December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oke, je moet dan niet kijken hoe ze eruit ziet hé. De lepel goed rechthouden is nog een beetje moeilijk.
    Met het vorkje gaat het wel heel goed. Ik geef haar het vorkje met brood eraan en dan hapt ze het brood ervan af. Ik had verwacht dat ze op de lepel zou gaan sabbelen/kauwen, maar die haalt ze weer uit haar mondje :D

Zo ziet ze er dus uit als ze een bambixkoekje eet......
    Normaal doe ik een slabbertje aan, maaar dit pyjamaatje moest toch in de was.

Mijn oma deed nog geraspte aardappel onder het gehakt mee in de frituurpan. Dan leek het echt een vogelnestje ;)

Slingding, ik weet wel dat het je niet uitmaakt hoor.
    Maar zelf vind ik het toch wel prettig als het een beetje aan kant is. Niet dat ik er nog ff snel een grote schoonmaak tegenaan gooi of zo :D

Karin, toch fijn dat dat uitstrijkje nu dan wel met bv kan. Je weet niet wat de toekomst brengt en voor je het weet ben je weer 1,5 jaar verder.

Janette, Jikke eet ook meestal eerder dan wij. Als ze straks echt met ons mee eet willen we wel proberen iets eerder te eten of dat ik al met haar eet en Robert dan later.

2. Dat kun je niet uitleggen, dat moet je lezen. De boeken van deze schrijfster zijn enorm humoristisch geschreven, ik lig regelmatig dubbel als ik ze lees. Sommige mensen doen nogal denigerend over chicklit (want in dat hokje worden ze geplaatst), maar ik vind het lekkere verstand-op-nul-boeken...

Ik heb ook altijd braaf mijn uitstrijkjes laten maken. Toen ik 23 was heeft mijn moeder een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad. Dit werd ontdekt door het uitstrijkje... Ik ben daar toen zó van geschrokken (gelukkig viel het achteraf allemaal heel erg mee, mijn moeder heeft gelukkig geen kanker gekregen...) dat ik niet wilde wachten tot mijn 30e en ook meteen een uitstrijkje heb laten maken. Gelukkig had de huisarts daar alle begrip voor...

Nog even dit (ik heb even getwijfeld of ik dit wel moet vertellen, maar ik vind het nu juist zo fijn dat je op dit forum alles kwijt kunt...): Mijn hubbie en ik hebben besloten om anti-conceptie te laten voor wat het is. Nee, dat betekent niet dat wij nu gericht gaan klussen voor een tweede, maar wel dat we de natuur op zijn beloop willen laten. We hebben er best lang over gesproken, vooral over mijn angst om weer in de medische molen terecht te komen wanneer ik over een poos (nog) niet zwanger mocht zijn. Want je kunt in mijn beleving niet zeggen: 'Zo, we kijken het een jaartje of twee aan en dan stoppen we.' Volgens mij ga je toch je grenzen dan weer verleggen... Maar we hebben besloten dat we dan toch liever de teleurstelling doormaken dan helemaal níet geprobeerd te hebben en dan te verzuchten hoe jammer het is dat we 'maar' één kind hebben...

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, moeilijke beslissing lijkt me. Ik kan me voorstellen dat "niets" ondernemen en het zo laten ook een hele stap is in jullie situatie.
    Ik denk nl. dat ik het zelf erg moeilijk zou vinden het los te laten, ik zou het toch in mijn achterhoofd hebben en het na een tijd frustrerend vinden als ik niet zwanger zou zijn geworden.
    Ik hoop dat jullie er op een dag achter komen dat je zwanger bent zonder dat dat al te veel frustratie's heeft opgeleverd.

4. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Lola: ik kan me voorstellen dat dit best een moeilijke keuze is. Op de een of andere manier denk ik toch dat je een bepaalde verwachtig gaat wekken. Met anti-conceptie is het allemaal heel duidelijk en nu wordt het toch weer wat spannender.

Saar: jammer dat het niet gelukt is. Maar de eerste ronde is ook wel heel snel...

Noralien: ik vroeg me opeens af of je man (of was het vriend?) alweer een nieuwe opdracht heeft. Zou hij nu na de vakantie niet weer snel een goede klus willen hebben?

Thijs is weer op het KDV vandaag. Vanmiddag gezellig even wezen lunchen met mijn vriend. Nog hele lieve Teva schoentjes gekocht voor Thijs. Het lunchen was als beloning voor het doen van de belastingaangifte. Zo'n rotklus, en normaal krijgen we altijd nog ruzie ook... Deze keer geen ruzie gehad en toen meteen ook de voorlopige teruggave van 2007 gedaan. Dan krijg je erg veel "babyaftrek" het levert ons zeker 1200 euro voordeel op! Een vervelende klus afgevinkt en nog goed nieuws op de koop toe!

