December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik sluit me hier bij aan!

Gnessy21: als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts weer bellen dat je eerdewr wil komen! sterkte!

Bianca Welkom weer, en gefeliciteerd.

Ik ben net met kailynn samen naar de ha geweest ik heb een vervelende plek achter mijn oor maar we weten nog niet precies wat het is eczeem of een schimmel? heb zalf en moet over 2 weken terug.

heb gelijk even naar kailynn laten kijken die had eergisteren 37.5 en gisteren 38.9 koorts en overal rode puntjes nu weet ik dat dit een van die kinder ziektes kan zijn maar toch. maar het was niks ernsitg, ze drinkt net genoeg maar ze drinkt. en is alert en ligt nu ook lekker te spelen.
    Vannacht was ze veel wakker en een beetje aan het jammeren steeds.
    maar de koorts was vanmorgen ook weg.

karin gelukkig was het een mooie doop en bianca jammer dat het bij jou minder was.

molly geniet van je vrije dagen overgens waren de rijstenwafels hier niks ze stikte bijna in die velletjes, bambix koekje die smelten en dat gaat hier super, ze krijgt nu dus ipv een fles nu diksap met een koek en nu eet ze dus ook net jes 200 gram groete en 200 gram fruit omdat ze meer honger heeft.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gnessy heb je ors in huis?

anders even zelf een zoutoplossing van zout en suiker maken
    hier kan je ook het cb bellen voor adviezen, mischien bij jullie ook wel?

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gelukkig cynthia dat de koorsts weg is.
    en wat vervelend van dat plekje achter je oor, hoop dat je daar ook snel van af bent.

molly spannend zeg een nieuwe baan, en wel lekker dat je nu een aantal dagen vrij hebt.

ik heb ook een leuke aanbieding gehad om in het nieuwe jaar te gaan doen. vrienden van ons gaan een sportschool openen en hebben daar een opvang bij voor de sportende ouders.
    ze hebben gevraagd of ik 2 middagenin de week hun dochter op wil halen van school en in de middag op wil vangen. ze is 5. krijg dan ook een auto
    en 2 ochtenden wil helpen met de opvang en dan kan ik safouane meenemen.
    erg leuk, maar dat houd wel in dat ik waarschijnlijk niet meer op mijn neefje passen kan. dat moet ik dan nog gaan vertellen....vind het wel moeilijk, maar ze wil/kan straks ook niet meer op safouane passen als de 2e geboren is. en dan kan ik 1 dag minder werken, en als ik heel eerlijk ben hebben we het financieel wel nodig. hoe leuk ik het oppassen ook vind en hoe graag ik het ook doe, ik moet ook aan mijn gezin denken.

4. Niet meer actief

ik had van kennisen ors zakjes gekregen... hier drinkt ze drie slokjes van en slaapt weer...enige wat ze wil is d'r speen en iejoor..... en liggen....

Net 4 slokjes water gedronken....

zweet nog als een otter... ze is helemaal zeiknat. straks maar weer ff met d'r douchen.... dan loopt d'r neus tenminste leeg....

@bianca welkom en veel plezier....

@cynthia blij dat kaylinn het zo goed doet!

@noura groot gelijk je eigen gezin is het belangrijkste vooral als je de centen nodig hebt. en het kan combineren met t moederschap wat wil je dan nog meer? ik zou de kans nemen!

@molly Dain gaat ook lekker zeg...... heerlijk....

5. ik moet nog even iets bekennen... niets erg hoor :).

Maar jullie weten dat we een afspraak hebben bij de vk binnen 2 weken om te zien of alles in m'n bloed goed zit. En dan krijgen we (hopelijk) groen licht om voor een tweede te gaan. We konden dan pas gaan omdat de vk nu in verlof is en die maandag weer begint. Ze heeft ons direct de eerste dag na haar verlof gezet. Heel lief dus.

Gisteren namiddag zaten mijn man samen in de zetel, Liene sliep en we hadden het reuzegezellig. Ja, van het een kwam het ander en toen het moment kwam om de condoom er bij te halen, besloten we maar snel dat we direct beginnen voor een tweede :oops:.

Ik schaam me wel een beetje, omdat de vk binnen twee weken ook nog snel een vragenlijst, die we hebben moeten mailen, moet nakijken. En omdat ze ons zo snel laat komen. En wij gewoon geen geduld hebben om te wachten.

Ik wou het even opbiechten... ik voel me al gelijk beter :oops:.

Saartje

6. Niet meer actief

wat was er dan met je bloed?

