Omdat kruipen in z'n achteruit makkelijker is dan in z'n vooruit, beginnen de meeste beebs zo. Teun is dus volstrekt normaal hoor! En wat de meeting betreft: Nee hoor, we lusten geen mama's (alleen onze beebs zijn 'om op te eten'...) Nou zeg, het begint hier (Noord-Limburg) in een keer te gieten en te onweren, niet normaal meer! Ik ben trouwens ook bang dat wanneer het straks eindelijk mooi weer wordt, Jasmijn al uit sommige zomerkleertjes is gegroeid. Daarbij heeft ze dus relatief weinig kleertjes met lange mouwen en lange pijpjes in maatje 68. Je gaat er toch vanuit dat het weer beter zou zijn dan het de afgelopen weken gegweest is. Maar ik ga ook niets nieuws meer kopen in maat 68, ik was wel een keertje extra (op de hand...) @Suusje: Jasmijn krijgt nog geen brood, over een paar weekjes gaan we dat proberen...
het zijn dezelfde testen als je hier op het forum kan bestellen. En nu zie ik pas dat ze hier even duur zijn als waar ik ze bestel. Zelfs de verzendkosten zijn even hoog. Oeps, dat wit ik niet, anders had ik ze hier wel besteld. Sorry zwangerschapspagina . Maar het zijn dus de witte die je hier ook vind, 3 voor 4.99.
zo eerst ff op iedereen reageren..... voor ik alles weer vergeet! ik zal ff pagina voor pagina pakken.... lol... @lola, blij dat jasmijn gezellig was op het kdv. Was met jordy destijds anders... uiteindelijk wel goed gekomen.... hopelijk volgende keer net zo gezellig Trouwens geweldig dat ze foto's willen maken... deden ze hier neit op het kdv.... @otje ik vind het maar niks zo'n super moderne campingbedje... geef mij gewoon grote in opbergtas.... @lies lekker zo'n lange vakantie..... @debbie een tattoo is heel erg persoonlijk dus voor een ieder verschillend. Ga voor wat jij mooi vind! en niet wat een ander vind. jij moet er mee rondlopen en wij niet... Roken is slecht voor je hoor! mee rokers dus lucht van andermans sigaretten inademen is nog slechter geloof ik... Maar goed dat is mijn mening... @duckie begin hier pas met fruit en groente hoor... vandaag net groen licht gekregen.... lol... verder probeer het spelenderwijs aan te bieden. misscvhien dat dat helpt. lekker dat je nog wat spul voor je kleine meid hebt! @noura moet je met rode bieten doen is veel leuker effect dan met broccoli.... lol..... @Irma gefeliciteerd meis. netjes gedaan... hoe zien zijn luiers eruit? als t dun diarre achtig is en waterachtig dan heb je kans dat het peuterdiarree is. erg vervelend maar ze moeten er over heen groeien. Jordy heeft het namelijk ook.... is t gewoon van stevigere spul ni zorgen over maken..... @eve wat een rot dag had je gister. hoop dat het vandaag beter gaat? hier word ruth en ook jordy mega pissig als ik vies neusje wil schoonmaken of de otnstoken oogjes. dus hier ook moord en brand... @vales hoe is t nu met spuiten? ik weet hoe het voelt. heb ze tijdens mijn zwangerschap gehad. Elke week 1. En duurt heel lang voor je t gevoel hebt dat ze werken... athans vond ik... @janette... rest van de pap als toetje in fles geven? lijkt mij ook niet handig om pyama aan te doen en dan uit bordje gaan eten geven..... leer ze meis.... @suusje... het spijt me echt maar ik hou al die verjaardagen hier niet bij... maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag... hoop dat je goed verwent bent! @saar heel erg spannend..... duim voor je meis..... @cynthia balen dat je aps in oktober terecht kan.... hopelijk kunnen ze je toch nog eerder plaatsen.... @bianca kleurspoeling indoen ben je ook ni blond meer! je bent niet de enige vreemde hoor... ben ook nog nooit bij meeting geweest... Wat betreft een meeting... 