December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ff snel reageren.

lianne wat moeilijk die beslissing, begrijp hoe jeje voelt. maar zoals je zelf zegt, wees trots hoe lang het gelukt is.

saar wat een prachtkamer voor liene. die slaapt nu vast als een roos

molly, als je er van af wil zien van de koop is ook goed hoor. moet je maar laten weten dan, want hij is nog niet verstuurd.

2. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hahaha Saar,!
    vishesh en Liene hebben ongeveer dezelfde kamer... Grappig joh..
    Ik heb alleen niet de rode Vis genomen.. Omdat Vishesh kamer Blauw met groen is..
    Ze hebben trouwens bij het Kruitvat nieuwe dierenfiguren en er zit ook een Vis bij. Ik heb daarvan een schilderij gekocht voor zijn kamer.

@Noura, ik zal het wel even nakijken, Volgens mij moest je zowieso voldoende bedjes ed hebben per kind.

3. Niet meer actief

wat een sotere kamer heeft liene zeg.....

hier liggen ze helaas met zijn 2-en op 1 kamer. als die twee van eg er ook zijn.... We willen straks wel als jordy en ruth beiden groot genoeg zijn een jongens en meidenkamer maken. dus zodra jordy zindelijk is.... en voor ruth zou t al wel kunnen, die kan voorlopig toch ni haar ledikantje uit klimmen...

Maar goed.... dat is iets voor over een tijdje.....

ik ga wakker worden.... het is bagger weer met veel wind........ brrrrrrrrrrrrr.............

4. :(: Zal wel aan mij liggen hoor, maar wat is 'sotere'? :oops:

Vandaag moest ik dus gaan werken... haal ik net Liene uit bed, kan ze haar ogen niet opendoen, helemaal dik en ontstoken.

Ik was ze uit met water en wil haar verluieren, laat ze een poertje... allemaal diarree.

Ik heb naar de dokter gebeld en die zei dat het een virus is en dat het besmettelijk is.

Ik naar de crèche gebeld... waren er nog kindjes ziek en nu waren er maar 14 daar. En per 7 moet je 1 kinderverzorgster hebben, en ze waren dus met zijn 2. En nu ben ik dus thuis...

Ik ga vandaag poetsen dan... En Liene kan heerlijk uitslapen.

Saartje

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    balen saar dat liene het zo te pakken heeft..hoop voor je dat het snel over is en pas op met uitdroging.

ik denk dat er stoere word bedoelt....schrijffoutje....

hier hebben we een neutrale kamer met winny de pooh...en een groene muur
    1 wand is allemaal raam 1 groen en 1 met winnie en dan aan 1 kant staat een groot wastafel meubel....deze stond eral toen wij het huis kochten dus lekker laten sstaan..veel bergruimte en water op de kinderkamer..is ook wel eens makkelijk.....ik zou proberen een paar fotos te plaatsen...wel eluk om zo te zien hoe ierdereen slaapt...tenminste de baby's dan :D

en ik denk dat Chyntia een week op vak is want ik heb er de hele week nog niet gezien.....maar als er in de omgeving ook leuke dingen te doen zijn is het geen probleem, we denken erover om het eertse weekend dan de opa's en oma's en oom mee tevragen en de rest lekker met zijn 3en...in een super groot huis dan... :)

nou huis is al aan kant gedweilt is er ook..dus was goed bezig vanmorgen teun slaapt nog en ik ga aan de thee
    tot later

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo

achter de commode sie je net een stukje behang

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    hihi Saar, ik denk dat het een typfoutje is en stoere moet zijn.
    Maar het is idd wel een erg leuke kamer geworden!

Wat Zielig, dat Liene niet in orde is. Heeft ze er veel last van denk je?

Jikke is gisteren naar het CB geweest.
    Ze weegt nu 7360 gr en is 68 cm. Met haar gewicht zit ze nét nog onder het gemiddelde en met haar lengte erboven. Maar de arts vond haar netjes zo.

