December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goedemorgen allemaal.

vanmorgen lekker uitgeslapen. saf om 10 uur wakker gemaakt.
    van de cb arts mochten we ook proberen om de laatste voeding om 7 uur te laten zijn. gister en eergister liep alles wat anders, dus moesten we hem wakker maken voor de laatste voeding, maar hij is dan echt humeurig, en slaapt ook diep. vandaag proberen we dat die maar eerder in bed ligt en kan blijven slapen.

noralien fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad zeg.

lola kan me voorstellen dat je het nu raar vind om wat te gebruiken. ik heb jaren ook niets gebruikt omdat ik niet tegen hormonen kon, dokter kwam met de koperspiraal maar had ik geen zin in. kreeg ineens allemaal rare bijverschijnselen, waaronder ook pigmentvlekken. was dus al 4 jaar zonder pil voor ik zwanger werd.

nu weet ik ook niet zo goed wat ik gebruiken moet. en aan de andere kant is een 4de ook nog welkom. omdat ik 34 ben vinden we dat we niet te lang moeten wachten. maar mijn man had het erover dat als safouane een jaar is dat het dan mischien een mooi moment is om te oefenen.

ik merk hier dat safouane soms echt meer wil dan we hem geven van de week werd die echt boos en heel verdrietig dat zijn bordje leeg was.
    zo ook met een likje ijs van zijn grote broer, hij zette echt een keel op toen bleek dat die niet meer kreeg.

nou ik ga straks weer richting werk... was gister mega druk en ben bang dat dat vandaag niet minder zal zijn. onze concurrent is dicht gegaan, en hun klantenbestand is door ons overgenomen dus dat word veel overschrijven. het zal me benieuwen, wel fijn dat de tijd vliegt.

2. @Noura: Wat doe je voor werk, dat je op zondag werken moet?

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Lola: ik vond de foto's ook erg leuk. Weet nog niet welke ik wil bestellen. We willen eigenlijk ook graag een foto op canvas.
    Hoe laat gaat jasmijn dan slapen als je haar weer om 9 uur wakker maakt?

Wij gaan de maxi cosi ook zo lang mogelijk gebruiken. Hebben wel al de tobi stoel gekocht met korting.

@molly: ik gebruik de bambix waar je zelf melk mij moet doen. Jiri vindt de pap erg lekker. We willen straks met 8 maanden de bambix 's middags vervangen door een broodmaaltijd.
    Probeer wel af en toe al diksap te geven, maar hij moet nog erg aan de smaak wennen.

@gnessy: volgens mij heb je inderdaad kindjes die stappen overslaan. Had laatst gelezen dat er ook al kinderen zijn die met 7 maanden lopen. :confused:

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noortje, welkom terug.
    Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, en die ontwikkeling kan inderdaad in 1 week ineens zo hard gaan.

Lola, hier ook ernstige menstruatiepijn en veel vloeien.
    Ben omdat ik me er zo beroerd van voelde, nu aan de minipil gegaan.
    Omdat ik nog bv geef is dit het enige wat je kan slikken.
    Ik slik het nu 3 weken, dus nog weinig ervaringsverhalen.

Karin, Dimphy vindt het ook helemaal leuk dat replayen, ik maak ook een paar stukjes zacht die eet ze dan van een lepeltje.
    De combinatie vindt ik ook wel leuk.
    Ze is nu sinds 3 dagen aan de wortels, dit is het eerste wat echt goed gaat zonder buikpijn.

Dimphy is ook helemaal aan dieren gewend, we hebben zelf 2 honden, die vindt ze ook helemaal geweldig, met de kleine pup groeit ze gelijk op.
    Ze was de geiten ook net zo aan de oren aan het trekken als ze bij de honden doet.

Vanmiddag werken...., we gaan barbequen met de bewoners, hoop dat mijn collega een beetje kan bakken, want ik ben er niet zo goed in, hier doet mijn man het altijd.

Trouwens ik ben vandaag 13 jaar getrouwd!
    Zaterdag gaan we lekker een dagje samen naar de Sauna.

Janette,hoe is het bij jou afgelopen?

