@Noralien: Ja, het eerste lachje (en ook die erna...) van je eigen kind is echt heel bijzonder. Hoe lang Jasmijn is weten we nog niet, maar woensdag moet ik voor de eerste keer naar het CB. Ik schat dat ze inderdaad zo'n 3 tot 4 cm gegroeid is. @Eve: Ik zweet 's nachts erg veel. Echt van die aanvallen, de eerste keer dacht ik dan ook dat ik koorts had (gehad). Alles is dan drijfnat, waardoor ik iedere dag alles moet verschonen. Tel daarbij op dat ik nog steeds iedere keer na het toiletbezoek me van onderen moet afdouchen en je weet hoeveel was ik heb... Van mijn knip heeft namelijk de bovenste laag hechtingen te vroeg losgelaten (na een weekje) waardoor er een open wond ontstond. De gynaecoloog heeft er toen naar gekeken, maar vertelde me dat dit vanzelf mooi zal dicht groeien. Het is nu inderdaad bijna dicht. Gelukkig heb ik er verder geen last van gehad.
Lola: Sorry! Ik was je vergeten toe te voegen op mijn lijstje. Stom van me. Setje en Feitkifkim hebben zich ook opgegeven voor de meeting dus die heb ik ook aan het lijstje toegevoegd. We zijn nu met 17 personen. Melliemel met Orlando Nynke met Jiri Slingding met Kailynn Saar met Liene Duikster met Nick Setje met Jayden Arwen met Myrthe Eve met Fynn Daphne met Mitchell Noura met Safouane Molly met Dain Debbie met Thijmen Feitkifkim met Rick Lola met Anne-Jasmijn Noralien met Jikke Otje met Koen Charissa27 met ? (Iemand nog iets gehoord van haar?) Groetjes van Otje
@Karin: ik heb zelf geen dik, droog laagje tussen m'n wenkbrauwen hoor Fynn had daar last van. Dus ja, het werkt echt heel goed bij die kleine! Ga zo weer even voeden en dan weer gezellig zweten
kailynn is voor het eerst onder de douche geweest met papa geweldig vonden ze het (papa ook) zeker voor herhaling vatbaar! er staat een foto in m'n album van en nog een andere nieuwe foto.
Pfff... tis vroeg.... ben zoooo slaperig. Koen heeft na zijn flesje van 23 uur gisteravond weer geslapen tot 5.30 uur en das op zich heel netjes. Alleen wat doe je dan he? Om 5.30 is natuurlijk een rottijd voor de fles. Dus probeer ik het te rekken met een speentje tot 6.30 uur maar das niet makkelijk want Koen is superhongerig en dan erg druk en wild met zijn armen aan het zwaaien. Na de fles van 6.30 is ie als een blok in slaap gevallen en ligt nu boven in zijn bedje. Mijn dochter moet zo eruit voor school en als zij weg is kruip ik nog even in bed. Ben echt mooooeeee.... Gr Otje
Otje, waarom geef je hem dan geen fles om die tij dat hij wakker is en probeer je dat uurtje over de dag te rekken zodat jij ook goed kan slapen? ik doe dat als ze vroeg is geef ik de fles en probeer ik bij de volgende 2 voedingen een half uur te rekken. wij hebben toch ook wel eens eerder of later honger? Hopelijk heb je later nog wel lekker kunnen slapen.