6 oktober zou kunnen en 20 oktober.... En vind ik utrecht het meest centraal liggen voor de meeste... En als we onze eigen digitale camera's meenemen dan maken we toch zelf een foto shoot? Ik heb mijn zwangerschapstesten allebei een half jr bewaard. zowel die van jordy als die van ruth.... ze vergelen idd.... ik had er een foto van moeten maken..... maar goed niet gedaan dus misschien als er ooit een derde komt.... Agnes = idd gnessy Maar nu ff over mij ziekenhuisbezoek... Jordy wou ni echt mee werken bij de oogarts, maar goed dat kun je niet verwachten van eentje van bijna 3. Hij heeft druppels gehad en tot zover kon ze er niks vreemds aan zien. dus ook niet tekenen voor lui oog of wat dan ook. We gaan het gewoon in de gaten houden en half november terug voor controle.... Wat betreft zijn peuterdiarree, gewoon half jr aankijken omdat het stabiel is... Verder is hij wel gewogen 15,5 kilo en is dus halve kilo afgevallen. En is inmiddels 97 cm lang.. over half jr terug voor controle bij de kinderarts. En dan ruth.. Ik weet niet of jullie het hebben meegekregen, maar ruth is 3 weken geleden flink ziek geweest. niet meer eten of drinken en noem maar op. Ook spuugt ze veel van d'r fles eruit. En ze rochelt erover af en toe. Inmiddels ben ik een stuk wijzer geworden dankzij een goeie kinderarts. Ik moet speciale voeding halen voor ruth is alleen op recept verkrijgbaar bij de apotheek, en moet ik gewoon fruit en groente gaan geven. Wat het cb had afgeraden omdat de flessen er eerst in hadden moeten blijven.... Het feit dat ze heel snel verkouden is en dan behoorlijk benauwd is komt omdat ze bronchitus heeft. Dus de atrovin blijft ze houden. word het erger dan moet ik terug en krijg ik een soort van ventolin mee... Moet over 2 mnd terug voor controle. Ook is ze gewogen en is ze inmiddels 6770 gram en 64 cm lang..... Verder moeten beiden over een half jr vanaf nu dus in januarie ook weer terug naar de kinderarts... Ik hoop dat ik nu niemand heb vergeten om op te reageren. zo ja dan spijt me dat echt heel erg... ik ben behoorlijk moe nu en ga ff mijn boodschapjes opruimen...... tot snel meiden... liefs.....
@Gnessy: Vervelend hoor, bronchitis. Ik heb het zelf als peuter / kleuter ook gehad en mijn hubbie ook. We zijn er beiden overheen gegroeid, dus ik hoop dat voor Ruth hetzelfde geldt... @Suusje: Ik zag dat Mika in Jasmijn's vriendenboekje staat. Leuk...! Zelf denk ik dat 's-Hertogenbosch centraler ligt dan Utrecht. Voor de eerste meeting (die in Utrecht heeft plaatsgevonden) moesten een aantal mama's uit het zuiden (ruim) 2 uur rijden. 's-Hertogenbosch is volgens mij voor (bijna) iedereen maximaal 1,5 uur rijden...
