch nog misschien een 3de leuk hoor ik zou er ook graag 3 willen tenminste ik zou er het liefst 4 willen maar dat ziet Johan niet zo zitten(ik kom uit een gezin van 4 en Johan van 3) Ik vind het echt geweldig om moeder te zijn @Suusje ik zou bij de fles elke keer 10cc meer water doen dat werkt bij Wessel echt goed. Ik ga er nu vandoor ik ga even naar de markt.
mooie foto vales! Molly hier ons schema: 7.30 bv 10.00 fruithap 1 potje 13.00 fles 210/7 en 5 schepjes nutriton 15.00 50ml diksap 17.00 fles 210/7 en 5 schepjes nutriton 19.00 groente hap een paar lepeltjes 21.00 fles 210/7 en 5 schepjes nutriton jannette: balen van zo'n terugreis.
@Lianne: Heb je Dimphy al opgehaald? @Duckie: Hoe is het nu met Demi? @Janette: Gaat het met Teun al wat beter? @Karin: Heb je evt een extra wipstoeltje? Fynn zal vast niet gaan slapen maar vindt het wipstoeltje wel erg leuk @Vales: Wat een lekkere knul is Wessel! @Molly: Fynn heeft gisteren ook voor het eerst 4 flessen gehad (4 keer 210 en 7 scheppen). De laatste om 20.30 en hij was om 5.30 weer wakker. Erg vroeg dus maar niet veel vroeger dan normaal dus in die zin ging het goed. Maar moet ook nog een ritme vinden hoor. Probleem is dat als ik hem 's ochtends heel vroeg geef dat dan de 4e fles ook vroeg is en dan redt hij de nacht waarschijnlijk niet. Heb dus vanmorgen lopen rekken tot 7.30. Hoop dat als ie straks hapjes krijgt (ga ik zaterdag mee beginnen) dat die dan de periodes tussen de flessen wat langer kunnen maken. Vanavond doe ik in de laatste fles 240 en 8 scheppen. En morgenochtend in de 1e fles wat Nutrix. Zo ga ik maar een beetje uitproberen wat het beste werkt. Enne...als Fynn een nachtje uit logeren gaat vind ik dat zalig. Ook weer zalig om hem te zien hoor. Maar zo'n moment van rust doet me gewoon enorm goed. Ik zie er dus totaal niet tegen op als hij uit logeren gaat. Ben ik nu een slechte moeder?
eve je bent absoluut geen verkeerde moeder juist een hele goede want jij doet alles alleen dus als hij gaat logeren is het moment dat wij zeggen tegen de vaders en nu jij.
@Eve idd Slingding heeft gelijk dus niet twijfelen je bent een goeie mama. En dank je wel ik vind deze foto helemaal geweldig Johan had hem gemaakt toen ik op werk was. Ik vergeet gewoon helemaal te vertellen dat Wessel zondag voor het eerst van zijn buik naar zijn rug heeft gedraaid Echt opeens ik legde hem op zijn buik en daar ging hij gelijk en lachen daarna hij was erg blij dat het was gelukt geloof ik,het duurde eventjes maar dan heb je ook wat. En later lag hij op zijn rug en gelijk weer naar zijn zij draaien maar hij wilde niet op zijn buik dus draaide weer gelijk terug maar dat zal vast ook niet lang meer duren voordat hij naar zijn buik kan draaien. Hebben jullie baby's ook dat ze helemaal blij zijn als je van je werk thuis komt? Wessel wel die is dan zo blij dat hij gaat dan helemaal schrokken met zijn adem en lachen wat hij dan doet oww ik smelt dan. Ik ben dan altijd zo blij als ik naar huis mag,ik ga dan heel snel naar huis fietsen.