hey hey, ben een tijdje niet wezen posten hier.. voelde me toch rot want ik heb ivm mn schoonouders niks leuks te melden.. maar nu wel ik heb mn kinderopvang kunnen regelen per 16-2 dus hoef dan niet meer in de avond te werken maar kan dan gewoon overdag, (ik was tijdens mijn verlof al begonnen met werken omdat ik maar 400 euro per maand bev uitkering kreeg) en verder slaapt Vishesh tegenwoordig lekker de avond door hij krijgt half 11 de laatste voeding en dan komt hij weer om 6uur. En hij lacht elke dag poepen doet hij om de dag en dan 1x maar dan wel zo een hele viese spuitluier En die stinkt je dan tegemoet haha. Hij brabbelt nu ook lekker veel joh en ik heb soms het idee dat hij echt snap wat ik zeg. Als ik hem bijvoorbeeld verschoon en zeg strek je beentjes of buig je beentjes dan doet hij dat ook Trouwens leuk de meeting, ik wil wel komen maar ik denk niet dat ik vrij kan krijgen van werk joh.. En nu jullie maar een plaats willen gaan waar je moet reserveren denk ik dat ik helaas moet afhaken. vind het nl zonde als er voor mij gereserveerd word als ik niet kan. grappig trouwens dat jullie rond die tijd allemaal het eerste prikje krijgen, vishesh krijgt dan al zn tweede . van de eerste heeft hij trouwens geen last gehad hoor, de arts zei dat de samenstelling van de prikjes tegenwoordig anders is. Ik heb ook nieuwe foto in mn album.. Ook een foto van toen vishesh paar uur oud was.. Echt een hele verandering.. hoe doen jllie dat trouwens met haren knippen? Van mijn geloof mag ik nog geen plukje weghalen totdat hij kaalgeschoren word (belangrijk ritueel bij baby's) maar aangezien dat pas gebeurd rond de zomer heeft die kleine al een hele bos haar 8) Ik ga dan ook trouwen, heb van mn moeder vader en zusjes een hele mooie trouwsaree gehad (Indiase bruidskleding) Minder leuk is dat mijn schoonvader zijn baan heeft opgezegd en ze van de andere kant van het land komen verhuizen naar rotterdam en ook nog eens hun zinnen hebben gezet op het huis boven ons Ik heb al aangegeven dat ik het niet leuk vind. Maar helaas ze luistern niet. Afgelopen weekend was mijn moeder hier gekomen wat op zich heel leuk was, ik mis mijn ouders echt want ze komen niet vaak omdat mijn vrriends ouders hier altijd zijn en ze weten hoe vishesh zich dan gedraagt als ze weer weg zijn, alleen ik heb grote bonje gehad met mn moeder. Alle frustraties die ik had over het huis en mn schoonouders heb ik op haar afgerageerd, gelukkig begreep ze het wel. Ik voel me ook zo rot dat ik maar niet kan doordringen tot mn schoonouders, en mn schoonzus die de baas speelt in huis. Ik heb echt een uur lang als een klein kind gehuild bij mn moeder, die gaf daarna ook aan dat ze eigenlijk liever niet meer komt bij ons omdat het huis niet aanvoelt als ook mijn huis (mn schoonzus heeft overal fotos van haar ouders opgehangen en haar neefjes enzo) Maar dat ze alleen maar komt om erop toe te zien dat het wel goed gaat met mij. heb wel op mn donder gehad van haar, want ze vind dat ik teveel aan hun denk ipv aan mezelf.. ik zie er volgens haar ook slecht uit ben niet meer de dochter die ze had.. Maar ach... Ik krijg mezelf wel op den duur op de rails.. Als ik eindelijk eens durf om voor mezelf op te komen
hoi batchie fijn weer wat van je te horen! Zwanger?!? we horen ervan. Jammer dat je er niet bij kan zijn bij de meeting.
Jeetje Batchie, Hoe meer ik over jouw schoonouders lees, hoe meer ik mij daarover opwind. Het is natuurlijk voor een buitenstaander heel makkelijk om te zeggen dat je meer voor jezelf moet opkomen, maar sommige mensen kunnen je behoorlijk in hun greep houden. Ik hoop voor je dat het huis boven dat jullie al aan een ander verhuurd / verkocht is voordat je schoonouders er beslag op hebben kunnen leggen. Hoe staat jouw partner hier trouwens tegenover? In ieder geval: veel sterkte ermee! Goh, twee kleintjes vlak achter elkaar! In het begin heel druk natuurlijk, maar als ze wat ouder zijn ook wel heel erg leuk! Als ik het goed heb kun je je dan bij de oktober 2007 mama's aanmelden ...
Goedemorgen, wat een rotnacht weer zeg! Om 12 uur heeft Michel Dain zijn laatste flesje gegeven en om 4 uur begon Dain te huilen. maar geen hongerhuiltje, maar een krampjeshuiltje. Ik ben dus met hem in de schommelstoel gaan zitten en uiteindelijk is ie om 5 uur in slaap gevallen en kon ik m in zijn bedje terug leggen. Om 5.45 huilde Dain weer, ditmaal zijn hongerhuiltje (ja, ja, we leren m al kennen!). Dus aan de borst, kolven erna heb ik niet gedaan, geen zin meer in. Toen ik m weer in bed legde bleef hij een beetje jammeren, maar gelukkig hadden we de speen nog. dat werkte tot 7 uur, toen had ie weer krampjes. Ik weer met hem geschommeld. Om 8.45 had ie weer honger. En ik was zo moe! Na die voeding heb ik m met z'n wieg bij mij op de kamer gezet en om 9.45 viel ie in slaap. Nu ligt ie nog lekker te pitten. Ik ben er maar uit gegaan, want vanmiddag gaan we op kraamvisite bij een vriendin, maar het liefst was ik ook nog even blijven liggen! Ik vind het altijd zo zonde van de dag als je pas om 11 uur je bed uitkomt (dat is pas sinds de laatste jaren overigens hoor!). Batchie, meid, ik ga me ook steeds meer opwinden over die schoonouders van jou en eigenlijk ook over je vriend. Waarom zegt hij er niets van? Dat je nu weer zwanger zou zijn lijkt me in jouw situatie niet ideaal, maar goed, hopelijk zijn jullie er blij mee!
