December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: ben blij dat het geholpen heeft! Weet inmiddels hoe gelukkig je kunt zijn met een poepluier :D Koen heeft wel erg lang zonder voeding gedaan zeg :( Op zich wel lekker voor jullie maar ik dacht dat jonge baby's niet langer dan 8 uur zonder voeding mogen. Maar kennelijk vond Koen het prima. Hoop alleen wel voor je dattie vandaag niet mega wakker is omdat ie zoveel heeft geslapen :)

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Toen ik om 8.15 wakker werd dacht ik ook meteen: Oh slaapt ie niet TE lang? Verder was ie totaal niet suf of zo en dronk zijn ochtendflesje lekker leeg.

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D hier nog een flinke doorslaper! Jayden heeft om 22.00 uur zijn laatste voeding gehad, en werd om 4.30 pas wakker! Voor ons een hele lange ruk, aangezien hij normaal écht om de 4 uur komt voor zn flesje!

Dank je Otje, ik ben ook errug trots op hem! ;)

Weinig geschreven gister avond en vandaag, kom later nog wel even kijken!

groetjes Setje

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

drup drup, ik kom net binnen en ben echt zeik nat, het is echt 'zeik' weer want je denkt dat het wel meevalt maar word er wel doorweekt van grgrgr.

over de babybjorn; daar mogen ze toch pas in als ze een beetje sterk ruggetje hebben? of heb ik het mis. lijkt mij nml best wiebelig voor het ruggetje en nekje. drom heb ik een shelter en babybag. daar liggen ze in.

over de meeting; ik hoop dat iedereen komt lijkt me leuk, op het novemberforum zijn ze naar loofen ofzoiets gegaan zag er leuk uit mss een optie, en qua tijd is het idd mss handig om rond een uur of 1 à 2 af te spreken zodat we iig tijd hebben om te reizen, ('t is voor mij niet zover hoor maar voor andere mss wel), ik kom uit gouda en heb ook een auto dus voor degene die tussen gouda en utrecht wonen! jullie mogen mee hoor.

setje; wat een lieve foto zeg, ik blijf erbij dat ik het erg aandoenlijk vind als je een man met een baby ziet. en wat al gezegd is maar zeker waar, wat een volle bos haar zeg. daar is orlando kaal bij hihi.

otje; wat zal jij heerlijk geslapen hebben zeg, en ja dit had ik ook gehoord dat ze nog niet zo lang zonder vocht mochten zeg maar, maar dat zijn wss ook weer gem. en als koen het gewoon goed doet verders is er niks aan het handje toch?!

orlando slaapt nu weer iets meer dan dat ie normaal doet mmmm, zal wel met een sprongetje te maken hebben denken jullie ook niet?

gr saskia

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

drup drup, ik kom net binnen en ben echt zeik nat, het is echt 'zeik' weer want je denkt dat het wel meevalt maar word er wel doorweekt van grgrgr.

over de babybjorn; daar mogen ze toch pas in als ze een beetje sterk ruggetje hebben? of heb ik het mis. lijkt mij nml best wiebelig voor het ruggetje en nekje. drom heb ik een shelter en babybag. daar liggen ze in.

over de meeting; ik hoop dat iedereen komt lijkt me leuk, op het novemberforum zijn ze naar loofen ofzoiets gegaan zag er leuk uit mss een optie, en qua tijd is het idd mss handig om rond een uur of 1 à 2 af te spreken zodat we iig tijd hebben om te reizen, ('t is voor mij niet zover hoor maar voor andere mss wel), ik kom uit gouda en heb ook een auto dus voor degene die tussen gouda en utrecht wonen! jullie mogen mee hoor.

setje; wat een lieve foto zeg, ik blijf erbij dat ik het erg aandoenlijk vind als je een man met een baby ziet. en wat al gezegd is maar zeker waar, wat een volle bos haar zeg. daar is orlando kaal bij hihi.

otje; wat zal jij heerlijk geslapen hebben zeg, en ja dit had ik ook gehoord dat ze nog niet zo lang zonder vocht mochten zeg maar, maar dat zijn wss ook weer gem. en als koen het gewoon goed doet verders is er niks aan het handje toch?!

orlando slaapt nu weer iets meer dan dat ie normaal doet mmmm, zal wel met een sprongetje te maken hebben denken jullie ook niet?

gr saskia

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    oeps 2 keer geplaatst :oops:

7. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Ik heb even een vraagje, vanaf hoe oud mag je eigenlijk zwemmen met je babytje? En hoelang mag die zwemmen?