5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
  6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    'Wat een leuke foto Lianne. Het lijkt wel al een klein peutertje, zo met dat bordje voor haar neus :)

Nynke, als ik het zelf terug lees lijkt het idd of Jikke helemaal vanuit platte rugligging is gaan zitten, maar dat is niet zo hoor.
    Ze lag bij mij op schoot met haar hoofd in mijn arm (een heel klein beetje rechter dan plat dus :) ) en is toen zelf gaan zitten omdat ze bij mijn blikje cola wilde. Oke, niet helemaal vanuit lugligging dus, maar ik stond er al van te kijken. Ze kwam echt helemaal zelf overeind en bleef ook even zitten.
    Ik heb ook niet de indruk dat ze het vanuit helemaal plat gaat redden hoor, al doet ze aardig haar best omdat ze plat op haar rug niet meer zo leuk lijkt te vinden.
    Als ze bij mij op schoot zit en tegen me aanleunt, gaat ze nu wel steeds vaker zelf ff los zitten. Ze gaat dan iets meer voorovergeleund zitten waardoor ze niet meer ondersteunt wordt.

Bianca, volgens mij heb ik iets gemist (nog steeds niet terug gelezen :oops: ), maar alweer 6 wkn zwanger....gefeliciteerd en een fijne zwangerschap :D

7. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Diksap en koekjes geven we nog niet, al heb ik het wel al in huis. Hoe laat geven jullie dat dan?

Dain had gisteren verse broccoli met rijst, maar dit vond hij niet zo geweldig, we hebben toen een klein beetje van een potje gemengde groenten erbij gedaan en toen vond hij het goed. Af en toe zat er ook een hapje pure broccoli tussen en dat pikte hij!

Dain krijgt rond half 7, 7 uur al echt zijn laatste fles, gisteren met 165 cc en 5,5 scheppen en 1 schepje nutrix en daar heeft ie op geslapen tot 7 uur. Uitslapen tot 10 uur is nog nooit gelukt hier, hij is maximaal om 7.15 wakker. Maar daarna slaapt ie weer tot half 9 ongeveer, dus klagen doe ik zeker niet hoor!

8. @Nynke: Na de voeding (fles pap) spelen en knuffelen we nog een half uurtje met haar en dan gaat ze weer terug naar bed. Maar ik wil er langzaam naar toe werken dat Jasmijn de laatste voeding rond 20.00 uur gaat krijgen...

@Lianne: Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Goh, ik dacht al dat ik degene was die het langst getrouwd is (7,5 jaar nu), maar tegen jou kan ik niet op ;) !
    Grappige foto, het lijkt wel of Dimphy een oranje tongetje heeft :) ...

@Molly: Ik heb Bambix-koekjes in huis, maar ik heb Jasmijn tot nu toe pas 2 keer een half koekje gegeven. Dat was toen wij visite hadden en dus ook iets lekkers hadden. Maar beide keren heeft ze er een beetje aan gesabbeld en het vervolgens op de grond laten vallen. Ze is er nog niet echt aan toe, denk ik. Bovendien hoeft een koekje ook geen vaste gewoonte te worden op deze leeftijd...
    Diksap heb ik nog niet in huis. Ik zie er ook de toegevoegde waarde nog niet van in. Jasmijn heeft nu in een week tijd al moeten wennen aan groenten en rijstebloem. Daar heeft ze het druk genoeg mee, denk ik maar...

Jasmijn is een echte uitslaper. Ze meldt zich 's morgens zelden tot nooit. Ik haal haar daarom meestal rond 9.00 uur uit bed, dat vind ik een mooie tijd :oops: ...

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Jeetje er is weer flink geschreven zeg, ik houd het echt amper bij nog joh. Ik ben hele week in Apeldoorn geweest met Thijmen, dus vandaar kon ik alleen lezen en niet reageren. Maar vanaf nu ga ik gewoon weer proberen te reageren hoor, alleen heb het ook deze week weer best druk dus.

Met Thijmen gaat alles goed gelukkig, hij groeit lekker en wordt echt een mannetje. 12 juli moet ik weer naar het consultatie bureau toe met hem, ben benieuwd hoelang hij nu is. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor spiraaltje, dinsdag naar de dokter en donderdag naar de beugeltandarts. Druk druk druk dus weer, hopelijk wordt het deze week wel mooi weer en kan ik lekker wandelen enz. met Thijmen.

