dat waren ff wat foto's..... als het morgen weer beetje redelijk weer is dan ff foto's maken in het bos... ook van me ventje.....
Hoi! wat een hoop foto's weer. Otje en Noralein: wat zien jullie vakantiefoto's er heerlijk uit! Ik moet zeggen dat ik wel behoefte heb aan een beetje zon de komende weken en als ik dan die zonnige foto's zie! Wat is Jikke fotogeniek zeg! Wat ik heel grappig vond toen wij in juni in de provence waren, dat ook Thijs echt genoot van het op vakantie zijn: de extra aandacht, de tijd die je voor elkaar hebt, maar ook de uitstapjes. Merkten jullie dat ook? Als ik de foto'szie denk ik van wel! Ik heb intussen dus ook vakantie, heerlijk. Ik ga lekker een paar weken een beetje aanrommelen en 28 juli gaan we op vakantie. Thijs gaat de komende weken wel gewoon naar het KDV, vooral ook omdat hij anders na 6 weken weer erg moet wennen. Ik vind het ook wel lekker om weer eens een beetje tijd voor mezelf te hebben, lekker een beetje shoppen, misschien met mooi weer een dagje fietsen of zo, en het huis weer eens goed schoonmaken en opruimen. Thijs is weer helemaal beter. Hij heeft geen diaree meer en al weer wel gewoon gegeten. Wij zitten hier trouwens nog wel gewoon aan 5 flessen en 2 keer een beetje eten. 200gr groenten of fruit krijgt hij nog niet voor elkaar, volgens mij... Eve: hier moest je je eerst ook altijd vrij vroeg inschrijven voor een hoop basisscholen, maar nu is er afgesproken dat iedereen als het kind 3 wordt mag inschrijven en je op de leeftijd van 3 jaar en 9 maanden hoort op welke school je heen kan. Een hoop gedoe ook dat als je een "zwart" en "wit" kind samen inschrijft op een witte school je dan voorrang krijgt. Hou me er ook nog niet echt mee bezig. Als we tegen die tijd nog hier wonen, willen we hem het liefst naar een school in de buurt doen. Dat was een redelijk zwarte school, maar een groep ouders in de buurt heeft hun kinderen tegelijk naar die school gedaan en nu wordt hij steeds witter. Ik vind dit een erg goed initiatief en wil daar wel aan mee doen (als de school me verder bevalt.) Ik heb niet zo'n zin in een witte, vaak wat elitaire school in A'dam zuid of zo... Janette: wij hebben de safety sleeper al een hele tijd. Ik ben er erg tevreden mee. Wat een hoop meiden die al weer proberen zwanger te worden trouwens... Het overvalt me een beetje... Wij zijn daar nog helemaal niet mee bezig. Maar wel succes natuurlijk, allemaal! Lies
Dank jullie wel allemaal. Ik ben nu wel een beetje van de schrik bekomen. Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat Wessel echt iets ernstigs aan zijn hart heeft hij is heel druk eet goed en is altijd vrolijk ik ga er dus maar vanuit dat het niks ergs is. Het liefst was ik idd gelijk donderdag naar het ziekenhuis gegaan maarja op zich is dit nu al snel. Ik heb vrijdag ook al de brief gekregen met wat ze gaan doen ze gaan eerst een ecg maken en dan word hij onderzocht door de arts en als die het nodig vind word er nog een echo van het hart gemaakt. @Saar wat een mooie kamer heeft Liene. @Noortje heel veel beterschap. En wat een leuke vakantiefoto's. @Noura alvast Gefeliciteerd met je zoon Morgen word het als het goed is mooi weer. @Bianca nog gefeliciteerd met je zwangerschap. @Eve Wessel zit ook gewoon nog in de maxi cossi en ik wil hem daar zo lang mogelijk in houden. En moet je echt in Den-Haag nu al inschrijven op een basisschool Ik ben daar echt nog helemaal niet mee bezig. Zou je niet al een fles eraf kunnen halen?Wessel krijgt nu wel 3 flessen en gaat prima hij heeft maar heel kort op 4 flessen gezeten. @Otje Welkom thuis en leuke vakantiefoto's En wat lijkt Koen vreselijk veel op jou en wat heeft Sara mooi haar zeg
Janette, als je wilt kan je die hoes van me overnemen hoor! Otje heeft hem al en ik heb hem inderdaad met de ritsen aan de voorkant. Ik stuur je wel ff een pb-tje... Wou wat een leuke foto`s allemaal, ik krijg er bijna spijt van dat ik niet op vakantie ga dit jaar... Maar ja een rijbewijs halen is ook wel handig een keer... Groetjes Irma.