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    debbie ligt aan het zwembad, bij sommige met 6 weken en bij andere met 12, even navragen dus.

setje wat een super lieve fotos.

otje wat super zo`n lange nacht, heerlijk.

safouane vond het van de week ook heerlijk met papa onder de douchen, hij lag in zijn armen helemaal ontspannen te kijken, en mijn man houd dan de douchekop vast, hij vind die spetters niet erg op zijn gezicht.
    en hij zuchte echt een paar keer, of kreunde, zo heerlijk vond die het.

het is hier ook pet weer. ik wou de stad in, maar dan moet het wel droog zijn. hoewel de lucht wel blauw word.

ik heb ook geen postbankrekening. maar eens gaan informeren dan.

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje wat gaat het weer snel hier.

Ik ben gisteren helemaal onder geplast door Wessel :) ik was hem aan het verschonen en ik pakte hem even op zonder luier en ja hoor helemaal over me heen en over zich zelf dus moest hij weer in bad hij was die ochtend ook al geweest,ik lag echt helemaal in een deuk :)

@Setje wat veel haar heeft Jayden zeg.

@Otje wat lekker zeg dat Koen zoveel heeft geslapen.
    Wessel slaapt ook goed hij komt om de 4 of 5 uur maar dan heeft hij 6 uur geleden ofzo zijn laatste flesje gehad.
    Wessel krijgt alleen 100 of 110 cc.

Wie gaan er eigenlijk allemaal naar de 9 maanden beurs?
    Ik ga 15 februari.
    Wij gaan trouwens voor de zomer een weekje center parcs boeken,daar heb ik echt zin in.

10. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Vales, 15 februari is onze meeting! Dan kun je dus helemaal niet naar de 9 maanden beurs!

Ik heb trouwens 15 februari om 8.45 s morgens een afspraak bij het cb voor Dains eerste prik, is dit handig? Heeft 1 van jullie kanjers al zo'n prik gehad? Als ie er erg veel last van heeft ga ik de afspraak namelijk verzetten.

Wat betreft Lofen, dat is een leuke tent (woon zelf vlakbij Utrecht), maar erg onhandig qua parkeren. Het zit echt bij de Dom en dat is vrij ver lopen vanaf de parkeergarages (en erg duur). Misschien dat we beter ergens net aan de rand van utrecht kunnen afspreken? Nu moet ik natuurlijk met een optie komen... Bijvoorbeeld een AC restaurant langs de snelweg? Er zit er 1 in Nieuwegein (A2) of de Meern (A12).

Dain heeft vannacht trouwens weer om de 3 uur zijn eten geeist, de lange nachten zijn dus weer even van de baan helaas... Wanneer is eigenlijk het eerste sprongetje? Ik krijg het boek Oei ik groei van mijn collega's, maar die komen pas aankomende week langs, dus al die tijd zit ik al met smart op dat boek te wachten!

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben de kraamvisite een beetje beu. Begin net een beetje een lekker ritme met Fynn te krijgen en vind dat de visite daar een behoorlijke inbreuk op kan maken. Niet iedereen hoor. Gelukkig snappen veel mensen het wel en blijven niet te lang. Maar soms is het me gewoon te veel. Klinkt dit onaardig of snappen jullie me wel?

Even over de meeting. Aangezien er volgens mij niemand in de buurt van Den Haag woont zal ik met de trein komen. Klinkt misschien een beetje tuttig maar vind dat best een onderneming. M'n moeder heeft aangeboden om mee te gaan. Hoop niet dat jullie dat erg vinden.

@Molly: langs de snelweg is een beetje onhandig met de trein :(

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    @Eve, ja das waar, niet aan gedacht :oops:

Weet iemand een centrale plek die zowel met de trein als de auto makkelijk bereikbaar is?

Ik kreeg trouwens een brief van de C1000, ik mag volgende week met Dain langskomen en een mooie portretfoto voor niks laten maken, leuk he! Hebben jullie die brief ook gehad, of is dat alleen in Nieuwegein?

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ow dat is niet slim van mij maarja mijn vriend heeft al speciaal vrij genomen voor de 9 maanden beurs.
    En ik zou niet weten hoe ik in utrecht zou moeten komen want ik heb geen auto en met de trein zie ik echt niet zitten in mijn 1tje.