Oh ja, gisteren weer een keer geprobeerd om Thijs zijn laatste fles te laten vervallen (is rond 21.30). Dat was geen succes. Hij werd nu vanmorgen al om half 6 wakker. Terwijl we met de avondfles flink aan het afbouwen zijn. we geven nu nog maar 2 schepjes (maar wel 120 cc water). Toch nog maar even verder afbouwen dus.

Lies

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    lies wat doe je in de fles die je nu eigenlijk als laatste wil hebben?

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Lies, mijn vriend is voor de vakantie op intake geweest en kon daar meteen na de vakatie beginnen gelukkig. Het is voor deze maand met optie tot verlenging. Maar omdat het 'm daar niet zo goed bevalt, houdt hij mogelijke nieuwwe opdrachten warm...er loopt weer vanalles (komt dus wel goed denk ik).

En over de laatste fles van Thijs, ik was ook al aan't denken....krijgt ie hier pap in. Dat wil nog wel eens helpen nl.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    vroeg ik me ook af? kan je niet een wat zwaardere laatste fles geven, zodat de nacht mischien wel wat langer is? of begrijp ik het nu verkeerd.

ballorig is een grote hal met ballenbakken enzo voor kinderen. je kan er ook zitten en de kids kunnen lekker kruipen op matten. ik weet dat de juli mamas er met een meeting zijn geweest. hier heet het ballorig, mischien dat het daar wat anders heet.
    het voordeel is dat je er binnen zit.
    puzzel tocht lijkt me ook leuk, behalve als het regent.

lekker lies die babyaftrek

lola het lijkt me dan toch iedere maand spannend. wij gebruiken ook niets, behalve voor zingen de kerk uit (zo zeg je dat toch) en voor safouane heeft dat nog ruim 4 jaar geduurd voor ik zwanger was.
    maar ik merk nu dat ik toch iedere maand wat afwachtend ben.
    ik kan me voorstellen dat je eerder je uitstrijkje hebt laten doen. laat je hem nu ook vaker doen?

noralien wat een leuke foto van jikke, en je kan zien dat het koekje haar goed smaakt.

8. @Noura: Nee, ik laat gewoon iedere 5 jaar een uitstrijkje maken. Er is wel een extra uitstrijkje gemaakt toen naar een oorzaak is gezocht voor het uitblijven van een zwangerschap. Zo komt het dat ik al vier keer een uitstrijkje heb laten maken in plaats van twee...

@Lies: Jasmijn krijgt als laatste voeding (circa 21.00 uur) een lekker stevige fles pap (180 cc water + 6 schepjes opvolgmelk + 4 schepjes nutrix). Hier 'doet' ze het 12 uur op...

9. hallo,

ben weer terug. 't Badpakje is een zwembroekje, maar wel een heel leuk. Een knalrood (had blauw besteld, maar toch aangepast want het was echt donkerblauw) met aan de voorkant in witte letters 'kiekeboe' op. Aan de achterkant zijn er allemaal ruches.

In die winkel ook voor Liene een hele tenue gekocht. Een geel topje en broekje met een kleedje erbij van 'eerste kleertjes'. En bijpassende sokjes. Er ging 40 procent af en kwam nu op 39 euro.

En we moeten in augustus naar het 50-jaar feest van mijn stiefvader, dus komt goed van pas. Ik heb mt 74 genomen, kan ze het dan aandoen.

Voor mezelf heb ik een mooi bruin kleed gekocht. Kan ik dan ook aandoen. Ik ga er witte schoenen, witte top en een witte blazer bij aandoen. Ik ga dhet zo eens allemaal passen.

Dan voor Liene ook nog een tv'tje gekocht dat je zo kan opdraaien. Er komen allemaal dieren voorbij. Was in de solden en kostte nog 4.99 euro.

Ik ga Liene in bed stoppen en dan boven poetsen.

Sorry dat ik niet reageer, maar ben even moe van't winkelen.

Straks wel hoor!
    Saartje

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Reageer alleen ff op de fles voor Lies.
    ja zit nogsteeds op me werk..maar heb weinig zin
    Teun krijgt zijn laatste fles om 18:30 en dat is 210 ml water 6 schep en 3 schep bambix (eerst was het nutrix) en dan slaapt hij tot een uurtje of half 7/ 7 uur....dus een goede 12 uur zeg maar

suc6

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saar dat klinkt goed, en ik vind ze altijd leuk die ruches. nu het mooie weer nog. het is hier 10x niks. van t weekend word het 30 graden. hoezo van het ene uiterste naar het andere.

de visite is geweest, is mijn vriendin die ik jammer genoeg te weinig zie, maar het was wel gezellig. ze had safouane lang niet gezien, en was verbaasd hoe die gegroeid was. hij heeft erg om haar moeten lachen, en ligt nu weer in bed. over een uur moeten we op de fysio zijn.

12. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Omdat het de bedoeling is dat die laatste fles gaat vervallen, maak ik hem steeds kleiner, zeg maar. Rond 17.15 eet hij zijn groente en daarna krijgt hij ook weer melk. Maar om daar dan nog allerlei extra spul in te stoppen, dan heeft hij al best veel gegeten.
    Of is het nou een heel raar idee van mij om die late fles steeds kleiner te maken?

Noralien: fijn van het werk van je vriend! Wat is Jikke trouwens alweer veranderd zeg!

Lies

13. @Lies: Ik denk dat 17.15 uur veel te vroeg is voor een laatste voeding...

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Lies
    ons schema ziet er nu zo uit...
    7:00 / 7:30 fels 180 ml+6 schep
    11:00 200 gr fruit met liga
    13:30 fles 180 ml+6schep
    16:00 200gr groenten
    18:30 fles 210 ml +7 schep en 3 eetlepels bambix....groeipap..

tussen door nog evt een rijstwafel of een korst brood, de fles van half 2 "moet" straks brood worden.....maar de korst blijft nu nog aan zijn gehemelte plakken dus een stuk brood eten...... :rolleyes:

weet niet of je er veel aan hebt.....weet niet hoeveel flessen jij nu geef en wat er nog meer gegeten word?

Leuk zo'n zwembroekje met ruches....wij kijken naar stoere shorts maar ja als ik een meid had gehad dan had ik het wel geweten....echte meiden dingen..hihhii maar stoere jongesn zijn ook heeeeeelllll leuk hoor....

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lies ik denk dat je de laatste fles ook niet te mager moet doen, omdat die er de hele nacht op doen moet. ik zou een gewone stevige fles maken.

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik ben er ook nog. Er wordt hier zoveel geschreven, tegen de tijd dat ik bijgelezen ben, heb ik geen puf meer om nog iets te schrijven.

@saar: jammer dat je negatief getest hebt. Maar is het ook nog niet vroeg om te testen? Je had toch nod 15 juli? Ik ga dit weekend testen. Vind het wel spannend.

@lola: leuk dat jullie dan ook voor een 2e gaan. Het worden er steeds meer :D

@lies: ik las laatst dat er toch best veel kindjes een late fles krijgen en die waren nog ouder dan onze kindjes. Ik zou hem alleen vervroegen, maar weglaten nog niet. Je merkt vanzelf wel als hij hem niet meer nodig heeft. Ik geef ook geen grote fles direct na groente, is toch te veel. Dan komt er regelmatig terug. Ik geef nu 60 of 90 cc na de groente rond 7 uur en dan naar bed. Rond 22.30 210cc+7 schepjes+3 nutrix.
    Ik zit nu op 3.5 fles incl. pap.

6.30 fles 210+7+1 nutrix
    10.30 fruit
    12.30 90 cc + bambix
    15.30 fles 90 cc +3 schepjes / of roosvise + liga als fles om 13.00 uur was
    17.30 groenten
    19.00 fles 60/90 cc +3
    22.30 fles 210+7+3 nutrix

Het wandelen in den bosch lijkt me ook wel leuk. Mij maakt het ook niet uit welke zaterdag.

Jiri doet het verder erg goed. Is nog steeds tandloos. Rolt wel al goed naar zijn buik en ook af en toe terug. Maar kruipen lukt hier nog niet. Hij wil wel, maar kan niet :)

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar: klinkt leuk al die kleertjes, ik moest van de week wel aan de term solden wennen dat heet hier gewoon uitverkoop.

lola: spannend! kan me het voorstellen jullie beslissing!

ik heb net effe op bed gelegen maar niet kunnen slapen helaas, ik ben moe nu maar vroeg naar bedje toe!

noura: klink gezellig die visite!

kailynn eet ook heel netjes haal brood van een vork kijk maar..

kailynn krijgt rond 20.00 uur haar laatste fles 210/7 met nutrix en daar slaapt ze op tot 7.30 uur

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Noura Leuk Idee Ballorig, Dat Lijkt Me Erg Leuk Om Heen Te Gaan. Ze Hebben Ook Speciale Afdelingen Voor Baby's Dus, Zie www.ballorig.nl

Saar leuk zo een zwembroekje zeg

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jiri ooknog geen tanden, hier ook nog niet.

welke kindjes hebben hier al tanden? ik weet dat thijmen ze heeft, en had fynn niet ook al een tandje (of heb ik het nu mis)

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Teun heeft nog een hele mooie tandloze lach

Deel Deze Pagina