December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Molly, wel errug veel 710 cc en dat nog wel 2x per dag :) :) :)

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura bofkont 500 euries is niet veel!
    Ik was het dubbele kwijt. :(

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

net even op de kinderboerderij geweest met de meisjes

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Inderdaad een beetje veel he! Ik bedoel 210 cc!

Leuk he, met de kids naar de kinderboerderij, met Dain zijn we een tijdje terug ook geweest en hij vond het wel interessant al die dieren.

Net was er een oud studiegenootje bij me en zij is helemaal van de paarden. We zagen Dain dus al met een jaar of 2 bij haar op een paard zitten, lijkt me wel leuk!

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, lekker geshopt vandaag :(: Heb vandaag ook geshopt, alleen dan bij de bouwmarkt en schilderswinkel. Onze buitenboel moet opgeschilderd worden. Heb alvast verf, kwasten, houtrotvuller etc.etc. gehaald. Michel gaat maandag beginnen met schuren. Hopelijk blijft het weer een beetje droog.

Gnessy, Lynn heeft maat 68/74. Broeken sowieso 74, want ze heeft lange benen en wat shirts betreft, dat ligt aan het merk.

Hier ook geen slaapsouvenirs, dankzij de slaapzak :)

Heb 2 weken terug via marktplaats ook een fietsstoeltje voor voorop gekocht. Een bobike, zwart met letters erop. Verkopen ze nog steeds in de winkel. Vond deze de mooiste en toevallig stond 'ie te koop in ons dorp, dus dat was helemaal ideaal. Voor 40 euro was ik gesteld, incl. extra bevestigingsset voor Michels fiets.

Heb het idee dat Lynn weer tandjes begint te krijgen. Naast haar 2 ondertanden is het tandvlees wit en ze wilt geen hapjes hebben. Ze begint te huilen als de lepel in haar mond komt. Dat was 2 weken terug ook en toen kwamen er een paar dagen later opeens 2 tanden tevoorschijn.

Idd Lola, veel reclame voor de triptrapp stoel. Ik ben waarschijnlijk een uitzondering, want wij hebben een kunststof chiccostoel. Blauw met oranje visjes.

Duckie, met ons nichtje gaat het nu wel redelijk goed. Ze ligt op de medium care en wordt donderdag weer geopereerd aan haar darmpjes. Ze heeft nu een stoma en nu worden haar darmpjes weer aan elkaar gezet. Daarna komt ze weer op de IC. Ze hopen dat Aimée eind juli naar huis toe mag, maar dat ligt eraan hoe het gaat. Tja, het verloop van de ziekte is gewoon onvoorspelbaar en dat is ook best moeilijk voor mijn zwager en schoonzus.

Suusje, klinkt lekker wat je vanavond voor Mika gaat maken.

Ga zometeen lekker barbecuen. Heb hier al weken zin in, maar het weer zit niet mee. Nu is het hier droog en toch wel redelijk om buiten te zitten.

Lianne, leuke foto.

6. @Gnessy21: Ik heb het idee dat ieder merk zijn eigen maattabel hanteert en zelfs binnen één merk vallen maten soms verschillend uit. Zo heeft Jasmijn een broekje van Prénatal in maatje 56 dat haar nog steeds te groot is :( ... Over het algemeen draagt Jasmijn maatje 62/68 in haar shirtjes en maatje 62 in haar broeken.

@Suusje: Ik heb ook nog steeds contact met een drietal collega's van de bank waar ik van 2000 tot en met 2004 heb gewerkt. Eens in de zoveel tijd gaan we met zijn vieren uit eten en dat ik altijd heel gezellig. Eén van hen zie ik zelfs wekelijks en is een echte vriendin van me geworden.

@Bianca16: Ik heb laatst precies hetzelfde stoeltje op marktplaats gekocht. Voor 35 euro, inclusief windscherm en extra bevestigingsset. En de set ziet eruit alsof het amper gebruikt is! Ook wij hebben niet ver hoeven te kijken, 20 kilometer verderop...

