December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Vandaag zijn we naar de kinderboederij in Haarlem geweest, Thijmen vond het echt geweldig. Hieronder een foto van Thijmen met een geitje:

Shot at 2007-07-08

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Shot at 2007-07-08

Hier nog een foto van Thijmen en Mama hahahaha :d

3. Niet meer actief

ey leuke foto's van thijmen weer zeg....

En ja kleine gangstergirl hier... geweldig.... ze is echt de heftigste van het stel hier... maar ja wat wil je.. 1 kick geven en 3 rennen voor je. dan raak je verwend idd....

ook hier handen en knieen erg favoriet. dus hier ook niet lang meer....

Ook draait ze net zolang tot ze uit d'r wipstoel is, of uit d'r buggy.....

Moeten jullie kids ook ff huilen voor ze in slaap vallen? Ruth heeft heir laatste paar dagne wel alst van....

Ook zit ze compleet onder muggenbulten. echt grote rode vlekken en net of ze puisten krijgt... hebben jullie hier middeltjes tegen of niet?
    Ik vind het zo zielig voor d'r. het jeukt heel erg en ze kans er niks aan doen.....

hier is het schema als volgt:
    5.00 uur 150 cc met 5 schepjes kruidvat nr 2
    10.00 uur 150 cc met 5 schepjes kruidvat nr 2
    14.00 / 15.00 uur 180 cc met 6 schepjes kruidvat nr 2
    19.00 / 20.00 uur 180 cc met 6 schepjes kruidvat nr 2

Tijden wisselen erg, omdat ik haar laat komen wanneer zij wil. heb dus niet vaste tijden...
    Hier gaat nog wel gemiddels per fles een kwart tot de helft er weer uit... maar goed dit word nu uitgezocht door de kinderarts waar ik dinsdag heen mag....

Inmiddels is mijn spiraaltje er al weer 3 weken uit en weet niet wanneer ik weer ongi ga worden. en of het weer regelmatig word of niet. ik w8 het gewoon af. Mijn spiraal beviel mij niet goed. na het zetten bleef ik bloeden. hoewel ene dag bijna niks tot andere dag veel... en na een week kreeg ik steken en voelde ik hem heel goed zitten... uiteindelijk heeft ie 8 weken gezeten en heb ik met een week ongi dus 9 weken gevloeid. {spiraal word hier tijdens laatste dgn van je ongi gezet}. Nu gelukkig al 3 weken niet meer...

4. Niet meer actief

5. Niet meer actief

6. Niet meer actief

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lies: ik hou me aanbevolen voor tips over een rugdrager.....
    Nou ik ga slapen....

8. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Zo daar was ik nog even!

Ik heb een heel druk weekend achter de rug, want ik ben morgen jarig en vierde het vandaag. Daarbij ook nog een verjaardag van een zoontje van vrienden van ons, die werd 2, dus helemaal moe nu! mika was net zo uitgeblust en ligt al uren in dromenland.....

Ik heb een hoop voorbij zien komen en niet alles gedetailleerd gelezen.

Karin, om met jouw vraag te beginnen. Mijn menstruatiecyclus is nog lang niet in orde, want ik ben nog steeds niet ongesteld, Ik begin me er nu zorgen over te maken, want 6 weken geleden ben ik begonnen met afbouwen en zo'n 3/4 weken geleden definitief gestopt. Als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben wil ik naar de ha.

Verder heb ik hele mooie vakantiefoto's gezien van Noortje en Otje! Leuk hoor! Ik zie al helemaal uit naar mijn eigen vakantie. Nog 4 weken......

Eve: gelukkig voel je je weer wat beter. En dat je het moeilijk hebt met Fynn's schema snap ik helemaal. Wij puzzelen ons soms ook suf. Maar meestal is Mika zijn schema nu als volgt:

7.00 uur fles van 220 ml
    8.45 uur: fruit (0,5 - 1 potje of vers)
    11.15/11/30: fles van 160 ml
    15.30 uur: fles van 200 ml
    18.00 uur: groente (vers en afhankelijk van hoe lekker of het is 150 gram of minder)
    18.45 uur: fles van 125 - 160 ml (afh. van hoeveel hij eet)

Gnessy: leuke foto's van je gezin!

O ja, Mika zit nog steeds in de MC en past daar nog zat in. Alleen de voetjes steken wat uit.

Gnessy: Mika huilt nooit voo 'ie in slaap valt. Hij knuffelt met zijn Bambi en valt in slaap......
    En wat denk je van een muggenklamboe voor over het bedje? Helpt zeker tegen de muggen.....