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    HAllo allemaal
    Ik heb ff terug gelezen maar zelfs met een weekend weg valt dat tegen.... :oops:
    ik zag er een paar weer terug van een lekkere vakantie en ook dat er werdt gevraagd welke kleding maat en wat je geef.
    Nou van kleding maat heeft Teun nu 74 soms nog 68 ( bijna niets meer) en we hebben ook al maat 80 gekocht en zelfs nu ook tshirts in 86...word het toch een grote jongen hoor.....
    en kwa eten heeft hij het volgende
    7.00 fles 210 ml+7 schep
    11.00 fruit pot 200 gr met een liga erdoor
    13.00 fles 210 ml + 7 schep
    16.00 Groenten pot 200 gr
    18.30 fels 210 ml+7schep en 3 schep nutrix

het eten gaat echt perfect...hij krijgt ok nog een bambix koekje tussen door

maar wat iedereen wil weten hoe was mij kaart!

Ik had hem vrijdagavond op de hotelkamer gegeven en hij heeft hem gelezen....zijn antwoord was "ik geef hier niet gelijk antwoord op".... :rolleyes:
    wel hebben we het er savonds overgehad en hij vroeg waarom...dus alles gezegd en nu maar afwachten :rolleyes:

Dus we wachten af

Ik ga de spullen voor morgen ff pakken en vroeg naar bed

doei

11. Niet meer actief

word dus nog heel spannend janette.... ik duim voor je..... echt waar......

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nynke: Nick krijgt nu rond 19.45/20.00 uur zijn laatste voeding. Hij slaapt nu als hij thuis is na de 1e voeding tot rond 9.00 uur, dan in de middag ergens een uur/anderhalf uur (meestal rond 12-13.30) en dan vaak van half 5/5 uur tot ca. 6 uur weer. Dan houdt hij het wel tot 8 uur uit. Vandaag overigens niet. Hij heeft nu rond half 8 al laatste voeding gehad en dan zien we wel....
    Dus ik maak hem niet echt wakker...
    hier is een klein potje nog wel veel denk ik....ik maak vooral vers, maar ik geloof nooit dat dat al 125 gram is...

Noortje: hier ook een die al uit zichzelf omhoog aan het komen is tot zit, maar dan als hij BV krijgt bij mij....ik vind dat minder want hij neemt graag mijn tepel mee als hij gaat zitten..... Dus ook nog niet vanuit ruglig, maar een klein beetje smokkelen. Hier vandaag overigens wel de eerste optrekpogingen gesignaleerd aan de spijlen van de box. Doodeng vind ik het...

Lola mooie manier om het nog even voor je uit te schuiven....sterkte met de beslissingen. Het blijft raar na zo lange tijd weer over anticonceptie na te moeten denken...

Noura Saf heeft het eten dus ontdekt. Enne late voeding eraf: wie weet wordt die slaapkop van je wel eens eerder wakker dan....

Lianne fijn dat dimphie geen buikpijn heeft van wortels. Hier vandaag ook wortel gegeten....
    Ik merk wel dat Nick vooral speelt met zijn eten, terwijl -heel gek- zijn rijstwafeltje wel direct de mond in gaat....Zou dat nu echt zoveel lekkerder zijn dan een wortel? of zou het met het tijdstip van aanbieden te maken hebben....Ik vind het allemaal nog wel zoeken hoor.

janette spannend hoor! weet je wel wanneer hij wel antwoord zal geven?

pff ik vond Nick vandaag zeer vermoeiend en kon eigenlijk niks van hem hebben. Het begon vanmorgen al toen hij rond 9.00/9.30 bij ons op bed lag en ineens zich vastklonk aan mijn borst. Nu doet hij dat wel vaker in het weekend als wij nog op bed liggen en ik geen shirt aan heb (heb ik dus nooit aan) maar vanochtend kon ik er niet tegen. Toch maar aan toe gegeven want anders bleef hij krijsen. Vanmiddag was hij op zich wel lief aan het spelen, maar zodra ik ook maar uit het zicht was, was het huilen en hij bleef maar doorgaan. Slapen was vandaag ook pet, hij bleef jengelen in bed en lag binnen no time op zijn buik en ging echt over in brullen. Uiteindelijk heeft hij denk ik een half uur geslapen en laat in de middag ging het weer zo...ik snap er niets van want na de laatste voeding laat hij zich zo in bed leggen. Daarnet gign hij bedje in, grote gaap en hoor of zie hem niet meer.....Maar ik ben dus nog steeds moe, ondanks vroeg bedje in gisteren. Dat gaan we dadelijk dus maar weer doen, want morgen moet ik weer werken.

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    nee ik weet niet waneer het antwoord komt
    maar dat zzou denk ik niet lang duren...hoop ik

weltrusten allemaal

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lianne, gefeliciteerd met jullie trouwdag! En wat een leuke foto weer van Dimphy.

