hoi hoi, lisette; ja de skoda is vrij groot hoor maar de focus is net ietsjes groter qua achterbak. bij de skoda kan het onderstel en de hond achterin maar dan moet het onderstel plat en heeft de hond een klein stukje over om te zitten. bij de focus kan het onderstel verticaal en dan laten we een tussenschot erin zetten zodat het onderstel niet tegen onze hond kan vallen. dit kan niet bij de skoda want dan kan de achterklep niet meer dicht. wij hebben wel een vrij groot onderstijl van de kinderwagen hoor (quinnyfreestyle onderstel). daarbij komt dat de we de skoda wegdoen omdat we een leaseauto van mijn man's werk moeten aanschaffen en dan vinden we de skoda overbodig. we hebben nml ook nog een oldtimer (ford mustang ) en een lesauto voor de deur. zou een beetje teveel zijn van het goede hè . mmm over het huilen ik heb er eerlijk gezegd niet veel van gemerkt mbt minder huilen, orlando huilt wel af en toe maar vind niet heel veel, maar zeker ook niet minder na de 6e week. hopelijk voor jullie word het minder. debbie;wat een schattige foto's, ik heb alleen thijmen's mondje nog niet gezien, ik heb nog geen foto's gezien zonder speentje 8) . over de combi bv en fv. ik hoop dat het zo goed blijft gaan wat nml wel zo kan zijn is dat je bv terug gaat lopen omdat er zoveel tijd tussen gaat zitten en je nog binnen de 3 mnd zit (dan bouw je de basis op voor de aanmaak van de produktie van je bv, weet ff niet zo goed hoe ik het anders moet formuleren hihi). qua onregelatigheid van thijmen en snel weer na de voeding komen had ook te maken kunnen hebben met een regeldagje. daarbij is fv altijd hetzelfde qua substantie en bv is altijd verschillend, en mss omdat jij zoveel melk produceert pakt hij mss wel heel veel voormelk en maar een beetje achtermelk, (achtermelk komt na de voormelk of tijdens een tsr). ik geef hier een aantal dingen aan van wat ik ervan weet, mss dat je hier ook weer wat aanhebt, mss wil je er niks mee , maakt niet uit maar ik deel het graag . oh ja, wat vonden jullie van het babyzwemmen? gr saskia
Moniekje welkom Lianne herkenbaar hoor, Nick heeft dat van het weekend gehad.... Otje vervelend dat Koen zo wakker en huilerig is geweest.... Saskia en Eve jullie kids zijn flink gegroeid zeg.. Noura hoe is het fles geven gegaan? leuk trouwens je eigen ledikantje.... Suusje wat heerlijk babymassage.... debbie mooie knul heb je. VErvelend van de spruw.... ook wij hebben al een tijdje een andere auto... een peugeot 307 SW.. lekker de ruimte en als het goed is kunnen daar straks de duikspullen en de kinderwagen in.... Vandaag met Nick naar het CB geweest. Ik werd er best chagrijnig van.... Ze liepen wel ruim drie kwartier uit. Zit je daar met je kleintje op schoot in een omslagdoek..... Daar kan ik dus niet zo goed tegen..... Hij was wel weer goed gegroeid 2 ons in een week. Hij is nu 53 centimeter en 4290 gram. Hij doet het dus goed op de borstvoeding.... Ze vroegen ook naar voorkeurshouding van het hoofdje. Nick heeft dat inderdaad naar rechts. Wel proberen anders te leggen maar verder geen probleem. Ook moet hij gaan oefenen met optillen van het hoofdje als hij op de buik ligt.... Nou dat doet hij thuis wel, maar daar dus niet. Maar wat wil je als hij al drie kwartier heeft moeten wachten. Hij was gewoon moe.... En nieuwe afspraak. moest in onze vakantie... Dat gaat dus niet. Een week later dan... gaat ook niet, i.v.m. meeting. Dan maar dag eerder... liever niet.... dag later... ja kan, maar dan is er een andere verpleegkundige, dat is niet leuk voor de vaste Verpleegkundige.... ja jammer dan.... Ik was het heel erg beu.. Karin