@Molly dat is leuk zeg een portretfoto laten maken,ik heb niks gehad dus zal wel alleen in Nieuwegein zijn.
    En ik zou die prik dan verzetten want ze kunnen er een beetje ziek van worden.

@Eve ik heb dat niet zo dat ik mijn kraamvisite beu ben maar ik laat ze op afspraak komen en de meeste blijven wel lang zitten vooral mensen van werk maar dat vind ik niet erg is wel leuk om weer even lekker bij te praten ik heb de meeste al een hele tijd niet gezien.

En ik heb helemaal geen vaste ritme met Wessel ik doe echt alles naar wat hij wil,als hij moe is gaat hij gewoon slapen is hij niet moe zit hij bij me of in de box.
    Voeden dat doe ik meestal wel om de 3 uur maar komt hij eerder of later dan is dat ook goed.

Ik heb trouwens ook die brief van friso gekregen en heb hem gelijk op de bus gedaan,ben best benieuwd naar die romper.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hallo allemaal,
    gelijk maar effe klagen....Ik heb vandaag effe een dipje gehad. Ben zo moe en dat breekt toch wel effe op. Hoewel Nick errug lief is en eigenlijk ook niet zo lastig/huilerig of zo had ik vandaag toch effe zoiets van: ik wil effe mezelf terug, effe nergens rekening mee hoeven houden en effe eruit, maar ja.... dat gaat moeilijk met zijn voedingen en anders toch kolven. Dus zomaar effe lukt niet. Nou zal dat te zijner tijd wel weer komen, maar was effe teveel vanmiddag. Heb dan ook maar een paar uurtjes op de bank geslapen en voel me nu in elk geval weer beter.....

Over de meeting: mijn voorkeur heeft in de middag zo vanaf een uur of 2? omdat ik 's ochtends in Leiden een evaluatiegesprek heb van mijn opleiding....Nou zou ik die wel over willen slaan, maar dat gaat dus echt niet....

Molly als ik jou was zou ik Dains prik proberen te verzetten als je ook naar de meeting wilt...Lijkt me niet prettig als hij beetje ziekjes is...
    Ik denk dat iets in Utrecht zelf toch wel handiger is voor degenen die met het openbaar vervoer komen....
    Op zich vond ik Lofen er inderdaad wel gezellig uitzien van de foto's die ik zag bij de novembermama's, maar wie weet heb jij nog een ander idee?
    Ik heb zelf in Utrecht gewoond, maar dat is al weer enkele jaren geleden en ik weet het niet meer zo....

Eve is toch geen probleem als je moeder mee komt...
    Hoe meer zielen....hoe meer vreugd zeggen ze toch...

ik ben eigenlijk de kraamvisite ook wel een klein beetje beu, maar volgende week krijg ik het er druk mee, dus zal nog effe doorbijten.....Overigens ben ik wel van het principe als het niet goed is voor Nick, gaat hij echt zijn bedje in, visite of niet...

Otje wat heerlijk zo'n doorslaper, dat wil ik ook een nachtje....

Debbie bij ons is het zwemmen vanaf 6 weken, maar dat verschilt inderdaad per zwembad. Ik heb er wel zin in om te gaan babyzwemmen, maar wacht toch nog heel even tot ik de nacontrole bij mijn gyn heb gehad om te zien of de wond goed dicht is etc.

Ik heb de afgelopen dagen nadat ik eigenlijk niet meer vloeide ineens weer heel heftig rood bloedverlies. Het zou al een menstruatie kunnen zijn, maar bij borstvoeding is dat toch wel heel vroeg. De VK hier op de site dacht meer aan laatste vloeiingen... Ik weet het ook niet, maar vervelend is het wel....
    Herkenbaar voor iemand?

Karin

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    tja, idd voor de gene die met de trein komen, wat overigens al vrij lastig is met een wagen enz, is een weg restaurant niet zo handig.... Daar moeten we ff over nadenken, ik weet helaas in Utrecht niet zoveel.

