December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nynke gefeliciteerd met de halve verjaardag! hihi en succes met klussen, zowel in huis als met een2de ;)

en eve je slaat de spijker op zijn kop, mijn moeder heeft geloof ik ook nog het idee dat ze 1 week na de operatie wel naar huis mag. daar hadden we het vanavond nog over met mijn vader. maar dat is gelukkig niet aan haar. ze mag al wel uit bed stukjes lopen, en was vanavond al meegelopen tot aan de liften. dus dat gaat goed.

vandaag met safouane naar fysio geweest, en ik dacht dus voor de laatste keer. en hij gebruikt zijn linkerarmpje nu ook goed. maar de therapeute had contact met de huisarts gehad, en omdat hij nog een voorkeursligging heeft, en hij zijn hoofdje nog niet goed mee optrekt, hebben ze het nog een maand aan willen kijken. normaal is het zo dat rond 4 maanden de voorkeursligging veranderd, maar dat word nu nog even tijd gegund en anders moet ik weer terug naar huisarts en die stuurd dan door naar kinderarts. ik hoop dus dat dit snel gaat verbeteren.

molly proficiat!

suusje ik zou ook even mailen naar ah

en otje, ik weet niet wat ik hoop. het zal wel los lopen, het is vast spanning.

nou ik ga slapen, morgen weer oppassen

slaap lekker allemaal

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    goedemorgen allemaa,
    teun heeft na zijn gespook gelukkig goed geslapen tot een uurtje of 6 toen begon hij weer te hoesten en de brabbelen....maar dat gaf niet moest er toch om kwart over uit
    wel ff de ha gebeld en kan morgen vroeg komen of vanmiddag dat is lastig omdat ik werk moet ik een halve dag vrij nemen...beetje zonden

nou ik ga weer ff verder werken maar wilde jullie het bericht niet onthouden

doei

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goedemorgen, en janette beterschap met teun!

hier nog een schone slaper, die ik zo ga wakker maken.

verder is mijn neefje er al, en het is wel grappig want als ik over safouane praat gaat die gelijk in de box kijken of die daar ligt.

en nu even opschieten want de teletubbies beginnen zo ;)

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    eve grapjas....die 7 gangen van zaterdag ga ik ook niet allemaal zelf klaarmaken hoor! Ik biedt alleen de ruimte van mijn huis en maak de soep de rest doen anderen....Maar lekker zal het vast weer worden...

balen saskia dat de speen niet wil helpen...maar troost je, ook is was weer om 5.00 wakker vanochtend...En nu zijn ze bij de buren bezig de schoorsteen te vervangen dus dat wordt vandaag feest....drilboren etc. ik heb er zin in...effe kijken of ik vanmiddag niet even ergens thee kan gaan leuten bij iemand...

Molly wat goed! veel succes dadelijk in je nieuwe baan. Ik moet zeggen dat ik drie dagen werken ook heerlijk vindt....en af en toe nog wat freelance dan...

Janette fijn dat het beter gaat met Teun.

Otje zou ook gewoon bellen hoor! initiatief tonen is altijd goed...en inderdaad het is al wel effe geleden dat je geschreven hebt.
    en ja...de plannen zijn serieus, maar ook nog een beetje dubbel. Heel egoistisch wil ik eigenlijk dit seizoen in elk geval nog wel een paar duikjes maken....voordat het weer minimaal een jaar niet kan... Mannen hebben het in die zin toch makkelijker....

Lola leuk he die spiegels! Nick vind het ook geweldig. Wij hebben een flinke spiegel boven het dressoir hangen en als hij eens huilt en ik loop daar naar toe is het vaak meteen over en gaat hij lachen....

Nynke/lola/otje: komen jullie 9 juni met zijn drieen samen vanuit het zuiden? Want dan begint de concurrentie in de auto al....

Nynke Jiri al weer 6 maanden.....time flies...
    spannend hoor de natuur weer zijn gang laten gaan....Ben benieuwd....

Noura dat is lekker snel gegaan met Saf bij de fysio. Fijn dat het zo snel lekker goed gaat...Dat is alvast 1 zorg minder. Nu die voorkeurshouding nog, maar dat heeft nog even lees ik....Enne je moeder klinkt inderdaad als iemand die niet goed aan een (ziekenhuis)bed gekluisterd kan zijn...Maar ik moet zeggen ik kan me ook goed voorstellen dat je graag weer in je eigen omgeving bent. Ik had het na 5 dagen ziekenhuis ook wel helemaal gehad.....

