@Lola: wat een leuk idee van je zus om met zo'n logeerkoffertje aan te komen. @noura: Fijn dat het langzaam ietsje beter gaat met je moeder. Mijn moeder gaat vandaag onder het mes. Ondanks dat het lang niet zo'n zware operatie is als die van je moeder heeft ze heel veel schrik. @Iedereen: Grappig, ik lees hier veel over 210/7 of 240/8 flesvoeding. Mijn cb gaat bijna flippen als ik dat voorstel. De maximale hoeveelheid zou echt 180/6 zijn, meer kunnen de niertjes volgens haar nog niet aan. Gezien het feit dat heel veel mensen dat hier doen lijkt het me volgens mij geen ramp. @Eve: Als je dadelijk 's avonds een papfles kunt gaan geven, gaat Fynn misschien ook wel wat langer doorslapen. En je bent geen slechte moeder hoor, ik vind het soms ook heerlijk om Demi even weg te brengen en even iets voor mezelf te doen. Ik doe de slaapzak altijd aan als ze naar bed gaat 's avonds, zo rond half negen. Om 23.00 uur krijgt ze dan nog een fles. @Suusje en Duikster: Hier ook nog vijf flessen hoor. En dat blijf ik ook nog wel een paar weken doen. Heb het idee dat ze dat echt nodig heeft nu. Volgens mij is ze veel afgevallen door dat hardnekkige rotavirus @Vales: niet zo slim van je zus @lianne: Wat fijn dat het zo goed gaat met Dimphy! @Slingding: Lijkt me wel moeilijk, als je zelf nog een zwangerschapswens hebt en je man niet. @Saartje: leuk idee voor vaderdag. Het lijkt beter te gaan met Demi. Ze heeft sinds gisterenmiddag 17.00 uur geen diarree luier meer gehad en dat lijkt echt een wonder na een week zien zijn. Ze begon gisterenochtend weer te spugen en ik was al bang dat de ellende weer van vooraf aan begon. Jeroen is gisteren weer met haar naar de huisarts geweest en hij wilde me zoiezo om 9.00 uur even terug zien bij het inloopspreekuur. Kweet niet hoor, als het weer goed gaat denk ik eigenlijk niet dat ik ga zo direct. Onze laatste paar dagen stonden vooral in het teken van het ziekzijn van Demi. Lastig, want we moesten eigenlijk ook allebei werken. Mocht het nou toch weer slechter gaan dan kan ik morgen thuis werken, dat scheelt alweer. Ze heeft de afgelopen dagen steeds kleine flesjes van 90/3 gekregen en dan wat vaker, zodat de darmen dat aan zouden kunnen. In het begin vond ze het maar niks, maar later vond ze het wel goed. Maar wat ben ik bezorgd geweest, dan besef je nog meer hoe speciaal ze is en hoe blij ik ben dat ze in ons leven is gekomen Ik ga eens op haar kamertje kijken, ze is wakker volgens mij.
Nou, als die kleine van mij geen ADHD heeft dan weet ik het niet meer Fynn kan zo ontzettend druk zijn. Word al moe als ik er naar kijk. Gisteravond bijv. wilde hij niet slapen na z'n laatste fles (nu dus om 20.30). Hij bleef echt draaien en lachen en trappelen etc etc. Echt non stop en dat 2 uur lang Ik had me voorgenomen om lekker vroeg naar bed te gaan. Maar uiteindelijk lag ik er nog later in dan normaal. Hij had wel daarvoor van 19.00 tot 20.30 geslapen dus waarschijnlijk vond ie het wel weer genoeg. Overdag is ie ook vaak erg hyper. Zijn jullie beebs ook zo ontzettend druk? Krijg een beetje de kriebels van jullie kriebels om weer zwanger te raken...haha. Nee hoor, maar ik heb dat gevoel nml helemaal niet. Vind 1 kind echt prima en ben dik tevreden Fynn heeft het wel weer gered met 4 flessen dus dat is hoopvol. Hij krijgt er nu 3 van 210 met 7 scheppen en 1 van 240 met 8 scheppen. @Vales: Jeetje, kan me voorstellen dat je baalt van je zus. Het is nogal niet wat zeg. Hoop dat het vals alarm is. @Lianne: Wat zalig dat Dimphy zo relaxed is! Houden zo. @Duckie: Sterkte met de operatie van je moeder. En fijn dat het beter gaat met Dimphy. En wat betreft de hoeveelheid cc. Volgens mij mogen ze niet meer dan 1 liter per dag ivm de niertjes. Maar het maakt niet uit hoe je dat verdeelt.