Vandaag een rommelige dag. Omdat ik mijn bruine kleurtje niet meteen kwijt wil, was ik rond 11.00 uur (toen Jasmijn net in bed lag) een uurtje onder de zonnehemel gegaan. Ik trok daarna weer even mijn pyama aan, omdat ik even wilde wachten met douchen. Stond mijn moeder voor de deur! Nu vind ik dat bij mijn eigen moeder nog niet zo erg, maar nog geen uur later reden ook mijn schoonouders de straat in... Gauw even naar boven geglipt om in ieder geval wat 'normaals' aan te trekken. Maar die bleven dus ook nogal plakken, met het gevolg dat ik nog steeds niet onder de douche ben geweest :oops: ...

Ik ben gisteren trouwens voor de tweede maal ongesteld geworden en het is vandaag weer net zo heftig als de vorige keer. Zijn er meer mama's hier die een heftigere menstruatie hebben (of hebben gehad) na de bevalling?

7. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Die stoel hebben wij ook Bianca, dat is de chicco polly. Vond het meteen een mooie stoel.

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Klopt idd Molly, de Chicco polly. Kon ff niet op de naam komen. Een handige stoel vind ik.

Lola, toevallig dat jij het stoeltje ook via marktplaats heb gekocht. Die van mij heeft ook een windscherm erbij. Vond ze nieuw best duur en wilde deze persé hebben...Nu nog wachten tot Lynn stevig genoeg kan zitten, dan kunnen we gaan fietsen. Heb ook een abonnement op Kinderen genomen en het achterzitje van Bobike erbij gekozen als cadeau. Met 20 euro bijbetaling. Alleen heb nog steeds niks ontvangen. Is al een maand geleden...volgende week maar ff bellen.

Lola, na de bevalling ben ik maar 2 of 3 keer (ben nu al de tel kwijt) ongesteld geworden. 1 Keer ook ontzettend hevig. Het leek wel een bloedbad.

Ga nu echt bbq-en. Lynn werd net wakker en heeft net de fles gekregen. Ligt nu lekker in de box te spelen.

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Duckie: Nick speelt voornamelijk met zijn eten, maar krijgt toch ook echt wat binnen merkte ik vandaag aan de spinazie in de luier! Ik geef Nick gedeeltelijk eten via rapley en een beetje met de lepel....Ik vind het niet zo erg dat hij nog niet veel eet, maar ik merk dat sinds hij wel wat fruithap binnenhoud hij op 4 voedingen zit en dat vind ik! erg prettig. Ik kan dan namelijk op tijd bedje in als ik moe ben in plaats van de laatste voeding nog moeten geven. Dus hoewel ik erg voor de stukjes ben, kies ik ook een beetje voor eigen gemak. Maar dan geeft ik hem bv. meloen in hele kleine blokjes van een lepel.....dus niet helemaal fijngemalen.

gnessie hier maatje 62/68 in shirts en broekjes. De broekjes zijn soms nog wel ruim in 68.

Suusje leuk dat koken voor je kleintje. Hier staat vanavond courgette op het menu en misschien een beetje spiraalpasta....sperziebonen krijgt hij van de week ook nog....
    Ik herken trouwens wat je schrijft over die hangerigheid. Nick heeft dat ook als wij even uit het zicht lopen. En soms ben alleen ik maar oke en moet hij van papa ook even niets hebben. Maar dat is meestal tegen voedingstijd.....hihi

ook hier nog contacten met oudcollega'tjes, wel van mijn huidige werk. Maar er zijn er al zoveel weggegaan.... Ik ben toevallig vorige maand weer lekker met hen uit eten geweest. is altijd erg gezellig.

