December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    doe ik ook altijd 2 schermen vooral als er veel berichten zijn...je kan niets alles onthouden....... ;)

Loa en noura wij zijn met 4 mnd gelijk begonnen...geen allergie en geen borstvoeding....laatste was met 2 mnd al op :cry: dus ja dan heeft hij een voorsprong met eten

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja dan heb je al een voorsprong, en dan zal het eten en happen nu ook al wel goed gaan.
    hier is het nog niet happen wat die doet. hij slurpt en zuigt nog meer, maar er gaat al wel veel in hoor. en als hij niet genoeg heef en het bord is leeg dan zet die een keel op.

3. @Noura: Geweldig voor jou en Saf dat de borstvoeding nog zo goed gaat.

Hier is het schema momenteel als volgt:

9.00 uur: 180 cc water + 6 schepjes opvolgmelk (gewone fles dus...)

13.00 uur: bord pap (150 cc water + 5 schepjes opvolgmelk + 5 schepjes nutrix)

17.00 uur: potje groente (125 gr) + flesje van 120 cc + 4 schepjes opvolgmelk

21.00 uur: fles pap (180 cc water + 6 schepjes opvolgmelk + 3 schepjes nutrix)

Als ik dit lees, lijkt het wat weinig in verhouding tot sommige kindjes hier, maar Jasmijn heeft er genoeg aan en groeit volgens het boekje...

Wanneer Jasmijn alle groenten heeft gehad (en alle smaken minstens 4 dagen achter elkaar - moeders reageert nogal allergisch op sommige soorten groenten en fruit en zo is het makkelijk in de gaten te houden óf en waarvoor Jasmijn allegisch zou kunnen zijn...) moet ik overschakelen op potjes voor 6 maanden en kan ik een fruithapje toevoegen. Eet ze zo'n potje leeg, dan mag het flesje van 120 cc vervallen. Ook kan ik dan de nutrix vervangen door bambix. Als ze 7 maanden is, mag Jasmijn ook een boterham...

4. Zojuist stond een bezorger aan de deur met de op marktplaats gekochte piano. Die mensen deden 'm weg, omdat ze gek werden van het kabaal... :( Ben dus benieuwd, ik hoop dat Jasmijn deze net zo leuk vindt als die van Nick!

@Janette: Tja, die zwangerschapsdementie toch... (excuus loopt wel langzaam op z'n einde, helaas... :oops: )

5. Niet meer actief

jordy had ik met 7,5 mnd met de pot mee etent en alleen als die naar bed ging fles bambix met gewone melk warm... Maar ruth heeft alleen nog maar de normale flessen...

en ze wisslet momenteel tussen de 3 en 4 flessen per dag. doe er 150 water in en 5 schepjes voeding...
    ze laat er gemiddeld zo'n 30 cc in zitten en spuugt er dus een groot gedeelte nog van uit... Dus ja wat er niet in blijft groeit ze ook niet van.....

6. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    ff spammen met Lynns' kamertje. Ze heeft een kikkerkamer.

7. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
  8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0

Lynn is hier heel geinteresseerd naar de teletubbies aan het kijken. Ze heeft sinds vandaag echt door hoe ze moet draaien en draait continu van haar rug op haar buik.Helaas is ze vergeten hoe ze terug moet draaien, dus dat is elke keer flink huilen :(

Ga nu alles klaarzetten voor Michels verjaardag en reageer morgen weer op de rest.

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Lola, Dain eet ook nog niet zoveel hoor, zelfs nog wat minder dan Jasmijn, maar hij heeft hier genoeg aan.

Noura, laat het zitje maar gewoon komen hoor, Michel wil ook nog wel een zitje, dus dat komt helemaal goed!

Zo, mijn eerste werkweek bij de nieuwe werkgever zit erop en nu heb ik lekker 3 dagen weekend en in het vervolg is dat gewoon altijd zo, wat een luxe zeg!

Een goede vriendin van mij is 15 juli uitgerekend en begint het al zat te worden al dat wachten, ben zo benieuwd! Ik heb steeds de datum 7-7-7 geroepen en dat is morgen, dus heb haar net al gemaild dat ze nog even goed moet uitrusten, want morgen is er werk aan de winkel :)

10. Niet meer actief

ik zal morgen ff foto's van de slaapkamers maken..... en dan ook ff spammen....

11. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Bianca, leuk hoor die kikker kamer.

Ik ga ook maar eens foto's van het kamertje maken.
    we hadden ook geen babykamer in de zw schap, maar nu in het nieuwe huis een schattig kamertje.
    Rose /appeltjes groen, met bloemen en eendjes.

Vanmorgen eindelijk weer wezen sporten.
    Had niet niet gesport sinds 5 mnd zwangerschap.
    Ik doe fitnish, dacht dat mijn conditie erg slecht was, maar ze deden een test en daar kwam een goed uit :(:
    Ik vond het echt weer heerlijk om te doen, ga vanaf nu proberen 2 x [er week te gaan.
    Ja want stoppen met bv.....dan komen de kilo's weer als ik niks doe.

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen,

Nou ja, goedemorgen...voor mij niet echt een goede morgen helaas....

Ik heb besloten in dit topic openlijk te praten over het zwanger worden. Ik heb niet het idee dat dit topic ook wordt gelezen door bekenden van mij. En mocht dat wel zo zijn.....so be it.