Pfff...ik heb eindelijk iets gevonden wat Fynn ook lekker vindt om te drinken buiten de melk om: Olvarit Drinkfruit smaak Zomerfruit. Had al allerlei andere smaken en substanties geprobeerd. Maar hij ging dan een beetje zitten spelen met de speen of gewoon heel hard huilen. Was dus erg verbaasd (maar wel heel blij) dat dit zomaar naar binnen ging. Ga binnenkort proberen om de fles van rond 16.00 te laten vallen en dan een Liga met sap te geven. Minder leuk: ben vanmiddag m'n sleutels vergeten Normaalgezien heeft m'n moeder reservesleutels thuis liggen. Maar ze was bij mij en had haar huissleutels ook bij mij binnen laten liggen. Heb via via een slotenmaker gebeld die het voor 50 euro wilde oplossen. Schijnt erg goedkoop te zijn. Baal er toch enorm van want had net weer wat gespaard om iets voor Fynn te kopen @Bianca: Meeting in oktober is prima. Heb nog niks staan dus hoor wel wat het wordt. @Janette: Heb Nutrilon Goedenacht gegeven. En in een gewone fles met papspeen. Denk alleen dat de papspeen toch wat te groot was want het was veel sneller op dan de Nutrix. Ga vanavond Pyajamapapje proberen. En hier ook een achteruitkruiper hoor. En er wordt idd meer meisjes dan jongenskleding verkocht. Vind dat eerlijk gezegd niet zo erg. Anders zou Fynn z'n kast nog voller liggen @Suusje: Hier nog geen brood en ook geen pap. Ga als Fynn 7 maanden is beginnen met brood. @Gnessy: Hoop dat het beter gaat met Ruth als ze de nieuwe voeding heeft!
joepie! Ik had deelgenomen aan een wedstrijd waarmee je een badpak voor Liene kon winnen. Nu krijg ik net een mail dat we hebben gewonnen! En het is van een echte kinderwinkel. Ik mag het binnenkort ophalen. Even naar Liene, ze weent.
ikkuh net ff gekeken he, maar ik ben 2 uur onder seg naar 's hertogenbosch....... en utrecht al goed uur......
Hey Meiden, Mag ik jullie wat vragen, staan jullie kindjes al bij Thijmen in het vriendenboekje op ze site? Zo niet zouden jullie dit dan even willen doen? http://www.babygrimberg.beebiesite.nl ik ga ff de was doen en dan ff al jullie sites langs ha ha ha, mag wel weer eens he even berichtje achter laten en kijken of ik in het vriendenboekje sta bij jullie en evt. gewoon Thijmen nogmaals erin zetten en dan met nieuwe foto en info
@Eve pyamapapje is hier een groot succes hij krijgt het nu elke dag voor het slapen gaan. En die Olvaritsap lust Wessel ook niet ik heb dus nog steeds niks gevonden wat hij wil en ik heb geloof ik al bijna alles geprobeerd En wat vervelend zeg van je sleutel @Gnessy wat vervelend zeg dat Ruth bronchitis heeft ik hoop dat ze er overheen gaat groeien. Je hebt je dagje ziekenhuis wel gehad zo te lezen. @Suusje en Gnessy ik heb nu 2 spuiten gehad en nu na de 2de heb ik pas het idee dat het wat gaat helpen. Op mijn werk heb ik het nog wel moeilijk want ik sta en loop de hele dag heel veel dus als ik thuis ben ben ik vaak echt heel moe. @Suusje ik ben vandaag met bambixpap begonnen en als dat pak op is ga ik over naar brood denk ik alleen Wessel heeft nog geen tandjes dus ik zal het in de melk voor hem moeten dopen. @Janette ik ben ook nog niet naar een meeting gekomen ik moet namelijk alleen met het openbaar vervoer en ik vind dat eigenlijk niks en ik kon ook 1 keertje niet. En echt overal is dat dat ze veel meer meisjeskleding hebben,ik ben er soms heel gefrustreerd over @Saar wat spannend allemaal zeg ik had matcare testen. Ik had toen op een site 9 testen voor 15 euro gekocht het was alleen gelijk raak maar ik kon het niet geloven dus ik heb in 1 week 5 keer getest ik had er toch meer dan genoeg @Noura wat leuk zeg dat je fiets vanavond word opgehaald hopelijk vind je hem lekker fietsen en heb je er lang plezier van. Morgen gaan we eindelijk zwemmen Ik heb net wat zwemluiers gehaald bij de etos ze zijn daar in de aanbieding En op het nieuws zag ik dat het eindelijk mooi weer word van het weekend alleen jammer dat Johan dan moet werken maarja ik ben allang blij want dan kan Wessel eindelijk zijn zomerkleding aan
