December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ff gekeken op de site.... de lunch ziet er ook jammie uit... :D

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik vind ook goed plan hoor otje

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ziet er idd leuk uit. Denk alleen dat het met zoveel baby's een beetje lastig is om te reserveren. Ik bedoel: de kans is natuurlijk best groot dat er eentje last heeft van de inenting of iets anders. En het zou zonde zijn als er dan toch betaald moet worden vanwege reservering.

Nog even een vraag. Sinds de bevalling heb ik 's nachts last van zweetaanvallen. Dat schijnt er wel bij te horen maar ik had gehoopt dat dat nu wel es over zou zijn. Niet dus :( Hebben jullie daar ook (nog) last van?

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Over het reserveren: Ik heb gisteren een novembermama (die daar ook een meeting hebben gehad) wat vragen gesteld hoe hun het hebben gedaan. Ik wacht nog op antwoord...

Wij hebben trouwens weer een goede nacht gehad. Koen kreeg gisteravond om 23.15 zijn laatste fles en rond 00.30 is ie gaan slapen en wij ook en vanochtend melde ie zich weer om 5.30 uur. Ik vond het te laat voor een nachtvoeding maar iet wat te vroeg voor de ochtendvoeding. Dus ik heb het nog 1 uurtje weten te rekken en om 6.30 heeft ie zijn 1e fles gehad. Rond 7.30 sliep ie weer en hebben wij ook nog geslapen tot 10 uur. Heerlijk zeg! Daarna heeft ie om 10.30 zijn 2e fles van vandaag gehad en nu ligt ie in bed.

Gr Otje

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Goed idee hoor Otje, lijkt me leuk,
    Waarschijnlijk komen Daphne en ik met de trein,
    ik rij eerst naar daphne en dan gaan we met de trein verder alleen moet mitchell ook net ingeent worden rond die tijd dacht ik.
    dus afspreken bij cs lijkt me een goed plan, je kan daar toch ook goed je auto pakeren?
    ik vind het wel spannend zo'n reis met een kleintje te maken maar eens moet de eerste keer zijn.

we zijn gisteren voor het eest met kailynn naar de Makro in Breda geweest, luiers ingeslagen enz.
    vanuit breda zijn we naar mijn schoonouders in Vlissingen gereden en daar hebben we heerlijk gefonduit vast niet goed geschreven maar wel lekker vooral de biefstuk en het wijntje (gauw er voor afgekolft).

We kregen een kado, mijn man's bijtring waar zijn naam en geboortedatum instaat en nu staat kailynn haar naam en geboortedatum bij en zijn zilveren sevies hebben we ook gehad.
    We kregen ook nog een verrassing omdat mijn man in het (muziek)onderwijs zit moeten wij altijd in het hoogseizoen op vakantie en dat is heel duur dus zouden we dit jaar niet gaan, maar met een stapel vakantieboeken (parken in nl) van m'n schoonouders en met de boodschap zoek een vakantie voor een week uit dan kunnen je toch lekker weg op onze kosten en dan komen wij ook nog een dag of 3 a 4 werden we naar huis gestuurd.

Super toch, we zijn vorig jaar ook niet weg geweest omdat we gingen trouwen en ik zeer snel zwanger was.

We zaten in het boek van hogeboom vakantieparken te kijken daar zijn we 2 jaar geleden geweest en ik zat naar de plaatjes te kijken van het park en toen zag ik ineens dat er een foto van ons in stond terwijl we aan het bowlen waren, we mochten gratis bowlen als hun een foto van ons mochten maken nou ze hebben de foto nog gebruikt ook!
    leuk hoor!

We gaan vanavond met kailynn onder de douche ben benieuwd wat ze er van vindt.

Zal later op jullie verhalen reageren want m'n man wil achter de pc.

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik vind Lofen dan ook goed hoor! Wel een hele onderneming inderdaad, spannend hoor! Ik ga proberen mijn afspraak voor de inenting van Dain een dagje te verzetten.

