Ik heb ook de maxi-cosi cabrio en daar past Jikke dus nog in. Alleen haar voetjes steken een klein beetje uit. Ff een vraagje... Ik zat net de voedingsrichtlijnen van het CB te lezen. Daarin staat vanaf 7 mnd belegd brood en een warme maaltijd. Nu zijn er hier al een aantal beebs 7 mnd, geeft hier al iemand brood met beleg? Lijkt mij erg vroeg nl., dan zijn ze volgens de richtlijnen pas net aan de hapjes begonnen (6 mnd).
Hier trouwens nog een verhaaltje over het koude zwembadwater in Portugal. Op de 1e dag gingen we 's middags zwemmen. Dus ik Koen op de arm heel voorzichtig het water in. Het liep trapsgewijs af. Ik voelde zelf al dat het behoorlijk frisjes was dus deed echt heel erg voorzichtig en wandelde langzaam het trapje af... tot dat.... er een trapje rond af liep wat ik dus totaal niet in de gaten had. Dus ik glijd in een keer het water in waar het ongeveer 1 meter diep was! Koen liet ik per ongeluk vallen dus die ging helemaal kopje onder. Daarna ging het heel snel. Ik stond op, pakte Koen en hij huilde meteen. Wel erg geschrokken natuurlijk (wij allebei). Daarna hebben we er erg om moeten lachen. Doe ik zo voorzichtig mogelijk in het koude water... laat ik hem er helemaal in glijden!
Eve, ons voedingsschema is als volgt: 07.00 fles (210 cc met 7 scheppen) 10.00 fruit ca 100 gram 12.00 pap (7 scheppen bambix met 130 cc warm water) 15.30 fles (180 cc met 6 scheppen) 17.30 groentehap ca 100 gram 19.00 fles (150 cc met 5 scheppen en 1 schep nutrix) Dain doet het hier prima op. Koekjes of diksap doen we niet aan, vind het nu al zo'n vol schema. Met 7 maanden brood lijkt me ook al zo snel. Zelf denk ik dat ie met een maand of 8 de pap maaltijd zal vervangen door brood. Wij hebben de maxi cosi van Mutsy, volgens mij past ie daar nog heel lang in, staat ook op tot 13 kilo, dus dat duurt nog wel even. Wij hebben dan ook nog geen autostoel gekocht. Wat een verhaal otje! Zie het zo voor me!
Bianca gefeliciteerd met je man, Noura proficiat met je zoon! En hoe vond je de fiets fietsen? Gisteren heerlijk naar de sauna geweest. Het is een nieuwe, thermen busloo. Echt een aanrader echt heel erg mooi daar. Otje fijn dat je een lekkere vakantie gehad hebt. Beterschap Noralien. Schattige foto's allemaal weer.
dank je eve voor de 7 mnd verjaardag van Teun we zijn vanmorgen ff een paar uur naar het strand geweest...nou hij keek zijn ogen uit...en gelijk een ritje in zijn nieuwe autostoel...dat ging ook prima...maar zo ver was het ook niet 5 km.... Teun zijn schema is... 7:00 fles 180 ml+6 schep 11:00 fruit 200 gr + liga erdoor 13:30 fles 180 ml+6schep 16:00 groenten hap 200 gr 18:30 fels 210 ml + 6 schep + 3 schep bambix tussen door nog een paar reepjes brood en een liga of bambix koekje...vooral als hij bij de tv zit... Irma ik wacht je berichtje af ene ik ben sinds februari al weer aan de pil...toen ik gestopt was met bv en dat was toen me 2x ongi....dus ik wist dat het op gang was....