Gnessy, leuke kids! Lies, Thijs is al een heel knaapje, zo aan de tafel Karin, het wordt vast mooi, die zolder. En wat werkt Nick mooi mee dan, 3,5 uur slapen Vales, spannend al die onderzoeken. Duim voor jullie mee dat alles goed is. In ieder geval een lekker levendig kereltje dus, Wessel. Jikke zit ook nog in de maxi-cosi hoor. We gaan wel alvast een autostoel kopen (dezelfde als jij hebt Janette ), maar willen die nog niet gebruiken. Jikke zit nog prima in de mc. Haar beentjes steken nu een beetje uit, maar het gaat nog prima. Er wordt ook dringend geadviseerd de mc zo lang mogelijk te gebruiken. In ieder geval tot het kindje goed zelfstandig kan zitten ivm de veiligheid. Ik voel me wel weer wat beter. Merk wel wanneer de zetpillen uit beginnen te werken. Ik neem er dadelijk nog één zodat ik vannacht goed doorkom. Een bijkomend voordeel...Zoals ik eerder vertelde heeft de huisarts mij voor mijn vakantie afgescheept met paracetamol terwijl ik erge rugklachten had. In de vakantie zijn die rugklachten nog erger geworden (heb daar een paar dgn 's ochtends na het opstaan bijna niet kunnen lopen). De klachten zijn op momenten heel erg en op momenten minder erg, maar steeds aanwezig. Nu heb ik dus zetpillen diclofenac gekregen voor de darmkoliek. Diclofenac heeft mij eerder bij mijn rugklachten goed geholpen, dus wie weet.... Volgende week iig naar de fysio.
Janette, je mail over de safetysleep komt hier als geroepen. Lynn heeft sinds gisteren door hoe ze moet draaien van haar rug op haar buik. Vanochtend draaide ze steeds in bed met haar slaapzak op haar buik en dat was elke keer brullen geblazen. Dus ik denk dat ik 'm volgende week ook ga halen. Scheelt een hoop heen en weer geloop en frustraties van Lynn. Otje, fijn dat de vakantie zo goed gegaan is. En wat een leuke foto's van Koen en Sara. Enne, bedankt voor het meebrengen van de zon...hopelijk voor lange duur Noralien, ben blij voor je dat de pijn wat minder is geworden. Leuke vakantiefoto's van Jikke! Ik heb ook weleens diclofenac voor mijn rugklachten gekregen. Helpen idd goed. Eve, Lynn zit ook nog gewoon in haar maxicosi. Wil haar hierin ook tot 9 maanden vervoeren. Nu is Lynn niet superlang, maar er staat niet voor niets op de autostoel: vanaf 9 maanden. Karin en Noralien, ik snap precies wat jullie bedoelen met het 'relaxt' proberen zwanger te worden. Wij hebben na Lynns' geboorte geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en hadden zoiets van: we zien wel. Bij Lynn was ik veel meer bezig met mijn eisprong en het vrijen rondom mijn eisprong. Maar nu hebben we veel relaxter geklust Vandaag is mijn mannetje jarig. Hij is 28 geworden. Gisteravond zijn verjaardag gevierd. Lynn lag eerst lekker te slapen, maar hoorde al die herrie en wilde er ook wel heeeeeel graag bij zijn. Ze is dus 2 uur lang van schoot naar schoot verhuisd en heeft tegen iedereen haar liefste glimlach laten zien. Om 22.45 uur vond ze het welletje en is ze weer gaan slapen tot 9 uur vanochtend. Ze is nu alleen snotverkouden. Haar hydrofielluier zat helemaal onder het snot en ook haar oogjes zijn waterig en ze heeft wat verhoging. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter. Karin, flink geklust vandaag. Fijn dat Nick zo lekker geslapen heeft. Had je hem oordopjes ingedaan We zijn vandaag nog bij jullie in de buurt geweest. Althans, ik zag op de bordjes Dongen staan. We zijn naar vrienden geweest in Oisterwijk. Die zijn daar op vakantie. 't Was heel gezellig. Gnessy, waarom laat je de maxicosi dan niet gewoon in de auto staan ipv 'm elke keer in en uit de auto te tillen? Ik heb ook zware rugklachten en last van mijn bekken. Ik haal de maxicosi nooit uit de auto en til Lynn er gewoon in en uit. Het kan wel makkelijker zijn, maar ik denk dat het mss beter voor Ruth is om nog ff in de maxicosi te blijven.