@Lola: wij geven Mika ook friso 1 preventief hypoallergeen, maar hij had echt kleipoep nu hij meer fv krijgt. En wat betreft tafelhoogte. Je hebt gelijk. Ik heb me vergist. Onze tafel is 78 cm hoog, terwijl de TripTrap geschikt is voor tafels van 72 tot 76 cm staat in de handleiding. Wel een mooie kleur zeg die groene van jullie. Heb je geen kussens erbij besteld? Wij hebben een witte met oranje. En wat een schatje is Jasmijn! @Eve: wij doen geen slaapzak meer, nu de temperatuur op Mika's kamertje hoger is dan de winter. En zijn pyama krijgt hij om 19 uur aan. Je computervraag kan ik niet beantwoorden. @Karin: heeft de gynaecoloog tegen jou niet gezegd dat je met een keizersnede het eerste jaar niet zwanger mag worden? @Janette: goed om te horen dat het met Teun weer wat beter gaat. Is toch altijd een hele zorg hè? En Janette: jij opperde het idee met rijstebloem voor de laatste voeding. Maar mag dit ook als er sprake is van allergieën en je speciale hypoallergene voeding geeft? Ik wacht liever tot maandag, dan moet ik weer met Mika naar het cb en vraag ik het wel. @Vales: ik kan me je boosheid heel goed voorstellen. Ik ben niet tegen abortus, maar wel bij een aantal principiële redenen. Gewoon willens en wetens onveilig vrijen en weten wat er van gaat komen hoort daar wel bij! Bovendien is abortus niet zonder risico's en ook niet bij een volgende zwangerschap! Ik kan me daar ook heel boos om maken, dus ik begrijp je boosheid heel goed. @Lianne: wat een heerlijk "herboren" meisje hebben jullie zeg! Geniet ervan! En ook hier iemand die af en toe meeleest op het bv-forum en er ook wel eens post! @Saar: leuk idee voor vaderdag! @Duckie: fijn om te horen dat het weer goed met haar gaat. Het lijkt me niks een baby met diarree en gisteren hoorden we op het kdv dat daar ook een buikloopvirus heerst. Eén kindje was zelfs opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging, omdat zij ook geen ORS wilde. Ik hoop maar dat het Mika bespaard blijft en dat we er tussendoor glippen. Gelukkig nemen ze op het kdv alle hygiënische maatregelen (handschoentjes met luiers verschonen enzo). En wat betreft het weer zwanger raken: hier voorlopig nog niet hoor, hoewel ik wel steeds vaker denk aan hoe het zou zijn om een tweede kindje te krijgen/hebben. Mijn buikgriep is bijna over. Mika is op het kdv en ik heb nog een dag rust. Dan kan ik helemaal herstellen en morgen weer aan het werk. Ik geef nu twee keer per dag bv, 's ochtend en 's avonds, maar wel afgekolfd uit de fles. Groetjes Suusje
Duckie: ik hoop dat de operatie van je moeder goed gaat/is gegaan vandaag! en Demi ook weer aan de beterende hand...wat een zorgen ineens hoor! Kan me voorstellen dat je dan weer even met de beide beentjes op de vloer staat.. Saar die regels zijn hier ook nog niet te zien hoor! ik kan nog geen peil trekken op mijn cyclus door de BV dus al zou ik nu een tweede willen, dan nog.....heb ik dat niet voor het zeggen nu..... Ben wel nieuwsgierig trouwens dat NFP was toch bedoeld om voorlopig niet zwanger te raken bij jullie? Eve ik ben nieuwsgierig naar je mannetje. Ik vind Nick niet heel druk, maar hij heeft van die momenten.... slaapzak doe ik trouwens rond 19.00 uur aan als hij naar bed gaat en dan tijdens de laatste voeding heeft hij hem gewoon ook aan. Die geef ik nog altijd op bed. Maar Nick draait nu ook al met slaapzak om in zijn bedje....HIj slaapt nu in zijn slaapzak onder een lakentje. Als hij zich dan omhoog wurmt ligt hij in elk geval niet helemaal bloot. Suusje: hier het advies van de gyn om minimaal 6 maanden te wachten met opnieuw zwanger raken.... Fijn dat je zelf weer aan het opknappen bent. enne...ik post ook heel af en toe op het BV forum. Zo het is mooi weer hier. Ik ga effe lekker wandelen naar het dorp en vast wat voorbereidende boodschappen halen voor de soep van ons 7 gangendiner. Enne morgen ga ik vast broodjes bestellen voor 9 juni!