De arts die er nu was had ik vorige keer ook en vind ik niet zo prettig. Ik vroeg haar naar de voeding..."ja hoor je mag best uitbreiden". Verder niets. Toen vroeg ik of ze liga of zo mocht hebben. "nee geen liga, dat is te zoet". Je moet het echt uit haar trekken.
    Ook nog over haar hoofdje gehad omdat ik daar over begon. Moest er zelf echt op aansturen of er iets mee gedaan moet worden. Toen ik vroeg of er na 9 mnd meestal niets meer aan gedaan kon worden zei ze dat dat wel klopt, maar ondernam nog geen actie. Uiteindelijk een telnr van de kinderfysiotherapeute gekregen...met haar maar eens overleggen.

Verder heeft ze naar haar oogjes gekeken. Ik heb zelf een oogafwijking die mijn vader ook had. Ik ben daar, net als mijn vader, 2 keer aan geopereerd. Tot nu toe is daar bij Jikke niets van te zien, dus dat is een goed teken.

Ik ga straks ff wat foto's bij elkaar zoeken voor onze vrienden.
    Ik ga een albumpje maken met allemaal foto's van hoe het leven met een kind is. Hele leuke foto's, maar ook hele erge. Ik wil beginnen met een positieve zwangerschapstest, gefeliciteerd met je zwangerschap. Dan allemaal leuke foto's van echo's, lieve en schattige baby's (Jikke). Maar daarna de tekst "maar dit hoort er ook bij" met hele erge foto's. We hebben op vakantie allemaal foto's genomen van poepluiers, spuug over onze schouder, heel veel was, huilende Jikke enz.
    Kostte nog heel wat moeite :D Jikke heeft in de vakantie bijna niet gehuild en de foto van een wakkere nacht hebben we moeten simuleren ;) .
    Kunnen ze wel waarderen, zoiets.
    Daarbij hebben we een heel lief knuffeltje gekocht en een slabbertje waar in het italiaans "papa's en mama's trots" op staat.

Ik ga wat doen. Moet ook nog opruimen en poetsen :(
    Tot later.

8. ben benieuwd naar jouw foto's Janette.

Ja, in Mol kan je heel mooi wandelen, ik weet niet of je daar van houdt? Er wordt namelijk aan zandwinning gedaan om glas van te maken. En daardoor zijn er vele meren in de buurt.

Er is een hele leuke speeltuin in de buurt met een grote zwemvijver, het zilvermeer: http://www.provant.be/vrije_tijd/domein ... ermeer.be/

Ook is er een dierentuin op zo'n 10km. De Olmense zoo: http://www.olmensezoo.be/

Er is ook een abdij in de buurt (op 5km) waar ze kaas en bier maken, de abdij van Postel: http://erfgoed.gemeentemol.be/product/1 ... _N&id=2409

Op zondagmorgen is er een dierenmarkt op de markt van Mol, ongeveer een 5km verder. De dierenmarkt

Wat? De dierenmarkt – ‘konijnenmarkt’ in de volksmond – bestaat al meer dan honderd jaar. Zowel professionele handelaars als gelegenheidsverkopers bieden er elke zondag pluimvee, konijnen, vissen, knaagdieren, vogels,… te koop aan. Elke week trekt deze traditierijke markt honderden bezoekers uit binnen- en buitenland aan.

Waar? Op het Rondplein en in de Corbiestraat

Wanneer? Elke zondag van 8 tot 12 uur, behalve bij Pinksteren en Pasen, dan verhuist de markt naar de maandag.

Wil je nog meer weten? Stuur maar een pb, want ik dnek niet dat de rest zo geinteresseerd is in info over Mol en omstreken... :)

Groetjes,
    Saartje

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo

en zijn bed met op de achtergrond de groene muur en links van het bed het raam.....kan hij uren naar buiten kijken hoe de wind waait door de bomen......

10. Oeps, :oops: stoere dus... Ik dacht, sotere is vast en zeker een Hollands woord :).

Ik denk niet dat Liene er veel last van heeft, want ze lachte deze morgend, maar ik denk wel dat het beangstigend is dat ze haar oogjes niet open krijgt.

En dat net de eerste nacht in haar kamertje.

Ik zie al leuke foto's Janette.

En Noralien, wat ene leuk idee van dat fotoboekje. Veel plezier met het maken!