Noralien, leuk zeg dat de vakantie zo goed bevallen is. Ik heb het waarschijnlijk gemist (post hier natuurlijk ook nog niet zolang :oops: ) maar waar zijn jullie naartoe geweest met de auto? Wij 2 weken terug naar Frankrijk en ook dat ging buitengewoon goed met Lynn. Enne, bedankt voor je felicitatie :)

Lynn zit nu op 3 flessen van 210 cc en een groente-en fruithapje. Alleen moeten we haar voor de laatste fles nog steeds wakker maken. Ze slaapt nl. 's middags vaak zolang dat we haar groentenhapje vaak pas rond 18.00 uur kunnen geven. Dan gaat ze rond 19.00 uur weer naar bed toe. Ik vind het dan te vroeg om haar al de laatste fles te geven, aangezien ze een uur ervoor haar hap op heeft. Vandaar dat we haar rond 22.00/23.00 wakker maken voor de laatste fles.
    Dit is ongeveer haar schema:
    1e fles 7.30/8.30
    fruithapje 11.00/12.00
    2e fles 13.00/14.00
    groentehap 17.00/18.00
    3e fles 22.00/23.00

Janette, spannend hoor. Hoe voel je je eronder? Kan me wel voorstellen dat je toch teleurgesteld was op dat moment, of had je het toch verwacht?

Wow Karin, Nick gaat als een speer...nu al proberen zich op te trekken aan de box. Kan me voorstellen dat je dat eng vindt. Dat wordt binnenkort de bodem laten zakken (of is 'ie al gezakt).

Vanavond lekker uiteten geweest met mijn ouders en mijn oma. Mijn schoonouders hebben opgepast. Die zijn ook zo gek met Lynn. Vooral mijn schoonmoeder. Gelukkig is mijn schoonmoeder (in tegenstelling tot de meeste schoonmoeders) een hartstikke lief mens. Ze bemoeit zich nooit ergens mee, geeft wel advies, maar dan alleen als je er zelf om vraagt. Ze zijn net weg en wij gaan ook zo slapen. Michel moet morgen weer werken helaas. Ik ben woensdag weer aan de beurt :(

15. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Even kort vanaf mijn werk:

Janette: Jammer dat hij niet meteen ja zegt. Afwachten dus! Blijft spannend of heb je al een vermoeden?

Verder even ons nieuwtje van dit weekend:
    Mika heeft gisteren voor het eerst PAPA gezegd. Het zat er aan te komen want hij zei al pap gisterochtend. Ook mama zak niet lang meer duren, hij zei al mum....

Later reageer ik verder!

Werkse!

16. Niet meer actief

@bianca lekker dat je zo goed kan met je schoonmoeder... Je hoort inderdaad weinig dat het goed gaat. Kan er helaas zelf niet over mee praten want mijn schoonmoeder was al overleden voor ik bij mijn vriend kwam.. En blij dat je er van hebt genoten met uit eten gaan....

@janette hoop voor je dat ie gauw antwoord geeft... hoe ben je er nu zelf onder? had je dit verwacht of juist niet?

@karin nick gaat inderdaad errug lekker.... word een vlotte geloof ik... lol.... en ja eng is het ook wel had ik ook bij jordy. Maar het is wel zo dat ze met vallen en opstaan groot worden. en ik m ook echt wel heb getroost als het niet helemaal goed ging.... hier trekt ruth zich omhoog aan d'r knuffels die aan de box hangen. en soms aan de spijlen..

@lola succes met beslissingen nemen... en idd ik wist niks van die situatie af... sorry daarvoor.....

@lianne blij dat ze geen buikpijn heeft, hopelijk gaat het ook goed met de andere groente....

@duikster ik denk dat het inderdaad ook met het moment van aanbieden heeft te maken.... En je blijft zoeken totdat ze met de pot mee eten... ook dan kan smaak heel erg veranderen maar toch.....

@noura blij dat saf het eten heeft ontdekt... heerlijk.....