Nee hoor Eve! Je bent helemaal geen slechte moeder! Ik vind juist dat je het heel goed doet! Ik heb vandaag Mika ook een dag extra naar het kdv om zelf volledig rust te kunnen houden met die buikgriep. (Gelukkig was er in een andere groep een plaatsje vrij gevallen.) Ik voelde me ook een beetje schuldig, maar vindt het ook wel lekker. Ik heb heerlijk tot 11.30 uur geslapen! Dat moet kunnen op zijn tijd! Mijn bv is waarschijnlijk niet meer te redden. Met moeite kolf ik er 200 ml per dag uit. Arme Mika, ik heb medelijden met hem dat het zo snel moet gaan. En gisteravond had hij het al zo moeilijk. Voor het eerst sinds tijden weer helemaal overstuur toen hij naar bedje moest. Hij wilde het dan ook absoluut niet. Uiteindelijk ben ik met hem op mijn buik gaan liggen en heeft hij duimend zijn rust gevonden en is toen op mijn buik in slaap gevallen. Toen in bed gelegd, maar helaas na een half uur weer huilend wakker. Toen heeft mijn man hem getroost met zijn Bambiknuffel en ging het gelukkig goed. 's Avonds nog wel wakker gemaakt voor de laatste voeding, maar dat gaat steeds moeilijker. Hem wakker krijgen is één, maar hem laten drinken is twee. Het duurt niet lang meer en dan heeft hij die voeding niet meer nodig. Maar omdat de avondvoeding al om 18.30 uur is, duurt het wel erg lang tot de volgende ochtend 7.00 uur voor hij weer wat krijgt, dus we houden nog even vol. Vales; Leuke foto van Wessel. Ook zo'n heerlijke knul om trots op te wezen! En bedankt voor de tip v.w.b. flesvoeding. Zal ik zeker doen! Molly: ik vind het lied van Mika op de een of andere manier ook heel leuk, maar ben blij dat wij de naam Mika eerder hadden dan dat hij bekend werd. Duckie: hoe gaat het met Demi? Lola: leuk cadeautje dat logeer koffertje! Noura: gelukkig gaat het weer beter met je moeder! Karin: wij ook tweede huwelijksdag op vaderdag hè! Janette: klinkt goed dat weekendje weg naar Mallorca. Balen van die vertraging. Het is sowieso balen, maar zeker als je maar een paar dagen gaat is zo'n vertraging wel een erg groot deel van de trip. Mallorca lijkt me een mooi eiland, wil ik ook nog wel eens heen, maar mijn man houdt niet zo van Frankrijk. Hebben jullie trouwens ook allemaal het probleem met de Triptrapstoel? Namelijk dat hij kleiner is dan de doorsnee tafelhoogte in Nederland? Onze tafel is standaardhoogte 68 cm en de triptrap is gemaakt tot 66 cm hoogte. Hoe doen jullie dat? groetjes Suusje
Eve, je bent een goeie moeder hoor, je moet toch ook af en toe even bijtanken. Wij kunnen dan inderdaad de papa's nog even inzetten, dus voel je vooral niet schuldig. Suusje, wij hebben de triptrap niet, maar wel onhandig zeg! Michel gaat uit zijn werk de chicco polly halen, hopelijk is ie gewoon aanwezig en zit er geen levertijd op. Qua voeding doen we het nu zo: 7.00 210 cc met 7 scheppen 09.30 fruithapje 11.30 240 cc met 8 scheppen 15.30 210 cc met 7 scheppen 18.00 beetje groente 20.00 240 cc met 8 scheppen Vanmiddag ben ik even met Dain en mijn moeder naar de action geweest, weer leuke dingen voor weinig gehaald, ook voor mijn vriendin die over 1,5 maand is uitgerekend. Ik maak een kraammand voor haar en steeds koop ik iets, heb nu al een leuke mand vol. Mijn moeder had een mok voor me besteld met Dains foto erop, echt lief! Zelf had ik die foto niet uitgekozen, hij heeft veel leukere, maar het is nu al mijn lievelingsmok! Ik ga voor vaderdag ook zoiets proberen te bestellen denk ik, lijkt me leuk. Ik ga kip snijden!