Wat betreft de kraamvisite; die ben ik ook al een tijdje zat. en heel frappant, alle kraamvisite zegt hetzelfde; jullie zullen al die visite nu wel zat zijn of niet? Ja inderdaad, maar ze beseffen op zo'n moment niet dat ze zelf ook kraamvisite zijn! Ik heb het niet bij iedereen hoor, vooral bij familie en kennissen die we normaal ook amper zien. En ik vind het vervelend als mensen lang blijven zitten. Gelukkig heb ik dan nog het excuus om Dain te gaan voeden!

Vanochtend had ik het even helemaal gehad met Michel. Dain kwam om 6 uur (nadat ie om 0.30 zijn laatste voeding had gehad, dus heel netjes!). Na de voeding ben ik gaan kolven, dus rond 7 uur lag ik weer in bed. Om half 8 begon Dain te huilen, dus ik erheen. Rond 8 uur was ie weer stil. Om half 9 begon ie weer, dus ik was het zo langzamerhand zat en Michel lag nog lekker te ronken. Dus ik heb hem wakker gemaakt en gezegd dat het zijn beurt was. Om 9 uur weer gevoed, waarna ie om 10 uur weer wakker was. dus ik begon heel hard te zuchten en liep met veel kabaal naar de kinderkamer. Wordt Michel boos dat ik zo gestrest doe. Ja hallo, hij is van 6 tot 10 een half uurtje wakker geweest, terwijl ik van 6 tot 10 een half uurtje geslapen heb. Toen heeft hij Dain meegenomen naar beneden en heb ik nog kunnen slapen tot half 12. Toen ik naar beneden kwam had ie wel opgeruimd en gestofzuigd en de warme broodjes lagen al klaar. toen was het weer goed!

Zo. lekkere lap tekst!

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ff snel een berichtje, over de meeting ik vind het een goed plan zo rond 2 uur reserveren en daarvoor verzamelen rond half 2 ofzo op het cs in utrecht.

over de inenting; het is natuurlijk helemaal afhankelijk hoe de kleintjes reageren hoor, maar als orlando dit keer net zo reageert als de eerste keer en jullie beebs ook ;) . dan gaat het helemaal goedkomen hoor. hij was alleen 's middags iets meer moe dan normaal voor de rest niets geen klachten, hopen dat dat deze keer weer zo is, en voor jullie ook :D

wij hebben een huis gekocht! per 1 juli krijgen we de sleutel joehoe, heb er echt zin in. echt leuk nu daar uitzicht op het bos (helaas niet voor altijd want ze gaan er ooit bouwen, maar voor de time being hè).

verders niets bijz, oh ja orlando heeft nog een paar keer laten zien dat het echt geen toeval was het omdraaien.

gr saskia

krijg zo visite dus vandaar zo kort

molly; tja mannen hihi, maarre achteraf wel erug lief van de broodjes enz.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Molly: kan me voorstellen dat je baalt van zo'n ochtend. Maar ik ben stiekem toch een beetje jaloers op het feit dat je man daarna toch die kleine overneemt en jij vervolgens nog kunt verder slapen. Dat mis ik dus echt heel erg. Zal er niet steeds over beginnen dat ik alleen ben hoor. Maar af en toe moet ik het toch ff kwijt.

Enne...niemand verder last van nachtelijke zweetaanvallen?

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Eve; Ik heb ook echt respect voor jou, dat je alles toch maar alleen moet doen! En ik ben ook erg blij met Michel hoor, t is meer dat ik op dat moment het gevoel heb er alleen voor te staan (zo moet jij je dus altijd voelen), terwijl het ook zijn kind is.

Wat betreft de zweetaanvallen, die heb ik ook nog hoor, al zijn ze al minder dan aan het begin. Aan het begin was het echt heel erg!

Over de meeting; Als lofen niet lukt, is Le Journal op het neude misschien nog een optie, is ook vrij ruim en misschien is het wel lekker weer en kunnen we buiten zitten!