Molly, doe jij geen schepjes flesvoeding meer bij de pap? Pap maak je normaal toch met melk?! Bambix krijgt Jikke nog niet, maar op de nutrix staat dat je opvolgmelk moet gebruiken als basis.
zo ff snel reageren.... of nou ja, het is niet echt reageren want er is wel heel veel bijgeschreven. maar alleen op laatste pagina. brood en beleg, doen we hier nog maar niet, aangezien dat saf alles nog opzuigt, denk ik dat die daar inblijft. hier ook nog maxicosi van mc. en blijft voorlopig ook nog wel denk ik. lianne wat leuk thermen, ikheb daar de folder van gehad. ziet er goed uit en we hebben niet gefietst, ik wou alleen even kijken. nog 2 dagen en dan gaan we hem halen. vandaag druk druk met de verjaardag. zelfs safouane was vroeg wakker voor zijn doen(om 8 uur). maar meeste zijn nu wel geweest. van de week komen er nog een paar. het is lekker weer als de zon schijnt, zonder zon is het best wel frisjes. of ben ik nu een koukleum.. molly, ik ga vandaag de stoel voor je inpakken. ik hoop dat ik hem in de doos ga krijgen. als ik hem met de fiets mee krijg dan gaat die morgen op de bus, anders 1 of 2 dagen later. we moeten morgen ook de boeken inleveren van school. ik was het bijna vergeten.
hier lekker warm hoor... athans warm? het is lekker aangenaam... kids zijn hele dag al buiten en zonnetje schijnt al heel de dag.. heerlijk......
Lies: lijkt me heerlijk zo een paar vrije dagen voor jezelf! geniet ervan...je hebt hard genoeg gewerkt dit schooljaar....(ikke ook, maar werk niet op school dus moet het met minder vakantie doen...) leuke foto van thijs trouwens....stapelt hij de potjes al.... Noortje: Nick heeft vandaag weer keurig van 12 tot iets na 2-en geslapen, dus inmiddels ligt de vloer van de zolder er ook uit....Dat schiet op.... Hij ligt nu nog effe op bed voor een kort slaapje voor hij zijn groente krijgt.... fijn dat je rug en buik minder pijnlijk voelen. Hoop dat je darmen snel weer op orde zijn. en rugpijn....ik zweer bij de orthomanueel therapeut....maar succes bij de fysio, wanneer mag je er naar toe. en brood: Nick heeft toevallig gisteren en vandaag een heel klein korstje gekregen om op te sabbelen, maar verder....heeft hij nog maar even geduld. Zijn fruit gaat steeds iets beter, maar groente is ook nog maar heel weinig, dus eerst dat, daarna de rest. O ja...rijstwafel vind hij wel echt lekker.....krijgt hij soms in de middag. Bianca nog gefeliciteerd met je man. enne...nee geen oordopjes voor Nick...hij is gewoon knock out als hij naar bed gaat. Hij gaat nu ook langzaam aan langer achter elkaar slapen in de middag en dan slaapt hij minder vaak. Afgelopen week bij de oppas nog maar 2 slaapjes overdag. Bij ons nog 3 maar dat komt omdat wij hem na zijn ontbijtje op bed terugleggen en hij dan rond 9 uur wakker word. Slaapt dan nog van ca. 12.00-14.00 en van 17.00-18.00. Heerlijk... Lola: heel veel sterkte morgen met je 1e werkdag. Zal aan je denken. Het zal vast wel meevallen....Breng je Jasmijn zelf weg naar de opvang? Eve: balen dat je moet werken...wij niet, maar wij hebben dus op zolder geklust...moet toch ook eens gebeuren.... Nick krijgt zo rond 19.30 zijn laatste BV. Hij krijgt ergens tussen 17.30 en 18.30 zijn groente, maar dat is nog maar weinig. Otje hihi Koen heeft dus een flinke duik gemaakt in het water..... Lianne heerlijk de sauna....ik verheug me al op 19 juli...ga ik lekker een dagje relaxen in de sauna in roosendaal met Cynthia..... Noura: is het een leuke dag geweest voor je zoon en voor jullie? en boeken inleveren....hebben ze er netjes op gelet dit jaar....of komt er nog van die boete op....kan ik me nog herinneren van mijn eigen schooltijd Ik moet eens snel mijn woonkamer Nick-proof gaan maken. Had hem daarstraks even niet in de gaten en hij hing aan mijn plant.....Hij tijgert voort zo snel... Nick is trouwens erg driftig momenteel. Hij wil de hele tijd zitten en staan en probeert zich soms aan de tafelpoot op te trekken, maar dat lukt nog niet.... Zelf staan aan de tafel en zijn kinderstoel heeft hij al wel wat gedaan....ik vind het eng, maar hij laat rustig een hand los en staat dan met een hand vast aan de tafelrand of aan de stoel....