Ha Molly, Ik heb zojuist een muismat bij Kruidvat besteld voor een mooie foto van Mika erop voor vaderdag! Vond ik ook zo leuk! Wat eet/drinkt dain veel zeg! Mika krijgt met moeite 200 cc naar binnen per keer. Groetjes Suusje
hi hi weer een hoop geschreven zeg noura; wielerronde was top, wat fijn te horen dat het iig beter met je moeder gaat, en heeft je dochter de vierdaagse uitgelopen? lianne; fijn joh dat het zo goed gaat met dimphy, en lekker ff tijd voor je zelf. duckie; hoe is het nu, hopelijk vordert het iig eve; jij komt vast wel iemand tegen, vast wanneer je het niet verwacht.... lola; wat een leuke hint, slingding; ondanks alles gelukkig nog een leuk weekend gehad lekker geshopt bij de makro? janette; wat een gedoe zeg met de vliegvaartmaatschappij en balen zeg dat teun niet fit is, beterschap toegewenst iig karin; zo hee jij hebt het idd erg druk zeg, geeft wel een voldaan gevoel als je weer het een en ander hebt kunnen doen hè? molly; goed hoor dat dain met 4 voedingen de nacht is doorgegaan. vales; jij was toch wel al eerder even begonnen met fruit/groente en toen gestopt? fijn dat hij het lekker vond. en wat een charmeur op die foto zeg liefff. wat goed joh dat wessel zich heeft omgedraaid eve; nee joh je bent zeker geen slechte moeder, mama's hebben ook hun rust nodig, enne hier zal er ook één slecht slapen hoor als er teveel prikkels om hem heen zijn, ik ga wss als hij het zat is ff blokje om daar zal vast geen ramp zijn. suusje76; volgens mij, ik heb de tripp trapp nog niet maar van de tijd dat ik in het kdv heb gewerkt, hoort dit zodat je hem onder de tafel kan schuiven, vandaar dat er bij de tripp trapp ook geen tafeltje hebt toch?! nou hier verder alles ok op het doorslapen na hier krijgt orlando om 12.30 fruithapje ong 100/150cc meestal eet hij 100cc. en om 18.30 uur groentehap 100cc (de helft van een potje). tot nu toe geef ik fruit vers en groente uit een potje. ik ga straks proberen consequent een papje te geven maar ben er nog niet over uit welk tijdstip ik dit ga doen, of dat dit 's ochtends of 's avonds word. aan de ene kant 's ochtends ivm later brood maar aan de andere kant denk ik 's avonds omdat hij dan mss langer gaat slapen achter elkaar! gr saskia
Met teun gaat het gelukkig wat beter..hij heeft een goede nacht gehad wel af en toe wat gehoest maar gelijk weer in slaap gevallen...wel vanmiddag ff de ha gebeld omdat hij de fles van 11 uur er helemaal uit had gegooid en een deel van de fles van 15 uur .....maar hoefde me nog geen zorgen te maken omdat de koorts weg is en hij nog genoeg plasluiers heeft.....maar als ik twijfelde mocht ik altijd weer ff bellen en evt de hapost..... Nu ligt hij lekker in de schommel wieg...heb hem wat rechterop gedaan en hij hangt tevreden... @suusje...Mallorca hoort bij spanje dus je kan wel heen.... en het is een heel mooi eiland met veel natuur en kleine strandjes.... en geen medelijden hebben hoor...wij hebben Teun ook van de 1 op andere dag op de fles gezet, ik had ook niets meer, voelde me ook schuldig maar had er binnen 2 dagen een heel vrolijk kind voor terug.... en dat werkte dus bij mij om van me schuld gevoel af te komen..... Teun krijgt ook zijn laatste fles met rijstebleom om 18:30 en slaapt dan door tot de volgende fles van 7:00 (7:30 als we vrij zijn) dus zijn schema is: 7:00 180 ml + 6 schep 11:00 180 ml + 6 schep 15:00 180 ml + 6 schep 18:30 210 ml + 7 schep + 3 schep rijstebloem en er tussen door nog wat hapjes fruit of groente...maar daar heeft hij nog niet veel zin in Wij hebben ook d etriptrap en als teun erin zit komen zijn armpjes gelijk met de tafel zoals op het plaatje staat..... ik ga nog ff keuvelen met Teun en dan naar bed...Wijnand moet overwerken...dat op de 1e dag na de vakantie.... maar niets aan te doen doei
@Saskia ja ik was iets eerder begonnen maar ik twijfelde heel erg of ik daar goed aan deed dus ik ben toen gestopt(hij heeft toen 2x pap en 2x fruit gehad)nu krijgt hij een potje groente maar meestal heeft hij hem net niet helemaal op en 2 lepeltjes fruit. Ik zeg wel dat we op 4 voedingen zitten maar het gaat nog niet zo goed tenminste gister wel vandaag niet. Wessel wil zijn 1ste fles nooit leegdrinken dus ik maak dan 180cc en daar laat hij nog zo'n 40/60cc van staan en bij zijn 2de fles doet hij dat soms ook dus ja later op de dag heeft hij honger en moet ik tussendoor een beetje geven. Is hij gewoon nog niet toe aan 4 voedingen?ik weet het ff niet meer. Ik ga voor vaderdag iets leuks maken. Ik ga een stuk gekleurd karton kopen en vingerverf en op dat karton maak ik in de hoekjes voet en hand afdrukken en in het midden komt een foto van Wessel en dan schrijf ik er misschien nog iets onder met Wessel zijn vinger en dan lijst ik hem in. Hopelijk gaat het goed met die voet en hand afdrukken.