Noura ik moest effe denken hoor, zie een fietsstoeltje, maar dacht dat is toch niet de mamafiets.....maar ik snap hem....
    Ik heb overigens vandaag ook het project fiets gehad. Ben vandaag drie keer naar de fietsenwinkel geweest. We hebben eerst een fietszitje voor voorop gekocht, een bobike, toen ik thuiskwam moest mijn stuur omhoog, maar dat lukte niet omdat we niet bij de schroef van de stuurpen konden. Dus ikke terug naar de fietsenmaker en hij het stuur omhoog gezet. Ikke terug naar huis.....zitje op de fiets......pas ik er niet meer bij....kon met geen mogelijkheid op mijn zadel komen. Ikke terug naar de fietsenwinkel en aangegeven wat mijn probleem was (en ja ik wilde dus echt geen andere fiets, deze is pas een paar jaar oud) en ik heb nu een dameszadel....nog wel een met een heel klein puntje naar voren en nu pas ik met oppassen weer tussen stoeltje en kan op mijn zadel komen. Ik vond het een heel gedoe. O ja, ook nog een andere standaard en ik kon er weer tegen. Ach het was een belevenis op zich. Maar dit is toch veel goedkoper dan een nieuwe fiets.
    Aangezien Nick al goed kan zitten en dit ook best een poosje volhoudt heb ik vandaag al een heel klein stukje met hem gefietst om het zitje uit te proberen. Hij vond het allemaal prima en bleef netjes rechtop zitten.
    even voor de ervaren moeders: zo'n windscherm is dat echt handig. Ik heb het nu namelijk nog niet gekocht, maar twijfel er wel over....
    buggiedrager heb ik al wel een...
    Het lijkt me echt heerlijk als Nick straks echt mee kan op de fiets, kan die auto weer eens blijven staan als ik effe naar vrienden wil of zo....

Lianne Dimphie vind de varkens wel interessant zo te zien....

Lola wat lekker de zonnebank. en al dat bezoek....wel gezellig maar komt effe minder uit als je je pyama nog aanhebt.....
    enne die menstruatie....ik kan je nog niet helpen. Ik heb 1 keer wat bloedverlies gehad, maar dat was niet veel. Het komt nu bij je wel weer met enige regelmaat he....ga je nu voor het spiraaltje?

Bianca bbq ze. ik hoop dat het droog blijft. Hier miezert het...

Ik ga zo Nick weer uit zijn bedje halen en kijken of hij zijn courgette wil....

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo allemaal,

Ik kom mij na twee weken vakantie weer ff melden. Heb nog niets terug gelezen en zie dat dat nog een hele klus gaat worden :(

De heen en terugreis zijn echt prima gegaan. Beide keren hebben we 's nachts gereden om zo een deel van de slaap van Jikke mee te pakken. Heen is ze heel veel wakker geweest, maar was ze wel vrolijk. Terug heeft ze bijna alleen maar geslapen. Ze is vanmorgen even wakker geweest voor een fles en daarna tot de afrit hier weer in slaap gevallen :D

De vakantie was heerlijk....lekker weer!

Ik heb het idee dat Jikke op vakantie echt heel erg vooruit is gegaan in haar ontwikkeling. Dat zat er aan te komen na haar sprong, maar het is echt heel opvallend.
    Ze zit nu soms even zonder steun, probeert vanuit lig naar zitstand te komen (dat is haar 1 keer ook al gelukt :p ). Ze probeert eten wat ik aan't eten ben te pakken te krijgen en stopt het dan in haar eigen mond. Lijkt wel of ze door heeft dat wij dan eten en zij dat ook wilt.
    Verder heeft ze nu heel vaak een schater-/ slappe lach (deed dit eerst nog niet zo veel) en lijkt ze wat te spelen met toonhoogtes, alsof ze zingt 8) .
    Iets minder leuk, ze wilt graag oogcontact met me houden, als ze me niet meer ziet begint ze te miemelen (zoals wij dat noemen =zeuren, jammeren, mopperen).
    Oh ja, ze had laatst op het consultatiebureau haar teentjes ontdekt, dat is nu dus echt haar favoriete speelgoed geworden :D

Nou, dat was wel erg veel "Jikke" in mijn verhaal, maar ja, dat krijg je als je nog niet hebt terug gelezen.