Leuk is dat je neefje zo aan het kijken in de box. Hier gebeurd dat ook vaak als de kids van mijn vriendin hier zijn.
    Gisterenavond is Nick bij hun gaan slapen in verband met de doopvoorbereiding en Nick lag even op het bed van het zoontje van mijn vriendin. Dat manneke keek echt heel beteuterd, zo van: dit is mijn bed....Nick maar snel in het campingbed gelegd om te slapen...toen was het weer goed.

Overigens Nick wordt 24 juni gedoopt. weet niet meer wie dat nu vroeg.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    :( Ik heb net gebeld naar het bedrijf van mijn sollicitatie. De vacature is inmiddels al ingevuld en morgen gaat er iemand beginnen. :( Ze bood wel haar excuses aan dat ik geen reactie heb gehad maar een en ander was misgelopen of zoiets? Wel balen....

Gr Otje

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Goedemorgen!
    Bedankt voor jullie tips om naar AH te mailen, maar dat heb ik als eerste gedaan. Nog geen reactie binnen. Wel een reactie n.a.v. advertentie op Marktplaats. Iemand in Rockanje heeft een enorme Disneyverzameling en zij mailde mij al dat ze er eentje heeft. Die ga ik kopen. Maar om die nu helemaal in Rockanje (achter Rotterdam!) op te halen! Dan maar per post en extra porto erbi. Je moet er wat voor over hebben he?

@Molly; Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Snel hoor!

@Nynke: ook al toe aan een volgende zwangerschap? Ik ben sinds een weekje net pas van alle lichamelijke klachten verlost en begin me eindelijk weer een beetje de oude Suzanne te voelen! En suc6 met klussen in jullie nieuwe huis. Dat valt inderdaad niet mee met een kleintje!

@Otje: jaja, smoesjes zijn ze goed in. Waarschijnlijk hadden ze vacature al ingevuld toen jij solliciteerde en hebben ze gewoon de moeite niet genomen te reageren. Sommige bedrijven zijn daar echt slecht in!

@Karin: ook hier was Mika voor het eerst sinds tijden voor 6 uur wakker en zette het op een huilen. Dat heeft hij dus al maanden niet gedaan?!

@Janette: dat spugen heeft Mika ook hoor als hij verkouden is. Dat hoort er een beetje bij. Je voelt je zelf ook niet altijd prettig om te eten als je verkouden bent, toch? Sterkte ermee!

@Noura: over Teletubbies gesproken. In Polen gaan ze de geaardheid van de Teletub met handtasje onderzoeken. Het mag nl. geen homoseksualiteit onder kinderen uitlokken. Nou ja zeg!? Streng katholiek land, dat is duidelijk!

@Otje: ik had ook al gehoord dat de baby's die bruine bonen met appeltjes erg lekker vinden! Ga ik dan ook zeker proberen.

Maakt hier nog iemand vers gepureerd eten of geeft iedereen uit een potje? Ik ga vanaf volgende week beginnen, dan is Mika 6 maanden!

Vandaag nog één dagje thuis om helemaal aan te sterken en dan morgen ga ik nog even een dagje werken. Wel lekker zo'n dagje voor het weekend om even alle post en mail en telefoon weer op orde te krijgen na drie dagen afwezigheid. Toen ik mij ziek meldde hoorde ik al dat ik door verschillende mensen nodig was, dus het wordt alweer druk genoeg.

@Lola: Ook hier is de spiegel een topattractie. Mika vindt het helemaal geweldig en gaat stralen van oor tot oor!

Groetjes Suusje

[/code]

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik doe het een beetje om en om.
    De ene keer is het potje en de andere keer vers.
    Net als van het weekend toen we weg waren heb ik potjes gedaan en vandaag en gisteren vers, zo leerd ze alles eten, in potjes zit tegenwoordig ook alles wat ze nodig hebben, alleen hangt hier wel een prijskaartje aan maar dit is gemak.
    Het ligt wer ook aan wat ik eet gisteren worteltjes dan pureer ik er ook voor haar mee, beetje opvolgmelk erin en klaar.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha, suusje, ben benieuwd hoe ze de geaardheid gaan onderzoeken. nou nou wat een gedoe zeg, mijn kinderen hebben het ook gekeken, en mijn zoon loopt niet met een handtas rond hoor. en als je bedenkt hoe een hype het is geweest, och jeeeee toch

laat ze daar in polen maar ergens anders druk over maken, de criminaliteit bijv.

trouwens over de bruine bonen, die waren hier vroeger ook in trek.