Ik ga nu echt verder poetsen, want ik zit hier weer te lummelen :).

Saartje

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    bedankt saar
    heb het f fgekopieerd en in een word document geplakt want tegen die tijd weet ik niet meer waar het staat
    maar we houden wel van wandelen en ook van gebouwen bezoeken dus we komen wel aan ons trekken en dan nog zwemmen en uit rusten...dan is de week al weer voorbij

ga vanmiddag denk met Teun ff naar zijn papa's werk in de nieuwe autostoel..is 20 min rijden dus nog niet te lang maar hij groeit uit de mutsy travler...dsu we moeten wat gelukkig kan de stoel in standen dus het meest onderuit dan maar

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey Meiden,

Jeetje wat een leuke foto's weer zeg, echt heel erg leuk om die foto's te zien van die kamertjes. Echt heel schatiig, Janette hier hebben wij ook het winnie the pooh thema haha. Zal eerdaags eens nieuwe foto's maken van Thijmen ze kamertje, het moet namelijk eerst beetje opgeruimd worden :oops: :oops:

Irma wel jammer zeg dat je niet zwanger bent, je zal toch best wel balen denk?

Saar jeetje ook niet leuk dat je meissie het zo te pakken heeft, hopelijk is ze snel beter

Batchie leuk ook weer eens iets te horen van je :d, nog gefeliciteerd met je huwlijk.

Meiden ik heb ook nog een vraagje, hebben jullie ook wel eens het idee dat de kleine zich verveeld? Thijmen wordt natuurlijk ouder nu, net als alle andere kindjes. Maar hij gaat ook steeds meer ondernemen en wil steeds meer dingen doen, zoals in ze wipper gaat meneer nu liggen draaien en op de grond is hij zo snel als ...... dus daar is het ook niet echt veilig meer haha. Hebben jullie nog tips? Misschien iets van speelgoed wat je kan kopen of andere ideeën? Kan hem toch moeilijk de hele dag bezig houden lijkt mij, want ik heb zelf ook me huishouden nog te doen en zelfs dat schiet er nu al eens bij in.

13. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik heb trouwens ook Thijmen ze nieuwe autostoel opgehaald, heb er eentje gekocht bij de Hema. Ik heb nu dezelfde autostoel als gnessy haha, gnessy en ik hebben echt bijna dezelfde smaak en hebben veel het zelfde he meis :p:p

14. @Gnessy: eeeeh, Dimphy is van Lianne... ;)

@Bathie: Welkom terug en nog gefeleciteerd met jullie huwelijk!

@Lies: Ik zou mij er niets van aantrekken of de arts me een overbezorgde moeder vindt, ten eerste hebben die vaak toch gelijk en ten tweede kun je beter een keer teveel naar de dokter dan te weinig...

@Irma: Jammer zeg, we hadden er met zijn allen wel zitten hopen, geloof ik...
    Nou, flinke kerel hoor, die Rick! Negen kilo alweer...

@Duikster: Jasmijn eet ook zo'n heel potje leeg. Ze krijgt nu nog de potjes vanaf 4 maanden (125 gr) om te wennen aan alle smaken groente, maar ik geloof dat ze een potje van 200 gr ook met gemak zou leegeten...

@Saar: Vrolijke kamer! De mand naast de kast heb ik gebruikt om een kraammand te maken voor mijn vriendin (haar zoontje is 4 weken jonger dan Jasmijn) en zo'n opbergnet heb ik ook. Er zitten knuffelbeesten in... Bij IKEA kun je echt leuk spul kopen en niet duur!

Gisteren had mijn hubbie diplomauitreiking in Eindhoven en ik wilde daar natuurlijk ook bij zijn. Dus Jasmijn naar mijn moeder en ik met de trein naar Eindhoven, waar hubbie mij oppikte (hij moest die dag werken, vandaar...) We waren wat vroeg en hadden dus wat tijd om te winkelen. Jeetje, wat voelde ik me incompleet zonder Jasmijn! Allemaal kinderwagens in de stad, behalve wij... En dan moesten we deze keer ook nog onze tassen zelf dragen (dat is ook het handige van een kinderwagen... :D ) Maar tijdens de plechtigheid zelf was ik toch wel blij dat Jasmijn er niet bij was. Het duurde nogal lang en Jasmijn hoort zichzelf nogal graag praten, dus dat had waarschijnlijk nogal wat pijnlijke momenten opgeleverd...