Tot later

11. @Duikster: Wat onze anticonceptie betreft ben ik er nog steeds niet uit. Het spriraaltje wordt overigens geplaatst op de derde dag van de menstruatie. Dat is dus morgen en aangezien ik maandag pas kan bellen voor een afspraak... :(

@Noralien: Wat leuk dat bij jullie de vakantie ook zo goed is verlopen. Bij ons is ook allemaal erg meegevallen. Goed van Jikke dat het haar al een keertje gelukt is om zelf van lig naar zit te komen, daar is ze vroeg mee. Dat 'miemelen' van jou herken ik wel. Jasmijn doet dat ook wanneer ze mij uit het oog verliest. Ik speel dus de laatste tijd vaak verstoppertje met haar en blijf met haar praten als ik uit haar gezichtsveld verdwijn, zodat ze leert dat mama er toch is, ook al kan ze me niet zien.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wat leuk lianne! hihi grappig die piggies.

en zeker vond het ook niet duur. heb er tempo achter gezet. durfde niet te gokken op lager, aangezien ik heb gezien wat er geboden word op oude modellen.
    over een week gaan we hem halen.

alleen nu heb ik dus ook het bobike zitje dubbel. hetzelfde als bianca en lola. die zwarte met letters, dus gaat deze ook in de verkoop met scherm en bevestigingblok.

ik ga piza eten

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Noralien: welkom terug! En natuurlijk alleen maar Jikke! Je hebt de afgelopen tijd heel veel tijd met haar doorgebracht op vakantie! Dat eten uit de hand kijken en ernaar reiken herken ik heel erg. Doet Mika ook. Zitten alleen nog niet.

Jeetje, iedereen is al met Bobike in de weer. Nou wij nog lang niet hoor! Mika kan nog niet eens zelf zitten, dus die Bobike zal nog wel ff duren.

Wat betreft menstruatie.... Ik ben nu gestopt met bv (al twee weken) en nog steeds niet ongesteld. Wel heel veel slijmverlies (sorry voor de omschrijving). Is dat normaal dat ik nog steeds niet ongesteld ben? Hoe lang kan dat duren?

Bianca/Karin: Wat betreft het avondeten van Mika. Hij vond de witlof met aardappel en appel helemaal super! Hij wist niet hoe snel hij elke keer zijn mondje weer open moest doen. 2/3 ging op en ik had best veel gemaakt (een hele witlofstronkje, een kwart appel en een klein aardappeltje). Ik heb zelf geproefd natuurlijk en het was ook heel lekker. Echt een aanrader in ieder geval! Deze week ook nog sla met mais en aardappel proberen.

Karin: hoe was de courgette bevallen?

Lola: lekker hoor, denk je een dagje voor jezelf te hebben, krijg je dat geklep van (schoon)ouders. Die van mij komen morgen weer, maar dat weten we nu al, dus ben voorbereid.... haha....

Bianca: leuk schilderen! Ik doe altijd vrolijk mee, vindt het echt leuk werk. Twee zomers terug het hele huis geschilderd, manlief op de ladder en ik de begane grond. Nu de binnenkant van de kozijnen in huis nog....

Molly: Ik ga deze week eens naar de dieren met Mika bij ons in de wijk. Mijn man is donderdag eendjes met hem gaan voeren (met jonkies) en dat vond hij geweldig. Ook de puppie van mijn ouders is interessant. Eens kijken hoe hij op de varkens gaat reageren bij het milieucentrum/kinderboerderij.

Groetjes Suusje

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ah...de courgette was het niet. Die kwam er linia recta weer uit. Aangezien hij toch wel wat wilde eten, ding er een ienimieni beetje pasta in....tja we zien wel....

Noralien welkom back! Fijn dat je zo van de vakantie en van Jikke hebt genoten.

ikke ga dadelijk bedje in! ben zo moe.....en ik hoef nu toch geen 5e voeding meer te geven, dus ik ga er maar van genieten en hopen dat Nick dan morgenochtend ook niet heel vroeg is....