@Otje: Jasmijn moest wel even wennen aan het koude water. Bij babyzwemmen is het water 35 graden... We lieten haar heel langzaam in het water zakken en de eerste dagen huilde ze dan inderdaad even. Maar dat was echt maar een paar tellen en na een paar dagen huilde ze helemaal niet meer. Nu had ik wel sterk het gevoel dat het water van het zwembad door de hitte steeds warmer werd... In de zee zijn we met Jasmijn niet geweest. @Noralien: Ook al zo'n leuke waterpret-foto's. Leuke bandana's trouwens (die witte heeft Jasmijn ook, V&D...?) @Gnessy: Leuk, jij hebt al een heel familie-album...
@Otje: Bedankt he? Het eerste wat ik vanochtend deed toen ik wakker werd, was naar buiten kijken en de lucht is voor het eerst sinds weken weer strak blauw! Alleen jammer dat het morgen weer minder wordt, maar vandaag gaan we ervan genieten... Even iets anders: Morgen moet ik weer gaan werken (en ik heb er niet echt zin in...) Het leek zo lang: een half jaar thuis, maar de tijd is werkelijk omgevlogen!
Het is stralend weer...en 3x raden wie er vandaag moet werken @Otje: Wat een heerlijke foto's! Het ziet er daar echt zalig uit. Niet te warm en niet te koud. Echt ideaal. En Koen vindt zo te zien alles okay. Hoop dat ik ook weer es op een dergelijke vakantie kan gaan. En op London ben ik helemaal jaloers. Was van plan om in september te gaan (en Fynn bij m'n ouders) maar ik heb helaas toch niet genoeg geld @Noralien: Wat is Jikke een mooi meisje! Echt leuk om te zien hoe ze het naar haar zin heeft! Wel minder van je rug, zeg. Hoop dat de arts je nu wat sterkers voor wil schrijven. Wel fijn dat het met je buikpijn beter gaat @Janette: Ik geef Fynn in z'n laatste fles 3 eetlepels Nutrix. Maar heb niet het idee dat hij met Bambix langer gaat slapen. Hij heeft 's ochtends nml geen honger maar gewoon geen slaap meer. Als hij om 6.00 wakker wordt houdt hij het nml makkelijk tot 8.00 vol voor z'n eerste fles. Ik wacht nog ff tot hij 7 maanden is en dan ga ik de fles van 16.00 laten vallen. Enne...gefeliciteerd met Teun z'n 7 maanden-verjaardag. @Gnessy: Jeetje zeg, je hebt idd al echt een groot gezin. Leuk hoor om al die kids te zien. @Lies: Ben blij dat Thijs weer beter is. En wat je zegt klopt: Fynn genoot tijdens de vakantie ook enorm van alle aandacht en de andere omgeving. Hij was echt in een supergoeie bui en heeft veel gelachen en gekletst Thijs zit nu ook ineens goed rechtop zeg! Ik heb het gisteren weer geprobeerd maar Fynn zakt nog snel opzij. Maar blijft al wel beter rechtop. @Bianca: Fynn is ook weer verkouden. Raar hoor, zo in de zomer. Ik leg nu weer iedere avond een ui bij z'n bed en dat helpt nog steeds goed. Het stinkt alleen wel een beetje in huis @Lola: Is Jasmijn al een keer naar het kdv geweest om te wennen? Nog een vraag voor iedereen: hoe laat geven jullie de laatste fles?
Eve, wij geven de laatste fles tussen 18.30 en 19.00. Dit is nog maar een klein flesje, van 150 cc met 5 scheppen en 1 schep nutrix. Hier slaapt hij op tot 7 uur de volgende morgen. Gisteravond toen we naar bed gingen keken we nog even bij Dain, we roken een onwijze poepbroek en hebben m toen even verschoond. Hij werd er natuurlijk wakker van, brabbelde wat en sliep daarna gewoon weer verder! Vanochtend heeft ie zelfs uitgeslapen tot 7.30 uur! Ik ben trouwens al weer 1,5 maand aan de pil, volgens mij ben ik de enige hier of niet? Toen ik nog borstvoeding gaf ben ik aan de cerazette pil geweest en nu weer de gewone. Mijn cyclus is dus weer normaal, maar dat is logisch met de pil. Wij willen toch pas weer over een jaar of 3 een volgende zwangerschap. Wat een heerlijk weer vandaag, eindelijk een beetje zomergevoel!