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ehm nee eve geen nachtelijke zweetaanvallen, wel een heel droge huid.
    en weet niet meer wie het vroeg over het dikke droge laagje tussen de ogen(weet niet hoe ik het uit leggen moet) maar dat heeft safouane ook. schijnt een soort van berg te zijn.

hier een heftige avond/nacht gehad (moest er ook eens van komen) maar meneer was vanaf 18.00 tot 23.00 klaar wakker, en wou niet slapen. maar was wel moe. op een gegeven moment hebik hem toch in bed gedaan, en we gingen om de beurt naar hem toe. want hij was toch boos. uiteindelijk viel die in slaap. en toen ik weer wakker werd door zijn huiltje waren we een half uur verder, dus nog eens gevoed en toen ging het wel goed. alleen om half 4 wou die eigenlijk ook niet zo graag in bed. maar na wat gepruttel is die gelukkig wel in slaap gevallen.

wat een super cadeau slingding, kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

molly...... mannen pffffffff ik heb hier ook zo`n exemplaar... die slaapt al als die zijn kussen aanraakt.

ok, ik ga me klaar maken, gaan zo naar opa en oma, en oma mag dan de fles geven. even opletten dat ik alles dus mee neem

fijne zondag allemaal

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @slingding, wat lief van je schoonouders! Dat is nog eens een verrasing! En wat grappig dat jullie jezelf dan tegenkomen in zo'n boek!

@molly, toch nog wel lief van hem dat hij dan opruimt en een lekker ontbijtje (of was het inmiddels lunch hihi) klaarmaakt! Ze zijn niet altijd even tactisch, maar met dit soort dingen maken ze het dan altijd weer goed he!

@saskia, gefeliciteerd met het huis! Dat wordt voor jullie dan lekker wandelen in het bos met de kleine en de hond!? Heerlijk lijkt me dat!

Over het babyzwemmen, mag vanaf 2 maanden en dan 20 minuten. Maar het verschilt natuurlijk ook per zwembad, als de temperatuur van het water te koud is, zou ik het niet doen!

@eve, je moet juist hier lekker je "ei" kwijt kunnen hoor! Ik vind het erg knap van je! Het is ook allemaal niet makkelijk, en zéker niet als je alleen bent! En ik denk trouwens dat niemand er problemen mee heeft. Daar is dit forum toch ook voor!

zweetaanvallen heb ik niet. tenminste niet bewust hahaha

@noura, veel plezier bij opa en oma!

groetjes Lisette (zal toch eens mijn echte naam bekend maken hihi) ;)

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: ik was diegene van het 'dikke droge laagje' :D Heb inmiddels een wondermiddel gevonden: wind en weer balsem van Weleda. Na een paar keer smeren was het weg!

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Eve ik vind het ook zo knap dat je het helemaal alleen doet.
    En ik had vooral de eerste week na de bevalling van die zweetaanvallen als ik lag te slapen,nu heb ik ze heel af en toe nog een beetje maar niet zo erg als eerst.

@Noura ik heb ook opeens een hele droge huid,nooit gehad vooral me handen zijn heel droog.
    Was het gezellig bij opa en oma?

@Lisette hier is het babyzwemmen pas met 4 maanden :( ik vind dat wel erg laat dus wij gaan denk ik gewoon met zijn drieen zwemmen en ik ga nog bij 1 zwembad informeren misschien dat het daar wel eerder is.

@Slingding dat is echt aardig van je schoonouders.

@Saskia Gefeliciteerd met jullie huis :D

Ik heb Wessel zijn voeding omhoog gegooid want hij had echt niet meer genoeg aan 100 cc nu geef ik 120 cc en daar doet hij het heel goed op.
    Hij komt nu wel later dus nu kom ik op 6 voedingen per dag.

Hij heeft weer heerlijk geslapen hij is net zoals ik een echte uitslaaper :)
    Hij kreeg om 12 uur zijn laatste voeding en hij werd wakker om half 2 en toen heeft Johan hem 30 cc gegeven omdat Johan dacht dat hij honger had wat dus niet zo was en toen werd hij om half 8 wakker en toen hij gegeten had sliep hij weer tot kwart over 11 en ik heb lekker tot half 11 in bed gelegen.
    Hoelang mogen ze eigenlijk achter elkaar slapen?

Wij hebben Wessel gisteren opgemeten en hij is nu 52 cm en mij werd verteld dat hij met zijn geboorte ongeveer 52 cm is :(
    Mijn moeder zei al nee hij is veel kleiner hoor nou dat is dus ook zo.
    Hij past trouwens nog steeds maat 50.

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @Karin: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, weer een verandering in jullie gezinnetje.