En alvast oefenen kan vast geen kwaad.... lol...... Wie weet hoe snel t raak is of je juist moet w88.....

Dus oefen maar raak meis....... veel plezier erbij....

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    die saar toch :)
    Maar hoezo moet je je bloed laten nakijken? Wordt hier niet gedaan.
    Mijn NOD is ook 15 juli. Heb je al eerder een cyclus van 28 dagen gehad?

@noura: leuk hoor die baan.

@gnessy: ben benieuwd wat de dokter zegt.

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Foei, foei, foei Saartje :) :) :)

Klinkt leuk zeg Noura, die baan in het vooruitzicht. Je hebt groot gelijk dat je die kans aanpakt. Soms moet je ook echt aan jezelf denken, hoe vervelend je het ook vindt om anderen teleur te stellen.

Slingding. Vervelend zeg, dat exceem. Ik heb zelf psoriasis en dat kan ook vreselijk jeuken. Gelukkig dat Kailynn geen koorts meer heeft.

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    O Saar, spannend hoor! Ik weet nog wel dat ik het zo spannend vond de eerste keer zonder pil. Uiteindelijk heeft het nog 7 maanden geduurd, maar je vrijt toch anders dan he!

spannend weer al die NOD dagen.

Gnessy, hopelijk voelen jullie je snel weer beter.

Noura, je moet inderdaad om jezelf en je eigen gezin denken hoor, dat zal je (schoon?) zus toch wel begrijpen?

10. met mijn bloed is hopelijk niks, maar voor Liene hebben we 2 miskramen gehad en daarom moesten we eerst langs komen. Het kan nl zijn dat dat aan een tekort in mijn bloed heeft gelegen en nu gaat de vk zien of nu mijn bloed goed is.

Nee, ik heb nog geen cyclus van 28d gehad :). Maar heb zo maar geteld. Ik ga nu wachten op mijn eisprong en dan pas ik mijn nod aan als het nodig moest zijn.

En idd, vrijen is anders als je weet dat er 'gevolgen' kunnen zijn. Ik heb dan ook direct meer zin. :oops: :)

Noura: ik zou het ook aannemen hoor als het voor jou ideaal is.

Groetjes,
    Saartje

11. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Saar lekker doen hoor meis... Wie weet ben je dit keer wel heel snel, omdat je het gewoon deed zonder je onderzoeken...

Ik ben wederom niet ongesteld geworden, maar nou Bianca, lees ik van jou dat je 29 maart voor het laatst menstrueerde? en pas 10 juni positief teste? Hoe ging dat met jou in de tussentijd dan?
    Ik ben nu bijna 3 weken over tijd... 3 testen gedaan en alle negatief... Ik ben er zo ongedurig van, niet weten hoe of wat... Misschien wil je mij hier iets over vertellen...

Ik ben ook begonnen met hapjes voor Rick, vandaag krijgt hij voor het eerst op het KDV een fruithapje (3) hapjes, ben benieuwd hoe dat daar gaat. Hij heeft hier nu een paar dagen sperziebonen gegeten en dat ging er wel in bij het mannetje... Het weekend heeft ie alleen maar de borst gehad en dan gaan we dus vandaag de draad weer oppakken.

Ik gaat snel weer verder met mijn werk...

Irma.

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Irma, ik ben dus voor het laatst 29 maart ongesteld geworden. Waarschijnlijk heb ik daarna minimaal 1 cyclus overgeslagen, aangezien ik steeds negatief heb getest. Ik ben altijd al vrij onregelmatig ongesteld geweest. Ik had ook geen last van vloeibaar slijm in die tijd en normaal gesproken altijd wel. Ik had daarom ook geen idee dat ik zwanger kon zijn, omdat ze zeggen dat wanneer je na 6 weken niet ongesteld bent geworden en niet zwanger bent, dat je geen eisprong hebt gehad. Maar voor de zekerheid testte ik toch elke week op zwangerschap. Tja, en toen kwam zondag 10 juni. Op die dag testte ik positief. Dus ik heb waarschijnlijk toch een cyclus overgeslagen. Maar ik weet niet of jij normaal wel regelmatig ongesteld bent.

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hoi hoi
    ik reageer ff via het werk :oops:
    maar Bianca welkom hier!