de spiegel is hier ook een erg leuk item

otje wat een fijne aktie van dat bedrijf, helaas is het zo dat dit steeds vaker gebeurd, dat je niets hoort van een bedrijf op je sollicitatie. tja het goede voorbeeld :(

mijn moeder heeft straks gebeld, alles wat op kweek was gezet was helemaal schoon! er zit dus niets meer!
    we zijn zo blij! en haar maag werkt waarschijnlijk ook weer. ik wil er vandaag eigenlijk heen, maar gaat denk ik niet lukken, morgen dan maar.

nou de neefjes liggen in bed. ik heb straks fruit door de staafmixer gehaald, en dat is meer gemakzucht voor mij, want mijn neefje mag al stukjes, maar dat gaat zo langzaam. en dit gaat erin als koek, saf heeft ook een paar proefjes gehad,maar die snapt nog niet eens dat zijn mond openmoet, en gaat nog kokhalsen.

mijn dochter is naar de ah gefietst en heeft wat cakemeel gehaald met een chocoladerape, gaan we straks chocoladecake maken.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, suusje wat goed dat je bambi al gevonden hebt!

10. ik geef stukjes eh, maar wel allemaal vers en biologisch.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    suus fijn dat bambi reserve in aantocht is. Ja je moet wat over hebben voor je kleintje he, dan maar wat extra portokosten..Scheelt straks vast een hoop gedoe als bambi 1 in de was is of ergens vergeten wordt.....Wel blijven afwisselen hoor, want anders wil hij straks nog maar alleen de ene...
    ik heb toevallig net een babykookboek via de post gekregen, dus ik ga me er eens in verdiepen. In principe wil ik zoveel mogeliljk vers gaan geven.

Noura fijn dat de kweek van je moeder helemaal schoon was zeg! dat zal een opluchting zijn voor jullie allemaal.

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    beginnen jullie kindertjes ook zoveel te bewegen. Liep net even naar de keuken en Nick was al van de mat afgeschoven, achteruit....

13. @Otje: O, balen zeg! En die vacature zag er nog wel zo leuk uit...

@Noura: Geweldig dat goede nieuws over je moeder! Er zal een hele last van jullie schouders afvallen nu...

Ik heb trouwens net een Bobike Mini+ gescoord op marktplaats. Het was nog lang zoeken naar een stoeltje met bijpassend windscherm met een motiefje dat bij mij door de 'ballotagecommissie' kon (ik houd niet zo van printjes met beertjes en clowntjes). Deze is zwart met zilver en onze fietsen zijn ook in die kleuren. Er zitten twee bevestigingssets bij zodat het stoeltje zowel op mijn fiets als op die van mijn man kan. Zelf had ik mijn kolfset te koop aangeboden en daar is ook zojuist voor gebeld (én verkocht). Twee leuke deals in één ochtend dus...

Dit is het stoeltje...

@Duikster: Jasmijn schuift ook achteruit. Het lijkt een beetje op tijgeren, maar dan de verkeerde kant op. In het limburg dialect hebben ze daar een leuk woord voor: 'sjravelen'...
    De eerste voeding geef ik meestal op bed, dat is ook de leukste plek om daarna wat te spelen en zo. Daar heeft ze dus alle ruimte... Ze wil namelijk al een beetje kruipen, maar snapt nog niet dat ze daarvoor ook haar buikje de lucht in moet tillen, nu tilt ze alleen haar kontje op (wat wel een ongelooflijk grappig gezicht is trouwens...)

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Nou ja zeg! Krijg ik een mailtje terug en blijkt Bambi ineens verkocht! Gisteren om 16:39 uur nog niet! Ik weet niet of ik dat moet geloven hoor.... Vast te veel moeite om hem op te sturen ofzo.

Ik baal als een stekker!

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nou ja! dat is ook geen stijl suusje!

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    balen suusje van bambi.

noura goed nieuws van je moeder!

Lola mooie berichten in koop en verkoopland.

ik ga de dreami bak ook verkopen doe er toch niks mee. mocht er ooit nog een 2de komen dan kopen we wel een nieuwe. bewaren jullie hem allemaal?

Karin hier ook een drukteschopper hoor.
    ik dacht vanmiddag in de automag er even een stop op de ontwikkeling het gaat zooooooo snel.

heb de wagen net omgebpuwd tot buggy en een stukje wezen wandelen.

ben vanmiddag ook naar de babydump geweest in roosendaal (vlak bij Daphne), en de wagen in gemaakt gelukkig.
    hebben het daar weer gemaakt.
    Hebgelijk een nieuw camping bedje gekocht.
    die ik had kreeg je bijna niet meer ingeklaptdus niet handig miskoop van het internet.
    heb nog een badzitje gekocht en 2 shirtjes, 1 van mexx (was flink afgeprijst) en een ander shirt met een klein badeendje en daarop i am very small van het merk feetje.
    Ik ben helemaal geen merk type maar ze waren erg leuk en lekker knal roze.
    Heb ook nog een acti pakket van navullingen van de sansanic gekocht.
    dus weer arm! gelukkig had ik vakantiegeld deze maand!