Wooowwiieee.... ben ik 1 dagje een paar uurtjes van huis, meteen 5 pagina's hier! Dat wordt nog wat a.s. maandag want ben vanaf donderdag 5 dagen in Engeland. Ik hoop ook niet dat mensen hier elkaar kwalijk gaan nemen over wel of niet reageren. Iedereen is begaan met elkaar, toch? Gnessy: Het campingbedje/tentje wat ik heb gekocht is idd wel klein maar daar heb ik het dus bewust voor gekocht. We gaan namelijk vliegen en dan kan je helaas niet zo veel meenemen. Duckie: Ik las dat je vanochtend in Eindhoven was. Wat jammer nou! Ik was vanaf 12.30 uur in Eindhoven. Als ik had geweten dat je er was hadden we zeker ff samen moeten lunchen of zo. Vales: Over de bambixpap. Koen krijgt 180 cc water + 6 schepjes friso 2 + 6 scheppen bambix. Dit krijgt ie nu 3 dagen en het gaat goed! Eet steeds vrijwel alles op. Hoeveel krijgt Wessel? Pyamapapje heeft Koen ook 2 x gehad (in Portugal). Vind ie heerlijk! Maar ik wil dit niet te vaak geven want geloof dat er suiker in zit, toch? Irma: Gefeliciteerd met het behalen van je theorie! Eve: Koen poept ook waanzinnig vaak per dag. En nu met die groente echt van die ontzettende stinkkeutels Saar: Spannend hoor! Hoop voor je dat het snel raak is. Noura: Ik schaam me diep Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste zoon! Ik hoop ook dat de foto's van de meeting snel komen. Moet nu naar boven... Koen huilt. Gr Otje
Persoonlijk vind ik je reactie een beetje overdreven! Ik was vorige maand ook jarig, heb ook geen felicitaties gehad, je kunt je ook overal druk om maken. Over het algemeen wordt er goed op elkaar gereageerd en als je boos wordt omdat je niet gefeliciteerd bent vind ik dat een beetje flauw. Heb trouwens ook geen taart gezien of een uitnodiging
@Saar: Wat moest je doen voor de wedstrijd? Superleuk dat je gewonnen hebt iig @Vales: Ik wil eigenlijk ook es gaan zwemmen maar heb steeds geen zin Ben benieuwd hoe jij en Wessel het morgen vinden. Misschien kun je mij wel overhalen om ook te gaan. @Otje: Heb even op de pakjes gekeken. In Nutrilon GoedeNacht zit geen suiker en in Pyjamapapje idd wel. Maar wat is nou eigenlijk het probleem als ze af en toe wat suiker binnenkrijgen? Als het echt zo slecht zou zijn zouden ze het toch niet in babyvoeding verwerken? Of ben ik nu helemaal abuis? Iemand nog wat gehoord van Nynke? Of is ze met een verhuizing bezig?
Oja... ben ik de enige of zijn er meer hier zoals ik? Sinds Koen aan de bijvoeding is (groente/fruit) doe ik bijna nooit vers. Die potjes zijn wel erg gemakkelijk. Maar gisteren keek ik in de kast en kwam een boek tegen waar allerlei leuke recepten in staan van babyvoeding (groente/fruit) om zelf te maken. Gekregen tijdens de kraamtijd. Bijv. ook om eventueel in te vriezen. Dus ik had besloten om na de vakantie ook maar eens vers te gaan maken. Vanmiddag meteen bij Xenos wat kleine bakjes ingeslagen voor in de vriezer die ook in de magnetron kunnen! Goed voornemen, toch? Heb vanmiddag bij H & M een lief truitje gekocht voor Koen. Het is een blauw shirtje en bij de hals en mouwen ziet het eruit of er een blousje onder zit. Zo schattig en stoer. Koste maar 9,90 euro. En voor mezelf nog een lekker dik boek gekocht van Shopaholic! (van Sophie Kinsella) Bekend? Groetjes Otje
Eve: Ik moet je eerlijk bekennen dat Koen zijn 1e pyamapapje al vrolijk naar binnen had gewerkt toen ik ontdekte dat er suiker in zat. Of het heel slecht is? Ik verwacht eerlijk gezegd van niet, anders zouden ze het er niet in stoppen. Volgende keer denk ik toch maar eens kijken naar die Goedenacht...