Molly: Doe je geen (opvolg)melk in de bambix? Ik heb vandaag voor het eerst Koen's 2e fles (die rond de middag valt) vervangen door 180 cc + 6 schepjes opvolgmelk en 6 scheppen bambix. Hij vond het redelijk.... Eerst ging ie vrolijk happen en daarna ging ie wat tegen sputteren. Maar ja... uiteindelijk heeft ie er toch best wel wat van op maar niet alles. Morgen nog maar eens proberen. Koen's schema is nu (ongeveer) : +/- 8.00: fles met 180 cc water + 6 schepjes friso 2 +/- 10.30: 100 of 200 gram fruit, soms heeft ie meer of minder zin erin dus vandaar de verschillende hoeveelheid +/- 12.00: bordje pap met lepeltje van 180 cc + 6 schepjes friso 2 + 6 scheppen bambix +/- 15.30: 100 gram groente +/- 16.30: fles met 180 cc water + 6 schepjes friso 2 +/- 20.00: fles met 180 cc water + 6 schepjes friso 2 Met brood wacht ik nog even tot ie zo'n 7-8 maanden is. Koen is net 6 maanden geweest. Groetjes Otje
@Molly: Geven ze op het kdv ook pap? Of krijgt Dain dan gewoon een fles? Tjonge, ik zit wel te zeuren over het voedingsschema zeg Maar ik kom er gewoon niet helemaal uit. Denk dat ik het maar ff zo laat tot hij 7 maanden is. Dan kijken we wel weer verder. Ik krijg er overigens geen sap of water in. Fynn vindt dat maar niks. En als het straks warm wordt (kans is klein ) dan wil ik hem toch wat extra vocht geven. Hebben jullie een tip?
opvolgmelk? ik heb daar nog nooit iets mee gedaan.... altijd na de nutrilon gewone half volle melk gepakt voor de bambix flessen..... ruth zit nu op nr 2 voeding... maar goed die spuugt ook nog veel dus begin ik niet teveel aan andere dingen.... straks eet ze helemaal niks meer.... eerst dit goed lopende hebben en dan de rest... Wel heeft ze vandaag voor het eerst een klein flesje roosvicee zo gehad om te drinken. vond ze geweldig.....
Janette heb je net een PB gestuurd... Rick zijn schema is ongeveer: 08.00 borstvoeding 10.00 fruithapje en hierna een koekje 13.00 borstvoeding 16.00 borstvoeding 18.00 groentenhapje en erna een danoontje start 20.00 borstvoeding soms om 23.00 nog een keer de borst. niet altijd... Zo gaat het heel lekker dus zijn we er tevreden mee! Groetjes Irma.
In de bambix melkpap zit al opvolgmelk, hoef je alleen nog maar met water aan te maken. Ik weet niet hoeveel versies Bambix heeft, er staat wel "nieuw" op mijn pak. Wel makkelijk, want je hoeft er dus alleen nog maar water bij te doen. Welke hebben jullie dan? Eve, op het dagverblijf krijgt hij ook pap sinds vorige week en dat ging daar ook goed. Volgens mij is Bambix gewoon dikke opvolgmelk, zodat je het eten met een lepel kunt stimuleren.