15. Niet meer actief

Het is inderdaad maar net hoe de kleertjes vallen en welk merk je hebt... ruth had vandaag stelletje aan dat was nog mt 56 .... mt 62 broek is soms net te lang. qua lengte shirtjes 62 past op zich wel goed, alleen zijn d'r armpjes te kort....

Ik had al een bobike zitje voor achterop, en laatst met koninginne dag op de vrijmarkt een zitje voor voorop gekocht van nijntje met windscherm. Moet hem alleen nog bevestigen aan mijn stuur.... ook heb ik een buggy drager al op mijn fiets.... Maar aangezien ruth nog niet kan zitten zal ik ook niet gauw gaan fietsen.... Daar wacht ik nog wel ff mee...

@nouralien welkom terug. fijn dat jikke het zo naar het zin heeft gehad... en wat vroeg erbij met zitten! hier wel pogingen tot, maar nog niks concreets....

@lola je schoonouders van te voren laten bellen dat ze langskomen... hihihi....

@bianca veel klusplezier met je huis toegewenst. hoop met je mee dat het weer mee zit!

@suusje heeft na mijn eerste 3 mnd geduurd voor ik weer ongi werd nadat ik gestopt was met de bv. en na ruth al na 2 wkn na de bv. dus denk dat het niks zegt en dat ieder lichaam heel anders is....

@lola hier spiraal geplaatst op ongeveer laatste dag van je menstruatie....

Hebben jullie al andere autostoeltjes dan de maxicosi of niet?
    Ik heb inmiddels wel een andere autostoel met een verkleiner erin. Ruth zit er klem in en kan geen kant op. Deze is in meerdere standen te zetten. Ik vind dat het een hoop gesjouw scheelt..
    Liggen sommige van jullie nog in de reiswieg of kinderwagenbak of hoe je het ook noemt? of liggen ze al in de buggy?

Hier nog steeds niks te zien van tanden.... wel hoop gekwijl, maar dat is al week of 6 zo... wel steeds meer houden op echt handjes en knietjes staan... Ook kletsen word nu druk geoefend... hele verhalen.
    Het feit over hangerigheid heb ik hier nog niet veel last van. ook niet als ik uit beeld ben... Natuurlijk heeft ze buien dat ze aandacht wil, maar niet dat ik weg loop en dat ze begint te huilen...

Wat betreft de slaapsouveniers die heb ik hier wel ondanks de slaapzak....

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri heeft maat 68 en ook al 74 aan. Hij krijgt een erg dik hoofd, dus sommige t-shirtjes mt 68 passen niet meer.

Hoeveel groenten geven jullie nu? Ik geef nu een klein potje van 125 gram en dit gaat prima.

@molly: geef je 's middags dan helemaal niets meer van drinken omdat dain alleen nu pap krijgt? En maak je deze dan met opvolgmelk? Ik zou ook wel naar 3 flessen willen gaan, maar jiri wordt nog steeds rond 23.00 uur wakker. Misschien als ik 's avonds de fles later geef, of de nutrixfles rond 7 uur, dan lukt het misschien ook wel.

Maken jullie de kindjes wakker als ze rond 8 of 9 uur hun laatste voeding krijgen? Of zijn ze dan weer toevallig wakker?
    Jiri slaapt vanaf 19.00/19.30 tot +/- 23.00. Dus dan zou ik hem na een korte slaap alweer wakker moeten maken.

@noralien: volgens het CB gaan ze vanuit buik naar zit en als ze op hun rug liggen en komen omhoog dan zijn ze hun buikspieren aan het trainen. Ze gaan geloof ik zelfs eerst kruipen alvorens het lukt om te gaan zitten.

Vanmorgen was jiri al wakker in bed en toen had hij zichzelf met slaapzak op de buik gedraaid. Ik dacht dus dat dit niet makkelijk zou gaan.