In Amersfoort kun je achter het station gratis parkeren, maarja dan zullen een hoop treinreizigers over moeten stappen denk ik? Ik heb er iig veel zin in, en ben benieuwd naar jullie en jullie kleintjes! :D

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: erg herkenbaar wat je beschrijft. Fynn is ook echt een liefie maar het wordt mij ook af en toe te veel. Dan kan ik echt verlangen naar m'n oude leventje en gewoon even nergens rekening mee hoeven houden. Krijg het dan spaansbenauwd bij het idee dat dat niet meer kan. Gelukkig duren die gevoelens nooit te lang. En ik ga er vanuit dat het alleen maar beter en leuker wordt :D

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    die gevoelens kan ik me heel goed voor stellen hoor. het is nogal een omslag in je leven, plus het besef dat je voor je leven de verantwoording voor zo`n kleintje hebt. en soms kan het je natuurlijk behoorlijk leegzuigen. daarbij heb je ook nog last van de hormonen, en moet je lijf eigenlijk ook nog een 9 maanden ontzwangeren. het heeft allemaal tijd nodig.

ik heb ook niet altijd zin in visite hoor. en als de kleine slaapt, dan slaapt die, dan gaan we eventjes kijken maar hij blijft gewoon in zijn bedje.
    vooral nu we toch al weer een maand verder zijn, vind ik het ook wel lekker om het weekend samen door te brengen. zoals vandaag even samen de stad in. en dan wil er weer visite komen, terwijl wij al plannen hebben :(

eve, neem je moeder lekker mee, gezellig toch.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nou, na weer een paar dagen afwezigheid dacht ik, ff terug lezen en reageren. Een heel stuk geschreven om overal op te reageren, valt internet uit :(
    Nu dus maar ff opnieuw reageren, maar helaas, dit keer niet persoonlijk. Ik weet echt niet meer precies wat ik aan wie schreef :oops:

Sinds gisteren krijgen we regelmatig een echte brede lach van Jikke.
    Mijn vriend was er helemaal emotioneel van (waar je al niet ontroerd door kan raken he :D )
    Ik vind de ontwikkeling zo snel gaan. Ze is pas drie weken oud, maar ik zie al zo'n verschil in het kijken, gezichtsuitdrukking en motoriek.

Ik ben de kraamvisite juist niet zat, het omgekeerde eigenlijk. In de eerste week is familie langs geweest en een stel goede vrienden. Daarna werd het rustiger. Iedereen heeft zoiets van, laat ze maar ff met rust, bijkomen van de keizersnee. Wij komen later wel.
    Ik zat thuis en had zoiets van...kom maar hoor. Ik wil mijn kind laten zien. Maar er kwam dus niemand. Vandaag zouden vrienden met hun 2 kinderen komen, belden ze af omdat hun dochtertje ziek ik. Echt een domper.

Jikke vindt douchen echt heerlijk. Gisteren had ze last van krampjes. Ben ik met haar gaan douchen en hier ontspande ze echt helemaal van.

Hier mogen ze pas vanaf een half jaar babyzwemmen. Ik vind dat zelf erg laat. Ik ken idd ook baden waar ze vanaf 6 weken al mogen komen zwemmen. Hier helaas dus niet, en er is ook nog eens een wachtlijst van ca. 8 mnd :(

Wat betreft de meeting; ik ga met de auto. Als er iemand in de omgeving Zaanstad (boven Amsterdam), of tussen Zaanstad en Utrecht in woont, dan kun je evt. wel met me meerijden. Stuur me dan ff een PB omdat ik dit topic niet altijd helemaal terug lees.
    Ik heb het bestandje trouwens niet kunnen lezen omdat ik geen excel heb :oops: . Ik hoop dat daar geen belangrijke info in stond.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik kom ook met de trein en dan is het toch wel handig om het ergens in Utrecht te doen want langs de snelweg is dan niet heel handig...

Die high-tea lijkt me persoonlijk ook erg gezellig. Je hebt bij Lofen een hightea voor 12,50 of 17,50 of 25,00 euro per persoon. Hoe duurder, hoe uitgebreider. Kijk maar eens op http://www.lofen.nl./index.php?menu=4&sub=6

Ziet er wel gezellig uit.

Trouwens over de meeting... als we nu die high tea doen moet het gereserveerd worden. Dan moet er dus wel echt zeker zijn wie er mee gaat en wie niet natuurlijk. En ik heb gelezen dat sommige net met de inentingen zitten? Das wel vervelend natuurlijk....

Maarre... de knoop moet toch een keertje doorgehakt worden over de locatie... Wie is er voor Lofen? En begin van de middag, zo ergens rond 13-14 uur lijkt me een prima plan. Misschien kunnen we dan afspreken om bijv. bij Utrecht CS bijeen te komen en van daar uit naar Lofen te wandelen? Das maar 10 minuutjes...

Gr Otje

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Otje, ik vind het een goed plan! :D

Deel Deze Pagina