nu alweer zwanger? pffoe, dat is niet mis! Goh, al zou ik het willen, zou het financieel gezien toch wel erg zwaar worden! Maar wat molly zegt, hopelijk zijn jullie er wel blij mee! molly, wat vervelend voor jullie én Dain! Hopelijk wordt vannacht een betere nacht! Otje, slaap lekker nog ff! (als je dat al niet gedaan hebt) groetjes Lisette
by the way, heeft iemand enig idee hoe je een foto in een bericht plaatst? Ik snap er echt helemaal niks van!
molly balen van zo'n nacht zeg. Hopelijk heb je komende nacht een betere nacht voor de boeg. Kailynn kwam vannacht om 2.00 uur en om 8.00 uur dus we mogen niet klagen. Moet om 15.30 uur bij de gyni zijn, voor na-controle en het zetten van het mirena spiraaltje, o, ik ben er nu al zenuwachtig voor. Kailynn moest natuurlijk net om die tijd een voeding, maar ik heb haar net al iets eerder gegeven en straks ga ik iets eerder naar het ziekenhuis en geef ik haar daar nog een voeding anders zul je net zien dat ze op het op een huilen zet in de spreekkamer en dan wordt ik er nog maar zeuwachtiger van. Net de bijsluiter nog goed zitten lezen van dat spiraaltje het mag 6 weken na de bevalling geplaatst worden nou kailynn is nu 7 weken en een dag dus het mag! Laat vanavond wel weten hoe het gegaan is ik moest in ieder geval een uur van te voren 2 paracetamollen in nemen en iemand mee nemen die evt. terug kan rijden nu gaat m'n schoonmoeder mee die heeft haar dienst geruild om met mij mee te kunnen het zijn toch schatten mijn schoonouders (sorry batchie)
haha doet het niet. je moet ze dan uploaden op een speciale site. ik kan er alleen even niet op komen hoe die ook al weer heette.... ikzal zo nog eens denken. batchie meid, ik kan het alleen maar eens zijn met de rest hier. en ik denk dat in plaats van tegen je moeder uitvallen je mischien maar eens uit je dak moet gaan tegen je schoonfamilie. mischien kan je naar je ouders op bezoek gaan als je schoonouders bij jullie komen. want ik vind dat je ook aan jezelf moet denken en aan vishesh. hier ook een geweldige avond pfff. een wakkere meneer de hele avond, die alleen maar bij ons wou zitten. en als die in slaap viel, was die direct wakker op het moment dat die in bed gelegd werd. na de laatste voeding, begon die ook weer te huilen. nou ik heb hem maar even gelaten, en gelukkig ging die toen wel slapen. want ik had geen zin om tot diep in de nacht met hem rond te lopen. en molly en otje die moeheid voelde ik ook even heel goed verder zijn we vandaag naar het consultatiebureau geweest. alles was goed met hem. hij is lekker aangekomen, en weegt nu 4040, en is 52 cm. dus 5 cm gegroeid, en 1370 aangekomen (gerekend vanaf zijn laagste gewicht) onvoorstelbaar hoe hard dat gaat zeg. slingding wat leuk die foto van je man en de kleine. ik heb ook een foto van mijn man (vind die niet leuk als ik plaats hihi ) ik vond echt dat die safouane zo onhandig vast hield, stond ik instructies te geven, maar hij doet het gewoon op zijn manier, en als je ziet dat ze allebei zo genieten, moet ik me er maar niet mee bemoeien
oh ja, aankomende zaterdag gaat safouane een paar uurtjes in de avond naar mijn broer en schoonzus. mijn man moet dan helpen op een gala, en ik ga even kijken. vind het wel spannend hoor.
mooie auto, en zeker lekker die extra ruimte. voor een kinderwagen moet je eigenlijk een extra auto aanschaffen haha. wij hebben geen klein wagentje, maar die bak past net niet in de koffer. het onderstel gelukkig wel. maar ja, hoelang liggen ze tegenwoordig in de kinderwagen bak. voor je het weet zijn ze er uitgegroeid