Fijn weer een aantal nieuwe voedingsschema ideeen. Wij zitten nog op 5 flessen en hij eet zijn groente of fruit nog altijd na zijn flesvoeding. Maar omdat hij best goed eet, denk ik best dat we dit los kunnen koppelen. Het schema van Molly sluit wel erg goed aan bij hoe het nu gaat. Ik ga hier dinsdag maar eens mee experimenteren. Is de bambix vanaf 6 of 7 maanden? ik had in mijn hoofd dat Thijs er nog te jong voor was. Karin: hij stapelt de bakjes nog niet hoor! Hij maait ze wel met heel veel plezier een voor een van de tafel af! Thijs zit ook nog in zijn maxi cosy. We zijn al wel aan het kijken wat voor "opvolgstoel" we gaan nemen, maar ik vind ze erg duur... Oh ja, gisteren hebben we de rugdrager geprobeerd, maar dat ging toch nog niet goed. Hij kiepte steeds om toen hij erin zat. We gingen er een beetje vanuit dat we er over drie weken mee door de bergen konden gaan lopen, maar ben bang dat hij dat niet redt. Nou ja, in zijn baby bjorn lukt dat ook wel! Lies
Lies wat voor rugdrager hebben jullie? ikke zeer nieuwsgierig aangezien ik ook plannen had om met zo'n ding op vakantie te gaan. Wij gaan half augustus, dus nog een ruime maand. Nick zit al wel aardig, maar dat is dus geen garantie als ik jou hoor. Toch ben ik erg nieuwsgierig.... enne fijn he alles van de grond af rapen....Hier ook erg leuk.....wordt er moe van.... Irma jouw schema lijkt op dat van hier, alleen begint Nick al tussen 6.30-7.00 uur en zijn groentehap is nog heel mager.....Vind Rick de danoontjes lekker?
wij hebben een kinderdrager van Macpac. http://www.macpac.co.nz/catalogue/produ ... 997351236e Het is een erg dure, maar mijn vriend werkt in een outdoor winkel en heeft hem cadeau gekregen! Was echt een super cadeau (zeker vergeleken met het lullige cadeautje dat ik van mijn collega's kreeg....) Als je tips wilt wat goede dragers zijn kan ik mijn vriend wel om advies vragen! Lies
Molly: Ik heb bambix voor baby's vanaf 6 maanden met fijne granen en vezels. Dit is gewoon spul wat je aan de opvolgmelk moet toevoegen. Gewoon "droog" zeg maar. Eve: Koen wilde tot voor gisteren ook niets anders dan melk drinken. Geen water, geen diksap. Als ik dat in de fles deed ging ie er gewoon mee spelen. Maar sinds gisteren drinkt ie dus diksap! Ik had gisteren 100 cc aangemaakt (heel waterig) en hij vond het lekker! Dus gewoon een aantal keer proberen. Koen heeft er ook een hele tijd over gedaan... Gr Otje
Hallo Meiden, Jeetje weer lekker veel geschreven zeg, en dat voor 2 a 3 daagjes tijd. Haha ik kan natuurlijk niet op alles reageren, maar zal zo veel mogelijk proberen: Thijmen ze schema is als volgt: 08.00 a 09.00 180cc water + 6 schepjes nutrilon 2 10.00 a 11.00 bambix koekje met ijsthee of fruitdrink of roosvice 12.00 a 13.00 fruithapje 200gram 15.00 a 16.00 180cc water + 6 schepjes nutrilon 2 18.00 a 19.00 groentenhap 200gram 19.30 a 20.00 ijsje of toetje 21.00 a 22.00 180cc water + 6 schepjes nutrilon 2 of Pyjamapapje 200 a 210ml Vanmiddag om 11.30 heeft Thijmen voor het eerst een heel broodje smeerworst op, natuurlijk wel zonder kortjes. Maar hij vond het echt heerlijk, klein beetje drinken erbij en het ging prima haha. Irma heel erg mooi geworden zeg jou Tattoo, je hebt echt maar mazzel met zo een broer zeg haha. Ik weet zelf nog steeds dat het vrij prijzig is helaas om een Tattoo te laten zetten, ik moet dan ook nog even sparen. Ik wil der zelf ook nog eentje laten zetten met Thijmen ze naam, alleen weet niet wanneer. Ik heb wel al 2 Tattoo's, maar met Thijmen ze naam vind ik toch iets speciaals. Ik weet alleen nog niet echt wat ik wil, ik weet wel dat ik hem op me schouderblad wil. Ik zit zelf te denken aan de volgende Tattoo: wat vinden jullie ervan en dan met Thijmen ze