Irma, gefeliciteerd met maar 2 fouten! en dat terwijl je er zelf niet zo'n goed gevoel over had, des te leuker dus! Ben je ook al met praktijk bezig (kan er overheen gelezen hebben hoor, gebeurt me wel vaker ) Sinds Dain bijvoeding krijgt poept ie ook zoveel en het is inderdaad iedere keer weer een verrassing wat je tegenkomt en ze stinken trouwens ook steeds meer! Eve, moet Fynn speciaal iets anders drinken dan? Dain drinkt helemaal niks extra's, hij krijgt alleen zijn flessen, pap, fruit en groentes, moeten ze ook echt nog wat drinken dan? Das niet gek Saar, altijd leuk om wat te winnen, mag je m zelf uitkiezen? Noura, als het even uitkomt komt het zitje morgen aan, dan ben ik vrij, dus komt mooi uit. Op de rest reageer ik niet, ik ga me er ook niet voor verontschuldigen, ik ga lekker op de bank hangen!
@Otje: Ik was echt van plan om af en toe ook vers te gaan maken. Maar heb tot nu toe alleen maar potjes gegeven. Vind dat toch wel erg makkelijk. Kook nml voor mezelf ook niet echt graag. En ach, het is maar voor een maand of 6. Als Fynn met de pot mee gaat eten zal ik wel moeten gaan koken. Dus nu doe ik nog maar ff lekker makkelijk Weet iemand wat er nou precies zo slecht is aan suiker (in bijv een Danoontje of Pyjamapapje). Worden ze daar te dik van? Of gaan ze dan aan zoetigheid wennen? Fynn eet nml echt alles en is echt niet minder groenten gaan eten toen ie een Danoontje kreeg.
Molly, ik mocht de maat kiezen en kiezen tussen rood en blauw. Ik heb gekozen voor een blauw badpak in mt 74. Otje, ja ik heb al van het boek gehoord. Was dat die niet die een berg schulden had gemaakt en toen aan iedereen had gevraagd om geld te storten? Of zit ik er helemaal naast. Geniet er in ieder geval van. Eve, ik moest een 'lieve of leuke' mail sturen. Dat was alles. Noura, idd, nu vergeet ik je zoon nog te feliciteren . PROFICIAT! Vales, geniet van het zwemmen morgen. Ik weet niet hoe lang ik onderweg ben. Maar als ik kan, komen we weer af naar de meeting! Saartje
nog ff vlug reageren en dan sluit ik de comp af voor vandaag.... maar wat betreft de suiker in het voeding....als het slecht zou zijn mag het niet op de nederlandse markt verkocht worden voor baby's ik zou het alleen zelf niet elke dag geven dat is me te duur maar voor zo af en toe als je weg bent en je kan geen fles maken is het handig.... wij gaan nog wel naar het strand met vrienden en vind daar maar een magentron..oke bij een strandtent maar wij zitten bij zo'n houte huisje en alles zelf mee.... ook hier potjes hoor...lekker makkelijk voor de oma's en ik doe door de fruit een liga......ik heb 2 merken gehad olvarit en bebirix de laatste is 20 cent goedkooper maar dat merk je ook...de groente hap is bijna gelijk aan fruithap kwa dikte...dus ik ben terug naar olavrit omdat de groentehap toch wel stevig mag zijn en van bebirix heb je alleen maar fruit in 4 mnd of 8mnd nou tot morgen