@Eve: ik vindt het ontzettend knap dat jij het alleen doet, ik heb er echt respect voor ik zou het niet kunnen denk ik.
    En je mag hier alles tikken hoor we zijn er voor je!
    Ik heb af en toe van die zweet nachten maar we slapen ook nog onder het najaarsdekbed.

@Molly: die broodjes maken het dan weer goed he!

@Vales: kailynn sliep van de week zo vast dat ze op 30 ml de late voeding ookl over sloeg en zo eigenlijk van 21.00 uur tot 7.30 uur had geslapen nou er was niks aan te merken alleen dat we een vrolijk meisje overdag hadden.

Ik heb vandaag echt een poets dag, 4 wassen! gedraaid en gedroogd en de bad en slaapkamers een grote beurd en kailynn al 2x helemaal uit de ... gehaald en omgekleed dus nog niet stil gezeten
    ga weer even verder

We wilde mijn schoonouder op 24 feb. voor het eerst laten oppassen maar dan moeten we kailynn naar tailand gaan brengen want dan zijn ze net op vakantie nu vragen we mijn ouders maar want we willen graag uit eten want we zijn dan een jaar getrouwd. (wat gaat een jaar toch snel.)!

Cynthia (nu zal ik er ook maar voor uitkomen!)

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Lekker actief vandaag! Wij zijn ook actief vandaag maar Koen is wat huilerig dus veel komt er niet van. Gelukkig is nu wel al mijn strijkwas weg! :D Maar ja... morgen is er vast weer nieuwe. Het meeste is van Koen.

Wat leuk om uit te gaan eten op jullie trouwdag. Wij zijn 21 maart 1 jaar getrouwd. Toevallig dat we het er gisteren over hadden. De kindjes gaan dan naar mijn ouders (of mijn ouders passen hier op) en wij gaan 's avonds uit eten en misschien nog naar de bios ofzo. Het duurt nog 2 maanden maar heb er nu al zin in.

Gr Otje

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Melliemel/Saskia: Gefeliciteerd met de koop van jullie nieuwe huis! Wat een leuk vooruitzicht.

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    saskia, gefeliciteerd met je nieuwe huis, spannend hoor, wij krijgen per 1 febr onze sleutel...

Ik ga dus niet mee naar de meeting, zitten dan midden in de verhuizing, en heb nog steeds erg veel kraambezoek, heb het er echt helemaal mee gehad.
    Vandaag bij de bewoners van het werk van mijn man geweest, getrakteerd op de soesjes met muisjes, was echt een succes.

Ik heb geen last van zweetaanvallen.

Vandaag heeft Dimphy een echte huildag!
    Ik snap echt niets van haar op zo'n dag?
    Hoort er ook bij waarschijnlijk, hopelijk morgen weer een betere dag.

18. Hé Otje: Je bent mij vergeten op je meetinglijstje te zetten (heb ook nog geen e-mail van je gehad...) ;)

19 januari gaat bij ons de boeken in als de dag van Jasmijns eerste lachje. Misschien wat vroeg (ze was die dag op één dag na 4 weken oud), maar ze deed het zeker vier keer achter elkaar en keek me ook echt aan! Ik smolt ter plekke!

Vandaag ook voor het eerst onder de douche geweest met mijn dochter. Dat ging prima en je zag dat Jasmijn er ontzettend van genoot. Zelfs wanneer het water over haar gezichtje stroomde, zag je haar genieten. Het voordeel van douchen is dat het ook sneller gaat dan het badje (vooral minder voorbereiding). Fijn wanneer je eens wat minder tijd hebt.

Morgen moet mijn man weer gaan werken, hij heeft ruim vier weken vrij gehad. Wij hebben dus veel kraamvisite overdag gehad de afgelopen weken en dat was wel prettig. Zo hadden we toch het gevoel dat we nog tijd voor onszelf (en onze dochter natuurlijk...) hadden.

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Otje,
    ik zie van Setje, Lola en debbie ook plannen om de meeting bij te wonen, dat breidt het eerdere lijstje wat je op p.32 zette wel uit... Maar alleen maar gezellig natuurlijk.
    Mijn voorkeur gaat uit na een uur of half 2 omdat ik eerst nog in Leiden moet zijn..., maar anders sluit ik gewoon later aan. Ik kan in Utrecht de weg nog wel vinden....
    Overigens vind ik die middelste high tea in Lofen er wel goed uit zien...