Debbie: ik hou persoonlijk niet van tatoo's A;s ik dan moest kiezen zou ik geen gekleurde nemen, maar je moet vooral doen wat je zelf het mooiste vindt..... En o ja, Mika zegt ook al papa en bahbah, maar ik denk eerder dat het nog niet bewust is, maar als klank. Ik heb gehoord dat ze nog niet zo snel bewust papa en mama kunnen zeggen.....

Lies: wat leuk dat Thijs zo met die stapelbekertjes speelt. Hier is een bal favoriet. Vooral als hij in de kinderstoel zit of op zijn buik ligt en je rolt de bal naar hem toe.....

Karin: hier ook nog moet het huis aangepast worden hoor, maar Mika beweegt nog niet zoveel.

Mika krijgt linksboven zijn voortand, Hij heeft er veel last en kwijlt enorm! Hij heeft veel aan zijn bijtring nu. Nog geen rode billen, maar we smeren preventief alles vol met Sudocreme. ;)

Dat was het eventjes voor nu! Moet nog wat voorbereiden voor Mika z'n crechedag morgen en dan bedtijd!

Groetjes Suusje

9. @Gnessy: Wij hebben ook een Maxi Cosi Cabrio. Jasmijn past er nog prima in! Jasmijn huilt overigens nauwelijks wanneer ze in bed wordt gelegd. Ik leg haar wakker in bed zodra ze zelf aangeeft moe te worden. Maar ik begrijp natuurlijk wel dat dit niet goed werkt wanneer je nog een klein kind hebt... Ruth ligt er lekker relaxed bij trouwens... :D

@Noralien: Het cb heeft mij ook gezegd dat Jasmijn met 7 maanden brood met beleg mag, ondanks dat wij pas met bijvoeden zijn begonnen toen Jasmijn 6 maanden werd...

@Otje: Gelukkig hebben die kleintjes snel door dat je onder water je adem in moet houden... :D

@Duikster: Ja, ik breng Jasmijn zelf weg. Mijn man vertrekt al om 6.30 uur 's morgens en zó vroeg is het kdv nog niet open... Jasmijn gaat ook staan in haar kinderstoel en op schoot. Volgens het cb moeten we dat echter wat afremmen...

@Eve: Ik heb op Corfu gewoon telkens 30 cc meer water in de fles gedaan. De melk wordt dan iets wateriger, maar dat maakte Jasmijn helemaal niets uit, geloof ik. De fles ging er net zo snel in als anders...

@Debbie: Ik heb zelf ook een tattoo (een kleine tribal onderaan mijn rug). Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik houd zelf niet van gekleurde tattoos...
    Leuke foto van Thijmen met het geitje...

Vandaag was het schitterend weer, dus zijn we er even op uit geweest met ons nieuwe bootje. Jasmijn vond het gelukkig ook leuk. Daarna nog op verjaardagsvisite geweest bij onze overburen. Nu nog snel alles klaarleggen voor Jasmijn's eerste dag op het kdv en daarna rap naar bed. Welterusten!

10. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Karin, ja Rick vind de danoontjes heerlijk, het kan hem niet snel genoeg gaan... Vanavond had ik naast zijn bordje met groenten het danoontje staan en hij probeerde het echt te pakken en begon zelfs te protesteren omdat hem dat niet lukte...

Rick gaat morgen ook naar het KDV en dinsdag ook, dan heb ik examen voor mijn theorie... Ik heb slecht geleerd dus ik zal het wel niet halen, ik kan me er gewoon ook niet toe zetten om te leren merk ik, maar ik houd wel een spannend gevoel in mijn buik. Zou willen dat het al dinsdag om 12.00 was, dan heb ik het achter de rug.

Ga nu nog ff een proefexamen maken en dan slapen.

Doegie Irma.

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    ff snel voor het slapen gaan...Lola, heel veel succes morgen op je eerste werkdag. Dat zal wel even wennen zijn om Jasmijn achter te laten :cry:
    Hier hebben de traantjes ook rijkelijk gevloeid toen ik voor het eerst moest werken.

Eve, dus Fynn is ook flink verkouden. Hier hangt op Lynns kamer ook zo'n lekkere geur van uien en luuf :( Geen combinatie...
    Wat betreft de laatste fles van Lynn, dat wisselt nogal. Soms om 19.00 uur, maar soms moeten we haar ervoor wakker maken rond 23.00 uur. Het ligt eraan hoeveel ze slaapt die dag.