naam erbij? Otje gelukkig heb je een heerlijke en leuke vakantie gehad, welkom terug natuurlijk en wij hebben jou ook gemist hoor Noralien heel veel sterkte meis, hopelijk voel je je snel beter en laat je maar lekker verzorgen hoor. Eve gelukkig voel je je weer een stuk beter meis, hopelijk blijft het zo en kom je niet weer/in een dip terrecht. Thijmen zit trouwens nog wel in ze maxi cosi, al denk ik dat dit niet lang meer duurt hoor. Ik heb trouwens afgelopen donderdag me autostoeltje opgehaald bij de Hema, dus mocht het echt niet meer gaan dan kan die lekker in ze autostoeltje inplaats van de maxi cosi. Ik denk opzich dat het wel een stuk makkelijker zou zijn voor mij, want elke keer naar 2 hoog met kind en maxi cosi wordt toch best wel zwaar hoor. Ik heb Thijmen trouwens nog niet ingeschreven bij een basisschool, dit omdat we binnen nu en zeker een jaar toch echt nog moeten gaan verhuizen. Want ja de renovatieplannen voor deze woning zijn er nog steeds, ik heb gehoord dat ze oktober gaan beginnen. Maar ze beginnen helemaal aan de andere kant van de straat, dus voor wij aan de beurt zijn zijn we ook weer een jaar verder. Dit is echt een groot geluk, zo hebben wij namelijk nog even de tijd om verder te zoeken naar een mooie en geschikte eengezinswoning. Want dat is echt niet makkelijk hoor hier in Amsterdam of Amstelveen of Haarlem of Purmerend, maya we zullen zien he. Otje heel erg leuk die foto's van de vakantie hoor, jeetje ik baal echt dat wij dit jaar niet op vakantie konden. Maya volgend jaar beter, dan lekker naar Denemarken en in November gaan we lekker een weekje naar Landal Greenparks in Limburg. Noralien jij ook erg leuke foto's hoor, echt een lekker meissie is Jikke zeg. Duikster ik ben tot nu toe elke keer rond de 15e ongesteld geweest, maar ik heb sinds afgelopen Maandag een spiraaltje. Het zal mij dus erg benieuwen of me cyclus hierdoor weer of nog gaat veranderen, ik heb trouwens weinig tot geen klachten of last van me spiraaltje. (Laat ik het afkloppen) Gnessy jij ook weer erg leuke foto's hoor, hahahaha kleine Gangstergirl Lies leuke foto joh van Thijs, lekker aan het spelen echt heel lief. Bianca nog gefeliciteerd met je Mannetje, Hiep Hiep Hoera Ha Ha Ha Ik ben dus niet aan de pil, maar heb sinds afgelopen maandag een spiraaltje en het bevalt me tot nu toe prima. Heb 1 dagje gebloed, maar dit kwam echt alleen door het zetten hiervan. Pap geef ik trouwens niet aan Thijmen, niet omdat ik het niet wil hoor. Maar ik vind eigenlijk dat hij genoeg andere dingen krijgt, dus Pap heeft ie niet echt nodig eigenlijk. Hij groeit goed en ze voedingsschema is prima dus, zie hier boven daar staat zijn schema. Duikster ook hier moet ik de woonkamer Thijmen proef maken hoor, hij tijgert erg veel en snel. Hij zit sinds een paar dagen ook steeds vaker op handen en knieeën, ik denk echt dat het niet lang meer duurt voor meneer kruipt hoor. Maar hij beweegt ze eigen steeds meer en sneller voort, dus je moet hem echt goed in de gaten houden. Meneer heeft trouwens ook door dat hij als die vast zit in ze wipper ze eigen toch om kan draaien op ze buik, dus in ze wipper zit hij ook niet echt veilig meer alleen haha. Thijmen begint trouwens ook steeds meer te brabbellen en te kletsen, hij is nu echt bezig met Mama te proberen te zeggen. Gister kwam het er toch echt al bijna uit hoor, het leek er namelijk echt heel sterk op. Thijmen krijgt trouwens rechts boven een hoektand, ik voelde namelijk een scherppuntje en nu is er ook al een klein wit puntje te zien. Hij is er echt heel erg snel mee, het is alweer ze 3de tandje zeg. 12-07 moet ik trouwens weer naar het consultatiebureau, ben echt heel heel heel erg benieuwd naar ze lengte en gewicht hoor.