December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hmmm :-k hierboven, sorry ik vat hem nog ff nie... :oops:

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Melliemel: Als je een berichtje typt dan zie je in het stuk boven waar je je bericht typt Img staan in een vakje. Daar moet je dus op klikken.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat leuk weer al die nieuwe foto's van jullie beebs! Zal binnenkort ook weer es een paar nieuwe maken.

Denk dat ik ook maar es op zoek ga naar een cursus babymassage. Klinkt toch wel erg leuk!

@Suusje: hoe ziet jouw rust en regelmaat eruit? Houd je je er erg strikt aan? Ben nml benieuwd hoe jij dat doet. Ik probeer Fynn nu om de 4 uur te laten eten. Daarna even knuffelen en dan even de box in. Als ik merk dattie gaat geeuwen of zich vervelen leg ik em in bed.

Sinds ik Fynn meer cc per keer geef is ie opmerkelijk veel rustiger. Hij slaapt meer en lijkt veel tevredener. Hij heeft sinds vanochtend nog maar 2 voedingen gehad (1e was om 9.30). Klinkt heel weinig maar hij doet het er toch goed op. Heb nu echt het gevoel dat ik em al die tijd heb uitgehongerd :oops: Maar goed, misschien is ie vandaag wel toevallig heel rustig en ligt het niet aan de voeding. We zullen zien.
    [/img]

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Die babymassage lijkt me ook heel leuk maarre... is dat bij jullie ook zo duur? Hier betaal je 72 euro voor 5 x! Ik vind dat best veel geld.

Gr Otje

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: heb net even gegoogled en hier kost het ook zo veel. Vind het eigenlijk best duur. Maar bij het cb geven ze een introductieles gratis! En daarna kun je evt betalen voor meer lessen. Dus misschien de moeite waard om bij het cb te informeren. Weet overigens ook dat er boeken over zijn. Denk dat ik die maar es ga halen bij de bieb en zelf aan de slag ga.

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik betaal 65 Euro voor 4 keer 2 uur.

En Eve: als ik het zo lees doe jij al aardig aan rust en regelmaat. Ik ga uit van maximaal 10 minuten in de box en dat is meestal ook lang zat, omdat hij dan begint te huilen en zich verveelt (denk ik). Zodra hij gaat huilen of ligt te gapen pak ik hem op om in bed te doen. Enige verschil is dat ik bv geef en dat is op verzoek en niet om de 4 uur. Dat hangt ervan af hoe diep of meneer slaapt. Als hij dieper slaapt zit er wel een 3,5 - 4 uur tussen, maar als hij een hazeslaapje doet van een (half)uurtje dan zit er maar 2 uur tussen. Regelmaat is bovendien ook dezelfde dingen op dezelfde plek. Dus bv geef ik altijd op zijn kamertje en spelen is altijd in de box.
    En als hij hier aan gewend is ga ik meer met hem op pad. Nu alleen als het nodig is om in het ritme te komen.

Groetjes Suusje

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik wil jullie wel waarschuwen, want de kleine kan door het hoofdgat naar beneden zakken en dan zit hij/zij met het hoofd in de slaapzak, met alle gevolgen van dien!!!!!
    wat je wel kan doen is een hydrofiel luier er rond doen en dan met tape vast zetten!

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ff kijken of het lukt

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb een genant probleempje: urineverlies :oops: Het is niet superveel maar heb wel een inlegkruisje nodig. Voel me nu echt een Tena lady :( . Kennen jullie dit probleem? Hoop wel dat het overgaat want ik baal er echt van. Ben inmiddels begonnen met oefeningen maar vergeet ze steeds te doen.

@Melliemel: het is niet gelukt. Maar je hebt wel meteen de hele pagina groter gemaakt :confused:

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha melliemel, heb je geprobeerd je hele fotoalbum te plaatsen?

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Slingding: Bedankt voor je waarschuwing. Ik heb een kleine slaapzak en daar past Koen niet met zijn hoofd in, gelukkig.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

haa gelukt, zo ligt die nu dus al de hele dag te slapen.. heerlijk, nu die goed geslapen heeft is die ook weer veel meer ontspannen.

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ik zal nu wel ff blond zijn maar het lukt me niet

ik klik op het img icoontje en dan ... kan het niet van je eigen bureaublad ofzo?

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
  15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    [/img][​IMG]

he he gelukt nu nog een filmpje, ga weer ff proberen. zo ligt hij in de draagzak!

thnx debbie ik heb het met photobucket gedaan want met die jij aangaf lukte het me niet de vorige keer :oops: af en toe....

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    nou lukt nog niet ff verder kijken hoor hihi

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wow wat zijn jullie foto's aan het plaatsen zeg. Leuk hoor!