@Otje: klaag maar lekker hoor! Ik herken echt heel veel in jouw verhalen dus ik snap je helemaal. @Noura: Fynn heeft ook alleen aan het eind vd dag last van krampjes. Raar is dat eigenlijk. En ook lastig want dan wil ik net eten gaan maken Maar...ook de krampjes gaan een keer over. De vraag is alleen wanneer Wat betreft het cb: vind dat ze wel een beetje moeilijk doen over de voorkeurshouding. Is zo'n beetje het eerste waar ze over beginnen. Fynn lag met z'n hoofd naar de arts toe en die zegt meteen: Dat is zeker z'n voorkeurshouding. Tja, dacht ik, volgens mij kijkt ie gewoon naar iets nieuws (was nogal een vreemde arts). Hoor van meer mensen om me heen dat ze daar moeilijk over doen en dat je je dan zorgen gaat maken en dat het uiteindelijk wel mee valt. Fynn begint altijd te slapen met z'n hoofd naar links maar draait gedurende z'n slaap ook naar rechts of het midden. Kan em moeilijk dwingen op rechts te beginnen, toch?
Ik ben vanochtend met Koen naar het bureau geweest... eerst wegen en meten... Hij is weer aangekomen. Hij is nu 4550 gram (150 gram aangekomen) en 55.5 cm (1.5 cm gegroeid). Toen bij de arts van het CB. Er was een arts-assistente en ze legde uit dat die assistente hem zou nakijken en dat zij er bij zou zitten om advies te geven e.d. Nou... die assistente vond ik dus helemaal niets. Ze zei bijna niets en als ik dingen vroeg of zei reageerde ze amper. Ze heeft Koen nagekeken maar gaf verder nergens een opmerking over of het goed of fout was. Ik ga er dan maar van uit dat het goed is. Nou, echt gezellig was het dus niet. Koen vond het eigenlijk allemaal wel prima. Vanmiddag reageer ik wel weer... Koen huilt... tijd voor de fles... Gr Otje
Hoi meiden, Wij gaan ook babymassage doen. Wij laten het thuis doen, met nog 2 andere stellen met baby. Dat is 3 keer in februari, heb er ook al zin in, volgens mij vindt Dain het ook heerlijk. Setje, jij vroeg volgens mij waar de babymassage voor is; volgens mij voornamelijk om de baby te laten relaxen. Verder weinig nieuws, Dain ligt heerlijk te slapen en heeft vannacht gelukkig ook weer lekker geslapen (23.00 - 03.00 - 07.00) De doorslaapnachten waren denk ik een eenmalige luxe..
balen he vaqn die cb bezoeken, je kan er zo heerlijk onzeker vanworden zeg maar. kailynn is stil geweest in het ziekenhuis heeft ze heerlijk geslapen. nu zag ik in de agenda dat ik 5 maart terug moet naar het zkh voor controle voor mijn spiraal en 6 maart terug moet met kailynn voor de controle voor haar heupjes ivm met stuit, wat een nieuwe auto's zeg iij mij past kailynn, kinderwagen met bak en oma in mijn........suzuki alto (zo'n koekentrommeltje) en mijn man heeft een nisan primastar (bestalauto) daar kan de wagen zo in staan. moniek welkom bij de club. vanmiddag op kraamvisite en vanavond krijg ik kraamvisite.