15. Niet meer actief

het moest idd stoere zijn...

En al die namen heir... sorry kan het niet allemaal goed onthouden.....

@debbie idd zelfde smaak.... lol.....
    bevalt de stoel al? hier wel hoor....

ik zal ook ff foto's van de kids hun kamers maken... is ook poeh thema.....

heb geen zin in me huishouden.... maar zal wel ff moeten...

vanmiddag komen esther en hendrik ook weer. dus word weer gezellig dit weekend....

wat btereft verveling van thijmen? miss speelgoed afwisselen in zijn box. en hij moet nog leren om zijn eigen te vermaken he.... dus kost tijd....

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    debbie, meer speelgoed weet ik niet of de oplossing is. wij doen het speelgoed in verschillende mandjes, en niet te veel in de box. anders word het gauw te veel en weten ze niet meer wat ze pakken moeten.
    na een tijdje wissel ik het speelgoed weer om met het andere mandje, en dan is die weer net zo blij, voor hem is dat dan weer nieuw.

saar wat zielig zeg voor liene. hoop maar dat ze er niet al te veel last van heeft.

noralien, ik zou langs je huisarts gaan. het hoeft niet, je mag altijd zelf naar fysio gaan, maar dan kan hij ook nog even kijken, en een verwijzing maken, ik weet niet of dit nodig is met verzekering?

lola, gefeliciteerd met het diploma van je man.

batchie, dat van die bedjes kan wel kloppen. ik weet niet of een campingbedje ook mag. maar stel dat je op 1 kindje past dan heb je 1 bedje nodig. ik denk als je even googled dat je dan zo wat vind.
    ik hoorde laatst een bedrag dat best leuk was, maar weet niet meer precies. maar je moet het natuurlijk wel leuk vinden.

ik ga zo boodschappen doen voor de verjaardag van mijnzoon. geloof dat het zondag mooier weer is, dan kunnen we buiten zitten.
    en morgen even taart maken.

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    heb de zelfde tip als noura debbie
    niette veel speelgoed en af en toe wisselen dan blijft het nieuw, heb teun vanmorgen weer een rammelaar gegeven die hij al een maand niet had gezien nou of het helemaal nieuw was ;)

is het bij jullie ook zo slecht weer? :(

nog ff een vraagje aan die die ook al veel bijvoeding geven
    teun krijgt nu 3 flessen de laatste met nutrix daar tussen door 2 grote potten 1 fruit met liga en 1 groenten..alles voor 6mnd. en dan nog een koekje ( liga of bambix) maar waar geef je dan evt wat diksap? :rolleyes:

nog ff een foto van Teun in zijn nieuwe autostoel...hij moets ff proef zitten maar vond het wel leuk denk... :D

18. @Janette: Ik geef nog geen diksap. Doordat ik pas met 6 maanden ben gaan bijvoeden, moet Jasmijn in rap tempo aan van alles wennen. Diksap lijkt me dan geen prioriteit hebben...
    Ja, het is hier ook slecht weer, vooral hard waaien...!

@Debbie: Let er ook op dat er niet teveel speelgoed in de box ligt. Veel kindjes worden daar onrustig van. Wat het wisselen van speelgoed betreft sluit ik me aan bij de rest...

@Gnessy: Tip voor jou, open het topic twee keer en klik in één scherm meteen op 'nieuw antwoord'. Dan kun je tegelijkertijd lezen en (meteen) reageren, hoef je niets te onthouden... ;)

19. Niet meer actief

hahah dank je wel....

nog maals sorry.......

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook nog geen sapjes of andere tussendoortjes

hoofdzaak is hier nog de borstvoeding, zeker 4x per dag. daar tussendoor krijgt die sochtends en smiddags fruit. eind v.d. middag groente, met na een beetje yoghurt. en savonds soms nog pap, en een bv voor het slapen gaan

Deel Deze Pagina