Gisteravond op de huisartsenpost gezeten.
    Ik ben inmiddels ook bijna 3 wkn overtijd. Veel zwangerschapssymptomen, maar weet ook dat dat niets hoeft te betekenen. Dacht ook dat mijn hormonen misschien behoorlijk in de war konden zijn; eerst jarenlang de pil, spiraaltje, 2 miskramen, zwangerschap, borstvoeding, spiraaltje, en spiraaltje er weer uit.
    Tja, zou het mijn lichaam dus niet echt kwalijk kunnen nemen.

Sinds een paar dgn wat steken rechts in mijn onderbuik. Maar sinds gisteravond zijn die steken ineens behoorlijk pijnlijk.
    Naar de huisartsenpost. Niets acuut, evt volgende week naar de huisarts. Bij een bbz heb je bepaalde symptomen die ik niet heb. Ik moet wel terug komen als ik koorts krijg, moeilijk naar het toillet kan of de steken "ondraaglijk" worden bij bepaalde bewegingen.

Vannacht goed geslapen. Werd wel met wat pijn wakker, maar niet erger dan gisteravond. Maar toen ik opstond werden de steken veel heftiger. Het is echt behoorlijk pijnlijk nu. Weet niet zo goed wat ik er mee moet.
    Ga mijn vrien zo maar eens wakker maken, kijken wat hij ervan vindt.
    Oh, daar komt ie al......

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    De tranen staan inmiddels in mijn ogen.
    Ik heb de huisartsenpost gebeld en kan daar zo terecht.

14. @Noralien: Gelukkig dat je daar snel terecht kunt! Ik zal je nu ook maar niet bang maken met het verhaal over mijn vriendin, maar het is wel zaak dat hier snel naar gekeken wordt!

15. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Noortje heel veel succes ik hoop dat de pijn snel minder wordt, ik had het ook maar ik ben inmiddels vreselijk ongi geworden... Ik ben er wel blij om...

Ik heb gisteren een tattoo laten zetten op mijn enkel... Gaaf geworden joh, wanneer ik met Lola gebeld heb zal ik ook proberen te spammen...

Otje en Cynthia hoe was jullie vakantie?

Otje, heb jij trouwens de regenhoes voor de Mutsywagen? Ik heb er namelijk twee...

Doegie Irma.

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nou, ik ben weer terug.
    Ze heeft inwendig onderzoek gedaan en daarmee een gynacologische oorzaak uitgesloten. De pijn zit ook iets hoger dan de eierstok/eileider. Zij denkt aan een darmkoliek. Ik heb zetpillen diclofenac gekregen en hiermee zou het over moeten gaan.
    Ze gaat ervan uit dat mijn cyclus gewoon wat van slag is en dat dit geen verband houdt met deze klachten.
    Ik had het eigenlijk wel fijn gevonden als er een echo was gemaakt of zo. Gewoon ter bevestiging dat alles in orde is. Maar ja, dat kost natuurlijk te veel geld als de klachten daar niet naar wijzen.
    Aan de ene kant vertrouw ik wel op haar oordeel, maar aan de andere kant zou een bevestiging dat alles in orde is wel fijn zijn.
    Hoop dat mijn cyclus weer snel op gang komt.

17. Niet meer actief

@nouralien.... heel veel beterschap meis... hopelijk knap je snel op.... en voel je je snel beter...

hier net ff geshopt met die meid van eg. 3 jr oud... nou ze heeft me een smaak.. jemig... zal er foto's van maken en dan spammen.... lol..... verder komt er beetje weinig uitme handen... hahahah.. maar toch zo ff wat doen... eerst ff snel bakkie drinken..

18. Niet meer actief

{eg heeft twee kids uit eerder huwelijk. een jongen hendrik en is 5 jr, en een meid esther en die is 3 jr. die is 3 mnd ouder als mijn zoon}

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Goedemiddag allemaal

Irma heb jij een originele regenhoes van mutsy? dus met de ritsen erin?
    als Otje geen interse zou hebben heb ik het wel....want ik wil hem namelijk ook hebben vraag me alleen wel af asl de wagen nog naar je toe staat of je hem dan ook kan gebruiken

Gister Safe T sleep over genomen van debbie...ja van het forum, en vanmiddag gaat Teun er voor het eerst in zou mij benieuwen...hij draait zich namelijk met slaapzak en al om..ook al zit die een stuk onder het matras...en ja dan is het brullen omdat meneer niet terug kan komen...en daar heb je dus deze dingen voor.......kijk evt op www.safetsleep.nl

hopen dat hij lekker gaat slapen en blijft slapen.... :D

Niet lekker Moralien zulke pijnen hopen dat ze het bij het juiste eind heeft..maar ik zou als het aan het eind van de middag nog niet over zijn weer bellen hoor....

voor de rest is het hier rustig...en nee ik heb nog steeds niet gehoord..... :(
    en ik ga er ook niet naar vragen maar ben wel nieuwsgierig....

meiden prettige dag

groet Janet

20. @Noralien: Gelukkig lijkt het niets ernstigs te zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je liever een echo had gehad. (Ik begrijp het eigenlijk ook niet: gedurende mijn zwangerschap hebben te pas en te onpas echo's gemaakt en nu zou het te duur zijn... :( ) Ik kan je nu dan wel vertellen dat mijn vriendin twee maal een bbz heeft gehad en beide keren hebben ze de betreffende eileider moeten verwijderen. Vandaar dat haar tweede kindje via IVF is verwekt...
    Ik wens je snel beterschap! Had je trouwens wel een test gedaan?

@Irma: Ik heb een kleine (tribal) tattoo onderaan mijn rug. Ik denk er over om deze te laten uitbreiden met een aantal jasmijnbloemetjes. Zo heb ik dan toch een tattoo met mijn dochters naam, maar dan anders...

Deel Deze Pagina