Hallo allemaal, Gisteren is mijn baas met zijn vrouw op kraamvisite geweest,was echt heel erg gezellig. Ik heb 2 speeltjes voor Wessel gehad en 100 euro aan prenatalbonnen was echt in shock toen ik het bedrag zag Ik heb daar gisteren een babygym van gekocht en handschoentjes en een speenkoordje en nog een melkpoederding,nu heb ik nog 65 euro over en dat kan ik opmaken tot 2009 dus dat komt mooi uit. @Slingding dus het spiraaltje zetten viel wel mee,gelukkig maar. Alleen een beetje jammer van het lange wachten. @Otje af en toe moet je gewoon even klagen en hier kan het dus lekker doen @Debbie leuke foto's. @Karin lekker irritant dat ze zo erg uitliepen Ik moet nu gaan want Wessel huilt,ik denk dat hij aandacht wil want hij heeft net lekker gegeten en een schone luier gehad
wat veel bijgeschreven zeg! otje klaag hier maar lekker, is helemaal niet erg, en denk dat hier iedereen heel goed begrijpt wat je bedoeld. ik hoop dat koen vandaag wat meer slaapt. ik denk dat safouane savonds dus krampjes heeft, en als die te veel indrukken krijgt en ik hem beneden hou word die overgeprikkeld. gister heb ik hem eerder weer in bed gedaan, en hij werd wel wakker, maar toen ik de speen aanbood was die ineens vertrokken. en werd niet meer wakker die avond. snachts was die na de voeding wakker, en help de hik (gaat die ook vaak van huilen) maar heb hem in bed gelegd en hij ging zelf slapen. hopen dat dit doorzet. goed dat alle kindjes zo gegroeid zijn. en duikster, ik vind het cb ook niet een van de gezelligste plekken hoor. ligt er ook aan welke moeders er zijn. de fles geven gaat trouwens goed duikster. gelukkig wel, hij drinkt er zonder morren uit, en het maakt niet uit wie de fles geeft. eve, het is normaal eind van de dag krampjes. ik kan me bij bv voorstellen dat ze dan last krijgen van wat je zelf dehele dag gegeten hebt. maar bij fles gaat dat natuurlijk niet op. met 3 maand moet het ongeveer over zijn. debbie wat een leuk ventje is thijmen, kijkt al lekker rond. de kinderwagen gaat ook wel de auto in bij ons. maar er moeten soms ook nog 3 kids mee. mijn man wil een vw touareg. maar weet niet of die wel zoveel ruimte heeft. ik denk dat wil de wagen er echt goed in dan komen we al gauw bij een station uit. en hoe lang gebruiken we de bak?
Hallo Allemaal, Babyzwemmen heb ik niet meer gedaan, mag pas vanaf 8weken tot 10weken hier in Amsterdam. Verder excuses dat ik nog geen foto heb geplaatst zonder speen haha, ik zal meteen even eentje plaatsen. Me borstvoeding loopt trouwens niet terug hoor, ik kolf namelijk wel nog steeds af om het uur ongeveer. En een regeldagje, ik denk het niet hoor. Hij heeft het namelijk al een aantal dagen gehad, het was dus niet 1 dagje snap je. Je zou trouwens inderdaad verwachten dat je beter uit het ziekenhuis komt, en niet dat je snot verkouden word haha. Hier nog een foto van thijmen: Dit x zonder speen haha
Fijn dat je hier soms even kan spuien, lucht soms zo op... Gisteren op internet gedoken om info over inbakeren te zoeken. Kwam ik een site tegen waar ze bakerzakken verkopen, hier ligt de baby in met zijn armpjes, maar heeft wel de ruimte om in de zak te bewegen, er was erg positief op gereageerd, dus heb ik er ook een besteld. Ik heb nogal moeite met dat strakke inbakeren, je belemmerd je kindje zo.'Het zal voor een hoop kindjes wel goed zijn hoor, maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit, Gister avond een oude slaapzak de armsgaten dicht gestikt,en.... Meisje sliep binnen 1 minuut? Heeft 7 uur aan een stuk geslapen. Vandaag gelukkig weer iets minder huilerig, ze was w.s gewoon oververmoeid geraakt. schattig mannetje hoor debby. Eve, ik moet wel aan jou denken hoor, ik vind het al zwaar met z'n tweeen. Petje af voor jou.