Ik vind dat idee met de slaapzak als een soort bakerzak ook een beetje eng hoor inderdaad omdat hij met zijn hoofdje omlaag kan zakken. Die hydrofielluier om de armpjes werkt wel goed denk ik. Gelukkig slaapt Nick redelijk goed zo....en heeft hij een bakeridee niet nodig. Wel hoor ik van meerdere mensen dat het heel goed kan werken...

Melliemel op je vraag terugkomen. Ik wil wel met Nick gaan babyzwemmen en denk dat het met bronchitus en zo niet zo'n vaart zal lopen.. Ik ga er waarschijnlijk zo vanaf maart mee starten, maar dat is omdat wij in februari ook nog een weekje weg gaan. mogelijk dat ik daar ook al een keer met hem ga proberen te zwemmen....
    Nick vind water in elk geval heerlijk...

Eve oefeningen doen om je bekkenbodemspieren te trainen is echt de enige manier om van je urineverlies af te komen... dus toch maar niet proberen te vergeten. Ik heb het heel af en toe, maar ik ben al jaren gewend om bekkenbodemspieren te trainen vanuit de yoga dus bij mij valt het mee..

rust en regelmaat probeer ik wel te hanteren, maar toch merk ik dat ik regelmatig ook zelf nog te weinig regelmaat heb. Dan moet ik nog effe snel nieuwe luiers halen of zo... ja, dan moet Nick toch mee...

Vandaag weer mensen van het werk op kraamvisite gehad. Was wel weer gezellig om even bij te kletsen...

Karin

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D zo, vandaag weer een drukke dag hier bij de december mama's!

Wat een leuke foto's allemaal zeg!

Ik ben vandaag weer ff bij het cb geweest om te meten en te wegen, hij is nu 54 cm en weegt 4130 gram. netjes he!? Hier zijn ze bij het cb hardstikke aardig. Ik kwam binnen en het was al gelijk, ha daar hebben we Jayden! En ik kwam alleen maar ff om te wegen en te meten, maar er kwam gelijk iemand naar me toe of ik nog vragen had! Het kan dus ook anders.... ;)

Jayden slaapt al meer als een week in een slaapzak, enne hij is er nog niet door heen gezakt. Ik heb een maat 70 en die kun je aan de onderkant dubbelvouwen en vastzetten zodat ie kleiner is. Hij draagt em alleen 's nachts maar hij vindt het volgens mij hardstikke fijn.

saskia, ik denk dat als je niet al te vaak en te lang gaat zwemmen, Orlando er niet zoveel last van zal hebben. Ik moet zeggen dat als ik vaak zwem, de gloorlucht wel op mn ogen en luchtwegen slaat. Dus maar niet te vaak doen als hij kans op bronchitus heeft. Maar goed, je kunt het altijd ff navragen.

Ik probeer hier ook een beetje regelmaat te krijgen, maar vind het nog best moeilijk! 's avonds hebben we de meeste regelmaat, 18.30 fles dan blijft hij beneden (wakker houden!) dan tussen 21.45 en 22.00 onder de douche en tussen 22.15 en 22.30 zn laatste flesje en dan lekker naar bed. Ik doe dan altijd de kruik ff in zn slaapzakje leggen zodat die lekker voorverwarmd is. En alvast een nachtlampje aan zodat zn kamertje al wat donkerder is. Maar hoe kun je overdag regelmaat houden? Elke dag is wel anders toch?

Lijkt me idd best leuk dat babymassage, maarre Jayden is nogal druk met zn armpjes en beentjes en is gauw verveeld. Zou het dan wel lukken? Of wordt hij daar juist rustig van?

groetjes Lisette

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    maar dat is niet erg maar sommige gingen de slaapzak als bakerzak gebruiken dus geen armpjes door de armsgaten en dan kunnen ze er inzakken.

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Wat een avond (en nacht)! :D Koen heeft dus gisteren vanaf 17 uur geslapen tot 19 uur in zijn slaapzak (hij kan er echt niet met zijn hoofd in, daar is die zak veel te klein voor). Om 19 uur maakte ik hem wakker voor zijn flesje. Heeft ie leeg gedronken maar was meteen daarna weer erg slaperig dus na wat geknuffel heb ik 'm in bed gelegd. Omdat we zelf erg moe waren zijn we rond 21 uur al naar bed gegaan en had de wekker gezet op 23 uur voor zijn laatste voeding. Dus ik hem de fles gegeven en toen hij die leeg had was ie wel even goed wakker en heeft toch gelachen! Er stond echt een grote glimlach op zijn gezicht. :D Was zo mooi om te zien! Hij heeft zijn rust denk ik goed nodig gehad en was blij daarmee.
    Na een tijdje heb ik hem in bed gelegd (denk rond 0.00 uur of zo) en heeft ie geslapen tot 5.15 uur. Hij heeft rond 5.30 een klein beetje in de fles gehad en nu slaapt ie nog.

Setje: Wat fijn dat ze zo leuk reageerden bij het CB! Dat was bij mij dus heel anders... :(

Gr Otje

Deel Deze Pagina