@Fijn dat het met Demi weer beter lijkt te gaan, hopelijk knapt ze snel weer helemaal op! @ Eve: Ja hoor, Jasmijn kan ook als een idioot draaien, kraaien en trappelen en dat allemaal tegelijkertijd en aan één stuk door. Ben je er nog uit gekomen met je foto? Ik had namelijk op je vraag gereageerd, maar jij niet op mijn reactie. Ik wil de foto namelijk wel even voor je 'knippen'... @Suusje: Je zou met kleine blokjes (die je eventueel in de kleur van de stoel verft) de Tripp Trapp iets kunnen verhogen, zodat de stoel goed onder de tafel past. Zo, ik ga me klaarmaken om een vriendin een bezoekje te brengen (nu heb ik daar allemaal nog tijd genoeg voor...) Zij heeft er twee: een dochtertje van bijna 3 en een zoontje dat 4 weken jonger is dan Jasmijn.
wat zijn jullie druk geweest, hoe moet ik nu op alles reageren? nou eerst maar eens beginnen bij wat is blijven hangen. allereerst, eve je moet je niet slecht voelen,want ik vind het ook wel lekker hoor als safouane bij oppas is, en ik of wij even weg kunnen. het geeft je even de tijd om wat op te laden, en als je dan thuis komt dan is de stralende lach die je krijgt het mooiste wat er is. vales, ik kan me je boosheid goed voorstellen, ik dacht eerst dat je boos werd omdat ze zwanger was, maar toen las ik verder. jeetje wat een onverantwoordelijkheid zeg, ik kan er ook niet helemaal bij. snap ook niet dat ze dit niet voor zichzelf houd. duckie ik hoop dat alles goed gaat met de operatie, en iedere operatie is spannend. sterkte lianne wat fijn dat het zo goed met jullie gaat. houden zo! over zwanger zijn. ik moest vorige week ongesteld worden (heb al 3 maanden redelijk regelmatige cyclus) maar heb donderdag een beetje bruin gehad, en zondag wat roze slijmverlies. heb er met alle stress niet zo bij stil gestaan, en hoewel ik nooit zo overdreven veel bloed, was dit minimaal. mischien is het de stress dat het nog komt. beetje spannend dus. we zitten hier toch zeker ook nog wel op 5, en soms 6 voedingen per dag. ik ga even de was ophangen, reageer straks wel verder
hi hi, nouy had net een heel stuk met reakties en helaas slingding ik ben niet zo slim geweest om alles ff alvorens te kopieren dus ben alles weer kwijt nou moet nu werken reageer vanavond nog wel een keer gr saskia
[quote="Suusje76@Janette: goed om te horen dat het met Teun weer wat beter gaat. Is toch altijd een hele zorg hè? En Janette: jij opperde het idee met rijstebloem voor de laatste voeding. Maar mag dit ook als er sprake is van allergieën en je speciale hypoallergene voeding geeft? Ik wacht liever tot maandag, dan moet ik weer met Mika naar het cb en vraag ik het wel. Groetjes Suusje[/quote] suusje ik heb friso gebeld voor deze vraag een tijdje terug en rijstebloem is bijvoeding, dus mag niet met hyypoallergene voeding. wel nutriton, dit is voor spuugende kinderen dit maakt je voeding diklker en zorgt ervoor dat er een meer voldaan gevoel zit en de voeding iets zwaarder is. Bij kailynn werkt dit super, omdat de voeding en vooral ha erg dun is is de fles anders zo leeg en zat ze sneller vol en was sneller leeg. Hierdoor kreeg ze ook meer rust om uit de borst te drinken. want met de fles was ze zo klaar en met de borst niet en dat accepteerde ze niet en ging ook steeds heel moeilijk doen en niet uit de borst meer willen drinken na 5 minuten. kailynn zit sinds gistyeren onder de uitslag in haar gezicht, echt heel zielig. we vermoeder dat het komt van de snoetenpoetsers van de c-1000, het ziet er echt uit als eczeem, hoop dat het weg trekt, die doekje gaan in ieder geval de prullenbak in!