@debbie toch vaker langskomen :) ;) kun je het bijhouden....

hier eerste voeding wisselt heel erg. ene keer om half 5 andere keer om 9 uur. is het om half 5 dan drinkt ruth d'r fles leeg of maar een paar slokjes en slaapt dan door tot uur of 8. Drinkt ze haar fles niet leeg, dan krijg ze de rest van d'r fles als ze wakker is. om 9 uur drinkt ze m wel leeg. over het algemeen is dit beetje haar shema:
    8 uur fles 150 cc, komt kwart tot helft eruit.
    13.00 uur fles 160, maar komt kwart van uit
    18.00 uur fles 160, komt kwart tot helft eruit
    22.00 uur fles 160, komt mondje van terug.

hier nog niet echt met potjes bezig. ik doe t altijd wel tussen twee voedingen in...
    Wat betreft slapen. ze slaapt 's ochtends half uur tot drie kwartier, 'smiddags slaapt ze 1,5 tot 2 uur en dan rond uur of 6 nog half uurtje en is dan wakker tot wij ook naar bed toe gaan..
    Ik maak haar niet wakker voor voedingen. Ze meld d'r eigen vanzelf. Zo gebeurt het af en toe ook dat ik maar 3 voedingen op een dag heb.

Ruth zit helemaal onder de muggenbulten dus ik ga ff kijken voor een klamboe voor boven d'r bed. of zou dat niet handig zijn? hoe denken jullie erover?

17. Niet meer actief

jordy zei voor het eerst mama toen hij een 10,5 mnd was. En is pas sinds een half jaar echt gaan praten. en hij word over 3 weken 3.... Bij ruth weet ik het niet. die verdenk ik af en toe wel van woorden, maar vraag me af of ze t al zo duidelijk kunnen zeggen op deze leeftijd.....

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ff vlug vanaf me werk

JA ik had het wel verwacht dta hij niet gelijk antwoord zou geven
    en dat hij er daarna verder over vroeg waarom ik wel wilde trouwen vond ik positief en ik weet dat de hersens in zijn bovenkamer nu werken.......

vandaag kunnen we elkaar 3 jaar, wie weet wat er bij het eten gebeurd...hihi ik reken op niets.....maar hij begon wel om zondag de hele familie weer eens aan tafel te hebben voor dat de vakanties gaan beginnen........en meestal hebben wij wel wat te melden als we dat doen..... :rolleyes:

met praten hier nog niet hoor....wel in zijn zelf met zijn eigen taal maar nog niets van papa of mama er wel iets wat lijkt op aai...dat zeggen we als hij de poes aait......

nou ga weer ff verder

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou janette, je zit dus nog in spanning. ik hoop dat je vandaag meer gaat weten!

lianne, wat een leuke foto, haha ze kijkt er alleen niet echt bij of het een feestmaal is. :)

wat hoor ik nu? baby`s die al gaan praten? jeetje wat een verschillen zitten er toch tussen. hier gaat het volgens mij allemaal nog wel even duren hoor.

gnessy wat vervelend al die muggenbulten. een klamboe kan uitkomst bieden maar als ze eraan gaat trekken word het wel eng. ik geloof wel dat prenatal speciale heeft voor de ledikantjes. ik zou daar even kijken, zodat je wel een veilige hebt.

ik werk in een videotheek, gameshop, plus nog allerlei bijzaken die we verkopen. we hebben hier 2 winkels, waarvan 1 grote, en 1kleinere die meer op een dorpwinkel lijkt. daar sta ik vaak, en heb daar de winkel dan lekker voor mezelf alleen. erg leuk werk omdat je veel met mensen te maken hebt, alleen zijn we wel het gehele jaar door open, dus ook feestdagen. wel is het fijn dat ik het zo combineren kan dat wanneer ik werk mijn man thuis is.

safouane heeft vannacht in zijn grote bed geslapen, het ledikant. de wieg heb ik met tranen in de ogen afgehaald.
    hij heeft er wel heerlijk in geslapen, en werd helemaal vrolijk van het bed. de mobiel kan er ook boven, wat die erg leuk vond.
    en ondanks dat die nu zo rond 8 uur naar bed gaat, slaapt die nog net zo lang.

20. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Zo hee, wat heeft Safouane lang in de wieg gelegen zeg! Rick was er na twee maanden al uit omdat hij aan de hemel en zijkanten begon te trekken... Ik vond het ook zo jammer maar nu hij lekker in zijn ledikantje ligt vind ik het toch wel heerlijk voor hem en hij komt ook nog niet aan de hemel...

Meiden vanmorgen heb ik een bloedtest laten doen en nu weten we donderdag of ik wel of niet zwanger ben... Ik vind het ongelovelijk spannend en kan het gewoon niet geloven dus laat de uitslag maar komen...

Ik gaat weer ff verder met werken...

Irma.

Deel Deze Pagina