Zitten gaat hier ook goed. Kan al een tijdje los zitten, maar het CB zegt dat het niet goed is als ze het niet uit zichzelf doen. (met steun mag weer wel, maar niet met kussens) Ja, ze was behoorlijk duidelijk over bepaalde dingen die ze wel en niet mogen. Het moet een natuurlijk verloop hebben, zodat ze alles in een bepaalde volgorde ontwikkelen.

Vandaag is hij trouwens 7 maanden. Wat gaat de tijd snel zeg.

17. Niet meer actief

jordy heeft nooit gekropen die is vanuit zitstand gaan staan en gaan lopen........ dus tja... het zegt niks....

18. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    @Nynke; De pap die we rond 12 uur geven is van Bambix en daar zit al opvolgmelk in. Het is volgens mij gewoon een dikkere versie van de fles, zodat we wat meer kunnen overgaan op het eten van de lepel in plaats van de fles. Gisteren zijn we er pas mee begonnen en dat ging goed, ben benieuwd of het zo blijft gaan, anders doen we weer gewoon de fles hoor. Maandag gaat Dain met Michel naar het cb (kan helaas niet mee door een introductiedag van mijn nieuwe baan) en dan checkt ie gelijk of het goed is. Maar dit stond op het formulier van baby's van 6-7 maanden.

19. Niet meer actief

Ruth eet bijna geen groente of fruit nog... komt omdat de fles er ook elke keer weer uit komt zetten. En in overleg met de h.a. eerst dat beetje op orde hebben dan pas bijvoeding... tenzij we de oorzaak weten waarom ze zo spuugt....

Bij jordy was ik vrij vlot over op de verse groente en fruit. die was een half jr toen ik overstapte naar gewone bambix flessen (met gewone melk), en fruit en groente.
    hij vond en vind alles lekker dus dat scheelde enorm.....

20. @Gnessy: Ik had mijn schoonouders ook gevraagd te bellen vantevoren, ook omdat ze vaker voor niets komen omdat we niet thuis zijn. Voor mijn eigen moeder maakt me het me niet uit als ze 'ongelegen' komt (mijn moeder komt eigenlijk nooit ongelegen...), maar voor de rest krijg ik graag bezoek, maar weet ik het ook graag vantevoren...
    Wat jij nog niet weet is dat mijn hubbie en ik ruim 5 jaar hebben moeten klussen voordat ik zwanger raakte van Jasmijn en in 2005 heb ik een miskraam gehad. Ik heb dus sinds 2001 geen anticonceptie meer gebruikt en vind het nu 'raar' om daar weer aan te moeten beginnen: Jarenlang gebruik je niets en 'gebeurt' er ook ook niets en nu moet je dan weer... Ik blijf het daarom ook steeds voor me uitschuiven.
    Wij gebruiken de maxi-cosi nog en ik wil dat ook totdat Jasmijn 9 maanden is volhouden. Ik ga wel de aanbiedingen voor autostoeltjes vanaf nu in de gaten houden...

@Suusje: Ik heb nooit volledige borstvoeding gegeven (gemiddeld zat ik op 60% borstvoeding en 40% kunstvoeding). Toch werd ik pas ongesteld toen ik er helemaal mee stopte. Dat vond ik ook al raar. Sommigen hier geven volledige borstvoeding en werden al snel ongesteld. Ik denk inmiddels dat alle variaties normaal zijn...

@Nynke31: Jasmijn zit pas sinds een week aan de potjes. Tot gisteren gaf ik een half, maar vandaag ga ik een heel potje opwarmen. Ze leek gisteren namelijk nog echt zin in meer te hebben. Ik geef dus op het moment nog wel de kleine potjes vanaf 4 maanden. Als we alle smaakjes hebben gehad, schakel ik over op de potjes vanaf 6 maanden...
    Wanneer Jasmijn slaapt, maak ik haar wel wakker voor de laatste voeding van 21.00 uur.
    Hoe vond je de foto's van Linda? Ik heb ze gisteren gekregen en vond ze echt héél leuk!

Deel Deze Pagina