Ahh, Cynthia bedankt. Dat verklaart meteen waarom Mika na de fles ha-voeding altijd sneller weer honger heeft dan na bv. En ook waarom hij de fles eigenlijk nooit helemaal leeg drinkt. @Lola: we hebben TripTrap al een mailtje gestuurd of zij een tip hebben. @Noura: Spannend!? Gr. Suusje
Cynthia, mijn man wilde er ook altijd maar 1, 6 jaar later toch een tweede kindje gekomen. Hij zei die vrouwen hormonen kan ik niet tegen op, hij is nu helemaal happy met zijn tweede meisje. Heb gisteren ook een tripp trapp besteld, een witte. Noura, spannend...... Dimphy hele nacht geslapen, 1x speen om 6.15 uur daarna om 7.15 de borst.
hahaha ja suusje, best wel beetje spannend, maar ja, mischien is het ook wel niets hoor. ik merk het vanzelf wel. ik geef ook nog bv, en heb natuurlijk een behoorlijke portie spanning gehad, waar mijn lichaam natuurlijk ook op reageerd heb mijn moeder net even aan de telefoon gehad. en gaat vandaag weer wat minder. haar maag werkt nog niet mee, terwijl ze wel mag eten, dus alles komt er nu zo weer uit. vannacht ook ziek geweest. volgens de artsen gaat het heel voorspoedig, maar vandaag voelt ze zich wat minder. maar ik heb net ook gezegd, dat het pas 6 dagen geleden is. en het is natuurlijk niet niks, dat heeft echt allemaal tijd nodig. oh wat zielig voor kailynn, en wat een rotdoekjes. volgende keer maar gewoon water. hoop dat de uitslag snel weer weg is. saskia, werk ze! ik wou lekker gaan wandelen , maar dat is niet zo`n goed idee, want saf moet om 16.15 naar fysiotherapie. ik wil zo eigenlijk nog even proberen of die naar bed wil dan is die daar goed uitgerust, anders kan je niets met hem beginnen. hij heeft zich gister ook van buik naar rug gerold (bij mijn schoonzus die oppaste) en vanmorgen deed die het hier ook. hij keek er nog wel verbaasd bij , dus of die doorheeft dat die het zelf doet weet ik niet.
Noura, het herstel van je moeder zal inderdaad met ups en downs moeten gaan. En het is nog maar zo kort geleden. Is het wel bekend hoe lang ze in het ziekenhuis moet blijven? Ga je nog testen voor de zekerheid? Daphne: Jij gaf toch ook al fruithapjes? Volgens mij bedoelt Slingding dat je wat allergieen betreft het beste kunt wachten met alle bijvoeding (dus groente, fruit maar ook rijstebloem) tot 6 maanden. Wij willen ook proberen om het tot 6 maanden vol te houden. Suusje/Karin: De gynaecoloog heeft het bij mij helemaal niet gehad over een periode waarin ik niet zwanger mocht worden. Nou ben ik ook niet zo te spreken over de kwaliteiten van mijn gynaecoloog Eve: Ik dacht dus ook dat het er alleen toe deed dat je niet over de 1 liter kwam. Maar mijn cb sprak dat dus tegen. Krijg tijdens het typen een telefoontje van m'n zus. Ze was bij mijn moeder en het ging vrij goed allemaal. De diarree houdt hier nog steeds aan. Kleine poepkont . Niet echt fijn, maar volgens de huisarts heersen er dus inderdaad heel veel virussen en maag/darm infecties. Omdat ze verder niet ziek is hoef ik alleen maar in de gaten te houden dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Maar ze drinkt wel de flesjes leeg en vannacht had ze ook flink geplast, dus ik heb er weer wat meer vertrouwen in. Heb zojuist het kinderdagverblijf gebeld. Als ze verder niet ziek is mag ze gewoon komen morgen. En gelukkig houden ze ook daar de hygiene goed in het oog. En oh ja, Demi draait bijna om en heeft in ieder geval het constant naar haar zij draaien uitgevonden. Het doordraaien wil nog net niet helemaal lukken. Had vanochtend een vriendin op visite. Zij is nu 37 weken zwanger. Ben benieuwd wanneer ze gaat bevallen, het is de derde.