Kailynn is sinds gisteren over op standaard voeding en nr.2 en het lijkt goed te gaan al drinkt ze er wel minder van dan van ha. laat van de 210ml nog 40 staan dus even aanzien en anders minder voedingg in de flesjes doen.
    Ben net nog naar de winkel gelopen om bruine bonen met appel.

Ik heb een leuk kook boekje van sharon van Wieren : lekker koken voor je babay en daar staan meer groentes in met iets zoets erbij zoals broccoli met aardappelen en banaan, courgette met kip en rozijnen, witlof met mandarijn en rozijn. het is leuk en er staat precies in bij welke maanden je het kan geven, het koste maar 7.95 echt een aanrader.

zo ik ga een stinkbroek verschonen.

17. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Wow, wat een boel gekocht Cynthia. Is zo'n badzitje handig?

In ieder geval heb ik ook meteen dat boekje besteld via bol.com! Van dezelfde schrijfster was nog een boekje, maar deze leek me handiger!
    Bedankt voor de tip!

Groetjes Suusje

18. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hallo meiden!

Net een vreselijke week achter de rug, ook mijn moeder ligt in het ziekenhuis en is gisteren onder het mes gegaan, ze hebben haar eileider en eierstok verwijderd, omdat deze ernstig vergroot waren dat ze alleen maar pijn veroorzaakten... Aangezien ik nog een zusje van 16 heb en een broertje van 21 ben ik veel bij hen geweest om ze ff te ondersteunen... Mijn zusje moest examen doen en was hierdoor wel een beetje gespannen, nu maar hopen dat ze toch nog geslaagd is...

Nou ja dat was een beetje de reden dat ik er een week niet was...

Met Rick gaat het lekker! Lola, hij krijgt zelfs nog 6 voedingen per dag en ik zal daar nog wel even op blijven zitten omdat meneer het wel lekker vind zo... Maar ja de borstvoeding gaat nogsteeds lekker dus ik vind het ook niet erg om nog zoveel te voeden. :p

Nou ik ga weer ff verder, zo weer naar het ziekenhuis toe...

Groet Irma

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hallo daar ebn ik weer....
    nou ik werd dus om 11 uur gebeld door het KDV, ze hadden al ondeveer een uur geprobeerd om een druppel voeding bij Teun naar binnen te krijgen mooi niets dus.....ik geliijk maar de ha gebeld en kon vanmiddag om ff na half 4 komen.......moet me uren wel in halen maar dta komt wel weer
    ik naar het KDV hebben ze toch gelukkig nog 100 er in weten te krijgen en hij lag te slapen sinds half 2 de fles van 3 uur hadden ze maar over geslagen... :rolleyes: mischien ook wel beter....maar toen ik hem een schone luier omdeed was deze nog droog had hij vanaf 11 niet meer geplast :(
    maar gelijk door en de ha nam alle tijd voor hem :) zijn longen zijn schoon hij heeft alleen heel veel last van slijm en snot.....hij kon wel al voelen dat hij wat vocht te kort kwam dus we moeten nu meer keer een flesje aan bieden met iets minder erin...dus thuis gelijk gedaan heeft hij gelijk een fles van 100 ml opgedronken en het is er in gebleven :whistle:

nu maar hopen dat het beter gaat en anders mocht ik altijd de ha weer bellen toch lief van hem......

ook gelijk mijn bloeduitslagen maar gevraagd...had ik nog steeds niet gedaan.....maar alles was goed behalve het ijzer dus ff een kuurtje en dan moet dat ook weer goed zijn........

@ Suusje jammer zeg dta ze hem al hadden verkocht en ook raar...gelukkig had je nog niet betaald.....

wij hebben ook een badzitje van me broer gekregen en ik weet van me neefje en nichtje dat het heel handig is ze kunnen namelijk niet omvallen en onderuit zakken......en het zit op de bodem vast met zuignappen zij gebruikte het zelfs onder de douche

wij nemen nu voorlopig nog potjes.....maar dan van het eigenmerk scheelt weer wat met olvarit.....en ik ga maar een party bruine bonen in slaan omdat hij dit wel eet.... :D

nou ik ga weer ff naar Teun en dan strakkies ff douchen...niet meer gedaan sind gisteravond :oops:

doei

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    suusje, er is een site die heet knuffelalarm, misschien daar eens proberen een bambi te scoren?

Moet even de deur open doen

Deel Deze Pagina