Suusje, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Debbie, ik vind de tattoo wel erg druk als ik eerlijk ben. Ben zelf niet tegen tattoos, heb er nl. zelf ook. Heb ze laten zetten toen ik 18 was, maar als ik heel eerlijk ben zou ik t ook niet erg vinden om er geen te hebben. Niet dat ik er spijt van heb, maar steeds van iedereen te horen: dat had ik nou nooit achter jou gezocht :( begin ik weleens beu te worden. Dus zodra het laseren erg goedkoop gaat worden, sta ik in de rij... Zal zo eens kijken of ik een foto heb waarop mijn dolfijntjes zichtbaar zijn...volgens mij op mijn trouwfoto.

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0

Hierop de tribal met dolfijntjes...
    Ga nu gauw mijn bedje opzoeken.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gister een leuke dag gehad, hij is lekker verwend en dat hoort ook op je verjaardag.

we zijn nu de boeken aan het inpakken. maar het zijn alleen de huurboeken die je in kan leveren. de koopboeken, dat zijn allemaal werkboeken waar ze in moeten schrijven en die kan je dan niet meer inleveren. hij heeft 1 boek moeten kopen, waar ze helemaal niets mee hebben gedaan, maar je kan het ook niet meer terug verkopen. slim geld verdienen zo.

ik heb snel even de fotos allemaal bekeken leuk hoor. en wat een grote kids allemaal al weer

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Irma: Fynn vindt z'n Danoontje ook heerlijk! Heb alleen af en toe het idee dat hij daarna nogal hyper is. Zou dat komen door de suiker die erin zit?

Vraag me trouwens af of ze pap echt nodig hebben? Ik geef 's avonds 3 eetlepels Nutrix. Maar ben eigenlijk niet van plan om overdag Bambix te gaan geven. Denk dat ik meteen overschakel naar een boterham. Of is Bambix een verplicht nummer?

@Otje: Ik heb vandaag op het kdv gevraagd of ze daar ook willen gaan oefenen met water/diksap. Ben benieuwd.

@Debbie: Die foto van Thijmen bij de geitjes is echt leuk! Hij lijkt daar ook al erg groot zoals ie staat. Denk dat ik binnenkort ook maar es naar de kinderboerderij ga. En in september staat al een dagje dierentuin gepland.

@Gnessy: Fynn moet altijd een beetje huilen voordat hij in slaap valt. Maar dat is meer een zeurderig huiltje en duurt niet lang. Heeft hij altijd gedaan en ben daar dus aan gewend.

@Suusje: Gefeliciteerd met je verjaardag! Fynn zegt af en toe ook iets wat op papa lijkt. Maar ja, aangezien z'n papa niet bij hem is en hij dat woord dus niet vaak hoort weet ik zeker dat het toeval is. Is gewoon een makkelijke klank.

@Lola: Ben erg benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Zowel met jou als met Jasmijn!

Even nog over de kleertjes. Weet niet wie het zei (volgens mij Noura) maar ik heb ook dat ik kleertjes die eigenlijk iets te klein zijn nog een keertje aantrek. Zo van: nog 1 keertje en dan gaan ze weg. Tja, maar dan blijven de kleertjes die wel goed passen dus in de kast liggen en voor je het weet zijn die ook te klein :(

Heb Duckie al een tijdje niet gezien. Of is ze op vakantie?

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Gnessy Leuke foto's weer hoor meis, ik heb er straks ook nog 2 van thijmen haha

Jaa de tattoo is toch best wel druk eigenlijk he, mmm toch maar ff verder zoeken dan. Heb nog alle tijd dus haha, wil wel iets echt moois dus.

Eve jaa thijmen lijkt zeker erg groot he op die foto bij die geitjes, maar hij is ook al vrij lang natuurlijk he. Welke dierentuin ga je in september?

Nog even en ik ben ook jarig :D 26 juli, wordt alweer 19 dan ha ha ha :oops: :oops: :oops:

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Shot at 2007-07-09 Kijk Thijmen Ze Ondertandjes :D:D

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Shot at 2007-07-09 Mooie Foto He? Hierna heb ik er nog 2, dan voorlopig weer ff genoeg gespammed haha :$

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Shot at 2007-07-09 Vinden jullie het geen scheetje hahahahahahaha, slijm slijm slijm :p

19. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Shot at 2007-07-09 Stoere Man :D Dit was de laatste foto hoor ;)

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Debby, ik hou ook niet zo van die gekleurde tattoo's.
    Ik heb er al twee, ( zwart) en laat binnenkort het mooie trybel hart van Dimphy haar geboorte kaartje zetten op mijn enkel.
    Ik laat het plaatje hier niet zien, omdat ik het heel jammer zou vinden om hem ergens anders tegen te komen.
    Het is mijn ontwerp voor Dimphy, en wil dit zo houden.
    Als die geplaatst is maak ik er een foto van om aan jullie te laten zien.

Deel Deze Pagina