@Molly: Ik zou Fynn ook graag rond die tijd de laatste fles geven. Maar vind dat zo dicht op de groentenhap. Hoe laat geef jij die? (hierna stel ik geen lastige vragen meer hoor ) Ben trouwens al 3 maanden aan de gewone pil. Hier dus ook alles weer regelmatig.
Lola: Misschien had ik gewoon iets langer moeten volhouden met Koen in het water maar vond het zo zielig dat ik hem er meteen uit pakte. Koen is ook babyzwem-water gewend (heerlijk warm). Succes morgen op je 1e werkdag. Ik zag er toen ook zo tegenop maar je zal zien dat als je eenmaal de 1e dag hebt gehad dat het dan wel meevalt. Maar kan me voorstellen hoor dat het ff lastig is. Eve: Normaal gaan wij ook niet 2 x op vakantie maar vanwege familie aldaar kwam het dus goed uit en is het ook lang niet zo duur. We vliegen met ryan-air. Dat koste voor ons 4tjes 180 euro retour. En dan 2 nachtjes slapen bij mijn schoonzus (gratis) en we slapen 2 nachtjes in Londen met korting omdat ons nichtje daar werkt en dat scheelde ook een hoop. We slapen 2 nachtjes in het Hilton incl. ontbijt voor 140 euro (voor ons alle 4). Ik hoop maar dat het rustig blijft in Londen..... Koen heeft heerlijk geslapen vannacht! Gisteravond kreeg ie om 20.30 zijn laatste fles en heeft geslapen tot vanochtend 9.15 uur! Wat een verwennerij. Koen zit ook nog in de maxi cosi en wil dat voorlopig even zo houden. We hebben wel al de autostoel in huis (MC Priori XP) omdat ie een tijdje geleden in de aanbieding was. Maar die blijft nog eventjes ingepakt. Koen zit ook nog echt niet zelfstandig. Kiept om... Over Koen's voedingsschema... hij krijgt ook nog steeds 4 flessen en 1 x groente en 1 x fruit. Gr Otje
Molly: Ik ben ook aan de pil. Ik wilde er eerst even mee wachten maar ik werd steeds verschrikkelijk heftig ongesteld na de bevalling van Koen. Met de pil is dit stukken minder. Als straks de zomerperiode voorbij is wil ik graag een spiraaltje. Maar ik heb er nu bewust mee gewacht omdat ik had gelezen over onverwachte nabloedingen waar ik niet echt veel zin in had in de zomer met zwemmen enz. Voordeel vind ik dat je bij de spiraal de eerste jaren nergens aan hoeft te denken.
@Eve: Jasmijn krijgt haar laatste fles rond 21.00 uur. Dat wil ik nog gaan vervroegen naar 20.00 uur... Jasmijn kon wel een ochtend gaan wennen maar wegens vakantie van de vaste leidster van de groep kon ik kiezen tussen een ochtend tijdens ons verblijf op Corfu ( ) en de maandagochtend erna (maar toen was de laatste les babyzwemmen...) Ze is dus maar niet gaan oefenen. @Otje: Ja, zo'n goedkoop snoepreisje liet ik me ook niet door de neus boren! Zelf willen we ook graag een keertje naar Londen terug. 7,5 jaar geleden zijn we op huwelijkreis naar Londen gewild. We wilden toen eigenlijk naar New York (we zijn vlak voor kerst getrouwd en wilden die typische Amerikaanse kerstsfeer uit de films opsnuiven), maar door alle millenniumtoeslagen werd die reis twee keer zo duur als normaal . Toen hebben we voor Londen gekozen, ook heel mooi rond de kerst!
hier nare ervaringen met het spiraal..... ik gebruik helemaal niks meer... me ventje is geholpen dus als t goed is meot dat safe genoeg zijn. hoewel ik nog steeds wel verlangen heb naar meer kinderen van mijn eigen...... Wat voor merk maxi cosi hadden/hebben jullie? ik had van jordy totaal onbekend merk en die was er met 3 mnd uit, lengte en breedte... de autostoel die ik heb kan ook liggen, en werkt goed. ruth zit niet rechtop.... maar ligt als het ware.... De mc van ruth is slag kleiner als ik gewend was.... volgens mij kleiner als de maxi cosi. en heb een onbekend merk. hoort bijde xadventure....
Gnessy: Ik heb gewoon de originele MC van MC. Maxi cosi cabrio heet ie. Koen is geen kleine vent maar past er in ieder geval nog in.