Slingding: wat leuk die bijtring met nu dan dubbele namen en die vakantie klinkt ook heerlijk.... ( je naam had ik op je site al lang gespot trouwens!)

Noura: alles meegekregen? Wij zijn vrijdag de kleine een paar uur bij mijn schoonouders gaan brengen omdat we samen naar een lezing wilden van het duiken. Ik had ook zoiets van het is wel een hele onderneming, vergat ik bijna mijn kolf.... Ja als hij de fles krijgt, moet er toch ook ergens nog iets uit mijn boobs...

Eve: ik heb ook nog regelmatig last van die zweetaanvallen, maar leef er maar gewoon mee....Regelmatig een schoon nachthemd ( die ik voor de bevalling overigens nooit droeg, maar nu toch wel lekker is als ik 's nachts eruit moet om Nick te halen voor zijn voeding)

Saskia wat heerlijk een nieuw huis.....Als bij ons de zolder af is zitten wij ook weer heerlijk... maar dat zal nog wel effe duren, niet zo veel motivatie momenteel...

Eve werkt die wind en weer balsem ook bij de kleine? Nick heeft nl. ook een hele droog huidje...

Wow Slingding, wat een activiteit, ik was niet zo heel actief vandaag. Heb nick vanochtend rond 8.00 mee naar beneden genomen zodat mijn man nog kon slapen. Die was pas om half 3 thuis. Nick in de box gelegd en zelf op de bank verder gedut en eindelijk mijn boek uitgelezen vandaag waar ik voor de bevalling al in begonnen was... En vanmiddag kraamvisite van mijn oom en tante....was meer iets wat moest zeg maar...

Lola wat leuk al de eerste lach met 4 weken. Ik wacht nog steeds op de 1e echte lach van Nick. Hij lacht af en toe wel tevreden na een voeding, maar echt gericht lachen....
    Hij kijkt wel naar ons met heel verbaasde en heel ernstige ogen, maar verder.... vind hij de lamp achter ons veel interessanter lijkt het wel....
    Mijn moeder zei van de week wel dat hij naar haar lachte, dus wie weet binnenkort....

Karin

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo allemaal,

Wat mij betreft is rond 13.30u bij het CS in Utrecht prima.
    En nogmaals, als er iemand met me mee wilt rijden vanuit de richting Zaanstad (boven Amsterdam)....laat het me ff weten via een PB-tje

@Eve, ik heb geen last van zweetaanvallen, maar merk wel dat ik gedurende de hele dag een andere (zweet)geur heb dan normaal :oops:

@Otje, lekker zeg, zo'n nacht doorslapen. Wij hebben dat geluk nu ook een paar keer gehad....genieten hoor!

@Slingding, wat leuk dat jullie een vakantie aangeboden hebben gekregen. Kunnen jullie toch nog ff met z'n drietjes (en een paar dgn met schoonouders) weg.

@Molly, mijn vriend slaapt ook overal doorheen hoor. Maar als ik hem wakker maak voor iets, doet hij dit wel zonder morren.
    Och ja, een lekker ontbijtje als "goedmakertje" heeft ook wel weer iets, toch?! ;)

@Melliemel, gefeliciteerd met jullie huis. Lekker zeg, zo aan het bos!

@Lola, lekker he, douchen met de kleine. Wij doen dat regelmatig omdat Jikke hier enorm van geniet (en wij ook).
    Wij hebben Jikke ook nog eens opgemeten en zij is al meer dan 3 cm gegroeid. Ik had ook al het gevoel dat ze groter wordt. Maar zij past ook nog in maatje 50.
    Wij hebben een paar dgn terug ook het eerste lachje van Jikke gehad. Eerst twijfelde ik nog, maar later was het echt heel duidelijk dat het geen grimas was. Ze laat nu regelmatig een brede lach zien als ze naar ons kijkt. Vandaag waren we met haar op een verjaardag, en daar zeiden ze ook dat het geen grimassen zijn. Bijzonder he, zo'n lach van je eigen baby :D

Deel Deze Pagina