Duckie: gelukkig dat het vrij goed gaat met je moeder. Noura: hoop dat de dag van morgen beter is en idd het zal met ups en downs gaan. Daphne:"ik bedoel idd wat duckie zegt als je al fruit en groent geeft is het niet erg. want dan voed je al bij. ben net een stukje wezen lopen en kailynn slaapt nu nog buiten in de kinderwagen, heb het muskietennet erin geritst dan heb ik het in ieder geval een keer gebruikt. Morgen ga ik met de kinderwagen terug en dan krijg ik als het daar niet verholpen kan worden (dat denk ik zeker weten niet ) een leen onderstel en dan bouw ik bij terug komst de wagen tot buggie om. ga nu ook even het ledikant een stukje zakken (de middelste stand) want ze is al zoveel sit ups aan het doen en straks zijn we een keer te laat en dat vergeef je jezelf dan ook niet. ga ik effe doen tot later...
Zo Cynthia: dat is snel zeg. Het bed ombouwen vanwege sit-ups ! Mika draait en rolt alleen nog maar, maar ook niet heel heftig hoor. Zitten alleen gaat nog niet eens, dus laat staan zelf overeind komen naar zit, haha . Duckie: mijn vriendin had ook niets gehoord hierover en een ander weer wel, dus het verschilt nogal in gynaecologenland blijkbaar! Groetjes Suusje
hallo allemaal, @duikster: idd de nfp was om niet zwanger te geraken. Maar stiekem dacht ik altijd al (niet tegen mijn man zeggen eh ) dat het ook wel handig kon zijn om weer wel zwanger te geraken.... Maar voor nu is het dus voor het eerste. Hier is dus al wel menstruatie, maar ik kan op mijn nfp kaart (tempkaart) niks vinden dat op een eisprong wijst. En dat zei de dame van nfp ook, dat ze dacht dat ik of wel een cyclus heb zonder eisprong of eentje waarbij de eisprong zo dicht tegen de menstruatie aanligt, dat het ook niet vruchtbaar is. Mijn vk zei dat je best 1 jaar kan wachten om weer zwanger te geraken, of minimum 9 maanden. Ik ga leren, zaterdag examen nl. Liene slaapt nu zo ongeveer, maar af en toe hoor ik toch wat gemompel en gezucht... Tot straks, Saartje
goh cynthia, dat gaat al snel weer, het ledikant naar beneden, maar je hebt gelijk. je moet er niet aan denken dat ze er uit vallen. safouane ligt nog en de wieg, maar niet lang meer denk ik. jammer hoor. duckie, fijn dat het goed gaat met je moeder. mijn moeder weet nog niet hoe lang ze moet blijven. de artsen hadden het over 2 weken, maar dan moet er niets geks optreden. het zou wel fijn zijn, dan is ze met vaderdag thuis! en die dag word mijn neefje1, dus dat zou mooi zijn ik heb net lekker een grote pot groene thee met verse munt gemaakt, lekker
Ohh, ik heb trouwens een zoekopdracht op diverse websites gezet voor een reserveknuffel voor Mika. Hij is zo gek op zijn Bambi en kan niet meer zonder. Dit was een Bambi-knuffel van de AH (een actie uit 2006 toen de DVD Bamibi 2 uitkwam). Ik heb ze nooit meer ergens gezien en nu Mika zo gehecht aan het raken is aan zijn knuffel, wil ik er een voor de reserve. Hier toevallig iemand?