debbie; haha kijk zo zien we je mooie mannetje helemaal. echt een schatje hoor en wat een lief pakje (met die oortjes). over het babyzwemmen, ik bedoel hoe jullie erover denken qua bronchitis, astma etc ivm chloorwater. mbt regeldag kan een aantal dgn aanhouden hoor maar als jij weet dat dit niet het geval is dan zal het ook zo zijn. en als je naast de fv kolft loopt het idd niet terug, maar dat wist ik niet . over het ziekenhuis, ik zeg altijd het is net een virotheek net als een kinderdagverblijf. je komt er als het goed is beter uit maar hebt zeker meer kans op weer een andere bacterie dan bv thuis. noura; zoiets had ik idd ook begrepen dat de darrmkrampje na ong 3mnd over zijn. ik hoop het echt, vind het zo zielig als orlando hier last van heeft het is wel een stuk minder geworden maar toch. nog 2 wkn ong voor mij dan hè . vales; zo hé jij bent verwend door je baas!lekker hoor gr saskia
ja ongeveer 3 maanden, zeggen ze.... maar kijk maar eens naar de meeste babys van die leeftijd of ouder, die hebben toch meer een ritme, kunnen zichzelf wat meer vermaken enzo. ik heb trouwens op het consultatiebureau wel joekels van babys gezien, die waren 3 a 4 maanden. kan me niet voorstellen dat safouane over korte tijd al zo groot zal zijn. ja in het ziekenhuis heb je veel meer kans om wat op te lopen. en debbie, wat een knapperd, en wat een leuk pakje heeft die aan. goh lianne wat goed dat dat inbakeren zo helpt. hopen dat dat zo doorzet nou hier heeft meneer de voeding gehad endie slaapt al weer. echt een slaapkop hoor. (sinds gisteravond dus weer )
@Setje: babymassage is gewoon voor de leuk. Ik heb lol en Mika vindt het heerlijk en wordt er heerlijk rozig van. Hij slaapt er goed op en is lekker relaxed. Het is vooral ook een gezellig weerzien van de meiden van mijn yoga. Die zitten allemaal in de groep babymassage. Mika huilt sinds vorige week een stuk minder. Hij huilde overdag als hij zijn bedje in moest. Op advies van het cb een Rust en Regelmaat programme gestart en dat begint nu zijn vruchten af te werpen. Met name in de middag nog eventjes huilen, maar dan valt hij zo in slaap. Vanavond kraamvisite, morgen weer naar babymassage en vrijdagochtend weer kraamvisite. En zaterdag ga ik er eens lekker tussenuit. Mijn man past op Mika (hij gaat gewoon afgekolfde melk geven) en ik ga heerlijk shoppen met een vriendin. Nieuwe kleren kopen, want ik ben mijn positiekleding beu en pas niet meer in mijn oude broeken. Ik weeg inmiddels 70 kilo, nog 2,5 kilo boven mijn oorspronkelijke gewicht. Groetjes Suusje
suusje76; ook echt een ventje hè, hoe plaatsen jullie zo'n foto in een bericht? en kan dit ook met een filmpje? gr saskia
Lianne: Wat een geweldige tip! Ik had hier ook nog een slaapzak liggen en heb net met veiligheidsspelden de armsgaten dicht gemaakt (even een snelle oplossing) en Koen slaapt nu heerlijk vast! Vandaag was het weer net zo erg als gisteren. Steeds hazeslaapjes. Ben benieuwd hoe lang ie het nu vol houdt! Eve: Van mij ook petje af voor jou zeg! Ik zit nu al zo van: Over 1 uur is mijn man thuis... kan hij het even overnemen. Dat kan jij nooit... Ik vind het knap hoor. Gr Otje
Ik ben ook benieuwd hoe jullie de foto direct in het bericht plakken!? Suusje en Debbie: Knappe mannetjes hoor!
Jaaaa tis gelukt! Foto van Koen in t vorige berichtje. Wat moet je doen? Je klikt hierboven op Img. Dan plaats je de hyperlink van de site waar de foto staat. En dan nog een keer op Img (staat dan een * bij) en dan op OK en dan staat ie er.