Saar toch stoute meid...... nu "moet" je over de knie van je man...hihi wat komt daar nu weer van....haha

net me ouders gebeld...en Teun heeft daar helemaal geen zin..brullen brullen en nog eens brullen...wil niet slapen en eten....ja zijn potje groente is er vanmorgen wel in gegeaan dus heeft hij gelukkig wel wat in zijn maagje..maar van zijn fles vanmorgen was er 140 blijven staan.... :cry:

we wachten maar af hoe het gaat..morgen ben ik weer thuis en dan 2 dgn niet en dan gaan we al weer weg......
    ben nu al zenuwachtig voor het weekendje....... ik dnek dat ik het gelijk maar op de eerste avond ga geven anders loop ik me zo op te eten.....

nou ik ga weer wat doen

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jullie hebben gelijk, ik moet het ook gewoon doen. maar zie er een beetje tegen op om het te zeggen. stom he?
    maar aangezien ik door het oppassen minder ben gaan werken, en nu safouane er is nog minder moet ik heel eerlijk zijn. mijn week is best druk momenteel. het leverd weinig op. en als ze straks niet meer op saf wil passen, dan raak ik nog een dag werk kwijt, want ik weet niet of mijn moeder dan al weer voldoende hersteld is om op te passen.
    ik moet het er volgende week maar eens over gaan hebben.

gnessy hoe gaat het nu?
    iedere keer een paar slokjes ors is wel goed hoor. ben wel blij dat je dat geeft. succes ermee

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    och irma nog steeds niet ongesteld.
    ik zou als ik jou was om een bloedtest vragen , deze spanning lijkt me ook niet fijn. desnoods even de vk bellen mischien?

saartje toch foeifoei
    het gaat bij jullie toch al allemaal anders dan hier in nl. ik vind het eigenlijk best verstandig dat ze je bloed testen. ook wat betrefd ijzer en vitaminetekorten mischien. je wil toch dat je lichaam weer in conditie is zodat je baby zijn bouwstoffen binnen krijgt.
    maar denk dat ze het wel begrijpt dat jullie je niet in konden houden. en wie weet is het wel "raak" geweest.

16. Niet meer actief

na mijn laatste berichtje is mevrouw weer gaan slapen. en slaapt nog steeds....
    Heb mijn moeder gebeld en gevraagd of die op jordy wil passen. Want ik heb de ergste scenario's in mijn hoofd zitten en dan kan ik me kleine vent er ff niet bij hebben als ik straks naar de dok toe ga met ruth. Gelukkig wil me kleine vent graag naar oma toe dus was niet probleem... zou m in eerste instantie tegen kwart voor drie brengen (ze woont hierachter), maar ze kwam m al halen zodat ik me ff kan voorbereidden en mijn aandacht alleen voor mijn meissie heb......
    Verder belde me ventje net dat ie wel op tijd kon zijn om mee te gaan dus dat is al hele gerust stelling....

Heb net zitten janken als een klein kind. voel me erg machteloos enw eet niet wat ik nu nog kan doen zodat me meissie zich weer beter gaat voelen.
    Met drie kwartier heeft ze al dag geen voeding gehad. op paar slokjes water en ors na.... brrr voel me gewoon kut.... sorry......

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gnessy huil maar lekker meid, als het eruit moet dan moet het eruit.
    kan me best voorstellen dat je je machteloos voelt.
    veel sterkte straks.

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar succes he :D

gnessy sterkte zometeen.

19. Niet meer actief

dank jullie wel....

Ik weet dat ik nu twee totaal verschillende kinderen heb. de oudste lekker ventje eet alles geen probs mee (behalve peuterdiarree) was ook lekker manneke bij zijn geboorte 3320 gram en 51 cm. Maar met ruth tja... geloof dat ik inmiddels al een jr zorgen om d'r maak. Tijdens de zwangerschap wou ze al niet groeien, uiteindelijk is ze na 39 wekn en 4 dgn geboren met 6 weken groeiachterstand... Tijdens mijn zwangerschap dus veel naar gyn geweest, dus toch zorgen om d'r... sinds ze eruit is tja... glucose gehalte was te laag van d'r en daar was halve dag voor nodig om het op peil te krijgen. Ik had toen koorts dus ik moest blijven en ruth ook. Die heeft uit voorzorg antibiotica gehad {rotgezicht bij een kindje van nog geen dag oud...} Daarna bij cb om 2 weken op controle omdat ze niet groeit, eten bagger nadat de bv niet meer wou. Verschillende soorten voeding geprobeerd. Alleen kruidvat voeding reageert ze goed op rest wil ze niet eens. Ze spuugt vanaf het begin.... en nu dit....
    weet gewoon ff niet waar ik het zoeken moet.....

20. maar gnessy toch, ik hoop dat alles bij de dokter goed gaat. En wat fijn dat je man toch mee kon gaan.

Laat amar weten wat de ha zei. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina